Komt wel dichtbij ja.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:39 schreef Litpho het volgende:
Wtf?!? Heb haar nog live gezien op haar eerste solotour. Zonde.
Omdat als Jan Doedel in een hotel overlijdt dit geen nieuws is.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heb ze ooit nog eens in de Wisseloord Studio's tijdens een radio-optreden gezien.
Maar goed, muzikant + dood in hotel + 'doodsoorzaak onbekend'... Dit hebben we wel erg vaak gehoord over iconen...
Geen idee eigenlijk. Maar deze dame leek me nooit het type zich te buiten te gaan aan middelen of iets dergelijks. Treurig nieuws, dat wel.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Heb ze ooit nog eens in de Wisseloord Studio's tijdens een radio-optreden gezien.
Maar goed, muzikant + dood in hotel + 'doodsoorzaak onbekend'... Dit hebben we wel erg vaak gehoord over iconen...
Nou ja. Het is een grotere kans dat artiesten in hotels verblijven maar ze hebben ook gewoon huizen hoor.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:43 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Omdat als Jan Doedel in een hotel overlijdt dit geen nieuws is.
En omdat artiesten "onderweg zijn",. en niet iedere avond naar huis gaan, en ergens moeten verblijven... meestal is dat niet de Bassie en Adriaan-caravan, maar een hotel.
Precies wat ik bedoel... gewoon kansrekening...quote:Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja. Het is een grotere kans dat artiesten in hotels verblijven maar ze hebben ook gewoon huizen hoor.
Helaas heb ik een vervelende boodschap. Ik weet dat het voor niemand een geruststellende gedachte is.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ow echt?!quote:Op maandag 15 januari 2018 18:54 schreef maxi-mus het volgende:
The Cranberries werden in de jaren 90 bekend met hits als Zombie en Linger. De band begon vorig jaar aan een tournee die al in mei, kort na aanvang, werd afgebroken. De officiële reden daarvoor was een gezondheidsprobleem van O'Riordan, volgens een verklaring op de website van de band ging het om rugklachten.
In 2014 scheidde de zangeres van haar man Don Burton, met wie ze twintig jaar getrouwd was. Met Burton, voormalig tourmanager van Duran Duran, had O'Riordan drie kinderen. In datzelfde jaar werd ze gearresteerd omdat ze tijdens een vlucht een stewardess had aangevallen. Ze werd veroordeeld tot een boete van 6000 euro. Als verzachtende omstandigheid voerde de rechter op dat O'Riordan leed aan een bipolaire stoornis en zich daarom niets herinnerde van het incident.
https://www.ad.nl/show/za(...)-overleden~a5316cb9/
Helaas heb ik een vervelende boodschap. Ik weet dat het voor niemand een geruststellende gedachte is.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:58 schreef Volkorenbrood het volgende:
Maar kan natuurlijk altijd nog drugs en medicijn-gebruik zijn natuurlijk.
Als je hebt te kampen met een bipolaire stoornis (voorheen 'manische depressie'), dan kunnen emoties sterker fluctueren dan bij normale mensen. Euforische ups (hypomanie) worden afgewisseld door diepe downs (zware depressie).quote:Op maandag 15 januari 2018 18:58 schreef Volkorenbrood het volgende:
quote:
quote:Op maandag 15 januari 2018 19:45 schreef Mrmime het volgende:
Fuck zeg. Was vroeger toch wel zwaar fan... De songteksten leren uit het boekje wat bij de cd hoorde![]()
RIP Dolores.
las ergens dat ze optrdens of tour had afgezegd wegens rugproblemen, dus kan best net te veel pijnstillers of net te veel in combinatie met wat anders zijn geweestquote:Op maandag 15 januari 2018 18:58 schreef Volkorenbrood het volgende:
Vorig jaar mei, zoals in de OP staat.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
las ergens dat ze optrdens of tour had afgezegd wegens rugproblemen, dus kan best net te veel pijnstillers of net te veel in combinatie met wat anders zijn geweest
Vast cocaïne. Dat wordt in vooral dat wereldje nog steeds veel gebruikt.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
las ergens dat ze optrdens of tour had afgezegd wegens rugproblemen, dus kan best net te veel pijnstillers of net te veel in combinatie met wat anders zijn geweest
Terwijl niemand wist waar het over ging....quote:Op maandag 15 januari 2018 20:30 schreef Harvest89 het volgende:
RIP
Geweldige band en geweldige zangeres/gitariste.
Van "Zombie" krijg ik altijd een nostalgiegevoel. Mijn moeder draaide dat nummer helemaal grijs in de jaren 90. Ik was toen een jaar of 6/7.
Ik las het elders dus.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vorig jaar mei, zoals in de OP staat.
Weet ik ook niet.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:35 schreef Red_85 het volgende:
Die had nog wel een jaar of 30 meegekund. Beetje vroeg dit.
[..]
Terwijl niemand wist waar het over ging....
Mijn gok is Oxy ipv coke.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vast cocaïne. Dat wordt in vooral dat wereldje nog steeds veel gebruikt.
Zou me niet verbazen dat het de meest verkochte drug is ofzo.
Vind jij hèquote:Op maandag 15 januari 2018 21:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een kutstem had dat wijf, met dat stomme gehinnik. Zombie is echt een van de meest onuitstaanbare 'alternatieve' nummers uit de 90s.
Maar dat terzijde; een toenmalige collega van mij kwam uit dezelfde plaats of omgeving waar deze zangeres vandaan kwam, maar naast dat ze daar trots op was, vermeldde ze er wel bij dat Dolores bekend stond als kutwijf. Misschien had ze wel vaker streken uitgehaald als gevolg van haar stoornis. Of ze was gewoon een kutwijf.
Anyway; kleine kinderen die hun moeder op jonge leeftijd verliezen is altijd tragisch
Ze hebben ook rustige nummers waar ze niet de hele tijd in 'yelpt' maar ik snap dat haar stem niet iedereens cup of tea is.quote:Op maandag 15 januari 2018 21:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een kutstem had dat wijf, met dat stomme gehinnik. Zombie is echt een van de meest onuitstaanbare 'alternatieve' nummers uit de 90s.
Maar dat terzijde; een toenmalige collega van mij kwam uit dezelfde plaats of omgeving waar deze zangeres vandaan kwam, maar naast dat ze daar trots op was, vermeldde ze er wel bij dat Dolores bekend stond als kutwijf. Misschien had ze wel vaker streken uitgehaald als gevolg van haar stoornis. Of ze was gewoon een kutwijf.
Anyway; kleine kinderen die hun moeder op jonge leeftijd verliezen is altijd tragisch
Ik heb een bootleg ui 1993 en daar heette het liedje nog 'special'.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 06:20 schreef Loekie1 het volgende:
Van het nieuws krijg ik wel kippevel, net zoals van dit liedje nog steeds:
Ja, inderdaad. De zangeres van een bandje dat ruim twintig jaar geleden twee hitjes heeft gehad (nooit een nummer één in Nederland) is overleden en het haalt het achtuurjournaal niet omdat het een vrouw is. Het heeft er niks mee te maken dat geen hond weet over wie het gaat als je de bandnaam er niet bij vermeldt, hoor. Het komt inderdaad omdat het een vrouw is.quote:Op donderdag 18 januari 2018 13:19 schreef Loekie1 het volgende:
Is er nog enige ruchtbaarheid aan gegeven op radio of tv? Ik heb niets gezien of gehoord. Tja, het is een vrouw, niet belangrijk zeker.
Dit had ook in het 8-uur journaal gemoeten.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De zangeres van een bandje dat ruim twintig jaar geleden twee hitjes heeft gehad (nooit een nummer één in Nederland) is overleden en het haalt het achtuurjournaal niet omdat het een vrouw is. Het heeft er niks mee te maken dat geen hond weet over wie het gaat als je de bandnaam er niet bij vermeldt, hoor. Het komt inderdaad omdat het een vrouw is.
RTL nieuws heeft er trouwens wel aandacht aan besteed.
Het zat wel in het late journaal maandag:quote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:41 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dit had ook in het 8-uur journaal gemoeten.
nogmaals, afgezien van een klein deel van de jaren-80 generatie weet niemand wie het is als je de bandnaam er niet bij vermeldt.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:41 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dit had ook in het 8-uur journaal gemoeten.
Het was op het journaal hoor stond bovenaan bij nu.nl en dat in Nederland want hier zijn ze vergeleken met Amerika, Frankrijk, Italie, Engeland en Ierland toch minder populair. Ik heb 'Linger' nog nooit zo vaak voorbij horen komen... Kijk dat het niet bij RTL Boulevard voorbij komt snap ik... god wat een wanstaltig programma is dat.quote:Op donderdag 18 januari 2018 13:19 schreef Loekie1 het volgende:
Is er nog enige ruchtbaarheid aan gegeven op radio of tv? Ik heb niets gezien of gehoord. Tja, het is een vrouw, niet belangrijk zeker.
Tering Jordy. Dit is toch niets voor jou. Zij was een groot artiest. Beetje respect man. Jouw ignorantie is niet leidend. Onthoud dat nou eens. We meten het belang van wat er gebeurt gelukkig nog niet op de schaal van wat Jordy ervan vindt. En wat Jordy allemaal niet weet en begrijpt. (dat is veel...dat wil je niet weten) En dat moeten we zo houden.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De zangeres van een bandje dat ruim twintig jaar geleden twee hitjes heeft gehad (nooit een nummer één in Nederland) is overleden en het haalt het achtuurjournaal niet omdat het een vrouw is. Het heeft er niks mee te maken dat geen hond weet over wie het gaat als je de bandnaam er niet bij vermeldt, hoor. Het komt inderdaad omdat het een vrouw is.
RTL nieuws heeft er trouwens wel aandacht aan besteed.
Pffff.. pedant kereltje ben je.quote:nogmaals
Flikker toch op, joh. Het gaat erom dat er gezeurd wordt dat haar dood geen aandacht in het achtuurjournaal kreeg, omdat het een vrouw is.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tering Jordy. Dit is toch niets voor jou. Zij was een groot artiest. Beetje respect man. Jouw ignorantie is niet leidend. Onthoud dat nou eens. We meten het belang van wat er gebeurt gelukkig nog niet op de schaal van wat Jordy ervan vindt. En wat Jordy allemaal niet weet en begrijpt. (dat is veel...dat wil je niet weten) En dat moeten we zo houden.
[..]
Pffff.. pedant kereltje ben je.
Ik QFT deze even voor de zekerheid. Dan kun je als je iets ouder bent misschien lachen om wat je allemaal niet wist toen en dat je zo een pedant ventje was. Dat je dus dacht dat je iets van de wereld begreep toen. We zullen daar samen dan smakelijk om lachen als de hersenen eenmaal volgroeid zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Flikker toch op, joh. Het gaat erom dat er gezeurd wordt dat haar dood geen aandacht in het achtuurjournaal kreeg, omdat het een vrouw is.
Het heeft er niks mee te maken dat ze een vrouw is, het komt gewoon omdat ze geen enorm bekende artiest is.
Verder doe ik totaal geen uitspraken over haarzelf of over de kwaliteit van haar werk, dus leg me geen woorden in de mond.
Er werd alleen opgemerkt dat The Cranberries in Nederland slechts twee hits hebben gehad en daarbij dus niet echt onder de enorm bekende bands vallen. En dan haal je het achtuurjournaal niet
Zo, over pedant gedrag gesproken.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik QFT deze even voor de zekerheid. Dan kun je als je iets ouder bent misschien lachen om wat je allemaal niet wist toen en dat je zo een pedant ventje was. Dat je dus dacht dat je iets van de wereld begreep toen. We zullen daar samen dan smakelijk om lachen als de hersenen eenmaal volgroeid zijn.
Al honderden jaren doen we als samenleving veel meer om vrouwen in leven te houden dan mannen en nog ben je een slachtoffertje.quote:Op donderdag 18 januari 2018 13:19 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, het is een vrouw, niet belangrijk zeker.
quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik QFT deze even voor de zekerheid. Dan kun je als je iets ouder bent misschien lachen om wat je allemaal niet wist toen en dat je zo een pedant ventje was. Dat je dus dacht dat je iets van de wereld begreep toen. We zullen daar samen dan smakelijk om lachen als de hersenen eenmaal volgroeid zijn.
Ze had wel heel veel pijn in haar rug de laatste paar maanden (door jaren gitaar spelen) dus het hoeft niet perse een opzettelijke overdosis te zijn. Waarom reis je dan nog naar Engeland en bel je nog die nacht enthousiast naar de producer? Maarja kan met dit soort mensen ook in opwelling gegaan zijn... haar vriend was er niet bij.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 21:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Cranberries zangeres Dolores O’Riordan pleegde waarschijnlijk zelfmoord d.m.v. overdosis
http://www.metalsucks.net(...)ional-drug-overdose/
Als het zo is: respect. Als je ervan overtuigd bent dat je niet meer wilt leven dan is het te hopen dat je de middelen hebt om het zo effectief en zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Respect daarvoor. Geweldige vrouw met een prachtig stemgeluid. Maar ze wilde dood. Eindelijk rust. Even ervan uitgaande dat het klopt. Ik zie trouwens niet dat men blijkbaar verbanden legt met Tom Petty. Lijkt me daarom een onzinbericht.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 21:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Cranberries zangeres Dolores O’Riordan pleegde waarschijnlijk zelfmoord d.m.v. overdosis
Als ze dit jaren geleden had gedaan waren ons die verschrikkelijke krijsliedjes bespaard geblevenquote:Op zaterdag 20 januari 2018 21:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Jordy B heeft gewoon gelijk hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jordy B heeft altijd gelijk. Dat weet ik ook wel. Maar een beetje tegengas is af en toe nodig om de man scherp te houden. Dus. Vandaar.quote:
Je gaat er wel aan voorbij dat ze leed aan een bipolaire stoornis en dat een goedgemutste middag makkelijk kan worden opgevolgd door depressieve avond.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 22:00 schreef Loekie1 het volgende:
Ze was heel goedgemutst van tevoren dus het is geen vergissing. Besluit genomen: blij.
Het nieuws dat Tom Petty in oktober aan een overdosis overleed, werd pas gisteren bekend. Vandaag werd bekend dat Dolores vermoedelijk ook is overleden aan een overdosis. Dat is het verband dat gelegd wordt op de site van de bronvermelding: Metalsucks.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 21:46 schreef Bart2002 het volgende:
Ik zie trouwens niet dat men blijkbaar verbanden legt met Tom Petty.
Deze vanzelf ook weer even QFT. Ook al weet ik niet precies wat dat betekent.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 22:25 schreef Jordy-B het volgende:
Het verschil tussen Tom en Dolores is dat met bij Tom Petty uitgaat van een onopzettelijke overdosis, doordat hij een groot aantal opiaten gemengd had. Bij Dolores O’Riordan zou er sprake zijn van een opzettelijke overdosis en dus zelfmoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |