Om dat deel van de economie gaat het ook juist helemaal niet.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de helft van je inkomsten in BTC binnenkomt, hoe ga je dat witwassen in je aangiftes? Hoe komt dat door de boekencontroles?
Woepiecoins die verboden zijn om te bezitten en in te kopen? Waarvoor je naar schimmige websites moet om je fiat in te ruilen?quote:Op maandag 5 februari 2018 10:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zie het meer als "ik verkoop mijn versterker via MP en accepteer Woepiecoins".
te laat......quote:Op maandag 5 februari 2018 10:59 schreef Drekkoning het volgende:
Als de overheid het niet wil, zal crypto nooit zijn volle potentiaal bereiken.
net zo hard hoop ik toch nietquote:Op maandag 5 februari 2018 10:57 schreef Skv het volgende:
Godverdomme zeg. Mijn aandelen gaan ook hard door het putje. Niet zo fraai dit.
Ja, net zoals cash geld. Wellicht dat het op dat vlak cash zal vervangen. Daar kan de overheid niks aan doen.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Om dat deel van de economie gaat het ook juist helemaal niet.
[ afbeelding ]
Crypto kan prima gebruikt worden voor het uitbetalen van zwart werk, of om je familie in je thuisland te ondersteunen of om je thuiskapper te betalen, de versterker via Marktplaats of het zakje wiet van strakke Theo op de hoek.
Crypto is meer dan alleen valuta.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Woepiecoins die verboden zijn om te bezitten en in te kopen? Waarvoor je naar schimmige websites moet om je fiat in te ruilen?
En dan nog, dat kan nu ook al anoniem, met cash. Als je veel contant in slaat ziet de overheid ook niet wat er daarna mee gebeurd.
Jij vindt dat crypto nu op zijn volle potentiaal zit? Ik kan er nog steeds mijn brood niet mee afrekenen in de appie, of iets bestellen op coolblue. Er zit nog veel meer potentiaal in...quote:
Als er genoeg mensen zijn die het onderling accepteren en gebruiken hoef je in principe nooit naar fiat.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Woepiecoins die verboden zijn om te bezitten en in te kopen? Waarvoor je naar schimmige websites moet om je fiat in te ruilen?
En dan nog, dat kan nu ook al anoniem, met cash. Als je veel contant in slaat ziet de overheid ook niet wat er daarna mee gebeurd.
True that. Valuta is ook weer ik naar refereerde.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Crypto is meer dan alleen valuta.Sommigen focussen zich op betalingsverkeer en dat zal de overheid aan banden willen leggen ja.
Naja, we gaan het zien.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, net zoals cash geld. Wellicht dat het op dat vlak cash zal vervangen. Daar kan de overheid niks aan doen.
Maar ze kunnen het wel verbieden in hun reguliere economie om daar wat meer controle te houden. En dan zal crypto nooit zo groot worden als het zou kunnen zijn.
te laat voor de overheden om het nog tegen te houden maar crypto staat nog in de kinderschoenen...quote:Op maandag 5 februari 2018 11:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jij vindt dat crypto nu op zijn volle potentiaal zit? Ik kan er nog steeds mijn brood niet mee afrekenen in de appie, of iets bestellen op coolblue. Er zit nog veel meer potentiaal in...
of niet. De koers liep er alvast op vooruit. En als het dan toch niks gaat worden..quote:Op maandag 5 februari 2018 11:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jij vindt dat crypto nu op zijn volle potentiaal zit? Ik kan er nog steeds mijn brood niet mee afrekenen in de appie, of iets bestellen op coolblue. Er zit nog veel meer potentiaal in...
Als ik mijn brood en spulletjes online niet kan betalen zal ik toch echt naar fiat moeten. Sterker, ik krijg bij een verbod mijn loon gewoon in fiat uitbetaald.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als er genoeg mensen zijn die het onderling accepteren en gebruiken hoef je in principe nooit naar fiat.
Maar ik verwacht geen verbod op crypto.
Wel op een verbod op risicoproducten die verwant zijn aan crypto.
Maar ook dan blijft het lastig te controleren.
Je kan een dienst die vanuit Roemenië gerund wordt en alles in crypto ontvangt en betaalt moeilijk bij de grens stoppen.
quote:Op maandag 5 februari 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:
of niet. De koers liep er alvast op vooruit. En als het dan toch niks gaat worden..
Op wereldschaal stelt het geld in cryptocurrencies nog niets voor.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
of niet. De koers liep er alvast op vooruit. En als het dan toch niks gaat worden..
Overheden kunnen bedrijven makkelijk verbieden crypto aan te nemen.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:04 schreef Predator38 het volgende:
[..]
te laat voor de overheden om het nog tegen te houden maar crypto staat nog in de kinderschoenen...
En hoeveel blijven dat doen bij een verbod?quote:Op maandag 5 februari 2018 11:09 schreef Predator38 het volgende:
je kan bij genoeg winkels al spulletjes en zelfs boodschappen kopen met bitcoin hoor:
http://www.watisbitcoin.nl/uitgeven.php
Als bitcoin zonder echte usecase door een beetje hype al kan pumpen naar 20k... Het is afwachten tot de echte use cases van coins geimplementeerd zijn, om te zien hoeveel de koersen dan kunnen exploderen door een beetje hype.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hype zal ook weer toeslaan. Dat verandert nooit.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als bitcoin zonder echte usecase door een beetje hype al kan pumpen naar 20k... Het is afwachten tot de echte use cases van coins geimplementeerd zijn, om te zien hoeveel de koersen dan kunnen exploderen door een beetje hype.
Ik verwacht dat die 20k nog niets was, maar dat we deze piek pas tegen het eind van dit jaar opnieuw gaan zien, al zou het na een maandje stabiliteit ook wel sneller kunnen gaan. Het duurde in 2017 ook maar 3 maanden om van 3k naar 20k te gaan. Met een normalere groei kan dit prima binnen een maand of 9 weer gebeuren.
Verbod? De belastingdienst heeft al heffingen over crypto ingesteld. Een verbod gaat er echt niet komen, wel regulatie. Maar aangezien een overheid als doel heeft om inwoners tegen zichzelf te beschermen (sociaal vangnet etc), is dit op zich een logisch puntquote:Op maandag 5 februari 2018 11:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En hoeveel blijven dat doen bij een verbod?
Begin van het jaar was al nooit gunstig voor de koersen.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als bitcoin zonder echte usecase door een beetje hype al kan pumpen naar 20k... Het is afwachten tot de echte use cases van coins geimplementeerd zijn, om te zien hoeveel de koersen dan kunnen exploderen door een beetje hype.
Ik verwacht dat die 20k nog niets was, maar dat we deze piek pas tegen het eind van dit jaar opnieuw gaan zien, al zou het na een maandje stabiliteit ook wel sneller kunnen gaan. Het duurde in 2017 ook maar 3 maanden om van 3k naar 20k te gaan. Met een normalere groei kan dit prima binnen een maand of 9 weer gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |