Welk strafbaar feit is er gepleegd dan?quote:Op woensdag 24 januari 2018 16:54 schreef Elan het volgende:
Heb even gebeld de rechtsbijstand heeft geen module voor verkeer (heb naast de fiets een lease-auto en dat zou normaliter dus via de leasemaatschappij gaan).
Dreigen met aangifte is nog een optie ja denk je dat dat überhaupt een serieuze mogelijkheid is, of is dit geen zaak voor de politie?
Ik mag niet hopen dat de politie die gegevens verstrekt aan een willekeurige voorbijganger.quote:Op woensdag 24 januari 2018 17:09 schreef Elpis het volgende:
Vraag even bij de politie of ze willen nagaan wie zijn verzekeraar is (als je dat nog niet weet) en dan alles naar de verzekeraar sturen.
Persoonsgegevens niet, maar verzekeraar is wel goed mogelijk. Zeker als hij alle correspondentie kan laten zien.quote:Op woensdag 24 januari 2018 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik mag niet hopen dat de politie die gegevens verstrekt aan een willekeurige voorbijganger.
Op de fiets heb ik geen schadeformulier bij me.quote:Op woensdag 24 januari 2018 17:55 schreef Hallmark het volgende:
Is er een reden waarom je niet een schadeformulier ingevuld? Dan was het via zijn verzekering gegaan namelijk.
De automobilist dan?quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Op de fiets heb ik geen schadeformulier bij me.
Kan ook via een app.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Op de fiets heb ik geen schadeformulier bij me.
Volgens mij ben ik er wel over begonnen, maar hij gaf aan zijn schade (splinternieuwe Audi A5) te regelen met zijn leasemaatschappij en het geld voor de fiets aan mij over te maken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
De automobilist dan?
En daar zijn apps voor tegenwoordig als ik mij niet vergis.
Toegegeven, daar was ik waarschijnlijk ook wel ingetrapt. Al zou ik wel eerst nog geprobeerd hebben om gewoon meteen cash in mijn hand te krijgen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik er wel over begonnen, maar hij gaf aan zijn schade (splinternieuwe Audi A5) te regelen met zijn leasemaatschappij en het geld voor de fiets aan mij over te maken.
Omdat hij erg open was en direct zijn persoonlijke gegevens verstrekte, de adrenaline van het moment en hij mij zelfs een rit aan bood naar huis ben ik daar wellicht te laconiek mee omgegaan en heb teveel vertrouwen gehad in een nette afhandeling.
Ik ken die app maar is dat niet voor schade aan auto's?quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Kan ook via een app.
https://schadeapp.nl/
Oh nou dan aangezien het een leaseauto is lijkt mij de oplossing nogal voor de hand liggen. Bel z'n baas.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:20 schreef Elan het volgende:
Was ook gewoon een heel keurig figuur verder maar goed blijkbaar kan je niemand vertrouwen. Heb zelfs het kaartje van zijn werk gekregen.
Tja, zou hem laten weten dat je overweegt om zijn werkgever in te lichten en dat ook daadwerkelijk te doen indien hij niet binnen een week reageert.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:20 schreef Elan het volgende:
Was ook gewoon een heel keurig figuur verder maar goed blijkbaar kan je niemand vertrouwen. Heb zelfs het kaartje van zijn werk gekregen.
Volgens mij is hij zelfstandig ondernemer. Ik snap er gewoon geen snars van dat hij niet met die centen over de brug, geld lijkt me totaal geen issue en de rekening is amper 90 euro.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Oh nou dan aangezien het een leaseauto is lijkt mij de oplossing nogal voor de hand liggen. Bel z'n baas.
Je hebt zn gegevens toch? Kopieer die rekening.. zet er op "gelieve binnen ... dagen te betalen" mik hem in een envelop en wacht even af..quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij is hij zelfstandig ondernemer. Ik snap er gewoon geen snars van dat hij niet met die centen over de brug, geld lijkt me totaal geen issue en de rekening is amper 90 euro.
Maar goed heb nu al 8 dagen niks gehoord, zijn telefoon neemt hij niet op. 2 vinkjes op de app Enige dat ik nog kan bedenken is dat die op vakantie is.
8 dagen WAT?quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij is hij zelfstandig ondernemer. Ik snap er gewoon geen snars van dat hij niet met die centen over de brug, geld lijkt me totaal geen issue en de rekening is amper 90 euro.
Maar goed heb nu al 8 dagen niks gehoord, zijn telefoon neemt hij niet op. 2 vinkjes op de app Enige dat ik nog kan bedenken is dat die op vakantie is.
Die rekening is allang voldaan het is dus een factuur + bon. Ik kan wel zelf een rekening opstellen en naar dat adres sturen maar als ie niet wil betalen gaat hij daar vast ook niet op reageren, beetje zonde van de tijd.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je hebt zn gegevens toch? Kopieer die rekening.. zet er op "gelieve binnen ... dagen te betalen" mik hem in een envelop en wacht even af..
Hoe moeilijk kan het zijn..
Daar ga je toch niet over appen? Appen doe je met lekkere wijven..
Rekening.. factuur.. who cares..quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Die rekening is allang voldaan het is dus een factuur + bon. Ik kan wel zelf een rekening opstellen en naar dat adres sturen maar als ie niet wil betalen gaat hij daar vast ook niet op reageren, beetje zonde van de tijd.
Misschien ga ik het weekend wel ff langs met mijn broertje om te vragen hoe het nou allemaal precies zit.
Yep, dat deed iemand ook bij mij nadat ze me hadden aangereden. Je moet op je qui vive zijn, en ik zei: nee, ik ga met jou in de auto zitten en we gaan een schadeformulier invullen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 18:18 schreef Elan het volgende:
Volgens mij ben ik er wel over begonnen, maar hij gaf aan zijn schade (splinternieuwe Audi A5) te regelen met zijn leasemaatschappij en het geld voor de fiets aan mij over te maken.
en daarom doe je dus aangifte van dit soort zaken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik mag niet hopen dat de politie die gegevens verstrekt aan een willekeurige voorbijganger.
Van welk strafbaar feit ook weer?quote:Op donderdag 25 januari 2018 08:19 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
en daarom doe je dus aangifte van dit soort zaken.
van het aanrijden van de fietser. had je dat gemist?quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van welk strafbaar feit ook weer?
Maar dit is een civiele zaak, net als aanrijdingen tussen 2 auto's.quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
van het aanrijden van de fietser. had je dat gemist?
Dat schijnt nl niet te mogen.
Het feit dat hij de schade niet wil betalen is een civiele zaak. De aanrijding zelf is gewoon een strafbaar feit volgens mij hoor.quote:Op donderdag 25 januari 2018 12:44 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar dit is een civiele zaak, net als aanrijdingen tussen 2 auto's.
Je kán de politie wel inschakelen maar in principe bemiddelen die alleen.
De automobilist is na de aanrijding niet direct doorgereden en heeft gegevens achtergelaten voor de andere betrokkene. Er is dus geen sprake van een strafbaar feit.quote:Op donderdag 25 januari 2018 12:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het feit dat hij de schade niet wil betalen is een civiele zaak. De aanrijding zelf is gewoon een strafbaar feit volgens mij hoor.
De aanrijding op zich niet, maar om de aanrijding te hebben laten plaatsvinden moet een van beider partijen zich vaak wel schuldig maken aan een strafbaar feit. Geen voorrang verlenen bijv.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De automobilist is na de aanrijding niet direct doorgereden en heeft gegevens achtergelaten voor de andere betrokkene. Er is dus geen sprake van een strafbaar feit.
Dat klopt, maar het is een civiele kwestie. En van doorrijden na een ongeval is geen sprake aangezien er gegevens zijn uitgewisseld.quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
van het aanrijden van de fietser. had je dat gemist?
Dat schijnt nl niet te mogen.
Dit lijkt me een aardig praktische oplossing. De tegenpartij hoeft het formulier niet mede te ondertekenen. Het ondertekenen is zelfs geen erkenning van aansprakelijkheid.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarom doe je zaken met de beste man?
Europees schadeformulier invullen, alleen jouw kant; een willekeurige autoverzekering bellen met de vraag dat meneer Y en kenteken X een aanrijding met jouw heeft gehad, en hij 'dacht' dat hij daar was verzekerd.
Kleine kans dat je goed zit, grote kans dat je fout zit en ze je netjes doorverwijzen naar de verzekering van de beste man.
En daar mik je gewoon dat formulier heen + de rekening van je fiets + wat prints van je whatssapp.
De meeste verkeersovertredingen zijn géén strafbaar feit, maar een overtreding. Daar zit een enorm juridisch verschil tussen. Voor overtredingen kun je niet achteraf nog een boete opgelegd krijgen, alleen als je op heterdaad betrapt bent door een ambtenaar die bevoegd is om je te beboeten of door een flistcamera kun je een boete thuisgestuurd krijgen voor een overtreding. Voor een strafbaar feit kun je achteraf vervolgd worden en een straf opgelegd krijgen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:22 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
De aanrijding op zich niet, maar om de aanrijding te hebben laten plaatsvinden moet een van beider partijen zich vaak wel schuldig maken aan een strafbaar feit. Geen voorrang verlenen bijv.
Dat zijn van die naai dingen die je krijgt als je de politie bij een ongeluk belt, maar daar heeft TS hier toch helemaal niks aan, de politie is in de schadevergoedingszaak geen partij. Achteraf kunnen ze er al helemaal niks meer mee ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |