Het gemak waarmee die gast relatief ingewikkelde dingen begrijpbaar uit weet te leggenquote:Op maandag 29 januari 2018 13:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
We hebben het hier over Nattekat hé. Die ook op de Bcash bandwagon sprong, vol trots. Om er een dag later met hangende pootjes weer vanaf te springen.
Ik post hem hier ook maar even:
Andreas.![]()
Anders word je gegijzeld door je apparatenquote:Op maandag 29 januari 2018 11:39 schreef Afwazig het volgende:
'We moeten ervoor zorgen dat die apparaten aan betere standaarden gaan voldoen'
Vind het wel spijtig dat Komodo niet de hype krijgt die het verdiend. Qua tech staan zij op eenzame hoogte. Geen enkel team is al zo ver.quote:Op maandag 29 januari 2018 07:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Altcoin.io komt er ook aan. Ook een decentrale exchange gebaseerd op atomic swap. Zelfs "atomic swaps" dmv smart contacts op het Raiden Network (Ethereum).
https://nos.nl/artikel/22(...)oor-je-betekent.htmlquote:Consumenten zijn zich nog te weinig bewust van hun privacyrechten, vindt de Autoriteit Persoonsgegevens. Terwijl er op dit gebied veel verandert. Over een paar maanden geldt er een nieuwe Europese privacywet. Daarom start de toezichthouder vandaag met een voorlichtingscampagne.
Bedrijven en overheden moeten straks meer duidelijkheid geven over welke gegevens ze verzamelen, waarom en hoelang. De consument krijgt meer rechten. Dat staat in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze Europese privacywet gaat 25 mei in. Het vervangt de Nederlandse Wet bescherming persoonsgegevens.
Minder verplichte invulvakjes
Aleid Wolfsen, voorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens, noemt het "helemaal niet nodig" dat bedrijven ontzettend veel gegevens van hun klanten opslaan. Zo heeft een webwinkel alleen adresgegevens nodig om een bestelling netjes af te kunnen leveren. Toch moeten klanten nu nog vaak aangeven of ze een man of vrouw zijn en wat hun leeftijd is.
In de toekomst hoef je die gegevens niet meer af te geven. "Een webwinkel mag alleen die data opslaan die echt nodig zijn." Naar extra gegevens mag wel gevraagd worden. "Maar het mag geen voorwaarde meer zijn. Ook zonder extra persoonsinformatie te geven, moet je een bestelling kunnen plaatsen."
Geen duidelijke voorwaarden
Ook bepalen consumenten straks zelf wie welke informatie waarvoor gebruikt, stelt Wolfsen. Zo mogen bedrijven in de toekomst geen data meer verkopen zonder nadrukkelijke toestemming van de consument.
Wil een zoekmachine persoonsgegevens doorverkopen aan andere bedrijven, dan moet het eerst om toestemming vragen. Het bedrijf mag dit niet ergens tussen een lange lijst met voorwaarden vermelden. De consument moet per "doel" kunnen aangeven of hij hier toestemming voor geeft of niet.
Kosteloos gegevens inzien en overzetten
Bedrijven moeten registreren waar consumenten toestemming voor hebben gegeven. Informatie over welke gegevens bij een organisatie bekend zijn, kun je vanaf eind mei kosteloos opvragen. Voorheen moest je betalen om je eigen BKR-gegevens of bankgegevens in te zien. "Dat hoeft straks niet meer", zegt Wolfsen.
"Het is je recht om die gegeven in te kunnen zien. Voor het recht op inzage mag een organisatie geen kosten in rekening brengen." Daarnaast kunnen consumenten aan bedrijven vragen hun persoonsgegevens over te dragen aan een andere partij. "Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als je overstapt naar een nieuwe provider."
Informatie laten verwijderen
Je kunt organisaties na verloop van tijd vragen je persoonlijke gegevens weer te verwijderen. "Dat kan gewoon door hun een mail te sturen", zegt Wolfsen. Dit recht op vergetelheid was er nu ook al, maar wordt uitgebreid: je kunt straks eisen dat alle partijen die jouw gegevens van de organisatie ontvangen hebben, dit moeten verwijderen.
De nieuwe privacywet geldt straks voor alle bedrijven. "Voor mkb'ers en ook voor Google", zegt Wolfsen. Hij vindt de uitbreiding van het recht op vergetelheid een belangrijke verandering ten opzichte van de oude privacywet. "Als je niet wilt dat bepaalde mensen iets over jou weten, dan hoeft dat niet. Wat privé is, is privé."
Geven organisaties geen gehoor aan de oproep van een consument om hun gegevens te verwijderen, dan kan de consument een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Voorheen werd er alleen wat met een klacht gedaan als het veel mensen betrof of de schade extreem was. "Straks gaat elke klacht behandeld worden", zegt Wolfsen.
Wat doet de Autoriteit Persoonsgegevens?
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) controleert of bedrijven en overheden zich aan de privacywetgeving houden. Vanaf 25 mei 2018 heeft de toezichthouder extra rechten. Zo mag het bedrijven hoge boetes opleggen wanneer zij onzorgvuldig met persoonsgegevens omgaan.
De privacytoezichthouder krijgt meer verantwoordelijkheden en groeit daarom snel. In mei zal de AP zijn uitgebreid van 75 naar ongeveer 150 medewerkers. Veel van de nieuwe medewerkers zullen klachten behandelen. Ook is personeelsuitbreiding nodig voor een goede samenwerking met Europa, laat de toezichthouder weten.
Miljoenen euro's boete
Burgers krijgen meer rechten, maar er is ook een andere kant aan de nieuwe privacywetgeving. Bedrijven en overheden hebben een veel grotere plicht om zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan. Houden ze zich niet aan de nieuwe regels, dan riskeren ze hoge boetes. Die kunnen oplopen tot maximaal 4 procent van de jaaromzet of 20 miljoen euro.
Eerder ontstond er ophef over de nieuwe Europese privacywetgeving. 80 procent van Nederlandse bedrijven en overheden zou nog niet klaar voor deze wet zijn, zo bleek uit de Nationale Privacy Benchmark. 60 procent van de bedrijven en overheden wist zelfs niet waar gegevens van burgers of klanten opgeslagen waren.
"We zien dat organisaties nu wel heel druk bezig zijn", zegt Wolfsen. "Ze moeten straks ook wel klaar zijn. Er is een overgangstermijn van twee jaar geweest. De wet is onherroepelijk." Toch zijn er nog wel verschillen tussen organisaties. "Sommige gemeenten en bedrijven moeten nog wel grote stappen zetten, voor anderen gaat alleen nog om de puntjes op de i."
Helaas krijgen veel goede producten niet de hype die het verdiend. Stratis, Waves, Lisk, Komodo en nog veel meer producten zijn bezig met een goed product bouwen maar als dat straks staat dan komt dat wel goed. Ik kan niet wachten tot het moment dat al het geld van shitcoins met een goede marketing in goede projecten stroomt.quote:Op maandag 29 januari 2018 14:31 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Vind het wel spijtig dat Komodo niet de hype krijgt die het verdiend. Qua tech staan zij op eenzame hoogte. Geen enkel team is al zo ver.
Maar goed, hun marketingmachine willen ze binnenkort aanzetten.
Heb je zeker gelijk in. Maar het steekt altijd wel een beetje als er weer zo'n coin moon gaat vanwege fancy marketing en pure praatjes.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Helaas krijgen veel goede producten niet de hype die het verdiend. Stratis, Waves, Lisk, Komodo en nog veel meer producten zijn bezig met een goed product bouwen maar als dat straks staat dan komt dat wel goed. Ik kan niet wachten tot het moment dat al het geld van shitcoins met een goede marketing in goede projecten stroomt.
Ik ben tenminste niet zo extreem eigenwijs om erin te blijven zitten zodra de aap uit de mouw begint te komenquote:Op maandag 29 januari 2018 13:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
We hebben het hier over Nattekat hé. Die ook op de Bcash bandwagon sprong, vol trots. Om er een dag later met hangende pootjes weer vanaf te springen.
Het gaat wel lekker zo hequote:Op maandag 29 januari 2018 18:48 schreef Nattekat het volgende:
Bestelling uitgesteld tot eind maart, nu ben ik er klaar mee
Eens kijken of ik die order kan annuleren en/of kan vervangen door een nvidia. Een stuk minder hashes voor dezelfde prijs, maar wel gewoon gezond te verkrijgen.
Waarom zou mining aangepakt worden? Waar en door wie?quote:Op maandag 29 januari 2018 21:35 schreef Predator38 het volgende:
al die miners kopen die kaarten direct op .....![]()
gaat ook wel een einde aankomen als ETH overstapt op Proof of Stake
sws gaat het hele mining wel aangepakt worden, word de bitcoin nog duurder
dat laatste was niet serieusquote:Op maandag 29 januari 2018 21:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom zou mining aangepakt worden? Waar en door wie?
En waarom zou dat BTC duurder maken?
Lijkt me lastig te stoppen.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:37 schreef Predator38 het volgende:
[..]
dat laatste was niet serieus
en de mining farms die zoveel stroom verbruiken zijn ze niet heel blij mee.....ik "vermoed" dat daar maatregelen tegen gaan komen, overheden die extra belasting gaan heffen ...of andere omwegen
Zolang je ervoor betaald mag je toch zoveel stroom verbruiken als je wilt?quote:Op maandag 29 januari 2018 21:37 schreef Predator38 het volgende:
[..]
en de mining farms die zoveel stroom verbruiken zijn ze niet heel blij mee.....ik "vermoed" dat daar maatregelen tegen gaan komen, overheden die extra belasting gaan heffen ...of andere omwegen
eens maar ze gaan vast wat proberen....quote:Op maandag 29 januari 2018 22:00 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Zolang je ervoor betaald mag je toch zoveel stroom verbruiken als je wilt?
Ik ben niet zo blij met al die hobbyminers die de complete markt verneuken. Als ik m'n bestelling kan annuleren kom ik er misschien beter uit gezien ik nu een voor mijn studie betere kaart op het oog heb, maar het gaat me wel veel kopzorgen geven bij het tot leven brengen van Windows. De huidige drivers zijn immers voor AMD.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:37 schreef Predator38 het volgende:
[..]
lekker klote inderdaad, de miningfarms kopen de kaarten direct bij de fabrikant met honderden / duizenden tegelijk ( had ik ergens gelezen )....vandaar dat jij/wij even moeten wachten en dat er amper meer videokaarten beschikbaar zijn, lijkt mij niet dat nvidea / amd daar blij mee zijn.quote:Op maandag 29 januari 2018 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet zo blij met al die hobbyminers die de complete markt verneuken. Als ik m'n bestelling kan annuleren kom ik er misschien beter uit gezien ik nu een voor mijn studie betere kaart op het oog heb, maar het gaat me wel veel kopzorgen geven bij het tot leven brengen van Windows. De huidige drivers zijn immers voor AMD.
Ik vrees alleen dat het ook bij Nvidia niet veel beter is.
quote:Bitcoin, yesterday's news!? De wereld is al weer verder getrokken en kijkt nu naar Ethereum, Ripple, en talloze andere cryptomunten. In de tweede Grote Cryptoshow van RTLZ kijken we naar deze zogenoemde altcoins. Hoe zit het met de platforms erachter, moet je instappen en zo ja, hoe doe je dat verstandig? En hoe zit het met die ICO's (cryptobeursgangen) en het toezicht? Met erkende crypto-experts als Robert Reinder Nederhoed (Biccur.com), Paul Buitink (Reinvent.Money), Justin Bons (Cyber Capital) en Joost van der Plas (CryptoCrunch).
Ik las vannochtend op twitter dat blockchain info als fee 13 cent mee gaf voor reguliere fee.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 11:32 schreef Predator38 het volgende:
en Segwit is actief waardoor de kleinere transacties en met een lagere fee er weer doorheen komen ?!?!?
Nvidia is dus ook echt daadwerkelijk totaal niet te verkrijgen tenzij je de hoofdprijs betaalt. De markt is echt naar de tering geholpen door die mensen die 10+ kaarten kopen. Ondertussen zie ik dat de prijs van de kaart die ik heb gekocht van 352.- naar 449 is gestegenquote:Op maandag 29 januari 2018 23:45 schreef Predator38 het volgende:
[..]
lekker klote inderdaad, de miningfarms kopen de kaarten direct bij de fabrikant met honderden / duizenden tegelijk ( had ik ergens gelezen )....vandaar dat jij/wij even moeten wachten en dat er amper meer videokaarten beschikbaar zijn, lijkt mij niet dat nvidea / amd daar blij mee zijn.
Koop gewoon 2e hands kaarten anders via Tweakers?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nvidia is dus ook echt daadwerkelijk totaal niet te verkrijgen tenzij je de hoofdprijs betaalt. De markt is echt naar de tering geholpen door die mensen die 10+ kaarten kopen. Ondertussen zie ik dat de prijs van de kaart die ik heb gekocht van 352.- naar 449 is gestegen![]()
Denk dat het het beste is om gewoon geduld te hebben. Die pc zet ik gewoon in elkaar met m'n huidige kaart, hopelijk geeft dat niet al te veel problemen.
Er heerst een gigantische shaarste, de prijzen gaan door het dak en jij denkt dat ze op die manier wel te verkrijgen zijn?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:23 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Koop gewoon 2e hands kaarten anders via Tweakers?
Dan wordt er wel wat anders mined?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er heerst een gigantische shaarste, de prijzen gaan door het dak en jij denkt dat ze op die manier wel te verkrijgen zijn?
Er is één oplossing: Ethereum moet liever vandaag dan morgen PoS activeren.
Kies dan voor zonnepanelen en solarcoin.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:00 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Zolang je ervoor betaald mag je toch zoveel stroom verbruiken als je wilt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |