quote:Son of Dutch prince to be granted royal title after legal battle
Hugo Klynstra, 21, is the product of a supposed no-strings relationship between king’s cousin and a childhood friend
The Dutch royal family are expecting a new addition to their ranks imminently, but there will not be any glossy magazine spreads or appearances in front of the TV cameras.
A 21-year-old called Hugo is set to be formally granted the title of Royal Highness Prince Carlos Hugo Roderik Sybren de Bourbon de Parme after a three-year legal battle with his father, Prince Carlos, a cousin to King Willem-Alexander and nephew to the king’s mother, Queen Beatrix, who abdicated from the throne in 2013.
There is no doubt about the paternity of the young blue-blood, which was determined following a court order pursued by the young man’s mother in 1999.
The delay in Hugo’s presence at the royal court has arisen because of Carlos’s insistence that he had an agreement with the mother, Brigitte Klynstra, a childhood friend, that it was a no-strings-attached relationship and there would be no family entanglement following conception.
The prince’s legal papers claim it was “an independent decision by Brigitte Klynstra to want to become a mother”, although the former lovers were regularly seen together in Hugo’s early years.
On his 18th birthday, in defiance of his father’s protests, Hugo sought to have his name changed to reflect his royal ancestry. He has also been seeking a listing in the register of the High Council of Nobility. Dutch law offers illegitimate children of nobility a right to a title.
Carlos told the Dutch media in 2015: “I’ve heard that Hugo Klynstra has made such a request. That request is, at my initiative, now subject of a proceeding. It is a personal matter for me with a sad background.”
In 2016 the security and justice ministry ruled in favour of Hugo’s claim. After Prince Carlos lodged an appeal, a court in The Hague concurred that the ministry’s decision was valid under Dutch law.
On Monday the council of state, a constitutional advisory body to the royals, was sitting behind closed doors to deal with Carlos’s final objections, but the title is widely expected to be formally conferred and made public within six to 12 weeks.
Prince Carlos is head of the House of Bourbon-Parma as well as a member of the Dutch royal family. He has an uncontested claim to the defunct throne of the Duchy of Parma, and is pretender to Spanish throne, a title his father pursued.
His parents were at the centre of arguably the Dutch royal family’s most serious constitutional crisis when Carlos’s mother, Princess Irene, the second daughter of Queen Juliana, converted to Catholicism in 1963 to marry Prince Carlos Hugo.
There was revulsion at the the match, in part because of Spain’s support for the Nazis in the war and the decision by Carlos Hugo to meet Franco, the country’s dictator, before the couple’s proposed nuptials.
The Queen and Prince Bernhard took a military aircraft to Spain to bring their daughter back home, only for the Dutch government to announce it would resign en masse if a queen of the Netherlands alighted on Spanish soil. The couple married a year later without any members of the Dutch family present.
Was niet te vinden?quote:Op maandag 15 januari 2018 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sorry, geen Nederlandse bron
Zo maar overheen gelezen?quote:Op maandag 15 januari 2018 16:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Was niet te vinden?
https://www.ad.nl/show/he(...)ik-etc-etc~a644592c/
https://www.volkskrant.nl(...)1-jaar-oud~a4556777/
https://www.telegraaf.nl/(...)koninklijke-hoogheid
https://www.metronieuws.n(...)we-nederlandse-prins
https://www.omroepgelderl(...)of-wordt-ie-het-niet
https://www.nrc.nl/nieuws(...)on-de-parme-a1588359
Kleren, denk ik, maar ik weet niet welk merk precies.quote:
quote:Op maandag 15 januari 2018 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kleren, denk ik, maar ik weet niet welk merk precies.
Op tv was er eergisteren (geloof ik) een korte fragment over en een vrouw zei dat er dan 'deuren' voor hem open gaan in Europa.quote:
En wie wil dat nou niet?quote:Op maandag 15 januari 2018 17:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Op tv was er eergisteren (geloof ik) een korte fragment over en een vrouw zei dat er dan 'deuren' voor hem open gaan in Europa.
Maar mijn ingeving zegt me dat hij het vooral wilt door een bepaalde 'elite status' wat aan zo'n titel ontleend wordt.
heeft wwarschijnlijk dezelfde genen als pappa en mammaquote:Op maandag 15 januari 2018 18:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Bastaard probeert een graantje mee te pikken, quelle surprise....
Bastaardij heeft niks met genen te maken.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:36 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
heeft wwarschijnlijk dezelfde genen als pappa en mamma
Ik denk het niet. Leuk om mee te pochen enzo, maar het komt (helaas voor hem) tegenwoordig toch meer aan op competenties in plaats van een titeltje. Wil je wat bereiken.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En wie wil dat nou niet?
Het maakt, mogelijk, je leven een stuk eenvoudiger.
De juridische erkenning was er volgens mij al. Ook betaalt vader mee aan de opvoeding. Een betere band met zijn vader zal hij ook op deze manier niet kunnen afdwingen, denk ik.quote:Op maandag 15 januari 2018 17:51 schreef Leandra het volgende:
Of hij wil gewoon de erkenning dat hij een kind van zijn vader is, en niet een of andere "bastaard" die door zijn vader genegeerd kan worden.
Nou, inderdaad!quote:Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef LXIV het volgende:
Apart dat je dit in de Nederlandse media niet leest. Maar er is geen pers/partijkartel
Echt hè! Schandalig! Doofpot!quote:Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef LXIV het volgende:
Apart dat je dit in de Nederlandse media niet leest. Maar er is geen pers/partijkartel
RTL Boulevard opende er net wel meequote:Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef LXIV het volgende:
Nee, het vaderschap is door de rechter vastgesteld en hij heeft niet ontkend, dat is wat anders.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
De juridische erkenning was er volgens mij al. Ook betaalt vader mee aan de opvoeding. Een betere band met zijn vader zal hij ook op deze manier niet kunnen afdwingen, denk ik.
Misschien wil hij het juist zo graag omdat zijn vader het absoluut niet wil hebben.
Maar dan ligt zijn juridische vaderschap toch vast?quote:Op maandag 15 januari 2018 18:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het vaderschap is door de rechter vastgesteld en hij heeft niet ontkend, dat is wat anders.
Ik denk dat hij het niet waagde te ontkennen uit angst dat de rechter dan een DNA-test zou opleggen.
De Nederlandse media staat er ook al dagen vol mee, het is al in de media vanaf het moment dat hij idd in 2015 de naam van zijn vader wilde aannemen.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef LXIV het volgende:
Deels wel, maar nu zijn zoon zijn naam ook wil doet hij er alles aan om dat te voorkomen.quote:Op maandag 15 januari 2018 19:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar dan ligt zijn juridische vaderschap toch vast?
Ja, en volgens die wetten staat hij volkomen in zijn recht om de achternaam en titel van zijn vader aan te nemen. Dat is ook bevestigd door de rechtbank in 2016.quote:Op maandag 15 januari 2018 17:16 schreef Treinhomo het volgende:
Dit vonnis bevreemdt me nogal.
De wetten omtrent huwelijk en afstamming zijn er toch niet voor niets ?
Huhquote:Op maandag 15 januari 2018 18:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Echt hè! Schandalig! Doofpot!
Of je kijkt gewoon in de sepo.
Zijn vader was het niet eens met het vonnis:quote:Op maandag 15 januari 2018 19:12 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, en volgens die wetten staat hij volkomen in zijn recht om de achternaam en titel van zijn vader aan te nemen. Dat is ook bevestigd door de rechtbank in 2016.
https://linkeddata.overhe(...):NL:RBDHA:2016:13943
Vandaag diende het beroep tegen dat vonnis bij de Raad van State.
bronquote:Prins Carlos: ‘Absurd idee dat je door je geboorte recht hebt op prinstitel’
'Zou toch te gek voor woorden zijn'
Het is een volstrekt idiote gedachte dat je enkel door je geboorte recht zou hebben op adellijke titels. Dat stelt prins Carlos, die via de Raad van State wil voorkomen dat zijn buitenechtelijke zoon Hugo zich voortaan prins mag noemen.“Het zou toch te gek voor woorden zijn dat je je ‘Koninklijke Hoogheid’ en ‘De Bourbon de Parme’ zou mogen noemen, alleen maar omdat je vader een prins uit dat geslacht is?”, aldus de prins. “Krankzinnig.”
Nee inderdaad, het is een achterlijk begrip uit voorbije tijden.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Bastaardij heeft niks met genen te maken.
quote:Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef LXIV het volgende:
Feiten doen er niet meer toe. Het gaat er tegenwoordig om dat je je mening gewoon tig keer herhaalt ook al is die aantoonbaar onjuist.quote:Op maandag 15 januari 2018 19:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gister al 3 keer op de radio gehoord. En dan luister ik maar 1,5 uur radio per dag.
Ok moet ik eerlijk zeggen dat ik de nl media al jaren noet meer volgquote:Op maandag 15 januari 2018 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, inderdaad!
https://www.ad.nl/show/he(...)ik-etc-etc~a644592c/
https://www.volkskrant.nl(...)1-jaar-oud~a4556777/
https://www.telegraaf.nl/(...)koninklijke-hoogheid
https://nos.nl/artikel/22(...)echtelijke-zoon.html
-edit-
Oh, spijkerbroek was me al voor zie ik.
Wat zit je dan te eikelen over dat het niet in de Nederlandse media te lezen isquote:Op maandag 15 januari 2018 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok moet ik eerlijk zeggen dat ik de nl media al jaren noet meer volg
Amen.quote:Op maandag 15 januari 2018 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat zit je dan te eikelen over dat het niet in de Nederlandse media te lezen is
Je laat weer eens zien dat je een kuttrol bent. Waarom je nog op FOK! mag komen, is me een volstrekt raadsel.
Wil je aan de galg of op de brandstapel?quote:Op maandag 15 januari 2018 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok moet ik eerlijk zeggen dat ik de nl media al jaren noet meer volg
De praktijk spreekt je tegen.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Leuk om mee te pochen enzo, maar het komt (helaas voor hem) tegenwoordig toch meer aan op competenties in plaats van een titeltje. Wil je wat bereiken.
Nou, je kunt er ook grote problemen mee krijgen. Zie De Roy van Zuidewijn die door de Oranje's tot de bedelstaf is gebrachtquote:Op maandag 15 januari 2018 17:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Door die naam te gebruiken, gaan er deuren open die voor een willekeurig (bastaard)kind gesloten blijven.
Bastaard.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Bastaard probeert een graantje mee te pikken, quelle surprise....
Eummmhhhquote:Op maandag 15 januari 2018 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn vader was het niet eens met het vonnis:
[..]
bron
Satire is niet aan iedereen besteed kennelijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
EummmhhhEn hoe dacht die man dat hij zelf aan zijn titel gekomen is ?
Voortaan een condoom gebruiken kerel
Het heeft te maken met een trieste man die weiger verantwoordelijkheid te nemen voor de acties (neuken) wat hij doet.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Bastaardij heeft niks met genen te maken.
http://www.vandale.nl/gra(...)/onecht#.Wl3hgIGkqEcquote:Op maandag 15 januari 2018 21:17 schreef Red_85 het volgende:
Onecht?
Is het een nepkind?
Zoiets als een babyborn ofso?
Carlos heeft inmiddels uit een huwelijk een legitieme zoon en zal wellicht vrezen dat bij zijn overlijden zijn mooie hertog titel mss aan de neus van dit kind voorbij gaat ?quote:Carlos heeft een zoon, geboren op 20 januari 1997 in Nijmegen, uit een relatie met Brigitte Klynstra. Het kind, Carlos Hugo Roderik Sybren Klynstra, werd niet erkend door zijn vader. In een verklaring kort na de geboorte meldde Carlos via een woordvoerder, dat hij de "zelfstandige beslissing van Brigitte Klynstra om moeder te willen worden" respecteerde, maar dat het uitgesloten was dat er een familierechtelijke betrekking zou komen tussen hem en de pasgeborene. In de geboorteakte staat de vader niet vermeld.
Op 1 april 1999 werd bij beschikking van de Arrondissementsrechtbank te Zutphen op verzoek van de moeder het vaderschap van de niet-gewettigde zoon van Carlos gerechtelijk vastgesteld.[5] De ouders hebben daarbij geen akte van naamskeuze op laten maken. Daarmee had Hugo vanaf zijn meerderjarigheid drie jaar de mogelijkheid zijn geslachtsnaam te laten wijzigen,[6] waardoor hij tevens tot de Nederlandse adel zal gaan behoren.[7][8] Hugo Klynstra heeft op 18 maart 2015 een verzoek tot naamswijziging ingediend,[9] waarop de minister van Veiligheid en Justitie Van der Steur positief heeft beslist.[10] Carlos prins de Bourbon de Parme heeft op deze beschikking bezwaar aangetekend, maar op 9 maart 2016 heeft Van der Steur uitspraak gedaan en het bezwaarschrift ongegrond verklaard waardoor de beschikking van 14 september 2015 gehandhaafd blijft. De Rechtbank sloot zich in november 2016 aan bij de beslissing van de minister.[11] Prins Carlos heeft vervolgens via de Raad van State beroep aangetekend tegen deze beschikking.[12] Mocht deze de beslissing niet herroepen, zal Hugo Klynstra door het leven gaan als Carlos Hugo Roderik Sybren prins de Bourbon de Parme, en ingeschreven worden in het filiatieregister van de Hoge Raad van Adel. Hugo is het oudste kleinkind van prinses Irene
Nee, want die vererving valt niet onder de Nederlandse Wet op de Adeldom, maar op de huisregeling van het Huis van Bourbon-Parme.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Carlos heeft inmiddels uit een huwelijk een legitieme zoon en zal wellicht vrezen dat bij zijn overlijden zijn mooie hertog titel mss aan de neus van dit kind voorbij gaat ?
Maar je weet niet wat daar de regels zijn, inmiddels kan er het een en ander zijn veranderd. Anders begrijp ik de commotie niet. Wat maakt het Carlos dan uit dan zijn zoon zijn naam krijgt ?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:46 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, want die vererving valt niet onder de Nederlandse Wet op de Adeldom, maar op de huisregeling van het Huis van Bourbon-Parme.
Dat is precies wat hij probeert te voorkomen inderdaad.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Carlos heeft inmiddels uit een huwelijk een legitieme zoon en zal wellicht vrezen dat bij zijn overlijden zijn mooie hertog titel mss aan de neus van dit kind voorbij gaat ?
Het probleem voor Carlos is dat de titel prins van Bourbon-Parme ooit is ingelijfd in de Nederlandse adel. Daarmee valt het onder de Nederlandse Wet op de Adeldom, waar ook buitenechtelijke kinderen (geboren na 1994) recht kunnen doen gelden op die titel.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 14:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar je weet niet wat daar de regels zijn, inmiddels kan er het een en ander zijn veranderd. Anders begrijp ik de commotie niet. Wat maakt het Carlos dan uit dan zijn zoon zijn naam krijgt ?
Gaat dat niet automatisch naar de oudste zoon?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:14 schreef deedeetee het volgende:
Gedoe om een naam
Carlos kan toch zelf beslissen naar welke zoon zijn titels gaan na zijn dood ?
Naam en adelijke titel zijn wat andersquote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:14 schreef deedeetee het volgende:
Gedoe om een naam
Carlos kan toch zelf beslissen naar welke zoon zijn titels gaan na zijn dood ?
Dat weet ik en daarom begrijp ik ook niet waarom die man die jongen zijn naam niet gunt.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Naam en adelijke titel zijn wat anders
Er zullen titels zijn die Carlos zelf - naar eigen verkiezing- mag geven aan zijn kinderen. Dat deed zijn vader ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gaat dat niet automatisch naar de oudste zoon?
Ik weet er echt helemaal niets van, maar meende dat ze dat zeiden in het NOS journaal.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Spaanse titels zullen niet snel naar een buitenechtelijk kind gaan.
Als de erkenning of vaststelling van het vaderschap na de aangifte pas gebeurt dan wordt er een bijlage aan de geboorteakte toegevoegd, het is niet zo dat men de geboorteakte dan met terugwerkende kracht even gaat aanpassen, geboorteakte is as is.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet er echt helemaal niets van, maar meende dat ze dat zeiden in het NOS journaal.
Ik heb de volgende video teruggevonden:
https://nos.nl/video/2211(...)an-prins-carlos.html
In deze video lijkt ze daar niet zo stellig over. Ik heb het NOS journaal van die avond teruggekeken en daar is anders gemonteerd, waardoor het anders overkwam.
Als de titels niet naar de oudste zoon zullen gaan, waarom probeert de vader dan toch alles tegen te werken, denk jij?
Hij staat trouwens inderdaad niet vermeld op de geboorteakte als vader. Ik ging ervan uit dat dit automatisch zou gebeuren als de rechter het vaderschap vaststelt, maar dat is kennelijk niet het geval(?).
Sowieso zo'n opmerking dat het een "zelfstandige beslissing was moeder te worden" dan heb je dus gewoon bewust onveilig seks gehad en zeg je dat de zwangere het maar moet uitzoeken, maar dat jij er niets mee te maken wilt hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:14 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Carlos heeft een zoon, geboren op 20 januari 1997 in Nijmegen, uit een relatie met Brigitte Klynstra. Het kind, Carlos Hugo Roderik Sybren Klynstra, werd niet erkend door zijn vader. In een verklaring kort na de geboorte meldde Carlos via een woordvoerder, dat hij de "zelfstandige beslissing van Brigitte Klynstra om moeder te willen worden" respecteerde, maar dat het uitgesloten was dat er een familierechtelijke betrekking zou komen tussen hem en de pasgeborene. In de geboorteakte staat de vader niet vermeld.
Wat een zwakke kerel. Dat je een kind op de wereld zet en er geen band mee wil, echt ongelooflijk treurig.
En als er een condoom gescheurd is of afgegleden in de strijdt? Of zelfs als zij had gelogen dat ze aan de pil was?quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:18 schreef Leandra het volgende:
In feite staat er dat ze geen abortus wilde plegen en dat jij dat wel gewenst had.
Als je niet wilt dat iemand een kind van je krijgt moet je zorgen dat ze niet zwanger kan worden.
Tja, het blijft het vrouwelijk lichaam waar het nieuwe wondertje gevormd wordt. Lijkt mij niet vreemd dat die net iets meer rechten heeft.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:29 schreef nanuk het volgende:
[..]
En als er een condoom gescheurd is of afgegleden in de strijdt? Of zelfs als zij had gelogen dat ze aan de pil was?
In grote lijnen ben ik het met je eens maar enige nuancering lijkt me wel op de plaats. De handeling voorafgaande aan de zwangerschap doe je samen. Beslissen om de zwangerschap af te breken is kennelijk maar aan één partij voorbehouden.
Wel of niet liegen dat ze aan de pil is is geen argument, dat heeft niets te maken met je eigen verantwoordelijkheid te zorgen dat een ander niet zwanger van je wordt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:29 schreef nanuk het volgende:
[..]
En als er een condoom gescheurd is of afgegleden in de strijdt? Of zelfs als zij had gelogen dat ze aan de pil was?
In grote lijnen ben ik het met je eens maar enige nuancering lijkt me wel op de plaats. De handeling voorafgaande aan de zwangerschap doe je samen. Beslissen om de zwangerschap af te breken is kennelijk maar aan één partij voorbehouden.
Dat heeft er 100% mee te maken lijkt mij.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:
Wel of niet liegen dat ze aan de pil is is geen argument, dat heeft niets te maken met je eigen verantwoordelijkheid te zorgen dat een ander niet zwanger van je wordt.
Tuurlijk niet, je legt jouw verantwoordelijkheid toch niet in de handen van een ander?quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:39 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat heeft er 100% mee te maken lijkt mij.
Precies, net iets meer. Toch blijf ik van mening dat als de zwangerschap door een ongeluk is ontstaan en zeer zeker door een leugen dat de man dan ook wel een vorm van zeggenschap mag hebben. sowieso een zwagerschap die door een leugen ontstaat is er maar één verantwoordelijk voor vind ik.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Tja, het blijft het vrouwelijk lichaam waar het nieuwe wondertje gevormd wordt. Lijkt mij niet vreemd dat die net iets meer rechten heeft.
Als ik bij iemand in de auto stap vraag ik ook niet of ik het rijbewijs mag zien. Gelukkig heb ik wat meer vertrouwen in de mensheid.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, je legt jouw verantwoordelijkheid toch niet in de handen van een ander?
En al helemaal niet als je absoluut zeker weet dat je geen kind met die persoon wilt.
Nee, dat moet de spermadonor dus weer niet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:49 schreef nanuk het volgende:
[..]
Als ik bij iemand in de auto stap vraag ik ook niet of ik het rijbewijs mag zien. Gelukkig heb ik wat meer vertrouwen in de mensheid.
Als dat vertrouwen wordt geschaad omdat iemand bewust mij er in luist door te claimen de pil te gebruiken en dat bewust niet te doen dan is dat wat mij betreft oplichting. Ik zou me dan niet verplicht voelen daar op welke manier dan ook verantwoordelijkheid voor te nemen.
Volgens jouw redenering moet een spermadonor zeker ook een kind erkennen?
En wat is dan het verschil met een dame die een (vakantie) geliefde misbruikt als spermadonor?quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat moet de spermadonor dus weer niet.
Voor de wet is penetratie het verschil. Maakt niet uit met welk doel en onder welke afspraken die penetratie tot stand is gekomen. Penetratie en zwanger? Dan is de man mede verantwoordelijk. Sperma via een potje / injectiespuit? Man niet automatisch verantwoordelijk.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:52 schreef nanuk het volgende:
[..]
En wat is dan het verschil met een dame die een (vakantie) geliefde misbruikt als spermadonor?
Volgens jou ja maar niet volgens de wet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:39 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat heeft er 100% mee te maken lijkt mij.
Gelukkig maar dat uiteindelijk de vrouw die het kind draagt, mag bepalen wat ze met haar eigen lichaam doet.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:42 schreef nanuk het volgende:
[..]
Precies, net iets meer. Toch blijf ik van mening dat als de zwangerschap door een ongeluk is ontstaan en zeer zeker door een leugen dat de man dan ook wel een vorm van zeggenschap mag hebben. sowieso een zwagerschap die door een leugen ontstaat is er maar één verantwoordelijk voor vind ik.
Carlos heeft btw gewoon bij financieel gedragen aan de opvoeding, hij wil alleen niet dat het kind zijn naam draagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |