abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185635508
Baby's O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185635588
Van wie zijn de poemels dan, van een eerdere zoon ofzo?

En je arme gans :{

En is er al meer bekend over eugenie?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_185635694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:47 schreef tombolafan het volgende:
Van wie zijn de poemels dan, van een eerdere zoon ofzo?

En je arme gans :{

En is er al meer bekend over eugenie?
Ja, de poemels moeten van een ramlam van 2018 zijn..
Arm arm gansje. Het verdriet me zeer.
Eugenie is haar eigen onverstoorbare zelf. Ze ligt tamelijk tevree in haar hok, rommelt wat met d'r stro en gaat met regelmaat even buiten een rondje lopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_185635863
SPOILER: babies versus lammetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 16-03-2019 07:35:46 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 15 maart 2019 @ 22:37:41 #185
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185638283
Doe mij maar zo'n lam. O+

Wat leuk sigme!

Al vreet je ze allemoal op. }:| ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 maart 2019 @ 22:37:49 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185638288
En die lammetjes kan je nog opeten ook. Winst op alle fronten :D
Spoilers!
pi_185664802
En weer twee lammetjes erbij!
  zondag 17 maart 2019 @ 14:45:58 #188
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185671245
quote:
17s.gif Op zondag 17 maart 2019 08:23 schreef sigme het volgende:
En weer twee lammetjes erbij!
[ afbeelding ]
Oh wat een pracht! O+
Moeders die er zo stoïcijns bij staat ook.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185870303
Wáár waren we gebleven?
Oh ja, bij de schaapskudde. In rust:

Met strategisch opgesteld een hele bult lammetjes (er zijn er zeker 7 te tellen)

Afgelopen zaterdag lammerde de eerste enter (ooilam van vorig jaar).

Een mooi eenlingetje. Entertje geven meestal een eenling, en dat is fijn, dan begint het lam wat groter en heeft moe er wat minder werk mee. Aflammeren van de entertjes is altijd wat riskanter dan de ooien. Zo'n enter heeft het nooit eerder gedaan, en ze weten niet altijd hoe alles moet. Maar deze deed alles helemaal goed! Niet op het lam trappen, mooi droog likken, lekker laten drinken.

Maandag lammerde de laatste volwassen ooi, de zwarte ooi was dat, een tweeling: een zwartje en een hele lichte. En vandaag heeft het zwarte entertje (een dochter van de zwarte ooi) ook gelammerd, een zwartje. Op de foto het zwarte entertje, haar zwarte lam, en de tweeling van de zwarte ooi.

Nu is er nog 1 enter die nog niet gelammerd heeft, en er zijn nu 13 lammetjes.
pi_185871774
Wat een werk om de schapelijke stand bij te houden. :D
Blijven de lammetjes bij de eigen moeder drinken? of “vergissen” zij zich wel eens?
# noob.
pi_185877285
Wat heerlijk, al dat gelammer! Een prachtige kudde zo, het wordt al echt wat. Misschien een nieuwe carriere voor de honden, een beetje herderen?
pi_186162612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:24 schreef yinu het volgende:
Wat heerlijk, al dat gelammer! Een prachtige kudde zo, het wordt al echt wat. Misschien een nieuwe carriere voor de honden, een beetje herderen?
Onze honden zijn uitermate ongeschikt, mollenjagers van origine, er zit geen greintje drijverij in. In de rasvereniging van onze schaapjes zijn er wel heel veel leden die op die manier aan hun schapen gekomen zijn. Ze hadden een hond, wilden daarmee drijven, steeds schapen lenen/huren/stelen blijkt gedoe, dus dan nemen ze zelf maar een paar, maar dan we mooie. Dus Drentjes.
pi_186162791
Afgelopen maandag heeft de laatste ooi gelammerd, een mooi ramlammetje. Hiermee hebben we dit jaar 14 lammeren, en bij allemaal is alles goed gegaan bij geboorte ^O^.

Kudde in rust:

Kijk naar de wenkbrauwen van dat lichte lammetje!

Het is een duiveltje!

Vlekje, het enig overgebleven gansje, is een gansje. En dus broedt zij.

Eugenie ligt graag lui in de zon.

En als het echt lekker weer is, dan even badderen.
pi_186170917
Ach, wat een leuke foto’s weer! Eugenie..... :D *O*
Is dat zo?
pi_186181348
De wenkbrauwen van dat lammetje
pi_186194940
Ik moest de honden ook maar weer eens posten, vond ik.

pi_186196848
Bovenste hont lijkt bijna schaap met zijn krullenvacht.
Lieve beesten.
  zaterdag 13 april 2019 @ 20:15:24 #198
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186196933
Wat een mooie, lieve dieren allemaal O+

Wat zijn de plannen met O+ Eugenie O+ eigenlijk? Wat heeft ze een heerlijk leven bij jullie, zo te zien!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 14 april 2019 @ 09:10:43 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186204962
Hahaha, dat duiveltje _O-
Als die karakterkop blijft, dan is dat wel insta-waardig ;)
Resistance is futile.
pi_186205487
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 20:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een mooie, lieve dieren allemaal O+

Wat zijn de plannen met O+ Eugenie O+ eigenlijk? Wat heeft ze een heerlijk leven bij jullie, zo te zien!
Ons plan is dat Eugenie eind mei bigt. Maar weten nog steeds niet of Eugenie daar ook zo over denkt :'). Dus eind mei zien we verder.
pi_186205565
Gebroeders poes ook maar weer eens vereeuwigd.

Ze zijn nu een jaar of 12.
  zondag 14 april 2019 @ 11:22:13 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186207318
O gut, nog poezen ook. O+

Nou, ik hoop voor Eugenie dat ze lekker niet bigt. :6 Lijkt me niks aan, bevallen als dier!

Ze is hoe dan ook geweldig. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_186209324
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 11:22 schreef Duderinnetje het volgende:
()
Lijkt me niks aan, bevallen als dier!
()
Waarom niet?

En vrouwen zijn destijds vervloekt, maar beesten niet. Beesten jongen een stúk soepeler dan een vrouwen bevallen (naar wat ik heb begrepen uit de verhalen en de vervloeking, ik heb geen eigen ervaring :D)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 april 2019 @ 13:24:27 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186209720
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 13:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom niet?

En vrouwen zijn destijds vervloekt, maar beesten niet. Beesten jongen een stúk soepeler dan een vrouwen bevallen (naar wat ik heb begrepen uit de verhalen en de vervloeking, ik heb geen eigen ervaring :D)
SPOILER
Tja, mensen kiezen er nog voor en houden er iets leuks aan over (naar het schijnt).
Er lijkt me voor een dier gewoon geen zak an. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_186368231
Wat een heerlijk weer :Y.

Vlekje zit nog stug te broeden, ze heeft een mooi plekje voor haar nest:

We hebben een net om haar heen gezet, met stroom erop, in de hoop dat dat de moordenaars op afstand houdt.

De genten deden een kamikazepoging :')

Eugenie vond ze niet eetbaar genoeg eruit zien om echt een sprintje te trekken. Geen idee hoe die ganzen het gepresteerd hebben om in de varkenswei terecht te komen, dat hebben ze nog nooit gedaan. Ze wisten ook niet hoe ze er weer uit moesten, dus hebben we maar even een hekje voor ze open gezet.

Eugenie is meer geïnteresseerd in stromend water en lekker zoelen.

Hond vond een ree, of beter gezegd een ex-ree:
  maandag 22 april 2019 @ 21:15:44 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186369720
Hahaha, Eugenie met haar modderbaden. Geniaal! Ze geniet zichtbaar O+
Resistance is futile.
pi_186866896
Nog zo'n tien dagen voor Eugenie te gaan..
Vandaag haar hok nog maar eens gekuisd, ik denk dat ik hierna enige tijd geen gelegenheid krijg.
Eugenie ging gelijk de boel inrichten.

Wat denken jullie, is ze drachtig?

Nog iets dichterbij bekijken?

Ik had wat bamboestokken in de wei gelegd, die is ze gaan halen:
  donderdag 16 mei 2019 @ 01:27:17 #208
2651 svann
night-hawk
pi_186873324
Wat ziet een varken in bamboestokken?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_186874676
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2019 01:27 schreef svann het volgende:
Wat ziet een varken in bamboestokken?
Chinese roots? (Vroeg het mij ook af, lijkt zo ook op een apporterende hond 8)7
Té veel honT gezien.

En zijn de eier van Vlekje al uitgekomen?
pi_186877561
Vlekje zit nog op d'r plekje. Er is 1 ei misschien uitgekomen, al een tijdje geleden. Dat ei vonden we naast het nest, met een ontwikkeld maar dood kuiken er in.

Eugenie bouwt nest van vanalles, ze wil er ook graag wat stevig spul in. Bamboestokken bijvoorbeeld :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')