Thanks!quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:04 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
[..]
Defensie wilt de marinekazerne afstoten. Behoudens W&S, die zou er blijven.
Hier komen ze op terug. De gemeente AMS echter wilt op het terrein nieuwe woongelegenheid creëren.
Er is dus nu een getouwtrek tussen wat Defensie wilt en wat de gemeente wilt/
Als 20e natresbat weg zou moeten op kattenburgerstraat zou ik verwachten dat schiphol een volgende standplaats gaat zijn (met het oog op inzet van de reservisten bij controles).
Gefeliciteerd met de keuring trouwens. Defensie schreeuwt idd om personeel. Als je het PO en de VFB haalt ben je door, GO stelt niks meer voor tegenwoordig. Komen ze nog wel op terug als straks de blessures en uitval in opleidingen toeneemt.
Defensie he. A zeggen, één jaar bakkeleien (of langer) en vervolgens op t laatste moment B beslissen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:57 schreef Capstie het volgende:
[..]
Thanks!
Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik er wel een beetje van schrok. Iemand met een veel te hoge bloeddruk werd ook gewoon aangenomen (met een waarschuwing, dat dan weer wel.)
Daarnaast vond ik het versoepelen van de clusters ook twijfelachtig. Voor cluster 1 valt nog wat te zeggen (hypocriet, I know), maar bij cluster 4 weet ik niet dat wel zo'n goed idee is. Vraag me af of ze dat bij cluster 6 ook nog doen, mag toch hopen van niet
Het afstoten van de Marinekazerne snap ik oprecht niet. Twee weken geleden nog allemaal berichten over inzet van Nationale Reserve tijdens terreurdreigingen, en dan zo'n strategische uitvalsbasis opgeven.![]()
Ik hoorde volgens mij inderdaad iets over Badhoevedorp of Haarlemmermeer, dus daar zullen ze dan inderdaad wel Schiphol mee bedoelen. Zou toch wel jammer zijn, nu 10 minuten onderweg op de fiets vs dan 45 minuten dan met de fiets of een uur met OV
Je hebt wel veel verwachtingen voor iemand die er nog niet bij zit..quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:36 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Hoe dan ook zit je bij 20e natresbat charlie cie wel goed trouwens.Ik denk dat die 1 van de 3 zijn die met het nieuwe FC van start gaan.
Verwacht alfa of delta van 30e ook ( door de ligging) en misschien 10e natresbat assen (alfa of bravo) ook..
Ben gewoon goed op de hoogtequote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:49 schreef Awsom het volgende:
[..]
Je hebt wel veel verwachtingen voor iemand die er nog niet bij zit..
Met FC bedoel je het hele binnen 6 uur oproepbaar gebeuren neem ik aan?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:36 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Hoe dan ook zit je bij 20e natresbat charlie cie wel goed trouwens.Ik denk dat die 1 van de 3 zijn die met het nieuwe FC van start gaan.
Verwacht alfa of delta van 30e ook ( door de ligging) en misschien 10e natresbat assen (alfa of bravo) ook..
Van wat er nu op papier bedacht is?quote:
Hé toen was ik er ook! Goed om te horen dat je toch goedgekeurd bent.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 01:33 schreef Capstie het volgende:
Vorige week vrijdag mijn fysieke keuring gehad, en ondanks m'n blessure goedgekeurd.
..................
Haha wat toevallig! Zat je in de groep die om 08:00 aanwezig moest zijn, of later?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:26 schreef TedjeKroketje het volgende:
[..]
Hé toen was ik er ook! Goed om te horen dat je toch goedgekeurd bent.
Ik mocht na het eten als eerste naar de arts dus heb niet meer meegekregen wie er allemaal door was.
Nu nog even wachten op het Veiligheidsonderzoek..
Om 8.00 uur. Volgens mij hadden wij nog gebabbeld over wat beter was de McDonald’s of de BurgerKing?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 18:33 schreef Capstie het volgende:
[..]
Haha wat toevallig! Zat je in de groep die om 08:00 aanwezig moest zijn, of later?
Mijn veiligheidsonderzoek heeft ook sinds m'n PO lopen chillen in m'n dossier omdat... tja, geen reden werd me verteld. Efficiëntie den top
Daar staat me nog wel iets van bij jaquote:Op zaterdag 28 juli 2018 20:42 schreef TedjeKroketje het volgende:
[..]
Om 8.00 uur. Volgens mij hadden wij nog gebabbeld over wat beter was de McDonald’s of de BurgerKing?
Hopelijk schiet het allemaal een beetje op en heeft niet iedereen zomervakantie daar.
Konden ze dat vertellen? Ik heb daar niks over gehoord.. zou wel klote zijn ZO laat!quote:Op zaterdag 28 juli 2018 21:28 schreef Capstie het volgende:
[..]
Daar staat me nog wel iets van bij ja![]()
Eerste mogelijkheid voor AMO was volgens mij pas in december (en dat was nog een misschien), dus ik ga ervan uit dat ze voor die tijd wel klaar zijn!
Ja, ik hoorde dat de eerste AMO in de eerste instantie in maart zou zijn, maar dat ze nu bezig zijn er eentje in december te regelen. Of het ging lukken wisten ze niet, maar ze leken optimistisch.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:32 schreef Boompie91 het volgende:
[..]
Konden ze dat vertellen? Ik heb daar niks over gehoord.. zou wel klote zijn ZO laat!
Dat ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:12 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Van wat er nu op papier bedacht is?
Want in de praktijk is er nog niks anders gebeurd dan mensen zoeken die in de pelotons komen( 6uur ntm 😂)
Thanks. Het leek me zelf idd ook niet zo'n goed idee om ze mee te nemen, juist daarom.quote:Op zondag 29 juli 2018 21:18 schreef Awsom het volgende:
Als ik je nog een tip mag geven voor de AMO: laat die dingen lekker thuis. Er zit niemand te wachten op een betweter in de groep (ook al bedoel je het goed!). Een natres AMO is anders dan de reguliere AMO. De mensen waar je mee werkt ook.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je hand niet moet opsteken als je iets weet. Je moet gewoon niet degene willen zijn die de sergeant/overige soldaten steeds loopt te verbeteren "want dat staat in mijn 10-jaar oude hamil".quote:Op maandag 30 juli 2018 05:59 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
[..]
Thanks. Het leek me zelf idd ook niet zo'n goed idee om ze mee te nemen, juist daarom.
Ja. Te kort (maar dat is eigenlijk standaard bij opleidingen voor reservisten), maar hoge kwaliteit van lesstof en kader. Als je vanuit de Natres naar de IRO gaat is er nog een vooropleiding (KTO).quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:34 schreef Dale. het volgende:
Hebben mensen hier de IRO gedaan? Wat was jullie ervaring?
https://avrm.nl/natresmilitair-worden-opleidingdag-1/quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 15:21 schreef Eiwitshake het volgende:
Hallo luitjes,
20 Augustus start ik met de ARB in Oirschot. Ik heb er dondersveel zin in.
Ik zit evhter nog met een paar vragen. Als arme student is het maar wat mooi dat we een vergoeding krijgen voor het spelen van soldaatje.
Wat zal dit maandelijks ongeveer zijn? En wat is dit tijdens de ARB?
Ik ben 26 en begin als soldaat 3e klasse. ARB duurt 10 werkdagen.
Daarnaast ben ik benieuwd wat de peimaire focus van de ARB is. Sport? Marsen? Schieten? Etc. Of een combinatie van dit alles.
Bij voorbaat dank!
Persoonlijk ben ik hier ook wel in geïnteresseerd. Ik wacht op de de goedkeuring van de VOG en aanstellingbriefs. Het kriebelt zo erg en hoe meer ik lees, hoe meer zin ik er in krijg! Kom maar door met de verhalen, over het 10de zou helemaal mooi zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:43 schreef golbline het volgende:
Beste mensen,
Ik zit momenteel in de sollicitatie procedure en heb al een hoop gelezen op dit forum. Nu ben ik echter benieuwd naar de huidige staat bij de Natres. Wat zijn jullie actuele ervaringen en hebben jullie wellicht nog leuke anekdotes? Het idee is dat ik mij straks bij het 20 bataljon in Schaarsbergen zal voegen, zijn er hier leden die daar ook bij zitten? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Golbline
Collega van me, in het echt is hij nog gweldiger dan op internet (ja, dat kan echt).quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 18:35 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Een ander goed verslag is dat van een mede fokker;
http://nkerkhof.blogspot.com/
Sta zelf (ook) op voor 30e natres na de ARB van aug dus wie weet werken we binnenkort wel samenquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 19:10 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Collega van me, in het echt is hij nog gweldiger dan op internet (ja, dat kan echt).
Alles letterlijk nemen is ook geen goede instelling. Wellicht dat je daar nog wat aan kunt doen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 16:58 schreef jitzzzze het volgende:
Spelen van soldaatje is niet helemaal de correcte instelling. Wellicht kun je daar nog wat aan doen voordat je start.
Thx!quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 16:11 schreef Dale. het volgende:
[..]
https://avrm.nl/natresmilitair-worden-opleidingdag-1/
Wen er maar vast aan, dat alles wat je zegt voor waarheid aangenomen wordt. Succes met je AMOquote:Op zondag 5 augustus 2018 15:52 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Alles letterlijk nemen is ook geen goede instelling. Wellicht dat je daar nog wat aan kunt doen.
Ik laat me verrassen!quote:Op zondag 5 augustus 2018 15:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wen er maar vast aan, dat alles wat je zegt voor waarheid aangenomen wordt. Succes met je AMO
Ik moest zelf bellen met de KPU om een afspraak te maken om de PGU op te halen. Misschien bij jou ook zo?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:25 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Is het normaal dat de brief met de PGU-uitnodiging zo lang op zich wachten laat?
15/08 zou ik op het kleedpunt zijn moeten maar heb nog niks gehoord.
Wil niet gelijk gaan bellen als dit bij iedereen zo was..
Thanks, kreeg eigenlijk vlak erna de e-mail met uitnodiging.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 01:07 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik moest zelf bellen met de KPU om een afspraak te maken om de PGU op te halen. Misschien bij jou ook zo?
Zozo... Dat zijn nog eens complimenten! Nog even en mogen weer samen over de HiBa! Heb er al zin in!quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 19:10 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Collega van me, in het echt is hij nog gweldiger dan op internet (ja, dat kan echt).
Grappig, ook vandaag opgehaald, wellicht gesproken met elkanderquote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:23 schreef Eiwitshake het volgende:
Vandaag PGU opgehaald! Chille mensen en een gezellige vibe.
Wat een hoop spul zeg! 😂
Ik heb het verslag van Nkerkhof met veel plezier gelezen. Wellicht kan hij op zijn blog een nieuw artikel toevoegen met zijn huidige bevindingen? Verder nog mensen met leuke (actuele) verhalen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 18:35 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Een ander goed verslag is dat van een mede fokker;
http://nkerkhof.blogspot.com/
Dik verdiend die complimenten! Was leuk hè de hiba!quote:Op maandag 13 augustus 2018 13:47 schreef nkerkhof het volgende:
[..]
Zozo... Dat zijn nog eens complimenten! Nog even en mogen weer samen over de HiBa! Heb er al zin in!
Ik had sommige zaken graag beter geregeld gezien. Dat had achteraf voor tijdswinst gezorgd. Hier en daar hebben we echt tijd verloren door bepaalde zaken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:14 schreef Boompie91 het volgende:
Je klinkt gematigd positief.. Wat zijn de mindere puntjes en wat is er juist wel erg leuk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |