Maar daar heeft afkomst weinig mee te doen, dat is gelijk voor allochtoon / autochtoon.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:54 schreef Selqae het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ervan uit moet gaan dat de rest dan aan het werk is. Als een heel gezin niet werkt krijgt er maar één een volledige bijstandsuitkering aangevuld met een toeslag voor gehuwden. De rest ontvangt geen bijstand en komt niet in de statistieken voor.
Precies, die zijn aan het werk of hebben andere redenen om geen uitkering aan te vragen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:54 schreef Selqae het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ervan uit moet gaan dat de rest dan aan het werk is. Als een heel gezin niet werkt krijgt er maar één een volledige bijstandsuitkering aangevuld met een toeslag voor gehuwden. De rest ontvangt geen bijstand en komt niet in de statistieken voor.
Gecombineerd met groei van de vraag. (Zorg tweeledig idd). Groei door oa een groep die niet evenrendig belastend is voor het onderwijs, politie en de zorg en bovendien geen interesse heeft in het werk in de betreffende sectoren.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zorg is verklaarbaar: vergrijzing
Onderwijs is verklaarbaar: werkdruk te hoog, lonen in vergelijking met bedrijfsleven te laag, men begint niet meer aan de opleiding of stopt als docent
Politie: jarenlange fusies, bureau's wegbezuinigd, hoge werkdruk, ook relatief lage lonen, je moet wel gek zijn om agent te worden
slechts gedeeltelijk waar. Vrouwen zonder kinderen willen vanaf de start van hun carričre al parttime werken. Ook als de kinderen groot zijn blijven ze dat doen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:21 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat komt omdat nogal wat mannen hun handen van de zorg voor kinderen af trekken. Ik ga geen cijfers opzoeken want het lijkt me nogal duidelijk dat er een hoop alleenstaande moeders zijn en weinig alleenstaande vaders. Om het weekend naar de vader is eerder uitzondering dan regel. Co-ouderschap afdwingen zodat moeders ook een eigen leven heeft zou helpen.
Ja klopt. Ik hecht iig niet veel waarde aan zulke cijfers omdat de overheid er nogal een handje van heeft om het veel rooskleuriger te laten uitzien dan daadwerkelijk het geval is. Dat zie je ook met de statistieken van werkeloosheidscijfers etc. Als je 1 uur per week werkt ben je volgens de rekenmethode al niet meer werkeloos bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar daar heeft afkomst weinig mee te doen, dat is gelijk voor allochtoon / autochtoon.
Ik zou er jaarlijks het tiendubbele voor uitgeven als dat er voor zou zorgen dat ze zouden vertrekken.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Blijft een feit dat de bijstand slechts 4,6 miljard per jaar kost. Eigenlijk een fooitje voor zo'n goed vangnet, zeker als je rekent dat de zorg al bijna 100 miljard per jaar kost.
Uiteindelijk is wel bekend hoeveel geld het sociaal stelsel kost, bijstand is daarvan maar een klein bedrag in verhouding.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:11 schreef Selqae het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik hecht iig niet veel waarde aan zulke cijfers omdat de overheid er nogal een handje van heeft om het veel rooskleuriger te laten uitzien dan daadwerkelijk het geval is. Dat zie je ook met de statistieken van werkeloosheidscijfers etc. Als je 1 uur per week werkt ben je volgens de rekenmethode al niet meer werkeloos bijvoorbeeld.
Alleen bijstand, als je alles bij elkaar optelt inclusief zorg- en huurtoeslag enzovoort kom je wel wat hoger uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk is wel bekend hoeveel geld het sociaal stelsel kost, bijstand is daarvan maar een klein bedrag in verhouding.
Zeker. Maar dat is niet alleen voorbehouden aan mensen met bijstand.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:17 schreef Selqae het volgende:
[..]
Alleen bijstand, als je alles bij elkaar optelt inclusief zorg- en huurtoeslag enzovoort kom je wel wat hoger uit natuurlijk.
Precies, we moeten juist blij zijn dat al die Somalische, Syrische en Eritreese artsen, apothekers en andere professionals allemaal massaal hierheen komen om van Nederland het beste land van de wereld te maken!quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:55 schreef nietzeuren het volgende:
We zullen in Nederland heel veel mensen erbij nodig hebben om dit land draaiende te houden. Laten we blij zijn dat er mensen bereid zijn om hier heen te komen en een steen bij te dragen.
Inderdaad zeg wie hou je nu voor de gek, ik denk dat er maar weinig Eritreėrs en Somaliėrs zijn die de capaciteit hebben om überhaupt IETS bij te dragen aan de maatschappij hier (dat heb ik wel gezien toen ik vrijwilliger was bij vluchtelingenwerk) laat staan dat ze hier arts kunnen wordenquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:26 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Precies, we moeten juist blij zijn dat al die Somalische, Syrische en Eritreese artsen, apothekers en andere professionals allemaal massaal hierheen komen om van Nederland het beste land van de wereld te maken!![]()
![]()
Hallo bakfietsmoederquote:Op zondag 21 januari 2018 17:29 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Schokkende cijfers!
Vervangingsmigratie is de enige juiste term voor deze tsunami. Het zal niet lang meer duren of de blanke autochtone Nederlander is een minderheid in eigen land. Bedankt EU.
Wat een ongelovig leugenaar ben je ookquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:31 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Inderdaad zeg wie hou je nu voor de gek, ik denk dat er maar weinig Eritreėrs en Somaliėrs zijn die de capaciteit hebben om überhaupt IETS bij te dragen aan de maatschappij hier (dat heb ik wel gezien toen ik vrijwilliger was bij vluchtelingenwerk) laat staan dat ze hier arts kunnen worden![]()
![]()
quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:55 schreef nietzeuren het volgende:
We zullen in Nederland heel veel mensen erbij nodig hebben om dit land draaiende te houden. Laten we blij zijn dat er mensen bereid zijn om hier heen te komen en een steen bij te dragen.
Waarom is dat een rare eis?quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:36 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Wat een ongelovig leugenaar ben je ook
Syrische artsen mogen hier enkel werken assistent van de artsassitent want er is een raar eis dat je Nederland certificaat moet halen.
Ja ik ken ze.
Op welk gebied lieg ik? Er zullen ongetwijfeld wel wat arts assistenten en of artsen zijn. En Syriėrs zullen vaak inderdaad beter opgeleid zijn als Somaliėrs en Eritreėrs, maar ik heb met die groepen gewerkt en het gros heeft echt de capaciteit niet om hier mee te komen hoor, laat staan arts te worden. Kijk eens naar de bijstandscijfers, die liegen niet hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:36 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Wat een ongelovig leugenaar ben je ook
Syrische artsen mogen hier enkel werken assistent van de artsassitent want er is een raar eis dat je Nederland certificaat moet halen.
Ja ik ken ze.
Dan doen ze dat toch even, als ze zo goed mee kunnen komenquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:36 schreef dagobertE6 het volgende:
want er is een raar eis dat je Nederland certificaat moet halen.
Volgens mij is nu juist de hele conclusie dat ondanks dat er (volgens sommigen hier) een hele stad als Deventer bij komt per jaar, het aantal mensen in de bijstand afneemt.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:39 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Op welk gebied lieg ik? Er zullen ongetwijfeld wel wat arts assistenten en of artsen zijn. En Syriėrs zullen vaak inderdaad beter opgeleid zijn als Somaliėrs en Eritreėrs, maar ik heb met die groepen gewerkt en het gros heeft echt de capaciteit niet om hier mee te komen hoor, laat staan arts te worden. Kijk eens naar de bijstandscijfers, die liegen niet hoor.
dus in de hele wereld gaan mensen naar een arts, maar volgens jou zijn alleen Nederlandse artsen goed en de rest niet. Dat is dus puur racisme. Schaam je.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:39 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Op welk gebied lieg ik? Er zullen ongetwijfeld wel wat arts assistenten en of artsen zijn. En Syriėrs zullen vaak inderdaad beter opgeleid zijn als Somaliėrs en Eritreėrs, maar ik heb met die groepen gewerkt en het gros heeft echt de capaciteit niet om hier mee te komen hoor, laat staan arts te worden. Kijk eens naar de bijstandscijfers, die liegen niet hoor.
En wat is er raar aan dat een Syriėr moet voldoen aan de eisen die wij hier aan artsen stellen? Dat is toch logisch?![]()
De bijstandscijfers onder statushouders neemt niet af hoor. Het totaal zal wellicht afnemen omdat er dat laatste jaren verhoudingsgewijs ook veel immigratie vanuit Polen, Duitsland, Belgiė, India etc. heen komt die een baan hier aangeboden krijgen, die zullen inderdaad niet in de bijstand komen nee. Maar de cijfers onder groepen als Somaliėrs, Eritreėrs, Irakezen, Syriėrs etc. is en blijft dramatisch.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij is nu juist de hele conclusie dat ondanks dat er (volgens sommigen hier) een hele stad als Deventer bij komt per jaar, het aantal mensen in de bijstand afneemt.
Dus als die cijfers niet liegen, ziet het er nog best aardig uit.
Als dit hetgene is wat je uit mijn post haalt, vind ik het knap dat je nog de intelligentie bezit om überhaupt te typen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:05 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
dus in de hele wereld gaan mensen naar een arts, maar volgens jou zijn alleen Nederlandse artsen goed en de rest niet. Dat is dus puur racisme. Schaam je.
Dank dat u bepaalt dat ik niet dom ben.quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:11 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als dit hetgene is wat je uit mijn post haalt, vind ik het knap dat je nog de intelligentie bezit om überhaupt te typen.![]()
![]()
Want jij stelt dus dat het niveau van de medici in elke land ter wereld even hoog is?Zelfs jij kan niet zo dom zijn.
Daar komt bij, ik bepaal de standaard hier niet hoor, dat doet de overheid.
En toch ondanks die "tsunami van vluchtelingen" zie je dat niet terug in de bijstandscijfers.quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:06 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De bijstandscijfers onder statushouders neemt niet af hoor. Het totaal zal wellicht afnemen omdat er dat laatste jaren verhoudingsgewijs ook veel immigratie vanuit Polen, Duitsland, Belgiė, India etc. heen komt die een baan hier aangeboden krijgen, die zullen inderdaad niet in de bijstand komen nee. Maar de cijfers onder groepen als Somaliėrs, Eritreėrs, Irakezen, Syriėrs etc. is en blijft dramatisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |