abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 februari 2018 @ 17:39:48 #176
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177464811
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Op zich niet heel raar. Bij migratie van systemen met gegevens van miljoenen mensen kan het wel vaker dagen of weken duren voordat alles over is gezet. Het kan vast optimaler, maar ik heb ook meegemaakt dat dit soort migraties twee tot drie weken duurden om een gegevens van een paar miljoen klanten over te zetten.
Dat zal ook wel, toch is het lastig dat een belangrijke overheidsdienst een maand niet echt te gebruiken is.
  maandag 26 februari 2018 @ 17:55:10 #177
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177465098
Gewoon wat extra Indiërs inhuren, heb je het in 12 uur gefixt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177465179
quote:
15s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:55 schreef GSbrder het volgende:
Gewoon wat extra Indiërs inhuren, heb je het in 12 uur gefixt.
Gewoon een paar duizend inhuren om alles over te typen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177465202
quote:
15s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Afgelopen weken heb ik naar de serie van Ruben Terlou gekeken over China en hij vraagt zich in één van de afleveringen ook af wat er gaat gebeuren als het economisch minder zal gaan. Hij dacht dat dit misschien ook de reden is dat de president voetbal zo zit te pushen. Dat de Chinezen dan daar hun nationalisme, vreugde en gemeenschapsgevoel op kunnen uitleven wanneer het economisch allemaal wat minder geweldig gaat.

Maar goed, China is dus ook bezig met dat kredietsysteem.... 5 keer door rood oversteken in je leven of een blog lezen over iets dat de staat niet kan waarderen (homoseksualiteit o.i.d.) en je kan nooit meer een lening aanvragen of gebruik maken van je burgerrechten. Combineer dat met een leider voor het leven en je hebt een situatie die vele malen enger is dan Turkije of Rusland.
Idd. Xi lijkt echt met moordend tempo bezig om alle maatschappelijke en bestuurlijke vooruitgang veranderingen van de afgelopen 30 jaar om zeep te helpen ongedaan te maken. Ik verbaas me er ook een beetje over dat men hier in het westen tot nu toe tamelijk nonchalant over doet weinig interesse voor heeft.

Edit: aangepast om toekomstige visum-aanvragen niet te verpesten ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2018 18:04:06 ]
pi_177466409
Deze SC is plots bijzonder inhoudelijk van aard.
  maandag 26 februari 2018 @ 18:55:56 #181
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177466512
Mies is dood :-(

Ik reed vanmiddag nog langs Het Dorp.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 26 februari 2018 @ 19:09:02 #182
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_177466891
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 00:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nog niet ziek genoeg dan?
Ziek? Ik?
  maandag 26 februari 2018 @ 19:10:45 #183
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177466934
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 18:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Mies is dood :-(

Ik reed vanmiddag nog langs Het Dorp.
Ik ben iets te jong om haar te kennen als presentator, maar ze kwam over als een geweldig mens.
  maandag 26 februari 2018 @ 19:14:33 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177467077
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 18:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon een paar duizend inhuren om alles over te typen.
Kost je ongeveer net zoveel als één Nederlandse IT'er. Ken een jongen die recruiter is in de ICT, leuke business qua commissie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177467271
quote:
15s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kost je ongeveer net zoveel als één Nederlandse IT'er. Ken een jongen die recruiter is in de ICT, leuke business qua commissie.
Ja, dat zijn forse bedragen. Tegenwoordig proberen recruiters maar gewoon om jou een vacature te sturen en dan te vragen of jij even kosteloos kandidaten wil gaan aandragen. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177467720
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is het klassieke brood en spelen. Wat me in de serie op is gevallen is hoe mak de meeste Chinezen zijn. Complacency is het Engelse woord, weet even niet goed wat het in het Nederlands het beste omschrijft. Het is geen gemakzucht, maar meer een soort kritiekloos "het allemaal wel best vinden".
Dat zal voor een deel te verklaren zijn door de stand van de economie wat voor veel mensen in ontwikkelingslanden prioriteit nummer één is.

Hetgeen in China wellicht eveneens mee zou kunnen spelen is dat de bevolking weinig invloed op het bestuur denkt te hebben en zich er derhalve niet mee bezig houdt.

Soms zou je meer D66 willen ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2018 19:37:13 ]
pi_177467797
quote:
11s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Een hele maand... das vrij lang.
Tsja.. als het mislukt duurt het nog langer. En euh, het is al een paar keer uitgesteld en het wordt maar duurder en duurder en duurder en het mot nou echt wel een keer voor het echie.
Ik hoop dat het goed gaat, want tot nu toe is het project niet meegevallen :D.

Ik zit er gelukkig zelf niet in, haha. Maar waarschijnlijk kan er op afdelingen als de mijne die maand ook niet veel gedaan worden..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177467845
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja.. als het mislukt duurt het nog langer. En euh, het is al een paar keer uitgesteld en het wordt maar duurder en duurder en duurder en het mot nou echt wel een keer voor het echie.
Ik hoop dat het goed gaat, want tot nu toe is het project niet meegevallen :D.

Ik zit er gelukkig zelf niet in, haha. Maar waarschijnlijk kan er op afdelingen als de mijne die maand ook niet veel gedaan worden..
Ik ken wel meer van dat soort trajecten die al jaren lopen. Beetje data migratie blijkt toch vaak lastiger dan gedacht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 februari 2018 @ 19:52:44 #189
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177468214
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat zijn forse bedragen. Tegenwoordig proberen recruiters maar gewoon om jou een vacature te sturen en dan te vragen of jij even kosteloos kandidaten wil gaan aandragen. :')
Klinkt als een feilloos verdienmodel.
Maar het zou niet gebeuren als het niet af en toe werkte. Bij mij in de business valt het qua recruitment-geweld nog wel mee. Max 4 keer per week een linkedIn verzoek, dat is te behappen. En als je de niet-Nederlandse recruiters voor een baan in Londen wegstreept blijft er 1 over.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177468791
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ken wel meer van dat soort trajecten die al jaren lopen. Beetje data migratie blijkt toch vaak lastiger dan gedacht.
Nah, de datamigratie is hier slechts het sluitstuk. Ook moeilijk, maar de programmatuurwijziging erachter is ingrijpender. Maar verder heb je gelijk natuurlijk, data-migratie is lastiger dan het lijkt.
Ik heb er eenmaal een project voor geleid, van het ene verzekeringspakket naar een ander. Daar was gelukkig ruimte voor redelijk wat uitval, en bovendien konden we redelijk productielike pocjes draaien, net zolang tot het 'goed genoeg' was.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177468896
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Klinkt als een feilloos verdienmodel.
Maar het zou niet gebeuren als het niet af en toe werkte. Bij mij in de business valt het qua recruitment-geweld nog wel mee. Max 4 keer per week een linkedIn verzoek, dat is te behappen. En als je de niet-Nederlandse recruiters voor een baan in Londen wegstreept blijft er 1 over.
Ja, het moet haast wel. Hagelschieten is ook populair. Evenals Britse recruiters die vanuit het VK werven voor functies in Nederland.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177469051
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Nah, de datamigratie is hier slechts het sluitstuk. Ook moeilijk, maar de programmatuurwijziging erachter is ingrijpender. Maar verder heb je gelijk natuurlijk, data-migratie is lastiger dan het lijkt.
Ik heb er eenmaal een project voor geleid, van het ene verzekeringspakket naar een ander. Daar was gelukkig ruimte voor redelijk wat uitval, en bovendien konden we redelijk productielike pocjes draaien, net zolang tot het 'goed genoeg' was.
Van die systemen waarin in een jaar of twintig over de hele keten een berg verborgen logica is geaccumuleerd?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177469171
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Van die systemen waarin in een jaar of twintig over de hele keten een berg verborgen logica is geaccumuleerd?
DUO he. Dat wat daarvoor de IBG en de informatiseringsbank was. Met de wet studiefinanciering. Studiefinanciering, ouderbijdrage, hardheidsclausule, ovjaarkaart optioneel ohnee verplicht ohnee reisproduct voor doordeweek óf voor weekend, tempobeurs, prestatiebeurs, helegaar geen beurs maar lening, eerste rentedragend deel, tweede rentedragend deel, langstudeerders, excelente studentenregeling en uitzonderingen. U zei?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177469247
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]

DUO he. Dat wat daarvoor de IBG en de informatiseringsbank was. Met de wet studiefinanciering. Studiefinanciering, ouderbijdrage, hardheidsclausule, ovjaarkaart optioneel ohnee verplicht ohnee reisproduct voor doordeweek óf voor weekend, tempobeurs, prestatiebeurs, helegaar geen beurs maar lening, eerste rentedragend deel, tweede rentedragend deel, langstudeerders, excelente studentenregeling en uitzonderingen. U zei?
Ja dat is het grote probleem met IT bij uitvoerende overheidsinstanties inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177469316
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja dat is het grote probleem met IT bij uitvoerende overheidsinstanties inderdaad.
Ja dat is het probleem met wetswijzigingen vanuit Den Haag inderdaad. 't Is net buitendienst/binnendienst: de binnendienst moet maar zien hoe ze in vredesnaam ongeveer gaan waarmaken wat de buitendienst nu weer voor onmogelijks beloofd heeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177472091
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja dat is het probleem met wetswijzigingen vanuit Den Haag inderdaad. 't Is net buitendienst/binnendienst: de binnendienst moet maar zien hoe ze in vredesnaam ongeveer gaan waarmaken wat de buitendienst nu weer voor onmogelijks beloofd heeft.
Blij dat ik nu gewoon eens lekker bij een klant zit zonder resultaatverantwoordelijkheid of enige vorm van druk of competentie bij de klant zelf. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177472291
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Klinkt als een feilloos verdienmodel.
Maar het zou niet gebeuren als het niet af en toe werkte. Bij mij in de business valt het qua recruitment-geweld nog wel mee. Max 4 keer per week een linkedIn verzoek, dat is te behappen. En als je de niet-Nederlandse recruiters voor een baan in Londen wegstreept blijft er 1 over.
Je doet het met vier verzoeken per week in die sector gewoon goed naar mijn idee. GS neemt ongeveer 2% van de sollicitanten aan en bij andere banken zal dat percentage niet veel hoger liggen.

Ben wel benieuwd waarom je niet-Nederlandse recruiters voor een baan in Londen zou wegstrepen. Zit je nu in NYC?
pi_177473107
Orlando is ook dood.
Met extra vezels!
pi_177473354
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Ziek? Ik?
Nou goed ongeval dan, vergissen is menselijk. Iemand anders de schuld geven management talent!
pi_177474587
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 22:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
Orlando is ook dood.
Zag het. Heel naar. 🙁

Topic hiernaast is om te janken trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')