the_critic | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:22 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
Maraca | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:24 |
Fierljeppen? | |
RealBizkit666 | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:31 |
Fappen. | |
ddx | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:40 |
Meerdere sites geven dit zo ongeveer aan. Maargoed merk het wel, kan nu alleen maar meevallen. | |
the_critic | dinsdag 20 februari 2018 @ 21:21 |
Alles beter dan in Nederland blijven | |
Fretwork | dinsdag 20 februari 2018 @ 21:26 |
Jij liever dan ik... Dat niet gewoon in de beschutting van je fietsenschuurtje doen | |
RealBizkit666 | dinsdag 20 februari 2018 @ 21:35 |
Net een setje nieuwe Tunes aangeschaft. Geen hippe groene decals en hubs, maar gewoon zwart deze keer. | |
RealBizkit666 | dinsdag 20 februari 2018 @ 21:36 |
Heb ik niet. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 09:29 |
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee? | |
OProg | woensdag 21 februari 2018 @ 09:30 |
Zondag is de Cyclo van de Omloop. Helaas is die kou wel een dingetje want ik denk, zeker omdat de start 35 km van de finish is. Normaal goed te fietsen daarna maar met gevoelstemperatuur van -15 niet echt een leuk idee. | |
ultra_ivo | woensdag 21 februari 2018 @ 09:38 |
Maximaal 128km + 35km = 163km. Dat valt best mee. Zaterdag is ook een 200km brevet in Maastricht. Daar zitten we langer op de fiets. Gewoon goed in laagjes kleden. Een bivakmuts wordt belangrijk. Daarnaast dikke handschoenen en heatpacks tussen je schoenen en je overschoenen. Goede skikousen werkt ook prima. Ik zou zeggen, even een tripje naar de Decathlon als je onderweg bent naar de start (of de eerstkomende koopavond). En dan niet alleen bij de fietsafdeling maar ook bij de ski en de outdoor afdeling shoppen. | |
OProg | woensdag 21 februari 2018 @ 09:43 |
Ik heb alles, naja, geen heatpacks maar goed. Het moet ook allemaal een beetje leuk blijven, dat is meer het ding. Met extreme hitte heb ik aanmerkelijk minder problemen voor langere afstanden, maar dat is ook een gevoelskwestie. | |
Tommeke | woensdag 21 februari 2018 @ 09:47 |
Lekker weertje vandaag | |
RealBizkit666 | woensdag 21 februari 2018 @ 09:50 |
Limburg. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 09:50 |
Laten we het gezellig houden Bizkit. | |
OProg | woensdag 21 februari 2018 @ 09:55 |
Wat beschouw je als niet te lange klimmen? In principe zijn die klimmen van de Dolomieten Marathon ook niet vreselijk lang natuurlijk door de hoogte waar je al op zit. Maar die rij je dan al. Dus wat heb je in gedachten? | |
Wombcat | woensdag 21 februari 2018 @ 09:58 |
Schwarzwald. Moezel. M.n. de Moezel lijkt me ideaal. Mooi fietsgebied. | |
RealBizkit666 | woensdag 21 februari 2018 @ 10:05 |
Volgens mij voldoet het wel aan de eisen die je vraagt. Geen lange klimmen (max 3km). Verder kun je van hieruit ook naar de voerstreek waar ook geen al te lange klimmen zijn. En er zijn er veel als je de juiste route maakt. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 10:10 |
Het liefst zo tussen de 5 en de 10, wat inderdaad ook al tijdens de Marathon zo is. We hebben een niveauverschil waardoor een leuk recreatiever rondje ons wat meer samen houdt. | |
Wombcat | woensdag 21 februari 2018 @ 10:14 |
Ik had gedacht om zaterdag Kuurne-Brussel-Kuurne te doen, en dan zondag de Omloop (93 km). Maar met dit weerbericht ga ik dat niet doen. Misschien nog wel KBK, maar denk het eigenlijk ook niet. | |
RealBizkit666 | woensdag 21 februari 2018 @ 10:27 |
Sorry dat ik het zegt, maar veel klimmen tussen de 5 en 10 kilometer is gegarandeerd niet veel samen fietsen. Ja, in de afdalingen wellicht, maar dan heb je het ook ver gehad (lekker gezellig in een treintje achter elkaar met 10 meter ertussen). Als je met een groep met niveauverschil bent en je wil meer samen rijden, zorg er dan voor dat er gewoon weinig klimmen in zitten en dat die klimmen echt niet lang zijn. | |
OProg | woensdag 21 februari 2018 @ 10:36 |
Luxemburg is ook wel een aardige plek voor een niveauverschil-groep. | |
Wombcat | woensdag 21 februari 2018 @ 10:38 |
Eens. Kun je idd beter in Limburg, Moezel of Luxemburg gaan fietsen. Zou ik eerder voor Moezel of Luxemburg kiezen dan Limburg, want daar is het toch drukker (is mijn ervaring). En in Luxemburg en de Moezel heb je wat langere klimmen, van 2 tot 5 km, Limburg is wat korter (en ken je waarschijnlijk al). Klimmen tussen de 5 en 10 km heb je niet op veel plekken tussen de Dolomieten en hier. | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 10:47 |
Het liefst daar idd, want je bent daar nu eenmaal met de groep. In Limburg kan je natuurlijk altijd nog fietsen sorry dat ik het zeg Bizkit. Verplaats 50km naar het zuiden dan kan je Psso Manghen, Psso Rolle op. Ook erg mooi daar. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 10:48 |
Hehe, sorry, liep ook maar te kutten. Ik bewaar Limburg liever voor wanneer ik in de buurt ben. | |
RealBizkit666 | woensdag 21 februari 2018 @ 10:50 |
Ik zou zelfs willen opteren voor bijna vlak. Veluwe of zo. Alle klimmen langer dan 1km zorgen er voor dat de snelste altijd bovenaan moeten wachten en de langzaamste de minste rust krijgt (terwijl die de rust net het meeste nodig heeft). Gezellig samen doe je door op het vlakke de sterkste op kop te zetten met een tempo dat de langzaamste goed kan bijhouden. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 10:50 |
Zat zelf inderdaad ook aan Luxemburg, Moezel is ook een goede tip denk ik. Ken je toevallig een goede uitvalsbasis in beide gebieden? | |
RealBizkit666 | woensdag 21 februari 2018 @ 10:51 |
Uiteraard. Maar het ging hier om samen te fietsen, dat ga je niet doen in het middengebergte. | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 10:54 |
Bergop rijdt toch iedereen zijn eigen tempo. Dus samen fietsen doe je alleen vlak. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 10:54 |
Snap ik, hebben ook met de groep gewoon de Ventoux, Vogezen en Ardennen gedaan. De beste is alleen een stuk beter dan de rest en de langzaamste heeft het vooral zwaar op lange of steile klimmen. Korte Vogezenklimmen of routes zoals de Gorges de Nesque konden we prima met de hele groep gezellig fietsen. Gaat er ook niet om om volle bak te gaan, maar een Stelvio lang je tempo aanpassen is te veel. | |
MarcoD | woensdag 21 februari 2018 @ 10:56 |
Inderdaad druk ze maar gewoon met de neus op de feiten misschien dat ze het trainen dan wat serieuzer aanpakken | |
Tommeke | woensdag 21 februari 2018 @ 10:58 |
Luxemburg is wat mij betreft echt een aanrader. Mooie wegen, een grote variatie aan klimmen en vrij rustig. Je kunt daar tegen muurtjes opfietsen, maar je hebt ook langere klimmen van zo’n 6-8% waar je lekker omhoog kunt peddelen. Dat vind ik altijd wel een pré voor duurtrainingen in heuvelachtig gebied, dat je ook met een normale hartslag bergop kunt fietsen. Omdat de klimmen niet gruwelijk lang zijn, hoef je ook niet te lang te wachten op elkaar. | |
MarcoD | woensdag 21 februari 2018 @ 10:59 |
En nu de geheimtip, doe de klim maak een fototje eet wat vul je drinken aan. Keer om en daal af naar de langzaamste en fiets gezellig met hem mee omhoog. Dit doen de sterke berggeiten. En de minst getrainde kan zich misschien nog wat aan je optrekken. Anders vlak fietsen. Zoek een mooi bergplateau of vallei waar je kan fietsen. Bijvoorbeeld Valsugana kan je lange stukken door de vallei fietsen en wat korte klimmen meepakken. Merano ook een optie prima fietspad richting zowel stelvio als trento wat kortere klimmen zijn er ook. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 11:03 |
Is altijd een optie, maar dan zoek ik wel lekkere lopers uit inderdaad. Valsugana check ik ook even, thanks. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 11:03 |
Ik vind dit klinken als een hele goede optie voor de groep. | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 11:06 |
Rondom P. Rolle en P. Manghen is ook geen hooggebergte meer hoor. Vanaf Cortina 'd Ampezzo naar het Zuiden ga je de bergen uit. | |
Tommeke | woensdag 21 februari 2018 @ 11:06 |
En om er dan nog een pré in te gooien en opzichte van hooggebergte: Er zijn veel meer wegen, waardoor je veel meer rondjes kunt fietsen. Ik vind zelf dat er rond de omgeving van Vianden, Bourscheid, Diekirch, Esch-sur-Sure en Larochette veel moois te vinden is qua klimmen. Vanaf daar richting Bastogne fietsen is ook erg mooi. | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 11:09 |
Ja prachtig, tis alleen in Italië veel mooierder. Dan heb je 1000km gereden voor de Maratona en dan ga je fietsen in Luxemburg. | |
Patroon | woensdag 21 februari 2018 @ 11:10 |
Ja we hebben daar toen mooi gefietst he! Super mooi gebied! En wat Marco zegt doe ik ook altijd als ik met Misspatty in de bergen fiets. Ideaal. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 11:13 |
Eigenlijk wil ik ook gewoon naar de Stelvio, Gavia of bij m'n enkels afbreken op de Mortirolo... | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 11:14 |
Passo Rolle lijkt me een mooie voor de groep, Passo Manghen kunnen we aan het begin nog wel samen doen. | |
MarcoD | woensdag 21 februari 2018 @ 11:14 |
rond Levico Terme is wel een prima optie! Kan mooi vlak fietsen en rondom heuveltje en de meertjes, niet moeilijk kort klimmetje. Richting Trento of Bassano del grappa is goed te fietsen. Of een klim omhoog over de kaiserjagerstrasse en dan daar over de hoogvlakte toeren! Eventueel richting het oosten daar naar beneden en weer door de vallei naar Levico. Je kan het makkelijk of lastig maken, voordeel is dat je al enigszins in de buurt zit en de weg vanaf Colfosco leuk is om te rijden. | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 11:16 |
Dat zijn mooie lopers hoor, beetje vergelijkbaar met de Vogezenklimmen. Stelvio en Gavia is bij Bormio. Dat zijn de echte hoge passen meer zoals Galibier en Croix de Fer. De Manghen gaat door een onbewoond dal, echt heel fraai. | |
Tommeke | woensdag 21 februari 2018 @ 11:36 |
Ja eens. | |
Tommeke | woensdag 21 februari 2018 @ 11:37 |
Appelkebak in Duitsland Was erg mooi toen! Afgelopen zomer ook een weekje geweest met m’n chickie. Was ook erg chill. | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 11:39 |
Enne, vanaf Utrecht naar Cortina kom je ook helemaal niet door Luxemburg, dat is een uur en 10 minuten omrijden. Je rijdt dan Duitsland in richting Frankfurt Stuttgart of Munchen. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 11:43 |
Nou ja, het is dat of tweeënhalf uur naar het zuiden hè | |
MarcoD | woensdag 21 februari 2018 @ 11:56 |
Ik zou het wel weten | |
Wombcat | woensdag 21 februari 2018 @ 12:45 |
Luxemburg ken ik wat minder goed, alleen een paar keer in Echternach geweest voor de Charly Gaul. Moezel ben ik wat vaker geweest, tussen Cochem en Koblenz. Langs de Moezel kun je vlak fietsen, sla je van de Moezel af, dan gaat het omhoog. Soms steile klimmen van 1-2 km, met stukken van 10-12%. Soms meer lopend, van een km of 3. Schwarzwald is ook een optie. En ik denk dat je rondom Heidelberg ook leuk kunt fietsen. | |
Gripper | woensdag 21 februari 2018 @ 14:12 |
Als ik een plek tussen de dolomieten en thuis moet bedenken, dan staat het Schwarzwald erg hoog op mijn lijstje om een keer heen te gaan, tussen Stuttgart en Freiburg. Omgeving Baden Baden schijnt wel mooi te zijn. | |
Steven184 | woensdag 21 februari 2018 @ 14:15 |
Hierover gesproken, ik ben van plan om in mei 4/5 dagen richting de Elzas te gaan. Mensen nog goede tips qua waar te zitten ed? | |
muzas | woensdag 21 februari 2018 @ 14:41 |
Als je aan de kant van de elzas wil zitten; Ik heb met erg vermaakt in en om kaysersberg. Met zowel fietsen, als de schattige dorpjes en de lekkere wijntjes. Als je echt voor de vogezen gaat zijn er mss handigere standplaatsen. | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 14:53 |
Eisbein vreten als Obelix. man niet normaal meer. | |
Steven184 | woensdag 21 februari 2018 @ 15:13 |
Klinkt goed, ga voornamelijk voor de pop-up asperge restaurants en wijntjes, en wil daarbij lekker fietsen. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 15:55 |
Dit inderdaad, mooi dorp. Ribeauvillé is iets groter en ook heel mooi. | |
Devv | woensdag 21 februari 2018 @ 18:57 |
Ik weet na vandaag weer wat ik nodig heb...een paar echt goede winterhandschoenen. Ik vond het echt meevallen met de kou maar mijn vingers waren na twee uur fietsen wel gevoelloos. | |
Patroon | woensdag 21 februari 2018 @ 19:08 |
Heb laatst die Roeckle's gekocht. Sindsdien geen moment meer koud gehad, zelfs ochtends bij -5. | |
Andyy | woensdag 21 februari 2018 @ 19:23 |
Link? | |
Patroon | woensdag 21 februari 2018 @ 19:44 |
https://www.mantel.com/ro(...)QEAQYAiABEgJoc_D_BwE Nu zelfs afgeprijsd | |
Andyy | woensdag 21 februari 2018 @ 20:00 |
Moet je wel kleine handjes hebben | |
ultra_ivo | woensdag 21 februari 2018 @ 20:05 |
En een lichaamskwestie. Bij extreme hitte schakelt m'n maag af, dan heb ik een probleem een paar dozijn kilometer verderop. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 20:13 |
*Mompelt iets over kledingfabrieken | |
Patroon | woensdag 21 februari 2018 @ 21:20 |
Ik heb de S | |
kaasplankje | woensdag 21 februari 2018 @ 21:33 |
kleine handen kleine p... | |
Patroon | woensdag 21 februari 2018 @ 21:44 |
Haha ik wist dat ie ging komen. | |
Fretwork | woensdag 21 februari 2018 @ 22:26 |
Pink? | |
kanovinnie | donderdag 22 februari 2018 @ 05:22 |
Ik heb sealskinz. Wind en waterdicht is het belangrijkste. En afsluitbaar om je pols. 1 graad en zon=beetje zweethanden bij ietswat inspanning. | |
Devv | donderdag 22 februari 2018 @ 07:12 |
Ik denk dat ik maar voor deze ga.
| |
Patroon | donderdag 22 februari 2018 @ 07:21 |
Die Roeckl zijn tot 5 graden prima.. daarna te warm. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe hard je gaat, of gewoon netjes in D1 blijft | |
kaasplankje | donderdag 22 februari 2018 @ 07:42 |
Ik had mijn Roekels voor 45.- geloof ik. In het voorjaar bij de fm in de grabbelton. Hij heeft een bak daar liggen alle enkele goederen in waar hij nog 1 maat van heeft ofzo. | |
Fretwork | donderdag 22 februari 2018 @ 07:59 |
Gisteren een shirt van Isadore gepast. Had hem iets te groot besteld maar wat een fijn spul. Maatvoering zit tussen Castelli en normale kleding in. | |
kanovinnie | donderdag 22 februari 2018 @ 08:12 |
ik reed zeker te hard | |
Landgeld | donderdag 22 februari 2018 @ 08:55 |
Nog Utrecht-fietsers hier? Aankomend weekend zou ik graag een mooie tocht +/- 60km maken door bosrijke omgeving en niet al te drukke wegen. Iemand een (voorbeeld) route of tips vanuit het centrum die ik in kan laden in mijn navigatie? | |
Fretwork | donderdag 22 februari 2018 @ 09:02 |
Bosrijk zou ik persoonlijk richting de Heuvelrug gaan. Misschien kan je stukken lenen van de Hel van de Heuvelrug. | |
Landgeld | donderdag 22 februari 2018 @ 10:06 |
Aha. Is er een manier om makkelijk een stukje uit een andere route knippen, en dit bewerken vanuit eigen woonplaats/adres? Die route is + 100 km ,wil er maar 40 van rijden o.i.d. | |
kaasplankje | donderdag 22 februari 2018 @ 10:10 |
Het wordt steeds minder net wilde je nog +/- 60km? | |
Fretwork | donderdag 22 februari 2018 @ 10:19 |
Je kan op Strava zoeken naar de activiteit, deze "bewerken" in de routebuilder en dan punten verwijderen. Of je zet hem er gewoon in, rijdt naar de start, rijdt +/- 25 kilometer en navigeert naar de de terugweg of start. | |
Andyy | donderdag 22 februari 2018 @ 10:19 |
Met 60 kom je net nergens. Je kunt hoogstens net over de Hoogstraat en Ruiterberg met 60km. | |
Flipmoehoe | donderdag 22 februari 2018 @ 10:38 |
zoeken naar activiteiten is er een tijdje geleden uitgehaald.. erg spijtig want ik gebruikte het ook regelmatig voor inspiratie voor een ritje.. Je kan nu alleen nog maar zoeken naar segmenten | |
Fretwork | donderdag 22 februari 2018 @ 10:56 |
Ah damn, dat was fantastisch | |
Landgeld | donderdag 22 februari 2018 @ 10:56 |
Ander mooi rondje kan ook Heb je voorbeelden toevallig? Via strava kan je niet meer zoeken naar activiteiten.... | |
kaasplankje | donderdag 22 februari 2018 @ 11:04 |
Maraca weet vast wel iets. | |
Gripper | donderdag 22 februari 2018 @ 12:46 |
Deze? http://www.ledigerf.net/o(...)fietsclub-ledig-erf/ Je kan als je goeie zin hebt uitbreiden richting Rhenen / Defensieweg. En als je niet over de dijk terug wilt kan je via de dorpen (Doorn Driebergen) of ook weer kriskras over de heuvelrug | |
Patroon | donderdag 22 februari 2018 @ 12:55 |
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent. | |
ultra_ivo | donderdag 22 februari 2018 @ 12:56 |
Ledig Erf is een beetje de Utrechtse variant van het Scheldepeloton. | |
ultra_ivo | donderdag 22 februari 2018 @ 12:57 |
Voor zaterdag de extreme winterspullen er bij gepakt. Plus een tasje met extra winterspullen voor als het nodig is. | |
Tommeke | donderdag 22 februari 2018 @ 13:03 |
Zelfde als de Wedrenners in Nijmegen. | |
kaasplankje | donderdag 22 februari 2018 @ 13:19 |
Het gaat ook iedere week bijna mis natuurlijk, zeker als er waaiers gereden wordt op die smalle en bochtige maar toch best drukke Lekdijk. Toeterende auto's gescheld en gevloek etc. | |
Landgeld | donderdag 22 februari 2018 @ 14:17 |
Leuk! Nog andere opties en routes vanuit het centrum Deze neem ik mee in ieder geval !! | |
Landgeld | donderdag 22 februari 2018 @ 14:18 |
Wat zijn extreme winterspullen? Gewoon dikke trui aan, handschoenen en muts, toch? | |
kanovinnie | donderdag 22 februari 2018 @ 14:35 |
| |
Patroon | donderdag 22 februari 2018 @ 14:42 |
En daar ontstaat de (terechte) ergernis van andere weggebruikers jegens wielrenners.. | |
kanovinnie | donderdag 22 februari 2018 @ 14:52 |
Precies. Eikels. | |
Gripper | donderdag 22 februari 2018 @ 14:57 |
Omdat die gasten ook maar gewoon een groepje liefhebbers zijn, geen echte officiele club ofzo, moeten ze het ook wel hebben van alleen maar vage afspraken. "doe alsjeblieft netjes?" is het enige wat ze kennelijk kunnen vragen, en je lidmaatschap royeren zal niet snel gebeuren. Vorig jaar was er 2x in korte tijd een ongeluk tijdens hun zondagmiddag rit, en toen kwam dit op de site: Dat zal indruk maken ! | |
kaasplankje | donderdag 22 februari 2018 @ 15:28 |
Ja die toerclubjes die gaan racen op de weg. Verwerpelijk is het gewoon. | |
RicoVV | donderdag 22 februari 2018 @ 15:28 |
Je moet ook wat als het solo niet lukt :-P | |
Patroon | donderdag 22 februari 2018 @ 15:30 |
Ja, ik doe regelmatig interval blokjes en dan zoek ik altijd een rondje op zonder gevaarlijke kruispunten en dat niet door dorpen gaat, om met 40kmh geen gevaar voor mezelf of andere weggebruikers te vormen.. en dan rij ik ook nog solo. | |
ultra_ivo | donderdag 22 februari 2018 @ 15:34 |
Voor zaterdag zal het zijn: skikousen winterschoenen overschoenen korte broek thermo onderbroek lange overbroek dik thermo ondershirt koerstrui fleece shirt lange mouw winterjack mouwloos jack (dik of dun naar de exacte temperatuur warme skihandschoenen fleece bivakmuts helm Dat als het bij de start inderdaad de voorspelde -6 is. Onderweg kan ik het fleece lange mouw shirt vervangen door een dun shirt of helemaal uitdoen, net zoals het mouwloos jack. Als reserve gaan extra sokken en een reserve ondershirt mee, plus 2 paar handschoenen in dunnere varianten. | |
kaasplankje | donderdag 22 februari 2018 @ 15:35 |
| |
Najieto | donderdag 22 februari 2018 @ 16:03 |
Gripper, koers jij weleens op de nedereindse berg? Zo ja, is het wat qua parkoers? Ik wil weer meer ervaring opdoen met koersen en pelotons rijden etc. Ook voor de zomer regio competitie. Nu werk ik in Everdingen en Nedereindse berg is daar niet ver vandaan dan is het makkelijk om zaterdag een ochtendje te werken en daarna ff een koersje rijden daar. | |
Steven184 | donderdag 22 februari 2018 @ 17:14 |
Ziekjes deze week, nog geen kilometer gefietst | |
RealBizkit666 | donderdag 22 februari 2018 @ 18:34 |
Zo, nieuwe wielen, nieuwe cassette, nieuwe ketting en nieuw voorblad. Fiets is klaar voor zijn laatste jaar als hoofdfiets. | |
Tommeke | donderdag 22 februari 2018 @ 20:02 |
@Ivo: Je kunt de helft van je kleding vervangen door een Gabba | |
Tommeke | donderdag 22 februari 2018 @ 20:02 |
Die toerders die koersen op de openbare weg moeten allemaal oprotten. Toerders | |
VenusFlyTrap | donderdag 22 februari 2018 @ 21:11 |
Nou, ik zit ook op de Fok Strava. Jullie zullen mijn username wel herkennen. Ik kan al raden wie DDX is... echte mannen eten geen honing die kauwen op bijen? | |
kaasplankje | donderdag 22 februari 2018 @ 21:21 |
haha ja | |
SuperWeber | vrijdag 23 februari 2018 @ 07:50 |
Ik toer ook 80% van de tijd... | |
#ANONIEM | vrijdag 23 februari 2018 @ 08:18 |
Welkom! | |
Tommeke | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:39 |
Tsssss. | |
Steven184 | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:52 |
Ik zelfs 100% #viezedikketoerder | |
Andyy | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:57 |
Ik ben geen Grip maar ik ben daar wel eens te vinden. Prima als je wilt leren koersen, niet de meest uitdagende parcours maar wel erg laagdrempelig. Rijden wel veel pannenkoeken mee tijdens het seizoen | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 10:59 |
Dhr Gripper en ome kaasplank gaan op zondag 4 maart de 8 van Oost Brabant rijden. Met de crossfiets. Een onverharde toer door de bossen van Cuijk. Erg mooi. Waarschijnlijk de 120km, iemand nog zin om aan te haken? | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 11:43 |
Ik heb geen crosser en geen mtb schoenen | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 11:52 |
Mooi hoor een beetje rossen door de bossen in een winterlandschap. Waarschijnlijk zitten we dan nog in de vorst. Hoop het wel iig. Het is ook niet heel technisch daar. Veel paadjes. | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:02 |
Gisteren met hartslagmeter op de spinfiets met powermeter vergeleken wat mijn power is aan de bovenkant van mijn D1 zone. Dat zou dan 75% van mijn FTP moeten zijn toch? Kan je dan bijvoorbeeld die 190-200watt keer 1.33 doen voor je FTP (indicatie)? | |
Tommeke | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:03 |
Je mag die van mij zo lenen. Ik kan 4 maart helaas niet! | |
Andyy | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:08 |
Nee, hartslag is afhankelijk van teveel factoren waardoor je het niet 1:1 kan overzetten of vergelijken | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:14 |
Ja en dan voor het eerst op een crosser en gelijk 120km | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:17 |
Mwoah ik rijd al wel even op hartslag en dit leek me een vrij gemiddelde dag. | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:20 |
Het zegt niet zoveel. Als ik hartslag bovenin D1 doe zit ik rond de 180w. Doe ik dat keer 1.33 kom ik op 239w FTP, terwijl ik hem een paar dagen terug heb getest op 255w (93% over 20min). Mijn vermogen in de hogere zones is dan relatief ook hoger dan in de lagere zones (De efficiency factor) Wat Andy zegt, hf is vaak zo wisselend. Soms fiets ik 140w gemiddeld met een hf van 130 en een dag later trap ik 130w met een hf van 145. | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:35 |
Mijn power output is ongeveer vergelijkbaar met die van deze rode Toyota corolla. | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 13:54 |
Duidelijk verhaal, en ik snap wat jij en Andy zeggen over dat hartslag fluctueert. Aan de andere kant vind ik 239 en 255 nog redelijk dicht bij elkaar zitten, vooral als je fluctuaties in je hartslag meeneemt om tot de 239 te komen. | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:14 |
Toch een verschil van 7%. Dat is in D1 niet zoveel, maar is dat op het best van je kunnen over 20minuten toch wel een heel groot verschil. Als je al goed bent, is het niet zo makkelijk om er 7% bij te krijgen. | |
muzas | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:22 |
Nu ben ik benieuwd wat dan, in het kader van trainingsleer, leidend is; Als je bijv. een duurritje wil doen, doe je dat dan op vermogen of hartslag? | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:26 |
Duurritten doe ik eigenlijk altijd op hartslag en dat was ook het advies van mijn trainer destijds (waarbij ik dan zie dat het vermogen steeds hoger wordt bij gelijkblijvende hartslag in het seizoen). De intervalblokjes doe ik dan weer op vermogen. Heb altijd zowel vermogen als hartslag in het scherm. Als je conditie beter wordt, zal je hartslag ook beter bij dezelfde vermogenszone blijven. Dan kan je ook prima op vermogen een duurrit rijden. Alleen is het niet de bedoeling dat als de hartslag teveel afwijkt, je ten koste van de hartslag op vermogen blijft rijden. | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:30 |
Dit is ook de reden dat ik het wat beter wil weten. Hartslag sleept toch altijd een beetje na, en bij korte intervallen bij het spinnen wil ik wat op vermogen gaan mikken. Hartslag voor duur en herstel lijken me heel logisch. | |
muzas | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:31 |
Duidelijk. Komt ook een beetje uit mijn ervaring met hartslag; Kan me wel een aantal keer voor de geest halen dat ik me eigen echt de tandjes moest rijden om op 135 ofzo uit te komen, en dan ook echt gebroken thuis komen En andersom; dat je best chill zit te pedellen en je HF door het dak schiet.... Doet me soms denken, gevoel of hf volgen? | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:33 |
Snap ik, als ik naar mijn intervalblokjes kijk duurt het wel een minuut voordat de hartslag op hetzelfde niveau is als het vermogen. Probleem is dan dat mensen te hard starten om de hartslag omhoog te krijgen (dus teveel vermogen leveren) en als de hartslag dan het gewenste niveau haalt, gaan ze inhouden om de hartslag niet te laten doorschieten. Gevolg is dus dat je eerst teveel doet en daarna te weinig..terwijl je bijvoorbeeld 3minuten op omslagpunt moest rijden. | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:24 |
Dus conclusie PM vooral handig voor HITT? | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:26 |
Net ff mijn CX een nieuw versnellingskabeltje geven, heel dat balhoofd vastgerot. Zat geen beweging meer in zowat dus maar nieuwe lagers bestellen. | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:27 |
HITT en interval überhaupt | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:29 |
Klopt wel, mijn hf meter geeft als ik hier rustig de brug op fiets de verhoging pas aan als je boven bent, na een klein minuut ongeveer. | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:32 |
Dat zal de leeftijd wel zijn | |
dop | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:40 |
ook niet vergeten dat je hartslag een behoorlijk vast gegeven is dat redelijk linear verloopt vermogen loopt heel anders max vermogen kan rustig 4x tot 5x het vermogen bij omslagpunt zijn. terwijl max HF maar 1.1 tot 1.2x omslag punt is. vermogen kun je trainen en kan een veelvoud schelen tussen getraind of ongetraind. hartslag zones liggen nagenoeg vast en kun je nauwelijks trainen. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:43 |
| |
Andyy | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:51 |
@Kaas, pik je dat? Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden | |
RealBizkit666 | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:54 |
Wat is HITT? | |
Z | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:55 |
Jij bent gewoon niet zo van de Ardennen volgens mij. De Haussire is vooral ook lang, met een laf stuk in het midden. Ik heb 'm nog nooit opgefietst. | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:58 |
Klopt. een vermogensmeter heeft ook geen enkele nut als je er alleen naar zit te staren als je aan het fietsen bent. Dan is het een leuke gadget, maar niet meer dan dat. | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:58 |
eens | |
#ANONIEM | vrijdag 23 februari 2018 @ 16:11 |
Rije met je kutje. | |
muzas | vrijdag 23 februari 2018 @ 16:16 |
De kant die de chouffe classic doet komt echt nooit in de buurt van 20% En de meeste lopers zie je op het lange laatste stuk, maar daar kan je er echt prima langs. Het is niet half zo erg als bij de amstel gold ofzo. | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 17:01 |
Klopt het is bij de Chouffe niet zo druk. Misschien ben ik er weer bij want Maartensdijk valt op een andere datum. | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 17:02 |
Hoe ouder hoe taaier hé, bedankt voor je compliment. | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 17:05 |
HF zones kan je wel trainen maar niet je HF max. Die is wat ze is. Verder spreek je met korte hoge inspanning ook andere energiesystemen aan dan alleen aeroob, welke aan je HF gelieerd is. Daar heb je zeker gelijk in. De eerste 5-20 sec. is a-lactisch anaeroob, dan lactisch anaeroob tot pakweg 1 minuut ofzo. Pas daarna aeroob. | |
Andyy | vrijdag 23 februari 2018 @ 17:35 |
Gaan ze naast de kerk omhoog? | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 17:49 |
Het is toch dat dorpie uit en dan het bos in ofzo? | |
Andyy | vrijdag 23 februari 2018 @ 17:52 |
Ik heb 'm alleen vanuit een dorp gefietst, naast een kerk beginnen met klinkers en om en nabij de 20% stukken | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:15 |
Dat stuk langs de kerk | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:22 |
Kom je anders ook naar de Chouffe, gaan we met muzas rije en daarna bier tanken op de camping. | |
Wombcat | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:24 |
Ik rijd daar veel, bij de B. Daar rijden met name op de dinsdagavond idd nogal eens pannenkoeken mee. Wel leuk parkoers, en als het waait kan het ook nog flink selectief zijn. | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:25 |
Waarom ga je dan ook bij de B rije man, haha. | |
Wombcat | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:29 |
Is meestal niet heel erg druk op de zaterdag. | |
muzas | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:08 |
Gezellig man. Kamp muzas is ook iets groter dit jaar. Denk 10 man. Lekker zuipen en bbq'n @andy; nee de chouffe gaat niet dwars door de winkelstraat. Dus ook niet de kant omhoog die jij bedoelt. 20% kom je alleen op t end van de toch ff tegen in houffa, als je 3 degustatieglazen chouffe achter je kieze hebt. | |
SuperWeber | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:13 |
Die andere 20% doe ik interval- of andere type trainingen... | |
Najieto | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:18 |
Er rijden overal pannenkoeken. Ook in onze competitie. Het is maar voor een X aantal keer. Zeker niet wekelijks, want een vriend vroeg of ik een keer met hem mee wou gaan. Ik kan evt ook nog naar de Mol in dord. Wat dat betreft zit ik redelijk tussen die 2 in. | |
kaasplankje | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:32 |
Je kan op zaterdag ook nog naar Ahoy om 12 uur, en op zondag naar Alphen ad Rijn bij Avanti om 11 uur geloof ik of naar Maassluis om 10 uur. | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:36 |
Toch klopt dat niet. Je hf zones blijven nagenoeg gelijk, alleen je vermogen bij die zones veranderen. Doordat ik duurritten langzamer ben gaan fietsen, is wel mijn D1 zone wat qua hartslag wat naar beneden gegaan, maar daardoor zijn mijn zones niet anders geworden, ik ben alleen minder hard gaan fietsen ipv hoog D1, laag D1. Mijn omslagpunt komt al 4 jaar op 185-186 en ben door 3 verschillende artsen/sma's getest. | |
Patroon | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:38 |
Wanneer is die Chouffe? | |
Andyy | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:45 |
Ah, ik ken 'm alleen van die kant. Vandaar. | |
kanovinnie | vrijdag 23 februari 2018 @ 22:25 |
Wanneer is de sjoef? | |
Tommeke | vrijdag 23 februari 2018 @ 22:31 |
#metoo hier | |
the_critic | vrijdag 23 februari 2018 @ 22:34 |
2 juni | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 23:10 |
Ik heb de mountainbike variant gedaan, gewoon kaartje gevolgd, zonder te weten waarheen. Vlieg langs die kerk de klinkerstraat op, draai naar links, en zie die ellenlange muur oplopen. Pas bij de begraafplaats bedacht ik me dat ik dat herkende van de beschrijving en ben ik wat gaan sparen. Bij de singletrack omhoog ging alsnog naar z'n grootje. | |
Fretwork | vrijdag 23 februari 2018 @ 23:13 |
Bier ligt me wel, en ik moet fit zat zijn tegen die tijd. Moet eerst even bij moeder de chick kijken of ze me nog wat weekenden kan missen rond die tijd. | |
janatwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 03:02 |
De vraag is natuurlijk of het uitmaakt. Ik snap dat je "netter" je trainingen volgens het boekje kan afwerken met een vermogensmeter. Maar is een training waarbij je eerst teveel doet en daarna te weinig nou echt slechter dan een training die precies op omslag is? of is het echt theoretisch gerommel in de marge? | |
janatwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 03:03 |
Zin zeker, kom alleen zaterdagavond terug van wintersport. Denk niet dat ik dat thuis kan verkopen. | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 08:53 |
Het maakt zeker uit. Maar hoeveel tov op hartslag is lastig te meten. Als je blokjes op tempo moet doen en je rijdt de eerste minuut op ftp vermogen, sla je de spijker mis en doe je niet wat je moet doen, maar wij normale stervelingen zullen dat verschil waarschijnlijk niet merken. Ik train nu 3jaar met een vermogensmeter en haal daar veel plezier uit. Ik zie direct progressie en wat ik doe, dit motiveert en dat is misschien nog wel het belangrijkste. Voor profs waarbij het niveau erg dicht bij elkaar ligt, zal het wel veel meer uitmaken. | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 08:55 |
| |
No-P | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:12 |
Ik moet werken helaas, had wel zin in een crossfietstochtje. | |
janatwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:17 |
Als er geen merkbaar verschil optreed, maakt het dus niet uit en zijn beide trainingsvormen dus even effectief. Dit is natuurlijk altijd het beste argument! het is gewoon leuk en motiveert precies de reden waarom ik bv strava gebruik. Tankink dacht daar in de docu stoppen of doorgaan anders over. Die vond het vooral een manier van trainers om zichzelf bezig te houden. Het ging dan vooral over het op de minuut exact uitvoeren van hele gedetailleerde trainingen waar hij en zijn trainer geen brood in zagen | |
janatwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:18 |
ik weet het | |
Tommeke | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:19 |
@janatwork: Tekentafeltraining noemde hij het | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:23 |
Dat wij stervelingen het niet merken wil nog niet zeggen dat het niets uitmaakt he. Wij trainen en rusten niet perfect, dus is het lastig ergens vooruitgang aan toe te schrijven. Ik zie mezelf steeds sterker worden, dat kan door het gebruik van pm komen maar ook door de combinatie van juiste dingen doen en de factor tijd dat ik nu alweer fiets. Net als fietsen met rode bietensap. Wetenschappelijk is aangetoond dat het helpt, maar het is zelf heel moeilijk aan te geven of je het ook merkt, misschien had je wel erg goede benen die dag. Ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat trainen op vermogen hetzelfde is als op hartslag. | |
Fretwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:27 |
Ik heb er al één zo ver gekregen te emigreren, dat moet geen gewoonte worden | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:43 |
Met alle respect voor Tankink, het is een geweldig figuur, maar dat is ook niet echt een renner die precies gericht kan trainen en pieken op een bepaalde koers. Die moet je niet teveel in een schema vastzetten. Maar om nou het hele trainen op vermogen af te schrijven omdat Tankink dat zegt Ik doe nu ook maar wat, beetje woon werk, duur en soms wat blokjes als ik er zin in heb, prima toch..iedereen zijn manier. | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:52 |
Ik geloof wel in de toevoeging van een pm voor je trainingsindeling, al is het zeker niet essentieel. De pm heeft ook een groot nadeel; prijs. Gaat toch weer een gevoelig deel van je budget in zo'n ding, wat je ook kan steken in hoge hoepels of een badass frame of afmontage. Wat je uiteindelijk diezelfde motivatie kan geven. | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:56 |
Ik was gisteren bij fm voor wat lagertjes. Stond een BMC team machine in de etalage met Red etap disc, DT swiss 50mm hoepels Vittoria 28mm banden. 9K fiets, kreeg toch wel een klein stijfje. | |
Fretwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 10:04 |
Patroon, ik snap er nog steeds niet genoeg van. Ik snap hoe vermogen leidend hoort te zijn in trainingen vanwege de indirectheid van hartslag. Maar hoe zit het nou als je een lange effort wil doen (Ventoux, Marmotte, etc). Eigenlijk wil je onder omslagpunt blijven zodat je niet van ovewegend aerobe naar anaerobe dissimilatie gaat toch? Hartslag lijkt me dan logischer, naar mijn gevoel weerspiegelt dat hoeveel je verzuurt. Of kan je beter naar vermogen kijken en desnoods 5bpm boven je omslagpunt zitten? | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 10:05 |
Ja mooi spul he. Ach ja dat zijn keuzes. Ik denk dat mooie wielen zeker even een boost geven maar daar dat wordt ook gewoon. Ik merk zelf dat ik wedstrijden en vooral klimmen achteraf nog eens terugkijken met vermogen mij al 3 jaar motivatie geven. Zo is dat voor iedereen anders, ook niet ieder heeft zelfde budget. | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 10:21 |
Ventoux reed ik gewoon zo hard mogelijk op waar ik kon, dus eigenlijk 1.5u vollebak. Zag ik wel wat voor vermogen daar bij hoorde op einde. Als ik de marmotte zou rijden zou ik de klimmen op een bepaald percentage van je ftp doen omdat je nog de hele dag moet. Als je dan ziet dat je hartslag volledig uit de pas loopt (te hoog is) stel je het vermogen wat bij, dan heb je je dag niet. Bij de ventoux had ik een bepaald doel voor ogen, onder de 1.5u. Had daarbij de gemiddelde snelheid uitgerekend en die in beeld gezet, zo wist ik dat ik op koers lag en kwam boven in 1u27 Mooie van vermogen is dat je jezelf in begin kunt afremmen, bijv bij marmotte voel je je op de glandon nog fris en kan je wel met 300w omhoog rijden, maar als dan je ftp 290 is, weet je dat je daar later de tol voor zal betalen. Dat zou je ook met hf kunnen doen trouwens. | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 10:38 |
3x marmot gereden 1x Ventoux, alle keren zonder pm, alleen de 1e 2 keren Marmot met HF meter geloof ik. | |
RedFever007 | zaterdag 24 februari 2018 @ 10:39 |
Heb je de Sealskinz al gebruikt? Ik heb ze ook maar krijg al snel koude vingers | |
MarcoD | zaterdag 24 februari 2018 @ 11:00 |
Lange klim gewoon op gevoel fietsen, achteraf analyseren. En dan je intensiteit aanpassen aan wat je nog voor je kiezen krijgt. Tijdrit bijv de alp d’huez Op deed ik gewoon op gevoel, maar niet naar hartslag snelheid of wat dan ook kijken. Voor DK tijdrijden afgelopen jaar deed ik dan weer wel de eerste helft een beetje op vermogenrijden om mezelf niet direct over de kop te rijden. [ Bericht 15% gewijzigd door MarcoD op 24-02-2018 11:06:18 ] | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 11:58 |
Ja precies. Deed ik ook op de alp. Gewoon rammen en dan maar zien | |
Stoffa | zaterdag 24 februari 2018 @ 12:57 |
Wie is nou eigenlijk de sterkere fietser van de twee? Kaas of Patty? | |
kanovinnie | zaterdag 24 februari 2018 @ 13:01 |
Kaas heeft de sterkste verhalen | |
Stoffa | zaterdag 24 februari 2018 @ 13:55 |
Veel verhaal maar weinig kwaliteit bedoel je? | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:22 |
Patty is in vorm sneller dan ik, maar ik ben denk ik wel sterker in zware omstandigheden. Maar waarom zou dat boeien wie de sterkste is eigenlijk? | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:28 |
Was net op de club voor koers bij A klasse. Veel wind stond er. Ik volgde eerst goed. Ik denk hup naar voren en mee in de demarrages. Dat viel tegen ik blies me meteen op. Waaide weer naar achter in 't peloton en weer ingehaakt. Ging het net op een lint dus paar rondes afgezien. Ik was niet de enige die het zwaar had bleek. Kopgroep reed weg. Man of 8 denk ik. Peloton was de fut uit voor een 20 tal minuten. Daarna ging weer het gas erop. Ik zat achterin en voor me moesten renners lossen. 3x een gat moeten dichtrijden daardoor. Merkte dat ik tegenwind genoeg vermogen had om dat te doen, maar juist voor de wind moeite had met de hoge snelheid. Op een geg. moment weer iemand lossen voor me, kom ik op 6 meter ik denk nu is 't gedaan. Maar niet opgeven gewoon doorknallen. 3 rondes lang op 6-8 meter achter het peloton gereden toen viel het iets stil en hup ik zat er weer bij. Uiteindelijk in de pelotonsprint nog redelijk voorin geëindigd. | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:49 |
Kom maar naar een meet dan zal ik je laten zien wat mijn kwaliteiten zijn Jeroen. | |
Stoffa | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:09 |
Ik durf niet Kaas. | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:32 |
Waarom niet? We bijten niet. | |
Tommeke | zaterdag 24 februari 2018 @ 16:07 |
Kaas is ‘ne taaie! | |
Tommeke | zaterdag 24 februari 2018 @ 16:08 |
Pfff. Harde wind vandaag. Lekker de 100 volgemaakt en nu onder het genot van een biertje de Omloop kijken. | |
Stoffa | zaterdag 24 februari 2018 @ 17:55 |
Heb een paar jaar geleden al eens gereden met Critic en Grip. Was leuk maar woonde toen vlakbij (Utrecht). Woon nu in Leiden dus is wel ff meer gedoe. Maar wie weet! | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 18:30 |
Dat denk ik ook. Kaas is door de jaren ervaring en training een stuk taaier dan ik ben, maar is ook helemaal niet belangrijk. | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 18:32 |
Netjes ouwe! | |
ddx | zaterdag 24 februari 2018 @ 19:12 |
Groetjes uit zonnige spanje. Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan. Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was. En rijden met vermogensmeter bevalt mij ook perfect. In begin moet je er niet teveel op letten en gewoon data verzamelen. Maar als je eenmaal een beetje de getallen kent die je kan fietsen kan je daar handig gebruik van maken. Voor als ik dan hier aan het fietsen ben. Eerste klim van de dag zo rond de 320w gereden. Alleen zo dat ik bij groep wegreed en afslag miste die we eigenlijk hadden moeten nemen Solo rondje van gemaakt dus maar. Morgen nieuwe poging met groep. | |
Patroon | zaterdag 24 februari 2018 @ 19:30 |
Lol, je moet ook soms omkijken in een groep he en niet alleen autistisch steeds op kop blijven beuken. Wij hadden ook wel eens zo iemand mee. Reed steeds 1m voor de groep. Op een gegeven moment zijn we afgeslagen, zonder wat te zeggen | |
Fretwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 19:32 |
Matchende outfit | |
kaasplankje | zaterdag 24 februari 2018 @ 19:46 |
Have fun! | |
Steven184 | zaterdag 24 februari 2018 @ 19:50 |
Lekker hoor, ziet er goed uit! | |
Stoffa | zaterdag 24 februari 2018 @ 19:52 |
Ik zou als ik DDX was juist alleen maar autistisch op kop gaan stoempen zonder om te kijken. En dan iedereen verrot rijden en quasi verbaasd vragen waarom ze niet overnemen. | |
Landgeld | zaterdag 24 februari 2018 @ 20:57 |
In het voorjaar wil ik een keer in het buitenland fietsen .Weekendje. Wat is nu volgens jullie het mooiste gebied om naartoe te gaan om 2 dagen mooie ritjes te maken? Ik denk aan rijtijd met auto van max 6-8 uur rijden vanuit Utrecht. | |
Gripper | zaterdag 24 februari 2018 @ 21:37 |
Tecklenburg, bij Oldenzaal de grens over. 3 uurtjes maar, dus je houdt meer tijd over om te fietsen Qua eet en slaapgelegenheid vind je er van alles, en het is nog niet zo platgelopen door wielertoeristen als de Ardennen wn Limburg. | |
ddx | zaterdag 24 februari 2018 @ 21:47 |
Haha ja op vlakke gewoon regelmatig omkijken idd. Maar dit was op een klim, was iedereen na 3 bochten al kwijt | |
Fretwork | zaterdag 24 februari 2018 @ 21:54 |
Vogezen | |
Stoffa | zaterdag 24 februari 2018 @ 22:58 |
Lekker toch, lekker lozen die stakkers. Heb je voor getrained. | |
bluemoon23 | zaterdag 24 februari 2018 @ 23:46 |
Ik was in November in Mallorca, de Spanjaarden reden toen ook allemaal lang/lang bij 18 graden | |
Tommeke | zaterdag 24 februari 2018 @ 23:52 |
| |
kaasplankje | zondag 25 februari 2018 @ 08:59 |
Knmi zegt droog t/m donderdag en aanhoudende vorst en vanaf vrijdag toenemende kans op sneeuw. | |
Reintji | zondag 25 februari 2018 @ 09:51 |
Flinke bak hoogtemeters ook. Goede ervaringen met de Wahoo? | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 10:12 |
Jongens technisch vraagje: Mn achterderailleur zonder kabel bevestigd gaat niet meer standaard naar het kleinste kransje, maar naar het derde kransje. Denken jullie dat de veer lam is, of dat hij door het winterfietsen schoongemaakt moet worden? PS: geen limitscrew probleem, handmatig kan ik de derailleur wel naar het kleinste kransje duwen. Probleem twee: Mn freewheel pakt soms de ketting op. Hij klinkt ook best wel luid. Hiermee bedoel ik dat je, als je de pedalen met de hand flink ronddraait, je soms de casette en ketting een beetje rond ziet draaien. | |
kaasplankje | zondag 25 februari 2018 @ 10:17 |
Vervang de binnenkabel en het laatste stukje buitenkabel bij je achterderailleur. Schroef je achterderailleur eraf en maak 'm schoon in een bakje met terpentine en een wegwerpkwastje. En kijk ff of je derailleurpat nog recht is; de kooi vd achterderailleur moet evenwijdig aan je achterwiel zijn. Is je fiets een keertje omgevallen op die kant dan kan die krom zijn. En vervang indien nodig je derailleurwieltjes. Dan moet het weer in orde zijn. | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 10:20 |
Dank Kaas, ik probeer even een filmpje van probleem twee up te loaden. | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 10:23 |
Ik vind de naaf/freewheel ook erg luid. Lijkt alsof er een hoogteslagje in het wiel zit, en de freewheel daar oppakt. | |
kanovinnie | zondag 25 februari 2018 @ 10:33 |
Hoeveel km heb je er mee gereden? En zit er speling in je wiel? | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 10:36 |
Denk zo'n 10.000 kilometer nu ofzo. Spelen zit er voor zover ik kan voelen niet op. | |
Tommeke | zondag 25 februari 2018 @ 10:38 |
Je bodylagers zijn stuk. | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 10:40 |
Nu is de grap dat het wiel net terugkomt van de shop en een nieuwe body heeft gekregen. Heb m gister opgehaald. | |
Tommeke | zondag 25 februari 2018 @ 10:43 |
Dat is raar. Misschien iets verkeerd gemonteerd? Zou er zeker eem mee teruggaan. | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 10:44 |
Ja ga ik maandag gelijk doen. Irritant zeg dit. | |
Patroon | zondag 25 februari 2018 @ 11:07 |
Nieuwe body, dan kan het zijn dat er nog teveel vet tussen de palletjes zit, die plakken dan vast. Gaat dan wel vanzelf over. | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 12:24 |
Thanks, in dat geval maak ik er vanmiddag een rit mee en dan eens zien of t verbetert. | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 17:01 |
Thanks Patty, je had t bij t juiste eind. | |
Patroon | zondag 25 februari 2018 @ 17:02 |
Mooi dat het is opgelost! | |
Andyy | zondag 25 februari 2018 @ 17:36 |
https://twitter.com/CyclingHubTV/status/967735928851714049 Kaas, nu kun je Shimano weer afzeiken | |
RealBizkit666 | zondag 25 februari 2018 @ 17:55 |
Je loopt een dag achter. Gisteren ook al problemen in de tijdrit. | |
kaasplankje | zondag 25 februari 2018 @ 18:06 |
Wat was er precies mis met die fiets dan? | |
kaasplankje | zondag 25 februari 2018 @ 18:07 |
Tom moet ook gewoon bij Movistar gaan rijden. Die hebben het goede spul. | |
Andyy | zondag 25 februari 2018 @ 18:08 |
Weet ik, maar nu een tweede keer | |
ddx | zondag 25 februari 2018 @ 19:01 |
Wahoo bevalt prima ja, bij meer mensen hier op het forum. Vandaag ook handig even route sterretje zetten op strava en app even syncen en ik kon hem gebruiken. | |
Stoffa | zondag 25 februari 2018 @ 19:14 |
Kwam trouwens vandaag toch twee maal toe bijna een hond voor mn wielen van mensen die op het wandelpad ernaast de honden aan het uitlaten waren. Nu heb ik sowieso niets met honden, maar zou het niet een goed idee zijn je mormel aangelijnd te houden als je niet zeker bent dat ie zich niet als kamikazepiloot overal voor gooit? De eerste van de twee scheelde echt een haartje, schrok me de pleuris. | |
Maraca | zondag 25 februari 2018 @ 19:15 |
#teamwahooelemntbolt | |
Fretwork | zondag 25 februari 2018 @ 19:23 |
Honden | |
dop | zondag 25 februari 2018 @ 19:23 |
Vandaag gewoon bijna zelf de rondje als gripper gedaan. Zie ik En nooit geen flyby | |
Gripper | zondag 25 februari 2018 @ 19:30 |
Ook koffie gedronken bij coppi? Jij stopt daar ook wel eens toch? | |
dop | zondag 25 februari 2018 @ 19:43 |
vandaag niet ergens in Montfoort geloof ik. Vorige week was ik daar wel. Vandaag alleen gezwaaid toen we langs reden. En het is Fausto grip. Coppi is in Rotjeknor 😋 | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 13:29 |
Las net dat de achterderailleur in crashmode ging waardoor het niet meer schakelde (tijdens de tijdrit). Geen idee wat er op de beklimming is gebeurd | |
ultra_ivo | maandag 26 februari 2018 @ 13:32 |
Zojuist de spijkerbanden gemonteerd zodat ik vanmiddag nog een rondje kan rijden. | |
kaasplankje | maandag 26 februari 2018 @ 13:35 |
Flink sneeuw bij jullie toch? | |
kaasplankje | maandag 26 februari 2018 @ 13:51 |
Dit weekend bikemotion in de jaarbeurs, vroeger was dit altijd in de herfst? Kunnen jullie een samenvatting vd noviteiten hier posten met foto's? Dat scheelt mij weer een dag lang sjokken langs stands. | |
RealBizkit666 | maandag 26 februari 2018 @ 15:06 |
Centimetertje of 5 gevallen of zo. Zometeen eens kijken of ik wat kan driften met de auto ergens. | |
VenusFlyTrap | maandag 26 februari 2018 @ 15:38 |
Echt stom, loslopende honden. Rennen op je af en vallen je lastig. Met mountainbiken hebben ze me al een aantal keer achterna gezeten. Vooral als het niet mag ( dat is hier tussen april en oktober) stoor ik me aan zulke baasjes. | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 17:11 |
Gratis intervaltraining | |
Fretwork | maandag 26 februari 2018 @ 17:34 |
En m'n D1 dan? | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 17:39 |
Daar krijg je het alleen koud van in dit weer. | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 17:41 |
Ik loop zo ver achter op de wedstrijdploeg. Al die gasten trappen 350+ ftp, zit ik hier met m'n 152 watt Toch maar aan de trainer gegaan, voorgaande jaren vond ik het verschrikkelijk | |
Fretwork | maandag 26 februari 2018 @ 17:47 |
Oef, dat wordt gezellig op de meet . Trainer is wel saai maar soms gewoon nodig. Lekker serietje of GCN training aan en draaien maar. | |
kanovinnie | maandag 26 februari 2018 @ 17:49 |
350? Mwah, dat lijkt me effe te gortig. | |
Fretwork | maandag 26 februari 2018 @ 17:51 |
Allemaal ook echt Stelletje tourwinnaars | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 17:57 |
Die zijn er wel, er is een competitie gaande binnen m'n vereniging waarop ze op een wattbike een 20 min test moeten doen. Hoogste zat op 370 volgens mij, maar die rijdt dan ook voor Metec. Lichtelijk gedramatiseerd wellicht. | |
ultra_ivo | maandag 26 februari 2018 @ 18:51 |
Viel eigenlijk best wel mee. Rondom Maastricht wel maar eenmaal de voerstreek voorbij was er geen sneeuw te bekennen. Op de terugweg dan flinke stuifsneeuwbanken op het fietspad van IJzeren naar Gasthuis. Tot aan de trapas. Aan het eind van het fietspad een E-biker met middenmotor maar aangeraden om te rijden, ik denk niet dat zo'n electromotor het prettig vindt om omgeven te worden door sneeuw. | |
kanovinnie | maandag 26 februari 2018 @ 19:21 |
Maakt voor die motor weinig uit hoor | |
Z | maandag 26 februari 2018 @ 19:47 |
Ik denk dat ik dat ook wel red op de wattbike (20 minuten, 350 watt). Maar ik vind het een gekke test en je kan er specifiek op trainen en wat zegt zo'n test dan eigelijk. Ik doe nu bijna twee jaar wattbiken. Je wordt er wel fit van maar zonder (veel) duur heb je er niet zoveel aan. | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 19:49 |
Dat red ik bij lange na niet Misschien als ik de vermogens van m'n trainer uitga, die geeft 200+ aan terwijl ik 150 trap volgens m'n powermeter | |
Patroon | maandag 26 februari 2018 @ 20:06 |
Fulcrum Red Wind verkocht voor 450 euro. Dit is echt fantastisch | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 20:16 |
Wat komt ervoor in de plaats? | |
Patroon | maandag 26 februari 2018 @ 20:17 |
Ben nog aan het oriënteren. Fulcrum Quattro Carbon is een optie. | |
Andyy | maandag 26 februari 2018 @ 22:20 |
Bc flechtwerk en Reynolds Assault zitten in dezelfde prijs en gewichtscategorie | |
Patroon | maandag 26 februari 2018 @ 22:43 |
Thnx. Ook hele mooie opties. Schrijf ik even op. Vooral die BC Flechtwerk 45 zullen goed matchen met mijn fiets. Ook nog iets hoger, breder en lichter dan de fr4 Die assaults zie ik voor 1500... [ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 26-02-2018 22:49:34 ] | |
ddx | dinsdag 27 februari 2018 @ 08:33 |
fr4c prima wielen, stuk lichter dan op papier (iig die ik heb) 1.42kg ip 1.555 die fulcrum opgeeft. De mavic carbons die ik heb zijn wel beter (kwa hubs en remrand) maar prijs bijna x2 tubeless bevalt prima trouwens hier in de bergen, goed grip en comfort | |
Patroon | dinsdag 27 februari 2018 @ 09:38 |
Thnx. Die BC Flechtwerk zit op 1370g, maar ik lees daar wat berichten over pulserend remmen... | |
kaasplankje | dinsdag 27 februari 2018 @ 09:53 |
Dat is wel heel licht. Is dat met body en QR? | |
Patroon | dinsdag 27 februari 2018 @ 10:04 |
iig met de body, maar QR weet ik niet, de meeste gewichten van alle merken worden gegeven zonder QR. De wielen worden ook volledig in Duitsland gemaakt, dus moet gewoon degelijk zijn https://www.bike-componen(...)t-2018-Model-p59258/ | |
kaasplankje | dinsdag 27 februari 2018 @ 10:59 |
60mm is wel mooier maar ook gevoeliger voor zijwind. 40mm is wel mooi allround. Oh en mijn bora's zijn inclusief de blokkages zelf nagewogen. | |
Andyy | dinsdag 27 februari 2018 @ 11:29 |
Die waren een tijdje terug ook te krijgen voor 800-900. Kan het nu niet vinden voor die prijs nee | |
Najieto | dinsdag 27 februari 2018 @ 15:13 |
Veel plezier. Klein beetje jaloers. Dit was de temperatuur vanochtend Edit: godverdomme wat een gekloot om mobiel een foto te uploaden
[ Bericht 1% gewijzigd door Najieto op 27-02-2018 18:43:59 ] | |
Fretwork | dinsdag 27 februari 2018 @ 15:57 |
Het is zo smerig koud nu. Volgende week wintersport | |
Devv | dinsdag 27 februari 2018 @ 16:26 |
Kleding is aan te passen, het weer niet. | |
kaasplankje | dinsdag 27 februari 2018 @ 18:22 |
Mietjes. | |
Andyy | dinsdag 27 februari 2018 @ 18:58 |
Max 17, dat is prima. Niet zo klagen. | |
Najieto | dinsdag 27 februari 2018 @ 19:04 |
Ik klaag ook niet, het was heerlijk vanochtend. 4 lagen kleding aan en gaan met die banaan. Die 17 graden was nog binnen | |
Fretwork | dinsdag 27 februari 2018 @ 20:10 |
Bevroren paden sla ik over, thanks Tevens biedt mijn sportschool gewoon dagelijks meerdere spinlessen aan | |
RealBizkit666 | dinsdag 27 februari 2018 @ 21:34 |
Mijn fietsclub gaat morgenavond wandelen in plaats van fietsen... | |
ultra_ivo | dinsdag 27 februari 2018 @ 23:40 |
Gewoon deze banden steken: | |
the_critic | woensdag 28 februari 2018 @ 09:50 |
Vandaag op fiets naar werk door de sneeuw, morgen zelfs 50 km ivm ophalen van auto bij de garage na apk keuring.. Bbrrr ben klaar met de noordpool vortex.. Tijd voor een hittegolf! | |
#ANONIEM | woensdag 28 februari 2018 @ 09:51 |
Geen nood, dit weekend gaat het weer regenen. | |
Patroon | woensdag 28 februari 2018 @ 10:04 |
snap ik, het is mij nu ook echt te koud om woon-werk te doen. -6 is wel de grens hier. | |
the_critic | woensdag 28 februari 2018 @ 11:23 |
Heb zonder auto even weinig keuze.. Anders had ik zeker auto gepakt ja haha. Weinig lol aan zo | |
#ANONIEM | woensdag 28 februari 2018 @ 11:31 |
Welke camping slapen jullie bij de Chouffe? En hoe ver is dat van de start? | |
kaasplankje | woensdag 28 februari 2018 @ 11:52 |
De C&P is het en die is vlakbij Houffa, ze hebben wel gore wc's. Ttv de Chouffe staat die toko ook natuurlijk ramvol. | |
kaasplankje | woensdag 28 februari 2018 @ 11:56 |
Vorige keer zat ik met madame fromage lekker in een B&B 12km verderop. Dat was beter. Maar tis wel een mooi plekje zo aan de Ourthe, dat wel. | |
#ANONIEM | woensdag 28 februari 2018 @ 12:22 |
Ziet er wel nice uit, pis wel in de rivier. | |
muzas | woensdag 28 februari 2018 @ 13:20 |
Ja daar gaat in 2 dagen tijd echt een hele kudde wielrenners overheen De luft in dat hok is echt niet te doen. Als het buiten een beetje nattig is, dan is het helemaal ranzig. Pissen hebben ze pisbakken voor, of een bosrand, of de ourthe idd Schijten moet je gewoon in het restaurant aan de weg doen | |
Patroon | woensdag 28 februari 2018 @ 13:23 |
Wilde misschien met missPatty die kant op, die wilde de korte afstand wel rijden, maar als ik dit zo lees lijkt mij die camping voor haar niet echt een succes. | |
muzas | woensdag 28 februari 2018 @ 13:25 |
Zal es aan de mijne vragen hoe het bij de vrouwen was... Daar zijn er stukken minder van uiteraard, en wel gescheiden sanitair. Maar je hoeft idd weinig luxe te verwachten. | |
kaasplankje | woensdag 28 februari 2018 @ 13:36 |
Ik vind kamperen op zich best leuk maar als de wc's vies zijn en een koude douche. Jakkie. En miss fromage ook niet btw. | |
Patroon | woensdag 28 februari 2018 @ 13:38 |
Ja van die camping douchjes waar je na het douchen nog smeriger bent dan ervoor | |
muzas | woensdag 28 februari 2018 @ 13:45 |
Bij de vrouwen ook niet al te best Ach. Ons hoekkie maakt alles goed. Lekker man, banken rond de vuurkorf, en maar flesjes uit die sloot trekken. | |
#ANONIEM | woensdag 28 februari 2018 @ 13:48 |
Heb aanvraag gedaan voor blokhut/safari tent. | |
Gripper | woensdag 28 februari 2018 @ 14:35 |
Ik neem mn tipi mee dus ik heb mn paleis altijd bij me. Rits dicht, kachel aan, gulp open en die hele gruwelijk gore camping kan verder de hik krijgen. | |
muzas | woensdag 28 februari 2018 @ 15:02 |
Sgijte in de vuurkorref | |
cherrycoke | woensdag 28 februari 2018 @ 15:26 |
Om de haverklap sta ik met een lekke band ik heb 4 kilometer gelopen vandaag met fiets aan de hand, ik ga binnenkort de fiets boven mijn hoofd houden en in tweeën breken! | |
Fretwork | woensdag 28 februari 2018 @ 15:33 |
Nieuwe banden? | |
Steven184 | woensdag 28 februari 2018 @ 15:34 |
Misschien dit jaar de Chouffe ook maar eens rijden. | |
Patroon | woensdag 28 februari 2018 @ 15:34 |
Je kan ook zorgen dat je beter wordt.
| |
cherrycoke | woensdag 28 februari 2018 @ 15:37 |
weggebracht voor twee nieuwe binnen en buitenbanden, gelijk maar full check laten doen. | |
Fretwork | woensdag 28 februari 2018 @ 15:45 |
Snap nog steeds niet hoe | |
Fretwork | woensdag 28 februari 2018 @ 15:45 |
Vol |