abonnement Unibet Coolblue
pi_177776161
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

alles kan, dat ligt er een beetje aan hoe het is opgesteld

als jij zegt ik wil 99% zwarten dan is dat natuurlijk discriminerend ondanks die ene witman die je dan binnenlaat maar als ze gewoon een afspiegeling van de maatschappij nastreven en daar hun wervingsbeleid op afstemmen lijkt discriminatie lastig hard te maken

ik vind het een raar beleid, ik zou persoonlijk gewoon de geschiktste kandidaat kiezen ipv te gaan zitten wachten tot er bv een geschikte negerin solliciteert maar goed ... mijn bedrijf is het niet
Ah. Een quotum kan niet discriminerend zijn als het een afspiegeling is van de maatschappij? Bizarre opvatting als je kijkt naar de definitie van discriminatie, maar ik speel mee.

Ok. Volgende stap: Definieer de grootte van 'de maatschappij'? Silicon Valley? Californie? IT-ers? De VS? De wereld?

En als we toch bezig zijn ... is het dan wel zo eerlijk om 'de maatschappij' alleen te representeren op basis van geslacht? Of wellicht ook etniciteit? Religie? Opleidingsniveau? Politieke overtuiging? Seksuele overtuiging? Intelligentie? Waarom wordt de groep 'huisvrouwen' niet gerepresenteerd bij google? Of limiteren we die mate van intersectionaliteit zodanig dat het nog mooi past binnen het identity politics spelletje?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 19:38:39 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177776203
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Ah. Een quotum kan niet discriminerend zijn als het een afspiegeling is van de maatschappij? Bizarre opvatting als je kijkt naar de definitie van discriminatie, maar ik speel mee.
lijkt mij ... ik geef gewoon mijn mening hier he

als jij zegt ik wil iedereen dezelfde kansen geven en dat op papier in beleid vastzet dan zie ik daar logischerwijs geen discriminatie in.

quote:
Ok. Volgende stap: Definieer de grootte van 'de maatschappij'? Silicon Valley? Californie? IT-ers? De VS? De wereld?

En als we toch bezig zijn ... is het dan wel zo eerlijk om 'de maatschappij' alleen te representeren op basis van geslacht? Of wellicht ook etniciteit? Religie? Opleidingsniveau? Politieke overtuiging? Seksuele overtuiging? Intelligentie? Waarom wordt de groep 'huisvrouwen' niet gerepresenteerd bij google? Of limiteren we die mate van intersectionaliteit zodanig dat het nog mooi past binnen het identity politics spelletje?
geen idee wat hier allemaal staat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177776315
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij niet
Het is inderdaad wat complexer - sommige quotas zijn ok, andere verboden voor bedrijven.
pi_177782554
Gediscrimineerd worden is een verschrikkelijk gevoel. Als je plotseling ermee geconfronteerd wordt, schiet een flinke dosis adrenaline naar je hersenen die als een steek aanvoelt in het binnenste hersendeel en van woede en machteloosheid raak je even gedesoriënteerd en er gaat gelijk een koude rilling door je hele lijf.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  dinsdag 13 maart 2018 @ 05:39:37 #55
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177784118
Ik geloof niet zo dat een werknemer die goed presteert, puur om zijn uiterlijk wordt ontslagen. Google is en blijft een commercieel bedrijf die gaan echt niet politieke correctheid kiezen over maximale winst.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 05:43:51 #56
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177784130
Gaan ze trouwens ook Indiërs nu niet aannemen? Want die zijn het een beetje aan het overnemen tegenwoordig.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 06:00:20 #57
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_177784160
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 05:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Gaan ze trouwens ook Indiërs nu niet aannemen? Want die zijn het een beetje aan het overnemen tegenwoordig.
Die mensen die je bellen van Facebook customer service werken niet echt voor Facebook hè
:')
  dinsdag 13 maart 2018 @ 06:40:13 #58
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177784275
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 06:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Die mensen die je bellen van Facebook customer service werken niet echt voor Facebook hè
Je zult je verbazen als je ziet hoeveel mensen er in silicon valley Indiërs zijn. Verhoudingen zijn best scheef.

Google en Microsoft en volgens mij ook amd hebben een Indiër als CEO.

Edit: Ook mastercard, Harman en adobe blijkbaar.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 07:31:36 #59
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_177784629
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 06:40 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Je zult je verbazen als je ziet hoeveel mensen er in silicon valley Indiërs zijn. Verhoudingen zijn best scheef.

Google en Microsoft en volgens mij ook amd hebben een Indiër als CEO.

Edit: Ook mastercard, Harman en adobe blijkbaar.
Ojee... is het aandeel Indiërs dan nog wel representatief?
:')
  dinsdag 13 maart 2018 @ 07:36:47 #60
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177784688
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:20 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Wat doen blanken in Afrika?
Zo loser, heb je een klachtje over racisme ingediend? Kan je het zelf niet meer aan?
"Hoka Hey!"
pi_177785558
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor de rechter zal het wel uitmaken

alsjij zegt dat google blanke mannen discrimineert dan zegt google 'echt niet, kijk hoeveel we er rond hebben lopen :')
we zochten gewoon ook een paar zwartjes voor erbij, hoe kan het nu discriminatie zijn als we die ook een baan aan willen bieden???'

gaat niets mee gebeuren
Wat is dit nou voor argument? :')
Als ik 1x door rood rij gaat de rechter ook niet akkoord met het feit dat ik 10.000 voor rood gestopt ben natuurlijk.

En daarnaast is de aanklacht dat de aannamebeleid van Youtube discriminerend is. Dat gaan ze proberen aan te tonen en daar moet de rechter naar kijken.
Je hoeft toch ook niet een notoire racist te zijn om soms racistische dingen te doen? Dat moet je los van elkaar trekken. Of ben jij zo iemand die mensen met zwarte vrienden per definitie niet racistisch vindt 'want hij heeft toch ook zwarte vrienden'.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177785921
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

alles kan, dat ligt er een beetje aan hoe het is opgesteld

als jij zegt ik wil 99% zwarten dan is dat natuurlijk discriminerend ondanks die ene witman die je dan binnenlaat maar als ze gewoon een afspiegeling van de maatschappij nastreven en daar hun wervingsbeleid op afstemmen lijkt discriminatie lastig hard te maken

ik vind het een raar beleid, ik zou persoonlijk gewoon de geschiktste kandidaat kiezen ipv te gaan zitten wachten tot er bv een geschikte negerin solliciteert maar goed ... mijn bedrijf is het niet
Dus stel ik open een winkel in schubbekutteveen, waar 1000 blanke mensen wonen en 0 zwarte mensen. En ik weer de zwarte mensen die solliciteren omdat ik een "afspiegeling van de maatschappij"in Schubbekutteveen nastreef is dat volgens jou geen discriminatie?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177786134
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:36 schreef habitue het volgende:

[..]

Dus stel ik open een winkel in schubbekutteveen, waar 1000 blanke mensen wonen en 0 zwarte mensen. En ik weer de zwarte mensen die solliciteren omdat ik een "afspiegeling van de maatschappij"in Schubbekutteveen nastreef is dat volgens jou geen discriminatie?
Waar moeten die zwarte sollicitanten vandaan komen als er geen zwarten in dat dorp wonen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177786143
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar moeten die zwarte sollicitanten vandaan komen als er geen zwarten in dat dorp wonen?
Die wonen in het dorp ernaast.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177786159
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:51 schreef habitue het volgende:

[..]

Die wonen in het dorp ernaast.
Dan zou je ze kunnen weigeren omdat je alleen personeel uit je eigen dorp wilt, natuurlijk. Als je blijkbaar ook personeel en klanten uit naburige dorpen trekt lijkt het me wel onzinnig om te zeggen dat je specifiek een afspiegeling van je eigen dorp wilt zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177786169
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan zou je ze kunnen weigeren omdat je alleen personeel uit je eigen dorp wilt, natuurlijk. Als je blijkbaar ook personeel en klanten uit naburige dorpen trekt lijkt het me wel onzinnig om te zeggen dat je specifiek een afspiegeling van je eigen dorp wilt zijn.
Nee ik weiger hem om zn huidskleur, net als google omdat er geen zwarte mensen in schubbekutteveen wonen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177786228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:53 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee ik weiger hem om zn huidskleur, net als google omdat er geen zwarte mensen in schubbekutteveen wonen.
Ja, dat zei je al. Ik betwijfel of 'ik neem geen negers aan want in ons dorp wonen geen negers' een goede vergelijking is met de situatie bij Google, maar veel plezier er verder mee hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177786240
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat zei je al. Ik betwijfel of 'ik neem geen negers aan want in ons dorp wonen geen negers' een goede vergelijking is met de situatie bij Google, maar veel plezier er verder mee hoor.
Hij refereerde dan ook niet naar Google maar naar de post van sp3c.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:03:27 #69
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_177786303
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:20 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Wat doen blanken in Afrika?
Wat doen afrikanen in nederland?
pi_177786445
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat zei je al. Ik betwijfel of 'ik neem geen negers aan want in ons dorp wonen geen negers' een goede vergelijking is met de situatie bij Google, maar veel plezier er verder mee hoor.
De stelling van hem was dat je niet kunt discrimineren als je een afspiegeling van de maatschappij nastreeft.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:28:48 #71
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_177786642
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:20 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Wat doen blanken in Afrika?
Wat doen zwarten in Europa? Even domme vraag
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:28:53 #72
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_177786644
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:03 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]

Wat doen afrikanen in nederland?
Katoen plukken :?
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 10:39:17 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177786785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:36 schreef habitue het volgende:

[..]

Dus stel ik open een winkel in schubbekutteveen, waar 1000 blanke mensen wonen en 0 zwarte mensen. En ik weer de zwarte mensen die solliciteren omdat ik een "afspiegeling van de maatschappij"in Schubbekutteveen nastreef is dat volgens jou geen discriminatie?
als jij als schubbekutste ondernemers aleen schubbekutters in dienst wil dan is dat logischerwijs geen discriminatie als er simpelweg geen zwarten in aanmerking komen nee

maar als je lang genoeg aan malle voorbeelden gaat zitten schroeven kom je vanzelf op een uitzondering uit lijkt me en dat lijkt me wat vermoeiend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177787057
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij als schubbekutste ondernemers aleen schubbekutters in dienst wil dan is dat logischerwijs geen discriminatie als er simpelweg geen zwarten in aanmerking komen nee

maar als je lang genoeg aan malle voorbeelden gaat zitten schroeven kom je vanzelf op een uitzondering uit lijkt me en dat lijkt me wat vermoeiend
Nee nogmaals ik weer hem om zijn etniciteit, omdat er geen zwarte mensen in Schubbekutteveen wonen.

Het is helemaal geen mal voorbeeld, het voorbeeld is ongemakkelijk voor je malle wereldbeeld waarin je niet kunt discrimineren omdat je "een afspiegeling van de maatschappij"nastreeft.

Mensen beoordelen op huidskleur is racisme vanuit welk oogpunt je dat ook doet. Blijf me ook elke dag verbazen over mensen die dat goedpraten.

Zie je nu ook in Zuid Afrika gebeuren, zwarte mensen krijgen vanuit de overheid allerlei privileges om economische achterstand van zwarte mensen "recht te trekken". Land gaat zonder compensatie worden onteigend van witte boeren om de welvaart "eerlijker" te verdelen.

In zo'n polariserende maatschappij wil ik pertinent niet wonen. Ik heb een veel beter idee, laten we mensen beoordelen op hun competenties en gedrag en niet hun etniciteit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 11:25:44 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177787561
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:57 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee nogmaals ik weer hem om zijn etniciteit, omdat er geen zwarte mensen in Schubbekutteveen wonen.

Het is helemaal geen mal voorbeeld, het voorbeeld is ongemakkelijk voor je malle wereldbeeld waarin je niet kunt discrimineren omdat je "een afspiegeling van de maatschappij"nastreeft.
mijn wereldbeeld is het niet en ongemakkelijk is het al helemaal niet _O-

ik stel alleen dat wat google doet geen kont met discriminatie te maken heeft, daar moet je verder geen aannames aan verbinden want wmb worden dit soort grappen (met het oog op de werkloosheid) verboden

quote:
Mensen beoordelen op huidskleur is racisme vanuit welk oogpunt je dat ook doet. Blijf me ook elke dag verbazen over mensen die dat goedpraten.

Zie je nu ook in Zuid Afrika gebeuren, zwarte mensen krijgen vanuit de overheid allerlei privileges om economische achterstand van zwarte mensen "recht te trekken". Land gaat zonder compensatie worden onteigend van witte boeren om de welvaart "eerlijker" te verdelen.

In zo'n polariserende maatschappij wil ik pertinent niet wonen. Ik heb een veel beter idee, laten we mensen beoordelen op hun competenties en gedrag en niet hun etniciteit.
vind ik ook hoor, het is slecht beleid, als je gaat zitten wachten tot er een keer iemand met de juiste etniciteit binnenloopt met de juiste papieren zodat je je diversiteitsbingokaart maar kan vullen heb je de kans dat je vacature langer open staat dan je zou willen en dan moet de rest harder werken

maar discriminatie is het natuurlijk niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')