abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 december 2002 @ 16:05:04 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7466191
Zoals jullie misschien al hier hadden gelezen, is het vanaf nu de bedoeling dat forumspecifieke Feedback-zaken in het betreffende forum zelf worden gezet.

Daarvoor is vanaf nu dit topic

Grofweg is het de bedoeling dat je het hier post als iets je niet geheel bevalt omtrent het modereren van de Digital Corner. Opmerkingen of aanmerkingen dus. Maar ook nieuwe ideeën, complimenten, een FAQ die niet klopt of het wijzen op iets wat niet helemaal goed verloopt. Kortom: alles wat je normaal in FB had gezet over DIG gaat nu hier

Lucille & ik hopen uiteraard op input van jullie allen, want daar kunnen we iets mee! Maar hou dit topic wel een beetje netjes aub, tis geen slowchat reeks

Alvast bedankt!

  zaterdag 21 december 2002 @ 16:09:33 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7466251
Oh misschien aardig om gelijk wat dingen aan jullie mede te delen via dit topic:

- we zijn bezig met een herindeling van de FAQ omdat het nu toch wel een beetje een georganiseerd zooitje is. En das jammer, want er staat best veel nuttige info in. Tevens wordt er gewerkt aan een nieuwe netwerk-FAQ omdat het huidige geval een tikkie karig is

- ik ben vanaf maandag op vakantie en begin volgend jaar weer terug

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 21-12-2002 16:15]

pi_7466319
vanaf maandag op vakantie en begin DIT jaar terug?

whoa bruut

zou je dit topic niet beter sticky kunnen maken? anders blijf je zoeken

  zaterdag 21 december 2002 @ 16:15:43 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7466333
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 16:14 schreef Blue Thunder het volgende:
vanaf maandag op vakantie en begin DIT jaar terug?

whoa bruut

zou je dit topic niet beter sticky kunnen maken? anders blijf je zoeken


Hehehe... begin volgend jaar dus

Maaruh, sticky is helaas (nog) niet mogelijk omdat je dan niet meer kunt reageren.

pi_7466356
ik wil Tijn complimenteren met zijn uitmuntende modprestaties, niet partijdig ofzow, maar altijd neutraal t.o.v de user. Alleen de opsplitsing naar games enzow bevalt mij niet zo goed, zo had ik een topic geopend over duke nukem 3d welke naar games is verplaatst alleen is daar te weinig technische kennis en wordt er niet meer op mijn topic gereageerd terwijl het probleem nog niet opgelost is. Een oplossing hiervoor zou ik zelf niet weten, maar misschien julliezelf wel.
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  zaterdag 21 december 2002 @ 16:26:24 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7466467
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 16:17 schreef firstwollie het volgende:
ik wil Tijn complimenteren met zijn uitmuntende modprestaties, niet partijdig ofzow, maar altijd neutraal t.o.v de user.
Dat vind ik altijd fijn om te horen. Thnx, we doen ons best!
quote:
Alleen de opsplitsing naar games enzow bevalt mij niet zo goed, zo had ik een topic geopend over duke nukem 3d welke naar games is verplaatst alleen is daar te weinig technische kennis en wordt er niet meer op mijn topic gereageerd terwijl het probleem nog niet opgelost is. Een oplossing hiervoor zou ik zelf niet weten, maar misschien julliezelf wel.
Jah, dat is balen. Maar ik vraag me af of je wel een antwoord had gekregen alsie in DIG was blijven staan. Als het een heel technisch iets is, maggie wat mij betreft ook wel terug naar DIG trouwens, er zijn immers veel raakvlakken tussen DIG en GAM.
pi_7476918
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 16:15 schreef Tijn het volgende:

[..]


Maaruh, sticky is helaas (nog) niet mogelijk omdat je dan niet meer kunt reageren.


iets voor de afdeling Research and Development?
  zondag 22 december 2002 @ 11:26:00 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7477279
quote:
Op zondag 22 december 2002 09:53 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

iets voor de afdeling Research and Development?


Ik hoop dat eraan wordt gewerkt, maar ik kan je er niks over vertellen ben ik bang, simpelweg omdat ik geen idee heb. Het vereist een aanpassing aan Topix en daar gaan "wij" niet over

Maar het lijkt me wel handig, dus ik zal nog 'es kijken of ik wat te weten kan komen.

  zondag 22 december 2002 @ 11:29:16 #9
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_7477308
quote:
Op zondag 22 december 2002 11:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik hoop dat eraan wordt gewerkt, maar ik kan je er niks over vertellen ben ik bang, simpelweg omdat ik geen idee heb. Het vereist een aanpassing aan Topix en daar gaan "wij" niet over

Maar het lijkt me wel handig, dus ik zal nog 'es kijken of ik wat te weten kan komen.


Net zoals die [sup] & [sub]

Maarre Tijn, mijn complimenten, dat mag toch ook wel in dit topic? Nooit problemen hier, altijd netjes en duidelijk !!

  zondag 22 december 2002 @ 11:38:42 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7477385
quote:
Op zondag 22 december 2002 11:29 schreef WebForce het volgende:

[..]

Maarre Tijn, mijn complimenten, dat mag toch ook wel in dit topic? Nooit problemen hier, altijd netjes en duidelijk !!


Tuurlijk mag dat Harske bedankt, Lucille & ik doen ons best

En het zijn ook al die coole DIG-users hier die er natuurlijk voor zorgen dat dit het grootste en bestlopende serieuze forum van Fok! is en blijft

(nou ja, Muziek heeft meer posts... maar wij hebben meer topics! )

pi_7478377
quote:
Op zondag 22 december 2002 11:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat Harske bedankt, Lucille & ik doen ons best

En het zijn ook al die coole DIG-users hier die er natuurlijk voor zorgen dat dit het grootste en bestlopende serieuze forum van Fok! is en blijft

(nou ja, Muziek heeft meer posts... maar wij hebben meer topics! )


DIG mag dan wel het grootste en bestlopende forum zijn, Muziek is het gezelligst.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_7478403
Het is altijd een nek-aan-nek-race tussen Muziek en Dig overigens, dus de ene dag zijn wij veel drukker.

Bovendien is het elke dag in Muziek gezelliger.

  zondag 22 december 2002 @ 13:45:26 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7478518
Maar DIG heeft geen spam en crossposts nodig om het grootst te zijn
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:20:55 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7638635
Zo, ik ben weer terug van vakantie. Fijn om te zien dat jullie alles heel hebben gelaten

Dit is tevens een subtiel schopje

  dinsdag 31 december 2002 @ 14:25:44 #15
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_7638776
dig is ok forum.

1 puntje van aandacht:

totale digibeten stellen hier hun vragen in de hoop serieus antwoord te krijgen van de fok'ers en niet afgezeken te worden net als op tweakers.

Steeds meer komen er echter grapjassen om de hoek kijken in DIG die het allemaal erg leuk vinden om mensen uit te lachen, bewust verkeerde tips te geven en te roepen: UTFS.

Zou hier iets scherper op gelet kunnen worden? Bij 3x ban uit DIG ofzo?

DIG moet een heel toegankelijk forum blijven voor zowel pc-bikkels als totale n00bjes. Dit maakt het juist zo leuk!

Verder:
GA
ZO
DOOR
TIJN
!

  dinsdag 31 december 2002 @ 14:44:34 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7639247
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:25 schreef Doopy-X- het volgende:
dig is ok forum.

1 puntje van aandacht:

totale digibeten stellen hier hun vragen in de hoop serieus antwoord te krijgen van de fok'ers en niet afgezeken te worden net als op tweakers.

Steeds meer komen er echter grapjassen om de hoek kijken in DIG die het allemaal erg leuk vinden om mensen uit te lachen, bewust verkeerde tips te geven en te roepen: UTFS.

Zou hier iets scherper op gelet kunnen worden? Bij 3x ban uit DIG ofzo?

DIG moet een heel toegankelijk forum blijven voor zowel pc-bikkels als totale n00bjes. Dit maakt het juist zo leuk!


Daar heb je helemaal gelijk in. We doen in principe ook ons best om juist de mix zo leuk te maken. Daarom staan er ook dit soort passages in onze huisregels:
quote:
Ik weet niet zoveel van computers, mijn vraag is vast veelste dom of ik snap het antwoord niet.

Er moet geen drempel bestaan voor mensen om hier te kunnen posten. Ook mensen met minder technische kennis hebben wel eens computerproblemen en die hebben net zoveel recht op een normaal antwoord als iedereen. We zullen er met z'n allen aan moeten werken dat DIG vooral een leuk forum is voor iedereen, nerd of geen nerd. Het is daarom de taak van ons allemaal om iedereen in z'n waarde te laten, geduld op te brengen als mensen iets niet in één keer snappen en meer uitleg te geven dan 2 korte kreten. Misschien komen op deze manier ook de vrouwen nog wel 'es in DIG


Lucille & ik zullen ons best doen om er extra op te letten.
  dinsdag 31 december 2002 @ 16:01:32 #17
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_7640721
Tijn en Lucille ook mijn complimenten voor jullie Mod-werk, daarbij ook nog een uitstekende FAQ, waar door veel beginners helaas niet in gekeken wordt, misschien dat met jullie nieuwe opzet dat ook beter gaat lopen.
DIG is m'n favo forum en ik vind het heerlijk om af en toe iets te leren of bij te kunnen dragen aan de discussie.

Een hele fijne jaarwisseling gewenst, ook aan alle andere mede-Fok!kers, tot volgend jaar..!

Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  dinsdag 31 december 2002 @ 17:15:09 #18
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7641918
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:25 schreef Doopy-X- het volgende:
dig is ok forum.

1 puntje van aandacht:

totale digibeten stellen hier hun vragen in de hoop serieus antwoord te krijgen van de fok'ers en niet afgezeken te worden net als op tweakers.

Steeds meer komen er echter grapjassen om de hoek kijken in DIG die het allemaal erg leuk vinden om mensen uit te lachen, bewust verkeerde tips te geven en te roepen: UTFS.

Zou hier iets scherper op gelet kunnen worden? Bij 3x ban uit DIG ofzo?

DIG moet een heel toegankelijk forum blijven voor zowel pc-bikkels als totale n00bjes. Dit maakt het juist zo leuk!


daar ben ik het dus niet mee eens, sommige vragen zijn zo enorm basic dat het gewoon zonde is daar aandacht aan te besteden omdat je deze met de search zo hebt uitgevonden, ik vind het dan ook verspilde moeite daar op in te gaan en slotje dan ook terecht
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  dinsdag 31 december 2002 @ 17:41:30 #19
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_7642369
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 17:15 schreef firstwollie het volgende:

[..]

daar ben ik het dus niet mee eens, sommige vragen zijn zo enorm basic dat het gewoon zonde is daar aandacht aan te besteden omdat je deze met de search zo hebt uitgevonden, ik vind het dan ook verspilde moeite daar op in te gaan en slotje dan ook terecht


misschien basic voor jou, maar alle begin is moeilijk, help zo iemand een eind op weg, zodat hij/zij verder kan. Als het jou ergert, reageer dan niet, dat scheelt weer verspilde moeite van jou. We moeten juist geen GOT situaties hebben, waarbij mensen bang worden om een vraag te stellen. We zijn allemaal simpel begonnen ooit eens, lang geleden en met vragen, lezen en tips van anderen zijn we wijzer geworden. Gun nieuwelingen hetzelfde plezier en gemak.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  dinsdag 31 december 2002 @ 20:10:03 #20
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7644261
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 17:41 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

misschien basic voor jou, maar alle begin is moeilijk, help zo iemand een eind op weg, zodat hij/zij verder kan. Als het jou ergert, reageer dan niet, dat scheelt weer verspilde moeite van jou. We moeten juist geen GOT situaties hebben, waarbij mensen bang worden om een vraag te stellen. We zijn allemaal simpel begonnen ooit eens, lang geleden en met vragen, lezen en tips van anderen zijn we wijzer geworden. Gun nieuwelingen hetzelfde plezier en gemak.


maar als het zéér duidelijk in de search of de FAQ te vinden is, is het toch onnodig hier een topic over te openen, dit roept alleen maar irritatie op.
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  dinsdag 31 december 2002 @ 20:13:25 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7644288
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 20:10 schreef firstwollie het volgende:

[..]

maar als het zéér duidelijk in de search of de FAQ te vinden is, is het toch onnodig hier een topic over te openen, dit roept alleen maar irritatie op.


In principe gaan dubbele topics ook op slot, zeker als ze allebei actief zijn. Maar er is nogal een groot verschil tussen een newbie-vraag en een dubbel topic natuurlijk
  dinsdag 31 december 2002 @ 20:20:26 #22
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7644355
Om even een wijs man aan te halen:

De enige domme vraag is de vraag die je niet stelt....

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7683221
Lucille, mag deze Wat is er met internet aan de hand?? weer open?
Het gaat wel over wat mee, als sites die down zijn. Servers van surfnet zijn down, waardoor heel veel studenten niet op msn messenger kunnen en sites missen. Surfnet is namelijk de centrale "provider"voor alle universiteiten en hogescholen.
Dus mag hij weer open?
pi_7684382
onsubtiele schop, zodat hij Lucille nu misschien wel opvalt
pi_7687833
slotjespost op topic:
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:32 schreef Lucille het volgende:
Deze gaat dus dicht. Graag posten in Wat is er met internet aan de hand??
maar die is al dicht en heb ik hier gevraagd of die open mocht. Nogmaals, graag een van de twee open (als je dit topic weet te vinden tenminste)
  maandag 6 januari 2003 @ 13:30:45 #26
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7736293
[FB DIG] waar is mijn topic???

ging over

http://forum.fok.nl/showtopic.php/248670


wie is hier de onhandige mod geweest?

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 6 januari 2003 @ 14:37:35 #27
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7737619
Internet Information Services is een dubbel-topic, of Vraagje aan IT'ers die kwam later.
  maandag 6 januari 2003 @ 14:38:34 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7737641
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:30 schreef dr.dunno het volgende:

wie is hier de onhandige mod geweest?


Ik heb geen idee, ik krijg ook geen topic te zien en ik weet 'em ook niet terug te vinden

  maandag 6 januari 2003 @ 14:39:26 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7737656
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:37 schreef micha het volgende:
Internet Information Services is een dubbel-topic, of Vraagje aan IT'ers die kwam later.
Die in SES is dicht
  maandag 6 januari 2003 @ 14:41:39 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7737702
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:36 schreef mbn het volgende:
slotjespost op topic:
[..]

maar die is al dicht en heb ik hier gevraagd of die open mocht. Nogmaals, graag een van de twee open (als je dit topic weet te vinden tenminste)


Ik ben Lucille niet en ik weet ook niet helemaal waar het over gaat, maar het kan toch in Centrale Site Down topic of zie ik het nou verkeerd?
pi_7737716
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:30 schreef dr.dunno het volgende:
[FB DIG] waar is mijn topic???

ging over

http://forum.fok.nl/showtopic.php/248670


wie is hier de onhandige mod geweest?


Ik heb iig topic [FB DIG] waar is mijn topic??? gesloten, omdat we een centraal Feedback topic hebben. Maar dat was al duidelijk neem ik aan door mijn laatste post in dat topic.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7737748
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ben Lucille niet en ik weet ook niet helemaal waar het over gaat, maar het kan toch in Centrale Site Down topic of zie ik het nou verkeerd?


Die optie had ik ook al gegeven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 6 januari 2003 @ 14:56:00 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7737991
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb iig topic [FB DIG] waar is mijn topic??? gesloten, omdat we een centraal Feedback topic hebben. Maar dat was al duidelijk neem ik aan door mijn laatste post in dat topic.


het ging om het eerste topic... dat is door een mod weggehaald ipv gesloten (dat is sowieso al kul, want er stond niets offtopics in en al helemaal niets illegaals ), dat zei Yvonne... en vandaag zou een van jullie dus slaag gaan krijgen van haar

dus....

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 6 januari 2003 @ 15:18:58 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7738470
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:56 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dus....


Mja... it wasn't me
pi_7740342
quote:
Op maandag 6 januari 2003 15:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mja... it wasn't me


Ik wil best wat slaag hebben hoor van Yvonne.

Maar hoe kan het hele topic nu verdwenen zijn? Ik kan alleen maar posts sluiten/verplaatsen/renamen en individuele posts verwijderen, toch geen hele topics?

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 6 januari 2003 @ 16:38:08 #36
38843 RogerWilco
Next quest please...
pi_7740451
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:34 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik wil best wat slaag hebben hoor van Yvonne.

Maar hoe kan het hele topic nu verdwenen zijn? Ik kan alleen maar posts sluiten/verplaatsen/renamen en individuele posts verwijderen, toch geen hele topics?


Jawel hoor
kijk maar in TopicAdmin Bij het bolletje verwijderen.
pi_7741095
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:38 schreef RogerWilco het volgende:

[..]

Jawel hoor
kijk maar in TopicAdmin Bij het bolletje verwijderen.


Idd. Nooit gebruikt tot op heden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 9 januari 2003 @ 14:27:16 #38
38843 RogerWilco
Next quest please...
pi_7797494
Stomme vraag mischien.
Ik heb een tijdje geleden iets over een eventuele [DEV] Tag gelezen.
Ik ben het wel met knut eens dat hier ruimte voor is en moet zijn in DIG. Is het mogelijk om een [DEV]Tag op te nemen in de aanduidingen van de topictitels. (mocht men dit vergeten zou dit door de Modjes aan te passen moeten zijn)
pi_7831352
Ik wil effe iets kwijt. Ik word doodziek van enkele zwaar irritante steeds terugkerende off-topic reacties.

In letterlijk IEDER topic dat over MSN-problemen gaat, is er weer zo'n mongool die over TRILLIAN begint te schreeuwen. Als ik een probleem met een softwarepakket heb, dan zit ik er niet op te wachten dat iemand me een ander softwarepakket aanraadt. Met een dergelijke reactie geef je trouwens je eigen onkunde weer, want je bent blijkbaar niet in staat om een passende oplossing voor het probleem te vinden.

Hetzelfde geldt voor topics over Windows-problemen. Als ik een probleem met WINDOWS heb, dan hoef ik geen Jehova-achtige nerds die beginnen te blaten dat LINUX veel beter is en dat ik dat maar moet proberen. Ik VIND Linux niet beter en ik WIL 't niet proberen.

Ik vind dat de mods tegen dit soort irritante reacties best (strenger) op mogen treden.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 00:19:55 #40
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_7831602
* Hyriand is het helemaal eens met American_Nightmare... als tevreden Linux gebruiker vind ik het echt IDIOOT om "linux installeren" als antwoord te geven op serieuze of minder seieuze windows vragen... En inderdaad Trillian versus MS MSN Messenger kennen we inmiddels ook wel...

verder, afgezien van het eeuwige geziek... Dig?

tick tack tick tack - madness comes tonight - what's reality compared to me?
pi_7831689
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 00:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik wil effe iets kwijt. Ik word doodziek van enkele zwaar irritante steeds terugkerende off-topic reacties.

In letterlijk IEDER topic dat over MSN-problemen gaat, is er weer zo'n mongool die over TRILLIAN begint te schreeuwen. Als ik een probleem met een softwarepakket heb, dan zit ik er niet op te wachten dat iemand me een ander softwarepakket aanraadt. Met een dergelijke reactie geef je trouwens je eigen onkunde weer, want je bent blijkbaar niet in staat om een passende oplossing voor het probleem te vinden.

Hetzelfde geldt voor topics over Windows-problemen. Als ik een probleem met WINDOWS heb, dan hoef ik geen Jehova-achtige nerds die beginnen te blaten dat LINUX veel beter is en dat ik dat maar moet proberen. Ik VIND Linux niet beter en ik WIL 't niet proberen.

Ik vind dat de mods tegen dit soort irritante reacties best (strenger) op mogen treden.


Tijn en ik zijn er ook niet blij mee als mensen offtopic over een ander product gaan roepen in de trant van 'dan moet je dit maar nemen'. Wij geven meestal ook wel aan dat de [betreffende users] ontopic moeten blijven. En af en toe worden er ook emails verstuurd aan mensen en er worden notes bijgehouden. Dus een deel van ons werk gebeurd hier dus achter de schermen. Kortom, ik ben het met je eens dat het geblaat storend is in de discussies.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7831717
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 14:27 schreef RogerWilco het volgende:
Stomme vraag mischien.
Ik heb een tijdje geleden iets over een eventuele [DEV] Tag gelezen.
Ik ben het wel met knut eens dat hier ruimte voor is en moet zijn in DIG. Is het mogelijk om een [DEV]Tag op te nemen in de aanduidingen van de topictitels. (mocht men dit vergeten zou dit door de Modjes aan te passen moeten zijn)
Modjes kunnen altijd titels aanpassen, dat is het probleem niet. De keuze ligt meestal bij de topicposter hoe de titel moet zijn. Modjes veranderen deze alleen als de titel off-topic of heel duidelijk is.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 11 januari 2003 @ 00:28:37 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7831735
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 00:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik wil effe iets kwijt. Ik word doodziek van enkele zwaar irritante steeds terugkerende off-topic reacties.

Ik vind dat de mods tegen dit soort irritante reacties best (strenger) op mogen treden.


Ik zal er wat beter op letten. Lucille zei al terecht dat dit idd absoluut niet de bedoeling is.

Het lijkt ook een beetje in vlagen te komen, net zoals de onzinnige verwijzingen naar got enzo. Soms heb je er 2 weken geen last van en soms zie je er 10 op een dag

pi_7832190
Om met Caroline Tensen te spreken: "Toppie, modjes!"
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_7844498
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 00:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Om met Caroline Tensen te spreken: "Toppie, modjes!"
Ook namens Tijn, hardstikke bedankt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7881358
Lucille, praten over DivX mag toch wel? Het gaat alleen over bestandsnamen en codecs, niets illegaals aan.
[Centraal] DivX badfile meld topic.
Ik denk dat ik het wel eens eerder vergeten ben.
pi_7882825
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:58 schreef Imi het volgende:
Lucille, praten over DivX mag toch wel? Het gaat alleen over bestandsnamen en codecs, niets illegaals aan.
[Centraal] DivX badfile meld topic.
Er staan ook urls in naar warez plekken. Vandaar het slotje. In overleg met Tijn.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7884102
quote:
Op maandag 13 januari 2003 23:04 schreef Lucille het volgende:

[..]

Er staan ook urls in naar warez plekken. Vandaar het slotje. In overleg met Tijn.


Verwijder die dan, het was net een begin van een centraal topic. En dat het in overleg met Tijn is praat alles goed.
Ik denk dat ik het wel eens eerder vergeten ben.
pi_7887262
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:02 schreef Imi het volgende:

[..]

Verwijder die dan, het was net een begin van een centraal topic. En dat het in overleg met Tijn is praat alles goed.


Nee, dat praat niks goed. Er is alleen in overleg besloten dat we niet de links gaan verwijderen en het topic weer opengooien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 14 januari 2003 @ 09:28:03 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7887287
Imi, je mag inderdaad over divx praten. Dat wil zeggen, je mag praten over de divx-codec. Je mag vragen hoe je een film afspeelt of maakt met de divx-codec. Maar het is niet de bedoeling om het daadwerkelijk over gedownloade films te gaan hebben, waar je ze kunt downloaden, welke files je wel en niet moet hebben etc, want dat is gewoon warez.
pi_7907441
Is het al iemand op gevallen dat DIG het op 3 na grootste forumonderdeel is qua aantal posts, en het grootste forumonderdeel is qua aantal topics?

Daarnaast valt het me op dat er in verhouding ontzettend weinig problemen zijn (nauwelijks ziekende users, waarschuwingen of bans).

Persoonlijk vind ik dan ook dat DIG het best gemodde forum van Fok is. De mods zijn niet overduidelijk aanwezig, zoals in andere fora wel teveel gebeurt, maar grijpen wel in als dat noodzakelijk is.

Dus.. een complimentje is wel op z'n plaats.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:48:40 #52
17061 mvt
blame Canada
pi_7929230
Hoe snel ga jij op internet? (kb/s)
Lucille, heb je nog een topic van korter dan 2 jaar oud als je verwijst naar een topic over HEDENDAAGSE kabelinternetsnelheden???
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:49:43 #53
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_7929255
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:48 schreef mvt het volgende:
Hoe snel ga jij op internet? (kb/s)
Lucille, heb je nog een topic van korter dan 2 jaar oud als je verwijst naar een topic over HEDENDAAGSE kabelinternetsnelheden???
mijn kabelsnelheid van 2 jaar terug was OOK 180 kb/s
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:51:31 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7929291
o.a. hier gaat het ook over internetsnelheden: [Poll] Wat voor internetverbinding heb jij?
pi_7929374
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:48 schreef mvt het volgende:
Hoe snel ga jij op internet? (kb/s)
Lucille, heb je nog een topic van korter dan 2 jaar oud als je verwijst naar een topic over HEDENDAAGSE kabelinternetsnelheden???
Het was 1 voorbeeld uit de lijst van tientallen. Take your pick.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:57:48 #56
17061 mvt
blame Canada
pi_7929437
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:55 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het was 1 voorbeeld uit de lijst van tientallen. Take your pick.


de meest recente
We were to understand there would be pie and punch?
pi_8005743
Waar is die FAQ over video, mpeg, avi en mp3 gebleven? Ik word die dagelijks terugkerende codec-vragen een beetje beu eigenlijk. Als er nou iets over in de FAQ te vinden is, dan kunnen die topics allemaal direct op slot. (Mag eigenlijk toch wel vind ik, aangezien sommige mensen te lam zijn om even de search te raadplegen).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 20 januari 2003 @ 14:12:08 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8005767
quote:
Op maandag 20 januari 2003 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Waar is die FAQ over video, mpeg, avi en mp3 gebleven? Ik word die dagelijks terugkerende codec-vragen een beetje beu eigenlijk. Als er nou iets over in de FAQ te vinden is, dan kunnen die topics allemaal direct op slot. (Mag eigenlijk toch wel vind ik, aangezien sommige mensen te lam zijn om even de search te raadplegen).
Dat is mijn verantwoordelijkheid, hij had er idd al moeten zijn maar kheb 'em nog niet. Ik probeer er vaart achter te zetten.
pi_8005800
quote:
Op maandag 20 januari 2003 14:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is mijn verantwoordelijkheid, hij had er idd al moeten zijn maar kheb 'em nog niet. Ik probeer er vaart achter te zetten.


Nouja ik snap wel dat je 't druk hebt. Je bent de laatste tijd ook weinig op Fok te vinden...

bovenstaande is trouwens niet waar

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8235161
Op het subfora-overzicht valt te lezen:
quote:
Digital Corner
Alles wat je altijd al over computers, internet en electronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen.
Zou daar niet moeten staan: "durft of wil vragen"?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8267297
Mike,
Ondertitels gooi je dicht. Als iemand nu zelf zijn ondertitels schirjft voor een divx mag dit toch wel, er zit dan immers geen copyright op.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 6 februari 2003 @ 20:16:15 #62
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8319463
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 11:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Mike,
Ondertitels gooi je dicht. Als iemand nu zelf zijn ondertitels schirjft voor een divx mag dit toch wel, er zit dan immers geen copyright op.
Ja, maar tis amper te controleren. Bovendien kun je ondertitels bijna alleen maar voor illegale doeleinden gebruiken, dus is besloten het niet toe te staan.
pi_8319857
Hij veranderd topictitels altijd verkeerd.
Ik denk dat ik het wel eens eerder vergeten ben.
pi_8319884
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 20:10 schreef firstwollie het volgende:

[..]

maar als het zéér duidelijk in de search of de FAQ te vinden is, is het toch onnodig hier een topic over te openen, dit roept alleen maar irritatie op.


Dus dan helpen we jou toch ook gewoon niet meer. Of heb je helemaal nergens vragen over. Want ik vind dat je wel wat meer mag zoeken
pi_8447404
Tijn, kun je effe die lompe spelfout uit m'n topictitel verbeteren?

Thanx!

Het gaat om Post hier je 3DMark2003-score (geen discusie)

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:33:34 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8447988
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Tijn, kun je effe die lompe spelfout uit m'n topictitel verbeteren?

Thanx!

Het gaat om Post hier je 3DMark2003-score (geen discussie)


Done
pi_8769268
Yootje is boos. Een goede zaak.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 11:49:40 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8769296
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 11:48 schreef DigiJasper het volgende:
Yootje is boos. Een goede zaak.
Alsie hier duidelijk uit kan leggen wat het probleem precies is, kunnen we het wellicht proberen op te lossen. Maar ik denk/hoop dat ik redelijk duidelijk ben geweest in FB net
pi_8769319
Nah... Ik heb ook ff zin om te dollen gewoon
pi_9096482
SGOP!!!! (Breuls z'n schuld )

Anyway here goes:

quote:
Op donderdag 13 maart 2003 17:23 schreef Lucille het volgende:
[..]

Inderdaad, dat gaat Lucille niet leuk vinden. Topic gaat nu dus op slot en note wordt gezet. Helaas.


Die note is toch niet voor mij mag ik hopen??
Ik vroeg niet om een no cd crack, ik vroeg hulp om een cd voor mezelf te kopieren
Daar is toch niks mis mee dacht ik zo

Had je niet beter die reacties eruit kunnen gooien??
Ik wil bovendien helemaal niet zonder cd spelen, want ik ben er zojuist achergekomen dat tijdens het spelen hij de filmpjes tussendoor van de cd laadt.
Bij de installatie kan je niet aangeven dat hij een full install moet doen
Dus aan zo'n goddamn cd key heb ik helemaal niks.

Ik heb geen idee hoe ik zo'n bincue moet maken en dat gingen een paar users me net uitleggen?

Maggie weer open aub lucille??

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9096498
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9096575
Hier mijn antwoord van de FB van zonet:

Nee, natuurlijk is die note niet voor jou.

Ik had inderdaad de bewuste reactie er uit kunnen gooien, maar heb in mijn beslissing meegenomen dat het topic wel warez gevoelig is. Ik heb het bewust open gelaten om te zien of er zonder warez links gediscussieerd kon worden. En zelfs de waarschuwing gegeven wat de consequenties zouden zijn als de regels toch overschreden zouden worden. Het gevolg hiervan was dus wel dat ik hier op mijn werk continue dat topic zit te checken als een soort waakhond. En als dan een stomme user de regels overtreedt, dan sluit ik het. Ik kan niet de hele avond dat topic in de gaten blijven houden. Want als er 1 begint volgen er meer is mijn ervaring. Hoe vervelend ik dat ook vindt voor de topicposter, in dit geval jou dus vosss. Ik hoop dat je mijn redenen van het sluiten kan begrijpen.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9096733
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 17:48 schreef Lucille het volgende:
Hier mijn antwoord van de FB van zonet:

Nee, natuurlijk is die note niet voor jou.


quote:
Ik had inderdaad de bewuste reactie er uit kunnen gooien, maar heb in mijn beslissing meegenomen dat het topic wel warez gevoelig is. Ik heb het bewust open gelaten om te zien of er zonder warez links gediscussieerd kon worden. En zelfs de waarschuwing gegeven wat de consequenties zouden zijn als de regels toch overschreden zouden worden. Het gevolg hiervan was dus wel dat ik hier op mijn werk continue dat topic zit te checken als een soort waakhond. En als dan een stomme user de regels overtreedt, dan sluit ik het. Ik kan niet de hele avond dat topic in de gaten blijven houden. Want als er 1 begint volgen er meer is mijn ervaring. Hoe vervelend ik dat ook vindt voor de topicposter, in dit geval jou dus vosss.
Das idd erg vervelend ja, want nou kan ik dat spel nog niet samen spelen, we hebben allebei de helft betaald, mooie boel is dat
quote:
Ik hoop dat je mijn redenen van het sluiten kan begrijpen.
Nee dus
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9098858
Zeg vosss, je zou natuurlijk een topic kunnen openen hoe je zo'n cue-dinges kan aanmaken. Misschien bestaat er zelfs al een topic over.
Dat topic zal een stuk minder warez gevoelig zijn en je krijgt dan toch je antwoord.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9287422
ja hallo! zit ik hier nu onderhand wel goed? -zucht-

oke mijn probleem:
MOD: mag dit topic weer open?

Welk modje kan me ff helpen?

pi_9287477
hallo? allemaal ff wakker worden plz
pi_9288379
graag antwoord
pi_9290644
hallooooooooooooooo!!
pi_9292525
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 19:53 schreef Hanneke1983 het volgende:
hallooooooooooooooo!!
hooii

probeer anders ff in het feedback forum

pi_9292833
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 21:27 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

hooii

probeer anders ff in het feedback forum


daar werd ik al weg gestuurd
pi_9420903
c/p'tje uit Wees duidelijk zonder slotjes
quote:
sorry, maar ik wil even duidelijkheid, zonder slotje welteverstaan, wat dit soort topics tegen gaat.

mijn vorige topic hier in feedback (feedback = terugkoppeling op het forum, toch?) doelde ik op het feit dat ik een oplossing wilde op een probleem, wat nu tot 2 keer toe met een slotje bekroont is. ik heb hierdoor nog geen tijd gehad te reageren op een reactie, of eigenlijk te kunnen lezen.
er wordt tot 2 keer toe gewezen op een of ander centraal topic in dig () waarvan ik geen flauw benul heb. ik heb de search gebruikt, ik heb control f gebruikt, ik heb andere fokkers via msn gevraagd, niemad weet iets van een centraal topic af, wat eventueel iets met dit onderwerp temaken heeft.
digital corner is een forum waar je terecht kan als je problemen hebt met software of hardware, als je de search hebt gebruikt, en als je de handleiding hebt gebruikt. als daaruit blijkt dat het dan nog niet werkt mag je toch een topic openen, in de hoop dat iemand anders het probleem ook heeft gehad en heeft kunnen oplossen...

ik hoop dus dat hier wel een beetje volwassen gepraat kan worden, zonder bijdehandte (zelf invullen.....).

wees duidelijk, zonder verwijzingen waarin je niet eens een links plaatst en zonder meteen slotjes uit te delen.

edit:

het gaat over ligt news.home.nl eruit? en [zoveelste onduidleijk heid..] slotje?


pi_9425294
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 22:53 schreef MarkyB het volgende:
c/p'tje uit Wees duidelijk zonder slotjes
[..]
Het grote "er is iets down" topic deel2
pi_9425407
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 09:19 schreef Light het volgende:

[..]

Het grote "er is iets down" topic deel2


ok, dankje, maar uiteindelijk doet mn nieuwsgroep-programma het nog steeds niet
pi_9425669
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 09:30 schreef MarkyB het volgende:

[..]

ok, dankje, maar uiteindelijk doet mn nieuwsgroep-programma het nog steeds niet


Ik heb geen problemen met de @home news server. Dus ik denk niet dat de server down is.
pi_9429908
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 09:51 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met de @home news server. Dus ik denk niet dat de server down is.


dus er is iets anders mis..... maar wat
  woensdag 23 april 2003 @ 09:39:00 #86
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_9953868
Het volgende topic: Password verwijderen op een Outlook pst file! is net gesloten en ik denk omdat er een kleine discussie gaat plaatsvinden of dit wel of niet legaal is, maar het tooltje waar het over gaat is een officiele tool van Microsoft die op de Technet cd's staan...

Kleine kanttekening daarbij is wel dat het niet voor dat doel in eerste instantie gebruikt word, maar het wel hetzelfde resultaat heeft...

Dit is dus een officiele tool van Microsoft..

In mijn geval is dit ook puur bedoeld om mede systeembeheerders te helpen met gebruikers die hun wachtwoord zijn vergeten...

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 23 april 2003 @ 10:58:37 #87
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_9955323
quote:
Op woensdag 23 april 2003 09:39 schreef WaSTeiL het volgende:
Het volgende topic: Password verwijderen op een Outlook pst file! is net gesloten en ik denk omdat er een kleine discussie gaat plaatsvinden of dit wel of niet legaal is, maar het tooltje waar het over gaat is een officiele tool van Microsoft die op de Technet cd's staan...
....
** schopje omhoog zodat ik mijn testbevindingen kan posten (als hij weer open gaat... )
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 23 april 2003 @ 20:50:29 #88
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_9969320
Kan er misschien een reaktie komen zodat ik weet waardoor het topic is gesloten? Dan heb ik er vrede mee.... (sorry, ik weet het ben een beetje ongeduldig..)
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zondag 27 april 2003 @ 23:11:42 #89
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_10056269
wordt het niet eens tijd dat de vraag "Mijn filmpje speel niet af/geeft geen beeld/geeft geen geluid" wordt opgenomen (en beantwoord natuurlijk ) in de Digital Corner - Frequently Asked Questions met links naar G-spot, BSplayer etc.

en misschien ook iets over ondertiteling (subs)? Niet in de vorm van links naar websites met subs, maar iig uitleg over hoe je er gebruik van maakt of hoe je ze kan converteren (bijv. van srt naar sub e.d.)

die vragen komen nogal vaak voorbij namenlijk, frequent gestelde vragen zeg maar kwil dr wel ff een kort stukje over schrijven als dat nodig is

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_11056855
Ik heb het Feedback topic al gevonden hoor Yvonne.
Hij zat wel een beetje onder het stof.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Admin donderdag 12 juni 2003 @ 13:23:13 #91
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11056957
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 13:19 schreef Lucille het volgende:
Ik heb het Feedback topic al gevonden hoor Yvonne.
Hij zat wel een beetje onder het stof.
Kun je nagaan hoe goed jullie het doen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_11057178
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 13:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe goed jullie het doen


Of ze durven gewoon niet te klagen, omdat we zo streng zijn

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11057195
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 13:33 schreef Lucille het volgende:

[..]


Of ze durven gewoon niet te klagen, omdat we zo streng zijn


  donderdag 12 juni 2003 @ 13:35:06 #94
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_11057215
Ik ga binnenkort weer wat FAQ updeetjes doen, maar omdat Tijn en Raven telkens repliede op hun eigen FAQ, loopt alles door elkaar als ik ga replyen, daar moet ik nog ff naar kijken .
  donderdag 12 juni 2003 @ 13:43:34 #95
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_11057462
Alvast mijn antwoord:


We hebben wel een centraal topic hoor, maar ik zal hier ff antwoorden.

  • We hebben expres een centraal topic voor telefoons aangesteld, omdat er erg veel topics over zijn. Mocht het idd zo zijn dat er te veel chaos komt over allerlei verschillende telefoons, gaan we idd meerdere, of geen centrale topics openen. We kijken het nog ff aan.


  • De discussie over centrale topics is hier en FB al 100x gehouden, hier ga ik dus niet nog een keer over beginnen. Pak de search eens en zoek FB af.


  • Oh, en mocht je serieuze problemen over het modden in DIG, mag die die kwijt in het goede mod topic, of in mijn mail.
  • Oh, en mijn IQ is 136, vorig jaar laten meten .

    Ik moet nu gaan, over een half uurtje/uurtje ben ik er weer.

      donderdag 12 juni 2003 @ 13:55:52 #96
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_11057745
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 13:43 schreef Slarioux het volgende:
    Alvast mijn antwoord:

    We hebben wel een centraal topic hoor, maar ik zal hier ff antwoorden.

  • We hebben expres een centraal topic voor telefoons aangesteld, omdat er erg veel topics over zijn. Mocht het idd zo zijn dat er te veel chaos komt over allerlei verschillende telefoons, gaan we idd meerdere, of geen centrale topics openen. We kijken het nog ff aan.


  • De discussie over centrale topics is hier en FB al 100x gehouden, hier ga ik dus niet nog een keer over beginnen. Pak de search eens en zoek FB af.


  • Oh, en mocht je serieuze problemen over het modden in DIG, mag die die kwijt in het goede mod topic, of in mijn mail.
  • Oh, en mijn IQ is 136, vorig jaar laten meten .

    Ik moet nu gaan, over een half uurtje/uurtje ben ik er weer.


    - Ik weet wel zeker dat er chaos zal onstaan... er zijn inderdaad erg veel mobiele telefoon topics... maar als je het wil centraliseren doe het dan wel goed... maak een paar topics met bepaalde mobiele diensten waar veel discussie over is.. een Live topic of een I-mode topic.. en uiteraard centrale welk toestel zal ik kopen topic.. en een welke provider topic... en een MMS topic etc.. etc.. 1 enkele topic over alles wat mobiele telefoons te maken heeft is gewoon idioot. Je kan toch gewoon toegeven dat het gewoon een hele ondoordachte actie van je was om zo een centraal topic aan te maken.. geeft toch niet?.. je iq is 136.. is toch zeker niet slecht, een academische studie moet wel te doen zijn met zo een iq.. wees een vent en geef gewoon toe dat je effe niet goed nagedacht heb.. kan gebeuren..maar erken het en corrigeer het en ga niet een foute stomme beslissing goed proberen te praten.

    - OK, die discussies zullen idd vast al wel gevoerd zijn maar ik wil verder ook niet praten over centraliseren in het algemeen.. maar alleen over wat hier gebeurd was.

    - oh en ik vind het wel prettig als we het hier openlijk uitpraten ipv via mail..

    ik ben er nu ook weg.. tot strax

    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
      donderdag 12 juni 2003 @ 14:20:57 #97
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11058475
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 13:55 schreef spooky1234 het volgende:

    [..]

    - Ik weet wel zeker dat er chaos zal onstaan... er zijn inderdaad erg veel mobiele telefoon topics... maar als je het wil centraliseren doe het dan wel goed... maak een paar topics met bepaalde mobiele diensten waar veel discussie over is.. een Live topic of een I-mode topic.. en uiteraard centrale welk toestel zal ik kopen topic.. en een welke provider topic... en een MMS topic etc.. etc.. 1 enkele topic over alles wat mobiele telefoons te maken heeft is gewoon idioot. Je kan toch gewoon toegeven dat het gewoon een hele ondoordachte actie van je was om zo een centraal topic aan te maken.. geeft toch niet?.. je iq is 136.. is toch zeker niet slecht, een academische studie moet wel te doen zijn met zo een iq.. wees een vent en geef gewoon toe dat je effe niet goed nagedacht heb.. kan gebeuren..maar erken het en corrigeer het en ga niet een foute stomme beslissing goed proberen te praten.

    - OK, die discussies zullen idd vast al wel gevoerd zijn maar ik wil verder ook niet praten over centraliseren in het algemeen.. maar alleen over wat hier gebeurd was.

    - oh en ik vind het wel prettig als we het hier openlijk uitpraten ipv via mail..

    ik ben er nu ook weg.. tot strax


    Oh, dus nu is het een ondoordachte actie? Sorry hoor, maar er is wel degelijk over nagedacht, maar daar zal ik niet over beginnen. Of het centrale topic nuttig wordt is zoals ik al zei, even afwachten. Simpel. Ik had ook 5 topics over verschillende diensten/dingen kunnen openen, maar wat als vervolgens iedereen in het algemene topic zou gaan zitten? Dan had ik er nog niks aan en was ik aan het blijven editten. Aan het eind van dit topic kijk ik wel even of een apart topic voor bepaalde diensten of merken nuttig is. Zo ja, komt ie er, zo nee, dan niet.
    pi_11058530
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 13:55 schreef spooky1234 het volgende:

    [..]

    - Ik weet wel zeker dat er chaos zal onstaan... er zijn inderdaad erg veel mobiele telefoon topics... maar als je het wil centraliseren doe het dan wel goed... maak een paar topics met bepaalde mobiele diensten waar veel discussie over is.. een Live topic of een I-mode topic.. en uiteraard centrale welk toestel zal ik kopen topic.. en een welke provider topic... en een MMS topic etc.. etc.. 1 enkele topic over alles wat mobiele telefoons te maken heeft is gewoon idioot. Je kan toch gewoon toegeven dat het gewoon een hele ondoordachte actie van je was om zo een centraal topic aan te maken.. geeft toch niet?.. je iq is 136.. is toch zeker niet slecht, een academische studie moet wel te doen zijn met zo een iq.. wees een vent en geef gewoon toe dat je effe niet goed nagedacht heb.. kan gebeuren..maar erken het en corrigeer het en ga niet een foute stomme beslissing goed proberen te praten.

    - OK, die discussies zullen idd vast al wel gevoerd zijn maar ik wil verder ook niet praten over centraliseren in het algemeen.. maar alleen over wat hier gebeurd was.

    - oh en ik vind het wel prettig als we het hier openlijk uitpraten ipv via mail..

    ik ben er nu ook weg.. tot strax


    Dank je voor deze reactie, hij is een stuk vriendelijker dan je FB topic.
    We zullen het de komende tijd gewoon even aankijken hoe dit topic gaat lopen en waar precies de eventuele opsplitsingen kunnen komen. Dit zal door Slar en mij de komende week misschien wel bekeken worden.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_11058569
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 13:35 schreef Slarioux het volgende:
    Ik ga binnenkort weer wat FAQ updeetjes doen, maar omdat Tijn en Raven telkens repliede op hun eigen FAQ, loopt alles door elkaar als ik ga replyen, daar moet ik nog ff naar kijken .
    Ik heb nog wat draft dingetjes liggen voor een Netwerk FAQ. Lang geleden aan begonnen, maar geen tijd gehad om het goed af te ronden (sorry Tijn ). Laten we hier binnenkort even over babbelen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_11059634
    Slarioux, even compleet offtopic (mag wel even toch? na m'n fb-slijmtopic )

    jouw sig, welk nummer is dat ook alweer? ligt ect op het puntje van m'n tong en begint me te irriteren....

    --------------einde offtopic-----------------

      donderdag 12 juni 2003 @ 14:55:18 #101
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11059684
    Nou vooruit
    Het is Everlast - Black Jesus .
    pi_11059732
    Dit waren 5 hele irritante minuten. Merci beaucoup!

    Carry on, as you were...

    pi_11136913
    Ik heb dit in FB al geplaatst, toen werd ik hier naar verwezen.
    quote:
    Ik had in DIG een topic geopend om iemand te vinden die wel een design wou maken voor een site. Dit werd gesloten met als reden dat fok niet is bedoel om werknemers te zoeken. Toch heb ik in V&A topics voorbij zien komen waarin iemand ook zocht voor zoiemand en die mochten wel. Ook is er op het moment in DIG ook een topic met: Maak een logo met deze letters. Dus dat is precies hetzelfde, die geeft ook een beloning. Ik vind dat mijn topic ten onrechte is gesloten en zou hem dus graag weer open hebben, vinden andere mods dat niet dan heb ik pech Topic is overigens: Webdesigner Gezocht
    En de static aanhangers ( ) mogen hun nutteloze opmerkingen achterwege laten (Spam, oeh oeh )
    Hoewel er waarschijnlijk er een aantal bij zitten die zich zo lollig vinden dat ze het niet kunnen laten

    Het FB topic is overigens hier te vinden: Topic ten onrechte gesloten?

      maandag 16 juni 2003 @ 10:54:27 #104
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11137323
    quote:
    Op maandag 16 juni 2003 10:32 schreef CySt het volgende:
    Ik heb dit in FB al geplaatst, toen werd ik hier naar verwezen.
    [..]

    En de static aanhangers ( ) mogen hun nutteloze opmerkingen achterwege laten (Spam, oeh oeh )
    Hoewel er waarschijnlijk er een aantal bij zitten die zich zo lollig vinden dat ze het niet kunnen laten

    Het FB topic is overigens hier te vinden: Topic ten onrechte gesloten?


    Ik had het gezien, maar net als Tijn blijf ik erbij dat het (verkapte) spam is.
    pi_11140743
    quote:
    Op maandag 16 juni 2003 10:54 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    Ik had het gezien, maar net als Tijn blijf ik erbij dat het (verkapte) spam is.


    Dat vind ik dan een beetje vaag. Als je er zo over denkt, dan kun je die website weg-editten en weer openngooien Beetje gezeik hoor
      maandag 16 juni 2003 @ 13:41:46 #106
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11141256
    quote:
    Op maandag 16 juni 2003 13:23 schreef CySt het volgende:

    [..]

    Dat vind ik dan een beetje vaag. Als je er zo over denkt, dan kun je die website weg-editten en weer openngooien Beetje gezeik hoor


    of verplaatsen naar Vraag & Aanbod?
    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
      maandag 16 juni 2003 @ 13:49:07 #107
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11141460
    Dat doe ik wel, en een kick naar DIG .
    pi_11142042
    quote:
    Op maandag 16 juni 2003 13:49 schreef Slarioux het volgende:
    Dat doe ik wel, en een kick naar DIG .
    Kick naar V&A bedoel je Thnx anyway
      maandag 16 juni 2003 @ 14:37:24 #109
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11142671
    quote:
    Op maandag 16 juni 2003 14:12 schreef CySt het volgende:

    [..]

    Kick naar V&A bedoel je Thnx anyway


    Ja die ja
    pi_11163551
    Ik ben niet tevreden.


    Het gaat om dit topic : Post hier je desktop / screenshot.
    Het gaat om de reactie van deze man : Emphemeris

    • Deze man gaat gigantisch offtopic terwijl ik niet om zijn mening heb gevraagd.
    • Dat hij mannen beoordeeld op hun uiterlijk... kan ik me voorstellen als hij van "de verkeerde kant" is, maar het is niet relevant voor het topic. Ik zie dit als een persoonlijke aanval en stel het dus niet op prijs.
    • Hij plaatst ongevraagd een foto van mij in dat topic.. Ik ben het daar niet mee eens en zou dus graag hebben dat die verwijderd word.

    Bovendien heeft hij zelf geen fotoboek en heeft dus makkelijk oordelen.
    Best triest voor iemand uit '81

    Gaarne edit in dit topic.

    [Dit bericht is gewijzigd door EggsTC op 17-06-2003 11:48]

    Lambo of Rekt
    pi_11163783
    Hoe omzeil ik Copy Control?

    Ik snap niet waarom deze dicht moest. Het is in mijn ogen een perfect legitieme vraag hoe je een kopie kunt maken van een zilveren schijfje, of dat nu een cd is of niet.

    Als ie dicht ging vanwege de vele offtopic reacties ('dat is illegaal') dan snap ik dat, dan kun je ook de betreffende users aanspreken of de reacties wegpoetsen (is wel meer werk), maar bij het slotje staat:

    'Je doel kan dan nog zo legitiem zijn, ik kan nooit controleren of dat daadwerkelijk je plan is.'

    Moet dat dan gecontroleerd kunnen worden? Volgens mij kan het bijna niet illegaal zijn: je mag (voor jezelf) kopieen van cd's maken, ook al heb je het origineel niet in je bezit, en eventuele beveiligingen mogen vooralsnog omzeild worden, de DMCA is hier gelukkig niet geldig. Dus ik zie het punt niet.

    Daarbij komt, als ik een topic open waarin ik vraag waar ze het goedkoopste papier verkopen, dan moet dat gesloten worden, want als ik op dat papier een boek ga overschrijven en die stapel vervolgens verkoop, dan overtreedt ik de auteurswet. Als ik vraag waar ze de grootste messen verkopen, dan moet dat topic ook dicht, want stel je voor dat ik er een moord mee ga plegen!

    Ik snap ook wel dat FOK het zich niet kan permitteren om risico's op aanklachten te lopen, maar laten we niet vooruitlopen op wetten die er nog niet zijn en iedereen die onschuldig is ook onschuldig laten! De topicsluiter (is dat een nieuwe term?) gaat er namelijk bij voorbaat vanuit dat de topicstarter iets illegaals gaat doen. Dat kan niet de bedoeling zijn!

    pi_11163858
    Zo te zien heeft Slarioux de post al weggeedit.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_11163955
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 11:47 schreef R16 het volgende:
    Hoe omzeil ik Copy Control?


    Moet dat dan gecontroleerd kunnen worden? Volgens mij kan het bijna niet illegaal zijn: je mag (voor jezelf) kopieen van cd's maken, ook al heb je het origineel niet in je bezit, en eventuele beveiligingen mogen vooralsnog omzeild worden, de DMCA is hier gelukkig niet geldig. Dus ik zie het punt niet.


    Het is niet toegestaan om een kopie te maken als je zelf het origineel niet bezit. Helaas.
    quote:
    Daarbij komt, als ik een topic open waarin ik vraag waar ze het goedkoopste papier verkopen, dan moet dat gesloten worden, want als ik op dat papier een boek ga overschrijven en die stapel vervolgens verkoop, dan overtreedt ik de auteurswet. Als ik vraag waar ze de grootste messen verkopen, dan moet dat topic ook dicht, want stel je voor dat ik er een moord mee ga plegen!
    Ik denk dat je hier compleet verkeerd aan het vergelijken bent.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_11164557
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 11:53 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Het is niet toegestaan om een kopie te maken als je zelf het origineel niet bezit. Helaas.
    [..]


    Wel degelijk. Zolang je de kopie zelf maakt, het beperkt blijft tot een of enkele exemplaren en deze exemplaren voor eigen oefening, studie of gebruik worden gebruikt, mag het wel. Er staat niks over bezit van het origineel, dus zolang je op legale wijze het origineel hebt verkregen (bv van de bibliotheek) mag het net zo goed. Zelfs als je het origineel op illegale wijze hebt verkregen (bv gestolen, geleend van een vriend) dan heeft dat nog geen invloed op de toestemming om een kopie te mogen maken.

    Deze informatie is overigens afkomstig van diverse internetsites waarvan ik hier de link niet zal plaatsen om mogelijke problemen te voorkomen, maar een zoekopdracht met een grote bekende zoekmachine op de termen 'auteurswet eigen gebruik' doet wonderen...

    quote:
    Ik denk dat je hier compleet verkeerd aan het vergelijken bent.
    Waarom? Het topic wordt gesloten omdat de moderator denkt dat de topicstarter iets illegaals van plan is en daarvoor informatie vergaart. Als ik vraag waar ze de grootste messen verkopen, dan doe ik hetzelfde. Dat ik ook gewoon een grote homp vlees kan snijden (wat perfect legaal is, zolang die homp vlees niet een persoon is) doet kennelijk niet terzake. Dit doet afbreuk aan de vrijheid van meningsuiting en aan het 'onschuldig tot anders is bewezen' principe, twee belangrijke zaken uit onze grondwet. Ik ruik censuur...
      dinsdag 17 juni 2003 @ 17:25:53 #115
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11173603
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 12:14 schreef R16 het volgende:

    [..]

    Wel degelijk. Zolang je de kopie zelf maakt, het beperkt blijft tot een of enkele exemplaren en deze exemplaren voor eigen oefening, studie of gebruik worden gebruikt, mag het wel. Er staat niks over bezit van het origineel, dus zolang je op legale wijze het origineel hebt verkregen (bv van de bibliotheek) mag het net zo goed. Zelfs als je het origineel op illegale wijze hebt verkregen (bv gestolen, geleend van een vriend) dan heeft dat nog geen invloed op de toestemming om een kopie te mogen maken.

    Deze informatie is overigens afkomstig van diverse internetsites waarvan ik hier de link niet zal plaatsen om mogelijke problemen te voorkomen, maar een zoekopdracht met een grote bekende zoekmachine op de termen 'auteurswet eigen gebruik' doet wonderen...
    [..]

    Waarom? Het topic wordt gesloten omdat de moderator denkt dat de topicstarter iets illegaals van plan is en daarvoor informatie vergaart. Als ik vraag waar ze de grootste messen verkopen, dan doe ik hetzelfde. Dat ik ook gewoon een grote homp vlees kan snijden (wat perfect legaal is, zolang die homp vlees niet een persoon is) doet kennelijk niet terzake. Dit doet afbreuk aan de vrijheid van meningsuiting en aan het 'onschuldig tot anders is bewezen' principe, twee belangrijke zaken uit onze grondwet. Ik ruik censuur...


    Kromme vergelijking, en bovendien gaat de grondwet hier absoluut niet op.
      dinsdag 17 juni 2003 @ 18:54:22 #116
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11175702

    Volgens de Nederlandse wetgeving (Auteurswet) mag men wel voor eigen gebruik een kopie maken.

    Thuiskopiëren is het opnemen van beeld of geluid voor persoonlijke doeleinden. Volgens de Auteurswet 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur, voor eigen oefening, studie of gebruik een kopie maken van bijvoorbeeld een CD, een videoband of een door radio of televisie uitgezonden programma. De kopie moet wel door de gebruiker zelf zijn vervaardigd. Iemand anders opdracht geven om de kopie te maken is geen thuiskopiëren, net zo min als het zelf kopiëren en vervolgens verhuren of verkopen van de kopie. In die gevallen is weer wel toestemming van de rechthebbende nodig.

    Hier staat een vergoeding tegenover die Importeurs en fabrikanten van blanco beeld- of geluidsdragers moeten betalen. Het gaat onder meer om audiocassettes, minidisc, audio-cd-r/rw's, data-cd-r/rw's, VHS-banden en super-VHS banden. Aangenomen wordt dat de importeur of fabrikant de thuiskopievergoeding doorberekent, zodat de consument de thuiskopievergoeding betaalt.

    ---

    Citaat van de Minister van Justitie: "Op grond van bestaande wetgeving is het verveelvoudigen van een of meer exemplaren van een beschermd werk voor eigen gebruik toegestaan. [...] De internetgebruiker die zelf een privé-kopie maakt, opereert dus binnen de marges van het auteursrecht. Dat is anders wanneer hij door installatie van een softwareprogramma zoals Napster ook anderen in staat stelt om bijvoorbeeld van zijn muziekcollectie kennis te nemen." - p.7, Kamerstuk 1999-2000, 26538, nr. 3, Tweede Kamer Auteursrecht, naburige rechten en nieuwe media; Verslag algemeen overleg op 11 mei 2000.

    ---

    Het kopiëren van muziek CD's is normaal gesproken juridisch gezien aan te merken als een inbreuk op de rechten van de componist, tekstdichter, uitvoerend kunstenaar en de CD-producent. Dat is verboden. Een en ander is na te lezen in de Auteurswet 1912 en in de Wet op de naburige rechten.

    In artikel 16b lid 1 van de Auteurswet 1912 is voor wat betreft het auteursrecht echter een uitzondering op die regel te vinden, welke direct van toepassing is op "thuiskopiëren" van muziek CD's.

    Als inbreuk op het op een muziek-CD rustende auteursrecht wordt immers niet beschouwd het kopiëren daarvan, mits dit beperkt blijft tot enkele exemplaren, die bestemd zijn voor eigen oefening, studie of eigen gebruik van degene die kopieert. Maar als je die kopie eenmaal voor eigen gebruik hebt gemaakt, dan mag je die niet weer aan "derden" doorgeven.

    In artikel 10 aanhef en onder a van de Wet op de naburige rechten is een gelijksoortige uitzondering gegeven, zoals hiervoor besproken.

    Als inbreuk op de door die wet beschermde rechten van uitvoerende kunstenaars en producenten van muziek CD's wordt immers niet beschouwd, het kopiëren van dergelijke CD's voor eigen oefening, studie of gebruik van degene die kopieert. Ook hier geldt weer, dat eenmaal gemaakte kopieën niet aan "derden" mogen worden doorgegeven.

    ---

    even wat copy-paste werk voor R16 aangezien het me erg teleurstelt dat er niet inhoudelijk op zijn goed beargumenteerde verhaal wordt ingegaan.


    ligt het aan mij of hadden we dit soort onzin nooit met Tijn?

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
      dinsdag 17 juni 2003 @ 21:50:10 #117
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11179442
    Vraag dat aan Tijn, beetje overbodig geblaat natuurlijk.

    Maar ontopic:

    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 11:47 schreef R16 het volgende:
    Hoe omzeil ik Copy Control?

    Ik snap niet waarom deze dicht moest. Het is in mijn ogen een perfect legitieme vraag hoe je een kopie kunt maken van een zilveren schijfje, of dat nu een cd is of niet.


    Inderdaad.
    quote:
    Als ie dicht ging vanwege de vele offtopic reacties ('dat is illegaal') dan snap ik dat, dan kun je ook de betreffende users aanspreken of de reacties wegpoetsen (is wel meer werk), maar bij het slotje staat:
    Ook waar
    quote:
    'Je doel kan dan nog zo legitiem zijn, ik kan nooit controleren of dat daadwerkelijk je plan is.'

    Moet dat dan gecontroleerd kunnen worden? Volgens mij kan het bijna niet illegaal zijn: je mag (voor jezelf) kopieen van cd's maken, ook al heb je het origineel niet in je bezit, en eventuele beveiligingen mogen vooralsnog omzeild worden, de DMCA is hier gelukkig niet geldig. Dus ik zie het punt niet.


    Warez mogen niet. Dat is gewoon een regel op Fok!, daar heeft verder niemand wat mee te maken. Zoals ook in de FAQ staat mag je van mij zoveel discusieren als je wilt over illegale onderwerpen, als het maar bij discusieren blijft. Doelmatig proberen een kopieërbeveiliging te omzeilen, of de CD nou wel of niet van jou is, mag dus niet.
    quote:
    Daarbij komt, als ik een topic open waarin ik vraag waar ze het goedkoopste papier verkopen, dan moet dat gesloten worden, want als ik op dat papier een boek ga overschrijven en die stapel vervolgens verkoop, dan overtreedt ik de auteurswet. Als ik vraag waar ze de grootste messen verkopen, dan moet dat topic ook dicht, want stel je voor dat ik er een moord mee ga plegen!
    Totaal overbodige voorbeelden die bovendien absoluut niet te vergelijken zijn. * /ignore *
    quote:
    Ik snap ook wel dat FOK het zich niet kan permitteren om risico's op aanklachten te lopen, maar laten we niet vooruitlopen op wetten die er nog niet zijn en iedereen die onschuldig is ook onschuldig laten! De topicsluiter (is dat een nieuwe term?) gaat er namelijk bij voorbaat vanuit dat de topicstarter iets illegaals gaat doen. Dat kan niet de bedoeling zijn!
    Ik ga helemaal nergens bij voorbaat vanuit, ik lees het topic en ik trek vervolgens mij conclusies.
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 12:14 schreef R16 het volgende:

    [..]

    Wel degelijk. Zolang je de kopie zelf maakt, het beperkt blijft tot een of enkele exemplaren en deze exemplaren voor eigen oefening, studie of gebruik worden gebruikt, mag het wel. Er staat niks over bezit van het origineel, dus zolang je op legale wijze het origineel hebt verkregen (bv van de bibliotheek) mag het net zo goed. Zelfs als je het origineel op illegale wijze hebt verkregen (bv gestolen, geleend van een vriend) dan heeft dat nog geen invloed op de toestemming om een kopie te mogen maken.


    Zie boven.
    quote:
    Deze informatie is overigens afkomstig van diverse internetsites waarvan ik hier de link niet zal plaatsen om mogelijke problemen te voorkomen, maar een zoekopdracht met een grote bekende zoekmachine op de termen 'auteurswet eigen gebruik' doet wonderen...

    Waarom? Het topic wordt gesloten omdat de moderator denkt dat de topicstarter iets illegaals van plan is en daarvoor informatie vergaart. Als ik vraag waar ze de grootste messen verkopen, dan doe ik hetzelfde. Dat ik ook gewoon een grote homp vlees kan snijden (wat perfect legaal is, zolang die homp vlees niet een persoon is) doet kennelijk niet terzake. Dit doet afbreuk aan de vrijheid van meningsuiting en aan het 'onschuldig tot anders is bewezen' principe, twee belangrijke zaken uit onze grondwet. Ik ruik censuur...


    Zowel vrijheids van meningsuiting als het 'onschuldig tot anders is bewezen' principe gaan hier niet op. Je bent niet in een openbare plaats, je bent hier omdat je akkoord bent gegaan met de policy en de regels, en daar heb je je aan te houden. Voorbeeld: als je een zwijgplicht krijgt van je werkgever, omdat je met gevoelige informatie werkt, vervalt de vrijheids van meningsuiting ook, wat dat onderwerp aangaat. Hier geldt dus precies hetzelfde.
      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:22:29 #118
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11180243
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 21:50 schreef Slarioux het volgende:
    Vraag dat aan Tijn, beetje overbodig geblaat natuurlijk.
    tja, a fact is a fact. kan ik ook niks aan doen.

    het valt me gewoon op dat jouw stijl van moderen heel anders is dan die van Tijn en je naar mijn mening té aanwezig bent als zijnde moderator. een beetje zoals een scheidsrechter té aanwezig is bij een voetbalwedstrijd.

    de term overbodig geblaat vind ik overigens wel heel suf hoor, ik hoop toch dat je de volwassenheid kunt vinden voor een inhoudelijke reactie.

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:28:23 #119
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11180372
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 21:50 schreef Slarioux het volgende:

    Warez mogen niet. Dat is gewoon een regel op Fok!, daar heeft verder niemand wat mee te maken. Zoals ook in de FAQ staat mag je van mij zoveel discusieren als je wilt over illegale onderwerpen, als het maar bij discusieren blijft. Doelmatig proberen een kopieërbeveiliging te omzeilen, of de CD nou wel of niet van jou is, mag dus niet.
    [..]


    even twee dingen gescheiden houden

    ik zie niet zo goed in waar de term warez om de hoek komt kijken eigenlijk? warez wordt in de huisregels gedefinieerd als illegale software, een programmaatje als Clone-CD lijkt me nou niet bepaald illegaal?

    aangezien je in Nederland het recht hebt om een kopie van een cd voor eigen gebruik te maken, is er zeker wat voor te zeggen dat de kopieerbeveiliging an sich illegaal is.

    ik begrijp overigens wel dat Fok! niet wil dat dit the place to be voor hack- en crackpraktijken (om het beestje maar een naam te geven) wordt, maar zeg dat dan ook!

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11180409
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 18:54 schreef iemoe het volgende:

    even wat copy-paste werk voor R16 aangezien het me erg teleurstelt dat er niet inhoudelijk op zijn goed beargumenteerde verhaal wordt ingegaan.


    Ik ben op zijn argumenten in gegaan en als reactie er op komt er een stukje wat in mijn ogen zodanig geschreven is dat het een soort wellus-nietus spelletje gaat worden. Als er dan ook nog eens geschermd gaat worden met dit ruikt naar censuur dan ben ik bang dat een goede inhoudelijke discussie erg lastig wordt.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_11180463
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:28 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    even twee dingen gescheiden houden

    ik zie niet zo goed in waar de term warez om de hoek komt kijken eigenlijk? warez wordt in de huisregels gedefinieerd als illegale software, een programmaatje als Clone-CD lijkt me nou niet bepaald illegaal?

    aangezien je in Nederland het recht hebt om een kopie van een cd voor eigen gebruik te maken, is er zeker wat voor te zeggen dat de kopieerbeveiliging an sich illegaal is.

    ik begrijp overigens wel dat Fok! niet wil dat dit the place to be voor hack- en crackpraktijken (om het beestje maar een naam te geven) wordt, maar zeg dat dan ook!


    Het maken van een kopie terwijl je het origineel bezit mag inderdaad. Echter, als het origineel een beveiliging bevat dan is het illegaal om te vragen hoe je deze beveiliging kan kraken. En daar gaat het hier om. Het kraken van een beveiliging. DIt staat ook altijd aangegeven op deze artikelen dat dit niet mag, ook niet als je de rechtmatige eigenaar bent. Met het kopen van dit artikel ga je daar mee akkoord.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:35:37 #122
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11180543
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:22 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    tja, a fact is a fact. kan ik ook niks aan doen.

    het valt me gewoon op dat jouw stijl van moderen heel anders is dan die van Tijn en je naar mijn mening té aanwezig bent als zijnde moderator. een beetje zoals een scheidsrechter té aanwezig is bij een voetbalwedstrijd.

    de term overbodig geblaat vind ik overigens wel heel suf hoor, ik hoop toch dat je de volwassenheid kunt vinden voor een inhoudelijke reactie.


    Tja, iedereen is anders, zo ik ook.

    Maar bij die term blijf ik, mijns inziens is zoiets erbij zetten niets meer dan een sneer naar mijn moderaten, en commentaar daarop kan je natuurlijk ook constructiever brengen, zoals je hierboven doet.

      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:39:53 #123
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11180642
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:32 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Het maken van een kopie terwijl je het origineel bezit mag inderdaad. Echter, als het origineel een beveiliging bevat dan is het illegaal om te vragen hoe je deze beveiliging kan kraken. En daar gaat het hier om. Het kraken van een beveiliging. DIt staat ook altijd aangegeven op deze artikelen dat dit niet mag, ook niet als je de rechtmatige eigenaar bent. Met het kopen van dit artikel ga je daar mee akkoord.


    okee, ik heb het 1 en ander gequote aan wetsgebeuren dat zegt dat je wel degelijk cd's mag kopieren. laat de wetsartikelen waarin staat dat dit niét mag maar komen.

    alleen omdat er iets op een artikel staat, betekent niet dat dit ook ook rechtsgeldig is!

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11180781
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:39 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    okee, ik heb het 1 en ander gequote aan wetsgebeuren dat zegt dat je wel degelijk cd's mag kopieren. laat de wetsartikelen waarin staat dat dit niét mag maar komen.

    alleen omdat er iets op een artikel staat, betekent niet dat dit ook ook rechtsgeldig is!


    Nogmaals, je mag in principe een CD kopieren als je het origineel in bezit hebt. Echter, als er een kopieerbeveiliging op zit mag je deze niet kraken en al helemaal niet hier vragen hoe je dat moet kraken.

    moet ik het soms in CAPS zetten?

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:47:21 #125
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11180811
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:35 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    Tja, iedereen is anders, zo ik ook.


    gelukkig wel
    quote:
    Maar bij die term blijf ik, mijns inziens is zoiets erbij zetten niets meer dan een sneer naar mijn moderaten, en commentaar daarop kan je natuurlijk ook constructiever brengen, zoals je hierboven doet.
    hmm...zoals jij constructief in bent gegaan op R16's vraag?
    quote:
    Kromme vergelijking, en bovendien gaat de grondwet hier absoluut niet op.
    anyway, het spijt me als mijn opmerking overkwam als een sneer, zo was het niet bedoeld. de 'overbodig-geblaat-opmerking' is je bij deze vergeven.

    alleen blijf ik wel bij m'n scheidsrechter-vergelijking.

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:50:03 #126
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11180863
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:45 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Nogmaals, je mag in principe een CD kopieren als je het origineel in bezit hebt. Echter, als er een kopieerbeveiliging op zit mag je deze niet kraken en al helemaal niet hier vragen hoe je dat moet kraken.

    moet ik het soms in CAPS zetten?


    kom nou eens met wat argumentatie waarom je een kopieerbeveiliging niet mag kraken, omdat het erop staat?

    dat overruled de Nederlandse wetgeving?

    Sony overruled de Nederlandse wetgeving?

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:52:08 #127
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11180910
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:47 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    gelukkig wel
    [..]

    hmm...zoals jij constructief in bent gegaan op R16's vraag?
    [..]

    anyway, het spijt me als mijn opmerking overkwam als een sneer, zo was het niet bedoeld. de 'overbodig-geblaat-opmerking' is je bij deze vergeven.

    alleen blijf ik wel bij m'n scheidsrechter-vergelijking.


    True, true, ik zal op mijn scheidsrechters houding gaan letten

    En idd, in eerste instantie ging ik niet echt constructief op hem in, maar dat kwam voornamelijk door de overbodige vergelijking met de grondwet, die discussie heb ik toen ik nog voor de FP bezig was al 100en keren gevoerd, en dan wordt je het wel een keer zat

      dinsdag 17 juni 2003 @ 22:55:28 #128
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11180987
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:52 schreef Slarioux het volgende:

    vergelijking met de grondwet, die discussie heb ik toen ik nog voor de FP bezig was al 100en keren gevoerd, en dan wordt je het wel een keer zat


    als je hier een tijdje zit, zie je vanzelf dezelfde topics/vragen weer een keertje langskomen, zo ook als moderator. ik denk niet dat het handig is om dan zo'n vraag simpelweg af te kappen, omdat jij de vraag al 300 keer beantwoord hebt. voor de vragensteller in kwestie is dat niet zo heel prettig. misschien hierover een duidelijk stukje in de FAQ zetten, zodat je daarheen kunt (ver)wijzen?
    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
      dinsdag 17 juni 2003 @ 23:02:15 #129
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11181149
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:55 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    als je hier een tijdje zit, zie je vanzelf dezelfde topics/vragen weer een keertje langskomen, zo ook als moderator. ik denk niet dat het handig is om dan zo'n vraag simpelweg af te kappen, omdat jij de vraag al 300 keer beantwoord hebt. voor de vragensteller in kwestie is dat niet zo heel prettig. misschien hierover een duidelijk stukje in de FAQ zetten, zodat je daarheen kunt (ver)wijzen?


    Da's waar hoor, slecht excuus voor een slecht antwoord.

    Ik zal eens kijken wat ik daar kwijt kan, maar het is een breed onderwerp dat bovendien voor heel Fok! geldt, dus ik denk dat het meer iets voor de algemene FAQ of de policy

    pi_11181467
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:50 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    kom nou eens met wat argumentatie waarom je een kopieerbeveiliging niet mag kraken, omdat het erop staat?

    dat overruled de Nederlandse wetgeving?

    Sony overruled de Nederlandse wetgeving?


    Kom op zeg. Ben je nu echt zo dom of doe je nu maar alsof? Als een kopieerbeveiliging kraken mag dan is het voor een bedrijf dus mogelijk dat ze met 1 versie het hele bedrijf kunnen voorzien van die software. Immers, in jouw ogen is het nog steeds eigen gebruik. En het feit dat er in de licentieovereenkomst staat dat je het maar op 1 machine mag installeren staat in jouw ogen niet in de wet, dus dan mag het? Kom op zeg. Denk ff na.
    Ik ga hier niet meer op in, dit is gewoon een non discussie.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      woensdag 18 juni 2003 @ 00:19:50 #131
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11182903
    ga je nu licentieovereenkomsten vergelijken met audio cd's joh? kan me voorstellen dat je deze discussie dan niet voort wilt zetten, je hebt het hele punt gemist! ik leg het zo voor het slapen gaan nog 1 keertje uit (wat typt het toch ruk in Lynx..). de Nederlandse wetgeving stelt dat iedere eigenaar van bijvoorbeeld een audio cd een kopie mag maken voor eigen gebruik. feit dat Sony een kopieerbeveiliging erop zet, doet niks af aan die wetgeving. sterker nog, het beperkt mij (of wie dan ook) in het uitoefenen van een recht dat onze wetgeving ons geeft. overigens kan ik me niet voorstellen dat dit niet geldt voor mijn cd's van Command and Conquer, maar dat even terzijde aangezien we het over audio cds hadden. aangezien het typen in Lynx dus niet erg goed werkt en jij mij schijnbaar dom vind (pot verwijt ketel perhaps?) , ga ik het hier bij laten. slaap lekker!
    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11186613
    Wow... heb wel een lange discussie losgemaakt, het was ook weer niet mijn bedoeling om een ruzie te ontketenen...

    Maar ondertussen heb ik nog geen argument gehoord waarom Copy Control op een audio-cd niet gekraakt mag worden. Volgens mij zegt de wet niks over dit specifieke geval, dus mag het.

    Lucille, als je een schijfje met copycontrol koopt ga je helemaal niet akkoord met de beveiliging! Vaak weten klanten het niet eens. Sterker nog, de muziekindustrie doet aan misleiding, want ze verkopen zilverkleurige schijfjes die beslist niet aan de Red Book standaard voldoen alsof het volwaardige cd's zijn! Dat is niet erg netjes. Daardoor wordt de tegenwoordig zeldzame koper dus dubbel genaaid, hij betaalt al veel te veel voor de schijf, en dan krijgt ie niet eens waar voor z'n geld, want hij kan 'm niet op de pc afspelen en ook niet op z'n mp3-speler laden.

    Een cd koop je en daarmee mag je doen wat je wilt, alleen voor eigen gebruik natuurlijk. Dus ook beveiligingen kraken. Dat is iets anders als bij software, waarbij je een licentie-overeenkomst tekent die dat verbiedt.

    Slarioux, ik heb het nergens over warez. Bij het omzeilen van Copy Control denk ik eerder aan de truc met de viltstift (hij werkt, soms) of het kopen van een bepaald type drive dat de beveiligde schijf wel kan inlezen. Deze tips kun je toch moeilijk illegaal noemen...

    pi_11186959
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 09:42 schreef R16 het volgende:
    Lucille, als je een schijfje met copycontrol koopt ga je helemaal niet akkoord met de beveiliging! Vaak weten klanten het niet eens. Sterker nog, de muziekindustrie doet aan misleiding, want ze verkopen zilverkleurige schijfjes die beslist niet aan de Red Book standaard voldoen alsof het volwaardige cd's zijn! Dat is niet erg netjes.
    CD's die niet voldoen aan de Red Book standaard mogen ook niet het bekende CD label dragen. En op de CD staat in principe vermeld dat er gebruik wordt gemaakt van Copy Control.

    CD's voorzien van Copy Control hebben dit logo:

    Dit is zo gepresenteerd door de IFPI en onder andere door de Global Entertainment Retail Association (GERA) overgenomen.

    Normale CD's hebben dit logo:

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      woensdag 18 juni 2003 @ 10:03:19 #134
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11187029
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 09:42 schreef R16 het volgende:

    -verhaal-


    laat het beargumenteerde weerwoord maar komen

    kunnen we er weer gaten in schieten

    R16, hoop niet dat je het erg vindt dat ik het fort in jouw afwezigheid bewaakt heb?

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11187396
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 10:00 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    CD's die niet voldoen aan de Red Book standaard mogen ook niet het bekende CD label dragen. En op de CD staat in principe vermeld dat er gebruik wordt gemaakt van Copy Control.

    CD's voorzien van Copy Control hebben dit logo:
    [afbeelding]
    Dit is zo gepresenteerd door de IFPI en onder andere door de Global Entertainment Retail Association (GERA) overgenomen.

    Normale CD's hebben dit logo:
    [afbeelding]


    Correct. Maar dat copy control logo bestaat nog maar sinds kort, voordat het bestond werden beveiligde schijven gewoon verkocht zonder logo en wist de klant dus van niks. Soms stond zelfs het cdda-logo er nog op.

    Daarbij komt dat de meeste mensen geen idee hebben waar deze logo's op slaan, ze komen er pas thuis achter dat een gekochte schijf niet werkt in bv de autoradio, en dat de beveiligde schijven gewoon tussen de normale cd's in de bakken staan. Ik vind het nog steeds misleiding.

    Maar dit zegt nog niks over of het wel of niet toegestaan is om eventuele beveiligingen te kraken en om daarover tips op dit forum te posten.

    Nee iemoe, vind het niet erg, krijg ik ook es bijval. Ik was helemaal verbaasd vanmorgen dat mijn reactie een hele pagina met discussie tot gevolg had.

      woensdag 18 juni 2003 @ 10:31:06 #136
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11187565
    even wat dingetjes kwooten.
    als het dan nog niet overkomt, kap ik ermee...praten tegen een muur heeft zo weinig zin
    quote:
    Kopiëren

    In de wet staat dat u voor eigen oefening, studie of gebruik een enkele kopie mag maken van bijvoorbeeld boeken, cds, films en tijdschriften. Helemaal gratis en zonder eerst toestemming te hoeven vragen. U mag geen kopie maken van een heel boek tenzij dat niet meer verkrijgbaar is bij de uitgever. Korte (tijdschrift)artikelen mogen wél in hun geheel gekopieerd worden. Dit geldt ook voor een cd of film.

    Voor alle kopieën geldt dat ze UITSLUITEND voor eigen gebruik gemaakt mogen worden. Weggeven, uitlenen, verkopen van kopieën.... dat is allemaal niet de bedoeling en mag dus ook niet.

    Een auteursrechtelijk beschermde tekening of schilderij naschilderen of kopiëren mag ook, maar weer alleen voor eigen oefening, studie of gebruik. Een bouwwerk nabouwen, ook als het bedoeld is om er zelf in te wonen, mag alleen als de rechthebbende toestemming gegeven heeft. Dat is meestal de architect of degene die zijn auteursrecht heeft verkregen.

    Kopiëren kan op vele manieren. Denk maar aan het kopieerapparaat, de videorecorder en de cd-brander. Ook iets op de harde schijf van de computer zetten is een kopie maken en mag dus alleen als het voor eigen gebruik is. Op het moment dat u filesharing software, zoals bijvoorbeeld KaZaa, Napster, Aimster of Grokster, op diezelfde computer gebruikt, bestaat de kans dat de muziek, teksten en beeld die u (legaal) op de harde schijf heeft gekopieerd, ook door anderen gebruikt worden. Dat is in strijd met de wet, u maakt het op die manier openbaar en dat mag alleen door de rechthebbenden. Op die manier ontvangen de makers en andere rechthebbenden geen geld meer voor hun werk en verliezen ze ook hun zeggenschap over wat er met hun werk gebeurt.


    bron
    quote:
    Beperkingen van de naburige rechten

    Platenmaatschappijen hebben het exclusieve recht tot het verveelvoudigen van 'hun' geluidsopnames. 'Exclusief recht' wil zeggen dat diegene die dat recht heeft, dat als enige mag doen. In dit geval houdt dat in dat iedereen die kopieën wil maken van een geluidsopname, toestemming moet vragen aan de betreffende platenmaatschappij.

    Op dit exclusieve recht is door de wetgever een aantal beperkingen aangebracht. De belangrijkste is dat commerciële geluidsdragers (zoals cd's) zonder toestemming van de uitvoerende kunstenaar of de fonogrammenproducent mogen worden uitgezonden of op een andere wijze mogen worden openbaar gemaakt. Daar moet dan wel een zgn. 'billijke' vergoeding voor worden betaald. Als dat niet gebeurt, kunnen rechthebbenden de uitzending of andere openbaarmaking verbieden.

    Die 'billijke vergoeding' moet worden betaald aan de Stichting ter Exploitatie van Naburige Rechten. SENA incasseert de gelden en keert ze vervolgens uit aan (inter)nationale rechthebbenden. SENA vertegenwoordigt de uitvoerende kunstenaars en fonogrammenproducenten ook in de onderhandelingen (met de omroep, horeca en andere gebruikers van geluidsdragers) over de vaststelling van de hoogte van de te betalen billijke vergoeding.

    Een andere beperking op het exclusieve recht is de mogelijkheid om zonder toestemming voor eigen oefening, studie of gebruik enkele kopieën te maken van beeld- en geluidsdragers. Om het verlies aan inkomsten door deze beperking enigszins te compenseren is er in 1991 een thuiskopievergoeding geïntroduceerd: een heffing op blanco beeld- en geluidsdragers.


    bron

    de logootjes op de cd hebben volgens mij alleen een 'Pas Op! Deze CD Kan Niet Gekopieerd Worden! (en doet het waarschijnlijk ook niet in je pc/autoradio) '-functie, maar hebben geen wettelijke functie in de trant van 'het is wettelijk verboden deze cd te kopiëren'.

    kortom, in Nederland mag je voor eigen oefening, studie of gebruik als je eigenaar bent van de originele versie een enkele kopie maken van een cd.

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11187675
    Dus als ik het goed begrijp zegt o.a. iemoe dat als het niet wettelijk is vastgesteld, dat je er niet aan hoeft te houden?

    Ik weet het niet zeker, maar bijvoorbeeld de GPL-licentie is volgens mij niet door de wet vastgesteld. Dat zou dus betekenen dat je je helemaal niet aan die licentie hoeft te houden.

    pi_11187755
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 10:37 schreef yootje het volgende:
    Dus als ik het goed begrijp zegt o.a. iemoe dat als het niet wettelijk is vastgesteld, dat je er niet aan hoeft te houden?

    Ik weet het niet zeker, maar bijvoorbeeld de GPL-licentie is volgens mij niet door de wet vastgesteld. Dat zou dus betekenen dat je je helemaal niet aan die licentie hoeft te houden.


    De GPL-licentie valt volgens mij gewoon onder contractrecht.
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
      woensdag 18 juni 2003 @ 10:42:42 #139
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11187757
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 10:37 schreef yootje het volgende:
    Dus als ik het goed begrijp zegt o.a. iemoe dat als het niet wettelijk is vastgesteld, dat je er niet aan hoeft te houden?

    Ik weet het niet zeker, maar bijvoorbeeld de GPL-licentie is volgens mij niet door de wet vastgesteld. Dat zou dus betekenen dat je je helemaal niet aan die licentie hoeft te houden.


    we hebben het hier over audio cd's, niet over softwarelicenties.
    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11187767
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 10:42 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    we hebben het hier over audio cd's, niet over softwarelicenties.


    Ja, maar in principe is het hetzelfde.
    pi_11187793
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 10:37 schreef yootje het volgende:
    Dus als ik het goed begrijp zegt o.a. iemoe dat als het niet wettelijk is vastgesteld, dat je er niet aan hoeft te houden?

    Ik weet het niet zeker, maar bijvoorbeeld de GPL-licentie is volgens mij niet door de wet vastgesteld. Dat zou dus betekenen dat je je helemaal niet aan die licentie hoeft te houden.


    Nogmaals, bij software is er naast de wet nog een aanvullende overeenkomst. Hierin zijn dingen vastgelegd die niet onder de normale wetgeving vallen of die de uitgever van de software anders wil. Als je die overeenkomst tekent, dan heb je je daaraan te houden. Als je, zoals bij de meeste software, moet aanklikken dat je het eens bent met de EULA, dan wordt dat door de fabrikant gezien als het tekenen van de overeenkomst. Of het dat voor de wet ook is, vraag ik me af, volgens mij is hierover nog nooit een proefproces gevoerd in Nederland.

    Maar dit is een hele andere discussie, het ging eigenlijk over muziekschijven. Als je daar eentje van koopt, dan teken je niks en is ook niet aannemelijk dat er aanvullende voorwaarden zijn die je accepteert door het schijfje te kopen.

    En Iemoe, ik ben blij dat je me bijvalt, maar wel bij de les blijven a.u.b.: Je hoeft het origineel niet in je bezit te hebben om een kopie te mogen maken (er staat niks over het origineel in de tekst die je aanhaalt, en ook niet in de wet).

    pi_11187804
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 22:28 schreef iemoe het volgende:
    aangezien je in Nederland het recht hebt om een kopie van een cd voor eigen gebruik te maken, is er zeker wat voor te zeggen dat de kopieerbeveiliging an sich illegaal is.
    Nee hoor. Jij hebt weliswaar het recht om een kopie van een cd voor eigen gebruik te maken, maar de fabrikant heeft niet de plicht om dat mogelijk te maken. Het zou bijna grappig zijn, als het niet zo triest was.
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
      woensdag 18 juni 2003 @ 10:59:30 #143
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11188025
    quote:
    En Iemoe, ik ben blij dat je me bijvalt, maar wel bij de les blijven a.u.b.: Je hoeft het origineel niet in je bezit te hebben om een kopie te mogen maken (er staat niks over het origineel in de tekst die je aanhaalt, en ook niet in de wet).
    nee, ik zei dat je eigenaar moest zijn. het in je bezit hebben en eigenaar zijn, zijn volgens mij 2 verschillende dingen. jij mag geen cd kopieëren die je van mij geleend hebt. (ik: eigenaar, jij: bezitter) zoiets kan ik me tenminste herinneren van 'vroeger'.

    het weggeven van kopiëen mag niet en dat is in principe wat je doet als jij een kopie maakt van mijn cd. (quotes op aanvraag )

    quote:
    Nee hoor. Jij hebt weliswaar het recht om een kopie van een cd voor eigen gebruik te maken, maar de fabrikant heeft niet de plicht om dat mogelijk te maken. Het zou bijna grappig zijn, als het niet zo triest was.
    okee, ik snap.

    het zou wel verboden moeten zijn!

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11188455
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 10:59 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    nee, ik zei dat je eigenaar moest zijn. het in je bezit hebben en eigenaar zijn, zijn volgens mij 2 verschillende dingen. jij mag geen cd kopieëren die je van mij geleend hebt. (ik: eigenaar, jij: bezitter) zoiets kan ik me tenminste herinneren van 'vroeger'.

    het weggeven van kopiëen mag niet en dat is in principe wat je doet als jij een kopie maakt van mijn cd. (quotes op aanvraag )


    Het is nog iets anders. Ik mag wel een kopie maken van een cd die ik van jou geleend heb, ik maak immers een kopie voor eigen gebruik. Jij had echter de cd niet aan mij mogen uitlenen! Op dat moment verspreid jij de muziek, en dat mag dan weer niet.

    En die beveiligingen zijn verboden, alleen niet door de wet, maar door de patenthouders van het cd-da formaat. Een beveiligde schijf is GEEN cd en mag dus niet onder die noemer verkocht worden (en het logo niet dragen). Maar een ieder is vrij om zilverkleurige schijfjes te koop aan te bieden, whatever de inhoud, zolang die ieder tenminste de rechthebbende van de inhoud is. Helaas zet de platenwinkel die dingen gewoon in de bakken tussen de cd's.

    Ik denk overigens dat de muziekindustrie op deze manier z'n eigen langzame dood in werking zet. VEEL mensen in mijn omgeving die normaal gesproken eerlijk cd's kochten, doen dat nu niet meer omdat ze geen kopie meer kunnen maken voor bv in de auto. Dan maar niet de nieuwste muziek... oudere muziek voldoet en die nieuwe crap kun je elke dag op de radio horen als je wilt... gratis!

      woensdag 18 juni 2003 @ 11:27:48 #145
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11188634
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 11:19 schreef R16 het volgende:

    [..]

    Het is nog iets anders. Ik mag wel een kopie maken van een cd die ik van jou geleend heb, ik maak immers een kopie voor eigen gebruik. Jij had echter de cd niet aan mij mogen uitlenen! Op dat moment verspreid jij de muziek, en dat mag dan weer niet.


    ik weet niet zeker of je daar gelijk in hebt hoor. hoe dat een bibliotheek dat dan of staat daar in de algemene voorwaarden, die je accepteert door lid te worden, dat je niets zult kopieëren? daarnaast kan ik natuurlijk nooit controleren of jij zo'n ding door je brander heen sleurt of niet.

    mijn boerenverstand zegt me dat het jouw verantwoordelijkheid is om te beseffen dat jij niét de eigenaar bent en dus niet mag kopieëren. but I could be wrong. (nu even geen zin om te Google-en)

    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11189437
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 11:27 schreef iemoe het volgende:

    [..]

    ik weet niet zeker of je daar gelijk in hebt hoor. hoe dat een bibliotheek dat dan of staat daar in de algemene voorwaarden, die je accepteert door lid te worden, dat je niets zult kopieëren? daarnaast kan ik natuurlijk nooit controleren of jij zo'n ding door je brander heen sleurt of niet.

    mijn boerenverstand zegt me dat het jouw verantwoordelijkheid is om te beseffen dat jij niét de eigenaar bent en dus niet mag kopieëren. but I could be wrong. (nu even geen zin om te Google-en)


    Het maakt niet uit wie de eigenaar of bezitter is. Je mag gewoon een kopie maken voor eigen gebruik. Ook van bibliotheek-cd's. Ook van geleende cd's. Degene die de cd uitleent, doet aan verspreiding en DAT is verboden. De bibliotheek heeft een collectieve overeenkomst met de platenbonzen waar een financiele vergoeding tegenover staat, maar jij hebt dat niet en mag dus geen cd's uitlenen.

    Algemene voorwaarden van de bibliotheek hebben alleen betrekking op de overeenkomst tussen jou en de bibliotheek. Daar staat in dat je netjes je cd's en boeken terug moet brengen enzo. Dat je er thuis een kopie van maakt is geen zaak van de bibliotheek.

    pi_11199545
    Is dees per ongeluk gesloten

    [Siemens C55] Hoe ringtones downloaden via mobiel?

    Stond in GC, en is verplaatst naar DIG maar ook gesloten

      donderdag 19 juni 2003 @ 08:37:24 #148
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11211826
    Topic is gewoon open? Maar is nu alsnog dicht, we hebben een centraal topic
      donderdag 19 juni 2003 @ 10:42:20 #149
    20682 firstwollie
    opblaaskrokodil
    pi_11213685
    ik vind dat topics als deze wel gesloten mogen worden: Kleurstelling cat5 utp kabel
    Member of the Dark Projekt
    Anal intruder!
      donderdag 19 juni 2003 @ 13:34:47 #150
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11217839
    Is dicht nu
    pi_11427084
    ik zat op fok te zoeken en kom een lachen topic tegen:

    Maak je eigen Bonuskaart! Part 3

    heeft iemand het gesloten omdat de rage alweer open zou zijn

    kan deze weer open; lijkt me nl. wel leuk om te doen?

    pi_11427263
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 10:08 schreef Binsbergen het volgende:
    ik zat op fok te zoeken en kom een lachen topic tegen:

    Maak je eigen Bonuskaart! Part 3

    heeft iemand het gesloten omdat de rage alweer open zou zijn

    kan deze weer open; lijkt me nl. wel leuk om te doen?


    In de oude topics staat toch genoeg info?
    https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
    pi_11459584
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 10:31 schreef D-Devil het volgende:

    [..]

    In de oude topics staat toch genoeg info?


    als het om de info gaat ken ik net zo goed een krant lezen. ik wil ook kunnen reageren en mijn eigen bonuskaart laten zien. lees jij alles zonder te reageren? jij vind hte toch ook leuk als mensen kunnen reageren op wat je schrijft, en als je zelf een reactie kan plaatsen?

    daarom nogmaals: kan hij weer open? er zijn vast wel meer mensen die ook nog zo een kaart willen maken en daar over willen praten. het zou dom zjin als alleen mensen die de rage hebben meegemaakt erover zouden mogen praten.

    pleese!

      maandag 30 juni 2003 @ 11:22:48 #154
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11459803
    Is weer open, had hem dichtgegooid omdat het een nogal nutteloze kick was
    pi_11465839
    thank you! ga ik zo eens een kaart maken en hem daar posten
      zondag 20 juli 2003 @ 21:32:43 #156
    23152 Lucille
    Smartass
    pi_11898468
    De reden waarom ik die opmerking plaatste komt gewoon omdat er dingen in het script gebeuren die in mijn ogen (en velen met mij) te veel dingen uitlokken bij de gebande persoon, zoals 100 popups. Iemand die weinig verstand van scripting heeft wordt op die manier wel heel erg in de hoek gedreven als de gebande persoon dan net een stap verder gaat met een wraakactie. Om die schade te beperken doe ik dit topic dus op slot. Als bescherming tegen mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Tis tenslotte geen simpel hello world scriptje.
    Bovendien lokt het alleen maar dingen uit. Ook voor mensen die voor de gein dit soort truukjes wel een willen uittesten. En dat wil ik ook voorkomen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      zondag 20 juli 2003 @ 21:34:48 #157
    56025 artyfarty
    ...en waarom dan wel?
    pi_11898505
    Ik wilde graag ook nog even op NavySeal reageren, maar volgens mij heb je 't hele topic opgeblazen....

    Nou ja, komt wel weer eens....

    "If everything seems under control, you're just not going fast enough." (Mario Andretti)
      zondag 20 juli 2003 @ 21:35:47 #158
    23152 Lucille
    Smartass
    pi_11898526
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 21:34 schreef artyfarty het volgende:
    Ik wilde graag ook nog even op NavySeal reageren, maar volgens mij heb je 't hele topic opgeblazen....

    Nou ja, komt wel weer eens....


    Dit is het feedback topic, dus ga gerust je gang.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      zondag 20 juli 2003 @ 21:56:20 #159
    60632 NavySeal
    Totally Fucking Kickass
    pi_11898889
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 21:35 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Dit is het feedback topic, dus ga gerust je gang.


    het is hier idd niet de juiste plaats om je scripts te posten, maare was er wel trots op mn "eerste" scrippie, maarja heeft nogal veel negatieviteit gekregen.
    Ik dacht dat velen dit script handig zouden vinden, ik vind het iig wel cool.
    php for($navyseal=0;$navyseal<(1000000);$navyseal++) mail("bush@whitehouse.govl","Navy Seal","STFU"); ?>
      zondag 20 juli 2003 @ 21:57:40 #160
    23152 Lucille
    Smartass
    pi_11898915
    Er zitten in mijn ogen te veel nadelen aan. Maar blijf vooral doorgaan met scripten.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      Admin woensdag 23 juli 2003 @ 12:18:25 #161
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_11957943
    Warez topic verwijderd.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      donderdag 31 juli 2003 @ 20:42:36 #162
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_12148310
    Wat is nou eigenlijk het sluitbeleid?

    Ik meen me te herinneren dat Tijn ooit eens heeft gemeld dat als een vraag beantwoord is c.q. probleem opgelost is het topic niet op slot gaat omdat het handig kan zijn voor andere users met een zelfde soort vraag?

    Waarom doet een moderator van een ander subforum dat dan wel?
    Dell Inspiron CPU speed

    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      donderdag 31 juli 2003 @ 21:13:00 #163
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_12148812
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2003 20:42 schreef static het volgende:
    Waarom doet een moderator van een ander subforum dat dan wel?
    Dell Inspiron CPU speed
    Waarschijnlijk omdat die in zijn eigen forum alles op slot gooit wat opgelost is
    We were to understand there would be pie and punch?
      donderdag 31 juli 2003 @ 21:39:55 #164
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12149326
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2003 21:13 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Waarschijnlijk omdat die in zijn eigen forum alles op slot gooit wat opgelost is


    Dat is het ws idd. Topic weer open .
      donderdag 31 juli 2003 @ 21:47:21 #165
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_12149486
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2003 21:39 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    Dat is het ws idd. Topic weer open .


    Mag ik het een beetje krom vinden dat een mod van een ander subforum de regels in een ander niet kent en notabene sluit?
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_12151722
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2003 21:47 schreef static het volgende:

    [..]

    Mag ik het een beetje krom vinden dat een mod van een ander subforum de regels in een ander niet kent en notabene sluit?


    Op zich is dat niet krom. Ik ken ook niet alle regels in de vele subforums die we hebben. Gewoon omdat ik niet overal kom.
    Zo te zien is de [bewuste mod] zowel de topicstarter als de sluiter, dus ik ga er van uit dat hij gewoon gedacht heeft ik stel een vraag en toen het antwoord kwam hij dacht opgelost, dus slotje. Verkeerde redenatie dus, maar blijkbaar kent hij de sluitregels niet van DIG. Omdat hij nooit in DIG modereerd.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12175316
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2003 23:56 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Ik wordt een beetje moe van dat gezeik als iemand een probleem ergens mee heeft dat mensen gelijk gaan gillen om een ander pakket te gebruiken.
    Hij valt namelijk in de volgende categorie thuis:
    [mededeling] format c: en andere lompe posts
    Bij deze dus het verzoek om niet meer op zo'n manier te reageren. Verdere discussie in dit topic is trouwens ook niet wenselijk.


    IE-fouten.

    Mogelijke (en zéér goed werkende) oplossing: gebruik een betere browser dan IE. Wat is dáár nou mis mee? In plaats van een halfuur te lopen kutten terwijl er eigenlijk geen passend antwoord voor is. (IE, nieuwe versie, alle servicepacks, zou toch weinig mis moeten kunnen gaan, hè?)

    Het is niet zo zwart/wit dat een vraag maar één mogelijk antwoord kent. Komt bij dat er een behoorlijk aantal mensen met veel plezier zijn overgestapt van IE naar firebird, omdat ze erachter kwamen hoe browsen óók kan.

    En als je dan toch bezig bent met het bedenken van een passend antwoord op die vraag, maak dan gelijk dit topic even stickey, want 't is nogal 'n klus om 'm op te sporen.

    En voor je de opmerking nog eens maakt: Dit is geen antwoord in de orde: "Format c:"

    [Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 02-08-2003 00:07]

    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_12175776
    Ik had een topic geopend maar er was al een zelfde.
    de topics:

    Site checks deel 17 - aub GEEN spam!
    en
    Site checks deel 17 - aub GEEN spam!

      zaterdag 2 augustus 2003 @ 00:38:11 #169
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12175969
    De oudste is dicht.
    pi_12231195
    dit topic:
    php smoelenboek

    wordt in mijn ogen toch niet gedekt door:
    PHP Fotoboek

    een (vakantie)fotoboek is wel degelijk anders dan een site met foto's van werknemers oid.

    dit is ook te zien aan de reacties op de vervangende post in PHP Fotoboek

    pi_12231244
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 10:24 schreef FipoDeClown het volgende:
    dit topic:
    php smoelenboek

    wordt in mijn ogen toch niet gedekt door:
    PHP Fotoboek

    een (vakantie)fotoboek is wel degelijk anders dan een site met foto's van werknemers oid.

    dit is ook te zien aan de reacties op de vervangende post in PHP Fotoboek


    Ik is eens, een smoelenboek is even wat anders als een fotoboek
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 10:32:20 #172
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12231337
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 10:27 schreef markvleth het volgende:

    [..]

    Ik is eens, een smoelenboek is even wat anders als een fotoboek


    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 09:21 schreef Lucille het volgende:
    Gezien het feit dat beide topics wel heel veel op elkaar lijken (ook in fotoboeken op het net kan je meestal teksten plaatsen), denk ik dat jouw verzoek gewoon in het andere topic past. Slotje dus.
    Past prima, ik ben het helemaal met Lucille eens.
    pi_12231458
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 10:32 schreef Slarioux het volgende:

    [..]


    [..]

    Past prima, ik ben het helemaal met Lucille eens.


    een smoelenboek is een meestal gebaseerd op een telefoonlijst... een database dus, welke te doorzoeken is... dit is imho anders dan een beschrijving van een vakantie kiekje... de reacties op het fotoboek topic geven daarom ook geen oplossingen voor mijn verzoek...

    dit is bijv een smoelenboek:
    http://users.scoutnet.nl/~smoelenboek/jammerlaan.htm (een database met meerdere info velden)
    en dit is een fotoboek:
    http://www.dreadloki.com/pivot/smoelenboek/

    [Dit bericht is gewijzigd door FipoDeClown op 05-08-2003 10:43]

    pi_12231567
    nog een mooi voorbeeld van een smoelenboek http://users.scoutnet.nl/~dr.moller/algemeen/almanak/index.php
    pi_12231834
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 10:38 schreef FipoDeClown het volgende:

    [..]

    een smoelenboek is een meestal gebaseerd op een telefoonlijst... een database dus, welke te doorzoeken is... dit is imho anders dan een beschrijving van een vakantie kiekje... de reacties op het fotoboek topic geven daarom ook geen oplossingen voor mijn verzoek...

    dit is bijv een smoelenboek:
    http://users.scoutnet.nl/~smoelenboek/jammerlaan.htm (een database met meerdere info velden)
    en dit is een fotoboek:
    http://www.dreadloki.com/pivot/smoelenboek/


    Smoelenboeken en fotoboeken heb je in alle soorten en maten. Het feit dat je tweede link (het voorbeeld van een fotoboek) op de website daar gewoon smoelenboek heet is eigenlijk al een goed voorbeeld van hoe die dingen door elkaar heen worden gebruikt.
    Ik heb ook fotoboek scripts gezien die netjes via een database werken. Prima te gebruiken/aan te passen aan smoelenboek wensen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12232174
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 11:20:32 #177
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12232206
    Kan dit topic ook als open sticky topic worden gezet?

    Niets ten nadele van mensen die het niet kunnen vinden hoor vosss

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_12232269
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 11:20 schreef Sidekick het volgende:
    Kan dit topic ook als open sticky topic worden gezet?

    Niets ten nadele van mensen die het niet kunnen vinden hoor vosss


    Ik heb het toch gevonden, niet zoeken en niet kunnen vinden zijn 2 verschillende dingen he

    maar sticky lijkt me idd wel okay

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_12238357
    Sgop! Ik zie dat slarioux online is dus vandaar dat ik deze ff een schop geef
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 16:26:56 #180
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12238397
    Mjah om dit nou sticky te zetten, ik twijfel nog een pietsje .

    Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat mensen dit topic 100x sneller zien, en er dus ook gelijk komen zeuren/klagen over de minste of geringste edit of slotje. En daar heb ik geen zin in.

    Maar wie weet is Lucille het daar niet mee eens, en zij is hier nog steeds de baas .

    pi_12238911
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 16:26 schreef Slarioux het volgende:
    Mjah om dit nou sticky te zetten, ik twijfel nog een pietsje .

    Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat mensen dit topic 100x sneller zien, en er dus ook gelijk komen zeuren/klagen over de minste of geringste edit of slotje. En daar heb ik geen zin in.

    Maar wie weet is Lucille het daar niet mee eens, en zij is hier nog steeds de baas .


    Als jullie (lucille) per sé geen reacties op de moderatie in het betreffende topic wil(len) hebben, vind ik dat dit topic gewoon sticky moet zijn. Simpel zat.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 17:06:47 #182
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12239261
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 16:49 schreef Jordy-B het volgende:

    [..]

    Als jullie (lucille) per sé geen reacties op de moderatie in het betreffende topic wil(len) hebben, vind ik dat dit topic gewoon sticky moet zijn. Simpel zat.


    Ho ho, ik wil het wel, feedback is altijd goed. Maar stel ik gooi ergens een slotje op. En de newbie in kwestie vindt in één klik dit topic, en gaat hier eens ff los. Dan heb ik liever dat ie 5 seconden aan het zoeken is en al ietsje is afgekoeld.
    pi_12240468
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 17:06 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    Ho ho, ik wil het wel, feedback is altijd goed. Maar stel ik gooi ergens een slotje op. En de newbie in kwestie vindt in één klik dit topic, en gaat hier eens ff los. Dan heb ik liever dat ie 5 seconden aan het zoeken is en al ietsje is afgekoeld.


    5 seconden zoeken... wishful thinking

    Maar omdat jij dus bang bent voor newbies, blijft 't topic lekker onvindbaar?
    En sinds wanneer weten newbies eigenlijk dat er een feedbacktopic is?

    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 19:27:21 #184
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12241700
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 18:10 schreef Jordy-B het volgende:

    [..]

    5 seconden zoeken... wishful thinking

    Maar omdat jij dus bang bent voor newbies, blijft 't topic lekker onvindbaar?
    En sinds wanneer weten newbies eigenlijk dat er een feedbacktopic is?


    Ow onvindbaar is het niet, laat staan voor newbies.

    En ik ben niet bang voor newbies, maar wel voor mensen die het topic zien en denken 'eej, laat ik eens ff flink gaan zeiken'.

    pi_12243044
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 18:10 schreef Jordy-B het volgende:

    [..]

    5 seconden zoeken... wishful thinking

    Maar omdat jij dus bang bent voor newbies, blijft 't topic lekker onvindbaar?
    En sinds wanneer weten newbies eigenlijk dat er een feedbacktopic is?


    Het probleem met het FB topic van DIG is dat er redelijk weinig Feedback is. Hierdoor is het FB topic niet snel op de active list terug te vinden. Maar in principe zou het bekend moeten zijn dat elk subforum een Feedback topic heeft, dus een search in DIG op Feedback moet hem meteen boven water krijgen.

    We hebben gewoon te weinig relletjes hier om het topic in de active list te houden, soms wordt er 1 of 2 maanden niet in gepost. Af en toe een keer een topic over een slotje en that's it.

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12243083
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 11:18 schreef vosss het volgende:
    typefout in de FAQ van DIG

    kijk ff


    Kan je ook even vertellen waar de tiepvoud zit, dat scheelt mij weer een hoop gezoek.

    Ik moet tijdens deze hitte beter lezen.

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12244662
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2003 16:26 schreef Slarioux het volgende:
    Mjah om dit nou sticky te zetten, ik twijfel nog een pietsje .

    Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat mensen dit topic 100x sneller zien, en er dus ook gelijk komen zeuren/klagen over de minste of geringste edit of slotje. En daar heb ik geen zin in.

    Maar wie weet is Lucille het daar niet mee eens, en zij is hier nog steeds de baas .


    Ik zie het ook niet zitten om dit topic sticky te maken. FB topics zijn nooit sticky, en bovendien is het gewoon snel te vinden. En iedereen weet dat er een FB topic is per forum. Dat moet genoeg zijn.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12245122
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:23:15 #189
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_12246855
    Ik ben het niet eens met het slotje op het volgende topic:
    [Xvid - DivX] Geen geluid The Ring
    Er staat als commentaar:
    Zie de search, zie de tips, zie de DIG-FAQ .
    Wat denk je dat ik gedaan heb?!?!?!?!?!
    Hoe kom ik anders PRECIES in het topic dat ik bedoelde.. ik heb problemen met het geluid tijdens deze specifieke film! Het topic heet zelfs zo....
    In de DIG-FAQ staat er niks over dit probleem, want zoals het daar staat heb ik het allang geprobeerd!
    Het ligt waarschijnlijk aan de AC3Codec, die daar niet eens GENOEMD wordt......!!!!!!!
    Dus als aub iemand dit topic weer open kan gooien, kan iemand mij misschien WEL helpen bij mijn kleine probleempje....
    Euh....?
      woensdag 6 augustus 2003 @ 17:23:09 #190
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_12261278
    Gewoon geen reactie geven kan natuurlijk ook ja.........
    Euh....?
    pi_12261522
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 17:23 schreef Marvin het volgende:
    Gewoon geen reactie geven kan natuurlijk ook ja.........
  • gspot gebruiken.
  • Kijken welke codecs gebruikt worden voor de film.
  • Zorgen dat deze codecs aanwezig zijn.
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_12268964
    alt.binairies.x
    Niet dat het topic veel voorstelde, maar over KaZaA etc mag toch ook gediscussieerd worden?
    Is ook zat illegaals te vinden, heb ik me laten vertellen.
    pi_12269244
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 23:46 schreef veldmuis het volgende:
    alt.binairies.x
    Niet dat het topic veel voorstelde, maar over KaZaA etc mag toch ook gediscussieerd worden?
    Is ook zat illegaals te vinden, heb ik me laten vertellen.
    Dat is waar. Maar het topic is wel een uitnodiging om precies te laten zien waar de warez staat en hoe je het kan downloaden. En daar heb ik geen zin in.
    Discussies hier voer KaZaA zijn trouwens in principe alleen discussies over het p2p product an sich. En daar is natuurlijk niks op tegen. Kazaa topics (en aanverwanten) waar precies wordt duidelijk gemaakt hoe je moet zoeken en de boel kan neppen worden in principe ook gesloten. Nu niet meteen gaan zeggen dat usenet groepen an sich ook niks illegaals hebben, dat is zo klaar als wat. Maar zodra de link naar warez te makkelijk wordt dan volgt het slotje. Zoals nu dus.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12283599
    Is er misschien een user die veel over videobewerking weet die een FAQ kan schrijven over het converteren van video's en het gebruik van codecs? Moet je eens kijken hoeveel topics er geopend worden met de vraag 'ik heb hier een avi die niet speelt, wat nu?!?' en 'hoe maak ik van een [videoformaat] een [andere videoformaat]?'.

    Deze onderwerp lijken me prima geschikt voor een FAQ. Ikzelf weet er helaas te weinig van om er een diepgaande FAQ voor te schrijven, maar in DIG moet toch wel talent zitten die dat op zich wil nemen?

    pi_12283655
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2003 17:03 schreef JeroenH het volgende:
    Is er misschien een user die veel over videobewerking weet die een FAQ kan schrijven over het converteren van video's en het gebruik van codecs? Moet je eens kijken hoeveel topics er geopend worden met de vraag 'ik heb hier een avi die niet speelt, wat nu?!?' en 'hoe maak ik van een [videoformaat] een [andere videoformaat]?'.

    Deze onderwerp lijken me prima geschikt voor een FAQ. Ikzelf weet er helaas te weinig van om er een diepgaande FAQ voor te schrijven, maar in DIG moet toch wel talent zitten die dat op zich wil nemen?


    Als je in de faq een stukje toevoegt over het gebruik van het programma "gspot" om te achterhalen welke codecs het (niet-werkende) videobestand gebruikt, kan je al een behoorlijk deel van de codecvragen in één keer doorverwijzen.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_12288037
    Na een dagje nadenken en geen tegenbericht van Slarioux (is die mail wel aangekomen?), maak ik het topic dan toch maar sticky. Ik was er heilig van overtuigd dat geen een subforum dit had gedaan (is dit sinds kort of ben ik zo kortzichtig ). Anyway, blijkbaar is het bijna overal zo. Dus in het kader van de uniformiteit gun ik Jordy-B de eer om mij publiekelijk terug in de hoek te zetten.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12291144
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      zondag 10 augustus 2003 @ 18:41:00 #198
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_12339374
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 17:35 schreef Jordy-B het volgende:

    [..]

  • gspot gebruiken.
  • Kijken welke codecs gebruikt worden voor de film.
  • Zorgen dat deze codecs aanwezig zijn.

  • Als je dus mijn post had gelezen in het desbetreffende topic, had je kunnen lezen dat ik G-spot al gebruikt had en ik heb zelfs de boodschap die G-spot mij gaf opgeschreven....... maar
    WTF is het nut van een [schreeuw-modus]FEEDBACK[/schreeuw-modus] topic als er geen reactie komt... wat dus ook wel eens FEEDBACK wordt genoemd.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Euh....?
    pi_12339468
    Fijn dat je zo lekker snel reageert...

    Als je verteld wordt dat de driver niet juist geïnstalleerd is, wat denk je dat je dan moet doen?

    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      zondag 10 augustus 2003 @ 18:57:15 #200
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_12339615
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2003 18:47 schreef Jordy-B het volgende:
    Fijn dat je zo lekker snel reageert... poging tot grap?

    Als je verteld wordt dat de driver niet juist geïnstalleerd is, wat denk je dat je dan moet doen? opnieuw installeren meestal, maar dat heb ik dus ook al gedaan..... en het is denk ik niet de bedoeling om hier de oplossing te bespreken, maar in het topic dat is dichtgegooid en waar geen reactie op wordt gegeven


    Euh....?
    pi_12339635
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2003 18:41 schreef Marvin het volgende:
    WTF is het nut van een [schreeuw-modus]FEEDBACK[/schreeuw-modus] topic als er geen reactie komt... wat dus ook wel eens FEEDBACK wordt genoemd.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Het topic is gesloten door Slarioux, dus ik heb niet gereageerd omdat ik op zijn reactie heb gewacht. Maar ik heb dit weekend pas gezien dat hij een weekje op vakantie is dus vandaar dat hij niet heeft gereageerd. Heb dus even geduld tot volgende week, wanneer hij weer terug is.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 11 augustus 2003 @ 16:03:18 #202
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_12358775
    kan iemand in dit topic de reacties van Goliath kutnewbie effe weghalen ofzo?
    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_12359947
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2003 18:57 schreef Marvin het volgende:

    [..]


    reageren op quotes gebeurt doogaans BUITEN de quote, omdat het anders wegvalt.

    En nee, het was geen grap, want je reactie op mijn reactie duurde vier dagen. (en da's lang)

    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      maandag 11 augustus 2003 @ 19:38:37 #204
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12363066
    Marvin:

    zoals ik al in het topic zei, zou je meer dan genoeg moetn hebben aan de tips in het topic. meer dan genoeg tips worden gegeven en daar zou je een heel eind mee moeten komen. mocht dat niet lukken, open een nieuw topic en beschrijf uitgebreid wat je wel en niet hebt gedaan om het op te lossen. dan kom je ws het verst en heb je sneller antwoord.

    * Slarioux is op vakantie, tiept dit vanaf een rotPC dus vergeef mn spelling

      maandag 11 augustus 2003 @ 19:42:11 #205
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12363191
    overigens, er komt binnenkort een uitgebreide anti spyware FAQ, als ik thuis bén, ws donderdag, maak ik hem af
    pi_12366266
    Idee: kan er niet een van die RPC-meuk-topics sticky gemaakt worden of hoe dat ook moge heten, iig zodat erin gepost kan worden dus, komen vrij veel topics over..
    pi_12366741
    Is het niet een goed idee om ff een sticky te maken voor dat RPC probleem waar zoveel topics over worden geopend? Hebben ze op GoT ook gedaan, en dat werkt wel ok. Als de mods geen zin hebben wil ik opzich ook nog wel wat typen.
    pi_12366752
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2003 22:09 schreef veldmuis het volgende:
    Idee: kan er niet een van die RPC-meuk-topics sticky gemaakt worden of hoe dat ook moge heten, iig zodat erin gepost kan worden dus, komen vrij veel topics over..
    damn you
    pi_12374430
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2003 16:03 schreef iemoe het volgende:
    kan iemand in dit topic de reacties van Goliath kutnewbie effe weghalen ofzo?
    Gedaan.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12374524
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2003 22:24 schreef Solomon het volgende:
    Is het niet een goed idee om ff een sticky te maken voor dat RPC probleem waar zoveel topics over worden geopend? Hebben ze op GoT ook gedaan, en dat werkt wel ok. Als de mods geen zin hebben wil ik opzich ook nog wel wat typen.
    Jij mag van mij een RPC verhaaltje schrijven.

    -edit-
    Oops, is al gedaan blijkbaar.

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:48:36 #211
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_12394510
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2003 09:55 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Gedaan.


    dank je
    - roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_12423871
    Voor elke zouteloze Apple nieuwsdump die cigarkneus hier nog doet, ga ik 2 Microsoft nieuwsdumps posten vanaf nu.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      donderdag 14 augustus 2003 @ 11:08:14 #213
    34813 Jerommeke.nl
    Jorasho.nl zul je bedoelen.
    pi_12424279
    Ik gebruik wel Macs maar vind die posts van cigarman over ieder dingetje waar Apple maar in voorkomtook zo langzamerhand wel erg irritant worden.

    Zouden de DIG-mods misschien cigarman hierop aan kunnen spreken, want hij pleziert hier niemand mee, hoogstens zichzelf, maar daar lijkt me een forum niet voor bedoeld.

    pi_12435640
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2003 10:47 schreef Jarno het volgende:
    Voor elke zouteloze Apple nieuwsdump die cigarkneus hier nog doet, ga ik 2 Microsoft nieuwsdumps posten vanaf nu.
    Ik was vandaag bijna niet online, maar er is ondertussen een uitwisseling van emails op gang gekomen. Even afwachten hoe mijn email ontvangen wordt.

    En Jarno, kan je niet beter over microcontrollers gaan posten of zo, dat is natuurlijk veel leuker.

    maar ik begrijp de woede

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12445673
    snap er niks van
    Schopje Games?
    Zijn er na 12-en geen dig-mods/gm aanwezig?

    [Dit bericht is gewijzigd door Just-Dennis op 15-08-2003 01:17]

    Over onderschrift valt niet te twisten
    pi_12450182
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 00:54 schreef Just-Dennis het volgende:
    snap er niks van
    Schopje Games?
    Zijn er na 12-en geen dig-mods/gm aanwezig?
    Hij is op slot gezet door Slarioux.

    En ik was gisteren uit eten/drinken met collega's, dus was er de hele avond niet.

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12450994
    Hulde voor het centrale apple topic! (Zeg het maar even hier dan vervuil ik niet direct het topic)
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 11:29:10 #218
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12451631
    Ik had een feestje, zag na afloop je post, heb hem op slot gegooid en ben naar bed gegaan
    pi_12454223
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 11:29 schreef Slarioux het volgende:
    Ik had een feestje, zag na afloop je post, heb hem op slot gegooid en ben naar bed gegaan
    Is goed hoor Als het maar gezellig was
    Over onderschrift valt niet te twisten
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:06:37 #220
    12200 r0ck3t
    Dikke veter
    pi_12457155
    Kan dit topic van mij Het grote Digitale Video Camera topicverplaatst worden naar fotografie, denk toch een betere afdeling
    Hoi
    pi_12458450
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 15:06 schreef r0ck3t het volgende:
    Kan dit topic van mij Het grote Digitale Video Camera topicverplaatst worden naar fotografie, denk toch een betere afdeling
    Ik wacht even op een antwoord van een FOT mod.
    Ik weet namelijk niet of ze hem willen hebben.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:54:51 #222
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12458485
    Je verhaal staat bij deze in de FAQ iig, hulde
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:02:00 #223
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_12465687
    waarom worden de alt.nl.kabel.athome topics gesloten?? het zijn toch leuke discussies?? beter op onzin verder??
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:07:53 #224
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_12465843
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 21:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    waarom worden de alt.nl.kabel.athome topics gesloten?? het zijn toch leuke discussies?? beter op onzin verder??
    Waarom niet in anka zelf?
    pi_12466609
    Mirc

    Mag het?

    Over onderschrift valt niet te twisten
    pi_12466751
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 21:35 schreef Just-Dennis het volgende:
    Mirc

    Mag het?


    Nee is het antwoord.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12466765
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 21:39 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Nee is het antwoord.


    Dacht ik al
    Over onderschrift valt niet te twisten
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:46:18 #228
    12200 r0ck3t
    Dikke veter
    pi_12466905
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 15:53 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Ik wacht even op een antwoord van een FOT mod.
    Ik weet namelijk niet of ze hem willen hebben.


    Al antwoord?
    Hoi
    pi_12467056
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 21:46 schreef r0ck3t het volgende:

    [..]

    Al antwoord?


    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 15:54 schreef Slarioux het volgende:
    Je verhaal staat bij deze in de FAQ iig, hulde
    Digital Corner - Frequently Asked Questions

    of ging het om wat anders

    [Dit bericht is gewijzigd door Just-Dennis op 15-08-2003 21:55]

    Over onderschrift valt niet te twisten
    pi_12467084
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 21:46 schreef r0ck3t het volgende:

    [..]

    Al antwoord?


    Helaas nog niet. De vraag staat in het speciale Crew-Forum en daar zie ik nog geen antwoord.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12467334
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 21:53 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Helaas nog niet. De vraag staat in het speciale Crew-Forum en daar zie ik nog geen antwoord.


    Dat verhaal over digitale videocamera's heeft Slarioux toch in de FAQ gezet?
    Over onderschrift valt niet te twisten
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:11:24 #232
    12200 r0ck3t
    Dikke veter
    pi_12467489
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 22:04 schreef Just-Dennis het volgende:

    [..]

    Dat verhaal over digitale videocamera's heeft Slarioux toch in de FAQ gezet?


    Ik vroeg alleen om een topic verplaatsing
    Hoi
      zaterdag 16 augustus 2003 @ 02:40:26 #233
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12472891
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 22:04 schreef Just-Dennis het volgende:

    [..]

    Dat verhaal over digitale videocamera's heeft Slarioux toch in de FAQ gezet?


    Ja, maar dat was gratis .
    pi_12476501
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 22:11 schreef r0ck3t het volgende:

    [..]

    Ik vroeg alleen om een topic verplaatsing


    Hij staat nu in FOT.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      zondag 17 augustus 2003 @ 15:12:41 #235
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_12500191
    over mijn topic (DC++)

    Dat gaat toch niet over warez?

    Normaal kan je hier ook met andere users ook praten over kazaa en dat is toch gewoon precies hetzelfde?

    Kazaa is een programma om te downloaden en DC is een programma om te downloaden.

    Ik weet niet hoe je op warez komt.

    edit: DC++

    Camera 1... 1!
      zondag 17 augustus 2003 @ 15:14:09 #236
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12500219
    Op hubs staan warez, de meeste mensen gebruiken aziatische hubs niet op vakantiefoto's te delen, dus vandaar .
      zondag 17 augustus 2003 @ 15:19:07 #237
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_12500309
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2003 15:14 schreef Slarioux het volgende:
    Op hubs staan warez, de meeste mensen gebruiken aziatische hubs niet op vakantiefoto's te delen, dus vandaar .
    toch vind ik het raar.... het blijft een programma
    Camera 1... 1!
      zondag 17 augustus 2003 @ 15:50:41 #238
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12501040
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2003 15:19 schreef 2Mini het volgende:

    [..]

    toch vind ik het raar.... het blijft een programma


    True, maar het blijven ook warez natuurlijk.
    pi_12502265
    Kan bestand niet deleten

    Beetje dubbel?

    Over onderschrift valt niet te twisten
      zondag 17 augustus 2003 @ 17:24:35 #240
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12503279
    En dicht.
      zondag 17 augustus 2003 @ 17:49:26 #241
    39156 El_Diablo
    To be concluded...
    pi_12503786
    * klik *

    Waarom is mijn mooie zwarte desktop niet meer zichtbaar?
    Het is toch Het grote enige echte 'post je desktop' topic!

    Doe ik dat, en dan wordt mijn post door Slarioux op 17-08-2003 17:21 gewijzigd.
    WAAROM?????

    This place requires no physical fitness program:
    Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
    knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
      zondag 17 augustus 2003 @ 17:52:22 #242
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12503834
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2003 17:49 schreef El_Diablo het volgende:
    * klik *

    Waarom is mijn mooie zwarte desktop niet meer zichtbaar?
    Het is toch Het grote enige echte 'post je desktop' topic!

    Doe ik dat, en dan wordt mijn post door Slarioux op 17-08-2003 17:21 gewijzigd.
    WAAROM?????


    Lees de openingspost nog eens goed, en dan met name dit stukje:
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2003 13:40 schreef Slarioux het volgende:
    En resize die screenshots!
    Dat staat er niet voor niets. En dan wordt een gigantische zwarte desktop doormij geëdit, omdat je de layout er ontzettend mee vernaggelt.
      zondag 17 augustus 2003 @ 18:07:01 #243
    39156 El_Diablo
    To be concluded...
    pi_12504091
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2003 17:52 schreef Slarioux het volgende:
    -knip-
    Zo groot is tie volgens mij niet.
    http://www.eenbergen.com/test/Desktop2.JPG

    andere zijn groter.
    http://www.eenbergen.com/test/desktop3.JPG

    Maar goed, als je daar niet tegen kunt. Prima.

    This place requires no physical fitness program:
    Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
    knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
      zondag 17 augustus 2003 @ 18:10:55 #244
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12504159
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2003 18:07 schreef El_Diablo het volgende:

    [..]

    Zo groot is tie volgens mij niet.
    http://www.eenbergen.com/test/Desktop2.JPG

    andere zijn groter.
    http://www.eenbergen.com/test/desktop3.JPG

    Maar goed, als je daar niet tegen kunt. Prima.


    Filesize is wat anders dan resolutie hoor. En een te grote resolutie, daar kan ik idd niet tegen.
    pi_12535348
    Ben jij een Webmaster van het Jaar ?
    100% verkapte spam, met 30 dagen niet goed geld terug garantie.
      maandag 18 augustus 2003 @ 23:15:43 #246
    39279 Short_stop
    Oudere jongere...
    pi_12537648
    Hallo,

    Door de problemen met de t.net server is het plaatje in de openingspost van [i-mode] NEC N341i een kruisje geworden. Zou een van de mods zo vriendelijk willen zijn die link even te veranderen in http://www.tweakers.net/ext/f/9509/full.jpg zodat er weer een plaatje staat, ik kan zelf namelijk niet meer editen en zo...

    Onwijs bedankt alvast!!

      dinsdag 19 augustus 2003 @ 00:00:16 #247
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12538963
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2003 22:04 schreef veldmuis het volgende:
    Ben jij een Webmaster van het Jaar ?
    100% verkapte spam, met 30 dagen niet goed geld terug garantie.
    Gooi hem straks dicht, ben niet thuis dus kan niet modden.
    pi_12540142
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2003 00:00 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    Gooi hem straks dicht, ben niet thuis dus kan niet modden.


    Hij is al dicht.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_12540174
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2003 23:15 schreef Short_stop het volgende:
    Hallo,

    Door de problemen met de t.net server is het plaatje in de openingspost van [i-mode] NEC N341i een kruisje geworden. Zou een van de mods zo vriendelijk willen zijn die link even te veranderen in http://www.tweakers.net/ext/f/9509/full.jpg zodat er weer een plaatje staat, ik kan zelf namelijk niet meer editen en zo...

    Onwijs bedankt alvast!!


    Done
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      dinsdag 19 augustus 2003 @ 01:29:43 #250
    39279 Short_stop
    Oudere jongere...
    pi_12541175
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2003 00:43 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Done


    Dankjewel!!
    pi_12589872
    Alle 3 op slot, slarioux?
    pi_12589888
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 22:40 schreef SuperUli het volgende:
    Alle 3 op slot, slarioux?
    Ik heb er 2 op slot gezet........
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      woensdag 20 augustus 2003 @ 22:40:54 #253
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_12589897
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 22:40 schreef SuperUli het volgende:
    Alle 3 op slot, slarioux?
    idd, was ik net klaar met mijn post hadtie ze alle 3 op slot gekeilt
    pi_12589918
    Whehehe. .

    Slarioux gooide per ongeluk die laatste op slot.

    pi_12589934
    en weer open
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      woensdag 20 augustus 2003 @ 22:48:20 #256
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_12590206
    *slot*

    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      woensdag 20 augustus 2003 @ 22:50:26 #257
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_12590306
    Unstickied.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')