Nah, schapen kunnen wel wat hebben. Het grootste gevaar van de blote huid is verbranden. Onze schapen hebben altijd wel schaduw, zeker daar waar ze nu lopen. En momenteel is er niet genoeg zon om te verbranden.quote:Op maandag 27 mei 2019 18:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Sigme, moeten zulke schapen dan niet eerst wennen aan hun nieuwe temperatuur?
Het lijkt me zo'n overgang, zo van het een op het andere moment zonder dikke wollen jas.
Nou, dan moet je wel héél erg om de wol verlegen zitten. Gewoonlijk trek je vieze plekken of een paar takjes er wel uit, maar nu zat echt de hele oppervlakte vol kleine braamtakjes. Met stiekels, in de wol vastgedraaid.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:02 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Domme vraag waarschijnlijk: is zo'n vacht niet te borstelen en/of wassen?
Er zaten er tien in Eugenie. Twee hebben niet/nauwelijks geleefd, eentje leefde prima maar is geplet.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 11:58 schreef sararaats het volgende:
Hoeveel schattige biggetjes waren het eigenlijk?
Ja, da's altijd na het scheren. Eerst zijn de schapen een stúk groter dan de lammeren, dan haal je er tien cm wol af, en dan zijn opeens de lammeren even groot als de schapenquote:
Beetje voor garenquote:Op zondag 2 juni 2019 18:18 schreef sigme het volgende:
Vandaag lagen de biggetje veelal buiten, en nu zijn ze extra roze. Zouden ze bruin worden?
[ afbeelding ]
Ze moeten nog leren zoelen.. Eugenie heeft het voorgedaan!
[ afbeelding ]
Dat klopt, je mag geen big in de tuinquote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh wat zijn ze toch leuk!
Ik heb net even geïnformeerd, maar ik mag geen big in de tuin.
Ook geen hangbuikzwijn? Die waren ooit in de mode.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat klopt, je mag geen big in de tuin.
Er is wel een legendarisch Oosterpoortvarken geweest, maar dat is van lang, lang her..
Ik mag het niet van mijn man. Maar dus ook niet van de wet.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat klopt, je mag geen big in de tuin.
Er is wel een legendarisch Oosterpoortvarken geweest, maar dat is van lang, lang her..
Een minivarken past makkelijk in een moderne handtas. Wat kan er nou op tegen zijn om zo'n beest in je tuin te houden?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik mag het niet van mijn man. Maar dus ook niet van de wet.
In wat voor wereld leven we!!!!
Waar woonde het Oosterpoortvarken?
Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden. Er waren ook ergens mij later bekende punks met een varken, dat op een dieet van veel Chinees erg lekker werd, maar ik weet eigenlijk niet waar het platje was waarop dat vark leefde. Ik denk zelf altijd dat het het platje is waarop het clipje Mêh (Boegies) is opgenomen. Maar dat kan mijn verbeelding zijnquote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik mag het niet van mijn man. Maar dus ook niet van de wet.
In wat voor wereld leven we!!!!
Waar woonde het Oosterpoortvarken?
Oh de Boegies!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden. Er waren ook ergens mij later bekende punks met een varken, dat op een dieet van veel Chinees erg lekker werd, maar ik weet eigenlijk niet waar het platje was waarop dat vark leefde. Ik denk zelf altijd dat het het platje is waarop het clipje Mêh (Boegies) is opgenomen. Maar dat kan mijn verbeelding zijn
Ja mijn echtgenoot dus. Met zijn gazongezeur.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een minivarken past makkelijk in een moderne handtas. Wat kan er nou op tegen zijn om zo'n beest in je tuin te houden?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh wat zijn ze toch leuk!
Ik heb net even geïnformeerd, maar ik mag geen big in de tuin.
Ik heb precies daar ook wel eens iemand een varken uit zien laten, maar dat is nog maar 20-25 jaar geleden geweestquote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |