abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187119150
Domme vraag waarschijnlijk: is zo'n vacht niet te borstelen en/of wassen?
pi_187120355
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Sigme, moeten zulke schapen dan niet eerst wennen aan hun nieuwe temperatuur?
Het lijkt me zo'n overgang, zo van het een op het andere moment zonder dikke wollen jas.
Nah, schapen kunnen wel wat hebben. Het grootste gevaar van de blote huid is verbranden. Onze schapen hebben altijd wel schaduw, zeker daar waar ze nu lopen. En momenteel is er niet genoeg zon om te verbranden.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:02 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Domme vraag waarschijnlijk: is zo'n vacht niet te borstelen en/of wassen?
Nou, dan moet je wel héél erg om de wol verlegen zitten. Gewoonlijk trek je vieze plekken of een paar takjes er wel uit, maar nu zat echt de hele oppervlakte vol kleine braamtakjes. Met stiekels, in de wol vastgedraaid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_187129446
Hoeveel schattige biggetjes waren het eigenlijk?
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_187157976
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:58 schreef sararaats het volgende:
Hoeveel schattige biggetjes waren het eigenlijk?
Er zaten er tien in Eugenie. Twee hebben niet/nauwelijks geleefd, eentje leefde prima maar is geplet.

Er zijn er nu nog steeds zeven:
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_187172840
Eugenie en de biggetjes gaan al echt naar buiten: filmpje

En ze hebben ook buiten heerlijk liggen slurpen (biggen) en knorren (Eu):

Er zijn natuurlijk nog steeds ook andere dieren. Zoals de gebroeders poes.

Alsmede geschoren schapen met ongeschoren lammeren.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:52:37 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187173537
Wat zijn die lammeren enorm?! :+
Resistance is futile.
pi_187174790
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:52 schreef Seven. het volgende:
Nou inderdaad! Zeker naast die geschoren schapen...
pi_187175176
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:52 schreef Seven. het volgende:
Ja, da's altijd na het scheren. Eerst zijn de schapen een stúk groter dan de lammeren, dan haal je er tien cm wol af, en dan zijn opeens de lammeren even groot als de schapen :+.
Dat voorste lam op de foto is een van de twee poemeltjes; de lammeren die in januari(!) geboren werden, en die verwekt zijn voordat er een (volwassen }:| ) ram bij de ooien liep. De ooien liepen toen met hun ramlammeren.. :%

Een van de schapen bleek bij het scheren wat maden op het puntje van de staart te hebben, dat was wel even schrikken. Nu ze in die grote wei lopen, zien we ze niet meer zo goed, en hadden we dit blijkbaar gemist. Nu ze geschoren zijn, zijn de schapen voorlopig veilig, maar lopen de lammeren wel wat risico. Meestal pas wat later in de zomer, maar met dat klimaat van tegenwoordig weet je het maar nooit. Om die reden voeren we ze nu weer bij, dat hebben ze niet nodig, ze hebben gras zát, maar dan zien we ze wat beter. We voeren ze grasbrok, vinden ze een heerlijke afwisseling van al dat gras :+.
  donderdag 30 mei 2019 @ 22:25:43 #259
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187175391
Wat zorgen jullie toch goed voor de beestjes sigme! Altijd een plezier om te lezen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † vrijdag 31 mei 2019 @ 15:32:19 #260
137949 Disana
pi_187184209
Wat zijn die gebroeders poes mooi.
  zondag 2 juni 2019 @ 18:18:26 #261
43653 sigme
Veraan
pi_187224286
Vandaag lagen de biggetje veelal buiten, en nu zijn ze extra roze. Zouden ze bruin worden?

Ze moeten nog leren zoelen.. Eugenie heeft het voorgedaan!
  zondag 2 juni 2019 @ 18:57:26 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187224887
quote:
11s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:18 schreef sigme het volgende:
Vandaag lagen de biggetje veelal buiten, en nu zijn ze extra roze. Zouden ze bruin worden?
[ afbeelding ]

Ze moeten nog leren zoelen.. Eugenie heeft het voorgedaan!
[ afbeelding ]
Beetje voor garen ;) .
Resistance is futile.
pi_187441936
Zo. We waren er eventjes een paar dagen tussenuit gepiept (K&W / sigme's olijfboomgaard deel 2)

Bij terugkomt zijn alle biggetjes en Eugenie in orde bevonden. Biggetjes worden biggen!
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:03:28 #264
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187442116
Oh wat zijn ze toch leuk!

Ik heb net even geïnformeerd, maar ik mag geen big in de tuin. :(
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187442165
Verder bleken de schapen afgedwaald. Ze waren triptrap langs het hekje met de pootjes door de beek uit wandelen gegaan, en daarna nartuurlijk verdwaald en konden hun weitje niet meer in want er staat een hok omheen!

Ik heb vanochtend de kudde met veel moeite uit bossen en aardappelvelden opgehaald en maar weer op eigen grond gehuisvest.

Ganzen waren er allemaal, kippen ook (er lijkt er eentje wat ziek). Honden waren door het dolle heen en er is al 1 poes gesignaleerd.
pi_187442194
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:

Dat klopt, je mag geen big in de tuin :D.
Er is wel een legendarisch Oosterpoortvarken geweest, maar dat is van lang, lang her..
pi_187442402
Jemig, wat worden ze snel groot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187442467
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is wel een legendarisch Oosterpoortvarken geweest, maar dat is van lang, lang her..
Ook geen hangbuikzwijn? Die waren ooit in de mode.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:19:30 #269
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187442530
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik mag het niet van mijn man. Maar dus ook niet van de wet.
In wat voor wereld leven we!!!!

Waar woonde het Oosterpoortvarken? :o
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187442559
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Een minivarken past makkelijk in een moderne handtas. Wat kan er nou op tegen zijn om zo'n beest in je tuin te houden?

pi_187442755
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden. Er waren ook ergens mij later bekende punks met een varken, dat op een dieet van veel Chinees erg lekker werd, maar ik weet eigenlijk niet waar het platje was waarop dat vark leefde. Ik denk zelf altijd dat het het platje is waarop het clipje Mêh (Boegies) is opgenomen. Maar dat kan mijn verbeelding zijn ;)

zaterdag 15 juni 2019 @ 22:30:32 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187444129
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden. Er waren ook ergens mij later bekende punks met een varken, dat op een dieet van veel Chinees erg lekker werd, maar ik weet eigenlijk niet waar het platje was waarop dat vark leefde. Ik denk zelf altijd dat het het platje is waarop het clipje Mêh (Boegies) is opgenomen. Maar dat kan mijn verbeelding zijn ;)

Oh de Boegies! O+

En wat was (is) de Oosterpoort toch puik. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:31:08 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187444144
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een minivarken past makkelijk in een moderne handtas. Wat kan er nou op tegen zijn om zo'n beest in je tuin te houden?

[ afbeelding ]
Ja mijn echtgenoot dus. Met zijn gazongezeur. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 16 juni 2019 @ 09:09:47 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187449430
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:

:D
pi_187449944
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden.
Ik heb precies daar ook wel eens iemand een varken uit zien laten, maar dat is nog maar 20-25 jaar geleden geweest :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')