abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:47:47 #251
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177174313
Zorg en onderwijs kapot :').

In de top 5 beste zorgstelsels vd wereld en top 9 beste onderwijsstelsel.

Ik bedoel; het kan altijd beter en het is niet perfect, maar kapot? Nee.

[ Bericht 4% gewijzigd door fetX op 14-02-2018 11:52:59 ]
pi_178760930
Hersendode jongen (10) toch niet dood

Mooi voorbeeld van waarom de nieuwe donorwet dus zo'n gevaarlijk misbaksel is. Jongetje uit het nieuwsbericht werd door de artsen al hersendood verklaard maar bleek dat uiteindelijk toch niet te zijn. Artsen blijken dus nog weleens een verkeerde diagnose te stellen waardoor je dus vervolgens onterecht leeggeroofd kan worden.
pi_178760993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hersendode jongen (10) toch niet dood

Mooi voorbeeld van waarom de nieuwe donorwet dus zo'n gevaarlijk misbaksel is. Jongetje uit het nieuwsbericht werd door de artsen al hersendood verklaard maar bleek dat uiteindelijk toch niet te zijn. Artsen blijken dus nog weleens een verkeerde diagnose te stellen waardoor je dus vervolgens onterecht leeggeroofd kan worden.
Begrijp ik hieruit dat je überhaupt tegen orgaandonatie bent? Want in principe heb je zowel met of zonder wet -- volgens jou -- het risico "onterecht leeggeroofd" te worden.
pi_178821768
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat je überhaupt tegen orgaandonatie bent? Want in principe heb je zowel met of zonder wet -- volgens jou -- het risico "onterecht leeggeroofd" te worden.
In feite is dat ook zo. Want artsen laten niets aan het toeval over dat de patiënt het eventueel nog zou kunnen redden. Echter, het probleem is niet dat men tegen orgaandonatie is, maar dat je nog in leven zijnde leeggeroofd wordt. En dat is een wrede manier van sterven, want dat is moord.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178822158
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ook geen organen ontvangen. Dan halen ze immers je orgaan eruit terwijl je nog leeft.
Gelovigen die in een leven na de dood geloven en in een hemel, die zitten niet te wachten op een orgaan van mensen die vermoord worden door ongelovige, onbetrouwbare artsen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_179054714
De donoroperatie maakt van schijndood of bijna-doodervaring een uitgesloten zaak.
(Begripvol)

[ Bericht 21% gewijzigd door Begripvol op 10-05-2018 00:23:13 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_179058288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hersendode jongen (10) toch niet dood

Mooi voorbeeld van waarom de nieuwe donorwet dus zo'n gevaarlijk misbaksel is. Jongetje uit het nieuwsbericht werd door de artsen al hersendood verklaard maar bleek dat uiteindelijk toch niet te zijn. Artsen blijken dus nog weleens een verkeerde diagnose te stellen waardoor je dus vervolgens onterecht leeggeroofd kan worden.
Dit komt zo ongelooflijk zelden voor. In de meeste gevallen gaat daar een hele serie aan medische missers vooraf. Ook tal van levensreddende doch ingrijpende operaties maar verbieden dan als de persoon in kwestie niet wilskrachtig is? Foutje kan immers zo gemaakt zijn.

De donorwet tegen willen houden omdat er kans is van 1 op de miljoen dat er toevallig een hersendode toch niet hersendood blijkt te zijn vind ik persoonlijk een erg zwak argument.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_179058344
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit komt zo ongelooflijk zelden voor. In de meeste gevallen gaat daar een hele serie aan medische missers vooraf. Ook tal van levensreddende doch ingrijpende operaties maar verbieden dan als de persoon in kwestie niet wilskrachtig is? Foutje kan immers zo gemaakt zijn.

