abonnement Unibet Coolblue
pi_177316764
Ach is toch fantastisch ze hebben nog steeds donors nodig
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 11:02:31 #27
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_177316767
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:00 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, sorry.
Geen probleem. Kan levens redden zo''n vest.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_177316770
En verder: handhaving.
Er wordt amper gecontroleerd. Nog steeds fietst de helft zonder licht en krijgt nooit een boete. Zelfde als het met fietsen door rood, nou valt er weinig te flitsen, maar politie zie je nooit.
Autosnelrijders en alcomobilisten worden vaak gepakt, maar fietsers die niet bij de les blijven krijgen nooit een boete. Bijna nooit. Daarom krijg je asociaal gedrag. Omdat het kan.
En als er boetes worden uitgedeeld, bijvoorbeeld voor niet-werkend-licht, dan is de verbazing enorm. Kun je zien hoe de cultuur is vergroeid hier.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177316932
Een Postcodeloterijfiets helpt ook. :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177316941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een groot gedeelte van het aantal ongevallen onder fietsers wordt veroorzaakt door een eenzijdig ongeval, oftewel iemand die van z'n fiets valt (en vaak is dat een oudere):

[..]

http://www.fietsberaad.nl(...)0Fietsongevallen.pdf

Slecht zichtbaar zijn en/of andere verkeersdeelnemers lijken dus niet zozeer de boosdoeners, (verminderde) fietsvaardigheid wel.
Dat is uit 2012, zaten we midden in de crisis dus aanzienlijk minder autoverkeer.

Al moet je al die bejaarden op e-bikes ook niet onderschatten.
blablablabla
  dinsdag 20 februari 2018 @ 11:14:13 #31
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177316963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:12 schreef Sigaartje het volgende:
Een Postcodeloterijfiets helpt ook. :)
Ja, daarmee wil je niet dood gevonden worden. :').
And so is the past
pi_177317050
Iemand al uitgezocht wat de toedracht van het fietsongeluk van die dochter van de ANWBobo was?

Meer on-topic:

En ook hier word weer op 'Feelings' ingespeeld... "x% voelt zich onveiliger"

Ja, als je als 70+er niet kunt omgaan met je elektrische fiets, zal dat wel een onveilig gevoel geven, maar dat is geheel wederzijds voor je medeweggenoten!

[ Bericht 60% gewijzigd door Het_Bokje op 20-02-2018 11:25:15 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177317115
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja, daarmee wil je niet dood gevonden worden. :').
Ik heb er een! Gewonnen!
Echt een pakfiets. Niet kapot te krijgen. Fietst heerlijk, alleen je moet er niet mee een heuvel op.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:49:02 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177320658
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:57 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De grootste problemen zijn de tegels en inderdaad de begroeing ernaast, merk ik.
Ook zie ik vaak zijwegen die door de struiken en bomen geen uitzicht geven op het fietspad dat voorrang heeft voor automobilisten. Ze kunnen niet zien of er een fietser aan komt, of ze moeten al met de neus op het fietspad staan en dan kan het al te laat zijn.
De bebording mag beter en ook is het niet overal duidelijk wanneer een fietser voorrang heeft.

Bovenstaande is allemaal met dank aan de politiek, die denkt namelijk dat gevaarlijke situaties veroorzaken (zicht wegnemen door o.a. begroeiing) er voor zorgt dat mensen minder hard gaan rijden en er dus minder ongelukken gebeuren -> |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177320937
quote:
8s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is uit 2012, zaten we midden in de crisis dus aanzienlijk minder autoverkeer.

Al moet je al die bejaarden op e-bikes ook niet onderschatten.

Wellicht is het percentage fietsende slachtoffers op het totaal aantal verkeersslachtoffers door het economisch herstel iets gewijzigd, maar ook in 2016 was het grootste gedeelte van de fietsongelukjes zelf zonder andere directe betrokkenen. Uit het rapport "Fietsongevallen in Nederland 2016":

quote:
Enkelvoudige en meervoudige fietsongevallen
Fietsongevallen kunnen worden verdeeld in twee typen: enkelvoudig en
meervoudig. Bij meervoudige fietsongevallen is er sprake van een botsing met
een andere verkeersdeelnemer. Bij enkelvoudige fietsongevallen is er sprake van
een botsing met een object (zoals een paaltje), een val zonder botsing of een
ongeval tijdens op- en afstappen.
Twee derde van de fietsongevallen in dit onderzoek waren enkelvoudige
ongevallen (67%). Het aandeel enkelvoudige fietsongevallen was het hoogst bij
ongevallen met een elektrische fiets (74%). Ongevallen op een gewone fiets
waren in twee derde deel van de gevallen enkelvoudig (65%). Racefietsers
overkwam relatief het vaakst een meervoudig ongeval; in 41 procent van de
gevallen was een andere verkeersdeelnemer betrokken bij een ongeval op een
racefiets (zie Tabel 3.2).
Slachtoffers op een racefiets hadden een significant groter aandeel meervoudige
fietsongevallen (OR=1,74; CI 1,34 – 2,25) dan slachtoffers op een gewone fiets.
Bij mountainbikers (OR=0,41; CI 0,29 – 0,59) en slachtoffers op een elektrische
fiets (OR=0,72; CI 0,56 – 0,92) was het aandeel meervoudige ongevallen juist
kleiner dan bij een gewone fiets.
Dat enkelvoudige ongevallen met name voorkomen bij elektrische fietsers en meervoudige dan weer bij racefietsers past overigens wel in het beeld dat ik van de gemiddelde betreffende verkeersdeelnemers heb...
pi_177321157
Wat is een fiets?
pi_177321898
Nog meer 30 km/u zones? Wat een treurnis!

Fietsers misdragen zich vaak enorm in het verkeer en vertikken geregeld zaken als licht voeren in het donker. Laat ze dat eerst eens gaan doen voordat er nog vaker stapvoets gereden moet worden.
pi_177324360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:48 schreef VEM2012 het volgende:
Nog meer 30 km/u zones? Wat een treurnis!

Fietsers misdragen zich vaak enorm in het verkeer en vertikken geregeld zaken als licht voeren in het donker. Laat ze dat eerst eens gaan doen voordat er nog vaker stapvoets gereden moet worden.
30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:56:55 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177324715
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Waarom leren kinderen eigenlijk niet meer dat botsen pijn doet? Misschien kijken ze dan (en later) een keer uit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177324871
In mijn optiek hebben al die vrije fietspaden en rotondes niks toegevoegd aan de veiligheid. Fietsers zijn hierdoor vaker slecht zichtbaar omdat ze soms wel enkele meters rechts fietsen en zo verdwijnen in de dode hoek. Veel mensen kijken ook slecht of niet bij het afslaan, dus een fietser wordt m.i. net zo vaak geschept als zonder die fietspaden.

Daarnaast mensen die aan de verkeerde kant fietsen, snor-scooters die met 40-50 langssuizen, invalidewagentjes, enz.
.
pi_177325013
Het gemiddelde lid van de ANWB is ook 90 ofzo. Dan voelt alles onveilig :')
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_177325215
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Precies

Je wil geen dode op je geweten omdat je op tijd op je werk moet zijn en te laat vertrekt. Dat beetje minder snelheid zal een halve minuut schelen. Maar het is net als met kinderen, eerst moet men de vingers branden voor het besef komt.
pi_177325938
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:05 schreef Sigaartje het volgende:
Uit een onderzoek onder ruim 22.000 ANWB-leden blijkt dat 27 procent van de achterban zich onveilig voelt op de fiets. Fietsers voelen zich het onveiligst in de grote steden. Amsterdam komt als slechtste uit de bus: 44 procent voelt zich daar onveilig op de fiets.
Misschien moeten ze eens gaan handhaven op fiets verkeersregels in Amsterdam.

Paar weken geleden dit nog in het nieuws waar ik het helemaal mee eens ben: https://www.parool.nl/ams(...)eersjungle~a4561623/
  dinsdag 20 februari 2018 @ 18:10:25 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_177325981
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Over Amsterdam kan ik niet meepraten maar echt heel veel fietsers hebben belabberde verlichting. Zo'n minilampje van Action zie ik helemaal niet. Dan moet ik keihard remmen wanneer ik een fietser zie op 10 meter afstand
En dat is gewoon toegestaan zelfs. Mag ook wel wat aan gedaan worden.
pi_177326035
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Ik moet van afspraak naar afspraak. Niet iedereen zit de godganse dag op zijn reet zoals jij kennelijk.

30 km/u zones heeft vooral met doorgeschoten veiligheidszucht te maken. 90% van die zones slaat nergens op (net als de 60 km/u zones).
pi_177326208
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik moet van afspraak naar afspraak. Niet iedereen zit de godganse dag op zijn reet zoals jij kennelijk.

30 km/u zones heeft vooral met doorgeschoten veiligheidszucht te maken. 90% van die zones slaat nergens op (net als de 60 km/u zones).
Dan zorg je maar dat je dat incalculeert met je afspraak naar afspraak.
Als je van afspraak naar afspraak moet, kun je ook met jezelf afspreken dat je 30 rijdt in 30 km-gebieden en kun je daar je tijd op aanpassen. Als je dat niet kunt moet je maar eens naar een cursus Timemanagement.

Want ik vind 30 hard genoeg in wijken.

Een leven is belangrijker dan die afspraak naar afspraak van jou makker.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177326378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Flauwekul, als voorbeeld de straat waar in aan woon:


Het is een straat die nogal onoverzichtelijk is, aan beiden kanten fietspaden, veel lossende wagens, en veel koeriers, daarnaast altijd dat gezeur van mensen die veel onderweg zijn :') :') :')

Zijn meestal mensen die vooral heel veel onnodig op lokatie afspreken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_177326487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Kinderen behoren in woonwijken niet op straat te zijn. Dat ze maar op een van de vele scholen spelen. Hun ouders moeten toch in de woonwijken kunnen racen?
pi_177327104
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:43 schreef torentje het volgende:

[..]

Kinderen behoren in woonwijken niet op straat te zijn. Dat ze maar op een van de vele scholen spelen. Hun ouders moeten toch in de woonwijken kunnen racen?
Walgelijk dat er mensen wonen in woonwijken waar ze plezier willen hebben. Ik pleit voor meer asfalt
  dinsdag 20 februari 2018 @ 19:27:16 #50
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177327270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wellicht is het percentage fietsende slachtoffers op het totaal aantal verkeersslachtoffers door het economisch herstel iets gewijzigd, maar ook in 2016 was het grootste gedeelte van de fietsongelukjes zelf zonder andere directe betrokkenen. Uit het rapport "Fietsongevallen in Nederland 2016"
Ja, en de vergrijzing en de opkomst van elektrische fietsen zal niet helpen om dat omlaag te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')