quote:
Op vrijdag 2 februari 2018 13:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:[..]
Hm ja, maar stel je moet kiezen tussen 2 soorten spijt:
1) het gaat straks weer omhoog en je bent nu weggelopen met een klein beetje winst, break-even of een klein verlies. Je hebt dus spijt dat je niet meer winst hebt gemaakt.
2) het zakt door en gaat voorlopig niet meer omhoog en je maakt dik verlies.
Die 2e spijt is 'zwaarder' in de ogen van veel mensen (geen bronnen, maar ben er zeker van dat het zo is)
Winst mislopen is altijd minder erg dan verlies leiden.
Daarom moet je ook alleen maar inleggen wat je 100% kan missen. Dan kan je gewoon lekker lachen en als het over 3 jaar weer omhoog gaat is dat mooi meegenomen.
Mja, het is maar net wat je van de toekomst verwacht.. Als die opeens vertrekt is er een grote kans dat je nooit meer zo goedkoop kan instappen, wanneer die door zakt is de kans groot dat ie weer terug komt op die prijs.
Deze gehele theorie is wel gebaseerd op het feit dat ie wel weer omhoog gaat zoals je verwachting is. Ik zit er echt dik in, maar zou veel zuurder zijn als ik nu verkoop en hij stijgt dan andersom. Het geld dat ik er nu uit kan halen is leuk, maar wanneer gebeurd wat ik verwacht, op de lange termijn is dat echt levens veranderend.
Tevens staat ie nu al weer een zwikkie hoger en zou ik er echt slecht mee kunnen leven als ik in het dal uitstap.. Heb al genoeg BTC verkocht voor $150.. Achteraf niet handig, maar dat waren toen wel ATHs. Als ik (gedeeltelijk) had willen uitstappen had ik dat moeten doen op de 19k of misschien de 17, maar niet nu nog..