abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:35:37 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177210292
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:32 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hebben de assadisten een deal om alsnog de toco te komen overnemen in afrin :p
Bron?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177210469
Mayadeen las ik
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:46:52 #203
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177210540
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:43 schreef Slayage het volgende:
Mayadeen las ik
Meh :P
Niet zo betrouwbaar
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177210604
Ah okay, ik vind het wel een goede deal eigenlijk nog steeds. Ik bedoel ze zullen ongetwijfeld relatief lang stand kunnen houden tegen de Turken, maar dit zal een enorme tol eisen. En aan het einde heeft afrin linksom of rechtsom de soevereiniteit verloren. Imo is het niet meer dan een Ego trip dat ze niet in zijn gegaan op de deal met de assadisten. Terugtrekken van de grenzen en afrin stad blijven. Een beetje ingekapseld als in Sheikh maqsud.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:56:14 #205
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177210701
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:51 schreef Slayage het volgende:
Ah okay, ik vind het wel een goede deal eigenlijk nog steeds. Ik bedoel ze zullen ongetwijfeld relatief lang stand kunnen houden tegen de Turken, maar dit zal een enorme tol eisen. En aan het einde heeft afrin linksom of rechtsom de soevereiniteit verloren. Imo is het niet meer dan een Ego trip dat ze niet in zijn gegaan op de deal met de assadisten. Terugtrekken van de grenzen en afrin stad blijven. Een beetje ingekapseld als in Sheikh maqsud.
Ja ik hoop dat het waar is, kan Turkije ook weer oprotten uit dat stuk Syrië met bondgenoten van Al Qaeda.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177210979
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:56 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja ik hoop dat het waar is, kan Turkije ook weer oprotten uit dat stuk Syrië met bondgenoten van Al Qaeda.
Vraag me af hoe de Turken het gaan spinnen dan :p

QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 15-02-2018 om 18:38:05 Not the 1st time such claim is made by this Hezbollah outlet. But consistent & recurrent reports about deployment of pro-Assad forces in #Afrin suggest it will happen, how & when yet unclear. https://t.co/FNnfcZKuzb reageer retweet


[ Bericht 50% gewijzigd door Slayage op 15-02-2018 19:49:41 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177212935
Collage met 280 dode YPG terroristen. Inmiddels is er een veel grotere collage in omloop.


pi_177213470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 07:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Overtrokken dat Turkije een dictatuur is? Alle checklistst voor een dictatuur zijn er:
-Willekeurig opsluiten van grote groepen mensen met vage aanklachten ("terreurpropaganda", "berichten over staatsgeheimen")
Kunnen wij dat goed genoeg inschatten dan?
quote:
-Het volk ophitsen tegen zelfverklaarde vijanden (Gülen, de YPG, de EU, Amerika)
Zijn die vijanden dan denkbeeldig?
quote:
-Constant dreigen met militaire acties
Als dat al zo is, is dat dan kenmerkend voor een dictatuur? :? De VS lijkt mij toch haast model te staan voor een democratie maar dat stopt hen niet om niet alleen te dreigen maar ook daadwerkelijk militaire acties door te voeren.
quote:
-Erdogan kan veel langer dan de gebruikelijke termijn aanblijven als president
Dat is toch met een volksraadpleging gegaan? Daarbij heeft een Turkse president vermoedelijk nog altijd minder macht dan een president naar Amerikaans model.
quote:
-Extreem nationalistische retoriek, teruggaan naar het glorieuze verleden (ene Mussolini deed dit ook constant)
Je kan wel verwijzen naar Mussolini maar Balkenende had het ook over de VOC-mentaliteit. Dat heeft natuurlijk niets te maken met onze "glorieuze" gouden eeuw. Trump heeft het over het opnieuw groot maken van de VS.
quote:
-Oppakken en intimideren van oppositie
Zou daar geen goede redenen achter kunnen zitten? Bezorgd zijn is prima maar de Turkse inlichtingen worden wel heel makkelijk opzij geschoven terwijl informatie van de Amerikanen voor zoete koek wordt geslikt. Alsof zij niet moedwillig "alternatieve feiten" hebben verspreid.
quote:
Het feit dat Turkije ook zo laag scoort op de persvrijheid index zegt natuurlijk genoeg. Plaats 155, dichtbij algemeen erkende democratieën zoals Bahrein, Wit-Rusland, Syrië, Singapore en Noord-Korea.
https://rsf.org/en/ranking
Het kan beter maar laten we ook niet doen alsof de Turkse pers in een vacuüm opereert. Je bent niet louter op de Turkse pers aangewezen en de buitenlandse inmenging en middelen in Turkije hebben ook een dubieus karakter. Dat werd met name duidelijk tijdens de coupe. Erg frappant hoe gemakkelijk we hier over de coupe heen lijken te kijken. Alsof dat maar een onschuldig incident was en dat de Turkse regering nu onderhand maar normaal moet doen.

Het is net zoiets als de Amerikanen die roepen dat de Turkse operatie in Noord Syrië beperkt van duur moet zijn terwijl de Amerikanen zelf al jarenlang tienduizenden km's ver in verschillende delen van de wereld militair actief zijn.

Ik geloof verder niet zo in die persvrijheidscores. Als Russische media onder druk van de Amerikaanse van Facebook, Google en Youtube worden geweerd en soms zelfs worden verbannen onder het mom van "nepnieuws" dan vraag ik mij af waarom dat niet kon bij een Fox News, CNN of MSNBC.

http://tass.com/world/724135
https://www.rt.com/usa/40(...)igence-social-media/
https://news.vice.com/en_(...)ik-in-search-results
pi_177213638
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:28 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Toerkai noemer 1 doorvoerland ISers en wapens.
Met regie van de VS, niet waar?
pi_177214157
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:36 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat er vele burgers, Armeense en Turkse omgekomen zijn lijkt mij duidelijk maar dat de Armenen en Grieken een twijfelachtige rol hebben gespeeld samen met de Italianen, Fransen en Britten laat het volgende plaatje zien.
pi_177214444
Ackward situatie als de SAA in Afrin komt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177214765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:00 schreef Mathemaat het volgende:
Ackward situatie als de SAA in Afrin komt.
Awkward is een understatement :p de meeste Turken en Koerden gaan dan denken, what just happened? :{ Assadisten gaan denken })
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177214813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:52 schreef up7 het volgende:

[..
[ afbeelding ]
Ik was bijna Italiaan :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177215253
Hier een collage met 415 dode PKK terroristen

https://twitter.com/Hakik(...)209063578943488?s=20
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:26:26 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177215335
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:23 schreef polderturk het volgende:
Hier een collage met 415 dode PKK terroristen

https://twitter.com/Hakik(...)209063578943488?s=20
Vrijheidsstrijders.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177215661
quote:
18s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vrijheidsstrijders.
Kanonnenvoer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:37:15 #217
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177215712
Heb je dat zelf in elkaar geknutseld? :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177216340
Erdoğan en Tillerson (de Amerikaanse minister van BuZa) hebben zojuist een vergadering van 3 uur en 15 minuten gevoerd. Tijdens de vergadering waren alleen Erdoğan, Tillerson en de Turkse BuZa Çavuşoğlu aanwezig - zelfs de tolken mochten niet aanwezig zijn.

Volgens de Turkse zijde verliep de vergadering 'positief en productief'.

Naast de Amerikaanse minister van BuZa overlegden ook de Amerikaanse minister van Defensie (Mattis) en de nationale veiligheidsadviseur (McMaster) in de afgelopen paar dagen met hun Turkse collega's.
pi_177217440
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jouw held Assad heeft 1000 keer zoveel mensen vermoord als Erdogan. 80% van alle burgers die in Syrie gedood zijn, zijn door jouw genocidale held Assad vermoord.

Erdogan is een walgelijk figuur, maar hij heeft geen volkeren uitgemoord.
Volgens welke bronnen? Men zei ook dat Gadaffi (hopelijk goed gespeld) een massamoordenaar was terwijl dat niet zo was.

Erdogan is nog maar net begonnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177217473
Bla bla is makkelijk te verkopen. Tillerson heeft de Turken niks te bieden, aangezien hij niet aan de knoppen zit in Syrië.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:38:30 #221
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177218906


Zeer recent.

Asaf Ronel, World News editor van de Israëlische krant Haaretz was op bezoek bij Adnan Oktar. O.a. Syrie werd er besproken.Ook vragen over de vrouwen in het programma, waar de laatste tijd veel om te doen was.

Met Engelse ondertitels.

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 16 februari 2018 @ 00:06:38 #222
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177219431
@Slayage, deal is off blijkbaar omdat de Koerden de wapens niet willen inleveren

https://mobile.almasdarne(...)roposal-enter-afrin/

Wel slim, al die Koerden naar Afrin laten gaan met hun wapens, ze daarna laten inleveren en straks tegenover een verzwakte Koerdische strijdmacht in het oosten staan en dan aanvallen maar _O- :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 00:13:25 #223
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177219498
Ruzie op chat (PALTALK) tussen een Turk (naam Reyiz, degene die praat) en een PKK'er (naam Fako, degene op beeld in dat venstertje).

De scheldwoorden zijn ondertiteld. Luister en huiver . :D :D :D :D _O- _O- _O- _O- _O-



[ Bericht 0% gewijzigd door TeenWolf op 16-02-2018 00:24:29 ]
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_177219760
YPG terrorist geeft toe dat Turken geen civiele doelen aanvallen


https://twitter.com/EbherBaler/status/964188416756895745
pi_177219794
PKK journalist laat fakenews fotos zien aan premier Yildirim in Duitsland.

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/964248983534227458
  vrijdag 16 februari 2018 @ 00:59:32 #226
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177219870
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_177220609
Voor zover de berichtgeving wbt het Turkse standpunt :P
  vrijdag 16 februari 2018 @ 07:55:10 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177222854
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 00:48 schreef polderturk het volgende:
YPG terrorist geeft toe dat Turken geen civiele doelen aanvallen

https://twitter.com/EbherBaler/status/964188416756895745
Een hele stad gesloopt maar oké.

pi_177223233
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een hele stad gesloopt maar oké.

Bedankt voor de bevestiging. Geen lijken te zien.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:33:49 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177223257
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:31 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bedankt voor de bevestiging. Geen lijken te zien.
Ziekenhuis filmpjes en filmpjes waar slachtoffers onder het puin worden gehaald zijn er genoeg. Of denk je dat Turkije artillerie en bommen heeft ontwikkeld die locken op een YPG patch op een uniform?
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:35:34 #231
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177223278
De Armeense genocide gaat wellicht worden erkend.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:35:48 #232
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177223283
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ziekenhuis filmpjes en filmpjes waar slachtoffers onder het puin worden gehaald zijn er genoeg. Of denk je dat Turkije artillerie en bommen heeft ontwikkeld die locken op een YPG patch op een uniform?
Liefelijke propaganda geloven. :r :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177224141
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 00:06 schreef Szura het volgende:
@Slayage, deal is off blijkbaar omdat de Koerden de wapens niet willen inleveren

https://mobile.almasdarne(...)roposal-enter-afrin/

Wel slim, al die Koerden naar Afrin laten gaan met hun wapens, ze daarna laten inleveren en straks tegenover een verzwakte Koerdische strijdmacht in het oosten staan en dan aanvallen maar _O- :').
:D ! het zijn net verwende kut kinderen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177224184
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:23 schreef polderturk het volgende:
Hier een collage met 415 dode PKK terroristen

https://twitter.com/Hakik(...)209063578943488?s=20
Het is maar waar je blij van wordt...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177224198
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177224295
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:31 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bedankt voor de bevestiging. Geen lijken te zien.
die liggen onder het puin, geen white helmets daar heh ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177224342
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:33 schreef Richestorags het volgende:

Of denk je dat Turkije artillerie en bommen heeft ontwikkeld die locken op een YPG patch op een uniform?
die slimme artillerie en bommen hebben geen nut, omdat de ypg hun uniformen kennelijk hebbeen uitgetrokken zoals aangegeven door henzelf :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177224377
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177225921
BarzanSadiq twitterde op vrijdag 16-02-2018 om 09:44:30 #YPG to welcome #Syrian army to protect the city against #Turkish comperhensive attack - #YPG official reageer retweet
quote:
Tanks in aantocht!
quote:
Welke vlag moet ik heisen?!!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177230225
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wel ongeloofwaardig dat dit geheel buiten het Kremlin om is gegaan, maar je wil natuurlijk geen Russische publiek e opinie die schreeuwt om wraak.
Het is een PMC, dus wat de Kremlin hiermee te maken heeft is mij onduidelijk.

Zoveel doden door een bombardement lijkt mij onwaarschijnlijk en heeft veel weg van fakenews, megalomane headlines. Druk leggen op Russische publieke opinie.
pi_177231291
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:25 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Het is een PMC, dus wat de Kremlin hiermee te maken heeft is mij onduidelijk.
Je kunt ervan uitgaan dat de Russische PMC in Syrië onder leiding van de Russische MoD opereert. Net zoals in Oekraïne. Dat ze alles ontkennen komt omdat een PMC juist een land zoals Rusland in staat stelt om 'plausible deniability' te claimen wanneer het fout gaat.

quote:
plausible deniability

A condition in which a subject can safely and believeably deny knowledge of any particular truth that may exist because the subject is deliberately made unaware of said truth so as to benefit or shield the subject from any responsibility associated through the knowledge of such truth.

The CIA black ops division undertakes dangerous and usually what would be considered illegal missions that are not officially sanctioned by the US administration so that the administration, which usually benefits from such missions, can safely dissavow any knowledge of them in the event of their publically uncovered success or failure. The administration is in the position of plausible deniability towards the CIA's actions.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=plausible deniability

[ Bericht 39% gewijzigd door Stabiel op 16-02-2018 14:08:24 ]
pi_177231389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik hoop dat ik niet overkom als een complotgekkie, maar het lijkt allemaal op een spel.

- De VS, Turkije en de golfstaten steunen de oppositie om Assad te verzwakken
- Dit geef IS de ruimte om te groeien
- Terwijl Assad en de oppositie elkaar bestrijden kan de VS de YPG helpen tegen IS en zijn macht daar vergroten
- De YPG is erg blij met de steun van de VS en wil graag dat ze er blijven

Nu heeft de VS een vaste basis in Syrie.

Zijn er mensen die mijn mening delen?
Assad te verzwakken is nooit het doel an sich geweest. Het ging allemaal om Iran, Iran en Iran. Vandaar dat Iran bevestigde dat de Golfstaten in het begin van het conflict Assad een deal hadden voorgeschoteld waarin ze hem zouden steunen en de rebellen zouden laten vallen als hij maar Iran wilde opgeven.
pi_177231833
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:51 schreef WammesWaggel het volgende:

Wel ongeloofwaardig dat dit geheel buiten het Kremlin om is gegaan, maar je wil natuurlijk geen Russische publiek e opinie die schreeuwt om wraak.
daarom is het imo juist aannemelijk dat het buiten het kremlin om is gegaan, anders zou het impliceren dat de russen hun manschappen willens en wetens de dood in heeft gejaagd, waarom zouden ze? wat hebben ze te winnen? klinkt niet plausibel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177232001
Het wordt met elke dag meer en meer Game of Thrones in Syrië
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177232073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 14:29 schreef Mathemaat het volgende:
Het wordt met elke dag meer en meer Game of Thrones in Syrië
alleen zonder de incest :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177232172
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 14:33 schreef Slayage het volgende:
alleen zonder de incest :P
Sure?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177232233
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 14:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Sure?
i know nothing!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177233367
oud vid uit 2015 van een syrische oma die isis lui op hun plaatst zet. profetische woorden achteraf bekeken.


misschien kan betsy udink de nederlandse politici, die kennelijk flabbergasted zijn omtrent de operatie, vertellen waarom de turken hun operatie uitvoeren in afrin. een stuk uit 2016.

Hou Syrische Koerden in toom in ruil voor Turkse steun

We hebben de Koerden nodig om IS murw te slaan en Turkije om de Syrische vluchtelingen tegen te houden. Zie hier het dilemma voor het Westen.

Onbedoelde gevolgen. Elke oorlog heeft ze. Een waarschijnlijk niet bedoeld gevolg van Nederlandse deelname aan de oorlog tegen IS kan de stichting van een PKK-staat in het noorden van Syrië zijn. We gaan namelijk steunen op de Koerden van het semi-rijkje Rojave: 'Richting waarin de zon ondergaat' oftewel West-Koerdistan. De daar heersende Democratische Unie Partij (PYD) en haar gewapende tak, de Veiligheidscomités (YPD), zijn PKK. De PKK is de Koerdische guerrillabeweging die in Turkije in oorlog is met de staat. Bij ons staat de PKK op de lijst van verboden terroristische organisaties. De PYD/YPD niet.

Er is geen verschil tussen de PKK en de PYD/YPD. De Syrische tak is voortgekomen uit de PKK en wordt militair aangevoerd door het hoge commando in de PKK-schuilplaats in het Qandil-gebergte op het punt waar Iran, Irak en Turkije samenkomen. In de huidige oorlog in Zuidoost-Turkije gijzelt de PKK, net als het leger en de politiemacht, onschuldige burgers. In deze stadsguerrilla zet de PKK kinderen van 15 jaar in en beweert dat de tieners spontaan de wapens hebben gegrepen. Maar daar waar de PKK heerst, is geen ruimte voor spontaniteit of eigen initiatief.

Verblind door onze angst voor aanslagen door radicale moslims zien we niet dat de PKK en de PYD totalitaire organisaties zijn. We zien alleen wat we willen zien: dat het feminisme en het secularisme van de Apoïsten een garantie zouden zijn voor de bescherming van de mensenrechten. We hopen dat we hen door middel van 'goede gesprekken' verder af zullen houden van etnische zuiveringen waaraan zij zich eerder in een aantal door hen veroverde Arabische en Turkmeense dorpen in Syrië schuldig hebben gemaakt.



[ Bericht 34% gewijzigd door Slayage op 16-02-2018 15:48:51 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177233593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een hele stad gesloopt maar oké.

Turken zijn geen westerlingen dus zij mogen andermans steden kapotschieten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177233874
Hypocritic Oath

How WHO and other international agencies aid Assad’s war against Syria’s civilians.
............
In an Al Jazeera interview on Jan. 8, WHO’s Syria director, Elizabeth Hoff, defended this state of affairs, saying, “As far as WHO is concerned, we have done everything in our power to try to assist with the medical evacuation.” What she didn’t address is why WHO keeps asking for hundreds of millions of dollars for medical supplies that demonstrably do not go to those who need it most in Eastern Ghouta and instead benefit NGOs run by Assad’s family and friends. By continuing to subsidize the Syrian military as it targets civilians and imposes deadly sieges, WHO is relieving the regime of the burden to purchase these items itself.

The effect is to give the government more funds to purchase the bombs used to target hospitals and other civilian institutions.

A similar subsidy comes from U.N. operations in Damascus. At Syria’s insistence, the U.N. distributes the bulk of its billions of dollars of aid through Damascus. There is no evidence that these funds are distributed to those in greatest need.

The U.N. justifies this state of affairs on something akin to a trickle-down theory — that some people will eventually get something. But that claim ignores the role of this aid in enabling the Syrian government to continue to pursue its war crimes. Meanwhile, the people in greatest need — who should be WHO’s priority — continue to be killed in airstrikes or are left to die due to the deliberate denial of food and medical aid that WHO is enabling.

Four and a half years into the Assad regime’s siege warfare, U.N. agencies have failed to address the fundamental question of whether, by subsidizing these atrocities, their operations in Damascus are doing more harm than good.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177233968
resultaat van de erdo tillerson meeting, bla-bla-bl-bla

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177234172
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:36 schreef Slayage het volgende:
oud vid uit 2015 van een syrische oma die isis lui op hun plaatst zet. profetische woorden achteraf bekeken.


misschien kan betsy udink de nederlandse politici, die kennelijk flabbergasted zijn omtrent de operatie, vertellen waarom de turken hun operatie uitvoeren in afrin. een stuk uit 2016.

Hou Syrische Koerden in toom in ruil voor Turkse steun

We hebben de Koerden nodig om IS murw te slaan en Turkije om de Syrische vluchtelingen tegen te houden. Zie hier het dilemma voor het Westen.

Onbedoelde gevolgen. Elke oorlog heeft ze. Een waarschijnlijk niet bedoeld gevolg van Nederlandse deelname aan de oorlog tegen IS kan de stichting van een PKK-staat in het noorden van Syrië zijn. We gaan namelijk steunen op de Koerden van het semi-rijkje Rojave: 'Richting waarin de zon ondergaat' oftewel West-Koerdistan. De daar heersende Democratische Unie Partij (PYD) en haar gewapende tak, de Veiligheidscomités (YPD), zijn PKK. De PKK is de Koerdische guerrillabeweging die in Turkije in oorlog is met de staat. Bij ons staat de PKK op de lijst van verboden terroristische organisaties. De PYD/YPD niet.

Er is geen verschil tussen de PKK en de PYD/YPD. De Syrische tak is voortgekomen uit de PKK en wordt militair aangevoerd door het hoge commando in de PKK-schuilplaats in het Qandil-gebergte op het punt waar Iran, Irak en Turkije samenkomen. In de huidige oorlog in Zuidoost-Turkije gijzelt de PKK, net als het leger en de politiemacht, onschuldige burgers. In deze stadsguerrilla zet de PKK kinderen van 15 jaar in en beweert dat de tieners spontaan de wapens hebben gegrepen. Maar daar waar de PKK heerst, is geen ruimte voor spontaniteit of eigen initiatief.

Verblind door onze angst voor aanslagen door radicale moslims zien we niet dat de PKK en de PYD totalitaire organisaties zijn. We zien alleen wat we willen zien: dat het feminisme en het secularisme van de Apoïsten een garantie zouden zijn voor de bescherming van de mensenrechten. We hopen dat we hen door middel van 'goede gesprekken' verder af zullen houden van etnische zuiveringen waaraan zij zich eerder in een aantal door hen veroverde Arabische en Turkmeense dorpen in Syrië schuldig hebben gemaakt.


Die in t filmpie waren niet van IS maar van 't Al Nusra front.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:47:48 #254
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177236068
@Slayage

@ejmalrai
The #Afrin deal is almost done. One more point still pending the Afrin administration's approval. Will write about it in details tomorrow via @AlraiMediaGroup and my blog.

With the #Afrin deal coming to a near end, the #Kurds is al-Hasaka may no longer be fit as "best #USA partners" in #Syria. However, the #USA occupation forces will find another partner to stay in the Levant, the most important presence for these forces +

Because #USA protects an #ISIS enclave in north-east #Syria, #ISIS becomes a necessary element to justify the #USA presence and to wave it in the face of #Iraq . US is pushing #NATO into #Iraq so the US won't look alone in Mesopotamia and the Levant.

As the #USA insists in occupying #Syria and in staying in #Iraq, their forceful presence will be a negative element in PM Haidar Abadi's electoral campaign. #Iran won't accept NATO's presence in #Iraq and #Syria (USA).

News from #Iraq that @NATO has the intention to build a military base in #Iraq. If PM Haidar Abadi allowed it, it is going to be a very hot elections. That per se could be enough to wipe away all of Abadi's achievements (ISIS, Kurds).

[ Bericht 71% gewijzigd door Szura op 16-02-2018 18:00:28 ]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 19:58:36 #255
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177238493
@IvanSidorenko1
#Syria #Aleppo Reports by Syrian Reporters including Hussien Mortada that #SAA #SyrianArmy #SyrianArabArmy Forces have entered #Afrin #Efrin #Efrîn #EFRÎN
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 23:34:33 #256
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177244165
Dictatuur Turkije heeft zojuist zes journalisten levenslang gegeven :'(
pi_177244352
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 23:34 schreef Richestorags het volgende:
Dictatuur Turkije heeft zojuist zes journalisten levenslang gegeven :'(
Start er een topic over! :9
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177250798
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177252704
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 11:31 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Hun een koppie kleiner maken zou het beste zijn voor iedereen.

En ik zou hun niet bepaald tata's noemen...
Voor Syriërs zijn het tata's, dat is belangrijker dan hoe jij ze zou noemen.
pi_177253017
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die in t filmpie waren niet van IS maar van 't Al Nusra front.
Hoe schofterig ze ook tegen haar doen. Wat een ratten zijn het toch...
pi_177253052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een hele stad gesloopt maar oké.

Dat heb je meestal met bombardementen. Of geloof jij dat de Amerikanen wel subtiel tewerk gaan?
pi_177253579
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die in t filmpie waren niet van IS maar van 't Al Nusra front.
Fout, ze gebruiken een Daesh-slogan.
pi_177253632
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 12:47 schreef up7 het volgende:

[..]

Voor Syriërs zijn het tata's, dat is belangrijker dan hoe jij ze zou noemen.
Voor Syriers zullen het vast tatas zijn, slayage is alleen geen Syriër naar mijn weten dus ik weet niet waar je op doelt.
pi_177253671
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:36 schreef Slayage het volgende:
oud vid uit 2015 van een syrische oma die isis lui op hun plaatst zet. profetische woorden achteraf bekeken.

Ze haalt dan ook Koran-teksten naar voren die helaas aan dovemansoren gericht zijn. Al zullen het nu vast dodemansoren zijn.
pi_177253784
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Voor Syriers zullen het vast tatas zijn, slayage is alleen geen Syriër naar mijn weten dus ik weet niet waar je op doelt.
Tata betekent Nederlander en dat is wat ze in Syrië zien. Of Slayage nu Nederlander, Tata of kaaskop gebruikt veranderd daar niets aan.
pi_177253962
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:27 schreef up7 het volgende:

[..]

Tata betekent Nederlander en dat is wat ze in Syrië zien. Of Slayage nu Nederlander, Tata of kaaskop gebruikt veranderd daar niets aan.
Ik weet wat het betekent. Vanuit Nederlands standpunt (Slayage) zou ik ze alleen geen tata noemen.

Maar laten we het ontopic houden.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 13:32:46 #268
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177253971
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:00 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat heb je meestal met bombardementen. Of geloof jij dat de Amerikanen wel subtiel tewerk gaan?
Dat is juist mijn punt. Ik weet dat Amerikanen ook niet subtiel te werk gaan, net als Russen. De claim dat Turkije in haar strijd zo goed als geen burgerslachtoffers maakt is dan ook debiel en gaat uit van een soort niet bestaande Turkse superioriteit. Als je met artillerie en vliegtuigen bombardeert maak je altijd burgerslachtoffers.
pi_177254126
YPG'ers zijn weer iemand aan het martellen. Hij heeft civiele kleding aan dus volgens de logica van de YPG'ers zal hij wel een burger zijn.

https://twitter.com/huseyinbozan/status/964798585429741569
  zaterdag 17 februari 2018 @ 13:42:43 #270
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177254220
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:38 schreef polderturk het volgende:
YPG'ers zijn weer iemand aan het martellen. Hij heeft civiele kleding aan dus volgens de logica van de YPG'ers zal hij wel een burger zijn.

https://twitter.com/huseyinbozan/status/964798585429741569
Niet goed natuurlijk, maar wat is je punt? Elke kant heeft dit soort filmpjes.
pi_177254234
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is juist mijn punt. Ik weet dat Amerikanen ook niet subtiel te werk gaan, net als Russen. De claim dat Turkije in haar strijd zo goed als geen burgerslachtoffers maakt is dan ook debiel en gaat uit van een soort niet bestaande Turkse superioriteit. Als je met artillerie en vliegtuigen bombardeert maak je altijd burgerslachtoffers.
Het is alleen zo angstvallig stil als Amerikanen burgerslachtoffers maken maar als een YPG-vechter zijn teen stoot dan struikelen politici over elkaar heen om de Turkse regering te wijzen op terughoudendheid.
pi_177254648
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:43 schreef up7 het volgende:

[..]

Het is alleen zo angstvallig stil als Amerikanen burgerslachtoffers maken maar als een YPG-vechter zijn teen stoot dan struikelen politici over elkaar heen om de Turkse regering te wijzen op terughoudendheid.
https://nos.nl/artikel/22(...)gerslachtoffers.html

https://nos.nl/artikel/22(...)ementen-in-irak.html

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-tegen-is-a1581613

https://www.nrc.nl/nieuws(...)boven-syrie-a1558831

https://decorrespondent.n(...)52011787586-00406107

https://www.trouw.nl/home(...)ntwoorden~ae0bc89d4/

Eerste pagina google, stil zeg...
pi_177255192
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:27 schreef up7 het volgende:

[..]

Tata betekent Nederlander en dat is wat ze in Syrië zien. Of Slayage nu Nederlander, Tata of kaaskop gebruikt veranderd daar niets aan.
Het zijn naast Nederlander ook vaak genoeg een Marokkaans of Turks staatsburger en lijken daar qua uiterlijk ook het meest op.
Opzich logisch om hun in die regio als zij daar namens de islam komen om te vechten niet in de eerste plaats te zien als Nederlander.
pi_177255199
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:42 schreef Richestorags het volgende:
Niet goed natuurlijk, maar wat is je punt? Elke kant heeft dit soort filmpjes.
Daarbij weet je ook totaal niet of dit in scene is gezet, wat makkelijk kan en continu gedaan wordt. Daarom is het ook zo'n onzin om aan die onzinnige propaganda filmpjes/linkjes mee te doen. Dan is het gewoon subjectief kiezen wat je wel en niet voor waarheid aanneemt.

Maar goed, Polderturk weet dondersgoed dat Turkije met deze aanval fout zit en probeert aan alle macht met dit soort propaganda middeltjes toch een gelijk te halen. Slachtoffer van extreem nationalisme.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:26:11 #275
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177255214
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:43 schreef up7 het volgende:

[..]

Het is alleen zo angstvallig stil als Amerikanen burgerslachtoffers maken maar als een YPG-vechter zijn teen stoot dan struikelen politici over elkaar heen om de Turkse regering te wijzen op terughoudendheid.
Bij wie is het angstvallig stil? Niemand in dit topic is echt pro Amerika. Dat waarheidsontkennende zie je dan ook alleen bij mensen die door nationalisme gedreven zijn.
pi_177255260
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die in t filmpie waren niet van IS maar van 't Al Nusra front.
Hoe weet je dat? Zowel IS als al-Nusra gebruiken het filmpje voor de eigen propaganda en zeggen dat het om de tegenpartij gaat. Terwijl wat die vrouw zegt van toepassing is op elke groep daar (inclusief Assad).

Zelf denk ik, en dat is slechts een sterke vermoeden, dat het IS-leden zijn, omdat ze op een gegeven moment een bekende IS-leus gebruiken.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:29:22 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177255309
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daarbij weet je ook totaal niet of dit in scene is gezet, wat makkelijk kan en continu gedaan wordt. Daarom is het ook zo'n onzin om aan die onzinnige propaganda filmpjes/linkjes mee te doen. Dan is het gewoon subjectief kiezen wat je wel en niet voor waarheid aanneemt.

Maar goed, Polderturk weet dondersgoed dat Turkije met deze aanval fout zit en probeert aan alle macht met dit soort propaganda middeltjes toch een gelijk te halen. Slachtoffer van extreem nationalisme.
Klopt, het ontmenselijken van de vijand om extreme actie tegen hen intern recht te kunnen breien. Daar maken overigens alle fascistische regimes, zoals dat van Erdogan, gebruik van. Nou ben ik wel blij dat Polderturk die fascist niet steunt, ik ben wel teleurgesteld over zijn ongezonde eenzijdige nationalisme. Hier hoort ook het ontkennen van de Armeense genocide bij.
pi_177255433
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:27 schreef TobiasThomas het volgende:

[..]

Zelf denk ik, en dat is slechts een sterke vermoeden, dat het IS-leden zijn, omdat ze op een gegeven moment een bekende IS-leus gebruiken.
Ik denk dat het FSA'ers zijn die IS-leden nadoen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177256037
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bij wie is het angstvallig stil? Niemand in dit topic is echt pro Amerika. Dat waarheidsontkennende zie je dan ook alleen bij mensen die door nationalisme gedreven zijn.
Ik ben meer geïnteresseerd in wat er buiten dit topic gebeurd, real world effecten. Politici kunnen wel roepen dat ze tegen de Irak-oorlog waren om zich vrij te waren van blaam maar als ze vervolgens haast cordiaal zijn met politici die voor de oorlog waren lijkt het mij wat moeilijk om je zonden op die manier weg te wassen.

Ik heb nu vooral een déjà vu naar Aleppo en Mosul waar onze media met een andere maat lijkt te meten en daarbij vergeleken wordt Turkije verhoudingsgewijs absurd hard aangepakt. Dat lijkt mij toch met meer te maken te hebben dan alleen het conflict zelf.
pi_177256157
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:27 schreef TobiasThomas het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Zowel IS als al-Nusra gebruiken het filmpje voor de eigen propaganda en zeggen dat het om de tegenpartij gaat. Terwijl wat die vrouw zegt van toepassing is op elke groep daar (inclusief Assad).

Zelf denk ik, en dat is slechts een sterke vermoeden, dat het IS-leden zijn, omdat ze op een gegeven moment een bekende IS-leus gebruiken.
Ze verafschuwt hun staat, zover ik weet is in 2015 Daesh de enige die daadwerkelijk een staat heeft uitgeroepen en dat ook kon waar maken.
pi_177256170
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:53 schreef up7 het volgende:
Ik ben meer geïnteresseerd in wat er buiten dit topic gebeurd, real world effecten. Politici kunnen wel roepen dat ze tegen de Irak-oorlog waren om zich vrij te waren van blaam maar als ze vervolgens haast cordiaal zijn met politici die voor de oorlog waren lijkt het mij wat moeilijk om je zonden op die manier weg te wassen.

Ik heb nu vooral een déjà vu naar Aleppo en Mosul waar onze media met een andere maat lijkt te meten en daarbij vergeleken wordt Turkije verhoudingsgewijs absurd hard aangepakt. Dat lijkt mij toch met meer te maken te hebben dan alleen het conflict zelf.
Turkije wordt helemaal niet hard aangepakt, er is veel kritiek maar geen consequenties. Terwijl als je naar de actie kijkt is die van een enorm laag niveau. Had de YPG daadwerkelijk vanuit Syrië aangevallen dan hadden ze alle recht gehad. Echter ze hebben gewacht totdat de YPG de zware klussen in Syrie geklaard heeft en vervolgens wilden ze er nog even overheen walsen, een enorme laffe actie. Dan nog de duale verhouding met IS maakt het helemaal (l)af.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177256295
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Turkije wordt helemaal niet hard aangepakt, er is veel kritiek maar geen consequenties
Het gaat jou nog niet hard genoeg maar dat betekent niet dat ze relatief niet harder worden aangepakt voor hun ingrepen dan met name de VS of zelfs Rusland, Iran en Assad. Althans in onze media.

Dat Israël wel eens ingrijpt bij een groeiende Iraanse invloed en de VS Assad en Russische huurlingen bijtijds aanvalt staat daar los van.
pi_177256913
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:33 schreef alilami het volgende:

[..]

Ik denk dat het FSA'ers zijn die IS-leden nadoen.
Kan, maar het is niet alleen die leus, die oude vrouw gebruikt op een gegeven moment zelf ook de term 'dawla' (dawlatkum, "jullie staat"). IS is de enige groep die zich als 'staat' presenteert.
Maar misschien is die vrouw ook een FSA'er die een toneelstukje opvoert, doet niets af aan haar boodschap: het zijn allemaal ezels (al die groepen, inclusief Assad) en ze zijn allemaal verkeerd bezig.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:24:38 #284
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177257625
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:53 schreef up7 het volgende:

[..]

Ik ben meer geïnteresseerd in wat er buiten dit topic gebeurd, real world effecten. Politici kunnen wel roepen dat ze tegen de Irak-oorlog waren om zich vrij te waren van blaam maar als ze vervolgens haast cordiaal zijn met politici die voor de oorlog waren lijkt het mij wat moeilijk om je zonden op die manier weg te wassen.

Ik heb nu vooral een déjà vu naar Aleppo en Mosul waar onze media met een andere maat lijkt te meten en daarbij vergeleken wordt Turkije verhoudingsgewijs absurd hard aangepakt. Dat lijkt mij toch met meer te maken te hebben dan alleen het conflict zelf.
Wordt Turkije door onze media aangepakt dan? En waar heeft het mee te maken als het zo zou zijn?
pi_177257642
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wordt Turkije door onze media aangepakt dan? En waar heeft het mee te maken als het zo zou zijn?
Dat vraag ik me ook af. Ik denk niet dat ze daar allemaal even open over zullen zijn.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:26:46 #286
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177257652
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:25 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Ik denk niet dat ze daar allemaal even open over zullen zijn.
Ik vraag me af of het bestaat. Onze media zijn eerder zwaar anti-Russisch dan anti-Turks.
pi_177257958
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het bestaat. Onze media zijn eerder zwaar anti-Russisch dan anti-Turks.
Neem de Russische, Turkse en West Europese (staats)media door en je vind veel antwoorden. Trouwens op het moment dat Russische en Turkse belangen op bepaalde vlakken meer met elkaar overeenstemmen, vooral door het handelen van de NAVO in het Midden Oosten, kan je door uitgesproken anti-Russisch te zijn ook anti-Turks zijn en vice versa.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:54:41 #288
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177258142
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:44 schreef up7 het volgende:

[..]

Neem de Russische, Turkse en West Europese (staats)media door en je vind veel antwoorden. Trouwens op het moment dat Russische en Turkse belangen op bepaalde vlakken meer met elkaar overeenstemmen, vooral door het handelen van de NAVO in het Midden Oosten, kan je door uitgesproken anti-Russisch te zijn ook anti-Turks zijn en vice versa.
Turkenhaat bestaat meer in de ogen van Turken dan dat het echt bestaat.
pi_177258202
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Turkenhaat bestaat meer in de ogen van Turken dan dat het echt bestaat.
Een vreemde stelling. Waarop baseer je dat?

Russenhaat bestaat meer in de ogen van Russen dan dat het echt bestaat? Kan je uitleggen waarom dit niet opgaat maar jouw stellingname wel werkt?

[ Bericht 6% gewijzigd door up7 op 17-02-2018 17:06:34 ]
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:09:29 #290
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177258347
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:59 schreef up7 het volgende:

[..]

Een vreemde stelling. Waarop baseer je dat?

Russenhaat bestaat meer in de ogen van Russen dan dat het echt bestaat?
Weinig mensen in het Westen haten Russen echt, er is wel veel wantrouwen tegenover Rusland. Al vanuit de tijd van de Koude Oorlog. Daarnaast is het wantrouwen meer gericht tegenover de Russische staat dan tegen Russen als groep. Wel jammer dat een "progressieveling" als Alexander Penthouse Pechtold dan met zulke schandalige uitspraken komt natuurlijk.

Dat Turkenhaat slechts zeer beperkt bestaat is evident. Als Turkenhaat in Nederland een wijdverspreid fenomeen was geweest hadden Turken hier niet veilig kunnen leven met alle uitstekende mogelijkheden die ze geboden krijgen. Op individueel niveau bestaat er uiteraard racisme, wantrouwen richting migranten en wantrouwen richting moslims. Maar dat staat niet gelijk aan Turkenhaat. Hoe vaak heeft dat specifiek met een Turk an sich te maken en is er sprake van Turkenhaat of überhaupt haat?

Is het feit dat Nederlanders of Chinezen niet met Turksen mogen trouwen Nederlander of Chinezenhaat? Is het feit dat er geen niet-Turken in kebabzaken werken haat aan andere volken? Zeg het maar.
pi_177258615
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Weinig mensen in het Westen haten Russen echt, er is wel veel wantrouwen tegenover Rusland. Al vanuit de tijd van de Koude Oorlog. Daarnaast is het wantrouwen meer gericht tegenover de Russische staat dan tegen Russen als groep. Wel jammer dat een "progressieveling" als Alexander Penthouse Pechtold dan met zulke schandalige uitspraken komt natuurlijk.
Als we hier 500.000 Russen hadden wonen zouden we dan niet anders tegenover de Russen staan?
quote:
Dat Turkenhaat slechts zeer beperkt bestaat is evident. Als Turkenhaat in Nederland een wijdverspreid fenomeen was geweest hadden Turken hier niet veilig kunnen leven met alle uitstekende mogelijkheden die ze geboden krijgen. Op individueel niveau bestaat er uiteraard racisme, wantrouwen richting migranten en wantrouwen richting moslims. Maar dat staat niet gelijk aan Turkenhaat. Hoe vaak heeft dat specifiek met een Turk an sich te maken en is er sprake van Turkenhaat of überhaupt haat?
Je miskent het belang van het individueel niveau maar of je verder gelijk hebt doet niet af aan de rol van de media die handelingen van de een anders behandeld dan een ander. De motivatie daarachter zal wel verschillend van aard zijn.
quote:
Is het feit dat Nederlanders of Chinezen niet met Turksen mogen trouwen Nederlander of Chinezenhaat? Is het feit dat er geen niet-Turken in kebabzaken werken haat aan andere volken? Zeg het maar.
Van wie mogen Nederlanders en Chinezen niet trouwen met Turken? Als het om Turkse moslims gaat dan is het wel nodig dat ze moslim zijn maar dat heeft niets met een haat voor Chinezen of Nederlanders te maken.

Ik denk ook niet dat niet-Turken worden geweerd bij kebabzaken mits men de vaardigheden bezit en willen werken voor het geld dat wordt geboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door up7 op 17-02-2018 17:54:37 ]
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:03:44 #292
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177259302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:29 schreef up7 het volgende:

[..]

Als we hier 500.000 Russen hadden wonen zouden we dan niet anders tegenover de Russen staan?
Ik denk het niet. Er wonen hier ook aanzienlijk wat ex Joegoslaven en Polen die goed hun leven leiden.

quote:
Je miskent het belang van het individueel niveau maar of je verder gelijk hebt doet niet af aan de rol van de media die handelingen van de een anders behandeld dan een ander. De motivatie daarachter zal wel verschillend van aard zijn.
Wat is het belang van het individueel niveau dan?

Je moet iets specifieker zijn over de media. Waaruit blijkt Turkenhaat?

quote:
Van wie mogen Nederlanders en Chinezen niet trouwen met Turken?
Familiedruk en/of eigen overtuiging. Turken scoren zeer laag op de diversiteitsladder.

quote:
Als het om Turkse moslims gaat dan is het wel nodig dat ze moslim zijn maar dat heeft niets met een haat voor Chinezen of Nederlanders te maken.
Met haat voor niet moslims dan? Ik probeer je de gaten in je verhaal te laten zien, want jij zal dit ongetwijfeld niet als haat zien. Net zoals Turkenhaat niet bestaat.

quote:
Ik denk ook niet dat niet-Turken worden geweerd bij kebabzaken mits men de vaardigheden bezit en willen werken voor het geld dat wordt geboden.
Dus is er geen haat. Net als dat andersom Turkenhaat ook niet bestaat.
pi_177259804
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Er wonen hier ook aanzienlijk wat ex Joegoslaven en Polen die goed hun leven leiden.
Dat is niet vergelijkbaar. We hebben bij Polen en ex Joegoslaven de leiders niet zo op het netvlies zoals bij Russen en Turken het geval is en geen van die groepen is zo groot als de Turkse gemeenschap in Nederland. Als we 500.000 Russen hadden zou dat wel degelijk effect hebben in onze benadering.
quote:
Wat is het belang van het individueel niveau dan?
Het heeft een meer dan ondergeschikt belang omdat het invloed uitoefent op het groter geheel.
quote:
Je moet iets specifieker zijn over de media. Waaruit blijkt Turkenhaat?
Laten we het niet omdraaien. Jij begon met de term Turkenhaat en dan wel in de context dat het alleen leeft onder Turken en niet echt bestaat. Je krabbelde wat terug door over het indivueel niveau te beginnen.
quote:
Familiedruk en/of eigen overtuiging. Turken scoren zeer laag op de diversiteitsladder.
Turken zijn van zichzelf al ontzettend divers, ik denk dat je genoeg van Turkije af weet om dat in te kunnen zien. Maar los daarvan zie ik niet in wat hoog scoren op de diversiteitsladder zou moeten betekenen. Autochtone Nederlanders scoren ook zeer laag op de diversiteitsladder als we het hebben over het huwelijk. Is dat inherent fout?

quote:
Met haat voor niet moslims dan? Ik probeer je de gaten in je verhaal te laten zien, want jij zal dit ongetwijfeld niet als haat zien. Net zoals Turkenhaat niet bestaat.

Dus is er geen haat. Net als dat andersom Turkenhaat ook niet bestaat.
Wacht omdat moslims overwegend trouwen met moslims bestaat Turkenhaat niet? :?
pi_177261436
L0gg0l twitterde op zaterdag 17-02-2018 om 19:57:50 SEVEN TURKISH OFFICERS KILLED IN KURDISH ATTACK ON OPERATION HQ IN HATAY PROVINCE -- YPG CLAIM reageer retweet
pi_177263402
Nederlandse strijder in Syrië dood
In Syrië is een Nederlander omgekomen die aan de zijde van de Koerden tegen IS vocht. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken gaat het om de 24-jarige Sjoerd H.

Een medestrijder meldt zijn dood op Facebook. Sjoerd H. had zich onder de naam Baran Sason aangesloten bij de Koerden. Hij zou door een autobom om het leven zijn gekomen.

Hij vertelde eerder dat hij in Oekraïne had gevochten tegen Russische separatisten.

Tegen het Koerdische ANF News zei H. vorig jaar dat hij zich bij de Koerden aansloot om Syrië te bevrijden. De slag om Raqqa was toen aanstaande.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=106
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177263442
"Turkije viel Afrin aan met gifgas"
In de Syrisch-Koerdische regio Afrin liggen zes burgers in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen. Artsen zeggen dat hun klachten komen door gifgas, dat zou zijn gebruikt door het leger van Turkije. Dat is sinds vorige maand bezig met een offensief in de regio.

De Turken weerspreken de aantijgingen en spreken van "duistere propaganda". Ze hebben alleen munitie die voldoet aan internationale regels, zeggen ze.

De aanval was in een dorpje bij de grens met de Turkse provincie Hatay, waar alleen Turkse militairen zijn. Het is bijna ondoenlijk om deze berichten onafhankelijk te controleren.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=127
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:45:32 #297
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177264430
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
L0gg0l twitterde op zaterdag 17-02-2018 om 19:57:50 SEVEN TURKISH OFFICERS KILLED IN KURDISH ATTACK ON OPERATION HQ IN HATAY PROVINCE -- YPG CLAIM reageer retweet
In Turkije zelfs? Flinke faal van de Turken dan :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177265069
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:11 schreef alilami het volgende:
"Turkije viel Afrin aan met gifgas"
In de Syrisch-Koerdische regio Afrin liggen zes burgers in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen. Artsen zeggen dat hun klachten komen door gifgas, dat zou zijn gebruikt door het leger van Turkije. Dat is sinds vorige maand bezig met een offensief in de regio.

De Turken weerspreken de aantijgingen en spreken van "duistere propaganda". Ze hebben alleen munitie die voldoet aan internationale regels, zeggen ze.

De aanval was in een dorpje bij de grens met de Turkse provincie Hatay, waar alleen Turkse militairen zijn. Het is bijna ondoenlijk om deze berichten onafhankelijk te controleren.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=127
Badumtssss
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177265685
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:33 schreef alilami het volgende:

[..]

Ik denk dat het FSA'ers zijn die IS-leden nadoen.
Dan zijn ze geen haar beter dan IS.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177266436
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:35 schreef HSG het volgende:

Dan zijn ze geen haar beter dan IS.
Mensen...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')