Het effect is weldegelijk wetenschappelijk aangetoond.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:08 schreef Seam het volgende:
Ervaring ongetwijfeld wel, bewezen effect sowieso niet
Ik heb meer aan ervaring dan aan "wetenschappelijk" onderzoek want tegenwoordig staat er van alles op internet. En ik geloof niet alles meer.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:08 schreef Seam het volgende:
Ervaring ongetwijfeld wel, bewezen effect sowieso niet
Jij ook gebruikt?quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:28 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het effect is weldegelijk wetenschappelijk aangetoond.
http://www.doterrabehande(...)pdf/at_download/filequote:Op woensdag 31 januari 2018 20:28 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het effect is weldegelijk wetenschappelijk aangetoond.
Dat laatste is juist waar wetenschappelijk onderzoek belangrijk is. Zodat niet elke zogenaamde expert wat roept op basis van anekdotisch bewijs.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:34 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Ik heb meer aan ervaring dan aan "wetenschappelijk" onderzoek want tegenwoordig staat er van alles op internet. En ik geloof niet alles meer.
Het internet is dan ook niet bepaald het zelfde als wetenschappelijk onderzoekquote:Op woensdag 31 januari 2018 20:34 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Ik heb meer aan ervaring dan aan "wetenschappelijk" onderzoek want tegenwoordig staat er van alles op internet. En ik geloof niet alles meer.
Jij bent levensgevaarlijk. Waarom heb jij kinderen? Jij hebt zeker ook allerlei rotzooi van A. Vogel in huis?quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat laatste is juist waar wetenschappelijk onderzoek belangrijk is. Zodat niet elke zogenaamde expert wat roept op basis van anekdotisch bewijs.
Wtf? Waarom reageer je op mij?quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:43 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Jij bent levensgevaarlijk. Waarom heb jij kinderen? Jij hebt zeker ook allerlei rotzooi van A. Vogel in huis?
Want 1 miljoen promille van een bepaalde eend aangevuld met water voorkomt dat je verkouden wordt? Are you fucking kidding me?!
ik leg het prima uit volgens mij. Ben jij wel goed bij je hoofd?quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wtf? Waarom reageer je op mij?
??? Kijk even waar je op reageert want je reactie slaat als een tang op een varkenquote:Op woensdag 31 januari 2018 20:44 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
ik leg het prima uit volgens mij. Ben jij wel goed bij je hoofd?
DOe eens rustig manquote:Op woensdag 31 januari 2018 20:43 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Jij bent levensgevaarlijk. Waarom heb jij kinderen? Jij hebt zeker ook allerlei rotzooi van A. Vogel in huis?
Want 1 miljoen promille van een bepaalde eend aangevuld met water voorkomt dat je verkouden wordt? Are you fucking kidding me?!
Ow dan heb ik ook niks gezegdquote:Op woensdag 31 januari 2018 20:46 schreef DoubleUU het volgende:
huuuuuuuhhhh
Je hebt gelijk
Duizendmaal excuses.
Hooguit dat Omega-3 visolie nog wat uit kan halen, maar etherische olie verwacht ik weinig van. Behalve dat je kinderen lekker gaan ruiken.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Ow dan heb ik ook niks gezegd
OT: ik kan me niet voorstellen dat een olietje smeren ook maar iets doet voor adhd of wat dan ook.
Je moet het dan ook inhaleren!quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Ow dan heb ik ook niks gezegd
OT: ik kan me niet voorstellen dat een olietje smeren ook maar iets doet voor adhd of wat dan ook.
Ja dan blijft het nog steeds een olietje. Het klinkt een beetje als een hippiedingetje.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:53 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Je moet het dan ook inhaleren!
Als je interessant vind hoe en waarop het zou werken.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hooguit dat Omega-3 visolie nog wat uit kan halen, maar etherische olie verwacht ik weinig van. Behalve dat je kinderen lekker gaan ruiken.
https://healthwatch.eu/nl(...)pp&utm_source=mobilequote:Op woensdag 31 januari 2018 20:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dan blijft het nog steeds een olietje. Het klinkt een beetje als een hippiedingetje.
Nee. Ik las een keer dat verzwaarde keren en vesten helpen bij kinderen met adhd, ging het googlen maar kwam dit tegen.quote:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4805151/quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:34 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Nou als je het dan TOCH wil proberen zou ik die van de Tuinen proberen wat de man hierboven zegt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:01 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
https://healthwatch.eu/nl(...)pp&utm_source=mobile
Ik vind het ook erg lastig te geloven en het kost ook 60 ¤ voor 15 nl niet dat ik het er niet voor over heb maar we hebben al veel dingen geprobeerd.
En ik wil Mn zoon ook niet het gevoel geven dat niks helpt.
Ik denk dat het toch nog best een longshot is om te concluderen dat iets wat effect heeft op verdoofde ratten ook effectief gaat zijn tegen de symptomen van kinderen met ADHD.quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:03 schreef loveli het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4805151/
Linkdump, maar naar dit onderzoek wordt verwezen als ik "adhd" en "vetiver" met "pubmed" door google haal.
Ben ik met je eens, maar er is wel meer wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van etherische oliën op het brein en er zijn wel echt sterke aanwijzingen dat het een effect heeft op de hersenen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
http://www.doterrabehande(...)pdf/at_download/file
Vind het niet erg overtuigend in zo’n kleine sample.
Niet dat ik het niet deels met je eens ben.quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:08 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar er is wel meer wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van etherische oliën op het brein en er zijn wel echt sterke aanwijzingen dat het een effect heeft op de hersenen.
Dit is bijvoorbeeld een onderzoek naar het effect op de hersenen bij ratten.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4805151/
Begrijpend lezen is iets te hoog gegrepen voor sommigen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:43 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
zeker nooit hasjolie geprobeerd?quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dan blijft het nog steeds een olietje. Het klinkt een beetje als een hippiedingetje.
Ik ben niet bekend met dit middel. Maar zeggen dat je dan beter die van de tuinen kan halen is niet perse waar.quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb zelf wel een lichte vorm van autisme en ik merk dat ik het wel prettiger vind als ik bijvoorbeeld zware kleding aan heb of een zwaar dekbed of een stevige knuffel krijg, dus dat Squeasewear vest kan ik me wel voorstellen dat het helpt.
Een verzwaard dekbed staat nog altijd op mijn verlanglijstje, omdat ik anders 's zomers niet kan slapen doordat ik altijd een mega stapel dekens opstapel.
Enne, ¤60 voor 15 milliliter van die olie? Dat is waanzin, de oliën waar hij het over heeft zijn 3 piek per flesje bij De Tuinen.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:34 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Waarom... beetje jammer als je het niet met me eens bent onderbouw het en niet alleen een sad smile wat heb ik daar aan?quote:
Het gaat om een plantaardig middel de biologische kost 12¤ maarrrr de gecertificeerde voor dit gebruik dus 60¤quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met dit middel. Maar zeggen dat je dan beter die van de tuinen kan halen is niet perse waar.
Kwaliteit in teelt en dosis zijn belangrijk, als het werkend middel is is een goed gecontroleerde en gerichte teelt essentieel. Het gaat dan om werkzame stoffen die aan bepaalde kwaliteit en dosis moeten voldoen. Ook het proces van olie verkrijgen kan enorm verschil maken (tast de werkzaamheid aan of minder tot niet).
Maar...
Als het om een plantaardig middel gaat geld altijd dat dosis en kwaliteit lastig te beheersen is. Een zekere variatie zal snel plaats vinden (hoe minder gecontroleerd de teelt, hoe zwaarder dit geld)
Als er een keuze is voor een synthetische versie van de werkzame stoffen die in dat plantaardig middel zitten is dat vrijwel altijd een betere keuze.
Hij reageerde per ongeluk in verkeerd topic ... als je verder had gelezen ... weet jij dat hij zich verontschuldigde ervoor.quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is iets te hoog gegrepen voor sommigen.
Die post had ik inderdaad gemist.quote:Op woensdag 31 januari 2018 22:15 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Hij reageerde per ongeluk in verkeerd topic ... als je verder had gelezen ... weet jij dat hij zich verontschuldigde ervoor.
De biologische kost 12¤ maar de gezuiverde en gecertificeerde variant voor deze toepassing kost 60¤quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou als je het dan TOCH wil proberen zou ik die van de Tuinen proberen wat de man hierboven zegt.
lees hierboven! Er zit dus degelijk verschil in.quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb zelf wel een lichte vorm van autisme en ik merk dat ik het wel prettiger vind als ik bijvoorbeeld zware kleding aan heb of een zwaar dekbed of een stevige knuffel krijg, dus dat Squeasewear vest kan ik me wel voorstellen dat het helpt.
Een verzwaard dekbed staat nog altijd op mijn verlanglijstje, omdat ik anders 's zomers niet kan slapen doordat ik altijd een mega stapel dekens opstapel.
Enne, ¤60 voor 15 milliliter van die olie? Dat is waanzin, de oliën waar hij het over heeft zijn 3 piek per flesje bij De Tuinen.
Voor 12 euro kun je wel een experimenterje doen, toch? Als de werkzame stof erin zit, zou je effect moeten merken, ondanks dat het niet gezuiverd of gestandaardiseerd is.quote:Op woensdag 31 januari 2018 22:16 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
De biologische kost 12¤ maar de gezuiverde en gecertificeerde variant voor deze toepassing kost 60¤
Gecertificeerd? Door wie, als er niet eens klinisch onderzoek is gedaan?quote:Op woensdag 31 januari 2018 22:16 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
De biologische kost 12¤ maar de gezuiverde en gecertificeerde variant voor deze toepassing kost 60¤
Waarschijnlijk dat de cocnentratie werkzame stof gestandaardiseerd is.quote:Op woensdag 31 januari 2018 22:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gecertificeerd? Door wie, als er niet eens klinisch onderzoek is gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |