Dit, maar bij ons is het ook geen enkel probleem wanneer je iets groots uitprint als je dat zou doen. Zolang het maar niet op dagelijkse basis gebeurt en bij een af en toe blijft.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, zolang het bij een enkel velletje hier en daar blijft. Voor grotere hoeveelheden heb ik m'n eigen printer thuis.
Ik doe het maar heel af en toe en zelfs dat moet je opschrijvenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:30 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dit, maar bij ons is het ook geen enkel probleem wanneer je iets groots uitprint als je dat zou doen. Zolang het maar niet op dagelijkse basis gebeurt en bij een af en toe blijft.
En wat zijn de consequenties van het opschrijven?quote:Op woensdag 17 januari 2018 06:49 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Ik doe het maar heel af en toe en zelfs dat moet je opschrijven
Er wordt 5 cent per printje van je loon afgetrokken.quote:Op woensdag 17 januari 2018 07:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
En wat zijn de consequenties van het opschrijven?
En de administratie daarvan kost 10 euro :’)quote:Op woensdag 17 januari 2018 08:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Er wordt 5 cent per printje van je loon afgetrokken.
Heb ik oprecht 'n keer gedaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:56 schreef murp het volgende:
Soms voor mijn studie een boek van 500 pagina’s
Duurde lang zeg!
Het voordeel daarvan is wel dat je dan lekker ongegeneerd privé dingen kunt printen. Ik printte vroeger op het werk ook wel eens iets uit (nooit meer dan enkele velletjes) maar voelde mij dan toch altijd een beetje schuldig (en betrapt als iemand het zag).quote:Op woensdag 17 januari 2018 08:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat een printje meestal zo'n halve cent per afdruk kost binnen een all-in printcontract, komt er nog wat bij voor het papier, maar dat zijn ook geen wereldschokkende bedragen.quote:Op woensdag 17 januari 2018 08:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zelf schrok ik er al van, ja!quote:Op woensdag 17 januari 2018 12:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jongens, ik maakte een grapje over de 5 cent. Denk niet dat iemand dat doet, toch? Toch?
En? Ben je toen betrapt?quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:44 schreef borbit het volgende:
Bij een bijbaantje wel een keer een dik boek gedownload en uitgeprint. Waren iets van 800 a4'tjes.
Niet als jij een mini-contract hebt van 8000 afdrukjes per maand, dan betaal je nog steeds een hele cent hoor en kleur toch nog wel 3-4ct. Maar heel veel contracten zijn tegenwoordig ondervolume, dus kosten die paar afdrukjes per saldo niks.quote:Op woensdag 17 januari 2018 12:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat een printje meestal zo'n halve cent per afdruk kost binnen een all-in printcontract, komt er nog wat bij voor het papier, maar dat zijn ook geen wereldschokkende bedragen.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat je ervoor moet betalen, heb het bij diverse werkgevers regelmatig gedaan, maar nooit in enorme aantallen. Daar heb ik zelf thuis een (gratis) laserprinter voor met nog zoveel toner die ik in mijn hele leven niet meer op krijg
Ik sta nergens meer van te kijken tegenwoordig...quote:Op woensdag 17 januari 2018 12:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jongens, ik maakte een grapje over de 5 cent. Denk niet dat iemand dat doet, toch? Toch?
Een paar jaar terug moest ik het wel melden als ik in kleur wou printen. Toen ik vertelde dat ik een stuk of 15 kleuren pagina's ging printen mocht dat gratis omdat het incasseren meer zou kosten dan de prints. Ik had er niet bij verteld dat het 15 x dubbelzijdig was en ook nog A3.quote:Op woensdag 17 januari 2018 12:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Stoer!quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:30 schreef stavromulabeta het volgende:
Die paar keer per jaar dat ik iets moet printen, doe ik dat gewoon op mijn werk. Als iemand daar moeilijk over zou doen, dan zou dat voor mij reden zijn om gelijk ook maar mijn ontslagbrief uit te printen.
Niet stoer. Maar wel een consequentie van een aantal principes die ik binnen een arbeidsrelatie belangrijk vind. Als iets af moet komen, zorg ik er binnen redelijke kaders voor dat het afkomt, ongeacht of het tijdens kantooruren, het weekend of 's avonds is. Heb ik iets kleins nodig om mijn werk fatsoenlijk uit te voeren, dan koop ik het gewoon en ga ik niet moeilijk doen met aanvraagformulieren of bonnetjes. Daar staat tegenover dat als ik tijdens werktijd nu.nl wil checken, dan doe ik dat. Als ik concerttickets wil printen, dan print ik die.quote:
Grammaticabeheersing valt niet onder die belangrijke principes zeker.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet stoer. Maar wel een consequentie van een aantal principes die ik binnen een arbeidsrelatie belangrijk vindt. Als iets af moet komen, zorg ik er binnen redelijke kaders voor dat het afkomt, ongeacht of het tijdens kantooruren, het weekend of 's avonds is. Heb ik iets kleins nodig om mijn werk fatsoenlijk uit te voeren, dan koop ik het gewoon en ga ik niet moeilijk doen met aanvraagformulieren of bonnetjes. Daar staat tegenover dat als ik tijdens werktijd nu.nl wil checken, dan doe ik dat. Als ik wil concerttickets wil printen, dan print ik die.
Mochten mijn werkgever en ik niet op een volwassen manier samen kunnen werken, dan is dat een reden om te vertrekken.
Maar jij was sneller... Terechte opmerkingquote:
Wellicht haat TS bomen.quote:
Bij ons is het zo dat als uit die formulieren blijkt dat je bv 10 keer dat jaar geprint hebt dat van je salaris afgaatquote:Op woensdag 17 januari 2018 13:41 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zelf schrok ik er al van, ja!Hopelijk gebeurt dit nergens
Niet elk bedrijf zit te wachten op autisten die de hele dag druk maken om spellling, als ik een belangrijke mail de deur uit moet doen stuur ik het wel naar de vertaler,heb wel belangrijkere zaken om druk over te maken.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Grammaticabeheersing valt niet onder die belangrijke principes zeker.
Dat is echt ziek johquote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:57 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Bij ons is het zo dat als uit die formulieren blijkt dat je bv 10 keer dat jaar geprint hebt dat van je salaris afgaat
Moet je ook stroom betalen als je je telefoon daar oplaadt?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:57 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Bij ons is het zo dat als uit die formulieren blijkt dat je bv 10 keer dat jaar geprint hebt dat van je salaris afgaat
Dat nog net niet gelukkigquote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Moet je ook stroom betalen als je je telefoon daar oplaadt?
zou toch wel bijhouden of jantje fok aan het printen isquote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:57 schreef datismijnmening het volgende:
Snap nooit dat bedrijven daar moeilijk over doen.
Zoveel kost printen nou ook weer niet. Zie het als een extraatje voor je personeel zou ik zeggen
Verbaasde me er laatst over hoeveel het op mijn werk kost. Meer dan dat ik op de universiteit betaal én die prijzen zijn een tijdje geleden al flink verhoogdquote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:57 schreef datismijnmening het volgende:
Snap nooit dat bedrijven daar moeilijk over doen.
Zoveel kost printen nou ook weer niet. Zie het als een extraatje voor je personeel zou ik zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |