Maar wel het gezelligst.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:17 schreef Homijn het volgende:
Dit is dus het slechtste tijdstip om hier rond te hangen
Brett is wel lekker als t goed gaat, lijkt me ook nog ooit een leuke uitdaging!quote:Op maandag 12 februari 2018 21:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 dingen op mijn lijstje wat ik ooit nog een keer wil brouwen
- een stevige porter of stout met koffie
- een ale met Brettanomyces. Geen idee of ik dat eigenlijk aandurf.
En dan een tijdje laten liggen. Laatste keer dat ik een porter had gemaakt, had ik een paar flesjes achtergehouden voor 6 maanden en die waren het lekkerst. Volgende keer nog wat langer laten liggen.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:19 schreef noodgang het volgende:
Of een RIS met koffie lijkt me ook wel leuk
Das lastig, dat laten liggenquote:Op maandag 12 februari 2018 21:22 schreef devzero het volgende:
[..]
En dan een tijdje laten liggen. Laatste keer dat ik een porter had gemaakt, had ik een paar flesjes achtergehouden voor 6 maanden en die waren het lekkerst. Volgende keer nog wat langer laten liggen.
voor de puntjes wel, voor de gezelligheid nietquote:Op maandag 12 februari 2018 21:17 schreef Homijn het volgende:
Dit is dus het slechtste tijdstip om hier rond te hangen
Dat vind ik fijn ik hou ook van gezelligheid en punten interesseren me niet zo. En toch 5dequote:Op maandag 12 februari 2018 21:10 schreef hemarookworst het volgende:
Heb beetje last van het dodetopicparadox. Wil punten halen, maar wil ook niet dat het hier te doods wordt want vind de interactie wel leuk.
jouw onkunde om punten te behalen gebruiken om dit spel te beïnvloedenquote:Op maandag 12 februari 2018 21:33 schreef Homijn het volgende:
Dit topic heeft gewoon een happy hour nodig: 2 punten voor de prijs van 1.
Dubbele punten tussen 19 en 0 uurquote:Op maandag 12 februari 2018 21:33 schreef Homijn het volgende:
Dit topic heeft gewoon een happy hour nodig: 2 punten voor de prijs van 1.
SPOILER: happy hour tussen 19 en 0Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou je dat niet aandurven.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 dingen op mijn lijstje wat ik ooit nog een keer wil brouwen
- een stevige porter of stout met koffie
- een ale met Brettanomyces. Geen idee of ik dat eigenlijk aandurf.
Niet durven is misschien wat raar uitgedrukt en ik denk niet dat ik iets zou produceren waar ik doodziek van zou worden. Maar de kans dat je bijna 20L bier krijgt wat niet te zuipen is is toch redelijk aanwezigquote:Op maandag 12 februari 2018 21:40 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet aandurven.
[ afbeelding ]
Kun je niet een kleinere batch maken?quote:Op maandag 12 februari 2018 21:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Niet durven is misschien wat raar uitgedrukt en ik denk niet dat ik iets zou produceren waar ik doodziek van zou worden. Maar de kans dat je bijna 20L bier krijgt wat niet te zuipen is is toch redelijk aanwezig
Eens met je plaatje.
Hmm, dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 12 februari 2018 21:43 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Kun je niet een kleinere batch maken?
quote:Op maandag 12 februari 2018 21:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Dubbele punten tussen 19 en 0 uurnee tussen 5:00u en 14:00uSPOILER: happy hour tussen 19 en 0Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt het dat pils een van de moeilijkere bieren is om te brouwen als hobbybrouwer?quote:Op maandag 12 februari 2018 21:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Niet durven is misschien wat raar uitgedrukt en ik denk niet dat ik iets zou produceren waar ik doodziek van zou worden. Maar de kans dat je bijna 20L bier krijgt wat niet te zuipen is is toch redelijk aanwezig
Eens met je plaatje.
Kleine batch is zonde, heeft praktisch net zoveel ruimte nodig en qua grondstoffen valt t verschil ook wel meequote:
Ik zit op haags zn tijden helaasquote:Op maandag 12 februari 2018 21:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Dan krijgt haags juist de meeste punten...
Moet fermenteren op een lagere temperatuur en dan zit je al snel vast aan een speciale koelkast/vriezer met een externe thermostaat.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:44 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
klopt het dat pils een van de moeilijkere bieren is om te brouwen als hobbybrouwer?
Ik heb gisteren een pils gebotteld, ik ben erg benieuwd, hij was redelijk helder geworden, maar lang niet zo helder als de fabriekspilsquote:Op maandag 12 februari 2018 21:44 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
klopt het dat pils een van de moeilijkere bieren is om te brouwen als hobbybrouwer?
China regelkastje, een oude koelkast en een terrariumlamp en t is gefixtquote:Op maandag 12 februari 2018 21:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Moet fermenteren op een lagere temperatuur en dan zit je al snel vast aan een speciale koelkast/vriezer met een externe thermostaat.
Nog nooit gedaan. En ik neem hierbij met pet voor je af...quote:Op maandag 12 februari 2018 21:45 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een pils gebotteld, ik ben erg benieuwd, hij was redelijk helder geworden, maar lang niet zo helder als de fabriekspils
Ja ik heb nog nooit bier gemaakt lijkt me wel reuze interessant maar ik experimenteer meer met likeurtjes.quote:
Destilleer je zelf?quote:Op maandag 12 februari 2018 21:47 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
Ik maak een soort basis en die verdeel ik in kleinere batches.
Het moet nog maar blijken of het smaaktquote:Op maandag 12 februari 2018 21:46 schreef devzero het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan. En ik neem hierbij met pet voor je af...
quote:Op maandag 12 februari 2018 21:34 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
jouw onkunde om punten te behalen gebruiken om dit spel te beïnvloeden
oh nice, wat voor smaak zal het hebben. net zo toegankelijk als fabriekspils of wordt ie vrij hoppig en vol van smaak?quote:Op maandag 12 februari 2018 21:45 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een pils gebotteld, ik ben erg benieuwd, hij was redelijk helder geworden, maar lang niet zo helder als de fabriekspils
Nee dat word voor mij gedaan maar ik help wel bij het proces soms.quote:
Wel wat moutiger en hoppiger denk (hoop) ik. Ik ben wel een beetje voor het urtyp pils gegaanquote:Op maandag 12 februari 2018 21:50 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
oh nice, wat voor smaak zal het hebben. net zo toegankelijk als fabriekspils of wordt ie vrij hoppig en vol van smaak?
Beetje als Brand Up of Pilsner Urquell dus?quote:Op maandag 12 februari 2018 21:51 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wel wat moutiger en hoppiger denk (hoop) ik. Ik ben wel een beetje voor het urtyp pils gegaan
quote:Op maandag 12 februari 2018 21:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Beetje als Brand Up of Pilsner Urquell dus?
Holger nog nooit gedronkenquote:Op maandag 12 februari 2018 21:54 schreef noodgang het volgende:
[..]Dat is de bedoeling
Het zal me niet verbazen als het meer een type Holger wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |