Ik zit met het volgende:
Ik huur met mijn twee kinderen een oude huurwoning van 80m2 in de Amsterdamse Jordaan. Noodgedwongen heb ik al heel veel geld in de woning gestoken. En ik heb hem ook groter gemaakt door met toesteming een vliering te plaatsen.
Nu is het zo dat ik een paar jaar geleden beloofd heb de woning te kopen en tot 18 februari staat de prijs vast op ¤175.000, wat een buitenkans is.
Helaas heb ik nog steeds geen goede baan, alleen tijdelijke- en flexcontracten enzo, lang niet goed genoeg om een hypotheek bij de bank mee te krijgen. Door een deel te verhuren aan studenten of expats zou ik de aflossing altijd wel kunnen betalen, maar de bank is gebonden aan de regels van de AFM. Een zakelijke hypotheek lukt ook niet omdat we hier blijven wonen.
Nu zijn er, zover ik zie, drie mogelijkheden:
1. Ik vind een hypotheek van een vermogende particulier, of van meerdere mensen dmv een familiehypotheek. Door een deel te verhuren kan ik altijd afbetalen en de woning is veel meer waarde dan de hypotheek. Rente en voorwaarden zijn bespreekbaar. Maar hoe vind ik iemand die dat wil doen? Viavia lukt niet, rijke mensen aanschrijven is nog niet gelukt (iemand tips?). Een advertentie op
Marktplaats? Op een andere plek of website? Iemand een goed idee?
2. Een vastgoedondernemer wil het kopen, opknappen en doorverkopen. Ik krijg dan 75% van de winst. Maar dan kan ik denk ik nergens anders terecht binnen de ring?
3. Alles blijft zoals het is. Mijn huur is niet heel hoog en de buurt is erg fijn, mijn kinderen hebben hier goed opgevoede klasgenootjes en vriendjes. Maar ik weet dus niet wat de huur kan gaan doen... en het is toch erg zonde om niet alle mogelijkheden te overwegen.
[ Bericht 1% gewijzigd door broodjekroketmetmosterd op 24-01-2018 14:17:41 ]