abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 december 2002 @ 23:29:49 #1
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7489772
Ratelband wil asielzoekers bij gastgezinnen onderbrengen

Emile Ratelband, de goeroe van het positief denken die met een eigen politieke partij meedoet aan de verkiezingen, wil dat asielzoekers bij Nederlandse gezinnen worden ondergebracht. In afwachting van hun procedure kunnen ze dan alvast aan de Nederlandse cultuur wennen. Dat zegt Ratelband in een interview met Novum Nieuws.

Ratelband wil dat mensen een vergoeding ontvangen als zij asielzoekers in huis nemen. Nu worden asielzoekers nog in speciale centra opgevangen. "In afwachting van hun procedure leren ze Nederland beter kennen", zegt hij. Ratelband, wiens partij LijstRatelband.nl heet, wil economische vluchtelingen weren. Politieke vluchtelingen moeten wel worden toegelaten. "We zijn altijd een gastvrij land geweest en dat moet zo blijven."

Ratelband mikt op 31 zetels bij de verkiezingen van 22 januari, maar hij heeft maar 28 kandidaten bij de Kiesraad aangemeld. "Die drie andere zetels geef ik aan mijn grootste opponenten. Wie dat zijn, weet ik nog niet. Waarschijnlijk zij die het hardst hebben gelachen of laagdunkend over mijn beweging hebben gesproken."
(nieuws.nl)

Leuk ideetje, helaas niet realistisch. Maar het zou er uiteindelijk wel voor zorgen dat mensen(uit o.a. andere culturen) elkaar beter leren respecteren.

ps: om meteen te roepen dat het niet realistisch is, dat is natuurlijk veels te makkelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 22-12-2002 23:31]

pi_7489794
Toch een clown... totaal niet realistisch!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_7489826
ach... hij zal wel een paar zetels halen, maar niet da je zegt van: nou, die kan een dictatuur beginnen
pi_7489841
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:29 schreef Nyrem het volgende:
Emile Ratelband, de goeroe van het positief denken die met een eigen politieke partij meedoet aan de verkiezingen, wil dat asielzoekers bij Nederlandse gezinnen worden ondergebracht. In afwachting van hun procedure kunnen ze dan alvast aan de Nederlandse cultuur wennen. Dat zegt Ratelband in een interview met Novum Nieuws.

Ratelband wil dat mensen een vergoeding ontvangen als zij asielzoekers in huis nemen. Nu worden asielzoekers nog in speciale centra opgevangen. "In afwachting van hun procedure leren ze Nederland beter kennen", zegt hij. Ratelband, wiens partij LijstRatelband.nl heet, wil economische vluchtelingen weren. Politieke vluchtelingen moeten wel worden toegelaten. "We zijn altijd een gastvrij land geweest en dat moet zo blijven."

Ratelband mikt op 31 zetels bij de verkiezingen van 22 januari, maar hij heeft maar 28 kandidaten bij de Kiesraad aangemeld. "Die drie andere zetels geef ik aan mijn grootste opponenten. Wie dat zijn, weet ik nog niet. Waarschijnlijk zij die het hardst hebben gelachen of laagdunkend over mijn beweging hebben gesproken."
(nieuws.nl)

Leuk ideetje, helaas niet realistisch. Maar het zou er uiteindelijk wel voor zorgen dat mensen(uit o.a. andere culturen) elkaar beter leren respecteren.

31 Zetels he ? Kansloos figuur die Ratelband. Zelf neemt-ie natuurlijk 10 Tamielgezinnen op zeker ?
  zondag 22 december 2002 @ 23:32:45 #5
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7489858
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:32 schreef DimeBag het volgende:

[..]

31 Zetels he ? Kansloos figuur die Ratelband. Zelf neemt-ie natuurlijk 10 Tamielgezinnen op zeker ?

Wat is er mis met tamielgezinnen?
pi_7489873
Asielzoekers in de procedure moeten nog helemaal níks met de NL cultuur. Grote kans namelijk dat ze terug worden gestuurd.
  Trouwste user 2022 zondag 22 december 2002 @ 23:33:33 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_7489882
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:32 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Niks, maar tien is wel een beetje veel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7489891
als het een beetje mogelijk is, vind ik het wel wat hebben eigenlijk.... maar dan praten we over asielzoekers....en die vluchten meestal voor iets en komen niet voor het geld... dus dan lijkt me het wel een goed plan eigenlijk....
  zondag 22 december 2002 @ 23:34:20 #9
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7489901
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niks, maar tien is wel een beetje veel.

Ratelband woont leuk hoor
pi_7489915
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:32 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Niks
  zondag 22 december 2002 @ 23:35:15 #11
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7489931
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:33 schreef DennisMoore het volgende:
Asielzoekers in de procedure moeten nog helemaal níks met de NL cultuur. Grote kans namelijk dat ze terug worden gestuurd.
Dat ze idd niks MOETEN ben ik met je eens, het zijn immers mensen, waarvoor wij respect tonen.....toch?
  zondag 22 december 2002 @ 23:36:01 #12
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_7489958
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:29 schreef Nyrem het volgende:

ps: om meteen te roepen dat het niet realistisch is, dat is natuurlijk veels te makkelijk.

Afgezien van het feit dat ik niet snap waarom je eerst zegt dat het niet realistisch is, om dan te zeggen dat het te makkelijk is om te zeggen dat het niet realistisch is..

Waarom is het niet realistisch? Nederlanders zijn dol op geld, en zeker in een tijd als nu kan het aantrekkelijk klinken om een centje extra te verdienen. Voor de mensen die ervoor openstaan kan het wel degelijk werken, ik heb alleen geen inzicht in wie ervoor open zou staan en met z'n hoevelen ze zijn.

pi_7489976
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:35 schreef Nyrem het volgende:

Dat ze idd niks MOETEN ben ik met je eens, het zijn immers mensen, waarvoor wij respect tonen.....toch?

En dus?
pi_7490005
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:36 schreef TripleM het volgende:

Waarom is het niet realistisch? Nederlanders zijn dol op geld, en zeker in een tijd als nu kan het aantrekkelijk klinken om een centje extra te verdienen. Voor de mensen die ervoor openstaan kan het wel degelijk werken, ik heb alleen geen inzicht in wie ervoor open zou staan en met z'n hoevelen ze zijn.

Echte asielzoekers zitten vol met enge verhalen en trauma's. Die kun je niet onderbrengen bij een NL gezin.
  zondag 22 december 2002 @ 23:43:34 #15
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_7490142
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:37 schreef DennisMoore het volgende:
Echte asielzoekers zitten vol met enge verhalen en trauma's. Die kun je niet onderbrengen bij een NL gezin.
Je laat ze wonen bij een NL gezin, de eventuele hulpverlening die ze nodig hebben kunnen ze dan nog steeds prima krijgen, zij het dat je die hulpverlening goed moet spreiden en goed bereikbaar moet maken.
  zondag 22 december 2002 @ 23:46:19 #16
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7490216
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:33 schreef DennisMoore het volgende:
Idd, als het nou ging om mensen die zijn toegelaten en wachten op een zelfstandige woning, dan was er nog iets voor te zeggen.
Tsja .....
pi_7490256
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:43 schreef TripleM het volgende:

Je laat ze wonen bij een NL gezin, de eventuele hulpverlening die ze nodig hebben kunnen ze dan nog steeds prima krijgen, zij het dat je die hulpverlening goed moet spreiden en goed bereikbaar moet maken.

Ik vermoed dat dat niet goed op te splitsen is.

Eigenlijk wil ik nog steeds een keer op bezoek bij een AZC...

pi_7490294
Als al die politiekjannen nou eens het voorbeeld geven dan! Allemaal vluchtelingen in "zonnedael", plaats genoeg toch met al die grote huizen! Als ze idd allemaal eens een gezin opnemen is het zo afgelopen hier!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  zondag 22 december 2002 @ 23:51:36 #19
34312 slimmeman
ai..aai...aaaaai!
pi_7490375
Leuk geprobeert ratel, volgende keer beter
*One vision, many viewpoints*
  zondag 22 december 2002 @ 23:52:59 #20
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_7490424
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:51 schreef slimmeman het volgende:
Leuk geprobeert ratel, volgende keer beter
Je laat duidelijk merken een slimme man te zijn. We zijn aan het discussieren hier, dus misschien is het verstandig dat je uitlegt waarom je het geen goed idee vindt.
pi_7490506
Bovendien is er een tekort aan asielzoekers, en komen er massale ontslagen bij AZC's.

D'r is dus helemaal geen capaciteits-probleem.

zondag 22 december 2002 @ 23:58:46 #22
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_7490553
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:56 schreef DennisMoore het volgende:
Bovendien is er een tekort aan asielzoekers, en komen er massale ontslagen bij AZC's.

D'r is dus helemaal geen capaciteits-probleem.

Dat staat ook niet in het hierboven gequote artikel. Het doel hiervan is voornamelijk de betere integratie lijkt me, iets waar veel over geklaagd en gepraat wordt tegenwoordig.
  maandag 23 december 2002 @ 00:03:43 #23
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_7490706
best goed idee, helemaal niet slecht.
pi_7490881
Ach, morgen kom ik weer met wat anders
Eigen brokjes eerst.
  maandag 23 december 2002 @ 00:19:25 #25
15602 MaoTseTung
"The Chairman"
pi_7491166
Onrealistisch aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Ik kan er wel inkomen. Het is natuurlijk wel onrealistisch om alle azielzoekers de hele proceduretijd bij Nederlandse gastgezinnen onder te brengen.

Misschien is het wel een oplossing om een percentage van de azielzoekers voor een korte tijd (laten we zeggen 6 weken) onder te brengen bij gastgezinnen, en daarna weer doorverhuizen naar het volgende gastgezin, zodat de gastgezinnen ook in contact komen met vele verschillende culturen, en ook niet te lang aan 1 persoon vasthouden.

Ik vind het een erg leuk idee, en ik moet zeggen dat ik zeer zeker bereid zou zijn om hier aan me te helpen.

[b]Rood, roder, roodst.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')