abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179064304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:31 schreef Oceanier het volgende:
Een hoop druktemakers en betweters hiero die allemaal wel ff denken welke verhalen wel en welke verhalen niet waar zijn (opvallend veel in het voordeel van de staat trouwens). Lijkt wel of iedereen helderziend is, Derrek Ogilvie en Char is it the A B or C en she watches over you she told me she gave you her ring zijn er niks bij lOl.

De enige twee dingen hier die boeiend zijn in deze zaak zijn de vragen

- waarom alweer nieuwe en steeds meer mariniers de staat beschuldigen van leugens.

- en of de staat toch heeft gelogen en opdracht heeft gegeven om te doden wat in strijd is met internationale regels.
Als je een trein gaat kapen en daarmee mensen in gevaar brengt moet je niet piepen als je wordt door geschoten. :')

Risico van het vak.

Er is al veel te veel tijd en geld verknoeid aan deze onzin.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179064379
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je een trein gaat kapen en daarmee mensen in gevaar brengt moet je niet piepen als je wordt door geschoten. :')

Risico van het vak.

Er is al veel te veel tijd en geld verknoeid aan deze onzin.
Wat boeit mij dat nou weer. Vermoeiend, maar zoals ik al zei, ben ik geinteresseerd in maar 2 dingen. Zie vorige bericht.
West-Melanesia
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:38:49 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179064395
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:31 schreef Oceanier het volgende:

- waarom er alweer nieuwe en steeds meer mariniers de staat beschuldigen van leugens.

- en of de staat toch heeft gelogen en opdracht heeft gegeven om te doden wat in strijd is met internationale regels.
Ik heb gehoord van de buurman dat zijn aangetrouwde nicht had gehoord tijdens een etentje dat van Agt "shoot to kill" heeft gezegd...

Ik heb dit doorgegeven aan Zegveld en volgende week moet ik getuigen... :')
pi_179064403
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb gehoord van de buurman dat zijn aangetrouwde nicht had gehoord tijdens een etentje dat van Agt "shoot to kill" heeft gezegd...

Ik heb dit doorgegeven aan Zegveld en volgende week moet ik getuigen... :')
Ja als het je niet boeit wat doe je hier dan nog. Blijkbaar raakt het je ofzo.
West-Melanesia
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:45:33 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179064713
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat precies is jouw functie in dit geheel?
Wat is prcies je functie in dit geheel omg hahaha. Hey Gijs je kan er niet tegen he, de twee belangrijke kritische vragen van deze zaak aan de staat. Had je familieleden in de trein?
West-Melanesia
  donderdag 10 mei 2018 @ 16:16:20 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179064914
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wat is prcies je functie in dit geheel omg hahaha. Hey Gijs je kan er niet tegen he, de twee belangrijke kritische vragen van deze zaak aan de staat. Had je familieleden in de trein?
Je kunt toch wel beter? -O-
pi_179066910
quote:
Een hoop druktemakers en betweters hiero die allemaal wel ff denken te weten welke verhalen wel en welke verhalen niet waar zijn (opvallend veel in het voordeel van de staat trouwens). Lijkt wel of iedereen helderziend is, Derrek Ogilvie en Char is it the A B or C she watches over you she told me she gave you her ring zijn er niks bij lOl.

- waarom er alweer nieuwe en steeds meer mariniers de staat beschuldigen van leugens.

Hoe betrouwbaar is het menselijk geheugen na ruim 40 jaar?
Hoe is de opdracht/missie geformuleerd en hoe heeft iedere marinier deze geïnterpreteerd?

Stel dat een commandant zegt: Beëindig gijzeling en breng de gijzelaars zo snel mogelijk in veiligheid.
Dat kan op 1001 manieren worden geïnterpreteerd.
pi_179069188
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:38 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Hoe is de opdracht/missie geformuleerd en hoe heeft iedere marinier deze geïnterpreteerd?

Stel dat een commandant zegt: Beëindig gijzeling en breng de gijzelaars zo snel mogelijk in veiligheid.
Inderdaad na 40 jaar. Je slaat de spijker op zijn kop. Precies daarom maken die twee vragen deze zaak zo boeiend.
West-Melanesia
pi_179069214
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je kunt toch wel beter? -O-
Voor jou zeker? Ik wil je sensitive strings niet nog meer raken haha.
West-Melanesia
  donderdag 10 mei 2018 @ 19:29:19 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179069270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:38 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Maar er blijven van die 1001 manieren precies nul over en is het geheugen helemaal niet relevant als je nooit een opdracht hebt gekregen want ze waren simpelweg niet aanwezig bij de gijzeling...
  donderdag 10 mei 2018 @ 19:30:48 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179069377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar er blijven van die 1001 manieren precies nul over en is het geheugen helemaal niet relevant als je nooit een opdracht hebt gekregen want ze waren simpelweg niet aanwezig bij de gijzeling...
Je snapt precies niks van wat je in de afgelopen 2 dagen eigenlijk al geleerd zou moeten hebben. Je trekt conclusies die grotendeels gebaseerd zijn op je eigen speculatie maar brengt het naar voren alsof het voor 100% een feit is terwijl dat juist helemaal niet zo hoeft te zijn. Helaas kunnen wij mensen in deze functies hier niet veel mee en roept het juist nog meer vragen op.
West-Melanesia
  donderdag 10 mei 2018 @ 19:38:50 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179069453
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je snapt precies niks van wat je in de afgelopen 2 dagen eigenlijk al geleerd zou moeten hebben. Je trekt conclusies die grotendeels gebaseerd zijn op je eigen speculatie maar brengt het naar voren alsof het voor 100% een feit is.
Oh, je wil zeggen dat het geen feit is dat die nieuwe "getuigen" niet bij die gijzeling betrokken waren?

quote:
Helaas kunnen wij mensen in deze functies hier niet veel mee en roept het juist nog meer vragen op.
Vragen die al lang beantwoord waren? Dat soort vragen bedoel je?
pi_179069561
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, je wil zeggen dat het geen feit is dat die nieuwe "getuigen" niet bij die gijzeling betrokken waren?

[..]

Vragen die al lang beantwoord waren? Dat soort vragen bedoel je?
Nee fout. Wat ik wil zeggen snapt u toch niet.

Vragen die zoals de op dit moment nog spelende vragen in deze zaak uiterst interressant zijn. Zo interressant dat u maar achter me aan blijft lopen wrm weet ik niet. Zal wel iets met “de snaar” te maken hebben. Het is sensible en het is touchable
West-Melanesia
  donderdag 10 mei 2018 @ 19:49:45 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179069739
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee fout. Wat ik wil zeggen snapt u toch niet.

Vragen die zoals de op dit moment nog spelende vragen in deze zaak uiterst interressant zijn. Zo interressant dat u maar achter me aan blijft lopen wrm weet ik niet. Zal wel iets met “de snaar” te maken hebben. Het is sensible en het is touchable
_O- _O-
pi_179069806
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- _O-
;)
West-Melanesia
pi_179074438
quote:
Een hoop druktemakers en betweters hiero die allemaal wel ff denken te weten welke verhalen wel en welke verhalen niet waar zijn (opvallend veel in het voordeel van de staat trouwens). Lijkt wel of iedereen helderziend is, Derrek Ogilvie en Char is it the A B or C she watches over you she told me she gave you her ring zijn er niks bij lOl.

quote:
1. Omdat dit bejaarde heertjes betreft die in hun jonge jaren veel aandacht en respect kregen vanwege hun deelname aan de mariniers maar nu na het klimmen der jaren niet meer. Behalve als je een onconventionele mening uit. Dan ben je dezelfde avond nog te gast bij "Pauw". En die "getuigen" die tegen de Staat ageren moeten steeds "verder weg" worden gezocht. Het zijn inmiddels ex-mariniers die de geruchten van het "executie-bevel" uit de derde of vierde hand hebben moeten horen. Kortom onze Liesbeth Zegveld kan oneindig doorprocederen. En ze zal zo langzamerhand wel niet meer betaald worden door de Molukse nabestaanden, dus Henk en Ingrid mogen de portemonnee blijven trekken.

2. In NL heerst een hardnekkige "weg met ons"-cultuur. Met name ons koloniale schuldgevoel (gedeeltelijk terecht) speelt ons parten. Dus blijven we maar doormodderen met deze samenzweringstheorie.

3. Er is altijd een neiging om een samenzweringstheorie levend te houden. Ook dan mag je aanschuiven bij "Pauw". Net zoiets als dat er in de VS mensen zijn die 9/11 een inside job vinden.

quote:
Dan stel ik nogmaals de vraag hoe het kan dat er 3 van de 9 gijzelnemers bij "De Punt" ongedeerd zijn gebleven en nota bene alle gijzelnemers bij de School in Bovensmilde?

In hoeverre zouden nu ook nabestaanden van een Duitse soldaat mogen procederen tegen de leiders van de geallieerden destijds tijdens WO II. Wellicht is er een Duitse soldaat geweest die vanuit zijn bunker aan de Normandische kust driftig met zijn witte zakdoek heeft gezwaaid. Het is echter mogelijk dat door de consternatie dit misschien niet voor elke geallieerde militair zichtbaar was, en dan wil het wel eens gebeuren dat er zomaar een kogel richting die Duitse soldaat werd afgevuurd. Of een kanonskogel vanuit een schip een eindje verderop in zee. Een ongeval met de dood tot gevolg is dan niet uit te sluiten.

Eenzelfde consternatie vond toch ook plaats in 1977 bij de bestorming van de trein.

Zoals ik al eerder memoreerde kun je in de film "The Longest Day" horen dat de geallieerde bevelhebber gespeeld door John Wayne de manschappen toespreekt met "Send them to hell". Dat werd destijds ook niet opgevat als officiële Rules Of Engagement, gezien toch nog het grote aantal Duitse krijgsgevangenen dat de slag bij Normandië wel heeft overleefd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179075335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

2. In NL heerst een hardnekkige "weg met ons"-cultuur.
Welnee... dat is een nationalistische platte verklaring van kritiek die men niet kan verwerken, omdat men dat voelt als een beschadiging van het nationale ego.... de eigen ego dus omdat men zich identificeert met de natie.

quote:
Met name ons koloniale schuldgevoel (gedeeltelijk terecht) speelt ons parten. Dus blijven we maar doormodderen met deze samenzweringstheorie.
Welke samenzweringtheorie ? Het idee dat er ergens vanuit de regering een opdracht is gegeven tot executie van kapers, cq een aanvalsplan met die bedoeling
Dat is zelf toegegeven door de minister president Den Uyl
pi_179076290
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welnee... dat is een nationalistische platte verklaring van kritiek die men niet kan verwerken, omdat men dat voelt als een beschadiging van het nationale ego.... de eigen ego dus omdat men zich identificeert met de natie.

[..]

Welke samenzweringtheorie ? Het idee dat er ergens vanuit de regering een opdracht is gegeven tot executie van kapers, cq een aanvalsplan met die bedoeling
Dat is zelf toegegeven door de minister president Den Uyl
O ja? Den Uyl. Heb je een bron. Is er een YouTube filmpje waar dat uit de mond van Den Uyl komt.
En nogmaals: Waarom hebben 3 van de 9 gijzelnemers het overleefd in de trein?
En nota bene alle gijzelnemers bij de school?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179076606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

O ja? Den Uyl. Heb je een bron. Is er een YouTube filmpje waar dat uit de mond van Den Uyl komt.
Geen film gezien, wel een artikel waarin beschreven staat dat hij dat zei. Toen had men nog geen youtube en krantenjournalisten schreven citaten op of deden een bandopname.

Ken jij dit feit niet ?

quote:
Executie, liquidatie of een andere opdracht die de militairen meekregen: daar reppen de notulen niet over. In de eerste ministerraad na de actie gebruikt Den Uyl het woord dat sindsdien de officiële lezing is: uitschakelen. Tien jaar later zegt hij vlak voor zijn dood: 'Het was een executie, van mensen in overtreding, maar het blijft een executie.'
https://www.volkskrant.nl(...)ere-zorgen~b72c13ce/

[ Bericht 30% gewijzigd door Bluesdude op 10-05-2018 22:54:52 ]
pi_179076832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

1. Omdat dit bejaarde heertjes betreft die in hun jonge jaren veel aandacht en respect kregen vanwege hun deelname aan de mariniers maar nu na het klimmen der jaren niet meer. Behalve als je een onconventionele mening uit. Dan ben je dezelfde avond nog te gast bij "Pauw". En die "getuigen" die tegen de Staat ageren moeten steeds "verder weg" worden gezocht. Het zijn inmiddels ex-mariniers die de geruchten van het "executie-bevel" uit de derde of vierde hand hebben moeten horen. Kortom onze Liesbeth Zegveld kan oneindig doorprocederen. En ze zal zo langzamerhand wel niet meer betaald worden door de Molukse nabestaanden, dus Henk en Ingrid mogen de portemonnee blijven trekken.

2. In NL heerst een hardnekkige "weg met ons"-cultuur. Met name ons koloniale schuldgevoel (gedeeltelijk terecht) speelt ons parten. Dus blijven we maar doormodderen met deze samenzweringstheorie.

3. Er is altijd een neiging om een samenzweringstheorie levend te houden. Ook dan mag je aanschuiven bij "Pauw". Net zoiets als dat er in de VS mensen zijn die 9/11 een inside job vinden.

[..]

Dan stel ik nogmaals de vraag hoe het kan dat er 3 van de 9 gijzelnemers bij "De Punt" ongedeerd zijn gebleven en nota bene alle gijzelnemers bij de School in Bovensmilde?

In hoeverre zouden nu ook nabestaanden van een Duitse soldaat mogen procederen tegen de leiders van de geallieerden destijds tijdens WO II. Wellicht is er een Duitse soldaat geweest die vanuit zijn bunker aan de Normandische kust driftig met zijn witte zakdoek heeft gezwaaid. Het is echter mogelijk dat door de consternatie dit misschien niet voor elke geallieerde militair zichtbaar was, en dan wil het wel eens gebeuren dat er zomaar een kogel richting die Duitse soldaat werd afgevuurd. Of een kanonskogel vanuit een schip een eindje verderop in zee. Een ongeval met de dood tot gevolg is dan niet uit te sluiten.

Eenzelfde consternatie vond toch ook plaats in 1977 bij de bestorming van de trein.

Zoals ik al eerder memoreerde kun je in de film "The Longest Day" horen dat de geallieerde bevelhebber gespeeld door John Wayne de manschappen toespreekt met "Send them to hell". Dat werd destijds ook niet opgevat als officiële Rules Of Engagement, gezien toch nog het grote aantal Duitse krijgsgevangenen dat de slag bij Normandië wel heeft overleefd.
Oei, foei mariniers, jullie komen aandacht te kort. Pauw gaat jullie geen filmcarriere bezorgen ofzo dus terug achter de geraniums lol. Zou wel wat zijn als die theorie zou kloppen lol. Maargoed, een beetje erg vergezocht allemaal.

Ff over je vraag over de overlevenden. Dat er overlevenden zijn kan natuurlijk ook het gevolg zijn van een mislukt vermeend executiebevel, maar dat was volgens mij al een paar honderd berichten terug eerder gezegd door iemand.
West-Melanesia
pi_179077094
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oei, foei mariniers, jullie komen aandacht te kort. Pauw gaat jullie geen filmcarriere bezorgen ofzo dus terug achter de geraniums lol. Zou wel wat zijn als die theorie zou kloppen lol. Maargoed, een beetje erg vergezocht allemaal.

Ff over je vraag over de overlevenden. Dat er overlevenden zijn kan natuurlijk ook het gevolg zijn van een mislukt vermeend executiebevel, maar dat was volgens mij al een paar honderd berichten terug eerder gezegd door iemand.
Er zijn er iets te veel geweest die het hebben overleefd. De mariniers hadden ze gemakkelijk allemaal met duidelijke schoten kunnen uitschakelen. Feit is dat dit niet is gebeurd.

Nee, dit is een zoveelste poging om de zaak om te draaien en de Nederlandse staat de zwarte piet toe te schuiven.

Igv de kapingen zijn de klootzakken die burgers hebben geëxecuteerd, onschuldige mensen dagen gegijzeld hebben de foute jongens. Ze blijven dat.
Whatever...
pi_179077264
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er zijn er iets te veel geweest die het hebben overleefd. De mariniers hadden ze gemakkelijk allemaal met duidelijke schoten kunnen uitschakelen. Feit is dat dit niet is gebeurd.

Nee, dit is een zoveelste poging om de zaak om te draaien en de Nederlandse staat de zwarte piet toe te schuiven.

Igv de kapingen zijn de klootzakken die burgers hebben geëxecuteerd, onschuldige mensen dagen gegijzeld hebben de foute jongens. Ze blijven dat.
Nope, misschien stonden de overlevenden wel met handen in de lucht tussen de passagiers in en zouden er anders teveel getuigen zijn van een executie waardoor de mariniers zich wel moesten inhouden. Of misschien kregen de mariniers last van hun geweten en luisterden ze niet naar hun superieuren zoals de marinier van afgelopen week verklaarde. Mogelijkheden zat dus voor een mislukt vermeend executiebevel.

Misschien is het juist wel verstandig om rekening te houden met de mogelijkheid dat de staat inderdaad weleens de zwarte piet zou kunnen zijn.

Dat laatste is voor ze zoveelste keer niet relevant.
West-Melanesia
pi_179077447
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nope, misschien stonden de overlevenden wel met handen in de lucht tussen de passagiers in en zouden er anders teveel getuigen zijn van een executie waardoor de mariniers zich wel moesten inhouden. Of misschien kregen de mariniers last van hun geweten en luisterden ze niet naar hun superieuren zoals de marinier van afgelopen week verklaarde. Mogelijkheden zat dus voor een mislukt vermeend executiebevel.

Dat laatste is voor ze zoveelste keer niet relevant.
Moving the goalposts.

Eerst hadden ze nog mensen geëxecuteerd. Dat is niet bewezen.

Nu zouden ze wel met die orders de trein in zijn gegaan en de school. Er zijn veel te weinig doden gevallen voor zulke orders. Mariniers zijn echt niet zulke prutsers.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')