abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:49:28 #51
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177587414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En je buren? Mogen die ook leven?
Je stelt je wel behoorlijk aan als af en toe een houtbrandgeurtje al te erg is. Leef en en laat leven. Het is niet dat het 24/7, 365 p/j gebeurt natuurlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:57:07 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177587694
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Je stelt je wel behoorlijk aan als af en toe een houtbrandgeurtje al te erg is. Leef en en laat leven. Het is niet dat het 24/7, 365 p/j gebeurt natuurlijk.
Ok, dus dat aanstellen geldt hoofdzakelijk voor je buren en niet voor jou? 'Leven en laten leven' betekent blijkbaar dat jij leeft en de rest van de wereld moet jou laten leven. In mijn woordenboek wordt dat omschreven met het woord 'egoisme'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:02:58 #53
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177587924
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, dus dat aanstellen geldt hoofdzakelijk voor je buren en niet voor jou? 'Leven en laten leven' betekent blijkbaar dat jij leeft en de rest van de wereld moet jou laten leven. In mijn woordenboek wordt dat omschreven met het woord 'egoisme'.
Zucht. Dit gesprek zou een stuk beter lukken als je zou lezen wat er in mijn posts staat en daarop reageert. Staat er dat er geen enkele grens mag zijn aan open vuur? Staat daar dat elke dag van het jaar de een zich aan de ander moet aanpassen. Nee? Het tegenovergestelde? Misschien moet je daar dan op in gaan in plaats van mijn posts te gebruiken als stropop.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:10:35 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177588209
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Zucht. Dit gesprek zou een stuk beter lukken als je zou lezen wat er in mijn posts staat en daarop reageert.
Dat doe ik toch? Jij zegt dat een mens moet kunnen leven. Als ik dan vraag of je buren dat ook mogen, dan ga je in de verdediging.

quote:
Staat daar dat elke dag van het jaar de een zich aan de ander moet aanpassen.
Wat jouw posts heel erg suggereren, is dat anderen zich aan jou dienen aan te passen. Want jij hebt recht op gezelligheid en leven. En iemand die daar wat van zegt 'stelt zich aan'.

Ik heb nergens in jouw posts gezien dat je bereid bent om geen fikkie meer te stoken, als blijkt dat anderen er last van hebben. Want die bereidheid is er simpelweg niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:14:07 #55
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177588356
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat doe ik toch? Jij zegt dat een mens moet kunnen leven. Als ik dan vraag of je buren dat ook mogen, dan ga je in de verdediging.

[..]

Wat jouw posts heel erg suggereren, is dat anderen zich aan jou dienen aan te passen. Want jij hebt recht op gezelligheid en leven. En iemand die daar wat van zegt 'stelt zich aan'.

Ik heb nergens in jouw posts gezien dat je bereid bent om geen fikkie meer te stoken, als blijkt dat anderen er last van hebben. Want die bereidheid is er simpelweg niet.
Dat suggereer ik alleen in jouw hoofd. Ik zeg notabene hoogst persoonlijk in een eerdere post dat er best geminderd mag worden in uitstoot en frequentie, ik noem een roetfilter, ik benoem dat de overlast niet 24/7, 365 p/j is. Als je dat weigert op te nemen in je bewustzijn is dat meer jouw probleem dan het mijne.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:17:53 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177588509
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Dat suggereer ik alleen in jouw hoofd.

ik benoem dat de overlast niet 24/7, 365 p/j is.
Zie je? Je suggereert het niet in mijn hoofd. Zolang jij denkt te kunnen bepalen wanneer iemand anders overlast heeft en hoeveel, toon jij niet de bereidheid tot een compromis. Ook al probeer je met holle kreten dat anders voor te doen.

Fijne avond. Geniet van je fikkie. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:21:32 #57
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177588656
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zie je? Je suggereert het niet in mijn hoofd. Zolang jij denkt te kunnen bepalen wanneer iemand anders overlast heeft en hoeveel, toon jij niet de bereidheid tot een compromis. Ook al probeer je met holle kreten dat anders voor te doen.

Fijne avond. Geniet van je fikkie. :)
Ach, wat schattig. Een selectieve quote, zodat je de moeilijkste dingen kan negeren. En wat je wel quote geeft alleen aan dat je als beide partijen rekening houdt met elkaar, iets wat in jouw totalitaire geest kennelijk geen optie is. Nogmaals, jouw probleem. Gelukkig vorm je geen meerderheid. Doei.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:48:43 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177589470
De wekelijke reden zal wel weer pure afgunst zijn de gemiddelde Nederlander kennende want die vuile houtstokers hebben gvd een veel lagere gasrekening dan mij... Ik betalen, jij betalen. :{w
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:51:37 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177589552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom moeten anderen last hebben van jouw 'pleziertje'? Aso.

Het vervuilt veel meer vervuilt dan andere manieren om je huis warm te stoken, o.a. astma-patienten hebben er last van. In de stad waar ik woon is het vergunningsplichtig.....en die verstrekken ze niet meer. Terecht.
Maar je zit zomers natuurlijk wel max te bbq'en inclusief vuurkorf/ tuinkachel... Zo hypocriet is men dan weer wel.
pi_177589601
Stokers die zich aangevallen voelen lijken heel erg op verslaafde rokers die het rookverbod binnen maar stom vinden..

Ik zou willen dat het binnen de bebouwde kom altijd vergunningplichtig is. En als de luchtkwaliteit in dat gebied niet voldoet aan de normen er geen vergunningen meer afgegeven worden. Vergunningen zouden voor 5 jaar moeten gelden en bij vervuiling of klachten niet meer verlengd moeten worden.
dag
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:56:39 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177589678
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:53 schreef Peter het volgende:
Stokers die zich aangevallen voelen lijken heel erg op verslaafde rokers die het rookverbod binnen maar stom vinden..

Ik zou willen dat het binnen de bebouwde kom altijd vergunningplichtig is. En als de luchtkwaliteit in dat gebied niet voldoet aan de normen er geen vergunningen meer afgegeven worden. Vergunningen zouden voor 5 jaar moeten gelden en bij vervuiling of klachten niet meer verlengd moeten worden.
En als blijkt dat het geen zoden aan de dijk zet net zoals die milieuzones dan toch de regelgeving blijven handhaven omdat het kan?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:58:52 #62
80382 manny
30 is best veel
pi_177589733
hier in noorwegen gebruikt men eigenlijk hoofdzakelijk een houtkachel. behalve in de grotere plaatsen.

er is wel 1 groot verschil: mijn buurman woont 125 meter verderop.... gemiddeld wonen de mensen veel verder van elkaar hier.

beetje rekening met elkaar houden. goed droog hout stoken in een goede kachel, schoorsteen netjes... dan zou het toch moeten kunnen lijkt me...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177589774
Het lijkt wel of de pro-stokers niet doorhebben dat het binnen écht kan stinken bij een ander.(wind verkeerd,allesbrander waar alles in geflikkerd word)

Als mijn imaginaire hond bij mij op de deurmat schijt, dan breng ik de mat toch ook niet naar de overburen om te laten luchten?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:01:50 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177590558
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

En als blijkt dat het geen zoden aan de dijk zet net zoals die milieuzones dan toch de regelgeving blijven handhaven omdat het kan?
Dat zal niet blijken. Houtkachels zorgen voor veel uitstoot van fijnstof. Hooguit dat het handhaven lastig gaat worden, maar dan zouden de boetes omhoog moeten om het toch afschrikwekkend te maken.
dag
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:28:15 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_177590565
Stoken en laten stoken 👍🏼
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_177590569
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:58 schreef manny het volgende:
hier in noorwegen gebruikt men eigenlijk hoofdzakelijk een houtkachel. behalve in de grotere plaatsen.

er is wel 1 groot verschil: mijn buurman woont 125 meter verderop.... gemiddeld wonen de mensen veel verder van elkaar hier.

beetje rekening met elkaar houden. goed droog hout stoken in een goede kachel, schoorsteen netjes... dan zou het toch moeten kunnen lijkt me...
Bij mijn ouders stond de houtkachel ook vaak te roken. Kan me niet heugen dat buren daar ooit over geklaagd hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177590592
Meteen even een totaalverbod op wasverzachters en BBQ's. En wat kgb-agenten om parfumgebruik te controleren. :')
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:37:14 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177590838
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat zal niet blijken. Houtkachels zorgen voor veel uitstoot van fijnstof.
Dat zegt men ook van "oude" diesels maar de luchtkwaliteit is geen centimeter beter geworden in die milieuzones...
pi_177591086
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zegt men ook van "oude" diesels maar de luchtkwaliteit is geen centimeter beter geworden in die milieuzones...
Je geloofd zeker ook niet in global warming omdat er nu sneeuw buiten ligt he?
dag
  zondag 4 maart 2018 @ 00:17:19 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177591660
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Je geloofd zeker ook niet in global warming omdat er nu sneeuw buiten ligt he?
Welke sneeuw?

Overigens wist ik niet dat global warming een soort van religie is...
pi_177591721
Tja wat willen ze tegenwoordig niet aan banden leggen.
Bemoeizucht allemaal weer.

Je ruikt het hier ook wel op straat, totaal geen last van eigenlijk.
Vindt het wel lekker ruiken eigenlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_177592508
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij mijn ouders stond de houtkachel ook vaak te roken. Kan me niet heugen dat buren daar ooit over geklaagd hebben.
Hangt af van de specifieke situatie. De topografie, de hoogte van de schoorsteen, hoe heet de rook is, of je in een dal woont (waar makkelijk temperatuurinversies vormen)..
Hoe hoger de schoorsteen en hoe heter de rook hoe gunstiger.



Kan soms domme pech zijn, de specifieke vorm van de daken en muren waardoor de wind de rook vaak omlaag blaast.



Perfect windstil is het nooit, en bij een temperatuurinversie zakt de rook maar langzaam, waardoor het bvb tien huizen verder kan zijn dat men er last van heeft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 4 maart 2018 @ 01:24:43 #74
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_177592520
Mijn buren stoken, maar daar heb ik eigenlijk nooit last van. Misschien dat ze een filter hebben en alleen goede droge hout gebruiken. Maar een paar straten verderop stookt ook iemand. Geen idee wat hij in de haard gooit, maar dat stinkt soms echt als de neten. En ook gooit hij vaker iets van plastic erin en dan ruikt het natuurlijk echt goor.

Dus ik kan best begrijpen als zijn buren last hebben van zijn stookgedrag. Het zijn juist dat soort mensen die met hun gedrag zorgen voor steeds meer regelgeving. Ga dus niet klagen bij de overheid of bij de klagers in dit geval, maar bij de veroorzakers van de overlast.
Horrible Cunt!
pi_177592527
rauw vlees van de BBQ :Y)

Want en fikje onder het vleesch is kwetsend voor de rubbertegel generatie -O- -O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')