Oh ja, de rest van het fotoverslag:
![sw8MHAxh.jpg]()
Op station Görlitz komt tijdens het wachten op onze trein naar Polen deze
SA135 binnenrijden
![aolkNVTh.jpg]()
Onderweg op station Wegliniec deze locs op de foto vanuit de trein, waaronder een dubbelloc
![bFZDNtHh.jpg]()
In Wroclaw nam ik de tram (24u voor 11 zloty) naar het hotel. Vanaf de tramhalte een foto van het station
![k4Muhhlh.jpg]()
Vanuit het hotel nam ik wederom de tram, ditmaal naar de pl. Strzegomski. Daar staat deze stoomloc nogal bijzonder opgesteld. Het is een kunstobject, genaamd Pociąg do nieba (Zug gen himmel).
Es ist die Idee vom „Erfüllen der Träume und Wünsche sowie vom Überschreiten des Unmöglichen”. Nou ja, zal wel, het is in elk geval een leuk foto-object zo in het blauwe uur. Het is trouwens de Ty2-1035, in Duitsland ook wel de Baureihe 52. Ook nog op
groot formaat.
![VEIhXAqh.jpg]()
Daarna wou ik naar de uitkijktoren, maar die zat dicht vanwege een kapotte lift. Nou ja, dan maar naar de McDonalds daar en terug naar de tramhalte. Hier een Wroclawse tram, om precies te zijn een Protram 105NWr. Een gemoderniseerde tram uit de jaren '70 is de basis hiervoor.
![IIePO4Bh.jpg]()
Het plein bij het stadhuis. Leuk plekje voor wat nachtfotografie (gelukkig geen autocorrect hier

)
![LUbwWpyh.jpg]()
De volgende morgen al vroeg op het station: om 7.28u zou onze trein vertrekken. Onderweg vooral heel veel vonken gezien, maar drie uur later waren we dan 223km verder in Rzepin. De trein gaat nog even door, wij stappen over.
![iXzvycPh.jpg]()
In Rzepin staan op deze zondagmorgen nog wat moderne reizigerstreintjes aan de kant.
![UgpOOiTh.jpg]()
Net als deze moderne loc
![FfLdD6kh.jpg]()
Dit wordt al wat beter
![tRp6UHNh.jpg]()
Hier zowaar iets echt moderns
![FmV01MYh.jpg]()
Onze trein komt binnen vanuit Warschau. Als loc een mooie Taurus, die van top tot teen onder de roze T-Mobile reclame zat. Schijnen ze trouwens allemaal te hebben. Maar reken maar niet op wifi in de trein of zo
![LUpbqXdh.jpg]()
Aangekomen in Berlijn stonden er twee figuren (ik had ze geloof ik wel eerder gezien) mijn foto te verpesten

. Ook nog als
grote versie.
Nou ja, dat was het op foto-gebied, misschien nog een filmpje ooit of zo.
PM mij!Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven