abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 12:51:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177032433


Falcon Heavy Test Flight 06-02-2018

Live Views of Starman 06-02-2018





















Launch schedule (https://spaceflightnow.com/launch-schedule/):
February 6 - Falcon Heavy o Demo Flight
Launch window: 1830-2100 GMT (1:30-4:00 p.m. EST)
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon Heavy rocket will launch on its first demonstration flight. The heavy-lift rocket is formed of three Falcon 9 rocket cores strapped together with 27 Merlin 1D engines firing at liftoff. The first Falcon Heavy rocket will attempt to place a Tesla Roadster on an Earth escape trajectory into a heliocentric orbit. Delayed from 3rd Quarter of 2015 and April, September and December 2016. Delayed from 1st Quarter 2017, 2nd Quarter 2017 and 3rd Quarter 2017. Delayed from November and December 2017. Delayed from January. [Jan. 28]

February 17 - Falcon 9 o Paz
Launch time: TBD
Launch site: SLC-4E, Vandenberg Air Force Base, California
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the Paz satellite for Hisdesat of Madrid, Spain. Built by Airbus Defense and Space, Paz carries a radar imaging payload to collect views of Earth for government and commercial customers, along with ship tracking and weather sensors. Multiple smaller secondary payloads will also launch on the Falcon 9 rocket. The Falcon 9 rocket will launch with a previously-flown first stage. Delayed from Jan. 30 and Feb. 10. [Jan. 31]

NET February 22 - Falcon 9 o Hispasat 30W-6
Launch window: TBD
Launch site: Cape Canaveral, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the Hispasat 30W-6 communications satellite, formerly known as Hispasat 1F, for Madrid-based Hispasat. Hispasat 30W-6 will provide television, broadband, corporate networks and other communications services over Europe, North Africa and the Americas. The Hispasat 30W-6 satellite was built by Space Systems/Loral. Delayed from December and Feb. 14. [Jan. 31]

March 18 - Falcon 9 o Iridium Next 41-50
Launch time: 1519 GMT (11:19 a.m. EDT; 8:19 a.m. PDT)
Launch site: SLC-4E, Vandenberg Air Force Base, California
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch 10 satellites for the Iridium next mobile communications fleet. Delayed from December. [Jan. 22]

NET March 20 - Falcon 9 o TESS
Launch window: TBD
Launch site: SLC-40, Cape Canaveral Air Force Station, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch NASA's Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS). The TESS mission will identify planets ranging from Earth-sized to gas giants, orbiting a wide range of stellar types and orbital distances. The principal goal of the TESS mission is to detect small planets with bright host stars in the solar neighborhood, so that detailed characterizations of the planets and their atmospheres can be performed. TESS will be stationed in a high-Earth elliptical orbit. [May 19]

March - Falcon 9 o Bangabandhu 1
Launch window: TBD
Launch site: Cape Canaveral, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the Bangabandhu 1 communications satellite for the Bangladesh Telecommunication Regulatory Commission. The spacecraft will provide broadcasting and telecommunication services to rural areas and introduce direct-to-home television programming across Bangladesh and neighboring countries. The Bangabandhu 1 satellite was built by Thales Alenia Space. Delayed from December and February. [Nov. 27]

April 2 - Falcon 9 o SpaceX CRS 14
Launch window: TBD
Launch site: Cape Canaveral, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the 16th Dragon spacecraft mission on its 14th operational cargo delivery flight to the International Space Station. The flight is being conducted under the Commercial Resupply Services contract with NASA. Delayed from Feb. 9 and March 13. [Jan. 15]

First Half of 2018 - Falcon Heavy o Arabsat 6A
Launch window: TBD
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon Heavy rocket will launch the Arabsat 6A communications satellite for Arabsat of Saudi Arabia. Arabsat 6A will provide Ku-band and Ka-band communications coverage over the Middle East and North Africa regions, as well as a footprint in South Africa. [July 17]

April - Falcon 9 o SES 12
Launch window: TBD
Launch site: Cape Canaveral, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the SES 12 communications satellite for SES of Luxembourg. The SES 12 satellite will provide direct-to-home broadcast and other high-throughput communications services in the Middle East and the Asia-Pacific region, including rapidly growing markets such as India and Indonesia. The satellite was built by Airbus Defense and Space. Delayed from February. [Jan. 28]

April 14 - Falcon 9 o Iridium Next 51-55 & GRACE Follow-On
Launch time: TBD
Launch site: SLC-4E, Vandenberg Air Force Base, California
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch five satellites for the Iridium next mobile communications fleet and two Gravity Recovery and Climate Experiment Follow-On (GRACE Follow-On) satellites for NASA and the German Research Centre for Geosciences (GFZ). Delayed from March 21. [Dec. 21]

NET June - Falcon Heavy o STP-2
Launch window: TBD
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon Heavy rocket will launch the U.S. Air Force's Space Test Program-2 mission with a cluster of military and scientific research satellites. The heavy-lift rocket is formed of three Falcon 9 rocket cores strapped together with 27 Merlin 1D engines firing at liftoff. Delayed from October 2016, March 2017 and September 2017. Delayed from April 30. [Dec. 8]

[ Bericht 24% gewijzigd door Starhopper op 08-02-2018 13:54:19 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177032512
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat idee heb ik trouwens ook, dat ze nu willen proberen om vóór 2022 de eerste BFR de lucht in te krijgen. Want dan heb je weer een gunstig transfer window naar Mars toe.

Best lullig van die center core maar eigenlijk alles wat specifiek was aan een Falcon Heavy-lancering was 100% goed gegaan. Ik verwacht ook dat de volgende lancering 3 boosters aan de grond zal zetten die direct weer kunnen worden hergebruikt.
De BFR behelst dan de draagraket. Maar daarnaast zul je sowieso een ruimteschip moeten ontwikkelen, of die nu per BFR of per Falcon Heavy gelanceerd wordt.
Zou toch handig zijn als je kunt laten zien dat je in staat bent om veilig mensen te lanceren en te laten landen op aarde. Om überhaupt een lanceervergunning van de FAA te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 08-02-2018 13:02:34 ]
Wie dit leest is gek
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 12:55:41 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177032516
quote:
99s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:58 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is ook het moment dat het speelkwartier voor SpaceX voorbij is.
Er waren plannen om in 2019 ISS bemanningen te gaan vervoeren maar daar is nog zo ongelofelijk veel testwerk voor nodig dat me dat onmogelijk lijkt. Uiteindelijk zouden ze dan per persoon de helft goedkoper zijn dan de Russen maar dan zal er eerst nog heel wat geïnvesteerd moeten worden.
Een aangedreven afdaling zoals de 2 boosters dinsdag deden is vooralsnog niet meer in de plannen opgenomen, als ik de diverse ruimtevaartsites mag geloven.
Het hele CrewDragon project zal heel veel weg hebben van de Apollo lanceringen en landingen.
Dus met een ontsnappingssysteem en met een parachutelanding op zee.

[ afbeelding ]
Met de CrewDragon zijn ze al aardig ver hoor ;)

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177032525
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Nieuwschierig op 08-02-2018 13:02:03 ]
Wie dit leest is gek
pi_177032615
quote:
6s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Met de CrewDragon zijn ze al aardig ver hoor ;)

Nou ik hoop dan ook van harte dat het ISS ook na 2025 nog tientallen jaren verder kan en dat SpaceX hiermee de crews mag vervoeren.
Wie dit leest is gek
pi_177032618
quote:
99s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De BFR behelst dan de draagraket. Maar daarnaast zul je sowieso een ruimteschip moeten ontwikkelen, of die nu per BFR op per Falcon Heavy gelanceerd wordt.
Zou toch handig zijn als je kunt laten zien dat je in staat bent om veilig mensen te lanceren en te laten landen op aarde. Om überhaupt een lanceervergunning van de FAA te krijgen.
BFR is een complete package en niet alleen de launch vehicle. De bovenste trap van BFR (het 'Big Falcon Ship') past ook alleen op een BFR en die komt in 2 varianten, 1 om crew of vracht te vervoeren en 1 om brandstof te vervoeren naar een ander BFS wat al in orbit is.

SpaceX heeft zelf al verklaard dat Falcon Heavy in ieder geval geen certificering gaat krijgen voor het vervoeren van mensen. Misschien dat de Crew Dragon dan mee kan op de laatste variant van Falcon 9.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177032733
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

BFR is een complete package en niet alleen de launch vehicle. De bovenste trap van BFR (het 'Big Falcon Ship') past ook alleen op een BFR en die komt in 2 varianten, 1 om crew of vracht te vervoeren en 1 om brandstof te vervoeren naar een ander BFS wat al in orbit is.

SpaceX heeft zelf al verklaard dat Falcon Heavy in ieder geval geen certificering gaat krijgen voor het vervoeren van mensen. Misschien dat de Crew Dragon dan mee kan op de laatste variant van Falcon 9.
Goed, zal weer een nieuwe variant zijn dan maar je kunt toch niet steeds blijven ontwikkelen zonder het ooit commercieel in te zetten? Een exportvergunning naar China zie ik ze nog niet snel krijgen.
Wie dit leest is gek
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 13:24:14 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177033049
elonmusk twitterde op woensdag 07-02-2018 om 23:01:02 Last pic of Starman in Roadster on its journey to Mars orbit and then the Asteroid Belt https://t.co/IWSjRyTr8V reageer retweet


_O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177033081
Ik ben eens benieuwd hoe lang Starman het uithoudt voordat zijn accu's leeg zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 februari 2018 @ 13:33:06 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177033206
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:25 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben eens benieuwd hoe lang Starman het uithoudt voordat zijn accu's leeg zijn.
Ik denk dat het signaal eerder te zwak wordt dan dat de accu's leeg zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:34:39 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_177033233

Was deze al gepost? Voor de headphone users, pas op hoog volume en zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_177033288
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De hele crew dragon lijkt me overboord te gaan, gezien de aankondiging paar dagen terug dat ze de Falcon 9/heavy niet meer human rated gaan maken. Alles wordt nu ingezet op de BFR.
Voor zover ik begreep uit de persconferentie na de lancering van FH wil Musk er niet meer aan beginnen FH human rated te maken, F9+Dragon en daarna de BFR wel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177033372
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:24 schreef SeLang het volgende:
elonmusk twitterde op woensdag 07-02-2018 om 23:01:02 Last pic of Starman in Roadster on its journey to Mars orbit and then the Asteroid Belt https://t.co/IWSjRyTr8V reageer retweet
[ afbeelding ]

_O_
Is dat gelukkig toeval, of draait de auto langzaam rond (en moest men slechts op het juiste moment wachten)?
Met een werkende automotor zou je de orientatie kunnen aanpassen (als de wielen in één richting draaien, draait de auto in de andere richting)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 13:55:58 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177033602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:34 schreef ATuin-hek het volgende:

Was deze al gepost? Voor de headphone users, pas op hoog volume en zo.
Ik heb hem even in de OP gezet _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is dat gelukkig toeval, of draait de auto langzaam rond (en moest men slechts op het juiste moment wachten)?
Met een werkende automotor zou je de orientatie kunnen aanpassen (als de wielen in één richting draaien, draait de auto in de andere richting)
Op de livestream draaide hij langzaam rond ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177033606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:34 schreef ATuin-hek het volgende:

Was deze al gepost? Voor de headphone users, pas op hoog volume en zo.
Mooi ook die 2 driedubbele sonic booms :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_177034186
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is dat gelukkig toeval, of draait de auto langzaam rond (en moest men slechts op het juiste moment wachten)?
Met een werkende automotor zou je de orientatie kunnen aanpassen (als de wielen in één richting draaien, draait de auto in de andere richting)
Dat kan bijna geen toeval zijn. De laatste rakettrap zal ongetwijfeld in een barbecue roll gebracht zijn zodat de hitte van de zon verdeeld wordt en dus zal de Tesla ook wel deze rotatie aanhouden.
Alleen als het zwaartepunt zou veranderen of ontsnappende gassen door lekkende accus's dan zal hij anders gaan tollen.
Wie dit leest is gek
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 14:40:26 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177034376
quote:
Air Force Strike Takes Out SpaceX's Floating GovSat Booster