De donorwet tegen willen houden omdat er kans is van 1 op de miljoen dat er toevallig een hersendode toch niet hersendood blijkt te zijn vind ik persoonlijk een erg zwak argument.
Bovendien is deze jongen nog geen 18 en is er voor dat soort paranoïde users gewoon de mogelijkheid om even in te loggen en aan te geven dat ze niets willen doneren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179058404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bovendien is deze jongen nog geen 18 en is er voor dat soort paranoïde users gewoon de mogelijkheid om even in te loggen en aan te geven dat ze niets willen doneren.
Nou ja, actie moeten ondernemen om beschikking over je eigen lichaam te behouden vind ik dan nog wel een argument waar je mee aan kunt komen, ook al kost het 1 minuut. Dat is een soort principekwestie. Maar met conspiracy theorietjes dat artsen actief hun best doen om je om zeep te helpen of alle missertjes van de afgelopen 20 jaar op een rijtje zetten en te doen of het een statistisch significant aantal is kan ik niet zo veel.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_179062842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nou ja, actie moeten ondernemen om beschikking over je eigen lichaam te behouden vind ik dan nog wel een argument waar je mee aan kunt komen, ook al kost het 1 minuut. Dat is een soort principekwestie. Maar met conspiracy theorietjes dat artsen actief hun best doen om je om zeep te helpen of alle missertjes van de afgelopen 20 jaar op een rijtje zetten en te doen of het een statistisch significant aantal is kan ik niet zo veel.
Natuurlijk kun je er een principekwestie van maken, maar dat is niet wat er hier gebeurt. Er wordt hier net gedaan alsof de overheid / artsen nu ten alle tijden mogen beslissen of ze jouw organen even willen oogsten. Ik heb ook met het idee dat dat grotendeels te maken heeft met het feit dat het voorstel afkomstig is van D66. Er lopen hier nogal wat figuren rond die zo geconditioneerd zijn dat de bij het horen van de naam van die partij spontaan in een schuimbekkende Pavlovreflex schieten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179070088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hersendode jongen (10) toch niet dood

Mooi voorbeeld van waarom de nieuwe donorwet dus zo'n gevaarlijk misbaksel is. Jongetje uit het nieuwsbericht werd door de artsen al hersendood verklaard maar bleek dat uiteindelijk toch niet te zijn. Artsen blijken dus nog weleens een verkeerde diagnose te stellen waardoor je dus vervolgens onterecht leeggeroofd kan worden.
Wat een slecht geschreven artikel trouwens.

quote:
Een moeder die tot drie keer toe weigerde toe te geven aan drammende artsen die tot drie keer toe aandrongen de beademing van haar tienjarige zoon stop te zetten omdat hij absoluut hersendood was, kan nu opgelucht ademhalen.
'Drie keer toe' moet ook echt twee keer vermeld worden. En dat is dan de eerste zin, waar je dus begint met lezen. :'')

Vervolgens:
quote:
Haar zoon is ontwaakt en maakt het goed.
En lees ik verder:

quote:
Nadat Taylor ontwaakte bleek hij blind te zijn en kon hij nauwelijks spreken. Inmiddels komt zijn zicht langzaam terug en begint hij weer op zijn omgeving te reageren. Hoever Taylor uiteindelijk zal herstellen weet niemand, maar dat hersendood niet hetzelfde is als dood moge duidelijk zijn.
Iemand die slechts begint met het reageren op prikkels, dat is nou niet bepaald de definitie van een patiënt die het goed maakt.

In het originele artikel staat trouwens ook nog dit:
quote:
* This story 's headline previously stated the term 'brain dead' as a fact, when it was used as a paraphrased quote by Taylor's mum -not a medical diagnosis. We updated this story on April 27 to correct that
Kortom, meer een vrije weergave van het verhaal van moederlief, dan een wetenschappelijk weergave van de werkelijkheid.
pi_179075927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:03 schreef luxerobots het volgende:
Iemand die slechts begint met het reageren op prikkels, dat is nou niet bepaald de definitie van een patiënt die het goed maakt.
Dus met andere woorden, maak ik maar even voor mij uit hoe jij denken doet.
pi_180202411
Mag toch aannemen dat men hier goede artsen heeft.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)uarium.3059280.lynkx

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2018 00:36:22 ]
pi_183014005
Die reclame of promotie is weer op tevee leg U voorkeur vast in het donorregister, dat het dat nog nodig heeft, het was toch de uitvinding zo te horen?

Of was het de zoveelste mislukking?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 00:25:34 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')