abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:25:44 #226
2651 svann
night-hawk
pi_220916339
Was het een vos of een wolf die je ganzen zo decimeerde?
Zouden ze met meer wel veilig zijn?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_220916380
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:25 schreef svann het volgende:
Was het een vos of een wolf die je ganzen zo decimeerde?
Zouden ze met meer wel veilig zijn?
Er is zeker een vos aan te pas gekomen, die hebben we op beeld gevangen. Maar er kunnen best ook andere (kleinere) rovers aan te pas gekomen zijn.

Er is eigenlijk weinig verdediging voor dit soort ganzen; ze zijn te dom (gedomesticeerd), te dik om goed te vliegen. Met een groep zijn ze blijkbaar ook niet veilig, dat heeft de vorige groep ook niet beschermd. Staat tegenover dat we ooit in 2010 zijn begonnen met tien ganzen en dat we het daar 15 jaar mee hebben kunnen uitzingen voordat ze zo uitgedund raakten dat we gingen bijkopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220916507
Noem dat maar pups :o
pi_220917566
Pups!

In het ochtendstrijklicht.

Komende maandag gaan we nog maar weer eens met ze naar de dierenarts, voor de laatste puppie-inenting. En aan het eind van die week gaat Exportpup op transport :'( O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220917574
De pups en Mooitje zitten nu al een paar weken op een hele stabiele hoeveelheid voer. In het begin was dat niet stabiel; de pups gingen steeds meer eten, Mooitje steeds minder, dus toen was het voortdurend bijstellen naar de juiste hoeveelheid.

Maar ze vreten nu al weken elke dag
* Mooitje: een pond rauw vlees in twee voerbeurten
* Blijvertje en Exportpup vreten elk(!) : ruim 6 ons rauw vlees, verdeeld over 3 voerbeurten

Ze vreten samen voor ruim 5 euro per dag :o :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220917634
Wat een vreetzakjes ;)

Knuffel aan Pootjes
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220929584
Voor sigme

7c84c356c05fc58dc8790b267c25e7cc514c669d.jpg?1780234434
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220952238
Update! De schapen zijn geschoren.


Er zijn nog steeds zeven kleine gansjes, al zijn ze bijna niet klein meer. Ze zijn al groter dan een eend.


En we zijn maar weer eens bij de dierenarts geweest, Mooitjes buik is goedgekeurd, het litteken groeit netjes dicht. Dus ze mocht haar pakje uit. Ze moet wel nog tot volgend week donderdag aan de lijn gehouden worden want ze mag niet zwemmen. Terwijl ze graag zwemt. Gelukkig kan ze bij ons op het terrein wel ravotten en rennen.

De pups hebben hun laatste puppie-inenting gehad.

Blijvertje op de vloer.
Ter vergelijk: dezelfde vloer, 2 maanden geleden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220952920
Ik zie geen pup meer, groeit hard :o :D
pi_220952921
Awww O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220953544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik zie geen pup meer, groeit hard :o :D
Oh ja.
De joekel woog 15½ kilo
Mooitje weegt 19½
Exportpup 11½
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220991299
Hoe gaat het nu met de diergaarde?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221003170
Afgelopen weekend hebben we Exportpup geëxporteerd :'( O+

Alle honden (Mooitje, Blijvertje & Exportpup) achterin de bestelwagen geladen. Onze eigen spullen hadden we veilig in een hondebench gepakt. Netje langs de achterkant, zodat ze er niet zomaar uit kunnen springen bij een sanitaire stop.

Ging uitstekend, ze lagen tijdens het rijden de hele tijd ontspannen in hun mand/ schapevacht.

Iets ten noorden van Hamburg hadden we een omheind hondenlosloopbos gevonden. Dat bleek echt een gouden greep. Mooi bos, honden los, her en der andere wandelaar met losse honden en dus niemand die moeilijk doet.
Er bleek zelfs een verzameling waterbakjes te zijn.


Exportpup in het hondenbos:


Uurtje gepauzeerd (zij rennen, wij lunchen) en toen weer op pad. Ze gingen weer braaf liggen.

Door naar de FOK!ster die Exportpup gaat huisvesten.
O+ O+

Exportpup & bazin O+

Exportpup is in een waar paradijs terecht gekomen. Dat geloven jullie vast niet zomaar, dus ik heb wat foto's. Van Exportpup (eventueel geflankeerd door de meegereisde honden) op haar eigen landgoed:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wij moesten het paradijs weer verlaten. Mooitje en Blijvertje gingen weer in de auto; nu een andere route. We vonden een wandelgelegenheid langs een zijpootje van de Elbe

Wij hadden een doggybag mee met heerlijkheden uit het paradijs, de honden vonden zelf wel een hapje (droge meeuw).



En toen waren we weer thuis. Met de nieuwe kernploeg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221003202
O+

Knuffel aan Pootjes
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')