"In verband brengen met" en "Dat wil niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is aangetoond" niet begrijpen...quote:Op zaterdag 10 maart 2018 08:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek als mening ter zijde schuiven
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Whats next, zwarte piet is slecht voor ongeboren kinderen? Gender politics?
Hij is ook niet de slimste hier.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 08:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek als mening ter zijde schuiven
Dat correlatie geen oorzakelijk verband isquote:
Wat Piet zegt:quote:
Maar goed, dat is natuurlijk ruim te hoog gegrepen voor jullie.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat correlatie geen oorzakelijk verband is
De laatste alinea in de OP niet gelezen zeker?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:39 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, dat is natuurlijk ruim te hoog gegrepen voor jullie.
Tuurlijk tokkiequote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat Piet zegt:
[..]
Maar goed, dat is natuurlijk ruim te hoog gegrepen voor jullie.
Roken is best gezond heb ik gelezen in een rapport uit 1920quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:15 schreef Cherni het volgende:
Ik heb de tt gelezen tijdens het roken van een sigaret.
We wachten het af.
Dus fijnstof kan nu een mogelijke oorzaak zijn. Dat komt dus bovenop de zoetstoffen en andere toevoegingen in ons voedsel. Straling zal de volgende mogelijke oorzaak zijn als de mobiel niet meer maatschappelijk van belang is en word vervangen door iets anders.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Roken is best gezond heb ik gelezen in een rapport uit 1920
Gek genoeg zijn mensen nu veel gezonder en worden ze veel ouder dan in het pre industriële tijdperk.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus fijnstof kan nu een mogelijke oorzaak zijn. Dat komt dus bovenop de zoetstoffen en andere toevoegingen in ons voedsel. Straling zal de volgende mogelijke oorzaak zijn als de mobiel niet meer maatschappelijk van belang is en word vervangen door iets anders.
Je zou bijna concluderen dat elke vooruitgang ongezond is.
Onderzoek in menselijke populaties is extreem fout gevoelig, ja kan mensen namelijk in een kooi stoppen en in gecontroleerde omstandigheden tests uitvoeren.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
De laatste alinea in de OP niet gelezen zeker?
Je hebt gelijk als je stelt dat, "correlation does not imply cauation", en dat wordt ook prima uitgelegd. Het is wel voldoende reden om hier verder onderzoek naar te verrichten, want als de correlatie blijft staan na correctie voor confounders is er toch wat aan de hand.
Ja, vreemd.. nou ja, ik zal er iig op letten.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus fijnstof kan nu een mogelijke oorzaak zijn. Dat komt dus bovenop de zoetstoffen en andere toevoegingen in ons voedsel. Straling zal de volgende mogelijke oorzaak zijn als de mobiel niet meer maatschappelijk van belang is en word vervangen door iets anders.
Je zou bijna concluderen dat elke vooruitgang ongezond is.
Oké alles elektrisch. Maar wil je aan die vraag voldoen kun je op dit moment niet zonder kernenergie. Krijg je dat gelazer weer. Het is altijd wat.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 11:47 schreef Vallon het volgende:
Lijkt mij geëxtrapoleerde bullshit en een opmaat naar de volgende hetzes om in onderzoeken comfortabel mee te kunnen liften op die van "milieu" (onderzoeks)subsidies.
Rechtstreeks verband lijkt mij sws uitgeloten. De placenta is een tamelijk goed (stof)filter in het (nanometer bereik), zelfs voor veel aandoeningen die de moeder wel heeft.
Wanneer er al directe effecten zouden zijn van fijnstof, is dat vooral omdat de moeder daardoor wordt beïnvloedt in haar metabolisme wat (natuurlijk) - per definitie, altijd - effecten heeft op het (ontstane) embryo.
Lees vooral, waar je weer alle kanten mee uit kunt: ..."In het onderzoek naar luchtverontreiniging en hersenverschillen bij kinderen is een correlatie, een samenhang, geconstateerd. Dat wil niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is aangetoond."
Kortom wat is dan wel aangetoond in deze stemmingmakerij.....?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |