Niet voor niets is het bij het aankomen op zo'n ritslocatie bij grote verkeersdrukte ook zo dat de snelheid op de matrixborden naar beneden gaat. Dus geen 70 km/u maar 50.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 23:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zou kunnen stellen dat het stuk snelweg na de "flessenhals" minder automobilisten per vierkante meter heeft rijden omdat mensen bij de flessenhals moeten wachten met "oprijden" op de snelweg...
Alleen kun je prima zelf constateren dat de snelweg 9/10x bij een 4 naar 3 strook scenario eerder leeg is dan te vol... Dat hele stuk wat die te leeg is is onderbenutte capaciteit....
Als alle auto's aan elkaar gekoppeld waren via een computer systeem zou dit 100% zeker een stuk soepeler gaan.
Dat is vooral om te voorkomen dat men achterop de staart van de file knalt. Het effect op de doorstroming is te verwaarlozen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:36 schreef JaapB het volgende:
[..]
Niet voor niets is het bij het aankomen op zo'n ritslocatie bij grote verkeersdrukte ook zo dat de snelheid op de matrixborden naar beneden gaat. Dus geen 70 km/u maar 50.
De matrixborden worden aangestuurd door het aantal auto's over een bepaalde afstand. Ze gaan ook aan als er een rijtje van 10 auto's allemaal binnen een halve seconde achter elkaar rijdt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is vooral om te voorkomen dat men achterop de staart van de file knalt. Het effect op de doorstroming is te verwaarlozen.
Leuk is dat he iemand anders een oor aan naaien, stakker. En zelf ben je de perfecte bestuurderquote:Op vrijdag 2 maart 2018 19:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb weleens zo een detacheerder gebeld die ging het een en ander opzoeken in zijn systeem wie het geweest zou kunnen zijn en die belde mij, nadat hij het had bevestigd, op om te melden dat hij persoon X de volgende maandag op kantoor had gevraagd.
Mooie zaken
Nee, door de snelheid van die auto's.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
De matrixborden worden aangestuurd door het aantal auto's over een bepaalde afstand.
Vreemde reactie, mensen die er een bijzondere rijstijl op nahouden moeten ivm de veiligheid asap van de weg getrokken worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:56 schreef cunial het volgende:
[..]
Leuk is dat he iemand anders een oor aan naaien, stakker. En zelf ben je de perfecte bestuurder
Ga anders bij de politie werken dan kan je dat doen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vreemde reactie, mensen die er een bijzondere rijstijl op nahouden moeten ivm de veiligheid asap van de weg getrokken worden.
Hoeveel mensen gaan er ieder jaar dood vanwege idiote capriolen op de weg? En dan moet ik mijn bek houden en het zo een idioot niet gunnen dat hij er wat van leert? Ga weg.
Komt wel wat meer bij kijken dan een terecht telefoontje.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:18 schreef cunial het volgende:
[..]
Ga anders bij de politie werken dan kan je dat doen.
Terecht is in veel gevallen niet terecht en worden mensen de dupe van andermans frustraties.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Komt wel wat meer bij kijken dan een terecht telefoontje.
Bedankt voor het uitspreken van jouw vertrouwenquote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:25 schreef cunial het volgende:
[..]
Terecht is in veel gevallen niet terecht en worden mensen de dupe van andermans frustraties.
neem eens een pilletje.. Volgens mij is jouw mindset veel gevaarlijker als iemand die eens een foutje in het verkeer maakt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vreemde reactie, mensen die er een bijzondere rijstijl op nahouden moeten ivm de veiligheid asap van de weg getrokken worden.
Hoeveel mensen gaan er ieder jaar dood vanwege idiote capriolen op de weg? En dan moet ik mijn bek houden en het zo een idioot niet gunnen dat hij er wat van leert? Ga weg.
Pff, welke mindset is dat?quote:Op zondag 4 maart 2018 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
neem eens een pilletje.. Volgens mij is jouw mindset veel gevaarlijker als iemand die eens een foutje in het verkeer maakt.
iedereen die niet rijdt volgens jouw normen moet maar van de weg af? Beetje grootheidswaanzin ofzo? En 'levensgevaarlijk?', ben je veiligheidskundige of gewoon een dramaqueen?quote:Op zondag 4 maart 2018 21:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, welke mindset is dat?
Snel geďrriteerd? Ook wel een beetje gespeeld hoor, maar ik vind het wel debiel als je niks van bijvoorbeeld klevers zou mogen zeggen. En het is wel degelijk dat daar ook ongelukken van komen, potentieel levensgevaarlijk dus.
En jij bent ook aan het censureren zie ik.. blijf met die poten eens van de tekst af zeg?
Je kunt toch prima bedenken dat een ongeluk in een klein hoekje zit... Paar eendjes die over de weg lopen o.i.d. en iemand remt volle bak dat je dan gelijk een botsing hebt?quote:Op zondag 4 maart 2018 23:13 schreef Sounddragon het volgende:
iedereen die niet rijdt volgens jouw normen moet maar van de weg af? Beetje grootheidswaanzin ofzo? En 'levensgevaarlijk?', ben je veiligheidskundige of gewoon een dramaqueen?
Noem mij maar gek maar als ik achterlijk rijgedrag zie dan erger ik mij daar suf aan ja, want daar vallen gewoon een keer doden door. Ik heb ook gewoon het gevoel dat iemand mijn leven niet serieus neemt als iemand met 80 langs een zeebrapad rijdt en dat frustreert mij, wie denk je wel niet dat je bent als je met mijn leven zit te spelen?quote:In 2016 vielen er 629 doden in het verkeer in Nederland.
eendjes hoor je gewoon plat te rijden, en die zie je meesgal ook aankomen.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt toch prima bedenken dat een ongeluk in een klein hoekje zit... Paar eendjes die over de weg lopen o.i.d. en iemand remt volle bak dat je dan gelijk een botsing hebt?
Of iemand geeft een sleur naar links / rechts en daar rijdt toevallig net een fietser / loopt net iemand. Idem ditto voor iemand die over een zebrapad heen loopt "want dat kan wel"
Ja dan ben ik wel van mening dat je zelf ook op moet letten maar het is gewoon een feit dat er zo nu en dan mensen worden doodgereden bij zebrapaden omdat mensen te asociaal zijn om te remmen.... Dat grijpt mij wel aan ja, is het grootheidswaanzin dat ik dat levensgevaarlijk vind? Sowieso, het verkeer is levensgevaarlijk daar hoef ik toch niet over in discussie?
[..]
Noem mij maar gek maar als ik achterlijk rijgedrag zie dan erger ik mij daar suf aan ja, want daar vallen gewoon een keer doden door.
Ben ik veiligheidsdeskundige? Nee maar ik noem dat gewoon nuchter verstand.
Bumperklevers zijn ook gewoon reuze irritant en het verbaast me niks als ook daar doden van vallen i.i.g. Remmen / sleur aan het stuur = slip = niet fijn op de (snel)weg.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
eendjes hoor je gewoon plat te rijden, en die zie je meesgal ook aankomen.
Er worden inderdaad vast wel mensen áángereden op een VOP, er gaan er gelukkig niet zo veel van dood. Je hebt het over bumperkleven, en ineens zij het voetgangers die moedwillig van een oversteekplaats gereden worden en mensen die uitwijken met fietsers ernaast..
Ik ga het houden op dramaqueen.. Het leven is nou eenmaal levensgevaarlijk; ik ken maar weinig mensen die het overleefd hebben. Als ik jou was, zou ik maar gewoon zo veel mogelijk binnen blijven, je kunt je nek al breken als je van de stoep af stapt, kun je nagaan wat trappenlopen voor hachelijke situaties op kan leveren
Hou toch op man.. Leeuwen en beren enzo..
Bagatelliseer het maar maar auto's breken uit, op een provinciale weg word je misschien van de weg af gedrukt / frontale botsing met 70-80 per uur.. Natuurlijk gaan hier mensen gewoon aan dood, nee de kans is niet groot, maar het gebeurt en het is - met zo een oorzaak - niet te accepteren eigenlijk, mensen moeten gewoon normaal doen op de weg. Maarja dat doet mij blijkbaar meer dan jou. Maar als jij met koeienletters voor een bepaalt bedrijf werkt mag je wel over je rijstijl praten met je werkgever - mocht hij dat ook van waarde achten -quote:Op zondag 4 maart 2018 23:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ja doei.. Spijkers op laag wat zoeken.. Sowieso, een bumperklever-bumperklever zit zo kort op je dat het gewoon een kop-staart tikkie is dan.. Tis niet dat 'ie dan ineens met 120 achterop een stilstaande auto klapt hoor..
Als je niet kunt rijden of je poept in je broek bij elke overstekende kikker, blijf dan lekker thuis of neem de bus ofzo..
Ik had pas een mafketel die met zijn remlichten ging zitten kutkammen terwijl ik ruim 30 meter (3 strepen met tussenruimte) achter hem zat.. Was jij dat?
Het zijn vaker de anoniempjes in hun shiny leasehok zónder belettering waar ik mij aan stoor. Je ziet het meteen aan de rijstijl van een automobilist die geen eigenaar is van zijn ecohok met nét te weinig power en daarom gefrustreerd gaat doen in het verkeer.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bagatelliseer het maar maar auto's breken uit, op een provinciale weg word je misschien van de weg af gedrukt / frontale botsing met 70-80 per uur.. Natuurlijk gaan hier mensen gewoon aan dood, nee de kans is niet groot, maar het gebeurt en het is - met zo een oorzaak - niet te accepteren eigenlijk, mensen moeten gewoon normaal doen op de weg. Maarja dat doet mij blijkbaar meer dan jou. Maar als jij met koeienletters voor een bepaalt bedrijf werkt mag je wel over je rijstijl praten met je werkgever - mocht hij dat ook van waarde achten -
Ik heb de discussie hierover gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik het met je eens ben.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bagatelliseer het maar maar auto's breken uit, op een provinciale weg word je misschien van de weg af gedrukt / frontale botsing met 70-80 per uur.. Natuurlijk gaan hier mensen gewoon aan dood, nee de kans is niet groot, maar het gebeurt en het is - met zo een oorzaak - niet te accepteren eigenlijk, mensen moeten gewoon normaal doen op de weg. Maarja dat doet mij blijkbaar meer dan jou. Maar als jij met koeienletters voor een bepaalt bedrijf werkt mag je wel over je rijstijl praten met je werkgever - mocht hij dat ook van waarde achten -
Een forum is om te discussiëren niet om alleen maar standaard neutrale berichten te posten. Dan kun je beter een gastenboek pagina beginnenquote:Op maandag 5 maart 2018 03:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb de discussie hierover gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik het met je eens ben.
Als bepaald rijgedrag echt gevaarlijk is mag dat gerust aangekaart worden als je weet waar je dat kunt doen.
In jouw geval was dat dus de werkgever van de bestuurder met wie je dat voorval had en dat was dan ook je enige optie want eigen rechter spelen is sowieso niet goed.
Maar vergeet niet op welk forum je zit, er zijn altijd mensen die het beter weten en een stuk stoerder zijn en jou dus maar een klikspaan noemen en zo.
Zijn waarschijnlijk ook mensen die het op de weg ook beter denken te weten en een hekel hebben aan "sukkels op de weg" want ZIJ weten het allemaal beter.
Werkgever bellen is zo stom nog niet als het echt om huftergedrag gaat, hoe krijgen die asocialen anders te horen dat hun gedrag niet kan?
Al is melden aan de werkgever soms ook wel lachwekkend trouwens.....
Vroeger had ik een eigen rijschool en mijn auto was ruim en groot beplakt met naam en contactgegevens.
Op een dag kreeg ik een mailtje van iemand die vond dat een werknemer van me hem bijna de dood injoeg.
Zijn verhaal in korte lijnen: Hij had ruime rijervaring in Duitsland en kon daardoor snelheden enorm goed inschatten en wist zeker dat ik ruim 200 km/h reed toen ik hem op een donkere snelweg inhaalde en hem daarna afsneed.
Afsnijden met zo'n groot snelheidsverschil is natuurlijk onmogelijk maar weet je wat ook onmogelijk is?
Ruim 200 km/h in een Kia Rio 1,7 turbodiesel.
Dus samenvattend: Sommige klachten zijn terecht maar soms is het ook de vertroebelde perceptie van de klager die er voor zorgt dat de klacht nergens op slaat.
Maar ik vind ook dat je het in dit topic gewoon moet kunnen zeggen en in jouw geval vind ik de irritatie ook terecht. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Net als dat andere mensen ook hun eigen mening hebben, al dan niet terecht.
Dat sommige mensen er zo uitvoerig op in gaan is eigenlijk niet gewenst in dit topic heb ik wel eens gelezen maar ja......
Sommigen zijn gewoon meer gelijk dan een ander blijkbaar.
Wat SD al opperde: Wellicht is feedback een betere plek voor deze discussie en kunnen we het hier beter hebben over irritaties op de weg en niet over irritaties op de digitale snelweg.
Is dat dat stuk langs de Mac vanaf de brug?quote:Op maandag 5 maart 2018 09:57 schreef DevFreak het volgende:
Vreemde situatie op de N218 tussen Geervliet en Heenvliet.
Tussen Geervliet en Spijkenisse is het een normale provinciale tweebaansweg waar 80 gereden mag worden.
Zodra je het kruispunt over bent bij Geervliet zie je enkel een voorrangsbord staan. Slechts een enkele oplettende weggebruiker zal op de hectometerpaaltjes zien staan dat je maar 50 mag rijden tot de beperking bij Heenvliet is opgeheven.
Het meest achterlijke is dat je op dat stuk tussen Geervliet en Heenvliet nog anders kruispunt met voorrang hebt waar je maar 50 mag. Je zou dan echt denken dat het alleen dáár geldt.
[ afbeelding ]
Koekoek!
Nee, iets verder weg als je Spijkenisse uit bent.quote:Op maandag 5 maart 2018 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is dat dat stuk langs de Mac vanaf de brug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |