Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Terwijl ik meerdere keren heb aangegeven de dingen die ik heb gebruikt, niet terug te brengen. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om kleding te dragen die al eens door iemand anders is gedragen (los van het even passen van kleding). Er wordt dus niet een hele duidelijke reden genoemd, ze zijn denk ik bang dat ik toch dingen terug breng die zijn gebruikt.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:23 schreef noodgang het volgende:
Welke reden geven ze aan om het niet terug te nemen?
Yes, dat wist ik inderdaad. Maar ik vroeg me dus af hoe het zit als het op de bon staat aangegeven dat het wel kan.. Dan zijn ze ook verplicht om dat te doen toch?quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef alopio het volgende:
Ruilen is een service in Nederland, geen recht.
Dit heeft niets met garantie te maken, dan heb je wel rechten. Maar voor ruilen geld..koop is koop.
Alleen als in hun voorwaarden staat dat je binnen 14 dagen mag ruilen, dan moeten ze dat wel doen natuurlijk. Tenzij er ook staat dat daar weer vanaf geweken kan worden
Zeker, alles zit er nog op en aan! Het is slechts één keer gepast (en sommige dingen zijn zelfs niet eens gepast). Het lijkt nu alsof het om enorme aantallen kleding gaat maar dat valt mee.quote:
Het gaat om de Bijenkorf. Ik heb net even naar hun voorwaarden gekeken maar zie vooral voorwaarden rondom Online Aankopen, ik weet dat daar weer net andere regels voor gelden vaak.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Geef even een link naar hun voorwaarden.
Tot nu toe heb ik mijn geld wel teruggekregen. Ik heb vanmiddag contact gehad met de PR-afdeling om te bekijken hoe we dit in de toekomst kunnen doen, maar ze willen niet meewerken aan dit soort dingen. Ook niet als ik ze vertel dat ik gebruikte dingen nooit, echt nooit, retourneer. Blijkbaar zijn er veel mensen die dat wel doen, anders zouden ze denk ik niet zo heftig hierop reageren.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Met zo'n bon verplichten ze zichzelf vooral.
Ze moeten wel heel hard kunnen aantonen dat jij de voorwaarden hebt geschonden.
"een vermoeden" is leuk enzo, maar ja.
Toch je gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen uiteraard.
ze zeggen letterlijk waarom ze het niet terug willen nemen, nl:quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Terwijl ik meerdere keren heb aangegeven de dingen die ik heb gebruikt, niet terug te brengen. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om kleding te dragen die al eens door iemand anders is gedragen (los van het even passen van kleding). Er wordt dus niet een hele duidelijke reden genoemd, ze zijn denk ik bang dat ik toch dingen terug breng die zijn gebruikt.
Ik ben daar tijdens het kopen van de dingen al heel open over geweest. Ik werk als styliste voor commercials. Daar moet je soms dingen voor passen met acteurs, een deel daarvan gebruik je uiteindelijk en een deel niet. Maar in principe gaat hen dat niks aan, zolang ik dingen terugbreng die niet zijn gebruikt.. lijkt me.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze zeggen letterlijk waarom ze het niet terug willen nemen, nl:
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik.
Wat was dat projectje van je dan? Ze zullen vast een reden hebben om dat te denken?
quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:20 schreef VirtualInsanity het volgende:
Goedemiddag,
De afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest met een project waarvoor ik kleding in verschillende winkels heb gekocht.
Spot on analyse door die werknemer. Chapeau!quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn.
Nee ik heb het niet zakelijk gekocht, er staat geen bedrijfsnaam of iets op de bon.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef Adames het volgende:
Zakelijk heb je geen recht op de wet koop op afstand
Heb je het op bedrijfsnaam gekocht?
Nou zo spot on is het niet want ik ben er ook open over geweestquote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef ITrade het volgende:
[..]
[..]
Spot on analyse door die werknemer. Chapeau!
En toch gebruik je het zakelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Nee ik heb het niet zakelijk gekocht, er staat geen bedrijfsnaam of iets op de bon.
ik heb geen idee hoe dat zit, want je hebt t dus gekocht voor n ‘onderneming’ en volgens mij is het dan anders?quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef VirtualInsanity het volgende:
I
[..]
Ik ben daar tijdens het kopen van de dingen al heel open over geweest. Ik werk als styliste voor commercials. Daar moet je soms dingen voor passen met acteurs, een deel daarvan gebruik je uiteindelijk en een deel niet. Maar in principe gaat hen dat niks aan, zolang ik dingen terugbreng die niet zijn gebruikt.. lijkt me.
Kijk ik ga nu met twee maten meten wat natuurlijk niet klopt. Officieel koop ik het voor mijn bedrijf ja, maar dat is door de winkel niet aan te tonen...quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb geen idee hoe dat zit, want je hebt t dus gekocht voor n ‘onderneming’ en volgens mij is het dan anders?
Maar ook als het op de bon vermeld staat? Daar is het me vooral om te doen. Of mogen ze daar zomaar van afstappen als het ze uitkomt?quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:06 schreef Gunner het volgende:
Heb je gewoon in de winkel gekocht, niet online dus? Dan heb je geen ruilrecht. Dat is dan de gunst van de winkelier.
Dat heb ik even gemist, maar dan heb je dat wel ja.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:07 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Maar ook als het op de bon vermeld staat? Daar is het me vooral om te doen. Of mogen ze daar zomaar van afstappen als het ze uitkomt?
Ze zullen niet voor niks een vermoeden hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:07 schreef VirtualInsanity het volgende:
Kijk ik ga nu met twee maten meten wat natuurlijk niet klopt. Officieel koop ik het voor mijn bedrijf ja, maar dat is door de winkel niet aan te tonen...
Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik denk dat ze een vermoeden hebben dat ik dingen gebruik en daarna terugbreng, waarvan ze aangeven dat dat vaak gebeurt. Dat is nu NIET het geval. De kleding ruikt nog net zoals in de winkel, bevat alle kaartjes nog en ik kom terug binnen de aangegeven termijn. Het vermoeden is dus onterecht en ik vraag me af of ze dan mogen weigeren. Kijk als zij kunnen aantonen dat ergens een vlek op zit, of dat iets anders ruikt, dan geef ik ze het volste gelijk!quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze zullen niet voor niks een vermoeden hebben.
Haha ja tot nu toe lukt het nog wel. Maar het voelt niet prettig dat ik zelf een winkel niet meer in kan gaan.. Het gaat ook niet om tientallen kledingstukken he, ik snap dat het niet de bedoeling is om de halve winkel leeg te trekkenquote:Op woensdag 14 maart 2018 18:12 schreef Gunner het volgende:
Laat iemand anders het voor je ruilen als ze je blijkbaar kennen
Ze geven toch aan je geen kleding te willen geven en terugnemen aan de hand van dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Je weet dit zelf ook wel. Je koopt die kleding namelijk niet als consument maar met een commerciële gedachte.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:12 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik denk dat ze een vermoeden hebben dat ik dingen gebruik en daarna terugbreng, waarvan ze aangeven dat dat vaak gebeurt. Dat is nu NIET het geval. De kleding ruikt nog net zoals in de winkel, bevat alle kaartjes nog en ik kom terug binnen de aangegeven termijn. Het vermoeden is dus onterecht en ik vraag me af of ze dan mogen weigeren. Kijk als zij kunnen aantonen dat ergens een vlek op zit, of dat iets anders ruikt, dan geef ik ze het volste gelijk!
Maar uiteindelijk verdienen ze ook goed geld met mijn aankopen he. Ik breng een gedeelte terug, maar heel veel houd ik ook gewoon.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:15 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ze geven toch aan je geen kleding te willen geven en terugnemen aan de hand van dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Je weet dit zelf ook wel. Je koopt die kleding namelijk niet als consument maar met een commerciële gedachte.
Nou blijkbaar zijn zei niet zo blij met jou als jij met hun.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:16 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk verdienen ze ook goed geld met mijn aankopen he. Ik breng een gedeelte terug, maar heel veel houd ik ook gewoon.
De vraag is dus of die uitzondering ook in hun voorwaarden staat. Zo niet dan moeten ze het toch echt terugnemen, ook al koop je het met commerciële gedachte.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:15 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ze geven toch aan je geen kleding te willen geven en terugnemen aan de hand van dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Je weet dit zelf ook wel. Je koopt die kleding namelijk niet als consument maar met een commerciële gedachte.
Nou niet geheel belangeloos aangezien ze geld aan me verdienen!quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag in je OP klopt niet helemaal. De vraag is namelijk niet of je recht hebt op retour, maar of de Bijenkorf het recht heeft om te weigeren belangeloos deel te nemen aan jouw commerciële onderneming. En dat antwoord is 'ja'.
Ook als ze met TS zijn overeengekomen artikelen zonder voorbehoud van dergelijke zaken retour te nemen? Daar kunnen ze na de aankoop opeens extra eisen aan stellen?quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag in je OP klopt niet helemaal. De vraag is namelijk niet of je recht hebt op retour, maar of de Bijenkorf het recht heeft om te weigeren belangeloos deel te nemen aan jouw commerciële onderneming. En dat antwoord is 'ja'.
Hoe vaak heb je dit al gedaan dan als je zegt dat het tot nu toe elke keer lukte? Kan me wel voorstellen dat als je voor de dertiende keer in een jaar diverse kledingstukken elke keer komt retourneren dat ze bij Bijenkorf denken 'pfff heb je haar weer'.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:15 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Haha ja tot nu toe lukt het nog wel. Maar het voelt niet prettig dat ik zelf een winkel niet meer in kan gaan.. Het gaat ook niet om tientallen kledingstukken he, ik snap dat het niet de bedoeling is om de halve winkel leeg te trekken
Tip: lees het topic.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:23 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Ik wil wel weten welke keten dit is. Niet dat ik wat voor je kan betekenen. Maar klinkt nogal schofterig van de winkel.
Nee, dat geldt niet voor winkelaankopen. "Koop op Afstand"quote:Je hebt een wettelijk vastgestelde herroepingsrecht van tenminste 14 dagen. Daarbij hoeft de verpakking nieteens ongeschonden te Ijn. Maar dit is iig voor koop op afstand. Weet niet of dit voor fysieke winkelaankopen ook geldt.
Nou bij deze winkel niet ZO vaak. Maar daartegenover staat wel dat ik ook heel, heel veel wel houd he. Ze verdienen goed aan me, dat kan ik zeker zeggen. Als ze dit zo lastig vinden moeten ze daar extra voorwaarden voor opstellen. Wat ik dan helemaal prima vind want daar valt dan niks tegen te doen en dan heb ik het daar maar mee te doen. Het gaat me er nu om dat ik het idee heb dat er door de verkopers dingen worden geroepen die gewoon niet kloppen, omdat die voorwaarden er niet naar zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dit al gedaan dan als je zegt dat het tot nu toe elke keer lukte? Kan me wel voorstellen dat als je voor de dertiende keer in een jaar diverse kledingstukken elke keer komt retourneren dat ze bij Bijenkorf denken 'pfff heb je haar weer'.
Ow dan moet ik dit topic helemaal lezen shit. Maar ik blijf het vreemd vinden. Anders is Nederland altijd zo principieel. Als je recht hebt om te ruilen heb je die recht. Al kom je elke dag wat ruilen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:20 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Nou niet geheel belangeloos aangezien ze geld aan me verdienen!
Als die voorwaarden er inderdaad niet zijn, zijn zij overeengekomen met je dat je mag ruilen. Vraag is of dat daadwerkelijk zo is of dat ze ergens algemene voorwaarden hebben waarin dit soort zaken zijn opgenomen. Zou me niet verbazen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:25 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Nou bij deze winkel niet ZO vaak. Maar daartegenover staat wel dat ik ook heel, heel veel wel houd he. Ze verdienen goed aan me, dat kan ik zeker zeggen. Als ze dit zo lastig vinden moeten ze daar extra voorwaarden voor opstellen. Wat ik dan helemaal prima vind want daar valt dan niks tegen te doen en dan heb ik het daar maar mee te doen. Het gaat me er nu om dat ik het idee heb dat er door de verkopers dingen worden geroepen die gewoon niet kloppen, omdat die voorwaarden er niet naar zijn.
Ze zouden meer aan je verdienen als alleen de kleding zou kopen die je gebruikt. Retouren kosten de winkel geld (als in: (financiële) administratie, kleding controleren, opnieuw in de winkel leggen, etc).quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:20 schreef VirtualInsanity het volgende:
Nou niet geheel belangeloos aangezien ze geld aan me verdienen!
De Bijenkorf maakt er dus een punt van dat TS bij aankoop eigenlijk al van plan is een deel terug te brengen want het is niet gebruikt.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook als ze met TS zijn overeengekomen artikelen zonder voorbehoud van dergelijke zaken retour te nemen? Daar kunnen ze na de aankoop opeens extra eisen aan stellen?
Ja he he, zo ken ik er nog wel een paar. Volgens mij verzanden we nu in een discussie waar het me niet om te doen is. Het kan mij niet zo heel veel schelen of de winkel het leuk of niet leuk vindt als ik dingen terugbreng. Het gaat mij erom of ze het mogen doen of niet, met de voorwaarden die er nu zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze zouden meer aan je verdienen als alleen de kleding zou kopen die je gebruikt. Retouren kosten de winkel geld (als in: (financiële) administratie, kleding controleren, opnieuw in de winkel leggen, etc).
Absoluut! Daar ben ik ook zwaar op tegen. Het onhandige is gewoon dat ik niet met 10 acteurs de stad in kan gaan om kleding te passen en dan alleen de goede dingen te kopen... als me voortaan wordt verboden op deze manier te werken heb ik daar mee te leven. Zou jammer zijn, maar er liggen nu geloof ik voorwaarden waarbij ze dat nog niet kunnen verbieden.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:39 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
De Bijenkorf maakt er dus een punt van dat TS bij aankoop eigenlijk al van plan is een deel terug te brengen want het is niet gebruikt.
Bot gezegd maatk TS misbruik van retourregeling die ze bieden. Ik weet niet hoe ze juridisch staan, maar ik kan het me wel goed voorstellen.
Edit: het punt is natuurlijk dat deze TS niet de enige is die dit doet, ik ken meer van dit soort verhalen met beetje vergelijkbaar idee erachter. Plus dat je wsl ook de mensen de kost niet wil geven die voor een dag een keldingstuk halen, eenmalig dragen en dan willen terugbrengen.
Kost die toko's ook klauwen met geld uiteindelijk.
Hoe ze juridisch staan is nu juist waar het om gaat. Is het juridisch gezien misbruik als je je gewoon aan de gemaakte afspraken houdt?quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:39 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
De Bijenkorf maakt er dus een punt van dat TS bij aankoop eigenlijk al van plan is een deel terug te brengen want het is niet gebruikt.
Bot gezegd maatk TS misbruik van retourregeling die ze bieden. Ik weet niet hoe ze juridisch staan, maar ik kan het me wel goed voorstellen.
Edit: het punt is natuurlijk dat deze TS niet de enige is die dit doet, ik ken meer van dit soort verhalen met beetje vergelijkbaar idee erachter. Plus dat je wsl ook de mensen de kost niet wil geven die voor een dag een keldingstuk halen, eenmalig dragen en dan willen terugbrengen.
Kost die toko's ook klauwen met geld uiteindelijk.
Maar sorry maar als jij goed zou zijn in je werk had je toch afspraken met winkels zodat je daar dingen mee kunt nemen zodat die acteurs dat mogen passenquote:Op woensdag 14 maart 2018 18:48 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Absoluut! Daar ben ik ook zwaar op tegen. Het onhandige is gewoon dat ik niet met 10 acteurs de stad in kan gaan om kleding te passen en dan alleen de goede dingen te kopen... als me voortaan wordt verboden op deze manier te werken heb ik daar mee te leven. Zou jammer zijn, maar er liggen nu geloof ik voorwaarden waarbij ze dat nog niet kunnen verbieden.
Ik denk dat je verkeerde veronderstelling maakt. Je gaat ervan uit dat de Bijenkorf dit zomaar toe moet laten om dat het voor jou gemakkelijk is, maar zoals ze zelf aangeven zijn ze geen verhuurbedrijf. Als je dit tijdens de koop hebt verteld dan is dat niet zo handig geweest.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:48 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Absoluut! Daar ben ik ook zwaar op tegen. Het onhandige is gewoon dat ik niet met 10 acteurs de stad in kan gaan om kleding te passen en dan alleen de goede dingen te kopen... als me voortaan wordt verboden op deze manier te werken heb ik daar mee te leven. Zou jammer zijn, maar er liggen nu geloof ik voorwaarden waarbij ze dat nog niet kunnen verbieden.
Zoals ik zeg, niet echt een idee hoe het hier zit. Retourneren is geen recht, maar een gunst van de verkoper in dit geval. Het is geen koop op afstand. Vanuit dat oogpunt denk ik dat TS pech heeft.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe ze juridisch staan is nu juist waar het om gaat. Is het juridisch gezien misbruik als je je gewoon aan de gemaakte afspraken houdt?
Ze gebruikt e.e.a. commercieel en brengt terug wat niet gebruikt word. En daar kan ik me heel goed voorstellen dat Bijenkorf geen zin in heeft aan mee te werken.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:08 schreef Postbus100 het volgende:
Interessante kwestie. Je zegt :kleding is niet gedragen. Ook niet (thuis) gepast? Waarom koop je het dan?
En verder vooral dit, lijkt mij.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De vraag is dus of die uitzondering ook in hun voorwaarden staat. Zo niet dan moeten ze het toch echt terugnemen, ook al koop je het met commerciële gedachte.
Ze kunnen in de toekomst wel besluiten om niet meer aan jou te verkopen of onder aanvullende voorwaarden, maar dat staat los van de overeenkomst die al tot stand gekomen is.
Je mag prima voorwaarden maken die de rechten van de consument uitbreiden. Die zijn dan ook gewoon rechtsgeldig.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:12 schreef Allures het volgende:
Zoals ik het begrijp is in een winkel koop gewoon koop
Een winkel kan jou dan een gunst verlenen
Ze zijn natuurlijk ook vrij die gunst weer in te trekken
De wet gaat boven eigen opgestelde voorwaarden dus ook als ze op een bonnetje geprint staan
Dat zijn de voorwaarden van de webshop.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
Bijenkorf heeft algemene voorwaarden op de site. Een consument heeft 14 dagen recht om te retourneren. Een consument is: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
Kortom :jij bent geen consument...
en ongebruikt is dan natuurlijk ook niet 'gebruikt om te bedenken of het leuk in je reclame past etc'quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
Bijenkorf heeft algemene voorwaarden op de site. Een consument heeft 14 dagen recht om te retourneren. Een consument is: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
Kortom :jij bent geen consument...
In de voorwaarden van de verkoper staat dat je een (ongebruikt) product kunt terugbrengen. Daarmee gaat de verkoper akkoord met het ontbinden van de koopovereenkomst.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:14 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Van de consumentenbond-site:
Als je een product koopt in een winkel, dan heb je geen bedenktijd achteraf. Je kunt alleen van de koopovereenkomst af als de verkoper daarmee akkoord gaat.
En de crux zit 'em in de tweede zin hier.
Dat komt toch neer op exact hetzelfde als passen...quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:16 schreef Allures het volgende:
[..]
en ongebruikt is dan natuurlijk ook niet 'gebruikt om te bedenken of het leuk in je reclame past etc'
Als stylist heb je ze gebruikt zeg maar
Denk het niet, want in de webshop heb je 21 dagen, en hier praten ze over 14 dagen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zijn de voorwaarden van de webshop.
Natuurlijk niet. een gewone consument denkt 'hmmm een S of een M?'quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:17 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Dat komt toch neer op exact hetzelfde als passen...
Dit zijn de webshop voorwaarden, maar zou me niks verbazen als een dergelijke voorwaarde niet ook in de winkelvoorwaarden is opgenomen. Lijkt me zelfs heel erg logisch.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:16 schreef Postbus100 het volgende:
https://www.debijenkorf.nl/algemene-voorwaarden
En verder zit ik mobiel, dus goed kijken en snel knippen en plakken van relevante gedeelten gaat niet.
Titel is: Voorwaarden debijenkorf.nlquote:Op woensdag 14 maart 2018 19:18 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Denk het niet, want in de webshop heb je 21 dagen, en hier praten ze over 14 dagen.
Ojaquote:Op woensdag 14 maart 2018 19:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Titel is: Voorwaarden debijenkorf.nl
Ja inderdaad, nou goed.. Ik probeer die laatste dingen nog maar terug te brengen. En als dat niet lukt is er geen man overboord. Was vooral gewoon benieuwd naar wat ze wel en niet kunnen doen. Winkelverbod opleggen lijkt me een beetje overdreven hoor... dat zag ik hierboven ergens vermeld. Dan neem ik aan dat ze me eerst gewoon verbieden om dingen terug te brengen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oja
Maar alsnog denk ik dat de crux 'm zit in dat ze vermoeden/weten dat je geen consument bent.
Ik zou als ik jou was ook oppassen met exclusiviteit. Als een winkel waar jij kleren koopt bijvoorbeeld een exclusief contract heeft en jij styled voor een concurrent zou je nog wel eens een claim aan je broek kunnen krijgen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:27 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Ja inderdaad, nou goed.. Ik probeer die laatste dingen nog maar terug te brengen. En als dat niet lukt is er geen man overboord. Was vooral gewoon benieuwd naar wat ze wel en niet kunnen doen. Winkelverbod opleggen lijkt me een beetje overdreven hoor... dat zag ik hierboven ergens vermeld. Dan neem ik aan dat ze me eerst gewoon verbieden om dingen terug te brengen.
Je vergeet even dat de service "ruilen" voor een winkelier nogal wat kosten met zich meebrengt.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:16 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk verdienen ze ook goed geld met mijn aankopen he. Ik breng een gedeelte terug, maar heel veel houd ik ook gewoon.
Dat het onhandig is, heeft er waarschijnlijk mee te maken, dat jij nu iets gebruikt waar het niet voor bedoelt is. Er zijn hier vast bedrijven voor die exact kunnen doen, wat jij nu via omwegen aan het doen bent. Dat is jou probleem en niet die van de winkel.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:48 schreef VirtualInsanity het volgende:
Absoluut! Daar ben ik ook zwaar op tegen. Het onhandige is gewoon dat ik niet met 10 acteurs de stad in kan gaan om kleding te passen en dan alleen de goede dingen te kopen... als me voortaan wordt verboden op deze manier te werken heb ik daar mee te leven. Zou jammer zijn, maar er liggen nu geloof ik voorwaarden waarbij ze dat nog niet kunnen verbieden.
Dit dus.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:09 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Ze gebruikt e.e.a. commercieel en brengt terug wat niet gebruikt word. En daar kan ik me heel goed voorstellen dat Bijenkorf geen zin in heeft aan mee te werken.
Die algemene voorwaarden en geschillencommissie zijn van toepassing voor transacties tussen de verkopende partij en consumenten, zoals ook in de betreffende voorwaarden vermeld staat. Niet voor business tot business transacties, zoals hier van toepassing. De medewerker van de Bijenkorf heeft geheel correct gehandeld door de consumentenvoorwaarden hier niet toe te passen op deze zakelijke aankopen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 21:51 schreef klipper het volgende:
Bijenkorf is aangesloten bij een geschillencommissie, leg je probleem daar voor.
Win je geld terug, verlies je ben je nog meer geld kwijt.
zie art. 17 van de voorwaarden.
Alhoewel de kleding niet gedragen is, zou je kunnen voorstellen, dat je ze hebt gebruikt voor je onderneming/project.quote:Kan ik mijn winkelaankoop retourneren?
Jazeker, je kunt jouw aankoop binnen 14 dagen retourneren in één van onze winkels. Dit kan ook in een andere winkel dan waar de aankoop is gedaan. Neem de aankoopbon of het bijbehorende bankafschrift mee. De artikelen dienen ongebruikt en ongedragen te zijn en in de originele verpakking te zitten met de aangehechte prijskaartjes. Cosmeticaproducten mogen niet zijn gebruikt of geopend.
Amen, we zijn eruitquote:Op donderdag 15 maart 2018 00:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die algemene voorwaarden en geschillencommissie zijn van toepassing voor transacties tussen de verkopende partij en consumenten, zoals ook in de betreffende voorwaarden vermeld staat. Niet voor business tot business transacties, zoals hier van toepassing. De medewerker van de Bijenkorf heeft geheel correct gehandeld door de consumentenvoorwaarden hier niet toe te passen op deze zakelijke aankopen.
Ook als de goederen online gekocht waren, had TS geen enkel recht gehad om deze te retourneren onder de wet "koop op afstand". Die wet beschermt immers alleen consumenten en is niet van toepassing op zakelijke transacties. Binnen de Nederlandse wet is zover ik weet niets geregeld voor zakelijke transacties, anders dan dat de geleverde producten moeten voldoen aan de overeenkomst.
Om te weten of er voor zakelijke aankopen bij de Bijenkorf ook een retour-recht bestaat, moet TS even de betreffende voorwaarden opvragen.
Nou nee, de voorwaarden hadden ook in dat geval vooraf bekend moeten zijn en niet achteraf.quote:
Voor de winkel is dit dan ook geen B2C maar B2B verkoop. En daar vallen ze over.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:09 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Ze gebruikt e.e.a. commercieel en brengt terug wat niet gebruikt word. En daar kan ik me heel goed voorstellen dat Bijenkorf geen zin in heeft aan mee te werken.
Onzin dat de voorwaarden bekend hadden moeten zijn. Bij winkelaankopen moeten de algemene voorwaarden verstrekt worden op moment dat de klant er naar vraagt. Ze hoeven niet ongevraagd verstrekt te worden aan elke klant die de winkel betreed.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 07:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Nou nee, de voorwaarden hadden ook in dat geval vooraf bekend moeten zijn en niet achteraf.
Daarbij lijkt het mij voor de bijenkorf erg moeilijk aan te tonen dat het zakelijke aankopen waren als er geen btw verrekening heeft plaatsgevonden.
En terecht in mijn optiek.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 07:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Voor de winkel is dit dan ook geen B2C maar B2B verkoop. En daar vallen ze over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |