abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176536553
Zelf probeer ik, als ik bijvoorbeeld in een kleiner gezelschap ben van 3-4 mensen, iedereen wel eens aan te kijken als ik aan het praten ben. Niet met een stopwatch iedereen even lang, maar zeker niet één persoon totaal niet aankijken ofzo.

Maar ik maak ook wel eens mee, dat je dus mensen hebt die mij totaal niet aankijken. Ga je met zijn drieën lunchen, praat één collega alleen maar tegen die andere collega, en maakt nul oogcontact met mij :') Dat begint na ca. een kwartiertje echt enorm ongemakkelijk te voelen.

Heb het ook van de andere kant wel eens meegemaakt, dat een persoon zich constant alleen maar tegen mij richtte en de derde persoon totaal niet aankeek of aansprak. Omdat we toen nog een hele dag met elkaar moesten optrekken, heb ik er -toen die derde persoon even weg was- ook echt iets van gezegd. Vreemde was, dat die persoon het zelf totaal niet door leek te hebben :P

Was zelf ooit gevraagd om deel te nemen in het bestuur van mijn appartementencomplex. Maar ik merkte in de vergaderingen constant dat de overige drie bestuursleden alleen maar elkaar aankeken als ze aan het spreken waren. Na de derde vergadering heb ik toen gezegd dat ik er mee ophield omdat ik niet het idee had dat er een onderlinge click was. Vreemde was dat ze dat toen opeens heel jammer vonden en graag hadden gewild dat ik er bij bleef.

Letten jullie op dit soort dingen?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 09:37:09 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_176536639
Nee, nooit last van.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_176536651
Het valt mij soms wel eens op als ik praat voor een groep dat je 1 persoon veel meer aankijkt dan de rest, net of die me meer aanspreekt òf juist omdat ik het idee heb dat ik die persoon het meest moet overhalen en de anderen al “in the pocket” heb. Als je met z’n drieën luncht alleen met z’n tweeën in gesprek zijn is dan wel weer tamelijk onfatsoenlijk.
pi_176536713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:37 schreef Slacentrifuge het volgende:
Het valt mij soms wel eens op als ik praat voor een groep dat je 1 persoon veel meer aankijkt dan de rest, net of die me meer aanspreekt òf juist omdat ik het idee heb dat ik die persoon het meest moet overhalen en de anderen al “in the pocket” heb. Als je met z’n drieën luncht alleen met z’n tweeën in gesprek zijn is dan wel weer tamelijk onfatsoenlijk.
In dat geval van die collega's was het ook zo dat die andere collega ook niet alleen maar met die ene collega in gesprek wilde gaan. Hij wil het graag een beetje open houden.

Maar die derde collega ratelt enorme verhalen en kijkt daardoor constant alleen maar die ene collega aan, dus daardoor ontstaat er meteen een beetje een vreemde verhouding :')

Maar wat jij zegt herken ik ook wel. Maar dan nog besef ik me wel ''kijk ook de anderen even aan''. Sommige mensen doen dat dus totaal niet :')
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 09:47:40 #5
213457 engine
pi_176536819
Ja, ik herken dit wel. Gebeurd mij regelmatig als in in de kantine zit met een groepje collega's die ik wat minder goed ken. Ik ben rustig/verlegen en word (denk ik) hierdoor overgeslagen/genegeerd. Of dat ze bijna met de rug naar je toe gaan zitten zodat ze nog wat beter met elkaar kunnen praten :')

Af en toe best vervelend maar het zijn wel eigenlijk uitsluitend collega's waar ik toch niet zoveel mee heb, anders had ik ze wel beter gekend.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176536831
Ligt er aan met wie ik spreek. Als die ander wat aan het doen is snap ik dat hij/zij mij niet kan aankijken. Maar als je bijvoorbeeld ineens met je telefoon bezig ben stop ik sowieso met praten, dat vind ik zo onbeschoft.

Ik merk van mezelf ook wel dat ik bij sommige mensen moeite heb om ze aan te blijven kijken. Als ze je zo doordringend aankijken of heel dichtbij je gaan staan lukt me dat gewoon niet.
pi_176536911
Ik houd sowieso niet van mensen die in gezelschap hele epistels over hun eigen leven gaan vertellen, dus op dat soort momenten haak ik meestal af met luisteren en zet ik mezelf buiten het gesprek :P

Vind het dan leuk om over hobby's of actualiteit of iets dergelijks te praten, maar niet een collega die tot in detail gaat vertellen hoe zijn voetbalwedstrijd afgelopen zondag verlopen is) (of sowieso over zichzelf). Dan verlies ik na 20 seconde mijn interesse.

Mijn zusje doet dit ook constant als we op zondag allemaal bij mijn ouders eten. Allemaal anekdotes ophalen over dingen die op haar werk zijn voorgevallen, daarbij namen noemend van mensen die ik überhaupt nog nooit heb gezien.
pi_176536938
Wat ook ongemakkelijk is als je met z'n 3en naast elkaar zit en de 2 buitenste met elkaar willen praten, en jij in het midden zo zit.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:02:07 #9
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176537048
ik heb het meer andersom
ik kan mensen niet altijd lang aankijken als ik zelf aan het woord ben
als iemand anders aan het woord is, kijk ik diegene aan die aan het woord is
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:09:36 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176537185
Ik vind het zelf altijd juist best ongemakkelijk om mensen aan te kijken als ik met ze praat. Soms word ik daardoor ook juist afgeleid. Ik ben daar eens op gewezen en sindsdien ben ik me er wel bewust van en probeer ik er ook echt op te letten.
Don't let my username fool you...
pi_176537365
Nog ongemakkelijker is als het een groep van 10 personen betreft en je degene bent die vrijwel alleen maar wordt aangekeken. Terwijl wat gezegd wordt voor iedereen bedoeld is.
pi_176537506
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:19 schreef Krollie het volgende:
Nog ongemakkelijker is als het een groep van 10 personen betreft en je degene bent die vrijwel alleen maar wordt aangekeken. Terwijl wat gezegd wordt voor iedereen bedoeld is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:02 schreef Onnoman het volgende:
ik heb het meer andersom
ik kan mensen niet altijd lang aankijken als ik zelf aan het woord ben
als iemand anders aan het woord is, kijk ik diegene aan die aan het woord is
:Y
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:33:56 #13
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176539010
Ik let er ook altijd wel een beetje op, maar niet geforceerd ofzo. Het zijn gewoon bepaalde omgangsvormen, ik probeer altijd de mensen om mij heen zich prettig te laten voelen. Niet te veel, niet te weining... sommige mensen zijn daar totaal niet mee bezig inderdaad en dat geeft niet, maar soms hebben ze er ook helemaal geen feeling voor en dat is best awkward.

Enkele collega´s van mij hebben ook de gewoonte om achter mijn werkplek langs te lopen heen en weer en met elkaar in gesprek te zijn, letterlijk 1 metertje achter mij langs dreutelend de hele tijd buiten mijn zichtveld, terwijl ze ook gewoon even bij elkaar kunnen komen en niet achter mij hoeven te lopen klooien de hele tijd. Heel vervelend, vaak sta ik dan even op en loop even weg, ik krijg er de kriebels van in elk geval.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 14:18:48 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176542215
Gebeurd zo vaak. Vaak heb je het tegen 1 persoon en kijk je de ander af en toe aan.

Helemaal niet aankijken vind ik raar idd, want dan lijkt het sowieso alsof die ander dan bewust genegeerd wordt. Al denk ik dat sommigen het niet expres doen / het niet doorhebben.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2018 @ 18:47:12 #15
137949 Disana
pi_176593793
Mij valt het vaak wel op als mensen genegeerd worden. Ik probeer ze dan bij het gesprek te betrekken door tegen ze te praten, en dan de negeerder even aan te kijken. Als ik zelf word genegeerd, probeer ik het gesprek naar me toe te trekken. Dat lukt niet altijd maar ach, dan ligt het tenminste niet aan mij.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:49:48 #16
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_176695757
Niet iedereen is even sociaal. Maar t is wel zo netjes om in een groep iedereen bij t gesprek te betrekken door de personen waar je niet tegen praat af en toe ook even aan te kijken
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_176695832
Ligt eraan of er vrouwen bijzijn natuurlijk die durf ik niet aan te kijken.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 18:07:48 #18
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176698547
Ik ben van mezelf vrij verlegen, dus ik probeer er altijd op te letten dat ik tijdens het praten mensen ook echt aankijk. Niet non-stop, want dat vind ik altijd wat ongemakkelijk en het leidt mij ook af. Meeste mensen met wie ik communiceer doen hetzelfde. Ze kijken je vaak aan, maar kijken soms ook weg. In groep settings ben ik vaak wat stiller, dus dan praten mensen gauw over me heen. Soms vervelend, maar vind het allemaal wel prima. Ook in grote groepen ontstaan er op een gegeven kleinere groepjes en dan weet ik het altijd zo te doen dat ik alle gesprekpartners wel aan kijk. Net wie er op dat moment praat. Als ik zelf praat probeer ik ze een beetje om en om aan te kijken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176698992
Ik kijk de knapste vrouw van het gezelschap verreweg het meest aan.
pi_176727464
Ik ben iemand die 1 op 1 met iemand moet praten. Als er 3 of meer zijn laat ik de anderen praten en zit ik er vaak voor jan lul bij (hangt van onderwerp af). Vind ik zelf overigens niet erg maar kan me voorstellen dat de toppic starter daar problemen mee heeft.
pi_176727764
Mooie meiden kijk ik vaak meer aan dan mannen. Hoe erg ze ook lullen. Beetje respectkijkje af en toe misschien.
pi_176727807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:47 schreef Disana het volgende:
Mij valt het vaak wel op als mensen genegeerd worden. Ik probeer ze dan bij het gesprek te betrekken door tegen ze te praten, en dan de negeerder even aan te kijken. Als ik zelf word genegeerd, probeer ik het gesprek naar me toe te trekken. Dat lukt niet altijd maar ach, dan ligt het tenminste niet aan mij.
Hoezo ligt het dan niet aan jou? Iedereen negeert je en dan doe je je best en doen ze nog hetzelfde. Ligt het dan echt aan hen of is het waarschijnlijker dat er iets met jou is dat ze gewoon liever niet met je praten hoeveel moeite je ook doet?
pi_176727930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:33 schreef TomStall het volgende:
Ik let er ook altijd wel een beetje op, maar niet geforceerd ofzo. Het zijn gewoon bepaalde omgangsvormen, ik probeer altijd de mensen om mij heen zich prettig te laten voelen. Niet te veel, niet te weining... sommige mensen zijn daar totaal niet mee bezig inderdaad en dat geeft niet, maar soms hebben ze er ook helemaal geen feeling voor en dat is best awkward.

Enkele collega´s van mij hebben ook de gewoonte om achter mijn werkplek langs te lopen heen en weer en met elkaar in gesprek te zijn, letterlijk 1 metertje achter mij langs dreutelend de hele tijd buiten mijn zichtveld, terwijl ze ook gewoon even bij elkaar kunnen komen en niet achter mij hoeven te lopen klooien de hele tijd. Heel vervelend, vaak sta ik dan even op en loop even weg, ik krijg er de kriebels van in elk geval.
Is alleen 'awkward' als je zelf geen gevoel ervoor hebt.
Die mensen zitten blijkbaar de hele tijd buiten jouw zichtveld met elkaar te communiceren en jij hebt de drang om weg te rennen.
Wat klopt er hier niet?
pi_176731289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:12 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Is alleen 'awkward' als je zelf geen gevoel ervoor hebt.
Die mensen zitten blijkbaar de hele tijd buiten jouw zichtveld met elkaar te communiceren en jij hebt de drang om weg te rennen.
Wat klopt er hier niet?
Ik zit aan mijn bureau te werken, en vlak achter mij lopen mensen zenuwachtig heen en weer met elkaar te lullen. Vervelend zo vlak achter in je nek. Maar je hebt gelijk: dat zal wel aan mij liggen.
pi_176832548
Ik bleef altijd hangen in een gesprek met de meest aantrekkelijke vrouw op 90 graden noorderbreedte.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')