Geen probleem. Kan levens redden zo''n vest.quote:
Dat is uit 2012, zaten we midden in de crisis dus aanzienlijk minder autoverkeer.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een groot gedeelte van het aantal ongevallen onder fietsers wordt veroorzaakt door een eenzijdig ongeval, oftewel iemand die van z'n fiets valt (en vaak is dat een oudere):
[..]
http://www.fietsberaad.nl(...)0Fietsongevallen.pdf
Slecht zichtbaar zijn en/of andere verkeersdeelnemers lijken dus niet zozeer de boosdoeners, (verminderde) fietsvaardigheid wel.
Ja, daarmee wil je niet dood gevonden worden. .quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:12 schreef Sigaartje het volgende:
Een Postcodeloterijfiets helpt ook.
Ik heb er een! Gewonnen!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja, daarmee wil je niet dood gevonden worden. .
Bovenstaande is allemaal met dank aan de politiek, die denkt namelijk dat gevaarlijke situaties veroorzaken (zicht wegnemen door o.a. begroeiing) er voor zorgt dat mensen minder hard gaan rijden en er dus minder ongelukken gebeuren ->quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:57 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
De grootste problemen zijn de tegels en inderdaad de begroeing ernaast, merk ik.
Ook zie ik vaak zijwegen die door de struiken en bomen geen uitzicht geven op het fietspad dat voorrang heeft voor automobilisten. Ze kunnen niet zien of er een fietser aan komt, of ze moeten al met de neus op het fietspad staan en dan kan het al te laat zijn.
De bebording mag beter en ook is het niet overal duidelijk wanneer een fietser voorrang heeft.
Wellicht is het percentage fietsende slachtoffers op het totaal aantal verkeersslachtoffers door het economisch herstel iets gewijzigd, maar ook in 2016 was het grootste gedeelte van de fietsongelukjes zelf zonder andere directe betrokkenen. Uit het rapport "Fietsongevallen in Nederland 2016":quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is uit 2012, zaten we midden in de crisis dus aanzienlijk minder autoverkeer.
Al moet je al die bejaarden op e-bikes ook niet onderschatten.
Dat enkelvoudige ongevallen met name voorkomen bij elektrische fietsers en meervoudige dan weer bij racefietsers past overigens wel in het beeld dat ik van de gemiddelde betreffende verkeersdeelnemers heb...quote:Enkelvoudige en meervoudige fietsongevallen
Fietsongevallen kunnen worden verdeeld in twee typen: enkelvoudig en
meervoudig. Bij meervoudige fietsongevallen is er sprake van een botsing met
een andere verkeersdeelnemer. Bij enkelvoudige fietsongevallen is er sprake van
een botsing met een object (zoals een paaltje), een val zonder botsing of een
ongeval tijdens op- en afstappen.
Twee derde van de fietsongevallen in dit onderzoek waren enkelvoudige
ongevallen (67%). Het aandeel enkelvoudige fietsongevallen was het hoogst bij
ongevallen met een elektrische fiets (74%). Ongevallen op een gewone fiets
waren in twee derde deel van de gevallen enkelvoudig (65%). Racefietsers
overkwam relatief het vaakst een meervoudig ongeval; in 41 procent van de
gevallen was een andere verkeersdeelnemer betrokken bij een ongeval op een
racefiets (zie Tabel 3.2).
Slachtoffers op een racefiets hadden een significant groter aandeel meervoudige
fietsongevallen (OR=1,74; CI 1,34 – 2,25) dan slachtoffers op een gewone fiets.
Bij mountainbikers (OR=0,41; CI 0,29 – 0,59) en slachtoffers op een elektrische
fiets (OR=0,72; CI 0,56 – 0,92) was het aandeel meervoudige ongevallen juist
kleiner dan bij een gewone fiets.
30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 14:48 schreef VEM2012 het volgende:
Nog meer 30 km/u zones? Wat een treurnis!
Fietsers misdragen zich vaak enorm in het verkeer en vertikken geregeld zaken als licht voeren in het donker. Laat ze dat eerst eens gaan doen voordat er nog vaker stapvoets gereden moet worden.
Waarom leren kinderen eigenlijk niet meer dat botsen pijn doet? Misschien kijken ze dan (en later) een keer uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Preciesquote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Misschien moeten ze eens gaan handhaven op fiets verkeersregels in Amsterdam.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:05 schreef Sigaartje het volgende:
Uit een onderzoek onder ruim 22.000 ANWB-leden blijkt dat 27 procent van de achterban zich onveilig voelt op de fiets. Fietsers voelen zich het onveiligst in de grote steden. Amsterdam komt als slechtste uit de bus: 44 procent voelt zich daar onveilig op de fiets.
En dat is gewoon toegestaan zelfs. Mag ook wel wat aan gedaan worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Over Amsterdam kan ik niet meepraten maar echt heel veel fietsers hebben belabberde verlichting. Zo'n minilampje van Action zie ik helemaal niet. Dan moet ik keihard remmen wanneer ik een fietser zie op 10 meter afstand
Ik moet van afspraak naar afspraak. Niet iedereen zit de godganse dag op zijn reet zoals jij kennelijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Dan zorg je maar dat je dat incalculeert met je afspraak naar afspraak.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet van afspraak naar afspraak. Niet iedereen zit de godganse dag op zijn reet zoals jij kennelijk.
30 km/u zones heeft vooral met doorgeschoten veiligheidszucht te maken. 90% van die zones slaat nergens op (net als de 60 km/u zones).
Flauwekul, als voorbeeld de straat waar in aan woon:quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Kinderen behoren in woonwijken niet op straat te zijn. Dat ze maar op een van de vele scholen spelen. Hun ouders moeten toch in de woonwijken kunnen racen?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:30 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
30 kilometer zones heeft vooral met kinderen in een woonwijk te maken. Dus hoe meer hoe beter. We rijden over het algemeen al veel te hard. En waarvoor? Vertrek eens eerder van huis!
Walgelijk dat er mensen wonen in woonwijken waar ze plezier willen hebben. Ik pleit voor meer asfaltquote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Kinderen behoren in woonwijken niet op straat te zijn. Dat ze maar op een van de vele scholen spelen. Hun ouders moeten toch in de woonwijken kunnen racen?
Ja, en de vergrijzing en de opkomst van elektrische fietsen zal niet helpen om dat omlaag te krijgen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 14:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wellicht is het percentage fietsende slachtoffers op het totaal aantal verkeersslachtoffers door het economisch herstel iets gewijzigd, maar ook in 2016 was het grootste gedeelte van de fietsongelukjes zelf zonder andere directe betrokkenen. Uit het rapport "Fietsongevallen in Nederland 2016"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |