abonnement Unibet Coolblue
pi_176683390
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


  maandag 22 januari 2018 @ 21:50:12 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176683533
Ik was een gifje aan het zoeken voor de OP :{ van een vallende dreumes uiteraard.
pi_176683541
Duurt lang :P

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:24 schreef Unihipili het volgende: Ik niet. Waarom waarschuwen voor iets onveiligs maar niet uit die situatie weghalen? Dat impliceert dat ze alles al moeten snappen en waarom. Als onveiligheid de reden is en waarschuwen en uitleggen helpt niet dan optillen en weghalen en troosten. Hier mag ze gewoon op de armleuning van de bank. Zelf vertrouwen kweken om hoogtes in te schatten. Ik ben in de buurt. Moet toegeven dat ik het ook eng vind en op scherp ga staan maar als genoeg controle over lichaam heeft dus geen hulpeloze baby meer is... Dan kan ze zelf leren.
Ik snap je gedachtegang, Vivi, en ik ben ook voor uit de situatie halen, maar soms helpt dat hier echt niet. Als ik haar van de bank haal en met haar op de grond ga spelen, rent ze direct terug. Juist omdat het niet mag.
En je zegt dat ze het zelf kan leren, maar je wil toch voorkomen dag ze op de grond klettert? Nu zit je er misschien nog bovenop, maar straks is ze zo snel dat ze tegen de tijd dat jij van de keuken naar de bank loopt, ze op de bank is geklommen er al kunstjes op doet. Je kunt niet alles voorkomen.
M. is sinds gisteren ook op de bank aan het lopen en springen. Ik weet nog niet wat ik ervan vind, want snap dat het super tof is om te doen, maar ik vind het ook doodeng.

Ze kan tegenwoordig ook achteruit lopen _O-
  maandag 22 januari 2018 @ 21:51:41 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176683591
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:31 schreef LeSage het volgende:
Molo _O-

Quoi, dan zou ik ook even boos zijn hoor.
Uni, ik vind persoonlijk dat mijn kinderen ook moeten luisteren zónder dat ik ze ergens vanaf moet trekken. Dus als ik zeg dat hij van de bankleuning af moet, dan moet hij er zelf vanaf komen.

Grappige vraag trouwens Q. Wij praten echt ontzettend Brabants. Niet plat, maar ik heb een hele zachte g.
S. kan de g dus nog niet, ik denk omdat wij hem zacht zeggen. Hij noemt zijn opa ‘opa Her’. Vorige week hoorden we in de auto steeds allerlei gorgelgeluiden en ‘opa Her’. Was hij de g aan het oefenen _O-
Maar de Brabantse tongval gaat hier vast komen, daar is geen houden aan :D
:D Ik vind het taalkundig best interessant eigenlijk. En grappig dat het opa Her is.

Sja en boos worden. Hij zit me op die leuning enorm uit te dagen, dus mijn reactie vond ik best heel menselijk, van: ZIE JE NOU WEL, GEKKIE, DAAROM ZEGT MAMA DUS DAT HET NIET MAG :( terwijl ik hem platknuffel en gewoon erg geschrokken ben. Ik kan overigens niet echt boos worden, zelfs op een volwassene niet ;)
  maandag 22 januari 2018 @ 21:56:43 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176683742
Dit wordt het over een half jaartje denk ik :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176683911
Ik vind het wat vreemd om dat te stellen Uni, want volgens mij is jouw ervaring ook maar 1 kind.
Ik kan S. écht wel vertellen wat wel en niet mag en hij kan daar ook prima naar handelen. En als hij dat niet doet, dan mopper ik op hem. Mopperen is dan heel duidelijk uitleggen wat ik wil. En soms ook een consequentie eraan verbinden als hij niet luistert. Uiteindelijk vind ik het fijn als mijn kind luistert naar mij. Wat heus niet wil zeggen dat hij niets mag, maar ik heb grenzen en die geef ik aan.
Behalve dat ik het gevaarlijk vind als hij op de bankleuning klimt, vind ik het niet prettig als hij mijn meubels gebruikt als speeltoestel. Ik vind het prima als mensen dat wel doen in het kader van ontdekken, maar mijn kinderen mogen klimmen ontdekken in een speeltuin en op het speelhuisje in de tuin.

Ik vind het eigenlijk ook wel boeiend, Q. Binnenkort eens vragen hoe dat zit aan mijn vriendin die logopediste is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 22 januari 2018 @ 22:13:22 #7
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176684252
Zo zou ik dat idd ook zeggen, Q :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176684558
Kleine disclaimer trouwens, S. is inmiddels bijna peuter en praat al een aardig woordje. Het is in alle opzichten gewoon geen baby meer en kan me prima begrijpen.
En uiteraard volgt na het mopperen een heerlijke knuffel en gaan we weer lekker samen spelen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176690956
L. heeft nog iets verhoging maar heeft er zelf geen last van dus we zijn in monkeytown. Al 1.5 uur en zelfs een pauze is niet toegestaan bij hem :+
pi_176691700
‘Onkeytown’ O+ S. heeft het er dagelijks over. En we zijn toch al 2 keer geweest :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176692086
Wij 2x op vakantie vorig jaar en nu 1x hier op 40 minuten rijden. Ik merkte wel dat hij het principe gelijk weer doorhad, de allereerste keer was het klimmen eng, tweede keer snapte hij het en nu klauterde hij zelf overal op. Scheelt ook wel wat in leeftijd natuurlijk, is 4 maanden ouder nu. In de auto terug moesten we moeite doen om 'm wakker te houden zodat hij in bed nog sliep. Nu ligt hij lekker in bed.
pi_176692104
LeSage, wel eens met wat je zegt. De veiligheid geven om alles te ontdekken is hier gewoon niet haalbaar met twee dreumesjes (ik denk dat dat ook sowieso is met meerdere kinderen). Ik kan niet de ander op de bank begeleiden als de één een schone luier krijgt en probeert z'n poepluier te pakken te krijgen. Hier zorgt een korte nee of stop er ook voor dat ze netjes ophouden. En uiteraard mogen ze wel onder begeleiding al die dingen ontdekken. Maar idd, hier ook bijna peuters.

Heb jij trouwens nog tips tav het beginnen met zindelijkheid? Grootste wijst elke keer naar z'n luier als ie heeft of gaat plassen of poepen. Zette jij S. op vaste momenten dan op potje (en dan wel direct ook elke keer broek en luier uit en daarna weer aan, neem ik aan? Domme vraag misschien).

Wij zijn vandaag weer bij de kinderarts op controle geweest. Grootste is officieel "ontslagen", maar kleinste zal nog wat langer gevolgd worden (omdat hij zo klein was en is). Hij eet als een malle, niet ziek of diaree en ontwikkelt zich goed, maar z'n curve is wel heel klein (nu met bijna 20m gecorrigeerd is hij 9 kilo en 84 cm, broer is 11,7 en 89 cm). Verder nog even gehad over bepaalde prematuur reflexen die blijven, moet er goed op letten dat ze hem niet gaan belemmeren in ontwikkeling. Ze vond het daarom goed idee om nog even te wachten met psz en hem nog iets meer tijd te geven er overheen te groeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Madivi op 23-01-2018 13:15:47 ]
pi_176692216
Gaan ze dan allebei wat later naar de psz?

Qua zindelijkheid, wij zetten S. gewoon af en toe op het potje. Meestal voor het slapen (mits niet te moe), na het dutje, soms zegt hij het nu zelf. Indien geplast, juichen en klappen en een sticker plakken :P tegenwoordig zegt hij dus zelf: ‘Mamaaaaa! Stitter dienen!’ Oftewel, ik ga op het potje om een sticker te verdienen :D
Na het potje meteen weer luier aan, straks in de zomer lekker in blote billen buiten. Binnen heb ik weinig zin in overal plas. Als hij in de badkamer is in zijn blootje plast hij altijd wel 1 of 2 keer, dus dat gaan we in de woonkamer nog even niet testen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176699770
Emmy liep 3 stapjes los *O* *O* *O*

Damn, eindelijk. Het kind kent het woordenboek al uit haar hoofd :')
  dinsdag 23 januari 2018 @ 19:38:30 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176700850
Arja *O* Go Emmy!

Geen crashpartijen vanavond. En ook geen gemorrel meer in de keuken, want meneer heeft zijn Hema-pannensetje waar hij mee speelt. En waarbij hij continu zegt: KOKEN! en ETEN!
pi_176701063
Wat goed van Emmy!!

Quoi dat setje doet het hier ook goed. Hij weet zelfs de oven wanten te gebruiken. Kan je nagaan hoe goed hij oplet als wij koken.

Zo. Na een drukke ochtend monkeytown werd hij na een uur slapen ziek, 39 graden koorts. Dus de hele middag tegen mij aan tv gekeken. Avondeten was niet lekker, maar hij wilde wel druiven. Veel druiven. Na letterlijke een halve bak knapte hij ineens weer op en ik heb 'm met 37.9 graden zonder paracetamol ofzo in bed gelegd. Bizar.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 19:58:04 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176701560
Och Nazil, wat sneu. Hij was al een beetje aan het kwakkelen, toch? Lang leve de druiven.

Wij hebben ook weer wat. Max hield maar van die rode wangen, bijna kapot. Toen hij ook ineens felrode billetjes had, herkende ik ineens een schimmelinfectie. Mijn moeder had vorige week spruw (don't ask, die heeft dat weer) en was langsgekomen, dus 1+1=2? Ik ben al sinds gisteren aan het smeren met miconazol en het wordt al minder, heb ik het idee.

Alleen nu is tandenpoetsen ineens The Hell sinds gisteren, terwijl het normaal probleemloos gaat. 1+1+1=3? In zijn mondje gekeken en ik zie geen witte aanslag.
pi_176701749
Wat goed dat je het herkende Q.

Nazil druifjes zijn hier ook een hit. Ze moet elke keer huilen als het op is :D
pi_176702144
Ja, quoi, gisteren werd hij ineens hoestend en benauwd wakker, maar zodra hij uit bed was, was het helemaal over. We zullen zien hoe het morgen gaat. Wat sneu van de spruw. Geen idee of dat zo vreselijk besmettelijk is, maar goed dat je het direct herkende.

L heeft van de week letterlijk in 2 dagen een bak vol druiven opgegeten. Lang leve de jumbo met de bakken druiven 3 voor 4 euro. :') maak ik een bakje en als het op is wijst hij naar de keuken. En zo vul ik dat bakje tot 3 keer toe.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:18:27 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176702192
Hier idem. Druiven druiven druiven. Dan staat hij weer met dat bakje in zijn handen O+

Hopelijk een goede nacht voor L!
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:45:15 #21
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176702829
Beterschap voor de zieke en sneue dreumessen :*

Wat goed Arja!

I. Is ook al zo verzot op druiven, ze kunnen met z'n 2en een bakje druiven in een dag opeten :')

En monkeytown is populair, ik was er vanochtend ook :D
pi_176704183
L had nog ff gepoept in bed dus ik moest 'm weer wakker maken }:| gelukkig ben ik afgelopen weken gewend om op tijd te kijken, zodat ik dat niet hoef te doen net voor ik wil slapen. Nog ff temperatuur opgemeten, 37 graden *O* gelukkig. En ik ben zo blij met de oorthermometer. Nee, niet 100% accuraat maar ik handel niet anders bij 0,2 graad hoger of lager. L vindt het niet erg en binnen een seconde is het klaar.
Nu hoop ik dat hij weer snel in slaap valt.

Snoenk ik weet niet waar je woont, Achterhoek?
  dinsdag 23 januari 2018 @ 21:50:19 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176704526
Emmy aan de wandel en Max aan de acrobatentoeren, zo mis ik toch weer wat!

Wij zaten niet in het afgefikte hotel gelukkig, liepen er wel echt langs toen het precies gebeurde. Was vlakbij het Concertgebouw en daar was een mooie voorstelling op het punt van beginnen dus we dachten dat de helikopter daar boven hing voor tv registratie of terrorisme voorzorgsmaatregelen of weet ik wat :')
Ook brandlucht geroken maar ik dacht aan straatstalletjes met worst op vuurtjes, lagen er gewoon mensen heel nasty te bbq-en in hun kamers. Bah!

Larf heeft van alles geprobeerd, de varkensknie uit de oven, Praagse bier en cappuccino werden goed bevonden door haar.
En ineens sloten appelsap gedronken ook, wil ze thuis nooit _O-

Nu in de auto naar huis. Was tof, vet onhandig met slaaptijden, maar wel erg leuk met onze kleine erbij *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 23 januari 2018 @ 22:17:15 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176705414
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:38 schreef Nazil het volgende:
L had nog ff gepoept in bed dus ik moest 'm weer wakker maken }:| gelukkig ben ik afgelopen weken gewend om op tijd te kijken, zodat ik dat niet hoef te doen net voor ik wil slapen. Nog ff temperatuur opgemeten, 37 graden *O* gelukkig. En ik ben zo blij met de oorthermometer. Nee, niet 100% accuraat maar ik handel niet anders bij 0,2 graad hoger of lager. L vindt het niet erg en binnen een seconde is het klaar.
Nu hoop ik dat hij weer snel in slaap valt.

Snoenk ik weet niet waar je woont, Achterhoek?
Nee ik woon in het midden van het land

Fijn dat zijn temperatuur weer goed is.
pi_176706013
Haha, wij waren vanmorgen ooo in monkeytown :D was super leuk.

Emmy aan de wandel! Gaaf he, Arja?

Molo, fijn dat jullle het zo leuk hebben gehad :)

M. was vanavond op en af aan het mopperen in haar bedje. Ik was er al een paar keer naar toe gelopen, maar ze begon steeds weer. Beneden mopperde ik nog dat ik het zo irritant vond :@ kom ik nog een keer boven, geef haar een zetpil terwijl ze haar ogen niet open wilde doen en ging nog even knuffelen. Spuugt ze ons beide van top tot teen onder, incl. m’n gezicht :’) zo veel kots heb ik nog nooit gezien. Daarna was ze weer vrolijk gelukkig, hopelijk blijft dat zo.
Wat kun je je dan schuldig voelen als je zo hebt gemopperd en er uiteindelijk blijkbaar iets dwars zat
pi_176706822
We hadden wel een meeting kunnen houden daar!

Wat sneu mies! Het heeft haar iig opgelucht.

Molo klinkt leuk! Behalve dat afgefikte hotel dan. Die kleintjes kunnen je soms zo verbazen.

Nadat ik L zelf wakker maakte, was hij nu alweer wakker om niks :{ wakker geworden van mij onder de douche ofzo. Duurde echt even voordat ik 'm stil had, heel sneu. Nog niet helemaal lekker in z'n vel. Ik hoop dat hij nu echt gaat slapen en dat hij morgen beetje fit is voor de opvang.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 23:25:45 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176707479
Sterkte met die kleine Mies! Zielig als je zo moeten spugen, die weten niet wat ze overkomt.

En Nazil ook, morgen fris en fruitig hoop ik ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176710450
Aah Mies. Herkenbaar.
Ik denk soms ook wel eens hou op me zeuren. Laatste keer tilde ik hem op, hij legt zijn hoofd op mijn borst en kotst zo in mijn trui.

Vandaag gewoon tot 7.30 mogen slapen van M. Wat een luxe.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176710822
Mies, toevallig had ik van de week hetzelfde schuldgevoel, wat dus eigenlijk nergens op slaat. Het is super frustrerend als je niet weet wat en of er iets aan de hand is.

Ik krijg foto’s van mijn moeder die samen met de kinders aan tafel zit en nou wil ik heul niet meer werken ;( ik wil ook aan tafel zitten met mijn kinders.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 24 januari 2018 @ 14:26:35 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176716812
Hopelijk gaat het met kleine M. en L. weer wat beter?

Hier hadden we ook gespook vannacht. Een flesje hielp meteen, alleen daarna wil hij dan even rondlopen en dingetjes aanwijzen. Het lukte me alleen niet om met hem op te staan uit de stoel, zo'n pijn deed mijn heup/been/rug :'( Toen is mijn vriend maar even komen helpen. Voel je je dan even flink lullig...

Gelukkig gaat het over het algemeen overdag beter met mij, alleen als ik stil zit of lig en dan op gang moet komen doet het veel pijn. Sja, en ik kan geen 24 uur bewegen :{w

Verder een heerlijk ochtendje gehad. Man, wat speelt die kerel toch lekker en dat gebabbel erbij O+ En ik weet niet waarom, maar ik denk dat hier ook binnenkort de eerste stapjes volgen. Ineens lijkt hij wel te willen en doet hij alles met/aan 1 handje.
pi_176718085
Quoi L had vanmorgen helemaal niks meer gelukkig. Wat balen dat je zo'n pijn hebt! Frusterend lijkt mij dat.
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:48:04 #32
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176718221
Kotsverhalen, lekker heur! Aa had vorige week ook alles eruit gegooid in de auto :Y)
Fijn dan L zich weer beter voelt!
Quoi wat rot van de pijn :{ Hopelijk is het schimmeltje snel weg.

Vanochtend heb ik Aa ook losgelaten in Monkeytown.. kon hij lekker klauteren en klimmen.. en in een gat vallen waardoor hij een tand door z'n lip had... maar in de ballenbak was hij zijn verdriet alweer snel vergeten :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:06:42 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176718555
Het monkeytown virus is hier toegeslagen in het topic :P

Wij (vriendin en ik) hebben een toch wel ultiem speelplekje opgezocht vanmorgen, bij een bakker. Ze hebben zelfs een keukentje en Max heeft daar lekker staan "koke" :')

En primeur: we geven vrijdagavond de babyfoon af bij de buurvrouw, die dol is op Max en bleef aanbieden om eens op te passen. Nou, OK dan! We leggen hem op bed en gaan dan dus samen op de fiets voor een biertje in de stad. Het is verdikkeme zó lang geleden dat we dat hebben gedaan. En zondag een hotel voor mezelf geboekt, zodat ik na een opleidingsdag incl diner niet meer terug hoef te rijden naar huis. Even een beetje verwennerij voor mezelf :)
  woensdag 24 januari 2018 @ 23:06:03 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176727787
Goed bezig! _O_

Ik heb helaas vrijwel alleen seniele bejaarden als buren hier :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 januari 2018 @ 00:24:55 #35
269689 crew  Viv
pi_176729545
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:50 schreef Mies_poes het volgende:
Ik snap je gedachtegang, Vivi, en ik ben ook voor uit de situatie halen, maar soms helpt dat hier echt niet. Als ik haar van de bank haal en met haar op de grond ga spelen, rent ze direct terug. Juist omdat het niet mag.
Dat was niet mijn gedachtegang maar die van Unihipili, ZZ kan nog niet op de bank klimmen. ;) De enige gevaarlijke situatie waar ik haar uit moet halen is wanneer ze de katten onbedoeld aan het irriteren is. :D

Hier in OUD worden Monkey Town-achtige speelparadijzen nogal eens "kinderkrijshel" genoemd, dus mijn animo is nog ver te zoeken. :')
pi_176730150
Ik ben twee keer bij zoiets geweest en het was beide keren heel rustig :D. Was er ook bang voor want krijsen :r maar niks van gemerkt. Ik vermoed dat het per filiaal verschilt.
pi_176731671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat was niet mijn gedachtegang maar die van Unihipili, ZZ kan nog niet op de bank klimmen. ;) De enige gevaarlijke situatie waar ik haar uit moet halen is wanneer ze de katten onbedoeld aan het irriteren is. :D

Hier in OUD worden Monkey Town-achtige speelparadijzen nogal eens "kinderkrijshel" genoemd, dus mijn animo is nog ver te zoeken. :')
Ik had ook in mijn hoofd dat ik het tegen Uni had: maar typte blijkbaar Vivi. Excusez moi!

Ik vind monkeytown ook totaal geen krijshel, maar misschien ben ik alleen netjes opgevoede kinderen tegen gekomen.
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:01:05 #38
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176732307
Het hangt er vanaf wanneer je gaat..
Als ik ga, dan ga ik wel tijdens schooltijden en dan is het heel rustig en relax daar.. met alleen kleine lieve kindjes ;)
Maar op woensdag middagen en in het weekend/vakanties zal het er heel anders zijn gok ik :P

Klinkt goed Quoi, lekker van genieten! :Y)

Aa zit nu in de "ik-ga-hysterisch-krijsen-als-mijn-mama-uit-zicht-is"-fase....
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176732873
Ow kan die fase nu nog komen :o
Lijkt me best lastig dat je niet even weg kan lopen zonder drama.

Bij ons in het dorp zit een wat kleinere binnenspeelhal. Van 10 tot 13 uur is peuter ochtend en dan is het er heerlijk rustig.
Je moet idd tijdens de schoolvakanties of in het weekend niet gaan want dan is het super druk.

Quoi goed geregeld ^O^ lekker genieten morgen.
Wij hebben de oppas voor carnaval gisteren geregeld nu al zin in *O*

Mies lekker onder gekotst :Y)
En herkenbaar hoor dat je geďrriteerd bent en je daarna schuldig voelt want er was echt wat. Fijn dat ze daarna iig niet ziek is geworden.

Lesage logisch dat je geen zin in werken hebt als je die gezellige foto's ziet. Wel tof om te zien hoe opa's en oma's ook kunnen genieten van je kinderen hč

Mijn goed slapende dreumes wil niet meer slapen in de middag :'( sinds vrijdag heeft hij er ineens geen zin meer in terwijl hij daarvoor nog ruim 2 uur sliep.
Ik hoop dat dit een fase is
Verder is hij zo leuk en grappig O+
pi_176734313
Ik ben laatst in de vakantie geweest en het was wel druk, maar ik kon het echt prima handelen. Vooral ook door de blije snoet van S. ‘Mama glijbaan! Nog een keer!’

Nooooo, Ikke, nu al stoppen met middagdutjes? :o dat zijn juist die broodnodige rustmomenten voor moeders (oké, stiekem is het om mijn huishouden nog enigszins onder controle te houden).

Nazil, L weer helemaal beter?

Quoi, lekker vooruitzicht! Even samen weg is ook belangrijk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:58:25 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176736317
Je brood in je beker karnemelk pleuren, de beker vervolgens omflikkeren... alles wat mogelijk is op de grond gooien en niet willen eten...

En als ik alles dan denk te hebben opgeruimd dat stuk brood van de grond rapen wat ik over het hoofd had gezien en met smaak opknagen

Mijn kind :')

Wel lekker uitgeslapen en gedanst vanmorgen. Jeugd van tegenwoordig en Partysquad *O*
Domme donderdag yooooo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176736747
Wij komen net terug van een ochtendje Ballorig :D. Meestal zijn ma,di en do ochtend wel erg rustig, alleen wat peuters. Het plezier dat ze hebben is het wel waard vind ik.

Mies en Nazil, hopelijk vandaag weer fitte dreumesjes?

Quoi wat vervelend dat je zoveel pijn blijft houden, heeft de fysio iets gezegd over kans op volledig herstel?

Radyhyn, oh wat vervelend voor jullie beide, hopelijk gaat het snel weer over.

Ikke, oh geen slaapje, dat lijkt me écht even omschakelen. Hier leek het even daarheen te gaan en nu slapen ze ineens weer veel langer dan ooit smiddags...

Molo lol!

LeSage, ik denk eraan om ze beide met gecorrigeerd 2 (mei) te laten gaan of net over de zomer heen. Ik zie wel duidelijk vooruitgang bij kleinste, even kijken hoe t zich ontwikkelt en in de tussentijd wel regelmatig blijven blootstellen aan drukkere situaties. O+
  donderdag 25 januari 2018 @ 13:54:44 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176737458
Het kán soms een krijshel zijn natuurlijk. En ik moet zeggen dat ik er in het pre-Max-tijdperk met een grote boog omheen liep. Nooooooooit zou ik daarheen gaan :N :')
Tot nu toe vind ik het reuze meevallen en zelfs leuk.

Madivi, gelukkig gaat het over hoor! Althans, daar ga ik vanuit. Alsof een voet gekneusd is, maar dan in je rug. Als ik heb gezeten/gelegen is het erg stijf en pijnlijk, daarbuiten gelukkig wat minder.

Yoyo, coole Larf! Zet dan voor de volledigheid nog even Sean-Paul op ^O^

LeSage, ik heb een vriendin van me, die logopediste is, nog even gevraagd naar de zachte G. Volgens haar spreken kindjes van Brabanders die dus ook zacht uit, omdat de ouders dat doen. Puur papegaaien wat ze doen. De reden waarom kinderen in China ook heel natuurlijk met een hele andere tongval en intonatie leren praten dan wij doen. Interessant en eigenlijk ook wel logisch.

Ikke, geen middagslaapje meer. Ik hoop voor je dat het een fase is :o

Wij hadden weer een wakkere Max vannacht. Wat het nou is....
  donderdag 25 januari 2018 @ 16:06:32 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176740348
Sean Paul kwam uiteraard ook langs *O*

Die wakkere nachten zijn drama ja... Soms geen flauw idee wat er nou is. Ja op vakantie met rare geluiden, geuren en een ander bed, toen heeft ze veel tussen ons in geslapen. Maar thuis? Gekkigheid.
Gelukkig doorgaans prima tukken hier. Hopelijk Max ook weer snel


Momenteel in huize Molo _O-

(Graag niet quoten, gaat zo weer weg)

Chill tijd met fles


[img]

[ Bericht 6% gewijzigd door Molo op 25-01-2018 23:42:54 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 januari 2018 @ 17:14:58 #45
269689 crew  Viv
pi_176741285
Lekker nonchalant bezig Larf! O+

En goed om te weten dat het ook mee kan vallen qua kinderkrijs. :D
pi_176744155
L is helemaal beter hoor! Met vanochtend een dreumesbui from hell echt 20 minuten lang krijsen, overstrekken, bijna bonken tegen de tafel enzo. Omdat hij (ja nou komt het) een boterham had en hij een mandarijn wilde. :')

Vanmiddag bij oma was hij wel gezellig.

Larf, wat heerlijk zo!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 januari 2018 @ 20:10:48 #47
269689 crew  Viv
pi_176744743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:40 schreef Nazil het volgende:
L is helemaal beter hoor! Met vanochtend een dreumesbui from hell echt 20 minuten lang krijsen, overstrekken, bijna bonken tegen de tafel enzo. Omdat hij (ja nou komt het) een boterham had en hij een mandarijn wilde. :')
Wij hadden een paar dagen geleden ook zoiets, bleek het uiteindelijk te gaan om de kerstverlichting in de woonkamer, die uit was. :') Eenmaal aangezet was ze meteen weer gezellig aanwezig. :D
pi_176744985
Ikke, Emmy slaat de laatste tijd ook regelmatig het s middags slapen over. En dan ook ineens weer 2 keer wel.

Molo ik zie helemaal niks van je Larf zo. Wel een leuke maillot.
Hier gaan maillots maar een halve dag mee. Emmy heeft de laatste tijd de gewoonte om de hele dag op haar knietjes te lopen. En snel ook.
pi_176746531
Larf, baas _O_

Oeh fijn Nazil! En dan geef je een mandarijn en dan is het weer janken om een boterham 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:39:08 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176746590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:21 schreef Arja het volgende:
Ikke, Emmy slaat de laatste tijd ook regelmatig het s middags slapen over. En dan ook ineens weer 2 keer wel.

Molo ik zie helemaal niks van je Larf zo. Wel een leuke maillot.
Hier gaan maillots maar een halve dag mee. Emmy heeft de laatste tijd de gewoonte om de hele dag op haar knietjes te lopen. En snel ook.
Wibra _O_

Op haar knietjes lopen, haha, dat lijkt me eigenlijk knap vermoeiend!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:10:19 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176747323
Lopen is ook overrated :{w
pi_176748598
Larf O+

Monkeytown O+ nadeel is dat James er echt altijd ziek wordt... ochtend spelen, 2 dagen later snotsnotsnot.

maar ook zonder monkeytown kwamen we gister weer in t zkh terecht... Zwaar benauwd en vol slijm, Meneer heeft voor de 2e keer het RS virus en een longontsteking. Gelukkig hielp vernevelen wederom heel goed en is hij sterk genoeg om thuis op te knappen, er is wel een aanvraag ingediend voor een vernevelapparaat voor thuis.

Wat ik mij afvroeg, wat is het eet/slaap schema.vd kinderen?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:02:33 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176748918
Ah neeeeee GM, wat een tegenvaller. Je was er nog wel bang voor. Gelukkig kan hij thuis opknappen.

Oef, dat schema wisselt nog weleens. Grofweg:
7-8: wakker, klein bekertje melk + banaan + boterham
12: 2 boterhammen
13-15: slapen (soms met klein flesje melk)
17-18: avondeten + yoghurt
19-20: naar bed met fles melk

Melk is halfvolle melk. Tussendoor wat fruit, koekje etc. Hele dag beker met water onder handbereik.

Waarom vraag je het?
pi_176749010
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 23:02 schreef Quoi het volgende:
Ah neeeeee GM, wat een tegenvaller. Je was er nog wel bang voor. Gelukkig kan hij thuis opknappen.

Oef, dat schema wisselt nog weleens. Grofweg:
7-8: wakker, klein bekertje melk + banaan + boterham
12: 2 boterhammen
13-15: slapen (soms met klein flesje melk)
17-18: avondeten + yoghurt
19-20: naar bed met fles melk

Melk is halfvolle melk. Tussendoor wat fruit, koekje etc. Hele dag beker met water onder handbereik.

Waarom vraag je het?
Ik heb soms het idee dat hij wel wat weinig eet overdag maar komt aardig. overeen met jouw schema.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:21:35 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176749523
Oh jemig GM, heel veel beterschap, wat krijgt die kleine bink toch veel voor zijn kiezen (en jij ook!).

Hier minder eten dan dat hoor.

7 uur wakker als ik moet werken. Fles melk. Meestal drie hapjes brood en de rest skipt ze.
10 uur fruit en water.
12 uur een boterham met beleg. Water erbij.
13-14.30 ongeveer slapen
15.00 uur groenten en water/sap.
17.30 uur nog meer groenten en soms lekkere snackjes zoals rozijntjes of plakje worst.
19.30 uur avondeten, kwart bord ofzo. Dan papfles en tukken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176750088
Eten:

8.30 dubbele boterham, gaat voor 90% op.
10.00 banaan of ander fruit
12.00 dubbele boterham gevolgd door fles van 180cc
15.00 wat groente/crackertje
17.30 avondeten gevolgd door yoghurt en havermout
19.00 210cc melk.

Ik vind het best wat. Vooral omdat die twee flessen er ook nog bij zitten haha.
pi_176751079
Ah gm, beterschap. Gelukkig wel thuis

7-8 fles volkoren pap
9:30-10:00 fruit (veel) soms met kwark
12:30 bruine boterham met kaas, pindakaas of jam, halfvolle melk en toe druifjes. En ondertussen wil ze ook eten wat ik eet, dus stukje avocado of ei
13:30-15:30 slapen (of helemaal
Niet)
Ergens in de middag nog een tussendoortje als rozijntjes of een cracker en als we boodschappen gaan doen nog een plakje kaas, worst en soms stuk krentenbol
18:00 met de pot mee eten. Vandaag spinazie, aardappels, ei en scholfilet
18:30-19:00 yoghurt met druifjes oid
19:30 slapen
  vrijdag 26 januari 2018 @ 06:29:33 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176752465
Nou, hier denk ik dat het stoppen met de papfles 's avonds de boosdoener is van de slechte nachten. Vannacht wel doorslapen, maar vanaf half 6 een wakker ventje. En pas te genieten zodra hij iets heeft gegeten :')

Prima, dan weer aan een papje ^O^

Hij wilde meteen "koke", dus zit nu een heerlijk ontbijtje voor me te maken, hoop ik.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 06:57:53 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176752560
Koke on half zes, wow. Sterkte daar! Vanmiddag samen lekker een tukkie doen als dat kan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176753667
Emmy werd vandaag huilend in haar kots en poep wakker en zei maae "bah".
Zielig hoor. Vreemd dat Ze er daarna zo vrolijk bij blijven he
  vrijdag 26 januari 2018 @ 09:17:53 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176753697
Awwww, zieligerd! Ziek of heeft ze iets verkeerds gegeten ofzo?

Hier wil Larf niet meer zitten als ze een poepluier heeft. Op zich wel een handige indicatie al verraad de lucht haar ook meestal wel :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176754092
Jeetje gm, alweer! Beterschap!

Hier 7-8 fles, uur daarna boterham, uur daarna stuk fruit (banaan/manderijn/druiven)
Rond half 12 boterham
12 uur slapen
2 uur weer fruit/rozijnen/liga/nijntje koekje (laatste is favoriet)
5 uur avondeten
7 uur bord pap met halfvolle melk

Drinken is thee of heel erg verdunde diksap, staat de hele dag klaar. Hij drinkt meestal 1 beker van 200 ml leeg.
pi_176754912
Aww Arja zo zielig, hopelijk is het gauw voorbij! Hier trouwens ook een hele tijd knielopen, hartstikke snel ook. Op een dag stonden ze op en liepen in no time lange stukken.

En GM ook alweer in het ziekenhuis, arme James. Is er nu een verklaring waarom hij zo vatbaar blijft of is het domweg pech?

Hier ons schema globaal:
7.00 1,5 of 2 boterhammen
9.00 2 stuk fruit
10.00 plakje ontbijtkoek
11.00- ergens tussen 11.45 en12.30 slapen
12.30 2 boterhammen
15.00 fruit en koekje of maisvingers
17.00 avondeten + kwark
17.45 flesje melk (variërend tussen 100 en 200ml)
18.30 naar bed

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 26-01-2018 10:49:22 ]
  vrijdag 26 januari 2018 @ 11:43:34 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176756213
Na 2,5 uur te hebben gekookt vanmorgen, kon ik Max om 8 uur weer op zijn bed leggen en sliep hij tot 11 uur :D Lekker schemaatje Max.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb soms het idee dat hij wel wat weinig eet overdag maar komt aardig. overeen met jouw schema.
Hier vind ik het overdag ook soms summier, want niet altijd gaan die boterhammen erin. Alleen het avondeten gaat vooral in grote hoeveelheid. Inmiddels een bord gelijk aan de onze.

Hoe gaat het vandaag met James?

Heb jij trouwens geen hernia, las ik dat niet? Man, hoe red je dat allemaal?

Net bij fysio vandaan en er treedt nog geen herstel op. Nu door naar de neuroloog. Er wordt nu gedacht aan een hernia. Flinke bummer.
pi_176756523
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:17 schreef Molo het volgende:
Awwww, zieligerd! Ziek of heeft ze iets verkeerds gegeten ofzo?

Hier wil Larf niet meer zitten als ze een poepluier heeft. Op zich wel een handige indicatie al verraad de lucht haar ook meestal wel :')
Dat is een handige nieuwe feature van Larf.

Ik denk buikgriep want mijn man heeft het ook. Nu ik nog :')
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:03:06 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176756552
Ah nee, Arja, sterkte. Zal lekker geroken hebben :{
pi_176756557
Dat klinkt goed madivi dat het snel lopen wordt na het knie lopen. Beetje oefenen met balans denk ik.

Q oh jee hernia
pi_176757276
Quoi dat is niet best.
Hopelijk valt het mee

Beterschap voor alle zieke kindjes, papa's en mama's :*

Gm fijn dat je nu een vernevel apparaat thuis krijgt. Kan je die gelijk gebruiken als het nodig is en hopelijk scheelt dat weer een ritje ziekenhuis.

Hier zitten we in een bunker fase.
8 uur een boterham en een grote beker melk.
9 uur biscuitjes (pakt hij zelf uit de kast :D )
10 uur fruit
12 2 boterhammen met een beker melk
Met wat geluk slaapt hij tussen 12.30 en 14
14 cracker of iets wat in de hand mee kan naar school
15 fruit of yoghurt ofzo
18 warm eten (en vaak eet hij na zijn eigen eten het bord van zijn broer ook nog leeg) en een toetje
19 bed tijd
Hij kan altijd water pakken want dat staat er de hele dag.

Net waren we in de appie en daar stond een karretje met fruit voor kinderen wat gepakt mocht worden. Dus meneer at een hele banaan. Daarna kreeg hij een worstje bij de vleeswarenafdeling en bij de brood afdeling kreeg hij een broodje :D Boodschappen doen is een feestje
pi_176759577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:43 schreef Quoi het volgende:
Na 2,5 uur te hebben gekookt vanmorgen, kon ik Max om 8 uur weer op zijn bed leggen en sliep hij tot 11 uur :D Lekker schemaatje Max.

[..]

Hier vind ik het overdag ook soms summier, want niet altijd gaan die boterhammen erin. Alleen het avondeten gaat vooral in grote hoeveelheid. Inmiddels een bord gelijk aan de onze.

Hoe gaat het vandaag met James?

Heb jij trouwens geen hernia, las ik dat niet? Man, hoe red je dat allemaal?

Net bij fysio vandaan en er treedt nog geen herstel op. Nu door naar de neuroloog. Er wordt nu gedacht aan een hernia. Flinke bummer.
James zit nog erg vol maar het zit los. We krijgen ook nog geen vernevelapp voor thuis, eerst naar de longverpleegkundige

Ik heb idd een hernia, 6 februari een nieuwe mri scan om te kijken of mijn lijf het oplost of niet, Soms denk ik van wel maar als ik dan weer veel pijn heb na een drukke dag lijkt de operatie niet te voorkomen. En hoe ik t red... Geen keuze want ik ben vaak maar alleen, en s'avonds zodra alles slaapt ga ik ook liggen. en elke dag een hoop pijnstilling.

kun je snel terecht bij de neuroloog.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 26 januari 2018 @ 16:37:04 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176761656
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

James zit nog erg vol maar het zit los. We krijgen ook nog geen vernevelapp voor thuis, eerst naar de longverpleegkundige

Ik heb idd een hernia, 6 februari een nieuwe mri scan om te kijken of mijn lijf het oplost of niet, Soms denk ik van wel maar als ik dan weer veel pijn heb na een drukke dag lijkt de operatie niet te voorkomen. En hoe ik t red... Geen keuze want ik ben vaak maar alleen, en s'avonds zodra alles slaapt ga ik ook liggen. en elke dag een hoop pijnstilling.

kun je snel terecht bij de neuroloog.
Pfoeee, heftig. Hier een week wachten. Als dan geen herstel, dan naar neuroloog via de huisarts. We'll see. Beleid blijft conservatief, denk ik, dus het maakt weinig uit. Duurt alleen wat langer allemaal.

Succes met Jamesje!
pi_176762900
Het is zo ver!! L stond een paar keer vandaag echt lang los en heeft zelfs wat stapjes gezet! Zelf was hij totaal niet onder de indruk :+ en dat ik zo enthousiast was vond hij maar irritant. Maar hij deed het en ik heb het los staan zelfs op foto (ik kon dus terwijl hij los stond m'n mobiel pakken, de camera opstarten en een foto maken).
pi_176763241
Jaaaa Nazil tof O+
  vrijdag 26 januari 2018 @ 18:19:54 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176763294
Jeeeeeee! *O*

Arja, heeft Emmy al meer stapjes gezet?

Hier staat hij met 1 handje aan de poef, wil dan gaan stappen, kijkt ons ondeugend aan en doet het niet. Hij zit ons gewoon te fukken! :D

Er is verder niet geslapen vandaag, dus dat wordt een rustig avondje voor de buuf (die straks de babyfoon krijgt als hij slaapt). Hij heeft vanmiddag heel lief konijnen geaaid ("aaaaaaaaaai"). Grote jongen.
pi_176768369
Goed bezig, L *O*

Schema hier bestaat niet. Ontbijt een keer, tussendoortje een keer, lunch een keer, dutje een keer. Nog meer tussendoor. Avondeten en slapen :D
S. had gisteren een gehaaid grapje met Nijntje-koekje (ook favo hier). Ik had een lege doos van luiers neergezet (ja, luie bestelmoeder hier!), want dat is het tofste speelgoed sowieso. Ik was in de bijkeuken en ik zie in mijn ooghoek S. naar de voorraadkast lopen, een koekje pakken en naar de kamer terug. Dus ik loop ook richting de kamer. Staat hij heel verbaasd naar de doos te kijken: ‘Mama, kijk! Nijna-koekie in!’ Dus ik: ‘Huh? Zit daar nou zomaar een Nijntje koekje in de doos?’ ‘Jaaaa’ (met heeeeele verbaasde doch ondeugende blik).
Ik vond het zo slim dat ik hem maar even heb gelaten. Grappenmaker.

Herniadames, er is hoop. Paar jaar geleden een hernia gehad en uitval door SI-gewricht. Ik heb daarvoor pijnbestrijdingsspuiten gehad, 3 keer. Daarna geen noemenswaardige last meer van gehad. Zelfs met de zwangerschappen niet. Blijft uiteraard altijd een zwakke plek, ik moet altijd opletten en in een achtbaan zul je me niet meer vinden ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176768658
Q nee ze heeft geen losse stapjes meer gezet.
Hoe was het in de stad?

Lesage wat is S geraffineerd met zijn koekje :D

Hoe gaat het slapen nu?
Heb je al eens geprobeerd om wel meer met vaste eet- en slaaptijden te werken?
Emmy heeft wel echt vaste tijden nodig. Anders stuitert ze maar vrolijk door, terwijl ze eigenlijk wel moe is
pi_176769552
Slapen gaat de laatste 2 weken eigenlijk prima. Inslapen zonder problemen. In de nacht (maar wel regelmatig bijna ochtend) wordt hij wakker en leggen we hem bij ons en slapen verder.
Meer ritme zou tof zijn, maar ik kan dat echt niet :') vriend en ik zijn zo impulsief. We bedenken vandaag dat we morgen op vakantie gaan (dat doen we dus ook echt).
Ergens doe ik het ook bewust, want ik weet dat wij heel veel regelmaat toch niet volhouden, dus dan kunnen onze kinderen daar beter niet aan laten wennen. Er is heus wel iets van schema, maar die tijdens zoals jullie ze schrijven heb ik gewoon niet :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176772674
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:09 schreef LeSage het volgende:
Goed bezig, L *O*

Schema hier bestaat niet. Ontbijt een keer, tussendoortje een keer, lunch een keer, dutje een keer. Nog meer tussendoor. Avondeten en slapen :D
S. had gisteren een gehaaid grapje met Nijntje-koekje (ook favo hier). Ik had een lege doos van luiers neergezet (ja, luie bestelmoeder hier!), want dat is het tofste speelgoed sowieso. Ik was in de bijkeuken en ik zie in mijn ooghoek S. naar de voorraadkast lopen, een koekje pakken en naar de kamer terug. Dus ik loop ook richting de kamer. Staat hij heel verbaasd naar de doos te kijken: ‘Mama, kijk! Nijna-koekie in!’ Dus ik: ‘Huh? Zit daar nou zomaar een Nijntje koekje in de doos?’ ‘Jaaaa’ (met heeeeele verbaasde doch ondeugende blik).
Ik vond het zo slim dat ik hem maar even heb gelaten. Grappenmaker.
Ik ben ook niet van schema. Eten is hele tijd beschikbaar en wordt tussendoor actief aangeboden, bijgemaakt, omgewisseld. Of ze komt zelf met iets aanlopen of wijst ernaar met geluid. Of vriendlief gaat met haar netjes aan tafel ontbijten en lunchen. Of ik doe dat wanneer het uitkomt of samen.

Dingen ergens uithalen en ergens anders in doen is leuk idd. In bakjes zakjes emmers doosjes kastenw tassen. Ik vind dingen op allerlei plekken terug.
Tissuedoos leeghalen en per velletje aan mij geven en telkens met nieuwe haar eigen neus ermee afvegen :D en dan weer terugroepen en los in de kast waar het vandaan kwam leggen :D.


En joh dat is toch niet lui! Gewoon efficient meer tijd en energie voor andere dingen. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Unihipili op 27-01-2018 01:56:24 ]
  zaterdag 27 januari 2018 @ 09:35:40 #78
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176773872
Uni, nu zie ik een all you can eat buffetje voor me :+

LeSage, waar gaat de reis heen?

Bizar om gister de deur achter ons dicht te trekken met de babyfoon bij de buren. Hij heeft gewoon geslapen ^O^ Alleen toen we thuiskwamen hoorden we vanuit zijn kamer: haaaaai! _O-
  zaterdag 27 januari 2018 @ 09:43:21 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176773940
Haaaai _O-

Hier een dramanacht, geen idee wat er was maar ze moest per se spelen, Bumba, een hand pruimen, een plak kaas en water. Stootte een beker om om vier uur 's nachts, dat soort geneuzel. En dan stuiterend wakker om 8 uur.... :')

Gelukkig geen plannen vandaag :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:08:31 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176774151
Heftig nachtje!
Sterkte vandaag.

Ik moet zeggen dat samen naar de kroeg gaan in combinatie met de volgende ochtend weer zo'n gezellig stuiterballetje ook even doorbijten is. Gelukkig weet Max wat we nodig hebben. Nieuwe woord: "koffie!" c_/
pi_176775715
Oh Molo, wat een feestcafé bij jullie haha. Rustig opstarten vandaag.

Quoi, fijn dat jullie er zo samen uit konden!

Uni, het lijkt mij zo slecht voor de tandjes als ze de hele dag door eten beschikbaar hebben? Ik probeer het daarom wel te beperken qua aantal momenten (en ze eten hier ook beter van de hoofdmaaltijden als ze niet teveel tussendoor eten, dat speelt ook mee).

Wij nav eerder in het topic vanochtend met brooddeeg aan de slag. Ze waren er niet erg van onder de indruk, de 3d stickers van de action waren wél goed voor 1,5 uur pret. :')
  zaterdag 27 januari 2018 @ 12:16:10 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176775791
Heerlijk hoe zoiets gaat hč Madivi _O-
Ik had magic sand gekocht, maar ze vond er geen klap aan. Dus dat is maar weer opgeborgen.
Op vakantie wilde ik graag naar een museum (Mucha O+ ) en dat vond Larf ook helemaal leuk. Ze was de jongste bezoeker ooit zei de kassadame _O_
Toen ik even nog de museumwinkel in wilde heeft zij zich samen met Koos ruim een half uur vermaakt met een kluisdeurtje open en dicht doen, er zelf in kruipen en weer uit kruipen _O_ _O-
Heerlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176776656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 09:35 schreef Quoi het volgende:
Uni, nu zie ik een all you can eat buffetje voor me :+

LeSage, waar gaat de reis heen?

Bizar om gister de deur achter ons dicht te trekken met de babyfoon bij de buren. Hij heeft gewoon geslapen ^O^ Alleen toen we thuiskwamen hoorden we vanuit zijn kamer: haaaaai! _O-
Hahaha volgende keer vraagt hij of jullie het leuk hebben gehad.

Magic sand oh ja aan dat soort dingen denk ik niet. Mijn moeder had al met haar getekend en toen dacht ik oh ja kan ik ook wel eens doen

Gm hoe is het met James?
pi_176776908
Haha, Q, ik bedoelde niet dat we dat op dit moment doen, maar wel al vaker gedaan ;)
Nu kunnen we niet op vakantie, want morgen feeeeeest! Nog maar 2 dagen een dreumes in huis :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176776958
Wel een fijn welkom, Q :D

Madivi _O- het loopt altijd anders dan je denkt!

Magic sand lijkt me super leuk, maar S. vreet nog steeds alles op :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 27 januari 2018 @ 14:41:34 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176777926
Ahaaaa, ik dacht: je gaat meteen morgen! Kan inderdaad niet met de carnaval hč? :P

Ik moest ff wat schrijven en zit in een koffietentje te werken. Zodra Max uitgeslapen zou zijn, zou mijn vriend met 'm richting de stad komen voor een bakkie. Alleen hij slaapt en slaapt en slaapt en slaapt maar :')

En ik ben wel klaar. Dan maar shoppen.

Gelukkig steekt Max echt weinig in zijn mond. Hij pakt juist alles op en komt het netjes geven. Kruimels, maar ook stukjes glas als we ergens zijn. Ben wel blij met die stofzuigerfunctie.
pi_176778004
Lekker luie Max O+

Carnaval is pas over 2 weken, maar vieren we niet dit jaar. Baby van 4 maanden vind ik nog wel erg jong voor de kroeg :+ we zijn nog aan het kijken om 3 dagen weg te gaan dan, want maandag en dinsdag wel vrij :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176781250
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 12:11 schreef Madivi het volgende:
Uni, het lijkt mij zo slecht voor de tandjes als ze de hele dag door eten beschikbaar hebben? Ik probeer het daarom wel te beperken qua aantal momenten (en ze eten hier ook beter van de hoofdmaaltijden als ze niet teveel tussendoor eten, dat speelt ook mee).
Wat zou dan wel goed zijn volgens jou? Oprechte vraag :Y ik let daar namelijk niet zo op.
Ik denk het is een melkgebit. Voor kaakontwikkeling is het wel goed veel te kauwen, heeft indirect effect op tanden.
Ik vind het vooral belangrijk dat ze eet als ze zin heeft en beter kleine beetjes dan grote hoeveelheden ineens.
Als we naar buiten gaan niet altijd wat beschikbaar.
pi_176782753
:W wij verlaten officieel dit topic: geen dreumes meer in huis sinds vandaag.

We hebben het feest volgende week voor de familie (samen met zijn zus haar verjaardag) en vandaag rustig met het gezin doorgebracht. Gevierd met kado en pannekoekenlunch. Het kado beviel prima, maar aangezien het de eerste koortsvrije dag sinds woensdagavond was, werd er niet gegeten door ons kereltje.

Het lijkt wel een gewoonte: ziek tijdens verjaardag :D. We hebben ook van die heerlijke snotfotos van zijn eerste verjaardag.

Bedankt voor alle jullie dreumeservaringen en tot ziens bij het peutertopic en natuurlijk een plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Vosje6 op 27-01-2018 20:04:23 ]
pi_176782791
Oeps
  zaterdag 27 januari 2018 @ 20:38:43 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176783649
Grote kerel! Gefeliciteerd en veel plezier in het volgende topic!
En beterschap natuurlijk ook!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 27 januari 2018 @ 20:39:06 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176783654
Hier een rukdag met een kutkind vandaag :+
Morgen gelukkig weer een dag, jeeeeeej *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176784618
Gefeliciteerd Vosje.

molo :D Ik hou van jouw nuchterheid.

@arja James is nog snotterig en zit vol, maar vrolijk en zijn nieuwste dagtaak is om het konijn al zijn auto's en zoefzoef te laten zien... 1x gebeten maar dat houdt m niet tegen :P
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:18:17 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176784671
Die James _O- wat een stoere is het toch! Past ook wel bij zijn looks en naam :D
Snel wel beter worden kereltje, lekker weer goed in je vel zitten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176784784
Feli Vosje!

Oh fijn om te horen gm. Ben je er nog gespannen onder of valt dat wel mee?

Molo boks. Emmy was ook zo zeurderig en pieperig vandaag en snel gefrustreerd en de hele dag om koekies vragen.

Vandaag ook alweer haar middagdut overgeslagen en dat zou nog niet zo heel erg zijn als ze dan de nachten niet zou spoken
pi_176784827
James met zn nieuwste beste vriend :P

S. 2014
J. 2016
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:24:48 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176784873
Sterkte Arja, dan zijn ze echt even een stuk minder leuk ja :')
Hopelijk vannacht beter!

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
James met zn nieuwste beste vriend :P

[ afbeelding ]
_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176785464
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:22 schreef Arja het volgende:
Feli Vosje!

Oh fijn om te horen gm. Ben je er nog gespannen onder of valt dat wel mee?

Molo boks. Emmy was ook zo zeurderig en pieperig vandaag en snel gefrustreerd en de hele dag om koekies vragen.

Vandaag ook alweer haar middagdut overgeslagen en dat zou nog niet zo heel erg zijn als ze dan de nachten niet zou spoken
Nee ik ben verrassend kalm... t komt zoals het komt en dan kunnen we het ook samen aan. ( De kids en ik)

succes met de piepmiep :*
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:58:02 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176785758
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:58 schreef Vosje6 het volgende:
:W wij verlaten officieel dit topic: geen dreumes meer in huis sinds vandaag.

We hebben het feest volgende week voor de familie (samen met zijn zus haar verjaardag) en vandaag rustig met het gezin doorgebracht. Gevierd met kado en pannekoekenlunch. Het kado beviel prima, maar aangezien het de eerste koortsvrije dag sinds woensdagavond was, werd er niet gegeten door ons kereltje.

Het lijkt wel een gewoonte: ziek tijdens verjaardag :D. We hebben ook van die heerlijke snotfotos van zijn eerste verjaardag.

Bedankt voor alle jullie dreumeservaringen en tot ziens bij het peutertopic en natuurlijk een plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met je grote vent! Hopelijk knapt hij verder lekker op. Lekkere traditie.

GM, een nijn! O+ Aait 'ie 'm netjes?
pi_176786030
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je grote vent! Hopelijk knapt hij verder lekker op. Lekkere traditie.

GM, een nijn! O+ Aait 'ie 'm netjes?
Laat ik zeggen dat hij zn best doet... :P en hij zegt "nijn" (nog steeds geen papa)
S. 2014
J. 2016
pi_176786428
James O+ O+

We hebben een drukke dag gehad met boodschappen en het huis versieren. Morgen feest! Wat een bijzondere ervaring toch weer, mijn oudste 2 :'( O+ :'(
Maandag pas echt, maar het voelt toch al echt nu.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 27 januari 2018 @ 23:14:09 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176787503
Bijna zover, LeSage!

Is het volle maan ofzo? Er wordt hier gedanst door de kamer. En maar stuiteren bij het gasfornuis. "Koken, ja?" x 1000 :')

Ik wou eigenlijk vroeg naar bed :O
pi_176788184
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 23:14 schreef Quoi het volgende:
Bijna zover, LeSage!

Is het volle maan ofzo? Er wordt hier gedanst door de kamer. En maar stuiteren bij het gasfornuis. "Koken, ja?" x 1000 :')

Ik wou eigenlijk vroeg naar bed :O
Bijna.
Maanstanden

Printen en op de koelkast plakken. Kan wel wat gedrag verklaren :+
Hier ook hieperdepieper tot ko op bed. Maar dat is verjaardagstechnisch gezien best logisch :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 januari 2018 @ 00:42:47 #104
269689 crew  Viv
pi_176789045
Dag Vosje6 w/ en LeSage ook al bijna, maar jij komt over een tijdje met een nieuwe dreumes op de proppen terwijl ik dan nog steeds hier zit met ZZ. :D

Wat leuk gm, een konijntje. O+

Spuit 11: wij hebben geen schema. ZZ krijgt over de dag heen 3 flessen Nutrilon, 1 of 2 boterhammen, 2 of 3 stuks fruit, yoghurt en avondeten. De flessen zijn verdeeld over de dag en het avondeten is uiteraard 's avonds, maar verder geen vaste volgorde of tijden. Ze doet overdag 0, 1 of 2 dutjes variërend van 3 kwartier tot 3 uur, zonder enige voorspelbaarheid of vaste tijden. Ze gaat later naar bed dan de meeste kindjes hier (rond 21:00u), en wordt ook later wakker (ergens tussen 8:00 en 10:00u). Het enige waarin we haar ritme sturen, is dat we haar na 16:00u wakker maken van haar eventuele dutje, want anders gaat ze pas na 23:00u weer slapen. Ik vind het wel relaxed zo! Okay, qua dutjes zou het wel handig zijn om te kunnen voorspellen of en zo ja, hoelang ik mijn handen vrij zal hebben, maar aan de andere kant hoef ik dus nooit rekening te houden met bepaalde slaaptijden bij afspraken of op vakantie. :Y)
  zondag 28 januari 2018 @ 00:47:57 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176789123
Klinkt relaxed Vivi. Dat rekening houden met hoeft hier gelukkig ook niet. 9 vd 10 keer gaat het toch anders en is het ook prima. Ze kunnen zelf zoveel regelen :)

Zo, meneertje ligt weer. Kunnen wij ook :P
  zondag 28 januari 2018 @ 08:55:32 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176790468
Ik hoor hier net een speen op de grond flikkeren, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze wakker wordt :+

Wel de hele nacht doorgetukt sowieso _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 28 januari 2018 @ 09:09:30 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176790571
Flikkeren die van jullie ook weleens álles uit bed? Alleen het matrasje niet, zeg maar :')

Lekker dat ze doorgeslapen heeft. Hier ook wel, alleen van 1 tot 7. Hád langer gemogen :P

Gelukkig slapen onze katten nu ook door :') Die hadden een hele periode om 4 uur stipt acute honger. Leve de automatic feeder.

Afijn, koffie, pijnstillers, manneke naar opa en oma en ik richting de Veluwe.
  zondag 28 januari 2018 @ 09:11:40 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176790594
Nee eigenlijk niet, verbaast me wel want ze heeft toch mijn trollgenen ook.
Ze flikkert wel alle dozen en zakken speelgoed continu leeg.
In bed alleen haar speen als ze niet oplet of zoals nu omdraaide.

Iets leuks op de Veluwe hoop ik? Sterkte met je pijn iig!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176790600
Vosje, wat een grote mooie kerel!

LeSage, veel plezier vandaag, zo leuk dat ze het nu ook veel bewuster meemaken. Hopelijk heeft hij toch wat kunnen slapen.

Oh die nachtbrakers hier, vermoeiend joh!

Molo, zo leuk mee naar musea. En ja in en uit dingen is geweldig hč...de verpakking van je nieuwe speelgoed is ook leuker dan je speelgoed zelf.

Quoi, hier ligt alleen dekbed en één verwaarloosde knuffel in bed. Ze liggen ook niet in een ledikant, dus dat scheelt misschien in beleving?

Gm, dappere James, wat een mooie wimpers heeft hij toch haha. Fijn dat je je er goed doorheen slaat, t is niet niets!

Uni, tandarts adviseert het aantal eetmomenten (zuur/suiker aanvallen, ook sap dus) tot max 6 a 7 te beperken. Melkgebit wisselt vaak pas rond 6-10 jaar, dus ze moeten toch best wel een tijd mee, liefst zonder zwak glazuur (gaatjes, pijn etc). Tav steeds klein beetjes eten, ene kant logisch, maar dat is straks op psz/school ook niet meer haalbaar lijkt me?

[ Bericht 5% gewijzigd door Madivi op 28-01-2018 10:35:01 ]
pi_176790803
Klinkt relaxed vivi. Maar hoeft zz niet op een bepaalde tijd naar de opvang oid?

Emmy spookte weer om 5 uur maar ging na troosten weer slapen tot 7 en na een flesje weer tot nu. Dit had ik nodig!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 januari 2018 @ 09:54:06 #111
269689 crew  Viv
pi_176791087
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 09:09 schreef Quoi het volgende:
Flikkeren die van jullie ook weleens álles uit bed? Alleen het matrasje niet, zeg maar :')
Die van mij hééft alleen maar een matrasje (okay, en een slaapzak en een speen). 8-)
quote:
Gelukkig slapen onze katten nu ook door :') Die hadden een hele periode om 4 uur stipt acute honger. Leve de automatic feeder.
:D Hier hebben ze 24/7 brokjes tot hun beschikking en dat gaat goed, maar dat neemt niet weg dat ze soms 's nachts de boel bij elkaar mauwen, vanwege storm, onderlinge ruzie of omdat kat. :')
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 09:34 schreef Arja het volgende:
Klinkt relaxed vivi. Maar hoeft zz niet op een bepaalde tijd naar de opvang oid?
Ja, 2 dagen per week moet ik haar wakker maken om 7:30u voor de opvang (de andere 5 dagen is minstens 1 van haar ouders thuis). Ze haalt dat vrijwel altijd in aldaar, met een lang dutje 's ochtends.
pi_176798700
L gaat emmy van Arja achterna, L wil absoluut niet meer staan ineens :'( wel aan de tafel enzo maar als ik 'm wil laten staan aan mijn handen gaat hij direct zitten. Nou ja zal nog wel komen maar pff het mag van mij opschieten O+
pi_176802527
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 15:43 schreef Nazil het volgende:
L gaat emmy van Arja achterna, L wil absoluut niet meer staan ineens :'( wel aan de tafel enzo maar als ik 'm wil laten staan aan mijn handen gaat hij direct zitten. Nou ja zal nog wel komen maar pff het mag van mij opschieten O+
Haha Emmy liep net ineens weer een paar stappen, maar toen ik daar enthousiast op reageerde liet ze zich vallen.
Volgens mij moet ik het juist stiekem aanschouwen

Edit en ze deed het nog een keer maar dan meer stappen en nu heeft mijn man het ook gezien *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Arja op 28-01-2018 19:01:10 ]
pi_176804416
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 18:27 schreef Arja het volgende:

[..]

Haha Emmy liep net ineens weer een paar stappen, maar toen ik daar enthousiast op reageerde liet ze zich vallen.
Volgens mij moet ik het juist stiekem aanschouwen

Edit en ze deed het nog een keer maar dan meer stappen en nu heeft mijn man het ook gezien *O*
Oohhh wat leuk dat je man het gezien heeft! Hier heeft hij het ook nog niet gezien, daar baalde hij ook van. Net stond L heel even los toen we aan het geinen waren, maar hij lijkt het gewoon heel eng te vinden. Ik denk een keer iets te hard gevallen. Hij moet er zelfvertrouwen in krijgen en ik denk dat ik niet zo hard moet pushen.

Maar hij kan zich er op gaan storten, want twee hoektanden zijn zo goed als door *O* eindelijk.
pi_176805216
Jongens, wat een feestje heeft S. gehad. Het was heel druk, hij is heel erg verwend met veel te veel speelgoed :') net nog even lekker in badje geweest en geknuffeld op de bank en hij ligt nu heerlijk op bed.
Morgen heb ik gewoon een peuter in huis :'( O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176807571
Gefeliciteerd LeSage! *O*
pi_176809240
Gefeliciteerd lesage en ook fijn dat hij weer goed slaapt!
  zondag 28 januari 2018 @ 23:09:28 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176809707
Gefeliciteerd LeSage! (morgen officieel, maar goed)

Arja en Nazil, even geduld hebben nog met jullie stappers.

Veluwe was (is!) voor fun. Dagje van opleiding, gecombineerd met wandelen, lekkere wijn en goed eten. En overnachten in een hotelletje met mijn zus, die toevallig ook in de buurt was :)

En over de smijterij: hier gaan 4 vaste knuffels, een fles en tochtstrip dus af en toe door de kamer. Max is trouwens inmiddels bijna net zo lang als de tochtstrip :D
  maandag 29 januari 2018 @ 03:01:51 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176811915
Gefeliciteerd LeSage! Lekker peuteren :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176812545
Nou opbokken LeSage, ik kom je plek innemen. :+ (Gefeliciteerd! O+ )

Ik heb sinds vandaag weer een dreumes. Zo'n echte, die los loopt, kletst, al volop aan dramabuien doet en gisteren flink van de taart aan het smullen was. O+

:W
pi_176812595
Gefeliciteerd nieuwe dreumesen!

Jeetje Selvaria, wat een ogen :o O+
  maandag 29 januari 2018 @ 07:21:24 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176812665
Welkom taartmonstertje! :D
Gefeliciteerd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 januari 2018 @ 07:36:24 #123
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176812734
Gefeliciteerd LeSage en Selv!

LeSage tot in het peutertopic in juni! En Selv welkom hier! *O*

Mooi meisje, die L. O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176812824
Feli Sel!
Wat een plaatje O+
pi_176812984
Tot gauw LeSage!

Wauw Selvaria, wat een knapperd en al loslopen met 1 jaar, ze heeft er de vaart in! :D

Hier gister naar het vliegveld geweest om vliegtuigen te kijken... Middag van hun leven was het. Keihard DieDuiiiii gillen door het restaurant. Indoor voice moeten we nog even aan werken :D :')
  maandag 29 januari 2018 @ 08:20:07 #126
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176813011
Gefeliciteerd LeSage en Selvaria *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 29 januari 2018 @ 08:22:41 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176813022
Chanty! Lang geleden! Hoe is het daar?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176813187
Wij schuiven graag een plaatsje door voor jullie, Selv :*

Gisteren een fantastische afsluiting van een fantastisch jaar gehad. Wat zijn dreumessen toch heerlijk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 29 januari 2018 @ 08:44:15 #129
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_176813215
ik kan het in het reisforum vragen, maar ik denk dat ik hier meer gebruikers vind van "dezelfde doelgroep" :)

We moeten zo langzamerhand beslissen waar we dit jaar op vakantie gaan. Met een kleine van op dat moment 20 maanden, is dat anders dan we vroeger deden.
Wat deden we eerder? Voornamelijk s'morgens een dorpje of stadje bezoeken, en dan ploften we s'middags ergens in de buurt op het strand neer. Of een wandeling van een hele dag, geen probleem.

Maar onze kleine meid zal s'middags toch moeten slapen, en dat gaat enigszins in de draagdoek, maar niet voor twee weken lang. Dus moeten we wel ons schema iets gaan aanpassen :)

Waar twijfelen we nu over?

1) Terschelling: mijn vrouw is er verliefd op, en ik waardeer het zelf ook ontzettend. Je kunt gewoon het strand op, het bos in, wandelen, fietsen. En voor ons heel belangrijk: je bent er zo.
Nadeel: onze dochter gaat s'middags dus slapen. Wat betekend dat wij bij ons huisje zitten. Bij goed weer geen probleem.. maar het is Nederland, zul je zien dat we slecht weer hebben.

2) Italië. Toen onze dochter er nog niet was, onze favoriete bestemming. We zijn bij het Gardameer, Toscane en Sicilië geweest. We zouden zo weer willen gaan, maar mijn vrouw ziet op tegen de lange rit (hier kunnen we nog wel wat in regelen, met een goedkope budget vliegmaatschappij en autohuur), maar we zitten meer met de dagbesteding. Wat is nu een mooie omgeving waar je toch nog iets cultureels kunt doen en kunt wandelen? Mijn gevoel zegt ergens langs de Adriatische kust (daar zijn we nog niet geweest), en anders Lago Maggiore of Como meer. Wie heeft hierover nog tips?

3) Menorca. Op Mallorca, het grote broertje, zijn we al eens geweest. Menorca lijkt een mooi alternatief, klein, overzichtelijk en toch lekker weer. Nog geen ervaringen mee.

Wie kan ons wat op weg helpen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 29 januari 2018 @ 09:08:28 #130
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176813434
LeSage en Selv, hier ook nog: Gefeliciteeeerd! *O*

Gonzo, wij hebben destijds gekozen voor Mallorca. Voor de simpele reden dat we dan lekker een boekje konden lezen op het balkon tijdens de middagdut.. zonder kans op regen :P
Maar eigenlijk is bijna elke vakantie wel te doen met een kleine hoor.. het is maar net hoe je het insteekt denk ik :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 29 januari 2018 @ 10:08:48 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176814301
Het ligt toch heel erg aan wat jouw kind fijn vindt, gewend is en wat je eigen verwachtingen zijn denk ik.
Loopt je kind of niet, slaapt het beetje in draagzak/buggy of niet. Dat soort dingen.

Het is sowieso een andere vakantie, maar hoeft niet minder leuk te zijn.

Vriendin van me zit in toerisme en roept altijd dat Menorca geweldig is voor kinderen (en hun ouders :+ ). Zelf alleen op Mallorca geweest maar kan me er iets bij voorstellen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 januari 2018 @ 10:09:28 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176814311
Jongens, mijn kind is de keukenkastjes met een doekje aan het poetsen en was net met een veger in de weer

Verwisseld in het ziekenhuis, ik zweer het je!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 januari 2018 @ 10:42:00 #133
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_176815035
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:08 schreef Molo het volgende:
Het ligt toch heel erg aan wat jouw kind fijn vindt, gewend is en wat je eigen verwachtingen zijn denk ik.
Loopt je kind of niet, slaapt het beetje in draagzak/buggy of niet. Dat soort dingen.

Het is sowieso een andere vakantie, maar hoeft niet minder leuk te zijn.

Vriendin van me zit in toerisme en roept altijd dat Menorca geweldig is voor kinderen (en hun ouders :+ ). Zelf alleen op Mallorca geweest maar kan me er iets bij voorstellen.
we zullen eens kijken....

Nog een algemene vraag: bij sommige verblijven zie ik staan: familiekamer.

Hoe moet ik dit zien? Is dit een wat groter verblijf, maar wel met één woonkamer en één slaapkamer, of zijn er dan twee slaapkamers?

We zoeken namelijk wel een aparte slaapkamer voor onze dochter.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_176815097
Inderdaad kindafhankelijk, maar wij hebben een heerlijke vakantie in Toscane gehad met (toen) een baby van 7 maanden en een peuter van 2 jaar en 3 maanden. 's Ochtends gingen we naar het strand of keutelden we wat in de stad / het park / bij de speeltuin en 's middags zaten we lekker thuis tijdens de slaapjes en in de avond hingen we lekker op het terras.

Wij hebben overigens geen auto gehuurd, maar zijn naar Pisa gevlogen en verbleven in een heel leuk appartement in Lucca. Uitstapjes hebben we met de trein gedaan en dat ging helemaal prima. Ik vond een buggy/kinderwagen in die hitte overigens wel een must, dat ging in het vliegtuig ook zonder problemen.

Jullie kennen jullie kindje natuurlijk het best, dus je zal zelf de afweging moeten maken. Een lange autorit zou ik overigens niet doen, maar dat komt echt doordat ik meisjes heb die de auto voor lange stukken beide niet zo denderend vinden en er hooguit twee uur achter elkaar in slapen.
pi_176815113
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:42 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we zullen eens kijken....

Nog een algemene vraag: bij sommige verblijven zie ik staan: familiekamer.

Hoe moet ik dit zien? Is dit een wat groter verblijf, maar wel met één woonkamer en één slaapkamer, of zijn er dan twee slaapkamers?

We zoeken namelijk wel een aparte slaapkamer voor onze dochter.
Naar mijn weten is dat één kamer met vier bedden (of twee tweepersoonsbedden). Sinds de kinderen er zijn zweer ik toch wel echt bij huisjes en appartementen met minstens twee slaapkamers.
pi_176815195
Bedankt voor de felicitaties allemaal!

Man had vannacht L.-dienst en ze bleek drie keer gespuugd te hebben 's nachts. ;( Ook alles wat we er net in probeerden te krijgen kwam er weer uit. Vanmiddag om 14:00 zouden er mensen ons huis komen bezichtigen, dus we hebben als een gek vanochtend alles gepoetst en opgeruimd, ik heb voor mijn werk man en L. naar mijn moeder gebracht (zodat ze niet in de tussentijd alles weer onder zou kotsen :') ) en nu zit ik op mijn werk (hele dag surveilleren bij toetsen :O ) en krijg ik een berichtje van man dat de bezichtiging verplaatst is naar morgen 17.00. :') |:( En om de tijdsverspilling compleet te maken hebben we gisteren ook nog een uur geknutseld aan traktaties, die ik vanochtend dus zonder kind op het kdv heb afgeleverd. :') :')
  maandag 29 januari 2018 @ 11:38:24 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176815773
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 08:22 schreef Molo het volgende:
Chanty! Lang geleden! Hoe is het daar?
Gaat z'n gangetje allemaal :) madame rent inmiddels rond en is dol op haar "voetjes" (schoenen dus) :+ praat de hele dag en ligt een aantal keren per dag op de grond te krijsen :') los van dat laatste mag ik niet klagen.

Zelf even niet zo goed in mijn vel en gewoon druk. Maar eens kijken of ik weer een beetje aan kan haken. En ga wéér solliciteren :@ weer intern, terug het onderzoek in hopelijk. Mijn manager gaat me wurgen :')

Selv kon je de traktatie niet een paar dagen bewaren tot ze beter is?

Vakanties zijn erg kind afhankelijk. Met Lucas waren we met 1,5 naar lanzarote maar die had heel veel rust nodig. Dus in de ochtend waren we gewoon in en om het huisje, na zijn slaapje rond drie uur konden we een paar uurtjes ergens naartoe en dan was het alweer etenstijd en was de dag voorbij. Hele dag lekker rondcruisen was er niet bij. Hoe het met Amélie zou gaan weet ik niet, denk dat ze wat meer kan hebben wel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_176816816
Selvaria, ach wat zielig!

Chanty, leuk om je update te lezen! Wat fijn dat ze het zo goed doet en jammer dat je huidige functie toch tegenvalt. Komt het niet lekker in je vel zitten alleen door de baan?

Wij zijn vanochtend onverwacht even een ochtend gaan kijken bij de peuterspeelzaal van mijn voorkeur. Ik belde om een afspraak te maken en het was een rustige ochtend dus we konden wel even komen kijken. Uurtje meegedraaid en van een afstandje toegekeken. Ze vonden het duidelijk wel interessant allemaal, alleen thuis was kleinste wel erg overprikkeld (heel hard huilgillen). Ik twijfel nog beetje wat het beste is, maar de plek is iig wel fijn volgens mij. Dat snot overal, brrrr :X

[ Bericht 8% gewijzigd door Madivi op 29-01-2018 12:51:27 ]
  maandag 29 januari 2018 @ 15:00:03 #139
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176819301
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:40 schreef Madivi het volgende:
Selvaria, ach wat zielig!

Chanty, leuk om je update te lezen! Wat fijn dat ze het zo goed doet en jammer dat je huidige functie toch tegenvalt. Komt het niet lekker in je vel zitten alleen door de baan?

Wij zijn vanochtend onverwacht even een ochtend gaan kijken bij de peuterspeelzaal van mijn voorkeur. Ik belde om een afspraak te maken en het was een rustige ochtend dus we konden wel even komen kijken. Uurtje meegedraaid en van een afstandje toegekeken. Ze vonden het duidelijk wel interessant allemaal, alleen thuis was kleinste wel erg overprikkeld (heel hard huilgillen). Ik twijfel nog beetje wat het beste is, maar de plek is iig wel fijn volgens mij. Dat snot overal, brrrr :X
Huidige functie is ok maar er is weinig te doen dus doe voornamelijk mijn oude functie nog. Dus werk is een mager zesje. Tel daarbij op dat ik twee jaar geleden al wilde blijven waar ik nu ga solliciteren... Zou gek zijn de kans te laten schieten. Zeker omdat de manager me al wilde bellen (ik was hem voor). Niet bepaald loyaal naar mijn huidige manager en collega's toe maar ik moet voor mezelf kiezen. Niet goed in mijn vel zitten heeft wel deels te maken met werk maar ook wat dingen uit verleden die weer opspelen. Maar komt allemaal goed :)

Peuterspeelzaal zal sowieso wel wennen zijn. Ze waren verder altijd bij jou toch? Krijgen nu enorm veel prikkels maar ze gaan het vast ook erg leuk vinden. Gewoon proberen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 29 januari 2018 @ 15:00:05 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176819302
Selvaria, welkom hier! Mooie L O+ Hopelijk knapt ze een beetje op. Dat bedoe ook met die bezichtigingen. Hopelijk gewoon lekker snel verkocht jullie huis.

Nou doeeeeei LeSage :W Of misschien ben je alweer terug met je tweede als wij er nog zijn. Dat rekensommetje kan ik ff niet maken :')

Chanty, leuk om weer iets van je te lezen. Sterkte met de werkperikelen. En Amélie doet het goed zo te lezen!

Molo, stuur larf effe voor een keuken-sop-beurtje door mij als ze klaar is, ja?

Madivi, wel fijn dat je even hebt kunnen kijken bij de psz. Hopelijk is je jongste er over een paar maanden gewoon klaar voor.

Ik ben net thuis en zie er enorm naar uit om Max op te halen van de gastouder. Vandaag dus ipv morgen daar en vanmorgen heul vroeg al gebracht door mijn vriend. Het was heerlijk, even een dag en nacht zonder kind (vooral die ochtend O+ ), maar nu mag het wel weer ophouden ;)
pi_176826887
Selv gefeliciteerd en welkom!
Lesage ook gefeliciteerd en tot snel!

Chanty, tijdje geleden idd. Hopelijk kan je weer terug naar je oude plekje.

L ging vanochtend z'n vader uit bed halen. Wilde naar de gang (gelukkig kan hij de deur nog niet openen) dus ik maakte de deur open. Hij opent zo het traphekje wat niet dicht stond en liep de trap op _O- met alle gemak ook, alsof hij dat al maanden doet. Ik liep alleen achter hem en hield mijn handen zo dat ik 'm kon tegen houden bij vallen. Dat gebeurde niet. Vervolgens opent hij boven weer het hekje en kruipt naar onze slaapkamer _O- daar moest ik hem op ons bed tillen. Grappig joh, plezier dat hij had _O- man geloofden niet dat het L's idee was, die dacht dat ik hem uit bed wilde hebben. En weer naar beneden liet hij zich gewoon van de trap af glijden met z'n voeten wel netjes eerst. :')

En gisteren zijn we stickers van Cars wezen plakken. Vindt hij ook zo geweldig. Die kleine stickers vergen heel wat van z'n motoriek maar het lukt hem wel. Ene hand zorgen dat een deel van de sticker op het blaadje komt en als het dan iets vast zit kan je de sticker van je andere hand los maken.

Over Cars gesproken: die pyjama is favoriet en als z'n badjas er overheen zit moet die badjas af en toe omhoog om te kijken of de auto er nog op staat *;
pi_176827540
Slapen jullie kleintjes wel eens tussen jullie in? Hier gebeurt dat soms nu ineens. :{

(Het feit dat ik het heerlijk vind dat hij het huid op huid contactje met mij zoekt of m’n hand vast houdt of met z’n wangetje tegen mijn wang slaapt, moet ik ff loslaten. Hij moet in z’n eigen bedje.)
:)
pi_176827645
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:23 schreef Soof-87 het volgende:
Slapen jullie kleintjes wel eens tussen jullie in? Hier gebeurt dat soms nu ineens. :{

(Het feit dat ik het heerlijk vind dat hij het huid op huid contactje met mij zoekt of m’n hand vast houdt of met z’n wangetje tegen mijn wang slaapt, moet ik ff loslaten. Hij moet in z’n eigen bedje.)
Helaas niet, ons bed is een springkussen. Wel komt hij af en toe op de bank tegen mij aan hangen. Dat deed hij eerder ook nooit. Vind ik ook heerlijk.
  maandag 29 januari 2018 @ 21:33:50 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176827798
Hier ook op bed geen seconde rust. Ik kan me er ook niks bij voorstellen, hoe leuk ik het soms ook zou vinden. Gelukkig genoeg geknuffel buiten het bed :)

En Soof :W Hoe is het met M? En van harte met je mooie nieuwtje ;)

Nazil, wat een leuke actie van L. Als één van ons blijft liggen in het weekend wil hij ook altijd naar diegene toe. Hij kan zelf het bed opklimmen en laat zich dan wild op je vallen :') Ook wil hij er ook altijd snel weer af (wat hij dan ook netjes doet, in zijn achteruit).
pi_176828388
Hai Chanty :W

Nazil wat schattig van die pyjama O+

Soof gefeliciteerd!

Emmy slaapt alleen wel eens tussen ons in als ze ziek is. En in het weekend komt ze s ochtends tussen ons in tv kijken en dan ligt ze een half uurttje rustig en kunnen wij nog even dommelen. Totdat ze ineens mijn neus pakt, in mijn ogen prikt, of mama blijft zeggen
pi_176828899
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:23 schreef Soof-87 het volgende:
Slapen jullie kleintjes wel eens tussen jullie in? Hier gebeurt dat soms nu ineens. :{

(Het feit dat ik het heerlijk vind dat hij het huid op huid contactje met mij zoekt of m’n hand vast houdt of met z’n wangetje tegen mijn wang slaapt, moet ik ff loslaten. Hij moet in z’n eigen bedje.)
Waarom moet hij in zijn eigen bedje dan?
pi_176828997
Iedere nacht :+
Ik weet niet waarom dat niet zou mogen. Hij heeft blijkbaar in de nacht behoefte aan ons en slaapt dan ook netjes verder. Als hij gaat feesten ben ik het snel zat, maar zolang we allemaal slapen vind ik het wel prima.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 29 januari 2018 @ 22:22:13 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176829123
Hier tegenwoordig heel soms bij slecht slapen door ziekte of gewoon dramanacht.
Als ze echt moe is gaat het wel en vind ik het wel knus en heel prima.
Als ze gaat klieren word ik er gek van, in mijn oog prikken, ineens vinger diep in mijn neusgat raggen, op mijn hoofd liggen, 1,2,3 schreeuwen en zich dan op ons storten, nippletwisters, bijten in mijn oor etc.

Tot kort geleden stuiterde ze vooral het bed door en wilde dan elk moment van het bed af donderen dus dat was geen doen.

Liefst gewoon in haar eigen bed, dan slaapt iedereen het beste
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 januari 2018 @ 22:27:27 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176829286
Nippletwisters _O-
  maandag 29 januari 2018 @ 22:30:10 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176829384
Ja dol op knopjes hč die dreumesjes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:51:10 #151
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176839409
Hallo ik kom even binnenvallen.

Herkent iemand dit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is er, behalve een beetje hangerig, niet ziek van. En ik hoop dat iemand me kan vertellen dat ze dat ook niet meer word en het gewoon vanzelf weer verdween O-)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:01:24 #152
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176839622
Afgelopen dagen koorts gehad? Emma had destijds een paar dagen koorts en daarna een dergelijke uitslag (wel iets minder, maar over haar romp). Ik heb toen mijn Google-kunsten erop los gelaten en kwam uit op de zesde ziekte...

En het verdween idd vanzelf.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:13:11 #153
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176839881
Nee ook nog geen koorts gehad. Met mijn google-skills kom ik nu op rode hond. Maar al die vlekjesziektes lijken op elkaar en dacht misschien herkent iemand hier het.
pi_176840176
Ziet er uit zoals de 6e ziekte bij S. vorig jaar.
Ik hoop het voor je, want tegen de tijd dat er bultjes zijn is het eigenlijk alweer over.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:35:33 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176840238
Eerst koorts dan vlekjes is 6e, eerst vlekjes dan koorts is de 5e ziekte.
KuikenGuppy
pi_176841717
M. had exact dit en dat was een allergische reactie op antibiotica. Jeukte verschrikkelijk. Dus dat zal het niet zijn :P
  dinsdag 30 januari 2018 @ 17:23:11 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176842007
Kan ook een allergische reactie zijn op bijv je wasmiddel. Vlekjes zijn altijd lastig... meestal gaan ze gewoon over :P.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 januari 2018 @ 18:26:32 #158
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176843103
Denk niet een allergische reactie op iets aangezien ze wel een beetje hangerig is en ineens overdag meer dan 3 kwartier slaapt :D
Maar iig bedankt voor de reacties! We gaan wel zien of er nog koorts komt of niet.
pi_176844239
M. kwam net van de opvang (goede dag gehad, alleen veel te weinig geslapen: 3 kwartier ipv 2/3 uur). Thuis goed gegeten maar nadien echt een draak, alleen maar mij aan het slaan, wegduwen en heel hard huilen uit het niets. Denk dat ze tandjespijn heeft of ziek wordt, maar wat voelt het machteloos als ze me alleen maar slaat en wegduwt ;( doen jullie dreumesjes dit ook? Ze is wel vaker boos, maar niet zo extreem.
pi_176844451
Is ze niet gewoon heel moe? L. kan dat ook doen en ook peuter wordt poepievervelend als ze echt moe is.
pi_176844771
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:32 schreef Selvaria het volgende:
Is ze niet gewoon heel moe? L. kan dat ook doen en ook peuter wordt poepievervelend als ze echt moe is.
Jawel, dat was ze ook. En is ze weleens vaker, maar ze heeft me nog nooit zo hard weggeduwd.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:56:18 #162
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176845120
I wil ook niets meer en mij dus ook niet als ze heel moe is. Herkenbaar dus :*
pi_176845288
Mies, komt op mij ook over als overprikkeld/oververmoeid, dat ze echt geen weg meer weten met zichzelf. Hier helpt het dan wel om prikkels te verminderen (geen tv/radio, zachter/weinig praten, gordijnen dicht, licht dimmen) en vroeger naar bed te gaan.

Snoenk, hopelijk valt het mee met eventuele koorts, het ziet er zo naar uit altijd die vlekken.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:13:21 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176845725
Bekend Mies, ook dan overprikkeld/moe.

Snoenk, hopelijk trekt het 'gewoon' weg en is het zo'n vage zesde ziekte ofzo. Vast wel.

Wij gingen vandaag op kraamvisite bij 10 biggetjes O+ Daarheen was het een wandeling van een uur en daarna lekker terug. Kon 'ie lekker onderweg slapen. Op de terugweg heb ik toch zijn eerste schoentjes gehaald! Bij de kinderboerderij wou hij heel graag lopen aan mijn hand. Met slofjes werkt dat maar zo-zo, dus ik dacht: ok, we gaan gewoon lopen dus binnenkort, ik dwing het af :+
pi_176846258
Fijn dat het herkenbaar is. Het zal dan idd wel de oververmoeidheid zijn. In deze mate kende ik die nog niet :+

Wat leuk, Quoi, dat Max binnenkort gaat lopen, hopelijk denkt hij er hetzelfde over >:)
pi_176846693
Herkenbaar mies. Soms doet ze een poging me te bijten of krijg ik een kopstoot maar dan tegen mijn rug.

Soms is dit als ik haar kom ophalen van de oppas en ze erg moe is. Als ze mij dan ziet dan lacht ze breeduit, maar vervolgens kan ze instorten en dus dat doet. Ze weet zich dan ook even geen raad met haar emoties ofzo

Snoenk zou het ook eczeem kunnen zijn? Bij emmy heeft het er ook wel eens zo uitgezien maar zij is al bekend met eczeem
  woensdag 31 januari 2018 @ 11:43:02 #167
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176857964
Schattig nazil O+ ik vind dat ze leuk hoe die kleintje steeds beter aangeven wat ze willen en eigen ideeën hebben (soms ook vermoeiend als jij een ander plan had :D).

Kleine draak present hier! Noem haar regelmatig "klein boos meisje". Stervende zwaam in het kwadraat, slaan, bijten, knijpen, krijsen: het hele pakketje aan drama. Vooral als ze moe is of ze het ergens niet mee eens is. Soms bijt ze ook out of the blue.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_176863107
Oververmoeidheid inderdaad hier ook. En dan niet gaan slapen echt uren niet. Nieuwe feature.
pi_176868611
Pittig meisje heb je daar Chanty. Emmy heeft dat ook wel met periodes. Nu alweer 2 dagen non stop vrolijk gelukkig.

Ze vindt het nu leuk om op de bank te lopen en tering ze heeft al een paar keer bijna een enorme smak gemaakt op de grond. Ik houd mijn hart vast :X
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:51:22 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176869984
Snoenk, hoe staat het met de vlekjes?

Even spammen met mijn binkie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag gingen we langs Kikker in het kinderboekenmuseum en dat was de hel op aarde, zo druk. Daarna maar gevlucht naar een soort foodhal-ding en voortaan skip ik Kikker en gaan we meteen daarheen. Toffe kinderspeelplek en verder allemaal leuks voor volwassenen c_/
pi_176870058
Zo. Weekje flink gewerkt en bijna een heel topic gemist!

Gisteren naar Monkey town geweest.
Review op hun Facebook achter gelaten dat als er volwassen mensen met slaap problemen zijn ze dan gewoon naar Monkey town moeten gaan. Ben in tijden niet zo moe geweest aan het einde van de dag.

Review verwijdert. Flauw.

Verder een kut dag hier vandaag.
14 x gepoept. Slaan, schoppen, bijten, heel hard aan mijn haren trekken en pas om 14u slapen terwijl hij normaal om 11 u in bed ligt. Hoop dat hij geen buikgriep ofzo heeft.


Hoop ook vooral dat ik morgen weer een lief kind heb.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:54:37 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176870087
Waar was dat en is die op maandag open? :D

Wurm hier heeft waarschijnlijk het kleinste poppetje van onze matroesjka opgegeten :')
En ongerelateerd, ze kan madalijn zeggen, haar lievelingsfruit ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176870139
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:54 schreef Molo het volgende:


Wurm hier heeft waarschijnlijk het kleinste poppetje van onze matroesjka opgegeten :')

:') ... :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:59:51 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176870248
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:56 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

:') ... :')
Parents of the year O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:08:59 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176870490
RF, doodzonde dat je review is verwijderd.

Wtf Molo, dat kleinste poppetje is toch nog best groot, toch? Goed op de luiers letten en een foto posten zodra je iets hebt gevonden :+
pi_176870493
Behalve matroesjka's..
Wat is een speelgoed hit bij jullie?

Ik merk dat M veel speelgoed niks meer aan vindt en toe is aan nieuwe dingen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176870579
Aah en Max met heuse schoenen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:14:28 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176870628
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:08 schreef Quoi het volgende:
RF, doodzonde dat je review is verwijderd.

Wtf Molo, dat kleinste poppetje is toch nog best groot, toch? Goed op de luiers letten en een foto posten zodra je iets hebt gevonden :+
8 mm ofzo denk ik :D

En zal ik doen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:15:43 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176870660
Speelgoedhit: potten, pannen, garde en ander keukenspul, loopfiets, autobaantje van toet toet en puzzelennnnnnn (ik moet echt moeilijkere kopen, want dat gaat met 2 vingers in zijn neus).
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:15:50 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176870666
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:09 schreef ReginaFalange het volgende:
Behalve matroesjka's..
Wat is een speelgoed hit bij jullie?

Ik merk dat M veel speelgoed niks meer aan vindt en toe is aan nieuwe dingen.
Kleurpotloden, krijtjes, iPad ( :') ), vormenstoof is eindelijk ontdekt, puzzels en alles met knopjes hier.

En met potten en pannen rammelen en slaan :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176870979
Hit: potten en pannen en alles van de keuken, stapelbekers (die worden ook als pannen gebruikt...) stickers, auto's. Maar als hij alleen 3 pannen, een deksel, wat speelgoedeten en een garde zou hebben, dan zou hij net zo gelukkig zijn. Makkelijk kind.

En molo een matroesjka :') ik at net een vulling uit mijn kies op. }:|

L kan aardbei zeggen, daar heeft hij de lidl knuffel van O+ aabah!
pi_176872097
Keukentje en keukenspulletjes inderdaad.
En ze was vandaag ook zoet met een zaklamp aan en uit doen. Tekenen heeft Ze ontdekt. Muziek/dansen/zingen/tv. Eten is ook een grote hobby :Y)
  woensdag 31 januari 2018 @ 22:09:15 #183
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176872438
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:51 schreef Quoi het volgende:
Snoenk, hoe staat het met de vlekjes?

Even spammen met mijn binkie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag gingen we langs Kikker in het kinderboekenmuseum en dat was de hel op aarde, zo druk. Daarna maar gevlucht naar een soort foodhal-ding en voortaan skip ik Kikker en gaan we meteen daarheen. Toffe kinderspeelplek en verder allemaal leuks voor volwassenen c_/
Er zijn nog wat meer vlekjes bijgekomen en nog steeds geen koorts gelukkig
Dr uiterlijk past nu wat meer bij haar monsterlijke innerlijk :D

Heerlijk kind heb je toch O+
  woensdag 31 januari 2018 @ 22:12:18 #184
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176872543
Molo oeps. Doe je de foto wel in een spoiler zetten dan :P

Rf niet echt een optie bij jullie maar hier is gewoon alles wat grote zus in haar handen heeft leuk :')
pi_176875753
Mijn telefoon, een handpop, plastic servies, inbussleutel icm loopfiets, mijn telefoon, wcpapier, duplo, labels en etiketjes, mijn telefoon, veters, lege emmers, nieuwe dingen in verpakking, papier, oja en papa's telefoon.

[ Bericht 10% gewijzigd door Unihipili op 01-02-2018 20:03:51 ]
pi_176877660
Terwijl ik dit lees wordt er zoet met de little people boerderij gespeeld. <3

Hier is de tv, telefoon, tablet en de hond het meest populair. Ohja en de gordijnen.

Ik dacht dat kan beter. Maar vooral keuken spullen dus.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 februari 2018 @ 08:54:26 #187
269689 crew  Viv
pi_176878158
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:54 schreef Molo het volgende:
Wurm hier heeft waarschijnlijk het kleinste poppetje van onze matroesjka opgegeten :')
:D
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 07:55 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik dacht dat kan beter. Maar vooral keuken spullen dus.
Heeft Goedzakje al een speelkeukentje? ZZ wel sinds afgelopen weekend, kan ze mooi dát deurtje tig keer open en dicht doen in plaats van die van de echte keukenkasten. :Y)
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:12:50 #188
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_176878380
Zo, hier ook weer leven in de brouwerij.

Favo speelgoed hier is/zijn:
Huisje met glijbaan (huisje minder dan een meter hoog, glijbaan denk ik 50 cm :P)
Blokfluit (vinden wij wat minder :'))
Grote blauwe noppenbal (strandbal idee met 'waterpokken').
Boekjes (opeten :()
Loopfiets. Althans, voorloper ervan. Van hout, naar met dubbele wielen dus moet O. zijn best doen om ermee om te vallen :P
Ikea keukentje en dan vooral het klittenband van fruit en groente
Verder de bank, stoelen, kisten, alles waar hij op kan klimmen wil en doet O.

Wij hebben eigenlijk nooit de tv aan als O. erbij is, altijd muziek. Wanneer de tv dan toch eventjes aanstaat is dat reuze interessant, maar toen hij laatst niet lekker was en ik Cars aanzette was het na 10 minuten genoeg. Toch weer naar de glijbaan 14.gif

Wij zien op facebook wel eens een foto voorbij komen van een oud collega van mij. Haar dochter van 2,5 heeft altijd een speen in op de foto. Nou moet iedereen voor zichzelf weten hoe om te gaan met wat dan ook in de opvoeding, want het is jouw kind, maar wij hebben allebei zoiets van, die van ons niet. Het schijnt slecht te zijn voor je tanden en het ziet er ook niet bijster mooi uit. Vanaf de kerstvakantie speenvrij ^O^ (15 maand).

Nu bedenken we ons dat we het wellicht andersom hadden moeten doen, want (inmiddels 16 maand) de nachtfles wil hij nog wel steeds :') ;(
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_176879995
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D

[..]

Heeft Goedzakje al een speelkeukentje? ZZ wel sinds afgelopen weekend, kan ze mooi dát deurtje tig keer open en dicht doen in plaats van die van de echte keukenkasten. :Y)
Ja, zo´n Ikea keukentje vindt hij waarschijnlijk wel geweldig.
Maar er staat ook al een Tipi en ballenbak in de woonkamer. Deze week misschien het opberghok opruimen. Wie weet dat er dan daar iets in kan ´s avonds.

Ik vind zo´n kinderparadijs als hij op bed ligt en wij eindelijk wat quality time hebben namelijk niet zo rustgevend en sexy.

Net wel allemaal speelgoed eten besteld van Melissa and Doug. Super leuk merk trouwens.
Ook meteen de "latches" puzzel besteld. Is waarschijnlijk nog te moeilijk maar wel interessant genoeg om nu aan te friemelen en mee te klooien.

Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 11:14:04 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176880117
Wat vet! Heb je een linkje? O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 februari 2018 @ 11:28:44 #191
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176880368
Ik heb er nog een te koop, mocht je interesse hebben :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176880386
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb er nog een te koop, mocht je interesse hebben :)
Als Molo niet wil.. O-)
  donderdag 1 februari 2018 @ 11:51:07 #193
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176880747
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:30 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Als Molo niet wil.. O-)
Niet vechten mensen :) ik had hem voor N gekocht toen ze 18 maanden was, toen had ze hem binnen een kwartier helemaal door. Nu ligt ie dus te verstoffen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 1 februari 2018 @ 11:59:08 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176880903
Ik wil eerst even meer informatie wat het is en doet enzo, dus Selv mag kaufen hoor ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176881214
Nou het doet niks. Het is gewoon een houten bord met allerlei sloten en ik geloof dat er achter elk deurtje een dierenplaatje zit ofzo.

Ze hebben trouwens ook een moeilijkere.
https://www.amazon.com/Me(...)tional/dp/B00QR38DB2

Merk heet Melissa and Doug. Is hier in NL ook wel te krijgen, maar wij bestellen gewoon van amazon.co.uk Als je bij Amazon zelf koopt is het er binnen 3 dagen en verzendkosten zijn niet meer dan bij een NL webshop. Merk zelf is niet heul goedkoop, want alleen maar houten speelgoed.

Heb ook deze besteld:
https://www.amazon.co.uk/(...)sa+and+doug+food+set

Ze hebben ook genoeg setjes van eten met klittenband zodat je het kan "snijden". Maar dat ligt ook gewoon bij de Hema. Misschien ook bij de Ikea?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176881269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:06 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ja, zo´n Ikea keukentje vindt hij waarschijnlijk wel geweldig.
Maar er staat ook al een Tipi en ballenbak in de woonkamer. Deze week misschien het opberghok opruimen. Wie weet dat er dan daar iets in kan ´s avonds.

Ik vind zo´n kinderparadijs als hij op bed ligt en wij eindelijk wat quality time hebben namelijk niet zo rustgevend en sexy.

Net wel allemaal speelgoed eten besteld van Melissa and Doug. Super leuk merk trouwens.
Ook meteen de "latches" puzzel besteld. Is waarschijnlijk nog te moeilijk maar wel interessant genoeg om nu aan te friemelen en mee te klooien.

[ afbeelding ]

Oh deze zal M. fantastisch vinden! Ik heb hem meteen besteld.
pi_176881538
Bijna jammer trouwens dat ik het verkeerd vind om te stelen.
Anders had ik zo'n kinderwinkelwagentje, zelf scanner en mandje van de AH gejat.

:')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:48:10 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176881596
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:06 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Ja, zo´n Ikea keukentje vindt hij waarschijnlijk wel geweldig.
Maar er staat ook al een Tipi en ballenbak in de woonkamer. Deze week misschien het opberghok opruimen. Wie weet dat er dan daar iets in kan ´s avonds.

Ik vind zo´n kinderparadijs als hij op bed ligt en wij eindelijk wat quality time hebben namelijk niet zo rustgevend en sexy.
Je hoeft niet alles 24/7 te laten staan hč ;) wij hebben één of twee 'grote' dingen staan in de woonkamer, momenteel een keukentje. Als ik de tipi zou pakken, gaat het keukentje weer een tijdje weg. En daarna komt misschien weer de houten garage terug of de treinbaan.
KuikenGuppy
pi_176881656
Nouja, het probleem is dat het overal vol is.
We hebben 3 slaapkamers, onze slaapkamer, kinderkamer en kantoor omdat we vanuit huis werken.
Geen zolder want platdak (wie dat ooit bedacht heeft...).
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:53:29 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176881669
Daarom hebben wij een garagebox gehuurd :P.
KuikenGuppy
pi_176881690
Als ik een dag aan het opruimen en marktplaatsen ga dan heb ik een schuur helemaal leeg.
Maarja,

Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176881940
Onze kamer ligt overdag vol met speelgoed, vooral omdat er nu twee kinderen bij alle kastjes e.d. kunnen. L.'s favoriete hobby is speelkeukenkastjes opentrekken en dan vooral alles over de grond gooien. O+ Aan het eind van de dag ruimen we samen op, ik vind het wel prima zo. :)

Saskia, ik dm je zo even!
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:12:41 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176881963
Aan het eind van de dag? Ik ben de hele dag aan het opruimen, voelt het. Dweilen met de kraan open :').
KuikenGuppy
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:31:51 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_176882258
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:12 schreef Burdie het volgende:
Aan het eind van de dag? Ik ben de hele dag aan het opruimen, voelt het. Dweilen met de kraan open :').
ik ben daar mee gestopt. Het schijnt dat je daar ongelukkig van wordt _O-
disclaimer
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:45:23 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176882450
Ik ruimde altijd 2x op, bij zijn slaapje en 's avonds, maar dat is alleen 's avonds geworden.

En die 'latches' puzzel O+ We hebben de gereedschapskist leeggetrokken en zelf iets op een stuk hout gemaakt (wieltjes, scharniertjes, haakjes etc) en die tegen de onderkant van de open trap gezet. Ook een succes. Hij zit er regelmatig te klooien.

Volgende project is het trapgat boven. Ik heb net een bouwmarkt geplunderd en ga zo aan de slag. Vanmorgen op een soort trekbank gelegen vanwege heup/rug. Dit was het "laatste redmiddel", aldus de fysio. Als maandag niet beter, dan dus neuroloog. Prima. Het is kutterdekut, maar het moet maar.
pi_176882994
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ben daar mee gestopt. Het schijnt dat je daar ongelukkig van wordt _O-
Dit dus. Ik laat serieus gewoon alles liggen. Nu scheelt het wel dat wij een hele lange, smalle woonkamer hebben en de kinderen niet bij de zithoek spelen. Als ik niet te ver naar rechts kijk vanaf de bank zie ik niks. :+
  donderdag 1 februari 2018 @ 14:58:10 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176883973
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ben daar mee gestopt. Het schijnt dat je daar ongelukkig van wordt _O-
Oh ik vind het juist heerlijk. En voor de jongens is het ook heel overzichtelijk. In een volgend huis ga ik overigens de speelhoek anders organiseren en/of ze krijgen een speelkamer, dan kunnen ze ook dingen wat langer laten staan; bijvoorbeeld een treinbaan die ze hebben gemaakt.
KuikenGuppy
pi_176885761
Ik ruim eens per week op ofzo. :') dan gaat de stofzuiger er doorheen en kan het weer vertroepen.
Grote woonkamer en alles ligt tussen tv en bank dus ja altijd te zien.
Liefst heb ik het iedere avond opgeruimd maar ja theorie en praktijk :P.
pi_176890164
Hier staat een grote meidenkast in de kamer. Alleen gebruikt voor speelgoed opslag en daar prop ik alles in zodra M op bed ligt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:21:07 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176890809
Ik heb net de kleinste matroesjka gevonden in de bank, dus toch niet doorgeslikt.
Sorry voor de mensen die op poepluiers in spoilers zaten te hopen (harhar) :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176890992
Plottwist bank onder de poep :7.
pi_176890999
Hier vandaag poep op de commode! }:|


Wel een lief kind vandaag trouwens. O+
Hij krijgt 3 kiezen, 2 hoektanden en ik zie ook een gleufje onder.
Arm kind, geen wonder dat hij gisteren 14 keer moest poepen en niet te genieten was.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:30:05 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176891038
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:28 schreef Unihipili het volgende:
Plottwist bank onder de poep :7.
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:30:40 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176891051
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:28 schreef ReginaFalange het volgende:
Hier vandaag poep op de commode! }:|


Wel een lief kind vandaag trouwens. O+
Hij krijgt 3 kiezen, 2 hoektanden en ik zie ook een gleufje onder.
Arm kind, geen wonder dat hij gisteren 14 keer moest poepen en niet te genieten was.
Zo, meteen even alle tanden en kiezen zo'n beetje door die kaak heen dauwen, wow!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176891089
Hij krijgt altijd van alles tegelijk. Heel zielig.
Maar aan de andere kant doet het toch al zeer dus dan maar meteen een paar tegelijk denk ik.

Eerst kreeg hij 2 ondertanden en toen meteen 2 boven tanden en hoektanden.

En boooos als hij niet op de 50 inch 4K tv mag kauwen.....
Echt... kauw gewoon lekker op je little people.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:38:38 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176891263
Misschien je kind een keer wat te eten geven?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:40:08 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176891306
Poep op de commode, in de bank en matroeschka toch gevonden. Lekker bezig jullie.

In de categorie Poep & Plas: ik dacht vandeweek dat meneertje wel heel even zonder luier kon rondwandelen in de badkamer, voor we onder de douche stapten. Gaat 'ie staan plassen en er vervolgens hard lachend in stampen :D
pi_176891442
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:40 schreef Quoi het volgende:
Poep op de commode, in de bank en matroeschka toch gevonden. Lekker bezig jullie.

In de categorie Poep & Plas: ik dacht vandeweek dat meneertje wel heel even zonder luier kon rondwandelen in de badkamer, voor we onder de douche stapten. Gaat 'ie staan plassen en er vervolgens hard lachend in stampen :D
:')

Hier heel hard lachen als ik moet niezen. Dat ik helemaal scheel kijk van zo'n kriebel in je hersens nies en dat je dan uitgelachen wordt door een dreumes.
Hoe is het met je blessures Quoi?

Molo: Joh het eten is hier niet aan te slepen.
Vandaag voor het eerst smeerkaas geproefd, keek alsof ik hem probeerde te vergiftigen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:54:04 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176891650
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:40 schreef Quoi het volgende:
Poep op de commode, in de bank en matroeschka toch gevonden. Lekker bezig jullie.

In de categorie Poep & Plas: ik dacht vandeweek dat meneertje wel heel even zonder luier kon rondwandelen in de badkamer, voor we onder de douche stapten. Gaat 'ie staan plassen en er vervolgens hard lachend in stampen :D
Gebeurt hier wekelijks. Ze was vandaag extra dagje naar de crčche

Vertelde de leidster dat ze water ging pakken met een bakje vanuit de kraan. Dat op de grond ging gooien en daar dan in ging stampen... Maar niet verteld waar ze die ervaring mee opgedaan heeft :')

Ook met poep al meermaals gehad in de douche, gelukkig ging ze daar niet in staan gabberen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:55:58 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176891699
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:45 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

:')

Hier heel hard lachen als ik moet niezen. Dat ik helemaal scheel kijk van zo'n kriebel in je hersens nies en dat je dan uitgelachen wordt door een dreumes.
Hoe is het met je blessures Quoi?

Molo: Joh het eten is hier niet aan te slepen.
Vandaag voor het eerst smeerkaas geproefd, keek alsof ik hem probeerde te vergiftigen.
Oh dat heb ik hier als ik windjes laat. Heel hard 'wauwwwww' roepen en lachen met hand voor haar mond _O-

Smeerkaas, bah, smeerkees :+
Vieze troep. En gewone kaas wel ok?

Hier is blauwschimmel en Goudse favoriet _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176891703
Oh man.. alles wat nat is en waar in geknepen kan worden smeert M in zijn haar..

Heeft hij niet van een vreemde trouwens, blijkbaar trok ik mijn luier zelf uit en smeerde ik dat over mezelf, ledikant en muren.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:56:26 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176891711
:D Wekelijks!
Ik dacht: wanneer plast hij nou ooit buiten de luier? Nooit. Nou juist, bijna nooit.

RF: gewoon hetzelfde :') ;( Overdags prima te doen, 's avonds, 's nachts en 's ochtends pijnlijk. Ik word een beetje ongelukkig van niet sporten. Maar goed.

Viel de smeerkaas uiteindelijk wel in de smaak?
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:58:12 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176891769
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Max stond trouwens gisteren en vandaag zomaar 2x los. Die trotse kop erbij ook. En vanuit de gastouder wilde hij persé lopend aan 1 handje naar de buggy. Nu al scheelt het zoveel, dat stappen aan mijn hand w/ Hij is nl. zo lang dat ik niet hoef te bukken daarvoor.
pi_176891801
Nee, smeerkaas was geen succes. Hij heeft wel een stuk brood van mijn bord gekaapt met Schuddebuikjes (ja, morgen ga ik echt op dieet), dat ging er wel in natuurlijk.

Gewone kaas lust hij trouwens ook niet.
Pindakaas tolereert hij alleen als hij echt honger heeft. Liefst aardbeienjam, banaan, perenstroop, appelstroop, avocado of paprikaspread op brood.

Bitterballen gaan er wel in trouwens. :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:00:05 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176891839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef Quoi het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Max stond trouwens gisteren en vandaag zomaar 2x los. Die trotse kop erbij ook. En vanuit de gastouder wilde hij persé lopend aan 1 handje naar de buggy. Nu al scheelt het zoveel, dat stappen aan mijn hand w/ Hij is nl. zo lang dat ik niet hoef te bukken daarvoor.
_O_ ik hoop ter ontlasting van jouw lijf alleen al dat hij heel erg gauw lekker gaat wandelen, trots en zeker rond stappend ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176891882
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:00 schreef Molo het volgende:

[..]

_O_ ik hoop ter ontlasting van jouw lijf alleen al dat hij heel erg gauw lekker gaat wandelen, trots en zeker rond stappend ^O^
Om maar on topic te blijven.

Maar jeej Max aan de wandel!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:03:08 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176891927
Ieuw..... ontlasting. Maareh, ja dat hoop ik ook :)
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:03:18 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176891934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:01 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Om maar on topic te blijven.

Maar jeej Max aan de wandel!
Hehehe die was onbewust _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176898039
Wauw Quoi, je zou toch denken dat het nu echt niet meer lang gaat durven voor Max loopt.

Arm Goedzakje, 3 kiezen en 2 hoektanden is echt heel veel.
Bij M. staan nu ook 4 tandjes op punt van doorkomen, arm schaapje.

Ik loop tegen iets van het kinderdagverblijf aan waar ik graag wat andere meningen over wil horen. De leidsters snijden cherrytomaatjes en druiven in tweeën, terwijl ik bij kinderEHBO geleerd heb dat het het veiligst is als je ze in vieren snijdt. Het belang daarvan is ons echt op het hart gedrukt. Nu gaf ik dat aan bij het hoofd en die zegt dat door de helft prima is en ze dat niet gaan veranderen, ‘want anders blijft er helemaal niks van over’. Leidsters doen wat het hoofd zegt.
Doormidden is natuurlijk al beter dan in zijn geheel geven, maar als het veiliger kan, waarom dan niet doen?
Het zit me helemaal niet lekker, ik wil gewoon dat tomaatjes en druiven door vieren gaan, maar het kdv is erg stug. Wat zouden jullie doen?
pi_176898362
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:46 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw Quoi, je zou toch denken dat het nu echt niet meer lang gaat durven voor Max loopt.

Arm Goedzakje, 3 kiezen en 2 hoektanden is echt heel veel.
Bij M. staan nu ook 4 tandjes op punt van doorkomen, arm schaapje.

Ik loop tegen iets van het kinderdagverblijf aan waar ik graag wat andere meningen over wil horen. De leidsters snijden cherrytomaatjes en druiven in tweeën, terwijl ik bij kinderEHBO geleerd heb dat het het veiligst is als je ze in vieren snijdt. Het belang daarvan is ons echt op het hart gedrukt. Nu gaf ik dat aan bij het hoofd en die zegt dat door de helft prima is en ze dat niet gaan veranderen, ‘want anders blijft er helemaal niks van over’. Leidsters doen wat het hoofd zegt.
Doormidden is natuurlijk al beter dan in zijn geheel geven, maar als het veiliger kan, waarom dan niet doen?
Het zit me helemaal niet lekker, ik wil gewoon dat tomaatjes en druiven door vieren gaan, maar het kdv is erg stug. Wat zouden jullie doen?
Als jij dat belangrijk vind en zij het vertikken dan zou ik aangeven dat hij geen druiven meer mag op de opvang.( hoewel het een vrij breed beleid is om druiven in 2 te snijden vind ik ze wel heel stug... een extra sneetje is zo gemaakt.)
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 2 februari 2018 @ 08:57:22 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176898639
Dan geef je toch een bakje voorgesneden mee?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176898721
Mies, in Duitsland snijden ze ze helemaal niet door...dat zeg ik alleen maar om aan te geven dat het erg cultureel bepaald is wat we gevaarlijk vinden...
  vrijdag 2 februari 2018 @ 09:20:40 #233
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176898980
nou ja in dit geval is het echt niet een gevalletje vinden, overal ter wereld is dit wel een ding, zeker in rapley wereld.

ik zou nog een keer aanspreken en vragen wat hun voorkeur heeft zelf mee geven in 4 of dat ze het niet meer geven en dat je hier niet achter kan staan.

ik vind het echt absurd het is in 2 vaak nog veel te groot en rond :o
pi_176899494
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:57 schreef Molo het volgende:
Dan geef je toch een bakje voorgesneden mee?
Dat is het punt; dat mag dus niet. Ik mag niks zelf meegeven want alle kindjes moeten hetzelfde eten (tenzij allergie). Of ik moet het verbieden inderdaad, maar dat vind ik voor M. lullig want zij is dol op druiven en tomaatjes óf geen probleem van maken. Ik geloof dat dat mijn opties zijn. Heb het hoofd nogmaals gemaild met dit, maar daar verwacht ik weinig van.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:18:59 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176899803
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
nou ja in dit geval is het echt niet een gevalletje vinden, overal ter wereld is dit wel een ding, zeker in rapley wereld.

ik zou nog een keer aanspreken en vragen wat hun voorkeur heeft zelf mee geven in 4 of dat ze het niet meer geven en dat je hier niet achter kan staan.

ik vind het echt absurd het is in 2 vaak nog veel te groot en rond :o
Maar je kijkt toch ook naar hoe je eigen kind eet?

Die van mij stopt het netjes in haar mond, en begint dan meteen met echt kauwen, als ze er niet eerst een hap uit neemt met haar tanden.
De boel (bij alles) wordt grondig vermalen voor ze iets doorslikt.
Om die reden, omdat ze altijd zittend in een stoel eet en omdat ik er altijd bij ben als ze eet, snijd ik druiven en snoeptomaatjes helemaal niet meer.

Andere kinderen stouwen wellicht of proberen het in geheel door te slikken. Dat is dan een andere afweging ook vind ik.

Die regel van allemaal hetzelfde eten is bijzonder zeg, echt nog nooit gehoord. Hier zijn ze heel chill in alles eigenlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:20:17 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176899830
De volgorde van posten van mij is wat wazig maar typ het even snel en faal wat :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:56 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dat is het punt; dat mag dus niet. Ik mag niks zelf meegeven want alle kindjes moeten hetzelfde eten (tenzij allergie). Of ik moet het verbieden inderdaad, maar dat vind ik voor M. lullig want zij is dol op druiven en tomaatjes óf geen probleem van maken. Ik geloof dat dat mijn opties zijn. Heb het hoofd nogmaals gemaild met dit, maar daar verwacht ik weinig van.
Ik zou niet mailen hierover (harde communicatie die soms verkeerd over komt beide kanten op) maar even in persona spreken.

Maakt de baby EHBO nog onderscheid in leeftijd? Want ze is ruim anderhalf nu natuurlijk ook wel weer, heel anders dan 8 maanden oude baby
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:23:18 #237
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176899897
ja, en dan start net de buurman de boor in, dreumes slikt van schrik door en het is mis.
4 was mijn 2e toen het bijna mis ging. de beste kauwer ter wereld zou ik hem noemen.
het gaat toch juist mis op de momenten dat je het idee hebt dat er niets mis kan gaan.

je draagt ook niet geen gordel omdat je al langer een rijbewijs hebt en voorzichtig doet
pi_176899934
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 10:20 schreef Molo het volgende:
De volgorde van posten van mij is wat wazig maar typ het even snel en faal wat :')

[..]

Ik zou niet mailen hierover (harde communicatie die soms verkeerd over komt beide kanten op) maar even in persona spreken.

Maakt de baby EHBO nog onderscheid in leeftijd? Want ze is ruim anderhalf nu natuurlijk ook wel weer, heel anders dan 8 maanden oude baby
Ik heb juist gemaild voor een gesprek als ze niet aan mijn wens wil voldoen. Tijd geleden ook met haar gesproken, naar ze staat helemaal niet open voor iets dat ze niet gewend is dus woedt interessant.

Tot vijf jaar is het advies om in vieren te snijden. Ook al zit je ernaast, ik zou het niet aandurven. Mocht het wel verkeerd schieten en je zit ernaast wil het nog niet zeggen dat je het kunt oplossen. Maar misschien ben ik daar te voorzichtig in.
pi_176900065
Helemaal niet snijden durf ik zelfs voor mijn peuter, die heel netjes eet en kauwt, nog niet aan. Wat Buda zegt, als ze zich dan toch eens verslikken kan het rap misgaan.

Mies, wat stug inderdaad. Als het je echt niet lekker zit zou ik haar daar gewoon geen tomaatjes en druiven laten eten. Hier snij ik ze voor beide trouwens gewoon door de lengte, tenzij ze extra dik zijn, dan gaan ze voor L. nog in vieren.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:54:34 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176900407
Ja, het is toch met name door praten, schrikken en lachen dat het mis gaat? Ook al eet je kind normaal heel netjes. Ik doe het bij mijn kleuter ook nog steeds eigenlijk.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:00:24 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176900500
Wij nemen onze druif in zijn geheel mee naar Blijdorp vandaag :+ w/

Verder zou ik het eventjes 'face to face' bespreken. Dan kweek je (is mijn eigen ervaring) net wat meer goodwill.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:16:03 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176900683
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:00 schreef Quoi het volgende:
Wij nemen onze druif in zijn geheel mee naar Blijdorp vandaag

Waarom? je weet nu dat het gevaarlijk is, ik snap nooit zo goed waarom mensen dit soort dingen dan toch aan hun laars lappen, het is geen grote moeite tocH?
pi_176900699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:00 schreef Quoi het volgende:
Wij nemen onze druif in zijn geheel mee naar Blijdorp vandaag :+ w/

Verder zou ik het eventjes 'face to face' bespreken. Dan kweek je (is mijn eigen ervaring) net wat meer goodwill.
_O-
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:26:44 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176900853
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:16 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Waarom? je weet nu dat het gevaarlijk is, ik snap nooit zo goed waarom mensen dit soort dingen dan toch aan hun laars lappen, het is geen grote moeite tocH?
Lees nog eens :D

En blijkbaar neem ik dan wat meer risico dan anderen, maar de gordel vergelijking vind ik echt compleet onzinnig in deze.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176901428
Ik snijd een druif in 8 stukken. Ja, alsof ik niks beters te doen heb.

Maar mijn vreetzakje duwt al zijn eten zo diep mogelijk in zijn keel, want kauwen doet zeer als tanden door komen, dus waarom zou je?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176902378
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:56 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dat is het punt; dat mag dus niet. Ik mag niks zelf meegeven want alle kindjes moeten hetzelfde eten (tenzij allergie). Of ik moet het verbieden inderdaad, maar dat vind ik voor M. lullig want zij is dol op druiven en tomaatjes óf geen probleem van maken. Ik geloof dat dat mijn opties zijn. Heb het hoofd nogmaals gemaild met dit, maar daar verwacht ik weinig van.
Nou dan is je kind allergisch voor stikken.

Echt ik snap het niet waarom je dat als kdv niet zou doen. Je wil toch geen gestikt kind op je naam hebben staan? Nee niet alles is te voorkomen maar standaard veiligheidsmaatregelen zeker als een ouder er wat over zegt..
En je kan als ouder dan ook zo moeilijk zeggen mijn kind mag dan geen druifjes en tomaatjes.. ze kan het ook zelf afpakken van de andere kinderen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Unihipili op 02-02-2018 12:50:47 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 februari 2018 @ 12:51:19 #247
269689 crew  Viv
pi_176902527
Super gevaarlijk, zo'n grote Max niet in vieren snijden. :D

Ik bekijk het per druif, kleine en van die langwerpige in tweeën, grote en ronde in vieren. ZZ at altijd stukje voor stukje, maar de laatste dagen wil ze wel eens een handvol eten naar binnen stouwen. :')

Ik heb er overigens geen moeite mee om iets op het kdv te verbieden. Ze begonnen hier een tijdje terug liga's te geven aan ZZ en dat wilde ik niet (onnodige suikers), dus nu krijgt ze een rijstwafel (hebben ze sowieso in huis voor de baby's).

Edit: Die regel van geen eigen eten mee mogen brengen hebben ze hier niet. Het is eerder andersom: als je iets anders wil dan wat zij te bieden hebben is dat helemaal prima, als je het maar zelf meebrengt. Zo heeft ZZ daar haar eigen billendoekjes en in de zomer ook eigen zonnebrandcrčme liggen. :Y)

[ Bericht 13% gewijzigd door Viv op 02-02-2018 13:03:23 ]
pi_176902567
Hier #team doosrozijntjesin1keernaarbinnenproppen
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 februari 2018 @ 16:15:51 #249
269689 crew  Viv
pi_176906883
Ik bedacht me trouwens nog: ik bemoei me dan wel met wat er gegeten of gedronken wordt door ZZ op het kdv, maar hoe ze het vervolgens klaarmaken/opwarmen/snijden mogen ze wat mij betreft zelf uitzoeken. In welke richting en in hoeveel stukjes de druiven daar gesneden worden zou ik niet eens weten. Het enige gesprek over fruit ging ongeveer zo:

Leidster: "Wij maken voor *andere baby* een vers gepureerd fruithapje en dat kunnen we voor ZZ ook doen als je wil?"
Ik: "Oh prima, maar ze weet ook wel raad met hele stukken hoor, zoals partjes appel"
Leidster: "Ah, jullie volgen die methode van Rapley zeker"
Ik: :Y (en blij dat mijn man ZZ niet ophaalde die avond, want die had dan zo gekeken: :? )
:Y)
  vrijdag 2 februari 2018 @ 16:15:58 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176906884
Ok. Nog geen tukje gedaan hier en alsmaar willen lopen. Wáár komt die energie vandaan? :D
pi_176909900
Emmy gaat nu vanuit een zithouding rechtop staan en loopt dan een stap of 10 en repeat de hele dag O+

En ze heeft de hele dag honger :')
pi_176910061
Affeope hoor ik hier na Sesamstraat O+ afgelopen O+

Emmy goede progressie! Hier ook zo'n grote honger. Nog voor het middaguur had hij een boterham, een banaan en 2 peren op :')
pi_176910418
Aah Nazil. :D

Over affeope gesproken. Mijn spannende leven is ook wel officieel voorbij nu.
Mijn vrijdag avonden waren ooit spannend en gingen door tot in de late uurtjes.

Nu zit ik in mijn badjas op de bank met een kop thee kinderpyjama's te bestellen. :@
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 19:28:19 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176910787
Hou op, schei uit. Eten en naar bed (zei de cassičre eind vd middag tegen Max met rode konen van de slaap) vond ik ook wel lekker klinken :@

Arja, wat goed dat Emmy zo opstaat! En L. zegt Affeope O+

Wij zijn ook verloren hoor. Hebben de hele dag gewoon 1000 foto's en filmpjes gemaakt van onze kerel. Man, wat was het gezellig. En jeeeej, ik heb een abonnementje op Blijdorp w/ was nog een verjaardagskadootje

En ja joh, ik gooit 'm er nog maar even in:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176910879
Nou dat is niet eens maar aan 1 hand, dat is aan 1 vinger!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 19:42:42 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176911089
Max en Emmy aan de wandel, tooofffff

Hier een vrijdagavond zoals ik ze graag heb


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176911174
Zo zo. Living on the edge met een glas drinken op tafel.
Hier wordt alles van tafel geveegd. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 19:50:33 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176911283
De taser lag toevallig rechts van me dus staat niet op de foto :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176911373
Ah Q die rode wangen en de inspanning valt op zijn gezichtje te lezen. Die jas staat hem ook geweldig.

Molo wat een leuk staartje heeft ze al

Oh ja nu mag ik ook eindelijk schoenen kopen voor Emmy
pi_176912093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 18:49 schreef Arja het volgende:
Emmy gaat nu vanuit een zithouding rechtop staan en loopt dan een stap of 10 en repeat de hele dag O+

En ze heeft de hele dag honger :')
Is ook energierovend :Y.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 18:55 schreef Nazil het volgende:
Affeope hoor ik hier na Sesamstraat O+ afgelopen O+
O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:46 schreef ReginaFalange het volgende:
Zo zo. Living on the edge met een glas drinken op tafel.
Hier wordt alles van tafel geveegd. :')
Haha ja de oppervlakte waarop iets veilig op tafel ligt wordt steeds kleiner. Zo'n reepje in het midden :').

Max aan de hand O+. Dat lukt hier echt niet. Moet. Zelf. Lopen. Doei :W. Kinderwagen is lava en doek/drager soms ook.
pi_176914864
En hier wil hij absoluut niet meer staan aan mij, laat staan lopen. Ik denk bang geworden dat ik 'm loslaat. Op de bank ( }:|) staat hij zo los. En verder veel' per ongelukjes'
pi_176915578
S propte pas een best groot stuk vlees naar binnen, die wilde ik uit zijn mond vissen maar daar was hij het niet mee eens en beet op mijn vinger :X en dat doet zéér joh

Mies wat stom dat ze die moeite niet willen nemen om het in 4e te snijden. Wat is dat nou voor een moeite.
Hoe weet je eigenlijk dat ze dat in 2e snijden? Ik zie nooit hoe ze het eten geven. Of breng je haar dan net als het fruit gegeven wordt?

Volgens mij komen hier de laatste kiezen door. Non stop stink luiers, rode billen en hij kauwt op alles wat hij tegen komt.

Hier slaapt S in zijn eigen bed. Zijn broer slaapt wel bij ons. Ik vind onze nachtrust belangrijker dan het per se in eigen bed moeten slapen.

Max O+ stoertje

En *O* voor Emmy. Goed bezig hoor.

Nazil L gaat vanzelf wel weer lopen. Hij is gewoon sneller met praten. Zo schattig als ze beginnen te praten O+
Die van mij weigert nog steeds om mama te zeggen }:| überhaupt praten :{w
pi_176916960
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 22:14 schreef Nazil het volgende:
En hier wil hij absoluut niet meer staan aan mij, laat staan lopen. Ik denk bang geworden dat ik 'm loslaat. Op de bank ( }:|) staat hij zo los. En verder veel' per ongelukjes'
En dan ineens zien ze het licht. Bij Emmy heeft dit maar liefst 19 maanden geduurd.

Maar ze spreekt soms al wel in zinnen van 3 woorden "papa buiten kijken", "(gor)dijnen open doen". En volgens mij doet ze al pogingen om emoties te benoemen en zei ze laatst "drietig" en "moe" :D

Ah ikke, je vinger :X
Verder alles goed met je?
pi_176921525
Ikke mama zegt hij ook niet. Dat is baba :') papa wel. Wijst hij onze trouwfoto aan en zegt papa?
pi_176921664
Ikke, we haalden haar laatst op toen ze tomaatjes aan het eten waren. De leidster vertelde toen dat ze ook druiven door de helft snijden.
Wat pijnlijk, die beet! Maar ja, eigen schuld O-)

Nazil, ik vind ‘affeope’ echt heel knap! O+
En Emmy kan ook al zo goed praten O+
pi_176921837
Mies ik smolt ook helemaal toen hij dat zei. Was ook het enige leuke van de hele dag. Wat een chagrijnig kind hadden we gisteren :') gelukkig vandaag tot zo ver weer vrolijk.
pi_176923921
Knap hoor dat Emmy al 3 woorden achter elkaar gebruikt. Dat gaat hier voorlopig nog niet gebeuren. Behalve dat hij 'die die die' zegt :P
Hier gaat het goed. S groeit als kool en is zn lief en grappig manneke O+ we genieten volop van hem.
Ik heb nogal last van mijn hormonen. Maar ik ben weer begonnen met sporten en ga de laatste kilo's eraf zien te krijgen in de hoop dat mijn hormonen dan stabieler worden.
Ik las net in een ander topic dat jij in een spannende tijd zit. Ik ga heel hard voor je duimen :*

Idd mies eigenschuld :') je moet nooit een stuk vlees van je kind pikken.
Ah kijk vandaar dat je het weet. Wel lastig dat ze daar zo stug in zijn. Lijkt mij een hele kleine moeite om een paar keer extra te snijden.

En ik zag nog een heel blond meisje met een schattig staartje O+ wat een bos haar heeft ze al molo!
pi_176926079
Dankjewel ikke.
S ziet er inderdaad ook uit als een lief en grappig mannetje. Dat straalt van alle foto's af.
Succes met de kilo's. Daar ga ik ook weer mee verder als ik niet zwanger word of nadat ik heb gebaard
  zaterdag 3 februari 2018 @ 14:24:34 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176927161
Arja, ook hier wordt hard geduimd voor je ;)

Oja, en ik vroeg me gisteren af waar het eindigt, zo'n drukke dag zonder slaapje. Nou, de volgende morgen. Hij slaapt lekker een gat in de dag vanaf half 12 :P
  zaterdag 3 februari 2018 @ 14:34:00 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176927331
Quoi wat goed en matching shoes O+

Arja spannend! En ook al zo'n kletskous. Prioriteiten hé! Amélie is qua spraak ook veel vlotter dan motorisch. Ze loopt inmiddels al een paar maanden los maar moet nog altijd lachen als ik haar zie rondstappen. Blijft nog wat onbehouwen :D

Molo wat een staartje heeft ze al :o

Ikke succes met de kilostrijd!

Verder las ik iets over speelgoed opruimen :') ik zal maar geen foto posten van onze real time woonkamer. 's avonds wordt alles opgeruimd wel anders kan de robotstofzuiger niet rijden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_176935225
Arja en Nazil, wat knap, al zo goed praten!

Ikke, wat naar van de hormonen, waar heb je last van? Hier ook druk geweest met lijnen, nu -22. Nog een paar te gaan. :X

Molo, mooi moment vastgelegd zo! :D

Quoi, wat een lieve bink! Hoe lang en zwaar is hij nu?

Vanochtend vroeg in de sneeuw aan het wandelen. Ze vinden het een beetje spannend dus m'n hand stevig vasthouden. O+ O+

Het nieuwe favoriete spel is "We maken een kringetje", eindigend in door de kamer heen en weer rennen. Zo lief, dan pakken ze elkaars handjes en ik moet meedoen. O+ O+
  zaterdag 3 februari 2018 @ 21:47:17 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176936832
Aaah, We Maken Een Kringetje. Dat was de soort van "Hallo Allemaal" van onze zwemles :+ Tenminste, zo zong de zwemmeester het. Maar wat onwijs lief dat ze elkaars handje dan pakken.

Geen idee hoe lang en zwaar Max is. Over een maandje mogen we weer naar het CB. Ik gok zo'n 92 cm en 13,5 kg?

Eind van de middag zonder wagen de stad in gegaan en over de bruggetjes van de grachten gewandeld O+ Hand in hand hč, nog steeds (kameraden!) :) Even een kilo pasta pesto bij ons adresje (netjes zelf met een vork) gegeten en weer lekker naar huis. We liepen onze minister president nog tegen het lijf. Die moet wel gedacht hebben: wat een leuke kindjes maken ze hier :P
  zaterdag 3 februari 2018 @ 22:40:22 #273
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176938256
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:47 schreef Quoi het volgende:
Aaah, We Maken Een Kringetje. Dat was de soort van "Hallo Allemaal" van onze zwemles :+ Tenminste, zo zong de zwemmeester het. Maar wat onwijs lief dat ze elkaars handje dan pakken.

Geen idee hoe lang en zwaar Max is. Over een maandje mogen we weer naar het CB. Ik gok zo'n 92 cm en 13,5 kg?

Eind van de middag zonder wagen de stad in gegaan en over de bruggetjes van de grachten gewandeld O+ Hand in hand hč, nog steeds (kameraden!) :) Even een kilo pasta pesto bij ons adresje (netjes zelf met een vork) gegeten en weer lekker naar huis. We liepen onze minister president nog tegen het lijf. Die moet wel gedacht hebben: wat een leuke kindjes maken ze hier :P
Wow :o mijn 3,5 jarige heeft die stats (met kleding aan) :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_176939468
Wauw q zonder wagen de stad in. Lijkt me zo gek.
Naar het cb? Volgens mij is dat hier met 14 maanden en daarna heel lang niet meer. Ik heb geen idee van de stats van Emmy.

Madivi wat lief dat ze elkaars hand vastpakken.
Sneeuw?
  zondag 4 februari 2018 @ 00:09:31 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176939798
18 maanden dacht ik. Maar ik kan er naast zitten!

Edit: Even gekeken en idd: 7 mrt mogen we, met 18 mnd.

En dan schat ik nog voorzichtig Chanty. Maar goed, wij zijn ook allebei (grote vriendelijke) reuzen, dus logisch.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 februari 2018 @ 01:18:02 #276
269689 crew  Viv
pi_176941018
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:50 schreef Molo het volgende:
De taser lag toevallig rechts van me dus staat niet op de foto :@
:D
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:34 schreef Chanty het volgende:
's avonds wordt alles opgeruimd wel anders kan de robotstofzuiger niet rijden.
Wij hebben er sinds kort ook eentje, beste aankoop ooit! O+ Twee continu verharende katten en nooit tijd of zin om te stofzuigen werkte altijd prima voor ons, maar niet nu we een dreumes hebben die door de hele kamer tijgert.
pi_176942005
Wij hebben er ook 1 alleen gebruik ik 'm te weinig. Zelf doen gaat sneller met minder lawaai. L is er bang voor (ook voor de gewone) dus ik doe dat altijd als hij slaapt.

Met 1.5 komt cb hier op huisbezoek om rustig door te kunnen spreken hoe we het eerste 1.5 jaar met hun ervaren hebben en wat er komen gaat. Over 2 weken zijn we aan de beurt.
pi_176944412
Madivi wat knap zeg!! ^O^
Die laatste paar kilo's zijn vaak zo moeilijk hč.
Ik heb een hele boel klachten door mijn hormonen waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Maar dat komt wel weer goed. Een zwangerschap is gewoon een flinke aanslag op je lichaam en blijkbaar heeft mijn lichaam langer de tijd nodig om weer op rit te komen.
En sneeuw bij jullie? Leuk!!

Quoi wat leuk om zo door de stad te stappen he.
Hoe is het met je rug? Wanneer mag je naar de neuroloog?

Hier ook met 18 maanden een cb afspraak.
Ik ben benieuwd hoe groot S is.
Ik gok zn 86cm aangezien hij steeds op de +1 lijn zit.

Wij reden gisteren 'even' naar Amsterdam om vliegtuigen te kijken. S was zwaar onder de indruk. Bij elk vliegtuig was het 'WOOOOOW' :D
Vandaag hebben lekker een pyjama dag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176955859
Oh ikke zo herkenbaar die vliegtuig foto! Wat een schatje is S toch. O+

Arja, hier in t noorden was echt even een aardig pak gevallen, nu weer hard aan t smelten, maar toch leuk!

Ik heb een robotstofzuiger maar gebruik m nooit. Hij vindt steeds weer ergens een draad, drempel of de convectorput om klem te raken.

Vandaag uit eten geweest bij restaurant gericht op kinderen, ach wat is dat gezellig. Kleinste steeds meedansen én grootste álles aanwijzen. Dat je hart uit elkaar ploft bijna. Verder begint de spraak ook eindelijk (gecorrigeerd 21m) te komen, steeds vaker herhalen ze woordjes als boo(t), keukeu(keuken), bal, fie(ts), aahp, (v)ogel en elke auto blijft wggrrroeeemm. :D
pi_176956707
Madivi klinkt als een superleuke fase nu van jouw tweetal.

Die robot stofzuigers wat kost een beetje een goede?
pi_176957831
Arja ik heb er voor een euro of 70 eentje uit China gehaald. Prima ding, doet wat hij moet doen maar je moet niet verwachten dat hij binnen 15 minuten alles klaar heeft. Het duurt gewoon en tijd. In het begin zette ik het ding tijdens het koken aan en als je 'm elke dag gebruikt, houdt hij alles goed bij. Nu gebruik ik 'm vaak voor boven. Per kamer zet ik hem dan aan. Wel handig dat hij onder het bed en de bank komt.

Laatste dagen heeft L veel last van zichzelf of de hoektanden (twee zijn er door, nu onder nog). Echte dreumesbuien, in bad wilde hij de lege shampoofles gevuld hebben zodat hij 'm leeg kon gooien buiten het bad. Normaal is dat een keer of drie per badbeurt, eergisteren elke minuut en vandaag had ik daar geen zin in. Een keer gevuld en gezegd dat dit de laatste keer was. Daar was hij het niet mee eens en hij bleef maar aandringen op het vullen van die fles. Fles uit bad gooien, ding willen hebben, krijsend met die fles wijzen naar mij. Geprobeerd af te leiden, hielp niet. Fles weggelegd, nog meer drama. Dat was dus een kort bad :') na 5 minuten heb ik hem er uitgehaald. Dat soort buien. Ik kan daar heel slecht tegen.

Vanmiddag moest ik nog even snel wat doen en man stond buiten in de tuin te werken. L wilde ook naar buiten, wat ook de bedoeling was als ik klaar was. Maar krijsen joh dat hij meteen wilde.. Het werd gewoon licht in mijn hoofd er van.

Tussendoor is hij wel heel lief. 'Papa ah ah ah' (papagaaitje leef je nog) zingen *; ik ben aan het leren om handkusjes te geven en hij kan al een indiaantje nadoen (oehoehoeh zo met je hand tegen je mond) hij snapt steeds beter hoe hij iets na moet doen. En hij is heel trots dat hij weet wat een kip is, bij elke kip maakt hij een soort toktoktok geluid. Maar dan meer in keelklanken.
  zondag 4 februari 2018 @ 21:50:22 #282
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176958595
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:32 schreef Arja het volgende:
Madivi klinkt als een superleuke fase nu van jouw tweetal.

Die robot stofzuigers wat kost een beetje een goede?
Wij hebben een roomba met speciale huisdierenborstel (een must met drie binnenkatten. Iets van 350 voor betaalt 3,5 jaar terug. Hij rijdt elke nacht en was zijn geld meer dan waard. Fijne is dat alle onderdelen los te bestellen zijn dus als iets vies of kapot is bestel je voor een paar tientjes een nieuw onderdeel en klaar.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 4 februari 2018 @ 22:23:01 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176959340
Al die kunstjes die ze kunnen 8)7 Dat indiaantje, handkusjes: check. Ik vind het absurd! Heel hard DRIE! roepen als ik "één, tweeeeeeee" zeg, liedjes meezingen en gewoon snappen wat we gaan doen. Dan zeg ik na de lunch dat hij nu even gaat slapen, met een flesje melk en dat we erna naar opa en oma gaan. Hop, richting aanrecht, wijzend naar het flesje en zijn hoofd op de grond neerleggen (=slapen, denk ik :P). En net als ik pakt hij nu zijn eigen pannetje (want ja, er wordt de hele dag gekookt) met een ovenwant op.

Vanmiddag is hij lopend aan de buggy meegewandeld naar de supermarkt. Toen struikelde hij over mijn voet :') en kukelde achterover als een soort wobbel, zo met zijn knar tegen de stenen muur. Wat een succesverhaal weer :') :D

Madivi, wat klinkt dat gezellig! Altijd fijn als ze dan ook op hun gemak zijn. Zit jij toch ook prettiger te eten.

En Ikke, goed idee van het vliegtuig spotten. We wonen op steenworp afstand van R'dam-The Hague airport, dus misschien eens doen. Rug en neuroloog. Alles gaat hetzelfde, dus nu ga ik morgen een neuroloog regelen. En snel. Ik wil weten waar ik aan toe ben.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 februari 2018 @ 23:49:10 #284
269689 crew  Viv
pi_176961261
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:00 schreef Madivi het volgende:
Hij vindt steeds weer ergens een draad, drempel of de convectorput om klem te raken.
Ik was onze Meep laatst kwijt. _O- Ze kon het laadstation kennelijk niet meer terugvinden na afloop van haar rondje en zat daar in de buurt onder een kastje verscholen. Verder gaat het altijd wel goed eigenlijk, maar we hebben dan ook geen losse draden, of drempels, of convectorputten. :Y) Wij hebben een LG HOM-BOT van ongeveer 350 euro (eigenlijk duurder, maar met zo'n cashback-actie).
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:23 schreef Quoi het volgende:
En net als ik pakt hij nu zijn eigen pannetje (want ja, er wordt de hele dag gekookt) met een ovenwant op.
Aww. O+ ZZ speelde hier afgelopen week voor het eerst met haar eigen pannetje en ze deed meteen het dekseltje er goed op terwijl ik dat niet voorgedaan had. :? Ik dacht dat ze misschien op het kdv met iets soortgelijks had gespeeld, maar misschien heeft ze het inderdaad gewoon afgekeken van onze echte pannen. :)
  maandag 5 februari 2018 @ 00:33:43 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176961811
Dat je wil gaan slapen en denkt 'even de babyfoon uitzetten', op de verkeerde knop drukt en schrikt als er muziek gaat tingelen, dus dat hele ding maar uit jast beneden.
En dan vijf minuten later een jankend kind hoort boven die roept 'UIT, UIT!!!'

Bleek dat ding dus zonder aansturing van het moederschip beneden gewoon dat muziekje door te tingelen :')

Fijn, wakker kind rond deze tijd }:| :')

Anyways, eens kijken hoe we die weer tukkend krijgen want volgens mij wil ze nu liever kleuren 😅
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176962573
Achos Molo :'( :D.

Handkusje was hier ineens. Twee keer deed vl dat en ineens deed zij het ook elke keer bij het verlaten van de woonkamer :').
pi_176965725
Ah molo wat zielig! Wij zetten dat ding echt nooit uit :@

Quoi ai vallende max. Niet bezeerd?

L weet dus ook waar ovenwanten voor zijn, hoe je moet roeren en afwassen enzo. Bizar hoe ze dat afkijken. En als we tellen, dan 'telt' hij op zo'n zelfde toon mee en wijst dan bijvoorbeeld ook z'n tenen een voor een aan. En wat je zegt quoi, hij snapt het als ik zeg dat we gaan slapen/eten/in bad/naar bed. Of: heb je bah gedaan? Kan hij ook serieus goed op antwoorden. Daar kan je hem gewoon op vertrouwen. (en als ik EEN, TWEE... zeg, dan zegt hij: oppekee :') of iets wat er op lijkt)
  maandag 5 februari 2018 @ 10:05:06 #288
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176966446
Die kunstjes daar blijf je je de komende jaren nog wel over verbazen :D denk bij Lucas ook nog geregeld: wow kan/snap je dat al? Bij die ukkies is het wel extra schattig en knap altijd. En ze doen zo graag alles wat jij doet ja :D

Amélie telt tot tien (éé, téé, die, vie, vij, ses, seve, ach, ege, tieeee) en benoemt al een aantal kleuren. Dat is wel haar grootste stunt :+ vind het ook grappig hoe snel ze wist op het kdv welke schoenen van haar zijn. Zodra ik haar kom ophalen, gaat ze haar schoenen pakken en wijst haar jas aan. Dan roept ze 'jaal' want stel ik vergeet die en probeert haar muts op te doen. En dan heel hard doeiiii! roepen O+ eigenlijk gaat deze fase veel te snel.

Papa ah ah zingen O+ cute! Die buien blijven vrees ik nog even aanhouden, the horrible 2 moet nog komen :X

Madivi klinkt goed. Wat kun je dan genieten als zo'n avond zo goed verloopt :)

Vivi hier idd ook wel een stofzuiger die de weg kwijt is :+ of hij rijdt door verse kattenkots :') maar verder een topding.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_176969077
Of hij gepoept heeft bedoel je, Nazil? :+

Ik verbaas me ook zo over L. In mijn hoofd is ze nog veel kleiner dan ze daadwerkelijk is, maar ze wil echt wel heel graag met peuter mee en ontwikkelt zich daardoor als een malle. Ze loopt de hele kamer (stevig) door, zet kopjes thee voor ons, bouwt hele torens van Megabloks (Duplo lukt haar tot haar grote frustratie nog niet _O- ) en kletst al behoorlijk. Helaas is haar zelf-inslaapfunctie nog niet geheel geüpdatet, maar die staat hopelijk in de nabije toekomst gepland. :P
pi_176970278
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:51 schreef Selvaria het volgende:
Of hij gepoept heeft bedoel je, Nazil? :+

Ik verbaas me ook zo over L. In mijn hoofd is ze nog veel kleiner dan ze daadwerkelijk is, maar ze wil echt wel heel graag met peuter mee en ontwikkelt zich daardoor als een malle. Ze loopt de hele kamer (stevig) door, zet kopjes thee voor ons, bouwt hele torens van Megabloks (Duplo lukt haar tot haar grote frustratie nog niet _O- ) en kletst al behoorlijk. Helaas is haar zelf-inslaapfunctie nog niet geheel geüpdatet, maar die staat hopelijk in de nabije toekomst gepland. :P
Ja of geplast. En eigenlijk is het best gek want wijzelf noemden het niet bah maar gewoon geplast of gepoept maar hij begon er zelf mee dat het bah was.

Ze gaan echt te snel hé
pi_176970307
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:58 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja of geplast. En eigenlijk is het best gek want wijzelf noemden het niet bah maar gewoon geplast of gepoept maar hij begon er zelf mee dat het bah was.

Ze gaan echt te snel hé
Herkenbaar hoor, mijn peuter heeft (regen)laarzen ook een tijdje "bah" genoemd, gewoon omdat ze vies van de modder waren. Ik vond het best inventief. ^O^
  maandag 5 februari 2018 @ 20:10:45 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176978284
Zo, dat was weer een enerverende dag vandaag!

Max en Larf hebben gespeeld terwijl Quoi en ik hebben zitten kanen :+




En high fiven geoefend met zijn tweetjes, waarbij ik steeds te laat een foto nam :') en Max maar bleef proberen bij Larf _O_ O+




Cuties!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176978544
Ik vind ze zo leuk samen O+

Emmy heeft ook al bijna een kapsel

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 35% gewijzigd door SQ op 06-02-2018 14:00:56 ]
pi_176978730
Haha geweldig molo.

Arja O+ wat een prachtig poppetje is ze!
  maandag 5 februari 2018 @ 20:28:54 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176978750
Niks bijna, dat ís een kapsel!

En wat een dametje zeg!

Quoi en ik vinden ze ook heel leuk samen trouwens O+
Lieverds O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 5 februari 2018 @ 20:32:01 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176978844
Emmy! O+ Mooi!

Het was me het ochtendje wel met die twee. Ze hebben heerlijk gespeeld. Aan het eind zelfs samen iets van tikkertje ("tikkie!"), al kruipend. Kinderen gaan bij het zien van kruipende Max spontaan in regressie en kruipen mee, zo ook Larf :)

Tukje op de terugweg in de auto was alleen errug kort en 's middags werden even alle grenzen opgezocht. Hij was uiteindelijk gewoon doodmoe en lag vroeg op bed :s)
  maandag 5 februari 2018 @ 20:33:57 #297
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176978935
Bekend kapsel :D vooral die ontplofte mol op het achterhoofd altijd _O-

Wow Quoi hij is echt een beetje zo naast larf. Wel leuk zo samen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_176979024
Ontplofte mol haha. Het kind is vaak ook nog eens vreselijk statisch. Maar wel poppig inderdaad O+
  maandag 5 februari 2018 @ 20:49:54 #299
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176979406
Quoi O+

En Arja wat is jouw meiske toch prachtig O+

En jaloers op de kapsels, bij mijn dame begint het nu eindelijk een klein beetje te groeien en heeft ze inmiddels al 3 tanden :')

Wel snapt ze net als jullie dreumessen zo ontzettend veel. Ze begrijpt al zoveel "opdrachten" en heeft zoveel door :o
  maandag 5 februari 2018 @ 20:50:26 #300
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176979427


[ Bericht 100% gewijzigd door snoenk op 05-02-2018 20:50:59 (Teveel van het goede) ]
  maandag 5 februari 2018 @ 20:51:10 #301
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176979453
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:49 schreef snoenk het volgende:
Quoi en molo O+

En Arja wat is jouw meiske toch prachtig O+

En jaloers op de kapsels, bij mijn dame begint het nu eindelijk een klein beetje te groeien en heeft ze inmiddels al 3 tanden :')

Wel snapt ze net als jullie dreumessen zo ontzettend veel. Ze begrijpt al zoveel "opdrachten" en heeft zoveel door :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')