abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176832580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:53 schreef DD_Kong het volgende:

Mijn zusje doet dit ook constant als we op zondag allemaal bij mijn ouders eten. Allemaal anekdotes ophalen over dingen die op haar werk zijn voorgevallen, daarbij namen noemend van mensen die ik überhaupt nog nooit heb gezien.
dat vind ik als introvert persoon ook echt heel raar. Ik zit in de trein ook vaak met verbazing te luisteren naar andermans geleuter, alles om maar geen stilte te laten vallen denk ik
pi_176833053
Een maat van me heeft heel veel moeite met oogcontact maken, dat vindt hij moeilijk en ongemakkelijk. Ik ken hem al 20+ jaar, dus ik ben er aan gewend en vind het niet vervelend.
Als anderen het doen voel ik soms wel irritatie of verbazing, maar dan denk ik: ze zullen wel hetzelfde zijn als die vriend van me. En dan is het weer goed.
pi_176833106
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:19 schreef Krollie het volgende:
Nog ongemakkelijker is als het een groep van 10 personen betreft en je degene bent die vrijwel alleen maar wordt aangekeken. Terwijl wat gezegd wordt voor iedereen bedoeld is.
Mmm.. Dat aankijken is volgens mij vooral een onbewust iets. Ik werd er laatst ook op aangesproken dat ik in zo'n situatie één iemand vooral aankeek in ons groepje van 3 toen ik hen aansprak op iets wat ik niet leuk vond. Ze was nogal gepikeerd omdat zij meende dat ik dat deed omdat ik dacht dat zij degene was die dat had gedaan.

Toen ik daar over nadacht kwam ik tot de conclusie dat ik haar het meeste aankeek omdat ik van haar geen non-verbale bevestiging kreeg terwijl ik daar wel op zat te wachten.
pi_176833168
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:40 schreef LurkJeRot het volgende:
Een maat van me heeft heel veel moeite met oogcontact maken, dat vindt hij moeilijk en ongemakkelijk. Ik ken hem al 20+ jaar, dus ik ben er aan gewend en vind het niet vervelend.
Als anderen het doen voel ik soms wel irritatie of verbazing, maar dan denk ik: ze zullen wel hetzelfde zijn als die vriend van me. En dan is het weer goed.
Aankijken, zeker in een één op één gesprek is belangrijk. Ik misbruik dat gegeven weleens als ik echt woest ben op iemand maar gedwongen wordt het gesprek met die persoon aan te gaan. Zo'n persoon die dan een machtspositie heeft en die misbruikt. Niets mooiers dan zo'n persoon flink onzeker te maken door een vast punt in de haarlijn op te zoeken en daar naar kijken ipv in de ogen te kijken. En dan timide "Ja en amen" te zeggen. Worden ze volledig gefrustreerd van.

Met een beetje mazzel proberen ze je dan bij een ander te dumpen en ben je van ze af.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 08:53:43 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176833205
Mensen zoeken vaak het meeste oogcontact met degene die het hoogst in de hiërarchie staat. Soms komt er een "hogere" bij staan en ga je die ene dan meer aankijken. Je kunt hierdoor ook afleiden binnen groepen wie het populairst is.

Als je je hiervan bewust bent kun je er mooi mee spelen trouwens, want zo'n hoger iemand wordt ongemakkelijk als je hem bewust meer gaat negeren en gaat zich dan doen gelden. Gaat allemaal onbewust.

Wil je dus behalve jezelf ook anderen compleet ongemakkelijk maken in een gesprek door te zelfbewust bezig te zijn ermee: doen! :P
pi_176833263
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aankijken, zeker in een één op één gesprek is belangrijk. Ik misbruik dat gegeven weleens als ik echt woest ben op iemand maar gedwongen wordt het gesprek met die persoon aan te gaan. Zo'n persoon die dan een machtspositie heeft en die misbruikt. Niets mooiers dan zo'n persoon flink onzeker te maken door een vast punt in de haarlijn op te zoeken en daar naar kijken ipv in de ogen te kijken. En dan timide "Ja en amen" te zeggen. Worden ze volledig gefrustreerd van.

Met een beetje mazzel proberen ze je dan bij een ander te dumpen en ben je van ze af.
Oh zeker, een oogcontact maken en houden kan ook een 'wapen' zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')