abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2018 @ 08:18:41 #1
368283 ato
pi_176710469
Eurovision: You Decide

Dit zijn de artiesten en liedjes die bekend zijn gemaakt voor Engeland.
Op 7 februari is de Nationale finale.

Asanda – Legends
Composers: Christopher Wortley, Laurell Barker, Roel Rats
Goldstone – I feel the love
Composers: Eric Lumiere, Joakim Buddee, Laura White, Roel Rats
Jaz Ellington – You
Composers: Ashley Hicklin, Herman Gardarfve, Laura White
Liam Tamne – Astronaut
Composers: Ashley Hicklin, Jacob Pedersen, Jeanette Bonde, Rune Braager
RAYA – Crazy
Composers: Emil Rosendal Lei, Greta Salóme Stefánsdóttir, Samir Salah Elshafie
SuRie – Storm
Composers: Nicole Blair, Gil Lewis, Sean Hargreaves
Life can be a bitch, so like it..
pi_176712904
luister mee naar de inzendingen

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006wr34

I feel the love van Goldstone is al bekend:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p05vvnym

[ Bericht 1% gewijzigd door lashatumbai op 24-01-2018 11:13:11 ]
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 11:25:01 #3
375570 crew  Cyan9
pi_176713169
Ben in ieder geval niet onder de indruk van het nummer van Goldstone..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_176713407
RAYA – Crazy

(o.a. geschreven door Greta Salóme)

http://www.bbc.co.uk/programmes/p05vvt6t
pi_176713534
Tot nu toe geen hoogvliegers al zeg ik het zelf... :O
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 12:41:55 #10
375570 crew  Cyan9
pi_176714732
Zo na de eerste keer luisteren heb ik het meest met Crazy en Storm.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_176715348
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:07 schreef lashatumbai het volgende:
luister mee naar de inzendingen

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006wr34

I feel the love van Goldstone is al bekend:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p05vvnym
Dit is echt zo'n slecht OG3NE-achtig nummer.
pi_176718424
Och hemel, wat een armoede weer. Elk jaar krijgen ze het in de UK weer voor elkaar om een zestal nummers op te hoesten die klinken alsof ze al vijftien jaar ergens op een verstofte plank van een B-artiest hebben liggen te rotten.

Goldstone – I Feel the Love: Een niemendalletje met een lege tekst. Het klinkt als iets dat net zo goed tien jaar geleden uit had kunnen komen. Sommige melodielijnen lijken ook letterlijk gekopieerd van andere nummers.

Asanda – Legends: Deze is al iets interessanter, maar ook nogal vlak; het bouwt niet echt naar iets op. Ik word ook altijd een beetje kriegel van nummers met refreinen die alleen uit ‘yeah yeah yeah’ bestaan.

RAYA – Crazy: Het klinkt op zich prima en blijft wat beter hangen dan sommige andere nummers, maar het is allemaal ook wel erg onorigineel. Toch vind ik dit nog een van de betere van de selectie.

Liam Tamne – Astronaut: Een vergeetbaar nummer met een cheesy tekst. Ik dacht in het begin dat het een rustig nummer zou worden, maar dan komt er toch weer zo’n afgelikte beat bij die het alleen maar middelmatiger maakt.

Jaz Ellington – You: Ha, hem ken ik nog van de eerste Voice UK. Erg goede live zanger, maar helaas is dit nummer wat aan de saaie kant.

SuRie – Storm: Een nummer dat op zich goed is aan te horen, maar het allemaal gewoon net niet is.

Wat ze ook gaan sturen, ik ben bang dat het sowieso weer het rechterrijtje gaat worden. Dan denk ik dat Legends en Crazy nog wel de meeste kans maken op een niet al te beroerde positie, maar misschien word ik straks in de uitzending net als vorig jaar bij Lucie toch nog positief verrast door een live optreden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:03:22 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176718491
Ik dacht dat het over een Urker vissersboot ging.. :X
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:15:35 #14
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_176718698
Ik ben iets milder dan Aoibhin, vind het duidelijk beter dan andere jaren, zit echter nog steeds geen topper bij though, maar och, een aantal nummers hebben wel potentie.

- I feel the love is een strak nummertje hoor, lekker vrolijk, maar mist wel wat punch ofzo. Misschien dat de liveperformance het nog wat extra's kan geven.
- Legends was een modern nummer 5 jaar geleden, en een variant op Policeman van Eva Simons, alleen nog irritanter. Bah.
- Crazy is ook modern, goed geproduceerd, en heeft serieus potentie voor de linkerhelft van het scorebord straks in Lissabon. Even afwachten hoe ze het live brengt.
- Astronaut, ook modern (Dit is al heel wat voor de BBC realiseer ik me :o :D ), maar wel een gevalletje al eerder gehoord. Lekker laidback, echt een radionummer. Ik vind 'm tof. Zou op het ESF kunnen werken als een rustpunt. Beetje onze tactiek eigenlijk.
- You, rustig nummer, koffiehuismuziek, tof. Oh wacht, toen moest het opeens een kakafonie worden, jammer. Dwangmatig een modulatie toevoegen ofzo, erg jammer. . Next.
- Storm, pakkend pianodeuntje. Bouwt goed op, klinkt ook weer modern. En toen werd het net zo suf als een gemiddelde Duitse inzending. Waar is die piano in de rest van het nummer? -O- :')

Ik zou dus duidelijk voor Crazy gaan, of anders Astronaut, maar dan moet ze dat laatste nummer nog wel wat oppoetsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 24-01-2018 16:26:16 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_176719573
Nou, de Kijkshop van het ESF heeft zijn vitrines ook weer geopend om een paar pareltjes te tonen. :')

Heel misschien heeft 1 van de performers de kwaliteiten om live een geweldige show neer te zetten, anders kan ik me weinig voorstellen bij een Top 15-score voor het winnende liedje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176724790
Ik kijk alleen maar voor Mans O+ ... hij lijkt trouwens wel te presenteren met een vrouw die zijn moeder had kunnen zijn _O-

Maar ik vind geen hele slechte selectie:

I Feel the Love klinkt het meest Eurovisie van alle liedjes, beetje generieke uptempo zoals we al 134 keer op het Songfestival hebben gehoord... krijg er een beetje een Girls Aloud-gevoel van

Crazy heeft een soort Ed Sheeran-achtige sound... al is het wel erg veel van hetzelfde tekstueel maar dat weerhoudt Sheeran er ook niet van om te scoren....

Legends vind ik wel behoorlijk eigentijds lekker klinken, dat leent zich wel voor een mooie podiumpresentatie

Austronaut is me iets te cheesy, Storm klinkt me iets te generiek en niet spannend genoeg

You begint heel veelbelovend met een heerlijke sound maar in het refrein schiet het vervolgens helaas een beetje onderuit en mist het een hook... dit heeft wel potentie als het live heel goed gebracht wordt... ik zie er een gospelkoortje bij :D

You en Legends hebben de meeste potentie :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_176725128
Roel Rats is een Nederlandse DJ lees ik net, die is dan vast verantwoordelijk voor de beaty sound die zowel Legends als I Feel the Love hebben :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter woensdag 24 januari 2018 @ 21:19:16 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_176725374
Goldstone zou best wel eens wat kunnen worden als het net live net zo klinkt als op de plaat, en eigenlijk zou OG3ENE dit nummer vorig jaar hebben moeten doen, dan waren ze gegarandeerd top 5. _O_
Dat nummer van Jaz is wel aardig. De rest is volstrekt kansloos. 'Legends' is echt tenenkrommend en de uitspraak van die Austronauts-zanger is nog erger dan die van een gemiddelde Moldaviër.
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2018 @ 21:34:44 #19
368283 ato
pi_176725860
Ik vind Crazy en Legends het leukst.
Life can be a bitch, so like it..
pi_176727455
SuRie - Storm: Niet vervelend, maar te onopvallend voor het ESF. Doet me denken aan de Duitse grijze muis van vorig jaar (die ik overigens wel kon waarderen).

Jaz - You: 3 minuten lijken te kort voor dit lied, denk dat dit lied beter tot zijn recht komt als het wat langer was geweest. Voelt nu gehaast waardoor ik aan het eind denk 'Hoe ging ie ook alweer?'. Wel mooie stem en denk dat hij dit lied live naar een hoger plan trekt.

Liam - Astronaut: Klinkt 'Deens' = sky radio pop, het stoort niet, maar het zet de boel zeker niet in vuur en vlam.

Raya - Crazy: Coupletten klinken veelbelovend. Ik zit klaar voor een geweldige kickass refrein....maar wat een MEH-refrein dit. Oke, na 3 min: overall wel aardig.

Goldstone - I feel the love: Eindelijk, ik proef wat lichte peper. Het komt in de buurt van een nummer met wat pit zal ik maar zeggen. Ik vind 'm dan ook best leuk. Helaas wel een matige productie waardoor het me ook niet helemaal doet overtuigen.

Asanda - Legends: Dit klinkt wel goed zo op het eerste gehoor. Hier kun je een toffe dansshow omheen bedenken. Herkenbaar geluid. Geen ESF winnaar, maar denk wel een lied met kansen om terecht te komen in het linkerrijtje. Dit zou op dit moment mijn keuze zijn.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 januari 2018 @ 23:30:34 #21
163650 Greys
pi_176728492
Help me even, is het nou officieel Engeland, Groot-Brittanië of Verenigd Koninkrijk dat meedoet aan het esf? :') Er stond UK in de TT en dat wilde ik aanpassen en nu weet ik het niet meer _O- :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 00:01:01 #22
375570 crew  Cyan9
pi_176729172
Volgens mij is Verenigd Koninkrijk goed, want er wordt altijd gesproken over the United Kingdom op het songfestival. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 januari 2018 @ 00:18:55 #23
163650 Greys
pi_176729449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 00:01 schreef Cyan9 het volgende:
Volgens mij is Verenigd Koninkrijk goed, want er wordt altijd gesproken over the United Kingdom op het songfestival. :)
Ja he? Ik ging twijfelen omdat Noord Ierland ook hoort bij het Verenigd Koninkrijk. Maar dan laat ik het zo, bedankt! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2018 @ 07:05:24 #24
368283 ato
pi_176731297
Klopt het is verenigd koninkrijk.
Life can be a bitch, so like it..
pi_176745202
Pfffrt het is weer erg povertjes. Wat me opvalt is dat de teksten van die Britse nummers steeds zo abominabel slecht zijn, dat is toch wel opmerkelijk aangezien ze daar (in principe) een voordeel zouden moeten hebben. Al importeren ze ook tweederangs Scandinaviërs om die nummers te schrijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')