On Jan 31, SpaceX launched SES-16/GovSat-1 into geostationary orbit from Cape Canaveral Air Force Station, one of the world’s largest and most powerful communications satellites. Coming three weeks after the much-publicized furore over the fate of its classified Zuma payload, Falcon 9 pulled off another nominal launch, SpaceX’s 48th since June 2010, and took the opportunity to conduct a landing test of the flight-proven first stage of the rocket.

“This rocket was meant to test very high retrothrust landing in water so it didn’t hurt the droneship, but amazingly it has survived,” said Elon Musk on Twitter shortly after the rocket splashed down in the Atlantic. “We will try to tow it back to shore.”



Thing is, SpaceX didn’t expect the booster to survive the splashdown in tact, but it did, making it easy to speculate that it’s a situation SpaceX didn’t have a contingency plan for. For example, things like un-safed COPVs (composite overwrapped pressure vessels) at flight pressure could have made it a ticking time bomb and hazard to navigation and marine life, being that they store a dangerous amount of energy if not vented.

Whatever the case, trusted anonymous sources (plural) have confirmed to AmericaSpace that the U.S. Air Force carried out an air strike to blow up the unsafed floating booster.

In an inquiry to the U.S. Air Force, an Air Force Space Command spokesperson would not confirm or deny the strike, but instead asked that any and all booster queries go to SpaceX.

AmericaSpace has reached out to SpaceX for comment, and will update accordingly if the company issues a statement.

At a press conference in early 2015 (skip to the 48:38 in THIS video), SpaceX’s Vice President for Mission Assurance, Hans Koenigsmann, said it takes crews 1-2 hours to safe the Falcon 9 stage remotely, before anyone could board their autonomous landing pad drone ships (ASDS) to safe a landed booster. But that was three years ago, it’s anyone guess as to whether or not that is still true in 2018

Whatever the case, no vessels approached the rocket in the water while it was there, and SpaceX’s ‘Go Searcher’, one of the company’s work horses for supporting their drone ships to and from offshore landings, just arrived back in Port Canaveral after an engine issue – with no booster in tow.

Florida has many USAF assets which could have pulled off the mission, but seeing as the USAF will not comment, who knows what squadron may have conducted the strike, what aircraft was used and what munitions were dropped.

In the meantime, SpaceX just made more history with the debut of their Falcon Heavy, the world’s most powerful currently operational rocket by a factor of two.

http://www.americaspace.c(...)booster/#more-103269
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 17:53:12 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177038048
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177038242
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk dat het signaal eerder te zwak wordt dan dat de accu's leeg zijn.
Dat is toch wel jammer ik had over 30 jaar wel een foto gewild van Starman in space gewoon om te zien hoe hij en zijn roadster eraan toe zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 18:09:40 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177038309
quote:
Ik vind het schitterend dat iemand dit doet met zijn eigen geld. Niet alleen is dit iets waar de mensheid misschien nog iets aan heeft maar het is ook gewoon cool dat hij zijn passie volgt en zoiets grensverleggends doet. Andere miljardairs kopen 100 Ferrari's of bouwen een decadent kasteel :O. Nee doe mij maar die Elon Musk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:12:19 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_177038347
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:36 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke mevrouw.
Om daar nog even op terug te komen: http://www.lauren-lyons.com/

quote:
I graduated from Princeton University with a bachelor's degree in Mechanical and Aerospace Engineering and a minor in bioengineering, and got my master's in Business and Government Policy from the Harvard John F. Kennedy School of Government. I have worked as a medical device R&D engineer, a writer, a Mars robotics engineer at NASA, a dating startup company founder, and a leadership instructor at Harvard. I'm currently an engineer at SpaceX where I work on certification of the Dragon 2 spacecraft that will take NASA Crew to the International Space Station, and moonlight as the co-host of our live launch webcasts. In my spare time I write (true) stories, give talks about the power of STEM education, and do my little part to help make the world more empathetic, joyful, and just
  Redactie Frontpage donderdag 8 februari 2018 @ 18:15:57 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_177038436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Om daar nog even op terug te komen: http://www.lauren-lyons.com/

[..]

[ afbeelding ]
Veel te hoog gegrepen dus ;(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_177038450
quote:
6s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:53 schreef Nikonlover het volgende:
Ik wil ze nu nog horen _O- _O- _O-

Ik denk dat Armstrong terecht zegt dat je de toegang tot LEO nog niet exclusief aan de commercie moet overlaten. Als Musk volgende week onder een bus loopt is het nog maar de vraag hoe het verder gaat.
Wie dit leest is gek
pi_177038475
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Om daar nog even op terug te komen: http://www.lauren-lyons.com/

[..]

[ afbeelding ]
Ze moet wel blijven opletten wat ze eet.
Wie dit leest is gek
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:23:11 #25
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_177038579
quote:
9s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Veel te hoog gegrepen dus ;(
Voor bijna iedereen denk ik. ;)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 februari 2018 @ 19:06:52 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177039483
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is toch wel jammer ik had over 30 jaar wel een foto gewild van Starman in space gewoon om te zien hoe hij en zijn roadster eraan toe zijn
Over 30 jaar vlieg je er even naartoe.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 19:35:00 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177040101
NASASpaceflight twitterde op donderdag 08-02-2018 om 19:23:45 Here comes "Of Course I Still Love You", minus the Falcon Heavy Center Booster, obviously.Click for what is an ongoing thread of views. https://t.co/wIdRkFAMzg reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 8 februari 2018 @ 19:36:36 #28
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177040131
WTF er is serieus een auto gestuurd in de ruimte? Ik dacht dat dat een meme was ofzo. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 19:37:23 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177040147
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:36 schreef _--_ het volgende:
WTF er is serieus een auto gestuurd in de ruimte? Ik dacht dat dat een meme was ofzo. :')
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 19:49:04 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177040415
Hier kun je live updaten:

quote:
But where is this vehicle? The current location is 320247 miles (515388 km) from Earth, moving away from Earth at a speed of 8266 miles/hour (13302 km/hour).
The car is 148357014 miles (238757544 km) from Mars, moving toward from the planet at a speed of 44980 miles/hour (72389 km/hour).
Coming Soon:

• Solar System View of position
• View from Earth
• View from Roadster of Earth, Mars

http://www.whereisroadster.com/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 19:51:28 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177040465
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:49 schreef SeLang het volgende:
Hier kun je live updaten:

[..]

Coming Soon:

• Solar System View of position
• View from Earth
• View from Roadster of Earth, Mars

http://www.whereisroadster.com/
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:49 schreef SeLang het volgende:
Hier kun je live updaten:

[..]

Coming Soon:

• Solar System View of position
• View from Earth
• View from Roadster of Earth, Mars

http://www.whereisroadster.com/
Wow cool! Dank voor de link :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 19:56:03 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177040559
Gaaf, die auto is nu al verder weg dan de maan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 09:49:25 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177050140
De melding dat Tesla op weg was naar de planetoidengordel was incorrect/ verkeerd geïnterpreteerd. Hij gaat voorbij mars maar komt niet zo ver als de planetoidengordel.

Gegevens van JPL:

https://ssd.jpl.nasa.gov/horizons.cgi#top

Target Body veranderen naar -143205 , dan krijg je de Tesla :)

Niet dat ik weet wat dit allemaal betekent... :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 februari 2018 @ 09:51:45 #34
163650 Greys
pi_177050168
Mooi dit. Ik kwam het die avond per ongeluk tegen op Twitter en scrollde toen gewoon door 'want dat moest wel fake zijn, die auto in space'. En dat het dan echt blijkt te zijn. Dat je toch heel even denkt 'ik leef terwijl dit gebeurt, gaaf'.

En die synchroonlanding, kippenvel. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 10:13:34 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177050518
Good news for Starman: Spacefaring Tesla Roadster will miss Mars and asteroids

It took a day or two, but astronomers have figured out where the Tesla Roadster launched into deep space aboard SpaceX’s Falcon Heavy rocket is going. And it’s not the planet Mars or the asteroid belt.

Observations of the Roadster, which has a spacesuit-clad mannequin named Starman riding in the driver’s seat, indicate that it’s in an elliptical orbit around the sun that will take it just outside the orbit of Mars and then back to slightly within Earth’s orbital distance.

If you run out the orbit over the foreseeable future, it’s not on a path to run into Earth, or Mars, or any asteroids.



SpaceX’s billionaire CEO, Elon Musk, raised some eyebrows hours after Tuesday’s launch when he reported that the Roadster received more of a push from the Falcon Heavy rocket’s upper stage than expected. He said it was on a course that would take it deep within the asteroid belt between Mars and Jupiter.

Later observations and calculations have shown that it won’t go that far out. Its farthest distance from the sun will be about 158 million miles — a point that it’s slated to reach on its first go-around on Nov. 19.

It’ll come back to just inside Earth’s orbital distance on Sept. 1, 2019, but our planet won’t be anywhere near it at the time. Or any other time.

Jonathan McDowell, an expert orbit-watcher from the Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, provided the lay of the land in a series of tweets:

<knip>

CBS News quoted McDowell as saying that the orbit is likely to remain stable for centuries to come, but probably not for the millions of years that Musk was hoping for. That’s because of subtle influences from temperature shifts and Jupiter’s gravitational influence.

“It’s tiny, but over timescales of millions of years it’s enough to shrink the orbit and make the thing fall into the sun,” McDowell told CBS News. “So it’s a race between does that happen before some Jupiter perturbation ejects it from the system.”

If aliens or spacefaring humans come across the Roadster before it’s gone, the car’s Blue Book value might be a bit disappointing. SETI Institute senior astronomer Seth Shostak told NBC News that cosmic rays and the sun’s ultraviolet radiation are likely to degrade the car’s cherry-red paint job (and Starman’s spacesuit) over time. Tiny bits of space grit could ruin the finish as well.

Meer hier: https://www.geekwire.com/(...)miss-mars-asteroids/

quote:
Bookies are already laying odds on where the Roadster will crash: Sportsbet.com.au reports that asteroids are the favored targets, with a $1 bet potentially producing a $2.50 payoff. The sun is No. 2 on the list ($3.50), and a $1 bet will get you $101 if the car crashes into a UFO.

There are two downsides to the proposition, however. First, you have to sign in from a locale where online betting is allowed. And then there’s the little matter of having to wait millions of years to collect your winnings.
:D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 10:16:47 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177050576
planet4589 twitterde op donderdag 08-02-2018 om 19:59:03 I now have confirmation that the Tesla remains attached to the Falcon 2nd stage, which is being observed by asteroid experts reageer retweet
CrisJacques twitterde op donderdag 08-02-2018 om 21:11:33 @planet4589 We observed the Falcon 2nd stage at @SONEARobs this last night It was little brighter than 16. Tonight its expect that it will be around 17th magnitude reageer retweet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177055936
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:49 schreef SeLang het volgende:
De melding dat Tesla op weg was naar de planetoidengordel was incorrect/ verkeerd geïnterpreteerd. Hij gaat voorbij mars maar komt niet zo ver als de planetoidengordel.

Gegevens van JPL:

https://ssd.jpl.nasa.gov/horizons.cgi#top

Target Body veranderen naar -143205 , dan krijg je de Tesla :)

Niet dat ik weet wat dit allemaal betekent... :P


"deldot" is de snelheid waarmee hij van de aarde af beweegt in km/s.
Iedere dag iets langzamer tot hij op het hoogste punt van zijn baan is.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 9 februari 2018 @ 14:15:21 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_177056759
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 9 februari 2018 @ 15:16:33 #39
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177058151
quote:
6s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O-
Waarom? :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177060848
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:16 schreef _--_ het volgende:

[..]

Waarom? :')
Ook goedemorgen! ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 21:13:54 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177065993
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:16 schreef _--_ het volgende:

[..]

Waarom? :')
Ik lach vanwege de vraag :@
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177074560
Een hoogleraar in de VS zei het al. Hij vond dit geen goed idee en is bang dat de auto uit elkaar zal vallen door de verschillende kosmische stralingen die er zijn. Deze auto is immers geen voor straling afgeschermde ruimtevaartuig of satelliet, gebouwd door gebruik van speciale legeringen.

Zo'n auto heeft al gauw een boel kunststof aan bord, banden en wie weet wat nog meer.

Hoe zit het eigenlijk met de besmetting van asteroiden en andere planten door dit ding? Dit ding heeft toch op aarde rondgereden en heel wat aardse bacterien opgepikt. De VN heeft een ruimteverdrag dat moet voorkomen dat andere planeten besmet worden met aardse bacterien.

Wie zegt dat de baan van deze roadster niet beinvloed zal worden door de zwaartekracht van andere planeten, asteroiden of de inslag van micro asteroiden en daardoor onverwachts neer zal komen op een asteroide of planeet? Neerkomen op een asteroide lijkt minder erg, maar die asteroide kan dan weer terecht komen op een planeet.

Eigenlijk heeft Musk gewoon rommel de ruimte in gestuurd en dat alleen om SpaceX te promoten. Ik vind dat wat hij doet echt prachtig, maar ik ben bang dat dit een opstapje is voor andere miljardairs om allerlei rommel de ruimte in te sturen gewoon omdat het kan. Dat is het gevaar van de privatisering van de ruimtevaart.

Dat met reusable boosters en center core is niets nieuws, behalve de manier van terugkeer dan. De Sovjet Unie had dat resusable idee al met de Uragan en de Vulkan (doorontwikkeling van de Energia raket).

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 10-02-2018 10:02:03 ]
  zaterdag 10 februari 2018 @ 11:11:39 #43
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177076172
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177077415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:38 schreef Gruj0 het volgende:

Eigenlijk heeft Musk gewoon rommel de ruimte in gestuurd en dat alleen om SpaceX te promoten. Ik vind dat wat hij doet echt prachtig, maar ik ben bang dat dit een opstapje is voor andere miljardairs om allerlei rommel de ruimte in te sturen gewoon omdat het kan. Dat is het gevaar van de privatisering van de ruimtevaart.
Je kan letterlijk de hele aarde in stukjes ons zonnestelsel inschieten en het zal geen enkel merkbaar effect hebben, laat staan die paar vierkante meters aan schroot.

Zolang je het niet in een baan om een planeet brengt levert het ook geen gevaar op voor de toekomst van de ruimtevaart.
pi_177080470
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan letterlijk de hele aarde in stukjes ons zonnestelsel inschieten en het zal geen enkel merkbaar effect hebben, laat staan die paar vierkante meters aan schroot.
Zo dachten we ook over de aarde en kijk waar we nu zitten.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 14:11:41 #46
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_177081948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Zo dachten we ook over de aarde en kijk waar we nu zitten.
Nog even een reminder hoe klein en onbetekenend de aarde (en de mensheid) is vergeleken met niet alleen het zonnestelsel maar ook de rest van het universum:


Over vervuiling van het universum hoeft niemand zich druk te maken.
pi_177082117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Zo dachten we ook over de aarde en kijk waar we nu zitten.
Met het verschil dat alle op aarde geproduceerde afval op aarde terecht komt en de ruimte is hier nogal beperkt.

Ons zonnestelsel is gigantisch groot, zelfs de hele aarde heeft daar in stukjes geen effect op, behalve dat de maan dan ineens een wees is.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 10 februari 2018 @ 16:54:05 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177086299
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 10 februari 2018 @ 21:58:52 #49
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')