Grappig, ik denk bij jou de hele tijdquote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jaloezie denk ik. Dat idee dat er een groep mensen is wat dankzij hun werk speciale kortingen kan bedingen en vakantievieren met geld verdienen kan combineren is natuurlijk wel een zuur gevoel als je op je kantoortje met 30 geopende excel sheets in de oksellucht van je collega's Cor en Ed zit te stikken.... Starend naar je nieuwjaarscadeau, een HEMA tegoedbon van 10 euro.
quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig, ik denk bij jou de hele tijd
[ afbeelding ]
Dat wijf mocht willen dat ze met haar neppe wenkbrauwen bij mijn pik in de buurt kon komen.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig, ik denk bij jou de hele tijd
[ afbeelding ]
Dat is niet wat je in je DM’s de hele tijd aan mij schrijftquote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat wijf mocht willen dat ze met haar neppe wenkbrauwen bij mijn pik in de buurt kon komen.
quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet wat je in je DM’s de hele tijd aan mij schrijft
Klopt. Dat zijn dan ook vooral pics van me zusje en mij.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet wat je in je DM’s de hele tijd aan mij schrijft
Dat mag je natuurlijk vinden. Net zoals er ondernemers zijn die mogen vinden dat ze daar wel wat aan hebben. Mooi is dat hé, vrijheid.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:13 schreef flipsen het volgende:
Ik denk dat de kern van het probleem is dat mensen inderdaad "schooien" om gratis overnachtingen/eten/whatever (en zo een veel te gekleurd en niet objectieve review plaatsen), in plaats van gewoon te betalen en dan bij het afrekenen bijvoorbeeld terloops melden dat ze heel tevreden zijn en zeker positieve reclame willen maken op hun kanaal. Dan zal ik als eigenaar misschien een korting geven ja. Maar niet op voorhand een "we komen even gratis bij je overnachten hoor" mailtje sturen natuurlijk.
Ik zat er nog even verder over te denken: die influencersmet duizenden al dan niet gekochte volgers, voor hoeveel daadwerkelijke sales zullen die nou zorgen als het om bijvoorbeeld hotels gaat? Wat iemand anders ook al zei, het zijn voornamelijk jongeren die in de regel nog niet veel te besteden hebben, dus dure hotelnachten gaan die toch niet boeken... En dan toch gewoon brutaal vragen of het niet voor niets kan?
Sterker nog, met mijn reisorganisatie boek ik vele hotelovernachtingen in hotels voor mijn klanten. Ga ik daarna bedelen om gratis overnachtingen? Geen haar op mijn hoofd! Ik vraag gewoon beleefd of ze een kamer voor mij vrij hebben en wat het me gaat kosten. En ja, dan krijg ik vaak wel een flinke korting of kan er voor niets slapen, maar dat is dan wel in een hotel dat ik ook daadwerkelijk aan mijn klanten wil verkopen (ik ben nogal veeleisend) en zorgt dus ook voor meer omzet voor het hotel. En als dat hotel mij geen korting geeft (behalve de standaard agencia korting/commissie)? Dat boeit me echt niet. Ik vind namelijk een tevreden klant van mijn organisatie véél belangrijker dan een een paar tientjes commisie of gratis overnachtingen in een hotel dat ik maar zo zo vind. Zouden die vloggers ook eens moeten bedenken
Ja tuurlijk, maar huilie doen omdat je nee hebt gekregen is niet professioneel.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat mag je natuurlijk vinden. Net zoals er ondernemers zijn die mogen vinden dat ze daar wel wat aan hebben. Mooi is dat hé, vrijheid.
En dan bij een nee een 13 minuten durend huilstukje op joetoeb gooien.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 17:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat mag je natuurlijk vinden. Net zoals er ondernemers zijn die mogen vinden dat ze daar wel wat aan hebben. Mooi is dat hé, vrijheid.
Daar ging het niet om, er wordt hier gehuild over een vlogger die een simpel aanbod doet. Daar is an sich niets mis mee, dus die reactie van die ondernemer slaat nergens op.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En dan bij een nee een 13 minuten durend huilstukje op joetoeb gooien.
Professioneel
Huilie doen omdat je zo'n aanbod krijgt is ook niet professioneel.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:57 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar huilie doen omdat je nee hebt gekregen is niet professioneel.
Hij deed niet huilie, hij heeft iemand op haar plaats gezet.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Huilie doen omdat je zo'n aanbod krijgt is ook niet professioneel.
Tja. Echt professioneel is het van allebei niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:47 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Hij deed niet huilie, hij heeft iemand op haar plaats gezet.
quote:Bloggergate gaat verder: Elle wil vier dagen gratis logeren, hoteleigenaar vraagt 5 miljoen voor alle reclame die ze kreeg
Het einde van de zogenaamde ‘bloggergate’ is nog niet in zicht. De hoteleigenaar heeft nu een factuur van ruim vier miljoen euro opgesteld voor de 22-jarige vlogster die gratis in zijn hotel in Dublin wilde overnachten. De publiciteit die Paul Stenson haar bezorgd heeft, moet immers vergoed worden. Met de BTW erbij komt het totaalbedrag zelfs op 5.289.000 euro. Alles met het nodige korreltje zout te nemen uiteraard: hoe langer hij het vermakelijke steekspel in gang houdt, hoe meer hij er zelf van profiteert.
Nog even recapituleren: Elle Darby wilde naar aanleiding van valentijn samen met haar partner vier nachten gratis in The White Moose Café logeren. In ruil zou ze dan een positief verslag over haar verblijf op haar YouTube- en Instagramkanaal inblikken. Wat in haar ogen een faire deal leek, deed bij Stenson echter de stoom uit de oren komen.
De man zwierde haar mail anoniem op de Facebookaccount van zijn zaak, met daarbij de volgende commentaar. “Om zoiets te sturen, heb je ballen nodig. Helaas scoor je op het vlak van zelfrespect een pak minder. Als ik je hier gratis laat logeren, wie zal dan mijn personeel betalen? Wat met het team dat je kamer proper maakt, de obers die je ontbijt op tafel zetten en de receptionist die je laat inchecken? Of moet ik hen vertellen dat ze in plaats van centen te krijgen zullen mogen figureren in je filmpje? Wie zal er opdraaien voor de kosten van het licht, het water en de verwarming?”
“Kom niet zelf bedelen”
“Gelukkig doen wij het op sociale media ook niet onaardig”, ging Stenson verder. “We hebben 186.000 volgers op onze twee Facebookpagina’s, 80.000 op Snapchat, 32.000 op Instagram en een ‘armzalige’ 12.000 op Twitter. Maar Jezus Christus, ik zou nog in geen miljoen jaar iets gratis durven vragen. Ik blog ook een beetje, in mijn ogen is dat gewoon iets op internet schrijven. Dat maakt me niet beter dan iemand anders en geeft me ook geen vrijgeleide om niet te moeten betalen.”
“In de toekomst leg je toch best geld op tafel zoals iedereen. Als de hotelbazen in kwestie denken dat ze er iets aan hebben, kunnen ze je misschien een betere kamer geven. Maar kom niet zelf bedelen, dan zet je jezelf tenminste niet zo voor schut.”
“We aanvaarden enkel euro’s”
Klare taal die razendsnel viraal ging. En daar wil Stenson nu wel een ‘procentje’ voor krijgen, want hij heeft er tenslotte voor gezorgd dat miljoenen mensen Darby leerden kennen. “Je naam werd in 114 artikels vermeld, verspreid over twintig landen. Dat betekent een potentieel bereik van 450 miljoen mensen. Daarom vraag ik als vergoeding 5.289.000 euro. PS: we aanvaarden enkel euro’s. Een vermelding in een filmpje geldt niet als betaling”, klinkt het sarcastisch op de factuur.
“Die cijfers tover ik trouwens niet uit mijn mouw”, benadrukt de hoteleigenaar. De professionele netwerksite LinkedIn heeft inderdaad onderzocht wie van beide partijen nu het meest voordeel ondervond van alle commotie. Darby bleek daar veruit aan het langste eind te trekken.
“Droevig en vernederd tegelijkertijd”
De blogster was zelf in de tegenaanval gegaan door een filmpje van maar liefst zeventien minuten online te zetten. “Ik ben razend en voel me droevig en vernederd tegelijkertijd”, vertelde ze. “Ik verdien geld als influencer, het is de enige job waar ik me gelukkig bij voel. Ik heb de indruk dat ik anderen hierdoor ook help.”
“In de voorbije drie jaar heb ik gratis kledij en eten gekregen van mijn lievelingsmerken. Ook hotels en reisagentschappen deden hun duit in het zakje, zo kwam ik op plekken waar ik anders alleen maar kan van dromen. En geef toe: in een tijdschrift of op tv wordt reclame toch ook niet zomaar gratis weggeschonken?”
“Geen idee hoe sociale media werken”
“Ik vind de manier waarop ik behandeld werd smerig. Een mail die ik in vertrouwen gestuurd had, wordt zomaar open en bloot tentoongesteld. En nu word ik natuurlijk overspoeld door honderden giftige reacties. ‘Wat een profiteur! Wie denkt ze wel dat ze is?’, klinkt het bijvoorbeeld. Concreet zijn het vooral dertigplussers die mij -een 22-jarig meisje- proberen kapot te maken. En dat terwijl ik alleen maar het beste van mijn leven probeer te maken. Zij hebben totaal geen idee hoe sociale media tegenwoordig werken.”
De fans van Darby richtten hun pijlen op Stenson, maar die speelde het spelletje meteen gretig mee. Intussen heeft hij zelfs al twee potten aan het onthaal staan: eentje voor de tranen van bloggers en eentje voor de assen van veganisten (waarmee hij eerder al eens in conflict gelegen had; nvdr).
“Haat spat ervan af”
“Liefste bloggers, ik kan mezelf voor het hoofd slaan omdat ik dit niet eerder bedacht heb”, klonk het in een Facebookpost. “Hoe bozer jullie zijn op mij, hoe groter de kans dat een pak meer mensen de naam van ons hotel onder ogen krijgen. Bedankt daarvoor. Het loont echt meer de moeite om jullie kwaad te krijgen dan de veganisten en de mensen met allergie voor gluten samen.”
Stenson weigert intussen zelfs nog bloggers te ontvangen in The White Moose Café. “Die beslissing heb ik genomen na de stortvloed aan negatieve reacties vanuit die gemeenschap. Bloggers denken dat ze alles zomaar kunnen krijgen, de haat spat ervan af. En dat allemaal omdat die ene persoon weigerde te betalen voor een hotelkamer.”
“Ze zegt nu dat ik haar voor de leeuwen gegooid heb, maar ik heb haar naam nooit vernoemd. De commotie heeft ze zelf veroorzaakt door een video over de hele kwestie te maken. Altijd het slachtoffer spelen, een gekend fenomeen in het blogwereldje.”
Als klap op de vuurpijl geeft Stenson nu een gratis overnachting weg aan diegene die de beste slogan kan bedenken in verband met ‘bloggergate’. De woorden zullen prijken op een T-shirt die speciaal voor deze gelegenheid ontworpen wordt. Wie de meeste likes verzamelt onder de onderstaande oproep wint.
https://m.hln.be/bizar/bl(...)ie-ze-kreeg~acbe7ea8
Nutteloze monden noem je dat, daar werken jij en ik voor om die te voeden. Je kunt beter compost van dat soort mensen maken, save the planet enzoquote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:12 schreef AchJa het volgende:
Dat er ook serieus mensen bestaan die dit soort bedelarij 2.0 nog ondersteunen ook...
Gvdquote:Op maandag 22 januari 2018 18:08 schreef Nikonlover het volgende:
Bloggergate gaat verder: Elle wil vier dagen gratis logeren, hoteleigenaar vraagt 5 miljoen voor alle reclame die ze kreeg
Het zou me niks verbazen.quote:Op maandag 22 januari 2018 18:16 schreef Nikonlover het volgende:
Zou het trouwens niet een reclamestunt zijn die ze samen hebben uitgedacht?
Is ook niet echt professioneel. In mijn wereld dan.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:47 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Hij deed niet huilie, hij heeft iemand op haar plaats gezet.
Natuurlijk is het dat.Maar ze doen het goed.quote:Op maandag 22 januari 2018 18:16 schreef Nikonlover het volgende:
Zou het trouwens niet een reclamestunt zijn die ze samen hebben uitgedacht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |