Als je verwacht dat je over een paar jaar wel een bankhypotheek kunt krijgen is een crowdlening een optie. Dan leen je geld uit met hypothecaire zekerheid voor bijvoorbeeld een periode van 5 jaar. Daarna herfinancier je na 5 jaar bij een bank voor een wellicht gunstigere rente.quote:
Ik weet niet of het geheel onmogelijk is.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik denk dat optie 3 je enige reële optie is. Want welke particulier gaat iemand zonder stabiel inkomen een hypotheek geven. Denk eraan dat er dan ook nog kk bijkomen.
Daar kom je sowieso al in een probleem, voor 1/3 van de marktwaarde kan jij die woning niet aanschaffen. Dan komt de belasting even gezellig langs om geld op te halen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 11:09 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:De hypotheekverstekker zou eerste hypotheekrecht hebben en het hypotheekbedrag 1/3 van de marktwaarde. Dus er is zo goed als geen risico dat het geld ook kwijtraakt.
Daar heeft de belasting dan weer niets mee te maken, die kijken naar de huidige situatie.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:23 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
#Coritchando goed punt! Daar had ik wel aan gedacht: maar we hebben die prijs 5 jaar geleden afgesproken en toen was de woning veel minder waard en half casco.
Dus dan hou jij 40m2 over met twee kinderen? Daar moet je ook maar zin in hebben. Verder moet die verdieping als zelfstandige woonruimte worden ingericht met een keuken en een badkamer.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:23 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
#Spiritus de derde verdieping is 40m2 en hier in Amsterdam centrum betalen mensen wel ¤1700 euro voor veel minder.
ik zou me geen zorgen maken. te meer omdat je al een tijd huurt. Een verhuurd huis wordt wel vaker flink onder de waarde verkocht.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:27 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Daar heeft de belasting dan weer niets mee te maken, die kijken naar de huidige situatie.
Ofwel, er komt een taxatierapport en een verkoopprijs, en als die teveel uit elkaar lopen heb je een probleem.
Beter had de eigenaar alle opknapwerkzaamheden betaald, nu ga je het dubbel betalen als je het huis koopt.
ik niet, het blijft amsterdam.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:25 schreef Spaardertje het volgende:
Jeetje ik zou voor dat geld ook wel een woning in de Jordaan willen.![]()
Kijk eens op de volgende sites:quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:16 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
#Certeco dank je! Ik dacht dat bij Crowdfunding ook de rgels van de AFM golden maar misschien is dat niet zo? ik ga mijn vraag daar zeker ook stellen.
Huis in bewoonde staat is flink lager van de taxatie bij vrije verkoop.quote:Op woensdag 24 januari 2018 12:27 schreef Coritchando het volgende:
Daar heeft de belasting dan weer niets mee te maken, die kijken naar de huidige situatie.
Ofwel, er komt een taxatierapport en een verkoopprijs, en als die teveel uit elkaar lopen heb je een probleem.
Beter had de eigenaar alle opknapwerkzaamheden betaald, nu ga je het dubbel betalen als je het huis koopt.
Als je die huurders er dan nog uitkrijgtquote:Op woensdag 24 januari 2018 13:09 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
#Spiritusbus het is aan de kleine kant maar in Amsterdam normaal
En over een aantal jaar kunnen we hopelijk wel de hele 80m2 gebruiken, of 60m2 als we dan de helft van de derde verdieping verhuren.
Goed punt! Dan zou ik alleen aan expats verhuren via zo'n expatmakelaar of hospitakamers aan studenten voor hooguit een jaar, want die kan je binnen 9 maanden de huur opzeggen zonder opgaaf van redenen. En ik kan dan altijd zeggen dat ik het nodig heb voor eigen gebruik, omdat ik dan zelf met twee kinderen op de kleine zolder zit.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:53 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Als je die huurders er dan nog uitkrijgt
Ik zie studenten niet snel 1200euri ophoesten voor een kamerquote:Op woensdag 24 januari 2018 13:57 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
[..]
Goed punt! Dan zou ik alleen aan expats verhuren via zo'n expatmakelaar of hospitakamers aan studenten voor hooguit een jaar, want die kan je binnen 9 maanden de huur opzeggen zonder opgaaf van redenen. En ik kan dan altijd zeggen dat ik het nodig heb voor eigen gebruik, omdat ik dan zelf met twee kinderen op de kleine zolder zit.
ja, zo werkt dat natuurlijk niet. Huurbescherming zou niks waard zijn als mensen het zo makkelijk op "dringend eigen gebruik" kunnen gooien. Het is echt geen dringend eigen gebruik terwijl er helemaal niks veranderd is ten opzichte van toen je het ging verhuren. Je woonde er dan immers ook al met 2 kinderen toen je de boel ging verhuren, daar heb je dan zelf voor gekozen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:57 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
[..]
En ik kan dan altijd zeggen dat ik het nodig heb voor eigen gebruik, omdat ik dan zelf met twee kinderen op de kleine zolder zit.
Zeker! Tegenwoordig mag je ook verhuren met een jaarcontract, of ik zou alleen aan expats verhuren via een expatverhuurmakelaar. Of hospitakamers aan rustige studentes, bij hospitakamers mag je de eerste 9 maanden zonder reden de huur opzeggen. En ik heb altijd nog de goede reden dat ik het dringend nodig heb voor eigen gebruik. Dat zal de echter wel geloven als ik met 2 kinderen op die kleine zolder zit.quote:Als je die huurders er dan nog uitkrijgt
In de voorwaarden van SameninGeld staat: Investeerderquote:Op woensdag 24 januari 2018 13:31 schreef djh77 het volgende:
[..]
Kijk eens op de volgende sites:
www.geldvoorelkaar.nl
www.sameningeld.nl
In combinatie met een 1e hypotheekrecht zou je tegen 5/6% kunnen lenen zonder veel te hoeven aflossen.
Maar geen 2/3 minder.quote:Op woensdag 24 januari 2018 13:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Huis in bewoonde staat is flink lager van de taxatie bij vrije verkoop.
In de tijd dat die prijs is vastgezet was het huis kleiner (ik heb er een beloopbare vliering in laten zetten), voor de helft casco en de huizenprijzen waren toen flink lager.quote:
De regels voor tijdelijke verhuur zijn vorig jaar aangepast ten gunste van de verhuurder. En ik ben ook blij hier, maar als ik het kan kopen is het nóg beter op de lange termijn dus ik probeer het toch.quote:Op woensdag 24 januari 2018 14:24 schreef JeMoeder het volgende:
Je weet ook dat je huurders niet zomaar uit je huis kan zetten? Zelfs niet als je vooraf hebt afgesproken dat ze maar een jaar mogen huren bijvoorbeeld. Huurders hebben veel (te veel wellicht) rechten in Nederland.
Ik denk dat je in je handen mag wrijven met wat je hebt en dat je de koop maar uit je hoofd moet zetten voor eerst.
Die huizenprijs van toen doet er niet toe.quote:Op woensdag 24 januari 2018 14:49 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
[..]
In de tijd dat die prijs is vastgezet was het huis kleiner (ik heb er een beloopbare vliering in laten zetten), voor de helft casco en de huizenprijzen waren toen flink lager.
Klopt!quote:Op woensdag 24 januari 2018 14:00 schreef Speekselklier het volgende:
als je een deel verhuurd of je in elk geval niet bij de bank aan te kloppen die houden daar niet zo van.
Goed idee, ik zal het even vragen. Ik bewaar wel altijd alle facturen. Zeker sinds de eigenaar me extra huurverhoging wilde laten betalen vanwege de nieuwe HR-ketel die ik op eigen kosten had laten plaatsen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 15:07 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Die huizenprijs van toen doet er niet toe.
Tenzij je een taxatierapport van toen en nu kan overleggen en een volledig overzicht van de kosten die je gemaakt hebt zou ik erg opletten.
Eventueel kan je de belastingdienst ook vragen hoe en wat.
Dank voor de tip!quote:Op woensdag 24 januari 2018 15:08 schreef meethenoob het volgende:
Ga eens langs bij de Rabobank.
Op het begin zeggen ze dat verhuur niet is toegestaan, maar als je alleen hospita doet is er weinig risico
Ook omdat het in de Jordaan is is het risico kleiner.
Ze zijn vaak iets duurder, maar mijn ervaring is dat ze wel willen mee denken en verder kijken als de rest.
Nee echt niet, de prijzen schieten hier de pan uit. Inderdaad zou je denken dat het niet moeilijk zou moeten zijn. Maar waar ik tegenaan loop is dat ik om de aflossing te betalen een deel zou willen verhuren en bij een consumentenhypotheek mag de bank alleen uitgaan van je inkomsten uit salaris. En bij een zakelijke hypotheek mag ik er zelf niet wonen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 15:29 schreef Arnold_fan het volgende:
175.000 met waarde van 500.000. Ik vermoed dat je e.e.a. verkeerd inschat. Mochten die getallen kloppen kan het nooit moeilijk zijn een geldschieter te vinden.
Dank voor de tip!quote:Op woensdag 24 januari 2018 17:00 schreef monsterd. het volgende:
Is het hebben van een tijdelijke arbeidsovereenkomst de reden dat je niet aanmerking komt voor een hypotheek of kom je niet aan het bedrag? In het eerste geval zijn er nog wel partijen die alsnog een hypotheek kunnen verstrekken. Wij hebben in 2016 ook kunnen afsluiten met twee tijdelijke contracten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |