abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:21:15 #176
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180940925
Hallo luitjes,

20 Augustus start ik met de ARB in Oirschot. Ik heb er dondersveel zin in.
Ik zit evhter nog met een paar vragen. Als arme student is het maar wat mooi dat we een vergoeding krijgen voor het spelen van soldaatje.
Wat zal dit maandelijks ongeveer zijn? En wat is dit tijdens de ARB?
Ik ben 26 en begin als soldaat 3e klasse. ARB duurt 10 werkdagen.

Daarnaast ben ik benieuwd wat de peimaire focus van de ARB is. Sport? Marsen? Schieten? Etc. Of een combinatie van dit alles.

Bij voorbaat dank!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_180941620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:21 schreef Eiwitshake het volgende:
Hallo luitjes,

20 Augustus start ik met de ARB in Oirschot. Ik heb er dondersveel zin in.
Ik zit evhter nog met een paar vragen. Als arme student is het maar wat mooi dat we een vergoeding krijgen voor het spelen van soldaatje.
Wat zal dit maandelijks ongeveer zijn? En wat is dit tijdens de ARB?
Ik ben 26 en begin als soldaat 3e klasse. ARB duurt 10 werkdagen.

Daarnaast ben ik benieuwd wat de peimaire focus van de ARB is. Sport? Marsen? Schieten? Etc. Of een combinatie van dit alles.

Bij voorbaat dank!
https://avrm.nl/natresmilitair-worden-opleidingdag-1/
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:58:06 #178
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_180944058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:43 schreef golbline het volgende:
Beste mensen,

Ik zit momenteel in de sollicitatie procedure en heb al een hoop gelezen op dit forum. Nu ben ik echter benieuwd naar de huidige staat bij de Natres. Wat zijn jullie actuele ervaringen en hebben jullie wellicht nog leuke anekdotes? Het idee is dat ik mij straks bij het 20 bataljon in Schaarsbergen zal voegen, zijn er hier leden die daar ook bij zitten? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,

Golbline
Persoonlijk ben ik hier ook wel in geïnteresseerd. Ik wacht op de de goedkeuring van de VOG en aanstellingbriefs. Het kriebelt zo erg en hoe meer ik lees, hoe meer zin ik er in krijg! Kom maar door met de verhalen, over het 10de zou helemaal mooi zijn.

Groeten,

Niels
pi_180944846
Een ander goed verslag is dat van een mede fokker;

http://nkerkhof.blogspot.com/
pi_180945834
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:35 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:

Collega van me, in het echt is hij nog gweldiger dan op internet (ja, dat kan echt).
pi_180946386
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:10 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Collega van me, in het echt is hij nog gweldiger dan op internet (ja, dat kan echt).
Sta zelf (ook) op voor 30e natres na de ARB van aug dus wie weet werken we binnenkort wel samen ;)
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:52:29 #183
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180960947
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:58 schreef jitzzzze het volgende:
Spelen van soldaatje is niet helemaal de correcte instelling. Wellicht kun je daar nog wat aan doen voordat je start.
Alles letterlijk nemen is ook geen goede instelling. Wellicht dat je daar nog wat aan kunt doen.
quote:
Thx!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 15:56:30 #184
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_180961008
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:52 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Alles letterlijk nemen is ook geen goede instelling. Wellicht dat je daar nog wat aan kunt doen.
Wen er maar vast aan, dat alles wat je zegt voor waarheid aangenomen wordt. Succes met je AMO :)
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:13:42 #185
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180962321
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wen er maar vast aan, dat alles wat je zegt voor waarheid aangenomen wordt. Succes met je AMO :)
Ik laat me verrassen!
En bedankt! ^O^
- Jan Van Speijk
pi_180997811
Is het normaal dat de brief met de PGU-uitnodiging zo lang op zich wachten laat?
15/08 zou ik op het kleedpunt zijn moeten maar heb nog niks gehoord.
Wil niet gelijk gaan bellen als dit bij iedereen zo was..
pi_181094921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:25 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Is het normaal dat de brief met de PGU-uitnodiging zo lang op zich wachten laat?
15/08 zou ik op het kleedpunt zijn moeten maar heb nog niks gehoord.
Wil niet gelijk gaan bellen als dit bij iedereen zo was..
Ik moest zelf bellen met de KPU om een afspraak te maken om de PGU op te halen. Misschien bij jou ook zo?
pi_181147324
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:07 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ik moest zelf bellen met de KPU om een afspraak te maken om de PGU op te halen. Misschien bij jou ook zo?
Thanks, kreeg eigenlijk vlak erna de e-mail met uitnodiging.

15/08 kleden en 19/08 naar de kazerne. 20/08 gaat het beginnen. Heb er wel echt enorm veel zin in.
pi_181152301
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:10 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Zozo... Dat zijn nog eens complimenten! Nog even en mogen weer samen over de HiBa! Heb er al zin in!
pi_181230828
Vandaag PGU opgehaald! Chille mensen en een gezellige vibe.
Wat een hoop spul zeg! 😂
- Jan Van Speijk
pi_181231840
Nice! Ben nog steeds aan het wachten op de brief dat het veiligheidsonderzoek is afgerond. Ze zeiden dat het 6 weken kon duren, heb zo'n vermoeden dat ze dit ook gaan waar maken.. haha!
Heb iig geleerd dat geduld een schone zaak is.
pi_181232671
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:23 schreef Eiwitshake het volgende:
Vandaag PGU opgehaald! Chille mensen en een gezellige vibe.
Wat een hoop spul zeg! 😂
Grappig, ook vandaag opgehaald, wellicht gesproken met elkander ;)
pi_181233771
fok! is goed vertegenwoordigt de komende ARB ;)
pi_181398633
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:35 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:

Ik heb het verslag van Nkerkhof met veel plezier gelezen. Wellicht kan hij op zijn blog een nieuw artikel toevoegen met zijn huidige bevindingen? Verder nog mensen met leuke (actuele) verhalen?

Groeten,

Golbline
pi_181402533
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:47 schreef nkerkhof het volgende:

[..]

Zozo... Dat zijn nog eens complimenten! Nog even en mogen weer samen over de HiBa! Heb er al zin in!
Dik verdiend die complimenten! Was leuk hè de hiba!
pi_181406475
@Mitchell
Zeker! Dat was geweldig. Ik heb enorm genoten. Fijn ook om weer 2 nieuwe mensen te zien!
Heb nog spierpijm maar was blij dat ik er minder moeite mee had dan de vorige keer en dat ik het steeds makkelijker ga doen.

@golbline
Fijn dat je met plezier gelezen hebt.
Ik twijfel al heel lang om meer te schrijven. Sommige zaken kan ik schrijven andere zeker niet.

Toen ik solliciteerde wilde ik heel graag weten hoe het is bij Defensie. Niemand kon me echt ene beeld geven van de werkzaamheden en sfeer. Verder dan "die kamaraadschap, vind je nergens" komen de meesten niet en dat is precies wat ik nu ook zeg.

Als militair wordt er ook van je verwacht dat je niet alles wat je leert aan de grote klok hangt.
Dat maakt het moeilijk om iets te vertellen. Een leuk verhaal hangt vaak rond een opdracht en die wil je niet in gevaar brengen. ook in de toekomst of achteraf niet.
Als militair heb je een werkwijze die je ook niet aan anderen kenbaar wilt maken.
Ik wil niet zeggen dat alles wat we doen zo enorm spannend is want dat is het niet maar het blijft toch een militaire organisatie...
Ik heb dit toen allemaal geschreven over een opleiding. Iets waar je meer info over kan vinden op tv en internet. Het meeste is zonder te diep in te gaan op bepaalde zaken en hangt niet vast aan het werken binnen een cie.
Na de opleiding heb ik ook een lesavond omgaan met (sociale)media gehad. Er zijn valkuilen waar je ongewild en onbedoeld in kunt vallen die ervoor hebben gezorgd dat ik na de opleiding niets meer heb geschreven ondanks dat dat zeker wel m'n plan was.

Misschien kan ik wel eens een leuk verhaal vertellen want die zijn er genoeg...Ik zal eens er eens over denken...
pi_181417021
@nkerkhof
Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar alles kan schrijven. Als je toch vrijblijvend leuke verhalen hebt, houd ik me zeker aanbevolen. ^O^
pi_181422497
Week 1 zit erop. Leuk, maar ook druk weekje gehad. Veel herhaling, dcp gedaan ( en gehaald :-) ) en natuurlijk kennis gemaakt met de Colt C7. Hier en daar wat mindere puntjes in de eerste dagen maar verder in het algemeen een leuke groep. Grote groep ook. Volgende week alweer de laatste week. Tijd gaat echt heel snel. Nu eerst genieten van het weekend :-)
pi_181423613
Je klinkt gematigd positief.. Wat zijn de mindere puntjes en wat is er juist wel erg leuk?
pi_181424464
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:14 schreef Boompie91 het volgende:
Je klinkt gematigd positief.. Wat zijn de mindere puntjes en wat is er juist wel erg leuk?
Ik had sommige zaken graag beter geregeld gezien. Dat had achteraf voor tijdswinst gezorgd. Hier en daar hebben we echt tijd verloren door bepaalde zaken.

Positief vind ik de snelheid waarin je groeit. Na 3 tot 4 dagen beginnen de puntjes al op de plaatsen te vallen.

De eerste twee dagen viel me wel zwaarder dan ik dacht. Vanaf woensdag ging er een klik om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')