abonnement Unibet Coolblue
pi_176657085
Hoi, wie kan mij helpen?

Nu zit ik al jaren ergens mee waar ik niet goed mee om kan gaan. Ik heb hiervoor eerder wel hulp gezocht, maar dit heeft mij niet geholpen; kreeg o.a. betablokkers toegeschreven. Dit had voor mij weinig tot geen effect, kreeg alleen bijwerkingen.

Ik heb een vermoeden dat mijn zenuwen erg sensitief zijn (geworden). Het gaat over bepaalde situaties die ik meemaak en die voor mij persoonlijk erg vervelend zijn/veel effect hebben op mijn gemoedstoestand (voor een ander hoeft dit dus niets te betekenen, daarom is het niet nodig om een voorbeeld van een dergelijke situatie te geven. Het is in elk geval een situatie die mijn zwakke plek raakt en ik geloof dat iedereen zo een kwetsbare kant heeft). Als ik zoiets meemaak, krijg ik bijvoorbeeld hogere bloeddruk/hartkloppingen/spieren die vastzitten/slecht slapen/te heldere en vermoeiende dromen/nervositeit. Typische vecht en vluchtreactie dus. Ik maal over de onrechtvaardigheid die mij is aangedaan en moet mezelf echt rustig krijgen. Het is in het algemeen vervelend, omdat die angst echt Rot aanvoelt. Hoe kan ik dit wegdenken?

Ik weet al hoe het bij mij werkt; ga dan in die stress zitten. Ik snap dat stress normaal is, soms zit het even tegen en voel je je rot. Nu is ook het probleem bij mij dat als dat ''gevaar'' is geweken, de situatie is genormaliseerd en er is niets meer is om bang voor te zijn (wat in eerste instantie ook niet eens echt nodig was), mijn lichaam dus nog steeds in dat stressmodus zit. Het suddert nog door. Ik ben alerter/nerveuzer en voel me mislukt dat ik mijn eigen lichaam niet eens kan beheersen. Dit duurt zo een 1 tot 2 weken voordat het normaliseert. Dit is voor mij niet ok, want je zult stress situaties nooit kunnen ontwijken.

Hoe kan ik hierin weerbaarder worden? Hoe kan ik mezelf mentaal versterken? Ik ben zelf erg bang voor die angstgevoelens. Ik probeer mezelf in zo een situatie altijd te trainen om mentaal sterker te worden, maar ik faal hierin. Ik probeer mindfulness oefeningen te doen. Ik probeer de angst te accepteren. Ik probeer mezelf steeds moed in te praten. Ik heb zelfs zo een hyperfree-cassette/inhalator thingy gekocht en hielp natuurlijk niet. De enige manier die bij mij lijkt te werken, is wachten totdat het wegslijt. Totdat de herinnering aan die ene situatie wat minder wordt. Ik wil er binnen 5 seconde vanaf zijn.

Het rare is dat ik tot mijn 20ste nooit last van angst of stress had. Ik was ook niet hypersensitief. Na mijn 20ste ben ik zo geworden door omstandigheden, ineens wist ik van het bestaan van angst af. Ik had vroeger overal lak aan en lichamelijk voelde ik geen stress. Ik kon elke nare gebeurtenis pijlsnel van me afzetten. Nu blijf ik obsessief doortobben. Wat is dit voor een raar hersenspinsel. Ik kan er maar niet aan wennen en ik kan het gepieker niet meer van me afzetten.

PS: vertel mij aub niet dat ik hulp moet zoeken bij een psycholoog. Ik ben niet geinteresseerd in hun stap voor stap oefeninkjes waar ik niets aan heb. Ik zoek inzicht/een eureka momentje en ben gewoon benieuwd of mensen hier iets over dit fenomeen weten.
pi_176657215
quote:
PS: vertel mij aub niet dat ik hulp moet zoeken bij een psycholoog. Ik ben niet geinteresseerd in hun stap voor stap oefeninkjes waar ik niets aan heb. Ik zoek inzicht/een eureka momentje en ben gewoon benieuwd of mensen hier iets over dit fenomeen weten.
Wat jij wilt. Maar waarom dan niet? Ervaring? Datgene wat jij 'mankeert' verdwijnt niet zomaar door een eurekamomentje.
Een gebroken been is ook niet van de ene dag op de andere weer heel. Dat heeft tijd nodig.

Misschien is yoga of een andere vorm van mediteren voor jou geschikter.
pi_176657310
Wat is er na je 20e gebeurt dat je hier nu last van hebt? Misschien moet je dat trauma nog verwerken.
pi_176657312
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat jij wilt. Maar waarom dan niet? Ervaring? Datgene wat jij 'mankeert' verdwijnt niet zomaar door een eurekamomentje.
Een gebroken been is ook niet van de ene dag op de andere weer heel. Dat heeft tijd nodig.

Misschien is yoga of een andere vorm van mediteren voor jou geschikter.
Ik heb inderdaad geen goede ervaring met hulpverleners, die niet weten hoe het voelt om die angsten te hebben, mij even denken te kunnen helpen. Ze leren datgene wat ze aangeleerd is. Je kunt soms meer leren van iemand die er niet voor gestudeerd heeft, maar er ervaring mee heeft gehad.
pi_176657360
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:28 schreef RamboDirk het volgende:
Wat is er na je 20e gebeurt dat hier nu last van hebt? Misschien moet je dat trauma nog verwerken.
Verwerken, is toch inzien dat het leven gewoon hard kan zijn en ermee om kunnen gaan? Ik heb geaccepteerd dat mensen/het leven moeilijk kunnen zijn...maar vervelende dingen raken mij zo. Dat zit mij zo dwars.
pi_176657485
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:30 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Verwerken, is toch inzien dat het leven gewoon hard kan zijn en ermee om kunnen gaan? Ik heb geaccepteerd dat mensen/het leven moeilijk kunnen zijn...maar vervelende dingen raken mij zo. Dat zit mij zo dwars.
Geldt voor iedereen hoor. Alleen kan de de ene daar beter mee omgaan als de ander.
En je hebt het dus duidelijk niet geaccepteerd, anders zou je er niet zo'n probleem mee hebben.
Ga mediteren of richt een praatgroepje op met gelijkgestemden.
pi_176657543
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:30 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Verwerken, is toch inzien dat het leven gewoon hard kan zijn en ermee om kunnen gaan? Ik heb geaccepteerd dat mensen/het leven moeilijk kunnen zijn...maar vervelende dingen raken mij zo. Dat zit mij zo dwars.
Ipv zo hard voor jezelf te zijn, kun je dit dan beter maar accepteren en lief tegen jezelf zijn.
pi_176657751
Sommige mensen zijn ervoor gemaakt om te falen in het leven. Misschien ben jij gewoon 1 van die 40.
pi_176660001
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:28 schreef SugaryPuff het volgende:

Ik heb inderdaad geen goede ervaring met hulpverleners, die niet weten hoe het voelt om die angsten te hebben, mij even denken te kunnen helpen. Ze leren datgene wat ze aangeleerd is. Je kunt soms meer leren van iemand die er niet voor gestudeerd heeft, maar er ervaring mee heeft gehad.
Helemaal mee eens. Vaak gebruiken ze niet eens hetgeen wat ze aangeleerd is, maar improviseren ze maar wat. Ook enkele goede meegemaakt. Maar ik vind ze over het algemeen te laks.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 21 januari 2018 @ 19:26:24 #10
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_176660194
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vaak gebruiken ze niet eens hetgeen wat ze aangeleerd is, maar improviseren ze maar wat. Ook enkele goede meegemaakt. Maar ik vind ze over het algemeen te laks.
Psychische problemen zijn gewoon lastig. Er is geen vaste route zoals bij een gebroken been bijvoorbeeld.

Zie het als ondersteuning.
pi_176660655
Als je voeding niet zeer gebalanceerd is raad ik je supplementen aan, vitamines, mineralen evt eiwitten. Verwacht niet na 1 dag resultaat, maar het is mogelijk dat je na een paar maand een stuk stabieler bent op mentaal vlak.
  zondag 21 januari 2018 @ 20:03:07 #12
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_176661211
Schematherapie een optie?
Je wilt geen hulp bij een psycholoog, maar ik ervaarde wel een eureka-momentje bij het volgen hiervan.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_176661366
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:28 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad geen goede ervaring met hulpverleners, die niet weten hoe het voelt om die angsten te hebben, mij even denken te kunnen helpen. Ze leren datgene wat ze aangeleerd is. Je kunt soms meer leren van iemand die er niet voor gestudeerd heeft, maar er ervaring mee heeft gehad.
Dan heb jij een slimme mentaal hulpverlener nodig, en niet één of ander HBO kneusje.

Ik kan me wel voorstellen dat jezelf openstellen aan zo iemand is ook wel een hoge drempel is. Voordat zo iemand je echt kan helpen zul je jezelf moeten kunnen confronteren met alle shit wat gebeurt is, hoe pijnlijk ook. Je weet kennelijk waar de mentale schoen knelt, als je echt echt "beter" wil worden zul je toch stapsgewijs die angsten moeten aanpakken.
pi_176663237
In de laatste reacties worden hulpverleners weer teniet gedaan alszijnde dat ze weinig kunnen. In de praktijk kunnen ze juist veel maar zijn het de mensen die geestelijk niet oke zijn die dat logischerwijs niet begrijpen.

Als ik ervan overtuigd ben dat 1 + 1, 3 is
iemand vertelt me dat 1 + 1, 2 is
dan geloof ik dat ook niet direct als ik er zo heilig van overtuigd ben dat het 3 is. Dan ga ik ook zeggen dat hen in het algemeen mij niet echt snappen en bla bla bla
Jullie mogen blij zijn dat jullie hulp krijgen, in genoeg landen is de zorgvoorziening niet zo goed en zou je moeten bedelen voor geld of dood gaan.
Met jullie is zoveel mis dat jullie nooit echt de mate ervan gaan kunnen begrijpen
pi_176663344
mindfulness / mediteren helpt bij stress en angsten, er zal ongetwijfeld een mindfulness trainer bij jou in de buurt zijn, ga kennis maken, misschien is het iets voor je ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176663580
Ik heb ook last gekregen van angst en aanvallen rond mijn 20ste.
Wat eigenlijk goed helpt is sporten en gezond eten plus caffeine vermijden.
Mediteren kan ook helpen inderdaad.
pi_176663755
Dingen loslaten en probeer eens magnesium bij de slikken, vaak komen angstgevoelens door een tekort aan magnesium, om lang technisch verhaal kort te maken, onze voeding bevat te weinig magnesium om in stress situatie's het te kort weer aan te vullen.
pi_176664813
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geldt voor iedereen hoor. Alleen kan de de ene daar beter mee omgaan als de ander.
En je hebt het dus duidelijk niet geaccepteerd, anders zou je er niet zo'n probleem mee hebben.
Ga mediteren of richt een praatgroepje op met gelijkgestemden.
Mediteren trekt absoluut mijn aandacht, maar het is zo lastig om te mediteren als je eigen lichaam helemaal gestresst is. Ik wil -misschien gek- iets wat die mentale pijn snel wegneemt... ongeveer binnen 1 a 2 uur.
pi_176664857
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Psychische problemen zijn gewoon lastig. Er is geen vaste route zoals bij een gebroken been bijvoorbeeld.

Zie het als ondersteuning.
Veel psychologen en psychiaters missen die ''feeling'' met mensen. Wat ze weten, hebben zij uit boekjes geleerd. En nee zeg, een vaste route komt juist zo geforceerd over. Mensen kunnen aanvoelen, is belangrijk in dat vak..
pi_176664882
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:42 schreef Cockwhale het volgende:
Als je voeding niet zeer gebalanceerd is raad ik je supplementen aan, vitamines, mineralen evt eiwitten. Verwacht niet na 1 dag resultaat, maar het is mogelijk dat je na een paar maand een stuk stabieler bent op mentaal vlak.
Ik eet heel gezond...
  zondag 21 januari 2018 @ 22:38:12 #21
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176664906
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:16 schreef SugaryPuff het volgende:
Hoi, wie kan mij helpen?

Nu zit ik al jaren ergens mee waar ik niet goed mee om kan gaan. Ik heb hiervoor eerder wel hulp gezocht, maar dit heeft mij niet geholpen; kreeg o.a. betablokkers toegeschreven. Dit had voor mij weinig tot geen effect, kreeg alleen bijwerkingen.

Ik heb een vermoeden dat mijn zenuwen erg sensitief zijn (geworden). Het gaat over bepaalde situaties die ik meemaak en die voor mij persoonlijk erg vervelend zijn/veel effect hebben op mijn gemoedstoestand (voor een ander hoeft dit dus niets te betekenen, daarom is het niet nodig om een voorbeeld van een dergelijke situatie te geven. Het is in elk geval een situatie die mijn zwakke plek raakt en ik geloof dat iedereen zo een kwetsbare kant heeft). Als ik zoiets meemaak, krijg ik bijvoorbeeld hogere bloeddruk/hartkloppingen/spieren die vastzitten/slecht slapen/te heldere en vermoeiende dromen/nervositeit. Typische vecht en vluchtreactie dus. Ik maal over de onrechtvaardigheid die mij is aangedaan en moet mezelf echt rustig krijgen. Het is in het algemeen vervelend, omdat die angst echt Rot aanvoelt. Hoe kan ik dit wegdenken?

Ik weet al hoe het bij mij werkt; ga dan in die stress zitten. Ik snap dat stress normaal is, soms zit het even tegen en voel je je rot. Nu is ook het probleem bij mij dat als dat ''gevaar'' is geweken, de situatie is genormaliseerd en er is niets meer is om bang voor te zijn (wat in eerste instantie ook niet eens echt nodig was), mijn lichaam dus nog steeds in dat stressmodus zit. Het suddert nog door. Ik ben alerter/nerveuzer en voel me mislukt dat ik mijn eigen lichaam niet eens kan beheersen. Dit duurt zo een 1 tot 2 weken voordat het normaliseert. Dit is voor mij niet ok, want je zult stress situaties nooit kunnen ontwijken.

Hoe kan ik hierin weerbaarder worden? Hoe kan ik mezelf mentaal versterken? Ik ben zelf erg bang voor die angstgevoelens. Ik probeer mezelf in zo een situatie altijd te trainen om mentaal sterker te worden, maar ik faal hierin. Ik probeer mindfulness oefeningen te doen. Ik probeer de angst te accepteren. Ik probeer mezelf steeds moed in te praten. Ik heb zelfs zo een hyperfree-cassette/inhalator thingy gekocht en hielp natuurlijk niet. De enige manier die bij mij lijkt te werken, is wachten totdat het wegslijt. Totdat de herinnering aan die ene situatie wat minder wordt. Ik wil er binnen 5 seconde vanaf zijn.

Het rare is dat ik tot mijn 20ste nooit last van angst of stress had. Ik was ook niet hypersensitief. Na mijn 20ste ben ik zo geworden door omstandigheden, ineens wist ik van het bestaan van angst af. Ik had vroeger overal lak aan en lichamelijk voelde ik geen stress. Ik kon elke nare gebeurtenis pijlsnel van me afzetten. Nu blijf ik obsessief doortobben. Wat is dit voor een raar hersenspinsel. Ik kan er maar niet aan wennen en ik kan het gepieker niet meer van me afzetten.

PS: vertel mij aub niet dat ik hulp moet zoeken bij een psycholoog. Ik ben niet geinteresseerd in hun stap voor stap oefeninkjes waar ik niets aan heb. Ik zoek inzicht/een eureka momentje en ben gewoon benieuwd of mensen hier iets over dit fenomeen weten.
Je moet minder narcistisch worden, je denkt alleen aan jezelf.
1 + 1 = blauw
pi_176664914
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:21 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
In de laatste reacties worden hulpverleners weer teniet gedaan alszijnde dat ze weinig kunnen. In de praktijk kunnen ze juist veel maar zijn het de mensen die geestelijk niet oke zijn die dat logischerwijs niet begrijpen.

Als ik ervan overtuigd ben dat 1 + 1, 3 is
iemand vertelt me dat 1 + 1, 2 is
dan geloof ik dat ook niet direct als ik er zo heilig van overtuigd ben dat het 3 is. Dan ga ik ook zeggen dat hen in het algemeen mij niet echt snappen en bla bla bla
Jullie mogen blij zijn dat jullie hulp krijgen, in genoeg landen is de zorgvoorziening niet zo goed en zou je moeten bedelen voor geld of dood gaan.
Met jullie is zoveel mis dat jullie nooit echt de mate ervan gaan kunnen begrijpen
Ik heb een jaartje hulp gekregen en dat heeft me ontzettend veel geld gekost. Mij was verteld dat het vergoed zou worden. Ik heb nooit 1 cent vd Nederlandse staat voor mijn zorgvoorziening gekregen; dus hou je ff gedeisd aub.
pi_176664981
Helaas hebben hulpverleners niet altijd meer tijd om feeling te hebben met de patient. De zorgverzekeraar en het management vinden namelijk dat ze beter vragenlijsten kunnen afwerken.

Wel is mijn ervaring dat mensen die verzoeken om niet aan te komen met tips over psychologen, daar juist baat bij kunnen hebben. Dus bij deze: vraag naar een goede en laat je niet afschepen met een hbo praktijkondersteuner Ggz.
pi_176665051
quote:
13s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:38 schreef Kamina het volgende:

[..]

Je moet minder narcistisch worden, je denkt alleen aan jezelf.
Het is moeilijk om niet aan mezelf te denken als ik wakker word met een bonzende hart en droom zo helder dat ik nog die beelden zie net na het wakker worden :'). Gedurende dag ook die angstgevoel. Voel me dan lichamelijk en mentaal heel slecht, dan ga je automatisch heel erg in je hoofd zitten. Wat is daar narcistisch aan?
pi_176665793
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:33 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Mediteren trekt absoluut mijn aandacht, maar het is zo lastig om te mediteren als je eigen lichaam helemaal gestresst is. Ik wil -misschien gek- iets wat die mentale pijn snel wegneemt... ongeveer binnen 1 a 2 uur.
Doekjes voor het bloeden. Daar ben je op de lange duur ook niet echt mee geholpen.
Even op de tandjes bijten. En geduld oefenen. Je kunt je gaan bezatten, maar dat is een schijnoplossing. Aan jou de keus.
Succes ermee.
pi_176665835
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Doekjes voor het bloeden. Daar ben je op de lange duur ook niet echt mee geholpen.
Even op de tandjes bijten. En geduld oefenen. Je kunt je gaan bezatten, maar dat is een schijnoplossing. Aan jou de keus.
Succes ermee.
Ik wil mezelf ook niet verdoven met alcohol, drugs, sigaretten of medicijnen.Nooit gedaan ook. Mij gaat het om pure mentale kracht. In het oog vd storm staan en toch sterk in je kern kunnen staan, dat is mijn droom. Jammer dat ik dat dus niet kan bereiken
pi_176665867
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:35 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Veel psychologen en psychiaters missen die ''feeling'' met mensen. Wat ze weten, hebben zij uit boekjes geleerd. En nee zeg, een vaste route komt juist zo geforceerd over. Mensen kunnen aanvoelen, is belangrijk in dat vak..
Je bent echt veel te bevooroordeeld _O-.

Nee joh, fix het lekker zelf want je weet het veel beter toch? w/
pi_176665895
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:28 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik wil mezelf ook niet verdoven met alcohol, drugs, sigaretten of medicijnen.Nooit gedaan ook. Mij gaat het om pure mentale kracht. In het oog vd storm staan en toch sterk in je kern kunnen staan, dat is mijn droom. Jammer dat ik dat dus niet kan bereiken
Precies iets wat ik bereikt heb door een paar gesprekken aan te gaan. Je moet alleen een eisenlijstje hebben voor een bepaalde psycholoog en duidelijk hebben voor jezelf met wat voor persoon je in zee wil gaan en daarmee naar de huisarts, die zoekt dan mee.

Ggz is niet de enige plek waar psychologen zich ophouden hoor. Je moet wel zelf wat bijleggen, maar dan heb je ook wat.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 23:33:28 ]
pi_176665923
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:28 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik wil mezelf ook niet verdoven met alcohol, drugs, sigaretten of medicijnen.Nooit gedaan ook. Mij gaat het om pure mentale kracht. In het oog vd storm staan en toch sterk in je kern kunnen staan, dat is mijn droom. Jammer dat ik dat dus niet kan bereiken
Dat niet, maar je wilt wel iets wat jouw mentale pijn binnen 1 of 2 uur wegneemt.
Dat gaat niet. Zoals ik al eerder schreef kun je een gebroken been ook niet helen door wensdenken. Dat heeft tijd nodig.
Ga eerst eens wat geduld leren oefenen. Ga toch maar deskundige hulp zoeken, want in je eentje ga je er niet uitkomen.
pi_176665948
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:30 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je bent echt veel te bevooroordeeld _O-.

Nee joh, fix het lekker zelf want je weet het veel beter toch? w/
Ja ik weet het idd beter dan Pieter de psycholoog die zijn master Psychologie heeft afgerond; in een kneuterige korfbalstudentenvereniging zat en nooit een kuttijd in zijn leven heeft meegemaakt.

Ik neem zo iemand, die mij stap voor stap mijn angsten wil behandelen, dan ook absoluut niet serieus :')
pi_176665994
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:35 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ja ik weet het idd beter dan Pieter de psycholoog die zijn master Psychologie heeft afgerond; in een kneuterige korfbalstudentenvereniging zat en nooit een kuttijd in zijn leven heeft meegemaakt.

Ik neem zo iemand, die mij stap voor stap mijn angsten wil behandelen, dan ook absoluut niet serieus :')
Jij bent anders ook weinig serieus te nemen.
pi_176665995
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:45 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Het is moeilijk om niet aan mezelf te denken als ik wakker word met een bonzende hart en droom zo helder dat ik nog die beelden zie net na het wakker worden :'). Gedurende dag ook die angstgevoel. Voel me dan lichamelijk en mentaal heel slecht, dan ga je automatisch heel erg in je hoofd zitten. Wat is daar narcistisch aan?
Niets. Een trauma is geen pretje. Maar nu ben je veilig (neem ik aan) en als je dan zo wakker wordt, badend in je zweet, met hartkloppingen enz., wees blij dat het maar een droom was. Klamp je daar aan vast ipv continue die nachtmerrie in de herhaling te gooien.
Denk bij jezelf: gelukkig, het was maar een droom. En ga dan over tot de orde van de dag.
pi_176666010
Maar gewoon lekker doorgaan op deze manier en je geld weggooien bij Sjaak de yoni guru want die weet beter met jouw shit om te gaan dan iemand die al 45 jaar in het vak zit. ^O^
pi_176666013
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:35 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ja ik weet het idd beter dan Pieter de psycholoog die zijn master Psychologie heeft afgerond; in een kneuterige korfbalstudentenvereniging zat en nooit een kuttijd in zijn leven heeft meegemaakt.

Ik neem zo iemand, die mij stap voor stap mijn angsten wil behandelen, dan ook absoluut niet serieus :')
Maar je komt hier wel op Fok om advies vragen? Net alsof wij doorgewinterde specialisten zijn.
Sorry hoor, maar ik begin nu te twijfelen of we jou nog wel serieus kunnen nemen.
pi_176666040
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:38 schreef Myrr het volgende:

[..]

Jij bent anders ook weinig serieus te nemen.
Waarom niet?

En je bedoelt het vast goed met jouw advies over bezoekje aan de psycholoog, maar ik heb in mijn OP er heel vriendelijk bij gezet dat ik hier niet kom om te lezen dat ik naar een psycholoog moet.
pi_176666059
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:42 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Waarom niet?

En je bedoelt het vast goed met jouw advies over bezoekje aan de psycholoog, maar ik heb in mijn OP er heel vriendelijk bij gezet dat ik hier niet kom om te lezen dat ik naar een psycholoog moet.
Wat wil je wel dan? :')

Helemaal niets. Topic kan dicht.
pi_176666063
Wel succes met je leven verder.
pi_176666072
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:42 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Waarom niet?

En je bedoelt het vast goed met jouw advies over bezoekje aan de psycholoog, maar ik heb in mijn OP er heel vriendelijk bij gezet dat ik hier niet kom om te lezen dat ik naar een psycholoog moet.
Want, zo schrijf je zelf, jij neemt iemand die jou stap voor stap van je angsten wil afhelpen niet serieus.
Volgens mij wil jij niet echt geholpen worden.
Tja, dan houdt het op.
pi_176666113
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:39 schreef Myrr het volgende:
Maar gewoon lekker doorgaan op deze manier en je geld weggooien bij Sjaak de yoni guru want die weet beter met jouw shit om te gaan dan iemand die al 45 jaar in het vak zit. ^O^
Ik ben dus ooit in behandeling geweest bij een vrouw met 30 jaar ''ervaring''. Nou, ik kan je vertellen dat het niks was. En toen mocht ik in datzelfde gebouwtje ook nog langs bij een psychiater die mij dus een medicijn zou voorschrijven ''antidepressiva''. Nog nooit heb ik zo een professionele *** gesproken in mijn leven. Hele tijd dacht ik.: is dit het nou? Wat weet jij nou? Ik werd daarna doorgestuurd naar een ander, omdat ik aangaf dat ik deze niks vond en die andere was wel iets beter en hij vond antidepressiva niet geschikt voor mij. Ik heb het dan ook niet gekregen
pi_176666124
Overigens is mijn psych zijn hele jeugd gepest, is hij seksueel misbruikt en leeft zijn broer die psychoses heeft al jaren op straat.

Maar verder is zijn leven perfect en heeft hij geen idee hoe het is om trauma's te hebben ofzo. _O-

Je komt echt over als een kutwijf tbh.
pi_176666130
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:43 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wat wil je wel dan? :')

Helemaal niets. Topic kan dicht.
.

[ Bericht 9% gewijzigd door SugaryPuff op 22-01-2018 00:04:39 ]
pi_176666135
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:49 schreef Myrr het volgende:
Overigens is mijn psych zijn hele jeugd gepest, is hij seksueel misbruikt en leeft zijn broer die psychoses heeft al jaren op straat.

Maar verder is zijn leven perfect en heeft hij geen idee hoe het is om trauma's te hebben ofzo. _O-

Je komt echt over als een kutwijf tbh.
.

[ Bericht 2% gewijzigd door SugaryPuff op 22-01-2018 00:03:16 ]
pi_176666142
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:49 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Waarm reageer ik eigenlijk op zulk trash zoals jij bent? Ik stop ff met mezelf te bewijzen tegenover jou.

Wat zit je eigenlijk te trollen in mijn topic joh domme kutsnol met je dito rotkop. Je weet niks en je kunt waarschijnlijk ook niets met je vmbo brein. Opzouten.
Jeetje deze was moeilijk te ontmaskeren. Succes met je kutleven. :D
pi_176666172
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:50 schreef Myrr het volgende:

[..]

Jeetje deze was moeilijk te ontmaskeren. Succes met je kutleven. :D
Ik hoop dat je nu goed kunt slapen. Leuk om tegen iemand te kutten in een topic als je notabene zelf bij een psych loopt. Ik zie het al aan jouw kop dat je er zo 1 bent though.
pi_176666204
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:49 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Waarm reageer ik eigenlijk op zulk trash zoals jij bent? Ik stop ff met mezelf te bewijzen tegenover jou.

Wat zit je eigenlijk te trollen in mijn topic joh domme kutsnol met je dito rotkop. Je weet niks en je kunt waarschijnlijk ook niets met je vmbo brein. Opzouten.
Nou ja, zeg!
Beetje dimmen.
Je zit zelf constant te zeiken, jouw eigen problemen te verheerlijken en dan zo'n reactie aan iemand schrijven, volgens mij ben je zelf een psychopaat.
En er is wel een manier om in een klap van al je problemen af te komen. Bedenk zelf maar wat dat zou kunnen zijn.

:W
pi_176666210
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:53 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik hoop dat je nu goed kunt slapen. Leuk om tegen iemand te kutten in een topic als je notabene zelf bij een psych loopt. Ik zie het al aan jouw kop dat je er zo 1 bent though.
Nee hoor ik ben alweer klaar bij de psych en kan weer lekker slapen. ^O^ Maar was ook niet zo messed up als jij bent, je kunt beter een kliniek opzoeken. Altrecht oid, voor geesteszieken.
pi_176666266
Weet je wat het verschil tussen mij en jullie 2 is. Die Hiddendoe zegt verkapt dat ik zelfmoord mag plegen en Myrr die dan zegt dat ik zo messed up ben en naar een kliniek moet gaan. Ik vind dit erg hard, omdat jullie dit zo makkelijk kunnen zeggen en er volledig achterstaan. Ik voel me niet begrepen en reageer uit onmacht heel onredelijk, wat ik dus eigenlijk niet meen. Ik zou zulke dingen nooit in een topic roepen tegen iemand die om hulp komt vragen. Bij jullie heb ik het idee dat julllie je erbij vermaken, terwijl ik dit wel echt vervelend vind. Deze hele communicatie.
pi_176666291
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:59 schreef SugaryPuff het volgende:
Weet je wat het verschil tussen mij en jullie 2 is. Die Hiddendoe zegt verkapt dat ik zelfmoord mag plegen en Myrr die dan zegt dat ik zo messed up ben en naar een kliniek moet gaan. Ik vind dit erg hard, omdat jullie dit zo makkelijk kunnen zeggen en er volledig achterstaan. Ik voel me niet begrepen en reageer uit onmacht heel onredelijk, wat ik dus eigenlijk niet meen. Ik zou zulke dingen nooit in een topic roepen tegen iemand die om hulp komt vragen.
Oh huilie wat zielig. Eerst begin je me de tyfus te schelden om niks en nu ga je janken.

Zoek hulp man ziek wijf. _O-
pi_176666302
Vandaag in "Je zal het maar hebben" gaan we op bezoek bij SugaryPuff die zowel bipolair is als borderline heeft.
pi_176666305
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:01 schreef Myrr het volgende:
Vandaag in "Je zal het maar hebben" gaan we op bezoek bij SugaryPuff die zowel bipolair is als borderline heeft.
Dit is gewoon treitergedrag nu. Kap ermee.
pi_176666327
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:02 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Dit is gewoon treitergedrag nu. Kap ermee.
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:49 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]


Waarm reageer ik eigenlijk op zulk trash zoals jij bent? Ik stop ff met mezelf te bewijzen tegenover jou.

Wat zit je eigenlijk te trollen in mijn topic joh domme kutsnol met je dito rotkop. Je weet niks en je kunt waarschijnlijk ook niets met je vmbo brein. Opzouten.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2018 00:05:06 ]
pi_176666344
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:04 schreef Myrr het volgende:

[..]

[..]

Ik heb net die quotes verwijderd. Excuses voor mijn gescheld. Ik zou het op prijs stellen als je er nu mee kapt.
pi_176666374
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:05 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik heb net die quotes verwijderd. Excuses voor mijn gescheld. Ik zou het op prijs stellen als je er nu mee kapt.
Maar je bent er na zo'n uitbarsting nog steeds van overtuigd dat je niet gebaat zult zijn bij professionele hulp? Met dit soort gedrag ontlok je dit soort reacties en erger. Dat wil je niet lijkt me.
pi_176666400
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:33 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Mediteren trekt absoluut mijn aandacht, maar het is zo lastig om te mediteren als je eigen lichaam helemaal gestresst is. Ik wil -misschien gek- iets wat die mentale pijn snel wegneemt... ongeveer binnen 1 a 2 uur.
Door te mediteren kun je ook die lichamelijke stress loslaten, maar dat lukt niet zomaar daar moet je wel echt tijd en energie in steken.

Dat je dat wil is niet gek, maar zo'n quickfix bestaat gewoon niet.
pi_176666404
Ik bedoel, je geeft wel duidelijk aan dat je geen psycholoog wil, maar dat is de enige juiste hulp die er is in jouw geval indien je niet trollt. Psychiater lijkt me meer op zijn plek tho.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2018 00:11:36 ]
pi_176666408
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:35 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Veel psychologen en psychiaters missen die ''feeling'' met mensen. Wat ze weten, hebben zij uit boekjes geleerd. En nee zeg, een vaste route komt juist zo geforceerd over. Mensen kunnen aanvoelen, is belangrijk in dat vak..
Hoeveel psychologen en psychiaters ken je precies?
pi_176666428
Download de app headspace.
pi_176666438
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:08 schreef Myrr het volgende:

[..]

Maar je bent er na zo'n uitbarsting nog steeds van overtuigd dat je niet gebaat zult zijn bij professionele hulp? Met dit soort gedrag ontlok je dit soort reacties en erger. Dat wil je niet lijkt me.
Ik weet niet waar ze me bij zouden moeten helpen en ik geloof er na mijn slechte ervaring niet meer in. Ik weet alleen dat ik last heb van angstgevoelens. Wat voor dingen kan een psycholoog zeggen/doen om die angst weg te nemen?
pi_176666447
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Door te mediteren kun je ook die lichamelijke stress loslaten, maar dat lukt niet zomaar daar moet je wel echt tijd en energie in steken.

Dat je dat wil is niet gek, maar zo'n quickfix bestaat gewoon niet.
Wat doet mediteren met je lichaam dan?
pi_176666462
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:59 schreef SugaryPuff het volgende:
Weet je wat het verschil tussen mij en jullie 2 is. Die Hiddendoe zegt verkapt dat ik zelfmoord mag plegen en Myrr die dan zegt dat ik zo messed up ben en naar een kliniek moet gaan. Ik vind dit erg hard, omdat jullie dit zo makkelijk kunnen zeggen en er volledig achterstaan. Ik voel me niet begrepen en reageer uit onmacht heel onredelijk, wat ik dus eigenlijk niet meen. Ik zou zulke dingen nooit in een topic roepen tegen iemand die om hulp komt vragen. Bij jullie heb ik het idee dat julllie je erbij vermaken, terwijl ik dit wel echt vervelend vind. Deze hele communicatie.
Excuses, dat had ik niet moeten doen. Maar jij wilt absoluut geen hulp van een 'deskundige' en daarom kom je hier om raad vragen.
Bij elk goedbedoeld advies kom je direct weer met tegenwerpingen. Hier kan niemand jou 'helpen' alleen maar wat advies geven.
Veel succes ermee verder.
pi_176666467
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:12 schreef tailfox het volgende:
Download de app headspace.
Bedankt voor de tip
pi_176666494
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:13 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ze me bij zouden moeten helpen en ik geloof er na mijn slechte ervaring niet meer in. Ik weet alleen dat ik last heb van angstgevoelens. Wat voor dingen kan een psycholoog zeggen/doen om die angst weg te nemen?
Moa, als je random mensen voor domme snol uit begint te maken op zeer agressieve toon denk ik dat er meer aan de hand is dan enkel angst.
pi_176666506
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:13 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Wat doet mediteren met je lichaam dan?
Meditatie is gericht op ontspanning. De basis (zen) meditatie oefeningen zijn allemaal gericht op het voelen van je lichaam en lichamelijke ontspanning.
pi_176666526
Geen idee of je dat in het echt ook zou doen maar het is vrij destructief gedrag voor jezelf en je omgeving. Je levenskwaliteit zou sterk verbeteren met de juiste hulp. Je vraagt om advies en meer advies dan dit een paar mediteerachtige dingen zijn er niet. Zelf aan blijven modderen gaat echt niet werken op de lange termijn. Op de korte denk ik ook niet. Je basis is kapot.
pi_176666542
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:13 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ze me bij zouden moeten helpen en ik geloof er na mijn slechte ervaring niet meer in. Ik weet alleen dat ik last heb van angstgevoelens. Wat voor dingen kan een psycholoog zeggen/doen om die angst weg te nemen?
Mag ik vragen wat er na je 20ste gebeurd is? Door welke omstandigheden wist je ineens van het bestaan van angst af?
pi_176667258
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:26 schreef RamboDirk het volgende:

Psychische problemen zijn gewoon lastig. Er is geen vaste route zoals bij een gebroken been bijvoorbeeld.

Zie het als ondersteuning.
Maar zo profileren ze zich niet, psychiaters zijn artsen en psychologen houden zich wel aan gediagnosticeerde ziekten. Dan moeten ze af van heel dat medische imago, als ze puur ondersteuning willen zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:23 schreef Myrr het volgende:
Geen idee of je dat in het echt ook zou doen maar het is vrij destructief gedrag voor jezelf en je omgeving. Je levenskwaliteit zou sterk verbeteren met de juiste hulp. Je vraagt om advies en meer advies dan dit een paar mediteerachtige dingen zijn er niet. Zelf aan blijven modderen gaat echt niet werken op de lange termijn. Op de korte denk ik ook niet. Je basis is kapot.
"Mediteerachtige dingen" is ook wat psychologen met jaren studie verkondigen aan mensen met ernstige trauma 's (heb het zelf gezien).
Dus wek geen valse verwachtingen dat professionele hulp heel veel anders is.
Zelf heb ik veel aan meditatie gehad, maar vooral toen ik het zelf ontdekte, op mijn eigen manier. Het advies opvolgen van "ga mediteren" werkt vaak niet, je moet ook zelf graag je negatieve gedachten uit je hoofd willen zetten of objectief bekijken.
Het werkt ontspannend, je kunt er beter door slapen en verbeterd daarmee ook je geestelijke gezondheid. Je kunt beter denken en beslissingen maken.

quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:21 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
In de laatste reacties worden hulpverleners weer teniet gedaan alszijnde dat ze weinig kunnen. In de praktijk kunnen ze juist veel maar zijn het de mensen die geestelijk niet oke zijn die dat logischerwijs niet begrijpen.

Als ik ervan overtuigd ben dat 1 + 1, 3 is
iemand vertelt me dat 1 + 1, 2 is
dan geloof ik dat ook niet direct als ik er zo heilig van overtuigd ben dat het 3 is. Dan ga ik ook zeggen dat hen in het algemeen mij niet echt snappen en bla bla bla
Jullie mogen blij zijn dat jullie hulp krijgen, in genoeg landen is de zorgvoorziening niet zo goed en zou je moeten bedelen voor geld of dood gaan.
Met jullie is zoveel mis dat jullie nooit echt de mate ervan gaan kunnen begrijpen
Wat begrijpen?? Psychiaters en psychologen begrijpen de ziekten die ze diagnosticeren zelf niet eens??
Ik zou niet in Afrika willen wonen, maar daar weten ze ten minste waar ze aan toe zijn als ze psychische problemen hebben namelijk dan zijn ze de lul want moeten alles zelf doen. HIER krijgen mensen valse verwachtingen en hoop die op niets gebaseerd is. Je "kunt officieel hulp krijgen". Sorry, maar als dat niet overeenkomt met de praktijk omdat de wetenschap erachter zich nog in de ijzertijd bevindt heeft niemand er iets aan.
Geef eens een voorbeeld van jouw psychische ziekte en hoe intelligent je wel niet bent dat jij jouw hulpverlener daarin wel gelooft?
En heb je geen psychische ziekte, wie ben jij dan om te oordelen over het beoordelingsvermogen van andere mensen? Btw, ik heb geen officiele diagnose meer.

[ Bericht 25% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 22-01-2018 13:57:40 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176667529
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:45 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Het is moeilijk om niet aan mezelf te denken als ik wakker word met een bonzende hart en droom zo helder dat ik nog die beelden zie net na het wakker worden :'). Gedurende dag ook die angstgevoel. Voel me dan lichamelijk en mentaal heel slecht, dan ga je automatisch heel erg in je hoofd zitten. Wat is daar narcistisch aan?
EMDR wat?
compact en kleverig.
  maandag 22 januari 2018 @ 07:53:37 #68
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176667600
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:16 schreef SugaryPuff het volgende:
Hoi, wie kan mij helpen?
...

Hoe kan ik hierin weerbaarder worden? Hoe kan ik mezelf mentaal versterken? Ik ben zelf erg bang voor die angstgevoelens. Ik probeer mezelf in zo een situatie altijd te trainen om mentaal sterker te worden, maar ik faal hierin. Ik probeer mindfulness oefeningen te doen. Ik probeer de angst te accepteren. Ik probeer mezelf steeds moed in te praten.

...

Het rare is dat ik tot mijn 20ste nooit last van angst of stress had. Ik was ook niet hypersensitief. Na mijn 20ste ben ik zo geworden door omstandigheden, ineens wist ik van het bestaan van angst af. Ik had vroeger overal lak aan en lichamelijk voelde ik geen stress. Ik kon elke nare gebeurtenis pijlsnel van me afzetten. Nu blijf ik obsessief doortobben. Wat is dit voor een raar hersenspinsel. Ik kan er maar niet aan wennen en ik kan het gepieker niet meer van me afzetten.

PS: vertel mij aub niet dat ik hulp moet zoeken bij een psycholoog. Ik ben niet geinteresseerd in hun stap voor stap oefeninkjes waar ik niets aan heb. Ik zoek inzicht/een eureka momentje en ben gewoon benieuwd of mensen hier iets over dit fenomeen weten.
Mijn antwoord: kei hard sporten bij een goede kickboks school of bootcamp training. Je zit veel te veel in je hoofd, en probeert dan ook weer hoofd-oefeningen te zoeken om hier controle over te krijgen. Bij mij persoonlijk werkt dat niet, en ik heb veel baat bij hard sporten. Je moet dan wel een goede sportschool zoeken waar je les krijgt, en ook te horen krijgt "door gaan door gaan!!!" en dat soort simpele dingen. Echt gewoon door tot je niet meer kan, en dan nog een beetje. Helemaal slopen in een uurtje tijd.

Doe je dat een paar keer per week, of begin je met 1 keer per week, dan merk je dat je minder in je hoofd komt te zitten en meer in je lichaam. Je zegt dat je begint te shaken van angst? Shaken is lichamelijk, dus als je je lichaam door goede inspanning sterker maakt krijg je dat wat beter onder controle. Verwacht nergens DE oplossing van, en alles kost gewoon tijd, zo ook lichamelijk (en daardoor ook geestelijk) sterker worden. Doorzetten is het sleutelwoord. Niemand heeft het makkelijk, en opgeven en op de bank blijven zitten en je shit voelen kan iedereen.

Probeer het 3 maanden, alleen dan kun je zeggen of het werkt of niet. Maar dat is met veel dingen zo btw.

Ouder worden komt nou eenmaal met bepaalde veranderingen geestelijk en lichamelijk. Gemakkelijk om je dan te verzuipen in alcohol, drugs, feesten of vreetwerk, maar gelukkig hou je die ideeën op een afstand. Je lichaam wordt ouder, je leven wordt anders, je maakt steeds dingen mee en onthoudt alles, steeds meer bagage... probeer jezelf goed te verzorgen, en dat begint lichamelijk. Goed eten, goed drinken, en lekker sporten zodat je goed in je vel komt te zitten letterlijk. Niet strak als een model of hot shot of zo, maar gewoon dat je je fit voelt.
Ze zeggen altijd "Mind over matter", maar voor mij persoonlijk werkt het juist andersom. Als ik mij boos voel, angstig voel, of down the dump, en ik zet TOCH mijn lichaam in een "fuck it" stelling en ga even tot het max in een sportschool ben ik daarna weer een ander mens. Je zult ook merken dat er meer mensen op die manier met hun problemen om gaan, schept weer een beetje een band en je ontmoet wat mensen. OK het lost je trauma´s niet op, maar je voelt je een stuk sterker en kan veelal toch dan uiteindelijk ook zelf een heel eind komen wat je mentaal weer trots en sterker doet voelen. Je hebt het dan zelf helemaal voor elkaar gebokst, letterlijk en figuurlijk.

Dat is mijn mening. Ik houd ook niet van psychologen, en ik heb ook de nodige problemen en gedachtes gehad waar voor men mij wel aan de medicijnen had willen helpen denk ik zo. Voor jezelf weten te zorgen is toch de beste oplossing als dat enigzins kan. Je hebt een goede OP geschreven, dus je gedachten zijn best nog helder. Gebruik die helderheid om jezelf weer weerbaar te krijgen, vind een manier die voor jou werkt. Bovenstaande is mijn manier. Werkt.
pi_176667784
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

EMDR wat?
Dan moeten ze wel eerst een focus hebben. Er ligt denk ik ook een probleem mbt wat TS verwacht van hulpverleners, zichzelf en anderen. Ik krijg ook niet het idee dat TS meer gehad heeft dan een intake. Het moet wel een eerlijke kans krijgen.
pi_176676489
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:36 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik eet heel gezond...
Wat versta je onder gezond? Uit ervaring weet ik dat supplementen op langer termijn veel goed doen voor het mentale vlak (althans bij mijzelf). Ik eet ook redelijk goed, maar kom op sommige gebieden niet op de geadviseerde hoeveelheid, althans niet elke dag. Met name vitamine D en Omega 3 is een moeilijk geval. Nou zeggen de adviezen ook niet alles, dus daarom heb ik het zelf geprobeerd. In hoeverre er sprake is van een placebo effect is altijd moeilijk te bepalen, maar ik ben vrij nuchter, sceptisch en kritisch. Ben geen persoon die snel ergens zijn geloof in plaatst.
pi_176676554
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:53 schreef TomStall het volgende:

[..]

Mijn antwoord: kei hard sporten bij een goede kickboks school of bootcamp training. Je zit veel te veel in je hoofd, en probeert dan ook weer hoofd-oefeningen te zoeken om hier controle over te krijgen. Bij mij persoonlijk werkt dat niet, en ik heb veel baat bij hard sporten. Je moet dan wel een goede sportschool zoeken waar je les krijgt, en ook te horen krijgt "door gaan door gaan!!!" en dat soort simpele dingen. Echt gewoon door tot je niet meer kan, en dan nog een beetje. Helemaal slopen in een uurtje tijd.

Doe je dat een paar keer per week, of begin je met 1 keer per week, dan merk je dat je minder in je hoofd komt te zitten en meer in je lichaam. Je zegt dat je begint te shaken van angst? Shaken is lichamelijk, dus als je je lichaam door goede inspanning sterker maakt krijg je dat wat beter onder controle. Verwacht nergens DE oplossing van, en alles kost gewoon tijd, zo ook lichamelijk (en daardoor ook geestelijk) sterker worden. Doorzetten is het sleutelwoord. Niemand heeft het makkelijk, en opgeven en op de bank blijven zitten en je shit voelen kan iedereen.

Probeer het 3 maanden, alleen dan kun je zeggen of het werkt of niet. Maar dat is met veel dingen zo btw.

Ouder worden komt nou eenmaal met bepaalde veranderingen geestelijk en lichamelijk. Gemakkelijk om je dan te verzuipen in alcohol, drugs, feesten of vreetwerk, maar gelukkig hou je die ideeën op een afstand. Je lichaam wordt ouder, je leven wordt anders, je maakt steeds dingen mee en onthoudt alles, steeds meer bagage... probeer jezelf goed te verzorgen, en dat begint lichamelijk. Goed eten, goed drinken, en lekker sporten zodat je goed in je vel komt te zitten letterlijk. Niet strak als een model of hot shot of zo, maar gewoon dat je je fit voelt.
Ze zeggen altijd "Mind over matter", maar voor mij persoonlijk werkt het juist andersom. Als ik mij boos voel, angstig voel, of down the dump, en ik zet TOCH mijn lichaam in een "fuck it" stelling en ga even tot het max in een sportschool ben ik daarna weer een ander mens. Je zult ook merken dat er meer mensen op die manier met hun problemen om gaan, schept weer een beetje een band en je ontmoet wat mensen. OK het lost je trauma´s niet op, maar je voelt je een stuk sterker en kan veelal toch dan uiteindelijk ook zelf een heel eind komen wat je mentaal weer trots en sterker doet voelen. Je hebt het dan zelf helemaal voor elkaar gebokst, letterlijk en figuurlijk.

Dat is mijn mening. Ik houd ook niet van psychologen, en ik heb ook de nodige problemen en gedachtes gehad waar voor men mij wel aan de medicijnen had willen helpen denk ik zo. Voor jezelf weten te zorgen is toch de beste oplossing als dat enigzins kan. Je hebt een goede OP geschreven, dus je gedachten zijn best nog helder. Gebruik die helderheid om jezelf weer weerbaar te krijgen, vind een manier die voor jou werkt. Bovenstaande is mijn manier. Werkt.
Goed stuk. Duidelijk. Alleen wil TS binnen 1 of 2 uur af zijn van die angstaanvallen.
Dus de sportschool zal ook wel niks zijn voor hem.
pi_176676631
Gezond eten, voldoende bewegen/sporten, een sociaal leven naar tevredenheid, een leuke baan/functie/doel (kan ook vrijwilligerswerk zijn), balans tussen inspanning en ontspanning, wekelijks seks, goed slapen... dat is het enige wat je nodig hebt.
pi_176676662
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:59 schreef Cockwhale het volgende:
Gezond eten, voldoende bewegen/sporten, een sociaal leven naar tevredenheid, een leuke baan/functie/doel (kan ook vrijwilligerswerk zijn), balans tussen inspanning en ontspanning, wekelijks seks, goed slapen... dat is het enige wat je nodig hebt.
Had dat ook even tegen Lady Di gezegd. Had ze misschien nog geleefd.
pi_176679185
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:59 schreef Cockwhale het volgende:
Gezond eten, voldoende bewegen/sporten, een sociaal leven naar tevredenheid, een leuke baan/functie/doel (kan ook vrijwilligerswerk zijn), balans tussen inspanning en ontspanning, wekelijks seks, goed slapen... dat is het enige wat je nodig hebt.
Mee eens, met uitzondering van wekelijks seks
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176684915
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens, met uitzondering van wekelijks seks
Dagelijks dan, whatever
pi_176686865
Sporten doet wonderen voor het brein, mentaal word je veel sterker en ben je lekker fit dan gaan veel dingen je gemakkelijk af.
Dus goed slapen goed eten en zeker elke dag 30-60minuten intensief sporten dit kan vanalles zijn ( zwemmen, hardlopen, push ups, sit ups, enzovoorts )
pi_176694116
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:33 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Mediteren trekt absoluut mijn aandacht, maar het is zo lastig om te mediteren als je eigen lichaam helemaal gestresst is. Ik wil -misschien gek- iets wat die mentale pijn snel wegneemt... ongeveer binnen 1 a 2 uur.
lichaamsbewustzijn creeren om uit je hoofd te stappen (daar zit de pijn soals je aangeeft). dit kan middels sport, zwemmen, mediteren, yoga.

echter zijn dit dingen waar je tijd en moeite in moet stoppen en een proces nodig heeft om zich te ontvouwen, het is niet binne 1 a 2 uur te regelen zeg maar.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176694238
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens, met uitzondering van wekelijks seks
why? is ook een vorm van lichaamsbewustzijn creeren, omdat het zo fysiek is, uit zijn hoofd in zijn lichaam is waar TS behoefte aan heeft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176698593
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:40 schreef Slayage het volgende:

why? is ook een vorm van lichaamsbewustzijn creeren, omdat het zo fysiek is, uit zijn hoofd in zijn lichaam is waar TS behoefte aan heeft.
Precies daarom, vind ik iets voor dieren.
Kun je er echt niet zonder, waarom dan in godsnaam zo vaak. Je hebt toch handen en fantasie, en als je dat niet gebruikt sterft het ook af. Nee wacht, zelfs fantasie hebben hoeft niet eens, er is immers genoeg materiaal zelfs voor de compleet fantasieloze mens die per se visueel gestimuleerd moet worden. Als je echt niet buiten de ervaring van een echt mens kunt maak er dan 1x per maand of zo iets speciaals van. Maar dat is voor velen nog teveel gevraagd, omdat ze hun behoefte geen week uit kunnen stellen. Als mensen eten als Holle bolle Gijs hebben anderen kritiek (vooral mannen op vrouwen). Want "je kunt jezelf toch beheersen". Andersom eigenlijk nooit. Er zijn toch voldoende andere lichamelijke activiteiten, maar het eerste advies is dan seks, waar toch altijd nog de instemming van een ander mens nodig is, maar die wordt verder niet bij het advies betrokken.

[ Bericht 8% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 23-01-2018 20:40:12 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176700419
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Precies daarom, vind ik iets voor dieren.
Kun je er echt niet zonder, waarom dan in godsnaam zo vaak. Je hebt toch handen en fantasie, en als je dat niet gebruikt sterft het ook af. Als je er echt niet buiten kunt maak er dan 1x per maand of zo iets speciaals van. Maar dat is voor velen nog teveel gevraagd, omdat ze hun behoefte geen week uit kunnen stellen. Als mensen eten als Holle bolle Gijs hebben anderen kritiek (vooral mannen op vrouwen). Want "je kunt jezelf toch beheersen". Andersom eigenlijk nooit.
De gemiddelde Nederlander schijnt twee keer in de maand seks te hebben, dus de behoeft wordt twee weken uitgesteld zelfs.

Daarnaast zijn wij ook gewoon dieren :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176701920
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:36 schreef SugaryPuff het volgende:

[..]

Ik eet heel gezond...
Misschien je bloed eens laten nakijken? Ik snap dat je vooral aan een mentale oorzaak denkt, maar kan het niet ook een symptoom van een tekort van iets zijn? (Ik roep maar wat, zou de moeite kunnen zijn)
pi_176704287
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:23 schreef Slayage het volgende:

De gemiddelde Nederlander schijnt twee keer in de maand seks te hebben, dus de behoeft wordt twee weken uitgesteld zelfs.

Daarnaast zijn wij ook gewoon dieren :p
Dat argument weer... Ik vind het gewoon raar dat ik dan geen mannen op de hei knollen en hun eigen uitwerpselen zie eten terwijl ze holen graven...
Wat betreft argument 1, als dat geen propaganda is dan hoef ik al helemaal geen relatie meer

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 23-01-2018 21:50:13 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176707495
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:16 schreef SugaryPuff het volgende:
Ik heb een vermoeden dat mijn zenuwen erg sensitief zijn (geworden). Het gaat over bepaalde situaties die ik meemaak en die voor mij persoonlijk erg vervelend zijn/veel effect hebben op mijn gemoedstoestand (voor een ander hoeft dit dus niets te betekenen, daarom is het niet nodig om een voorbeeld van een dergelijke situatie te geven. Het is in elk geval een situatie die mijn zwakke plek raakt en ik geloof dat iedereen zo een kwetsbare kant heeft). Als ik zoiets meemaak, krijg ik bijvoorbeeld hogere bloeddruk/hartkloppingen/spieren die vastzitten/slecht slapen/te heldere en vermoeiende dromen/nervositeit. Typische vecht en vluchtreactie dus. Ik maal over de onrechtvaardigheid die mij is aangedaan en moet mezelf echt rustig krijgen. Het is in het algemeen vervelend, omdat die angst echt Rot aanvoelt. Hoe kan ik dit wegdenken?[quote]

Niet. Wegdenken en weg stoppen is namelijk er niet mee om leren gaan.

[quote]Ik weet al hoe het bij mij werkt; ga dan in die stress zitten. Ik snap dat stress normaal is, soms zit het even tegen en voel je je rot. Nu is ook het probleem bij mij dat als dat ''gevaar'' is geweken, de situatie is genormaliseerd en er is niets meer is om bang voor te zijn (wat in eerste instantie ook niet eens echt nodig was), mijn lichaam dus nog steeds in dat stressmodus zit. Het suddert nog door. Ik ben alerter/nerveuzer en voel me mislukt dat ik mijn eigen lichaam niet eens kan beheersen. Dit duurt zo een 1 tot 2 weken voordat het normaliseert. Dit is voor mij niet ok, want je zult stress situaties nooit kunnen ontwijken.
Wat voor manieren (coping strategies) heb je geprobeerd?
Heb je bijvoorbeeld weleens geprobeerd het van je af te schrijven ofzo?

quote:
Hoe kan ik hierin weerbaarder worden? Hoe kan ik mezelf mentaal versterken? Ik ben zelf erg bang voor die angstgevoelens. Ik probeer mezelf in zo een situatie altijd te trainen om mentaal sterker te worden, maar ik faal hierin. Ik probeer mindfulness oefeningen te doen. Ik probeer de angst te accepteren. Ik probeer mezelf steeds moed in te praten. Ik heb zelfs zo een hyperfree-cassette/inhalator thingy gekocht en hielp natuurlijk niet. De enige manier die bij mij lijkt te werken, is wachten totdat het wegslijt. Totdat de herinnering aan die ene situatie wat minder wordt. Ik wil er binnen 5 seconde vanaf zijn.
Dat is een nogal harde richtlijn van vijf seconden, waarmee je jezelf enorm in de weg kan zitten en het telkens als falen kan zien wanneer het niet lukt en dan ook nog de angst voor de angst. Een vicieuze cirkel.
Naast dat er dus wat onverwerkte dingen of misschien echt trauma's lijken te zijn, kan er nog iets meespelen? Iets als faalangst of een minderwaardigheidscomplex, dat je stiekem jezelf het niet waard vindt ofzo?

quote:
Het rare is dat ik tot mijn 20ste nooit last van angst of stress had. Ik was ook niet hypersensitief. Na mijn 20ste ben ik zo geworden door omstandigheden, ineens wist ik van het bestaan van angst af. Ik had vroeger overal lak aan en lichamelijk voelde ik geen stress. Ik kon elke nare gebeurtenis pijlsnel van me afzetten. Nu blijf ik obsessief doortobben. Wat is dit voor een raar hersenspinsel. Ik kan er maar niet aan wennen en ik kan het gepieker niet meer van me afzetten.
Kan iets zeggen over de heftigheid en de mate van onverwerktheid. En misschien is het ook gewoon retemoeilijk om te beseffen dat het beeld wat je van jezelf had nu niet meer klopt of nog haalbaar is..
Is er wel gekeken naar het uitsluiten van eventuele fysieke oorzaken? Je hebt geen ruige smak gehad, tekorten, flink afgevallen o.i.d. voorafgaand en tijdens de start van de angst/stressklachten?
Je zegt in een andere post heel gezond te eten, maar daar is nogal wat discussie over wat gezond dan is en in hoeverre dat soort dingen voor iedereen geldt. Hoe check jij dat je voldoende en gevarieerd genoeg binnen krijgt? Houd je dat bij in zo een eetmeter o.i.d.?
Inname staat niet gelijk aan opname, daarnaast kan je lijf, zeker in stressvolle situaties, misschien net weer nodig hebben. In dat opzicht is gezond eten meer het onderhoud om het bij te houden, dan dat het flinke tekorten ook daadwerkelijk aan kan vullen zeg maar.

quote:
PS: vertel mij aub niet dat ik hulp moet zoeken bij een psycholoog. Ik ben niet geinteresseerd in hun stap voor stap oefeninkjes waar ik niets aan heb. Ik zoek inzicht/een eureka momentje en ben gewoon benieuwd of mensen hier iets over dit fenomeen weten.
Inzicht kun je op vele manieren verkrijgen, maar het is denk ik enorm onrealistisch om het te willen zoeken in een eurkamomentje. Soms kun je mazzel hebben, maar beter houd je je niet teveel vast aan één dingetje wat je als een prins uit de toren waar je al geruime tijd inzit gaat verlossen. Sowieso is het hele leven één fucking proces, dus beter ga je wat meer liefde ontwikkelen voor de stap voor de stap, want ook dat is vooruitgang.

Er zijn heel veel verschillende smaakjes hulpverleners, ook mensen die niet alleen vanuit een boekje werken, maar die zelf ook met de poten in de modder hebben gestaan. Daarnaast kun je ook zonder therapeut in de arm te nemen, wel kijken naar de onderliggende theoriën. Exposuretherapie, onderdeel van cognitieve gedragstherapie, bijvoorbeeld om beter om te leren gaan met angst. Massa's boeken over geschreven, waar misschien wel eentje tussen zit met een tone of voice waar je wel wat aan hebt.
Een tip die een tijdje terug door iemand gegeven was mbt angst was volgens mij het boek The Linden Method.
En dan is er ook nog ret, rationeel-emotieve therapie, die je gedachten misschien kunnen beter kunnen leren omgaan. Wat betreft de tip voor schematherapie, mindmapping was een tijdje terug ook een hip onderwerp waar de nodige boeken over uit kwamen.

Verder lijkt trauma wel een nuttig onderwerp. Als je naar beneden scrollt, zie je bij centrale topics, zowel een depressie en angst topic, als een ptss en trauma topic. Ga daar eens kijken.
Wat betreft trauma zijn een aantal dingen bijgebleven, misschien via hier, maar ook elders. Traumarelease werd genoemd. O.a. filmpjes op youtube te vinden. Verder de naam van Peter Levine, die heeft meerdere boeken geschreven.
Tevens is het misschien nuttig om niet alleen daar op blind te staren, maar bijvoorbeeld ook te kijken naar rouw. Misschien zit daar ook nog iets nuttigs voor je bij, ook met het oog op acceptatie enzo.

Mindfulness kan misschien ook iets laagdrempeliger geoefend worden door je bijvoorbeeld aan te sluiten bij een meditatiegroepje. Misschien kan dat extra motiverend en ondersteunend werken om er zo iets meer routine in op te bouwen ofzo.

Meer fysieke insteek: haptotherapie, psycho-motorische therapie, kinesiologie en ismakogagie. Tai Chi (Chuan), Qi Gong e.d. zijn iets minder persoonlijk en misschien iets veiliger voelende instapmodellen als het ware.

Wat betreft het slapen, hoeveel slaap je per nacht? Heb je een goede slaaphygiène, vast ritme enzo? Slaapmiddelen geprobeerd?
Wat betreft het nare dromen, misschien is lucide dromen een interessant onderwerp voor je..
pi_176707644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:42 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat argument weer... Ik vind het gewoon raar dat ik dan geen mannen op de hei knollen en hun eigen uitwerpselen zie eten terwijl ze holen graven...
Wat betreft argument 1, als dat geen propaganda is dan hoef ik al helemaal geen relatie meer
Er zijn natuurlijk ook verschillende soorten dieren met hun eigen trekjes ;)

Nee recentelijk een onderzoek over geweest. Daarnaast zijn er uiteraard een hele hoop verschillende relaties met hun eigen dynamiek. Geen norm wat aantal keren seks betreft. Als jij en je partner het maar okay vinden wat jullie ook doen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176707879
Het is al vaker gezegd: yoga helpt echt heel goed. Een van de dingen die je leert bij regelmatige yoga beoefening is om de rust en ontspanning te zoeken en vinden in oncomfortabele en lastige houdingen/situaties. Door te focussen op een rustige ademhaling en de connectie te maken tussen lichaam en geest dmv die ademhaling, raak je niet meer in paniek in lastige en stressvolle situaties maar leer je eraan over te geven en er goed mee om te gaan. En dat is een vaardigheid die je één op één in je gewone dagelijkse leven kan gaan gebruiken.

Maar, en dit is ook al gezegd, yoga is geen quick fix, je leert het niet binnen een uurtje en je gaat na een keer yoga ook niet meteen alle positieve effecten merken. Maar als je het een paar keer per week doet, liefst onder leiding van een goede docent, kan ik je garanderen dat je na een maand al flinke vooruitgang zal merken. Zowel geestelijk als lichamelijk want je wordt er ook nog eens lenig, sterk en gezond van.
  woensdag 24 januari 2018 @ 08:01:33 #86
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176710366
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]
... Nee wacht, zelfs fantasie hebben hoeft niet eens, er is immers genoeg materiaal zelfs voor de compleet fantasieloze mens die per se visueel gestimuleerd moet worden. ...
Masturbatie met porno is slecht advies.

btw TS lijkt met de noorderzon vertrokken te zijn...
pi_176710990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:01 schreef TomStall het volgende:

Masturbatie met porno is slecht advies.

btw TS lijkt met de noorderzon vertrokken te zijn...
Waarom is dat slecht advies aan 1 persoon? De ts heeft nergens iets gezegd over "ik heb een relatie met een seksverslaafde vriendin/vriend" of "ik ben zo rijk dat ik iedere week een prostituee/gigolo kan betalen". Maar misschien las ik daar overheen
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:18:33 #88
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176711163
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:05 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Waarom is dat slecht advies aan 1 persoon? De ts heeft nergens iets gezegd over "ik heb een relatie met een seksverslaafde vriendin/vriend" of "ik ben zo rijk dat ik iedere week een prostituee/gigolo kan betalen". Maar misschien las ik daar overheen
Ik snapte je bijna niet, want ik zocht naar 1 persoon, maar je bedoelde zeker gewoon "een persoon".

Nooit gehoord van een pornoverslaving? Nooit begrepen dat porno eigenlijk geen realistische weergave is van een intieme seksband hebben met elkaar en dat vooral jongeren dus een verkeerd beeld krijgen van wat normaal is? Dat mensen die te veel porno gericht zijn hem bij echte live sexuele spanning hem niet omhoog kunnen krijgen? Ram hem er maar in en als ze een beetje een pijnlijk gezicht trekt hoort dat er bij? Vandaar dat het slecht advies is. Valt me tegen zeker van een vrouw dat je dat niet snapt, maar zal wel aan mij liggen.
pi_176711241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:18 schreef TomStall het volgende:

Ik snapte je bijna niet, want ik zocht naar 1 persoon, maar je bedoelde zeker gewoon "een persoon".

Nooit gehoord van een pornoverslaving? Nooit begrepen dat porno eigenlijk geen realistische weergave is van een intieme seksband hebben met elkaar en dat vooral jongeren dus een verkeerd beeld krijgen van wat normaal is? Dat mensen die te veel porno gericht zijn hem bij echte live sexuele spanning hem niet omhoog kunnen krijgen? Ram hem er maar in en als ze een beetje een pijnlijk gezicht trekt hoort dat er bij? Vandaar dat het slecht advies is. Valt me tegen zeker van een vrouw dat je dat niet snapt, maar zal wel aan mij liggen.
Als je kijkt naar het doel van veel mannen, een vaste fuckbuddy hebben (liefst meerdere) of iedere week een andere ipv een relatie, en als ze een relatie hebben liefst nog wat partners erbij, dan vind ik porno het betere alternatief.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:34:48 #90
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176711389
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het doel van veel mannen, een vaste fuckbuddy hebben (liefst meerdere) of iedere week een andere ipv een relatie, en als ze een relatie hebben liefst nog wat partners erbij, dan vind ik porno het betere alternatief.
Ok, dan hebben we een behoorlijk verschillende kijk op de realiteit, maar dat kan. Geen goede ervaringen met mannen heb je gehad, dat is wel duidelijk. Jammer dat je vertrouwen zo beschadigd is geraakt, "veel mannen" die ik als man zijnde ken zijn gewoon een stuk normaler wat dat betreft. Maar goed, jouw advies is daardoor weer compleet anders dan mijn advies en dus meer opties voor TS om te kiezen wat voor hem het beste werkt.
pi_176711691
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:34 schreef TomStall het volgende:
Ok, dan hebben we een behoorlijk verschillende kijk op de realiteit, maar dat kan. Geen goede ervaringen met mannen heb je gehad, dat is wel duidelijk. Jammer dat je vertrouwen zo beschadigd is geraakt, "veel mannen" die ik als man zijnde ken zijn gewoon een stuk normaler wat dat betreft. Maar goed, jouw advies is daardoor weer compleet anders dan mijn advies en dus meer opties voor TS om te kiezen wat voor hem het beste werkt.
Nee klopt, idd geen goede ervaringen en de posts op dit forum sluiten voor een groot deel bij mijn ervaring aan. Maar goed, als jij zegt dat je anders bent en veel mannen die je kent ook geloof ik dat maar. Goed om te lezen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:13:06 #92
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176712017
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee klopt, idd geen goede ervaringen en de posts op dit forum sluiten voor een groot deel bij mijn ervaring aan. Maar goed, als jij zegt dat je anders bent en veel mannen die je kent ook geloof ik dat maar. Goed om te lezen.
Ik wil het topic niet kapen, maar de mensen waar ik mee om gaan dienen normaal met vrouwen om te gaan, of in elk geval eerlijk te zijn. Kleine kliek uiteindelijk over inderdaad en ik heb mazzel met normale familie leden die zich ook alleen omringen met goede echte normaal denkende vrienden. Anders is het gauw exit. Dat helpt zelf ook sterker te staan. Het hangt erg van je omgeving af welke mannen je tegen komt denk ik. Maar dat geldt voor vrouwen wellicht net zo. Vervelend dat men de eigen ervaringen al gauw projecteert op de rest van de wereld, daarmee zit je toch in een bubbel. Daar bedoel ik verder niets slechts mee, dat doe ik, dat doe jij, dat doet iedereen met zijn eigen ervaringen. Laat het in elk geval nieuwe leuke ervaringen niet in de weg staan, dat bedoel ik meer.
pi_176712401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:13 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ik wil het topic niet kapen, maar de mensen waar ik mee om gaan dienen normaal met vrouwen om te gaan, of in elk geval eerlijk te zijn. Kleine kliek uiteindelijk over inderdaad en ik heb mazzel met normale familie leden die zich ook alleen omringen met goede echte normaal denkende vrienden. Anders is het gauw exit. Dat helpt zelf ook sterker te staan. Het hangt erg van je omgeving af welke mannen je tegen komt denk ik. Maar dat geldt voor vrouwen wellicht net zo. Vervelend dat men de eigen ervaringen al gauw projecteert op de rest van de wereld, daarmee zit je toch in een bubbel. Daar bedoel ik verder niets slechts mee, dat doe ik, dat doe jij, dat doet iedereen met zijn eigen ervaringen. Laat het in elk geval nieuwe leuke ervaringen niet in de weg staan, dat bedoel ik meer.
Ik snap wat je bedoelt, in de werkelijkheid probeer ik mannen ook altijd het voordeel van de twijfel te geven, al lijken het rare types. Niet voor daten, maar inderdaad gewoon als je ze tegen komt in het echt. En omgaan met mensen waarbij je het niet eens bent met hun denkbeelden heeft idd weinig nut. Toch heb je idd mazzel als je een normale familie hebt want van familie kun je niet zo snel afstand nemen. Soms maakt mijn vader weleens bevooroordeelde opmerkingen en dan zeg ik er wat van. Maar ik ben blij dat hij over het algemeen normaal is, net als de rest van het mannelijke deel van mijn familie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')