Voor Feyenoord, Ajax en PSV is het toch amper mogelijk om spelers direct van topclubs te halen... Of bedoel je iets compleet anders met je post?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan best eens een gokje nemen bij een subtopclub om een speler te halen, maar dan geen zes spelers daar vandaan halen want dan is de kans groot dat je zelf ook in de subtop terecht komt.
Ik bedoel meer dat je ook beter in het buitenland kan gaan scouten, je kan afvallers van grote clubs oppikken die onder meer weerstand hebben gespeeld of ergens de beste speler uit een kleinere competitie halen (Jörgensen was dat toch) of een Sanchez die de Copa Libertadores won. Dan krijg je ook een betere verzameling van karakters en kwaliteiten denk ik dan als je ze alleen uit hetzelfde rijtje clubs in de Eredivisie haalt.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor Feyenoord, Ajax en PSV is het toch amper mogelijk om spelers van topclubs te halen... Of bedoel je iets compleet anders met je post?
Malacia is gewoon enorm overschat. Kan er niet veel vanquote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik schat Malacia ook wel hoog in. Talentvolle linksbacks zijn erg schaars. Ik zou hem graag bij PSV zien.
Verder is het onzin om te roepen dat de selectie van Feyenoord meer transferpotentieel heeft dan PSV.
Maar ja, Klaas hè. Die riep in de winterstop ook nog dat Feyenoord fluitend kampioen ging worden omdat PSV zou instorten.
Dat laatste ben ik zeker met je eens.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je ook beter in het buitenland kan gaan scouten, je kan afvallers van grote clubs oppikken die onder meer weerstand hebben gespeeld of ergens de beste speler uit een kleinere competitie halen (Jörgensen was dat toch) of een Sanchez die de Copa Libertadores won. Dan krijg je ook een betere verzameling van karakters en kwaliteiten denk ik dan als je ze alleen uit hetzelfde rijtje clubs in de Eredivisie haalt.
Maar belangrijkste is ook vooral dat je jeugdopleiding op een goed niveau is, zeker voor Nederlandse clubs.
Goed scouten is natuurlijk ook niet makkelijk, maar als ik bij Ajax kijk hoeveel AZ-aankopen er daadwerkelijk geslaagd zijn viel dat ook maar tegen. Al kwam één van de beste aankopen dan ook wel weer uit de subtop (Suárez) dus het is verder ook niet dat je daar nooit spelers vandaan moet halen. Maar niet zoveel in één periode, want dan heb je allemaal spelers die wisselvallig zijn en het niet kunnen opvangen van elkaar.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik zeker met je eens.
Qua spelers maakt het niet zoveel uit waar ze vandaan komen binnen of buitenland, denk dat het aantal geslaagde vs het aantal geflopte spelers binnen en buitenland redelijk gelijk op gaat de afgelopen 30 jaar.
Nee geen bron, gewoon speculatie omdat wenger eventueel wordt vervangen bij arsenal (heb ik wel wat roddels over gelezen dat zijn magie uitgewerkt zou zijn). Dan zou hij een uitstapje kunnen maken naar rotterdam omdat rvp er zit en dan bergkamp als assistent, welke ook onder wenger heeft getraind. 3 handen 3 banden. Voor De Jong ook wel lekker als hij Wenger als binnekomer heeft in Rotterdam, dan is hij gelijk de man en respecteert iedereen hem veel. Voor feyenoord zou bergkamp een zegen zijn als assistent trainer omdat hij het liefst zo veel mogelijk haalt uit een jeugdopleiding, dus wordt er niet zomaar lulkraak wat aangeschaft zonder wederhoor. Die bergkamp zou feyenoord veel slechte investeringen kunnen besparen puur door hoe hij vind dat een club met een degelijke jeugdopleiding zou moeten functioneren.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Verzin je dat zelf of heb je een bron? Ik zou wel pro buitenlander zijn.
quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:58 schreef govie het volgende:
Ik vind ook dat kruisbestuiving de topics wel levend houden.
Edit: Misschien wordt Arsene Wenger wel hoofdtrainer van feyenoord, mits rvp hem zo ver krijgt.
Pilletjes niet geslikt of wel? Pleur op met je bergkampquote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:42 schreef govie het volgende:
[..]
Nee geen bron, gewoon speculatie omdat wenger eventueel wordt vervangen bij arsenal (heb ik wel wat roddels over gelezen dat zijn magie uitgewerkt zou zijn). Dan zou hij een uitstapje kunnen maken naar rotterdam omdat rvp er zit en dan bergkamp als assistent, welke ook onder wenger heeft getraind. 3 handen 3 banden. Voor De Jong ook wel lekker als hij Wenger als binnekomer heeft in Rotterdam, dan is hij gelijk de man en respecteert iedereen hem veel. Voor feyenoord zou bergkamp een zegen zijn als assistent trainer omdat hij het liefst zo veel mogelijk haalt uit een jeugdopleiding, dus wordt er niet zomaar lulkraak wat aangeschaft zonder wederhoor. Die bergkamp zou feyenoord veel slechte investeringen kunnen besparen puur door hoe hij vind dat een club met een degelijke jeugdopleiding zou moeten functioneren.
Ja die gasten van AZ waren vaak niet veel, al werkten jullie in die periode met een compleet ander budget dan nu. En Boilesen, Andersen zijn bijvoorbeeld gescout maar compleet geflopt..quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Goed scouten is natuurlijk ook niet makkelijk, maar als ik bij Ajax kijk hoeveel AZ-aankopen er daadwerkelijk geslaagd zijn viel dat ook maar tegen. Al kwam één van de beste aankopen dan ook wel weer uit de subtop (Suárez) dus het is verder ook niet dat je daar nooit spelers vandaan moet halen. Maar niet zoveel in één periode, want dan heb je allemaal spelers die wisselvallig zijn en het niet kunnen opvangen van elkaar.
Tegenover elke Sanchez staan natuurlijk ook een rits Orejuelas en Cassieras.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die gasten van AZ waren vaak niet veel, al werkten jullie in die periode met een compleet ander budget dan nu. En Boilesen, Andersen zijn bijvoorbeeld gescout maar compleet geflopt..
De bedragen die Ajax momenteel aftikt voor talenten zijn redelijk marktconform voor de categorie sub-top. Rond de 5 miljoen voor verdedigers en 8-14 miljoen voor aanvallers. Je krijgt dus gewoon waar je voor betaalt, komt weinig slim scoutingwerk bij kijken.
Probleem van Feyenoord is dat ze veel te lang vasthouden aan spelers die te kort komen voor niveau Feyenoord. Nelom, Kramer, Bilal, Toornstra enz
Onbegrijpelijk dat er in de winterstop niet fatsoenlijk ingekocht is voor die posities.
Dan nog waren die aankopen best aardige sommen, is niet alsof je ze gratis kan oppikken bij een AZ of Heerenveenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die gasten van AZ waren vaak niet veel, al werkten jullie in die periode met een compleet ander budget dan nu. En Boilesen, Andersen zijn bijvoorbeeld gescout maar compleet geflopt..
De bedragen die Ajax momenteel aftikt voor talenten zijn redelijk marktconform voor de categorie sub-top. Rond de 5 miljoen voor verdedigers en 8-14 miljoen voor aanvallers. Je krijgt dus gewoon waar je voor betaalt, komt weinig slim scoutingwerk bij kijken.
Probleem van Feyenoord is dat ze veel te lang vasthouden aan spelers die te kort komen voor niveau Feyenoord. Nelom, Kramer, Bilal, Toornstra enz
Onbegrijpelijk dat er in de winterstop niet fatsoenlijk ingekocht is voor die posities.
Maar met die uitgaande transfer van Sanchez kan je dat beleid nog verdedigen ook, is niet alsof er één transferpolitiek is waarbij je nooit meer miskopen doet.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Tegenover elke Sanchez staan natuurlijk ook een rits Orejuelas en Cassieras.
Absoluut. Maar het is geen makkelijke markt, zowel qua scouten als het rondkrijgen van een transfer. Maar als je zo nu en dan de jackpot treft zoals met Sanchez en bijna die Richarlison is het wel te verdedigenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar met die uitgaande transfer van Sanchez kan je dat beleid nog verdedigen ook, is niet alsof er één transferpolitiek is waarbij je nooit meer miskopen doet.
RVP adoreert hem.quote:
is Lozano wel helemaal van PSV?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wie schat je wat dat betreft dan hoog in bij Feyenoord? Lozano zal toch aardig wat opleveren denk ik.
Misschien kunnen ze Insomnia in dienst nemen als scout.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het is geen makkelijke markt, zowel qua scouten als het rondkrijgen van een transfer. Maar als je zo nu en dan de jackpot treft zoals met Sanchez en bijna die Richarlison is het wel te verdedigen
Feyenoord richt zich qua scouting wat meer op Scandinavie, Tsjechie, Polen, die kant op. Alleen doen ze dat met zo weinig middelen dat er eigenlijk gewoon niks uit komt.
Maar dat is het zelfde wat ajax doet ...zes zogenaamde topspelers uit de jeugd in het elftal zetten en maar afwachten of het dan echte toppers worden.......een speler als frenkie de jong is zwaar overhypt en helemaal geen topspeler op dit moment.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan best eens een gokje nemen bij een subtopclub om een speler te halen, maar dan geen zes spelers daar vandaan halen want dan is de kans groot dat je zelf ook in de subtop terecht komt.
Er was toch wel sprake van contracten waarbij een deel vd transfersommen naar de spelers gingen ter compensatie v salarisplafonds?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:12 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Thirdparty ownership is verboden.
Wat heeft dat te maken met eigenaarschap en sowieso, waar haal je het vandaan?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:41 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Er was toch wel sprake van contracten waarbij een deel vd transfersommen naar de spelers gingen ter compensatie v salarisplafonds?
50 procent van een toekomstige transfer is ongeveer hetzelfde, was het dat niet?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:12 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hadden VDL en ASML niet een steentje bijgedragen via extra krediet of een separate lening, volgens mij wel.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:12 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |