abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177417062
“Thema cowboys en indianen is racistisch”: Nederlands kinderfeest geschrapt



Het Nederlandse muziekgebouw TivoliVredenburg in Utrecht houdt geen kinderfeesten meer met het thema cowboys en indianen. Een feest in juni vorig jaar dat eenmalig het thema het Wilde Westen had heeft tot veel gedoe geleid en dat betreurt het poppodium. “Het is niet verstandig geweest dit thema te kiezen”, zegt directeur Frans Vreeke.
Actiegroep De Grauwe Eeuw, die eind vorig jaar aangifte deed tegen het muziekcentrum, neemt het TivoliVredenburg kwalijk dat het in juni onderdak bood aan een jeugdfestival waarvoor kinderen werden opgeroepen als cowboys en indianen te komen.

Maar volgens Actiegroep De Grauwe Eeuw is dat een ‘racistische stereotypering’. “Cowboys zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor de genocide op de oorspronkelijke bewoners van Amerika”, stelt de groep, die een vergelijking maakt met nazi’s en Joden. Ook het dragen van een verentooi door mensen voor wie dit niet bedoeld is, kan in haar ogen niet door de beugel.

Culturen
Volgens TivoliVredenburg was het feest juist bedoeld om kinderen met verschillende soorten muziek en andere culturen in aanraking te laten komen.

Frans Vreeke zei eerder tegen onze collega’s van AD.nl “zich niet aangesproken te voelen” door De Grauwe Eeuw. “We willen kinderen helemaal niet indoctrineren. Een thema als inclusiviteit, gelijke rechten en plichten voor iedereen, in de cultuur vinden we juist heel belangrijk.” In oktober vond in TivoliVredenburg een debat hierover plaats.

https://www.hln.be/nieuws(...)-geschrapt~a018bddf/


Veerle_vW twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 13:02:21 @wierdduk @koningsveld @wierdduk vindt genocide op miljoenen Natives in de Amerika’s kennelijk leuk om kinderen na te laten spelen. Wierd speelde kennelijk als kind ook graag holocaustje? Zou wel veel verklaren overigens. reageer retweet


[ Bericht 8% gewijzigd door AchJa op 24-02-2018 17:42:00 ]
pi_177417448
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:16 schreef Bluesdude het volgende:

De berichtgeving in de media ( TT dus ook) is misleidend.
Het evenement met dit thema "wilde westen" was eenmalig, was al geweest en kan niet worden geschrapt .
Zo gaat dat met eenmalige reeds gedane evenementen. Heeft niks met racisme te maken.
Tivoli gaat oplettender kijken naar thema's en uitvoeringen om commotie te voorkomen.

https://www.tivolivredenb(...)g-my-first-festival/

Kennelijk, men wil gaarne denken dat de organisatie van mening is dat het idd racistisch is of dat ze onder druk van buiten "schrapt'. Er is niks geschrapt.
Idem met het Mauritshuis. Die schrapte niks, maar gaf juist meer aandacht aan Maurits in een andere zaal.
En hoe ga je deze opmerking uit dat verhaal dan uitleggen?:

quote:
We hebben in 2017 de kritiek uitgebreid intern besproken en we hebben ervan geleerd. Daarom zullen wij een dergelijk thema niet meer kiezen voor ons kinderprogramma.
In mijn woordenboek is dat zwichten...

En ook Anousha Nzume weet te vertellen dat TivoliVreeburg hun "ernstige fout heeft erkend"...

quote:
Anousha Nzume Hi Saidy Smeenk Terecht punt. Wij (@dipsaus) hebben dit zorgelijke en racistisch ‘feest’ uiteraard besproken met de leiding v TivoliVreedenburg. Ze hebben hun ernstige fout erkend, ervan geleerd en zullen dit soort ‘festiviteiten’ niet meer organiseren. Dit heeft ons doen besluiten de samenwerking aan te gaan.
Dat eea nu zo gespind wordt dat ze echt niet gezwicht zijn voor druk buitenaf is damage control.
pi_177418242
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:01 schreef AchJa het volgende:

heb je door dat je nu juist die extreemlinkse 'activisten' op hun woord gaat geloven en loopt te roepen dat die linkse activisten zo succesvol zouden zijn?

punt in de huidige Media-wereld is dat de luiste roeptoeter vaak de indruk kan wekken gelijk te hebben...

of dat nu een meermaals failliet gegane zakenman is die zo lang llopt te roepen dat hij een 'stable genius' is dat kennelijk een hoop mensen dat geloven of nu bepaalde aktievoerders die zelf zeggen aktie te voeren tegen bepaalde door hen ervaren 'misstanden' en als enige succes lijken te hebben dat ze enorm veel anderen met hun ge-roeptoeter triggeren.

Tivoli Vredenburg is verder heel aardig geweest en heeft die mensen te woord gestaan en verteld dat het een eenmalig feest is waarvan geen herhaling gepland is...

die aktievoerdsers zélf proberen dat nu te brengen alsof ze nu ook 'toezegingen' gekregen hebben en dat Tivoli 'hun fout erkend en ingezien zou hebben'....

Als jij die roeptoeters ook nog gaat geloven ben _jij_ nu juist degenen die hen helpt met hun 'sociale media-aktievoerderij'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177418472
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

En hoe ga je deze opmerking uit dat verhaal dan uitleggen?:
Tivoli schreef dit

quote:
TivoliVredenburg betreurt de commotie in alle media rondom het kinderfestival My First Festival. Dit jaarlijkse festival heeft ieder jaar een ander thema. In juni 2017 was het thema ‘Het Wilde Westen’. Naar aanleiding hiervan werden wij in 2017 door actiegroep De Grauwe Eeuw beschuldigd van racisme. Het doel van het kinderfestival was om kinderen in aanraking te brengen met verschillende soorten muziek. Op het moment dat dit festival leidt tot een dergelijke commotie, dan schieten wij ons doel voorbij.
https://www.tivolivredenb(...)g-my-first-festival/

De lering is beter opletten om commotie te voorkomen, want dan missen ze het doel van een dergelijk evenement.
Daar staat niks in dat zij vinden dat thema en uitvoering racisme zou zijn.
Ze willen al die publiciteit niet. En ik neem aan ook van die zijde die Tivoli verwijt toe te geven aan dGE.
De meeste commotie kwam uit die hoek en door de media.

quote:
Anousha Nzum weet te vertellen dat TivoliVreeburg hun "ernstige fout heeft erkend"...
Dat is haar mening.... zegt niks dat Tivoli hun uitvoering als racisme wegzet nu.
Dat is het vooroordeel in de berichtgeving

quote:
Dat eea nu zo gespind wordt dat ze echt niet gezwicht zijn voor druk buitenaf is damage control.
Tivoli zegt helemaal niet dat ze wel of niet gezwicht zijn voor druk van buitenaf.
Tivoli schrijft: We hebben in 2017 de kritiek uitgebreid intern besproken en we hebben ervan geleerd.
Men heeft een andere mening gevormd. Het is niet jouw mening, kennelijk, maar dat wil niet zeggen dat het dus gelijk is aan de mening van GE. Dat schrijven ze niet.
Ze hebben geen zin in dat gezeur. Hetzij van de GE, hetzij van diens tegenstanders . Lijkt mij.
pi_177418473
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

heb je door dat je nu juist die extreemlinkse 'activisten' op hun woord gaat geloven en loopt te roepen dat die linkse activisten zo succesvol zouden zijn?

punt in de huidige Media-wereld is dat de luiste roeptoeter vaak de indruk kan wekken gelijk te hebben...

of dat nu een meermaals failliet gegane zakenman is die zo lang llopt te roepen dat hij een 'stable genius' is dat kennelijk een hoop mensen dat geloven of nu bepaalde aktievoerders die zelf zeggen aktie te voeren tegen bepaalde door hen ervaren 'misstanden' en als enige succes lijken te hebben dat ze enorm veel anderen met hun ge-roeptoeter triggeren.

Tivoli Vredenburg is verder heel aardig geweest en heeft die mensen te woord gestaan en verteld dat het een eenmalig feest is waarvan geen herhaling gepland is...

die aktievoerdsers zélf proberen dat nu te brengen alsof ze nu ook 'toezegingen' gekregen hebben en dat Tivoli 'hun fout erkend en ingezien zou hebben'....

Als jij die roeptoeters ook nog gaat geloven ben _jij_ nu juist degenen die hen helpt met hun 'sociale media-aktievoerderij'
Je gaat nu straal voorbij aan de opmerking van TivoliVreeburg zelf, die zegt dit:

quote:
We hebben in 2017 de kritiek uitgebreid intern besproken en we hebben ervan geleerd. Daarom zullen wij een dergelijk thema niet meer kiezen voor ons kinderprogramma.
En met dat in het achterhoofd lijkt me de opmerking van Anousha niet zo vergezocht.
pi_177418494
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tivoli schreef dit
Waarom vergeet je dit stukje?:

quote:
We hebben in 2017 de kritiek uitgebreid intern besproken en we hebben ervan geleerd.
Daarom zullen wij een dergelijk thema niet meer kiezen voor ons kinderprogramma.
Kortom, gaan we niet meer doen omdat dGE liep te roeptoeteren, die leverde de zg. "kritiek"...

Maar goed, misschien lezen jullie dat anders.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:49:59 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177418567
Wie is dat wereldvreemde kutje uit dat Twitter-bericht dan?

Genocide naspelen, ja hoor :')
pi_177418610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom vergeet je dit stukje:
Ik vergeet niks.
Met dergelijk thema bedoelen ze "dergelijk"'
Niet hetzelfde thema " wilde westen" , want dat hebben ze al gehad en dit evenement heeft elk jaar een ander thema.
En wat ze uitleggen met "dergelijk" is kennelijk een thema die onterechte kritiek bijv ( GE) en commotie kan uitlokken. Ik zou het meest ergerlijk vinden de veel grotere ophef van brave burgers die boos en boos en boos zijn op die extremisten van de GE .
Die Grauwe Eeuw zijn misschien 4 mensen, misschien 2, waarvan 1 heel erg actief .
Die boze burgers zijn er honderdduizenden plus de media die er op duiken.
pi_177418774
Geen Cowboy Billy Boem in de OP?
´
pi_177419071
Zonde, heb net m'n Lucky Luke verzameling in de open haard gegooid. Met pijn in het hart, dat wel.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_177419100
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tivoli schreef dit

[..]

https://www.tivolivredenb(...)g-my-first-festival/

De lering is beter opletten om commotie te voorkomen, want dan missen ze het doel van een dergelijk evenement.
Daar staat niks in dat zij vinden dat thema en uitvoering racisme zou zijn.
Ze willen al die publiciteit niet. En ik neem aan ook van die zijde die Tivoli verwijt toe te geven aan dGE.
De meeste commotie kwam uit die hoek en door de media.

[..]

Dat is haar mening.... zegt niks dat Tivoli hun uitvoering als racisme wegzet nu.
Dat is het vooroordeel in de berichtgeving

[..]

Tivoli zegt helemaal niet dat ze wel of niet gezwicht zijn voor druk van buitenaf.
Tivoli schrijft: We hebben in 2017 de kritiek uitgebreid intern besproken en we hebben ervan geleerd.
Men heeft een andere mening gevormd. Het is niet jouw mening, kennelijk, maar dat wil niet zeggen dat het dus gelijk is aan de mening van GE. Dat schrijven ze niet.
Ze hebben geen zin in dat gezeur. Hetzij van de GE, hetzij van diens tegenstanders . Lijkt mij.
Ik heb het gevoel dat jij wel erg makkelijk de uitleg van Tivoli voor zoete koek slikt.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 17:27:37 #15
186611 Haags
pi_177419242
quote:
JohanGod heeft weer eens helemaal gelijk :)
Zonder wrijving geen glans
pi_177419255
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

JohanGod heeft weer eens helemaal gelijk :)
Zet maar in de OP dan.

VI Hooligans on Tour Club.
pi_177419302
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat jij wel erg makkelijk de uitleg van Tivoli voor zoete koek slikt.
Ik heb het gevoel dat mensen wel heel graag verontwaardigd en boos willen zijn.
pi_177419311
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vergeet niks.
Met dergelijk thema bedoelen ze "dergelijk"'
Niet hetzelfde thema " wilde westen" , want dat hebben ze al gehad en dit evenement heeft elk jaar een ander thema.
En wat ze uitleggen met "dergelijk" is kennelijk een thema die onterechte kritiek bijv ( GE) en commotie kan uitlokken.
Wat is dit dan voor creatieve uitleg? :')
pi_177419318
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat jij wel erg makkelijk de uitleg van Tivoli voor zoete koek slikt.
Kennelijk verdenk je Tivoli van kwalijke meningen .
Waarom eigenlijk ?
pi_177419319
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat mensen wel heel graag verontwaardigd en boos willen zijn.
Ja, vooral die Grauwe Eeuw kluit en Veerle, die zijn boos op alles... :')
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 17:33:49 #21
186611 Haags
pi_177419336
Verder is die directeur natuurlijk een slappe zak dat hij zwicht voor dit zeer trieste clubje beesten.
Zonder wrijving geen glans
pi_177419362
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat jij wel erg makkelijk de uitleg van Tivoli voor zoete koek slikt.
Kennelijk verdenk je Tivoli van kwalijke meningen .
Waarom eigenlijk ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat is dit dan voor creatieve uitleg? :')
Ik scheef dit eerder : kennelijk een thema die onterechte kritiek bijv ( GE) en commotie kan uitlokken.
Alleen Tivoli kan je meer uitleggen in detail.
pi_177419372
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Verder is die directeur natuurlijk een slappe zak dat hij zwicht voor dit zeer trieste clubje beesten.
Hoezo zwicht hij ?
pi_177419478
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat is dit dan voor creatieve uitleg? :')
Regel dit eens in de OP?


gr gr
pi_177419504
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:35 schreef Bluesdude het volgende:

Ik scheef dit eerder : kennelijk een thema die onterechte kritiek bijv ( GE) en commotie kan uitlokken.
Alleen Tivoli kan je meer uitleggen in detail.
Ik quote hem nog maar een keer:

quote:
Dit jaarlijkse festival heeft ieder jaar een ander thema. In juni 2017 was het thema ‘Het Wilde Westen’. Naar aanleiding hiervan werden wij in 2017 door actiegroep De Grauwe Eeuw beschuldigd van racisme. Het doel van het kinderfestival was om kinderen in aanraking te brengen met verschillende soorten muziek. Op het moment dat dit festival leidt tot een dergelijke commotie, dan schieten wij ons doel voorbij.

We hebben in 2017 de kritiek uitgebreid intern besproken en we hebben ervan geleerd. Daarom zullen wij een dergelijk thema niet meer kiezen voor ons kinderprogramma.
Het thema "Het Wilde Westen" is ze op kritiek (racisme!!!! einz) van de Grauwe Eeuw komen te staan, dat leverde commotie op en vervolgens hebben ze eea intern besproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat vanwege de kritiek (racisme geroeptoeter) van de Grauwe Eeuw ze "een dergelijk thema" (het Wilde Westen in het algemeen, dus alles wat daar mee te maken heeft) niet meer zullen kiezen...

Hier is in mijn wereld geen woord Spaans bij.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 17:42:28 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177419519
Johangod.
pi_177419544
JohanGod.
pi_177419689
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:41 schreef AchJa het volgende:
intern besproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat vanwege de kritiek (racisme geroeptoeter) van de Grauwe Eeuw ze "een dergelijk thema" (het Wilde Westen in het algemeen, dus alles wat daar mee te maken heeft) niet meer zullen kiezen...

Hier is in mijn wereld geen woord Spaans bij.
Klopt. geen woord spaans te zien
Maar het is niet duidelijk of ze met "dergelijk" specifiek het wildewestenthema en afgeleiden daarvan bedoelen. Ik heb aangenomen dat ze bedoelen een thema die veel negatieve commotie kan oproepen.
Elk jaar heeft men een ander thema. 'Wilde Westen' is al geweest ... dus die zou al niet meer terugkomen.
pi_177419956
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt. geen woord spaans te zien
Maar het is niet duidelijk of ze met "dergelijk" specifiek het wildewestenthema en afgeleiden daarvan bedoelen. Ik heb aangenomen dat ze bedoelen een thema die veel negatieve commotie kan oproepen.
Ook met die aanname hebben ze alsnog een knieval gemaakt richting de Grauwe Eeuw boe-roepers... Als die zich niet geroerd hadden was er niks aan de hand geweest.

quote:
Elk jaar heeft men een ander thema. 'Wilde Westen' is al geweest ... dus die zou al niet meer terugkomen.
En alles wat er ook maar zijdelings mee te maken heeft is dus verbannen...
pi_177420043
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook met die aanname hebben ze alsnog een knieval gemaakt richting de Grauwe Eeuw boe-roepers... Als die zich niet geroerd hadden was er niks aan de hand geweest.
Welke knieval ?
Door het rumoer naar een interne discussie en dan besluiten dat ze geen commotie meer willen in de media en vandaar dus uitkijken met evenementen. Want zeurders en anti-zeurders loeren
Lijkt me een prima besluit .

quote:
En alles wat er ook maar zijdelings mee te maken heeft is dus verbannen...
Wat is verbannen . Het widewestenthema was eenmalig. Dat het niet terugkomt de komenden jaren is al jaren geleden beslist . 5 jaar geleden. 15 jaar geleden.

Het mauritshuis werd ook al verweten "te zwichten" voor druk van buitenaf die een mauritsbeeld uit de foyer wilde. Die druk was er helemaal niet. Er werd niks gezwicht .
pi_177420179
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:07 schreef Bluesdude het volgende:

Welke knieval ?
Door het rumoer naar een interne discussie en dan besluiten dat ze geen commotie meer willen in de media en vandaar dus uitkijken met evenementen. Want zeurders en anti-zeurders loeren
Lijkt me een prima besluit .
Je kunt deze uitleg wel vol blijven houden maar dat staat er simpelweg niet... Maar goed, ik heb geen zin verder in dit soort welles nietes ongein.

quote:
Wat is verbannen . Het widewestenthema was eenmalig. Dat het niet terugkomt de komenden jaren is al jaren geleden beslist . 5 jaar geleden. 15 jaar geleden.
"Een dergelijk"... Maar laat verder maar.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:24:06 #33
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177420374
Toch zonde dat die kindertjes thuis moeten zitten, omdat meneer de directeur liever discriminatie gillende feministen in zijn zaal wil hebben.
Zo'n klein groepje onruststokers en een directeur met een ruggengraat van slagroom die een feestje voor kids vergallen.
It's a bloody shame,
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177420398
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je gaat nu straal voorbij aan de opmerking van TivoliVreeburg zelf, die zegt dit:

[..]

En met dat in het achterhoofd lijkt me de opmerking van Anousha niet zo vergezocht.
Die opmerking van Tivoli zegt nu juist eigenlijk niks...

we hebben intern kritiek besproken, we hebben hiervan geleerd en in de toekomst doen we het anders...

dat is gewoon een nette vorm om te zeggen "much ado about nothing" maar te realiseren dat het nu net geen ene zier oplevert daarover te blijven janken...

juist een 'okey, we luisteren naar jullie en zullen jullie klacht in de toekomst meenemen' zonder enige verdere toezegging, is de slimste reactie op dat geklaag, omdat het de basis wegneemt...
Eigenljk is juist dat de basis van 400 jaar nederlandse compromis- en overleg-cultuur

Als juist die tiepetjes die altijd zo snel getriggered worden door zulke aktiegroepen dat óók zouden leren, zouden deze al snel steeds minder aandacht krijgen en in de marge verzinken...
maar nee, die getriggerde tiepetjes moeten overal dan nog een grotere rel van maken en zogenaamd in tegenweer gaan wegens 'cowboyfeestjes' ... (wat gewoon an sich niks anders is dan een kinderfeestje dat linksom of rechtsom wel gegeven blijft worden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177420518
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:24 schreef dellipder het volgende:
Toch zonde dat die kindertjes thuis moeten zitten, omdat meneer de directeur liever discriminatie gillende feministen in zijn zaal wil hebben.
Zo'n klein groepje onruststokers en een directeur met een ruggengraat van slagroom die een feestje voor kids vergallen.
It's a bloody shame,
Waarom zouden ze precies thuis moeten blijven zitten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:33:06 #36
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177420538
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:25 schreef RM-rf het volgende:
(wat gewoon an sich niks anders is dan een kinderfeestje dat linksom of rechtsom wel gegeven blijft worden)
Nee, nee, nee....

Aankomende feestje voor de kinderen is gecanceld vanwege een klein groepje onruststokers en dit feestje komt nooit meer terug!
quote:
Geen cowboys- en indianenfeestje in Tivoli na kritiek van raciste Anousha Nzume

Het Utrechtste muziekcentrum TivoliVredenburg organiseerde vorig jaar een feestje voor kinderen met als thema ‘cowboys en indianen’. Dat was ook gelijk de laatste keer.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:34:28 #37
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177420571
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom zouden ze precies thuis moeten blijven zitten?
Omdat er op kort termijn geen alternatief is.
Of heb jij ideeën, want dan geef ik die meteen door?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177420648
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:34 schreef dellipder het volgende:

[..]

Omdat er op kort termijn geen alternatief is.
Of heb jij ideeën, want dan geef ik die meteen door?
Er is alleen helemaal niets geschrapt of geannuleerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:43:57 #39
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177420737
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is alleen helemaal niets geschrapt of geannuleerd.
Het thema is geschrapt en geannuleerd.
Beetje jammer om kinderen te beschuldigen van racisme en discriminatie als ze gewoon samen spelen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177421055
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het thema is geschrapt en geannuleerd.
Beetje jammer om kinderen te beschuldigen van racisme en discriminatie als ze gewoon samen spelen.
Nee, want het is helemaal geen vast thema. Dit ging over my first festival in juni vorig jaar. In december was er ook weer een.
Veel ophef om niets dus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177421072
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het thema is geschrapt en geannuleerd.
Dat is het niet, het kinderfeest is gewoon gehouden vorig jaar en er was verder ook geen herhaling gepland.

als TivoliVredenburg zegt dat ze het in de toekomst niet weer zo zouden houden is verder geen verandering van hun plannen, ze verzinnen ieder jaar gewoon andere thema's (en dat is ook exact wat ze aangeven aan dat 'aksie-groepje' van boe-roeperts, dat ze het de volgende keer anders doen).

Maar blij verder vooral boos stampen, boe-roepen en getriggerd doen...
mischien dat de woordvoerder ook aan jou wil verklaren dat zij 'naar je luisteren en in de toekomst ook rekening met jouw gevoeligheidjes willen houden' :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:04:32 #42
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177421158
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, want het is helemaal geen vast thema. Dit ging over my first festival in juni vorig jaar. In december was er ook weer een.
Veel ophef om niets dus.
Dat is jouw mening. Het kinderfeestje is door intolerantie aangepast, is mijn mening.
Jammer voor de kinderen en hun beleving en de moeders die kostuums hebben gemaakt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177421183
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Het kinderfeestje is door intolerantie aangepast, is mijn mening.
Jammer voor de kinderen en hun beleving en de moeders die kostuums hebben gemaakt.
Feiten zijn niet onderhevig aan subjectiviteit. Er is geen feest geschrapt waarvoor kostuums waren gemaakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:06:58 #44
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177421215
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Feiten zijn niet onderhevig aan subjectiviteit. Er is geen feest geschrapt waarvoor kostuums waren gemaakt.
Hahaha....

Kinderen kunnen geen indiaantje en cowboy spelen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177421248
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Hahaha....

Kinderen kunnen geen indiaantje en cowboy spelen.
Je kunt wel weer fulltrollmode gaan, maar dat schiet niet op. Welk feest is er geschrapt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:08:57 #46
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177421272
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt wel weer fulltrollmode gaan, maar dat schiet niet op. Welk feest is er geschrapt?
Het feestje voor de kinderen die graag als indiaantje en cowboy wilde spelen, Einstein!
Weinig empathische gevoelens....
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177421274
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:04 schreef dellipder het volgende:

Jammer voor de kinderen en hun beleving en de moeders die kostuums hebben gemaakt.
Er is niks geschrapt. Als moeders kostuums hadden gemaakt, die zijn in juni gedragen te Tivoli
quote:
TivoliVredenburg betreurt de commotie in alle media rondom het kinderfestival My First Festival. Dit jaarlijkse festival heeft ieder jaar een ander thema. In juni 2017 was het thema ‘Het Wilde Westen’.
https://www.tivolivredenb(...)g-my-first-festival/
pi_177421307
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het feestje voor de kinderen die graag als indiaantje en cowboy wilde spelen, Einstein!
Weinig empathische gevoelens....
Dat was helemaal niet gepland en dus ook niet geschrapt. Maar je bent niet geďnteresseerd in feiten, enkel in stupide getroll.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:10:52 #49
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177421318
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is niks geschrapt. Als moeders kostuums hadden gemaakt, die zijn in juni gedragen te Tivoli

[..]

https://www.tivolivredenb(...)g-my-first-festival/
Het thema is geschrapt, omdat Mevrouw Huppeldepup vindt dat kindertjes discrimineren...
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:12:35 #50
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177421354
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was helemaal niet gepland en dus ook niet geschrapt. Maar je bent niet geďnteresseerd in feiten, enkel in stupide getroll.
Oké, nu is het weer een conspiracy theory...

Prima.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')