abonnement Unibet Coolblue
pi_178107147
Vanavond gelopen met het zogenaamde Absolute Beginners-groepje.
Ik had direct al door dat het een vlot rondje zou gaan worden. De dames van mijn leeftijd en snelheid waren er niet, veel 'echte-van-de-club' lopers en een stel jonge hindes.
Daardoor best onzeker, ben niet zo'n held met sociale contacten.
Toch nog enorm mijn best gedaan en gesteund door mijn mede-lopers toch een mooi stukje gelopen.

3,39 km in 28 minuten. :)
  maandag 26 maart 2018 @ 20:19:29 #52
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178107286
Netjes hoor, Persefoneia! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178107346
Dank je :)
Ik kreeg zelfs nog een compliment van iemand die vond ik zo mooi licht liep.
Ben best trots.
  maandag 26 maart 2018 @ 20:29:37 #54
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178107591
Haha, leuk! :)

En op zo'n afstand in die tijd mag je ook best trots zijn!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178134516
Lesje 3 van Evy gelopen. Heb een blessure aan mijn schouder en vandaag naar de fysiotherapeut geweest die heeft mij lekker gemarteld en.mag donderdag weer die zat me dus wel een beetje in de weg. Maar het kan er maar weer opzitten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178208392
Prima dag vandaag, straks weer aan de bak. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178209572
Over 3 weken word ik geopereerd. Daar ben ik erg nerveus voor. Het hardlopen/wandelen is een hele goede afleiding en ik vind het nog steeds enorm leuk.
Omdat hardlopen straks even niet gaat, ben ik ook gaan zwemmen voor de conditie. Ook enorm leuk en ik voel me heel fit en blij om het maar zo te zeggen.

Zit ik gister op een verjaardag met best wel wat negatieve reacties over mijn vreugde van het sporten. Alles zat met een peuk op de lip te bedenken waarom ze niet van de bank hoefden te komen en ik was obsessief bezig werd gezegd.

Reden te meer om deze ochtend lekker lopen/wandelen naar mijn hardloopclubje te gaan en lopen/wandelen weer naar huis. 3 sessies 5,90 km. totaal. Actieve tijd ruim 50 minuten. :)

Wat een heerlijk begin van de dag :s)

En ik heb me opgegeven voor de Woldbergtrail 5 km :o Ik ga het gewoon doen :Y)
pi_178209889
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 10:52 schreef Persefoneia het volgende:

Zit ik gister op een verjaardag met best wel wat negatieve reacties over mijn vreugde van het sporten. Alles zat met een peuk op de lip te bedenken waarom ze niet van de bank hoefden te komen en ik was obsessief bezig werd gezegd.
Haha, herkenbaar. Gewoon laten gaan... niks vanaan trekken. :) Cognitieve dissonantie enzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178218376
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 10:52 schreef Persefoneia het volgende:
Zit ik gister op een verjaardag met best wel wat negatieve reacties over mijn vreugde van het sporten. Alles zat met een peuk op de lip te bedenken waarom ze niet van de bank hoefden te komen en ik was obsessief bezig werd gezegd.
Goed gedrag roept altijd weerstand op bij mensen die weten dat ze eigenlijk zelf niet zo goed bezig zijn. Dan boren ze jouw gedrag het liefst snel de grond in, zodat ze hun eigen ongemak niet meer voelen.
Lekker laten praten en doorgaan op je goede koers ^O^
pi_178218411
Zelf hier ook weer begonnen na een langdurige blessure. De eerste km's gaan gelukkig goed en oh, wat een heerlijk gevoel om weer te rennen...
  zondag 1 april 2018 @ 15:09:47 #61
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178236048
Net 10,5 km gedaan.

Ik ben wel klaar voor volgende week. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2018 @ 15:20:42 #62
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_178236343
25km op mn Sockwa G4 deze week. Hopelijk blijft het goed gaan. Tweede middenvoetsbeentje aan linkervoet is momenteel het zwakke punt.
  zondag 1 april 2018 @ 16:08:39 #63
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178237803
Godver, er is 18-20 graden voorspeld voor volgend weekend. In die temperatuur kwart marathon van R'dam lopen. :'(
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178258871
Vanmiddag Evy training gelopen. Inclusief laatste meters richting huis kwam ik op iets meer dan 4 km. in 33 min.
Ik ben tevreden en het lopen ging goed.
Wel last van de luchtwegen, waarschijnlijk door de paasvuren in de omgeving, je ruikt de brandlucht.
Maar ach, dat is met een paar dagen weer over gewaaid en dan mag wat mij betreft de zon er wel weer eens bij gaan komen. Ben dat grijze zo zat.
Fijne paasdagen iedereen.
pi_178260317
Woei, Molurus!

Welkom littlemindy.

5 km in 33 minuten. Ik had het wel een beetje benauwd, maar verder ging het wel lekker.
pi_178260665
Vanwege kniepijn weer op 8x 1 minuut. Helaas. Wel weer 3x gelopen deze week.
  Forum Admin maandag 2 april 2018 @ 21:50:57 #67
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178266504
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 15:20 schreef Le_Professeur het volgende:
25km op mn Sockwa G4 deze week. Hopelijk blijft het goed gaan. Tweede middenvoetsbeentje aan linkervoet is momenteel het zwakke punt.
Bevalt dat? Ik durf die stap nog niet te zetten om dat soort schoenen uit te gaan proberen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 2 april 2018 @ 22:15:02 #68
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_178267087
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 21:50 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Bevalt dat? Ik durf die stap nog niet te zetten om dat soort schoenen uit te gaan proberen.
Jazeker, ik kan zelf niet meer zonder. Het is echt fijn om de grond onder je voeten te voelen.

Maar het is echt weer vanaf 0 beginnen met leren hardlopen, wat je niveau momenteel ook is met schoenen, want je moet je slappe voet weer helemaal opbouwen/versterken en eventueel de achillespees moet weer op lengte komen. De kuiten gaan ook zwaar gekieteld worden.

Zou er alleen aan beginnen als je heel veel geduld hebt en er niet van plan bent binnenkort grote afstanden op te gaan lopen.

Je kan natuurlijk wel ideaal die schoenen ernaast nemen en dan vanuit daaruit op je gemakje opbouwen, maar dan moet je goed opletten dat je het niet gaat onderschatten. Want anders sta je zomaar volledig stil.

Ik heb er zelf denk ik een jaar over gedaan, eerst veel met blote voeten in het bos, en kan nu bijna 10km aaneen erop lopen. Nu zijn Sockwa's ook wel het meest minimaal na blootvoets, maar je kan natuurlijk ook wat minder extreems pakken en vanuit daaruit. Ik weet niet waar je nu op loopt?
  Forum Admin dinsdag 3 april 2018 @ 09:32:45 #69
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178272601
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 22:15 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Jazeker, ik kan zelf niet meer zonder. Het is echt fijn om de grond onder je voeten te voelen.

Maar het is echt weer vanaf 0 beginnen met leren hardlopen, wat je niveau momenteel ook is met schoenen, want je moet je slappe voet weer helemaal opbouwen/versterken en eventueel de achillespees moet weer op lengte komen. De kuiten gaan ook zwaar gekieteld worden.

Zou er alleen aan beginnen als je heel veel geduld hebt en er niet van plan bent binnenkort grote afstanden op te gaan lopen.

Je kan natuurlijk wel ideaal die schoenen ernaast nemen en dan vanuit daaruit op je gemakje opbouwen, maar dan moet je goed opletten dat je het niet gaat onderschatten. Want anders sta je zomaar volledig stil.

Ik heb er zelf denk ik een jaar over gedaan, eerst veel met blote voeten in het bos, en kan nu bijna 10km aaneen erop lopen. Nu zijn Sockwa's ook wel het meest minimaal na blootvoets, maar je kan natuurlijk ook wat minder extreems pakken en vanuit daaruit. Ik weet niet waar je nu op loopt?
Tegenovergesteld, saucony triumph iso 3, veel demping en stevigheid. Het klinkt niet als een soepele overstap om te maken, daar moet ik nog even wat langer over nadenken. Sowieso ben ik al redelijk blessure gevoelig. Misschien eerst maar een jaartje pijnvrij gewoon lopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:13:10 #70
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_178273075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:32 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Tegenovergesteld, saucony triumph iso 3, veel demping en stevigheid. Het klinkt niet als een soepele overstap om te maken, daar moet ik nog even wat langer over nadenken. Sowieso ben ik al redelijk blessure gevoelig. Misschien eerst maar een jaartje pijnvrij gewoon lopen.
Ah ja, dat is wel een verschil van dag nacht inderdaad.

Ik zelf ook, met welke schoen dan ook instant last van shin splints, totdat ik blootsvoets begon te proberen.

Ben ook geen hele lichte loper met 88kg maar door het gebrek aan demping krijg je optimaal feedback waardoor je zo licht mogelijk loopt waardoor het juist preventief werkt

Zeker op de lange termijn gaat het denk ik zijn vruchten afwerpen
pi_178273536
Zo, ik heb besloten dat ik na behoorlijk te zijn afgevallen (bijna 50 kg) dat ik ook maar eens in beweging moet komen.
Ik ben dus vanmorgen de hardloopwinkel ingestapt en na een paar rondjes heen en weer naar de groenteboer op de hoek, de winkel uitgestapt met een paar asics. Dus nu maar starten denk ik. Ik heb nog evy bestandjes. Denk dat ik die maar op de telefoon ga zetten en dan rustig maar aan.
*poef* nu is het weg
pi_178284275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Zo, ik heb besloten dat ik na behoorlijk te zijn afgevallen (bijna 50 kg) dat ik ook maar eens in beweging moet komen.
Ik ben dus vanmorgen de hardloopwinkel ingestapt en na een paar rondjes heen en weer naar de groenteboer op de hoek, de winkel uitgestapt met een paar asics. Dus nu maar starten denk ik. Ik heb nog evy bestandjes. Denk dat ik die maar op de telefoon ga zetten en dan rustig maar aan.
Wow, wat mooi!
Heel veel succes met hardlopen. Het begin van een nieuw leven. O+
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:29:40 #73
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178284502
Succes, kaatjejannie. En welkom! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178291521
Welkom Kaatje. Mooie prestatie, het afvallen. Veel loopplezier gewenst ^O^
pi_178297319
tnx! Gisteren gelijk het eerste lesje van Evy gedaan. Ik ben maar zo'n 3 keer bijna dood gegaan ;) . Ik vond het (op een afzakkende broek na) wel heel erg lekker, nu the day after bijna geen spierpijn. Bijna balen dat ik vandaag niet mag.
*poef* nu is het weg
pi_178309680
Ik kom me ook melden hier. Twee jaar geleden was ik goed op dreef met lopen en liep toen de kwart marathon van Leiden in 55 minuten. Tot ik van de trap viel, een tijdje niet kon lopen en alles heb laten versloffen. Ik kon het niet opbrengen om weer van scratch af aan te beginnen. Tot vandaag. Ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven, heb Evy les 1 op mijn Forerunner 235 gezet en ben gaan lopen. Het ging best goed met een gemiddelde van 8.5km/u en 2.8km in 20 minuten. Uiteraard met wandelen tussendoor, maar ik ben na zo lang er tegenaan hikken toch best enthousiast na deze eerste les. En nu volhouden. :)
Mijn doel is dit keer geen 10km maar 5km. Van 10km kreeg ik regelmatig enorme migraine aanvallen waartegen niets te doe was. Veel vocht, weinig vocht etc. het maakte allemaal niet uit. Ik ben heel blij als ik straks weer 3 keer per week 5km kan lopen.
pi_178311433
NK Veldloop ambtenaren gedaan vandaag. Nogal drassig parkoers met twee beklimmingen (in Breda). Erg zwaar dus. Toch nog 6 km in krap 34 minuten.
in a crowd you lose humanity
pi_178319186
Iedereen druk aan het lopen! ^O^

Gister voor de derde keer op woensdag met de club zeiknat geregend.
De loop zelf ging prima maar ben inmiddels wel toe aan wat meer zonnestralen en warmte. -O-
pi_178320346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 10:19 schreef Persefoneia het volgende:
Iedereen druk aan het lopen! ^O^

Gister voor de derde keer op woensdag met de club zeiknat geregend.
De loop zelf ging prima maar ben inmiddels wel toe aan wat meer zonnestralen en warmte. -O-
Dan had jij pech. Ik heb gisteravond in heerlijk weer en kort-kort gelopen.
pi_178320829
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:32 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dan had jij pech. Ik heb gisteravond in heerlijk weer en kort-kort gelopen.
Klopt wat je zegt. Zijn zeker droge momenten op de dag geweest.
Tref het alleen steeds dat op het tijdstip dat mijn groepje rent, het met bakken naar beneden komt.
Bij thuiskomst gister was het alweer droog. :D
Maar ach, onder de douche en dan ben je het zo weer vergeten.
En ik ben wel heel tevreden over hoe het loopje ging. ^O^
  donderdag 5 april 2018 @ 12:27:28 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_178321300
Zo, ik ga hier ook maar eens een beetje meeposten, misschien duik ik nog handige tips en inspiratie op.

Ik ben mijn hele leven een fervent anti-renner geweest. Wandelen, prima! Vele kilometers gemaakt in mijn leven, ik leef praktisch autovrij en loop en fiets bijna alles. Maar rennen, dat vond ik dus écht heel kut. Ooit ben ik begonnen met Start to Run, maar na 3 keer het eerste lesje proberen en halverwege moeten stoppen (inclusief huilen en kotsen) heb ik mijn loopschoenen aan de wilgen gehangen.

Maar ja, tijd voor lange wandelingen heb ik eigenlijk niet meer met mijn drukkere baan en groeiende gezin, dus was ik zoekende naar een vorm van lichaamsbeweging die makkelijk in mijn leven in te plannen is, en waarvan mijn hart ook nog een beetje wordt opgejaagd (van het fietsen dat ik doe gebeurt dat iig niet) en toen kwam toch dat rennen weer om de hoek kijken :+

Dus, ik heb al mijn weerstand en walging opzij geduwd en ben maar eens gaan lopen, met het beginnersschema van run2day, en verrek, het lukte me gewoon om het eerste lesje uit te lopen _O- na die eerste keer ging ik 2 dagen kapot van de spierpijn, maar na het tweede lesje (dat ik óók overleefde :o) al niet meer. en nu heb ik vijf lesjes gelopen waarvan alleen de vierde niet helemaal lukte en heb ik al eens 4 minuten onafgebroken gerend (og ja, gesjokt, maar het gaat om de effort toch?) Ik ben echt verbijsterd en het geeft me zo'n kick dat ik nu ook echt door wil zetten. Het is wel de mop van de eeuw, ik heb rennen zó lang uitgekotst :') Maar als er iets is wat ik heb geleerd sinds ik kinderen heb gekregen is dat ik nooit meer "nooit" ga zeggen ( :+ ) want alles waar ik ooit "nooit" op heb gezegd heb ik nu wel zo'n beetje gedaan :P

Dus, hoi! En hopelijk kan ik in september ook 30 minuten rennen! Het klinkt nog zeer utopisch.
disclaimer
pi_178321420
Jouw hele post is een copy-paste van hoe ik er in stond vorig jaar O+ . supergoed! en fijn dat je er zowaar plezier in hebt! *O*

En nu op naar de renwinkel met je schoenen om te kijken of het wel goed is zo :P
  donderdag 5 april 2018 @ 12:38:50 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_178321502
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:34 schreef Crumpette het volgende:
Jouw hele post is een copy-paste van hoe ik er in stond vorig jaar O+ . supergoed! en fijn dat je er zowaar plezier in hebt! *O*

En nu op naar de renwinkel met je schoenen om te kijken of het wel goed is zo :P
gaat prima, komt wel ;)
disclaimer
pi_178324758
Tof SQ... enneh jij rent voor september al 30 minuten aan een stuk hoor. Ik kon me er ook niets bij voorstellen toen ik begon maar na een maand of 3 liep ik die 5k met gemak. Zo'n lichaam is soms tot meer in staat dan je denkt. Kortom, ik zet in op dat jij in juli al 5k rent. ;)
pi_178325144
Ik mag vanavond weer. Kan ook niet wachten tot het wat lekkerder weer gaat worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178326130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:27 schreef Stormqueen het volgende:

Ik ben mijn hele leven een fervent anti-renner geweest.

<..>

Dus, ik heb al mijn weerstand en walging opzij geduwd en ben maar eens gaan lopen, met het beginnersschema van run2day, en verrek, het lukte me gewoon om het eerste lesje uit te lopen _O-

<...>

Ik ben echt verbijsterd en het geeft me zo'n kick dat ik nu ook echt door wil zetten. Het is wel de mop van de eeuw, ik heb rennen zó lang uitgekotst :') Maar als er iets is wat ik heb geleerd sinds ik kinderen heb gekregen is dat ik nooit meer "nooit" ga zeggen ( :+ ) want alles waar ik ooit "nooit" op heb gezegd heb ik nu wel zo'n beetje gedaan :P

Dus, hoi! En hopelijk kan ik in september ook 30 minuten rennen! Het klinkt nog zeer utopisch.
^O^

Ik vond toen ik jonger was hardlopen ook strontvervelend. Kennelijk is het leuker als je ouder bent ofzo, maar het lijkt wel zo te werken. :D

En in het begin ga je echt snel vooruit. Ik vertrok in september van helemaal 0. Ik kon niet eens 3 minuten hardlopen zonder dat m'n tong op de grond hing.

En komende zondag ga ik in Rotterdam mijn eerste kwart marathon lopen. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178385814
Lekker weertje. Bijna warm zelfs.

En misschien denk je er als jong iemand niet snel aan. Vaak ben je al druk met bewegen (fietsen naar school, geen auto hebben, vaak bij een voetbalclub voetballen etc). Daarna werken, auto pakken. En opeens is dat lopen dan een welkome afwisseling van het vele zitten en kan je je hoofd ff leeg maken na je werkdag.
pi_178407058
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:13 schreef xFriendx het volgende:
Lekker weertje. Bijna warm zelfs.
;(
Nee.
pi_178442851
Ik ben nerveus, enorm nerveus.

Ik begon ongeveer 2,5 maanden geleden met hardlopen. Ik was inmiddels al een flinke tijd gestopt met roken en er staat een kaakoperatie (BSSO) op de planning. Een grote bak onrust en mijn arts kwam op het idee om te gaan hardlopen.
Nooit gedacht dat ik het zo ontzettend leuk zou vinden.
Nu is de operatie op 19 april en het leek me enorm leuk om voor die tijd 'iets' te hebben volbracht met het hardlopen.
Dus ingeschreven voor de Woldbergtrail 5 km op 14 april.
Dat is hier dicht in de buurt, helemaal leuk en ik heb er echt zin in.

En hoe leuk het allemaal ook is, de zenuwen gieren mij door mijn keel.
Vanavond nog een rondje met mijn hardloopgroepje en dan tot zaterdag de tijd maar vullen met gewoon wandelen om nog iets van rust te krijgen in mijn hoofd.

Komen drukke dagen aan, maar ik ga ervoor en alles komt goed :s)
Moest dit even kwijt......

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 09:29:56 ]
pi_178442996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:29 schreef Persefoneia het volgende:

Dus ingeschreven voor de Woldbergtrail 5 km op 14 april.
Dat is hier dicht in de buurt, helemaal leuk en ik heb er echt zin in.

En hoe leuk het allemaal ook is, de zenuwen gieren mij door mijn keel.

Leuk, succes. Wat tips: ga een beetje achteraan staan bij de start, laat je hoofd niet op hol brengen door iedereen die hard van start gaat, maar loop je eigen tempo. Mooiste is eigenlijk als je iemand vindt die jouw tempo loopt en daar achter gaat hangen.
Een paar posts geleden meldde je dat je 4 km in 33 minuten had gelopen, dus die 5 km kun je ook aan.
in a crowd you lose humanity
pi_178443004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

En komende zondag ga ik in Rotterdam mijn eerste kwart marathon lopen. 8-)
Hoe is het gegaan?
in a crowd you lose humanity
  woensdag 11 april 2018 @ 10:33:35 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_178443914
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:13 schreef xFriendx het volgende:
Lekker weertje. Bijna warm zelfs.

En misschien denk je er als jong iemand niet snel aan. Vaak ben je al druk met bewegen (fietsen naar school, geen auto hebben, vaak bij een voetbalclub voetballen etc). Daarna werken, auto pakken. En opeens is dat lopen dan een welkome afwisseling van het vele zitten en kan je je hoofd ff leeg maken na je werkdag.
haha, gek genoeg ben ik nu veel drukker met bewegen dan toen ik jonger was. Ik fiets nu langere afstanden, autorijden doe ik alleen als het niet anders kan en buiten werkuren zeul ik veel met mijn kinderen rond.

Rondje gisteren ging heel slecht, ik ben 4 dagen in London geweest en heb daar veel geslenterd / gewandeld en dat heeft er qua gewrichten toch aardig ingehakt. Maar goed, ik heb het wel weer gedaan en dat telt :P

Heel veel succes Persefoneia! Waar komen die enorme zenuwen vandaan? Ik neem aan dat je dit voor jezelf doet en niet voor anderen toch? :*
disclaimer
pi_178444863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Goed! Vanaf de 7e kilometer begon het wel zwaar te worden, maar ik heb hem uitgelopen in 1:16:59. (Voor mijn doen heel goed... 2e keer dat ik meer dan 10 kilometer loop, en 5 minuten sneller dan de vorige keer. 8-) )

PS: nog steeds wel spierpijn van trouwens, maar inmiddels bijna weg. En, niet onbelangrijk:



8-)

[ Bericht 17% gewijzigd door Molurus op 11-04-2018 12:07:53 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Admin woensdag 11 april 2018 @ 12:10:10 #94
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_178445688
Gefeliciteerd Molurus!

Ik heb zaterdag de AD City Run (4,2km) gelopen. Was mijn eerste race, ging helemaal niet zoals ik een paar maanden geleden had gehoopt dat het zou gaan, maar ik heb 'm wel binnen de tijd uitgelopen, dus ik ben er best happy mee.

Als ik denk dat ik het kan wil ik volgend jaar ook de 10,5 proberen, maar als dat 'm niet wordt, wordt het gewoon weer de 4,2. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_178445871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:10 schreef Breuls het volgende:
Gefeliciteerd Molurus!
Thanks! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:10 schreef Breuls het volgende:

Ik heb zaterdag de AD City Run (4,2km) gelopen. Was mijn eerste race, ging helemaal niet zoals ik een paar maanden geleden had gehoopt dat het zou gaan, maar ik heb 'm wel binnen de tijd uitgelopen, dus ik ben er best happy mee.
Wat ging er niet goed? Ben je te snel gestart? Niet de tijd waar je op hoopte?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:10 schreef Breuls het volgende:

Als ik denk dat ik het kan wil ik volgend jaar ook de 10,5 proberen, maar als dat 'm niet wordt, wordt het gewoon weer de 4,2. :)
Als je de 5 eenmaal haalt moet je ook die 10,5 op karakter wel kunnen lopen denk ik. Het is belangrijk om niet te snel te starten... je krachten goed verdelen.

Hoe vaak train je?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Admin woensdag 11 april 2018 @ 12:25:42 #96
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_178445998
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Thanks! :)

[..]

Wat ging er niet goed? Ben je te snel gestart? Niet de tijd waar je op hoopte?
Ik was van plan 'm in 1x te lopen, dus rennend. Maar in de maanden/weken vooraf ging het qua training niet zoals ik had gewild. Ik ben in de herfst weer begonnen met trainen, langzaam opbouwen enzo, maar heb het gewoon niet voor elkaar gekregen om een lang (genoeg) stuk achter elkaar te rennen zonder wandelpauzes. Dat komt deels door spierkrampen (die ik voornamelijk kreeg toen ik het aantal trainingen opvoerde omdat de tijd begon te dringen).

Hier heb ik het wat langer beschreven: http://breuls.org/blog/35(...)p-de-coolsingel.html
quote:
[..]

Als je de 5 eenmaal haalt moet je ook die 10,5 op karakter wel kunnen lopen denk ik. Het is belangrijk om niet te snel te starten... je krachten goed verdelen.
Ja, dat dus. Ik heb nu vooral last van kramp en pijn, maar ik verwacht dat als die spieren een beetje hersteld/ontwikkeld zijn, ik gewoon verder kan met mijn conditie verbeteren en dan kan ik vast wel langer door.
quote:
Hoe vaak train je?
Ik trainde 2 a 3 keer per week en begin zaterdag weer met een beginnerstraining (dus kleine stukjes, korte afstand en zo). Die is ook 3x per week, al denk ik dat ik de eerste twee weken nog even 2x per week ga doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_178446296
zondag weer begonnen na een maand of 2 niets gedaan te hebben. 5 kilometer hardlopen en 5 kilometer snelwandelen helling op (7.5%), ik was kapot erna :')
vanavond weer w/
pi_178446320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:25 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik was van plan 'm in 1x te lopen, dus rennend. Maar in de maanden/weken vooraf ging het qua training niet zoals ik had gewild. Ik ben in de herfst weer begonnen met trainen, langzaam opbouwen enzo, maar heb het gewoon niet voor elkaar gekregen om een lang (genoeg) stuk achter elkaar te rennen zonder wandelpauzes. Dat komt deels door spierkrampen (die ik voornamelijk kreeg toen ik het aantal trainingen opvoerde omdat de tijd begon te dringen).

Hier heb ik het wat langer beschreven: http://breuls.org/blog/35(...)p-de-coolsingel.html
:D Leuk stukje!!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:25 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Ik heb nu vooral last van kramp en pijn, maar ik verwacht dat als die spieren een beetje hersteld/ontwikkeld zijn, ik gewoon verder kan met mijn conditie verbeteren en dan kan ik vast wel langer door.

[..]

Ik trainde 2 a 3 keer per week en begin zaterdag weer met een beginnerstraining (dus kleine stukjes, korte afstand en zo). Die is ook 3x per week, al denk ik dat ik de eerste twee weken nog even 2x per week ga doen.
Gebruik je een trainingsschema? Zelf heb ik deze gebruikt:

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf

Ik begon in oktober van eigenlijk helemaal 0 (fietsen en wandelen deed ik wel), wat een nogal krappe planning was om afgelopen zondag een kwart marathon te lopen. Maar ik heb erg veel gehad aan dit schema. Ergens bij training 19 ben ik afgehaakt en ben ik nonstop afstanden gaan doen. Eerst 2 en 3 kilometer, en voorzichtig proberen langere stukken te doen.

Kramp heb ik niet zo veel last van gehad, wel een paar keer stevig geblesseerd geweest in de eerste 2 maanden... pezen en gewrichten die duidelijk niet gewend waren aan de belasting. Hoe doe je je warming up? Wat ik meestal deed was (zoals schema ook aangeeft) 5 minuten 'stevig wandelen' en dan pas starten.

Hoe dan ook: gewoon volhouden, en niet forceren. Ik zou voor nu gewoon interval trainingen blijven doen, tot je het gevoel hebt dat je in een soort modus komt die je (min of meer) eindeloos vol kunt houden. (Niet eindeloos natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Admin woensdag 11 april 2018 @ 13:43:53 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_178447565
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D Leuk stukje!!
Thanks. :)
quote:
[..]

Gebruik je een trainingsschema? Zelf heb ik deze gebruikt:

https://www.sportzorg.nl/(...)nende_hardlopers.pdf
Ik heb niet echt een vast schema gebruikt. Ik had wel in Runkeeper ingesteld dat ik voor een race wilde trainen, en daarvoor had ik ingesteld "een 5k in mei" zodat ik begin april wel toe zou zijn aan een 4,2. Maar dat trainingsschema stelde ik in in november en Runkeeper vond dat ik pas in januari hoefde te starten. Beetje suf, maar ik heb dat schema gewoon bewaard en ben zelf begonnen met wat intervals, steeds een stukje opbouwen en op gevoel kijken of ik al harder of sneller kon rennen. In januari liep ik daardoor alweer voor op wat Runkeeper vond dat ik moest doen, dus uiteindelijk heb ik toen het schema maar weer verwijderd. Zoals ik in mijn blog schreef leek het me redelijk om uiteindelijk vanaf januari een kilometer per maand toe te voegen, maar toen ik er een paar keer een week of anderhalf/twee uit lag door ziekte kwam dat in tijdnood.

Dus nee, niet echt een schema. Maar ik begin zaterdag aan de Running Academy van Decathlon en die hebben een schema voor de 5k. Ik denk dat ik daarmee begin en dan aanpas op basis van hoe het gaat. :)
quote:
Ik begon in oktober van eigenlijk helemaal 0 (fietsen en wandelen deed ik wel), wat een nogal krappe planning was om afgelopen zondag een kwart marathon te lopen. Maar ik heb erg veel gehad aan dit schema. Ergens bij training 19 ben ik afgehaakt en ben ik nonstop afstanden gaan doen. Eerst 2 en 3 kilometer, en voorzichtig proberen langere stukken te doen.

Kramp heb ik niet zo veel last van gehad, wel een paar keer stevig geblesseerd geweest in de eerste 2 maanden... pezen en gewrichten die duidelijk niet gewend waren aan de belasting. Hoe doe je je warming up? Wat ik meestal deed was (zoals schema ook aangeeft) 5 minuten 'stevig wandelen' en dan pas starten.
Ik doe een setje rekoefeningen en loop daarna een klein stukje. Ik woon op de 5e verdieping, dus de trap af helpt ook wel in het opwarmen. Maar misschien iets explicieter van tevoren even lopen is misschien wel slim. Ik begin het lopen vaak met wandelinterval vanwege dat idee, maar omdat de teller dan al loopt voel ik me soms gehaast. Althans, dat had ik in de weken voor de race, toen ik wilde proberen te meten of ik de 45 minuten zou halen. Misschien, nu die druk eraf is (ik ga pas na de zomer weer een race doen, denk ik), kan ik daar wat meer ontspannen in zijn.
quote:
Hoe dan ook: gewoon volhouden, en niet forceren. Ik zou voor nu gewoon interval trainingen blijven doen, tot je het gevoel hebt dat je in een soort modus komt die je (min of meer) eindeloos vol kunt houden. (Niet eindeloos natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel.)
Ja, in grote lijnen is dat mijn idee. Maar dat was het al. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_178451075
Ik was van plan om rondom koningsdag met een loopje hier in de buurt mee te doen (5km), deze is in de avond (rond 20.00). Ik heb al een aantal loopjes gedaan, maar eigenlijk waren die altijd s'ochtends of begin vd middag. De gebruikelijk dingen qua voorbereiding denk ik wel te weten, maar hebben jullie nog tips hoe ik die dag zelf het beste doorkom? Ik dacht om wat meer kleine maaltijden te doen verspreid over de dag en 4 uur dan mijn 'avondmaaltijd'. En daarna misschien nog een reep naar aanloop vd wedstrijd. Zinvol om smiddags nog bijv een stuk rustig te fietsen om mijn lichaam om gang te helpen of is het beter om juist de hele dag zo weinig mogelijk te doen? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')