abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176513742
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe is het met jou?
Goed! Ik ben nog nooit zo lang zwanger geweest, alweer 36 weken :D
Heb de hele week al last van wat krampen in de middag en avond, maar verder gebeurt er nog weinig. Ben héél benieuwd wanneer ze komt!
pi_176513866
Succes Loj en Cass!
pi_176513996
Succes Loj en Cass! Ik duim voor mooie echo’s *; .

Aventura, ik had daar dus echt wat van gezegd. Al is het tegen de verpleging. Je ligt niet voor niks in t ziekenhuis, dan moet je op z’n minst rustig kunnen slapen... Heb je je kamergenote nog aangesproken?

Hier nog 2 nachtjes tot de echo, ik tel echt af. Hoop zo dat alles goed is!
Verder voel ik me vooral belabberd. Oh. En mijn broeken passen niet meer, terwijl mijn positiebroeken nog te ruim zitten.. Niet handig.
  Moderator / Colorchick maandag 15 januari 2018 @ 09:33:45 #129
382129 crew  Donna
pi_176514038
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:18 schreef Cassandra87 het volgende:

Zometeen om kwart voor 10 echo, officiële intake met vk en gesprek met gyn (standaard bij ons zkh) hopelijk is er nog tijd voor een plan van aanpak en officiële overdracht.
Ik droomde vannacht dat 1 baby voorbeeldig groeit maar dat de andere toch achterblijft/vruchtzak te klein/gewoon niet goed en dat we definitief te horen kregen dat die zou afstoten ;(
Ik duim heel hard voor een prachtige echo met 2 mooie actieve mini's! O+

Die dromen zijn echt killing.
  Moderator / Colorchick maandag 15 januari 2018 @ 09:34:45 #130
382129 crew  Donna
pi_176514046
Aventura, lekker dan zo'n vrouw bij je op de kamer. Je hebt je rust wel nodig. Ik zou het ook melden bij de verpleging. :{w
  maandag 15 januari 2018 @ 09:37:41 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176514073
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:29 schreef silliegirl het volgende:
Oh. En mijn broeken passen niet meer, terwijl mijn positiebroeken nog te ruim zitten.. Niet handig.
Dat probleem had ik ook, maar de MAMA Super Skinny Jeans van H&M pas ik dus wel heel goed (gewoon in eigen maat bestellen).
  Moderator / Colorchick maandag 15 januari 2018 @ 09:40:35 #132
382129 crew  Donna
pi_176514098
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook, maar de MAMA Super Skinny Jeans van H&M pas ik dus wel heel goed (gewoon in eigen maat bestellen).
Ja me 2, dat zijn echt mijn favoriete broeken!
pi_176514224
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met een geboortefotograaf! JufMariska was bij mijn bevalling. In het bevallingentopic vind je wel wat foto's (in een spoiler). Wat het kost weet ik niet precies (het was haar kraamcadeau aan ons O+ O+) maar volgens mij moet je wel rekenen op een bedrag van rond de 800 euro.
Wel iets meer. Tenminste, degenen die ik heb gezien/gevraagd waren 1000 en 1300. Ik zou het echt graag willen, net als een zwangerschapsshoot maar ik heb er gewoonweg het geld niet voor door verhuizing/verbouwing/babyuitzet. ;( Misschien dat die zwangerschapsshoot nog wel gaat lukken, daarvoor reken ik op ong 250 euro.

Oh Olivials, 36 wat klinkt dat goed zeg!! Ik gun je nog een hoop extra tijd met baby in je buik. :*

Loj en Cass heel veel succes met de echo’s!!! :*

Kan me voorstellen dat je de dagen en uren aftelt sillie... Neem je nog iemand mee of ga je alleen? Lastig probleem van je broeken :D

Oh Aventura wat klote van je verstoorde nachtrust. -O- Ik zou het proberen bespreekbaar te maken. Jij hebt je rust super hard nodig. Misschien kun je idd voorzichtig informeren of er iets was...? Hoe zijn de metingen nu?

Ik had het in het begin van m’n zwangerschap ook koud, maar ben ook wel weer een koukleum. Rillingen klinkt meer als een aankomend griepje..?

Bella wat fijn dat de jeuk een stuk minder is!! Zijn ze er nu achter wat het was?

Wij hebben dit wknd de babykamer behangen en man heeft het bedje in elkaar gezet. Nu wordt het wel heel echt. O+ En ik heb gekeken naar een drager (Tula Free To Grow) en daarover vragen gesteld in het Draagtopic. O+ Ik krijg ook een draagdoek van iemand (Een Boba Wrap) en nu heb ik opgezocht hoe je die moet knopen en werd helemaal week bij het filmpje en de gedachte dat ik straks mijn eigen baby tegen me aan heb liggen in die doek. O+

Vanavond de tweede cursusavond van Hypnobirthing. Ik wil nog steeds een “verslagje” typen van de eerste avond maar nog niet aan toegekomen. Lang verhaal kort: de eerste sessie was totaal niet zweverig (iets wat je misschien vantevoren denkt bij de naam van de cursus), zelfs mijn oernuchtere man vond het interessant. Ingegaan op de spieren van de baarmoeder, ontsluiting, positieve gedachten over de bevalling. Uitgebreider verhaal binnenkort via laptop.
Vond het wel opvallend/grappig (dus niet negatief bedoeld, meer realitycheck voor mij) dat sommigen niet wisten dat je 10 cm ontsluiting moet hebben voordat de baby geboren kan worden. (Kan het dan ook bij 7 cm? En kan het ook 11 of 12 zijn?) Grappig hoe iedereen anders omgaat met het zwanger zijn. Ik lees alles wat los en vast zit, de ander laat het allemaal op zich af komen.
Dit, dat, alles.
pi_176514330
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:50 schreef Philomijn het volgende:

Kan me voorstellen dat je de dagen en uren aftelt sillie... Neem je nog iemand mee of ga je alleen? Lastig probleem van je broeken :D

Man heeft uiteindelijk e.a. kunnen schuiven en kan nu dus zelf mee, gelukkig :). Hij heeft een collega in vertrouwen genomen en die handelt nu de klachtafspraak af (die collega was eigenlijk vrij) dus man kan later beginnen.
  Moderator / Colorchick maandag 15 januari 2018 @ 09:59:07 #135
382129 crew  Donna
pi_176514344
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Man heeft uiteindelijk e.a. kunnen schuiven en kan nu dus zelf mee, gelukkig :). Hij heeft een collega in vertrouwen genomen en die handelt nu de klachtafspraak af (die collega was eigenlijk vrij) dus man kan later beginnen.
Wat fijn zeg! Veel succes!
pi_176514707
Succes met alle echo dames, een hoop vandaag O+ . Al mijn positiviteit naar jullie!

Ik schommel zo, ik heb het al vaker uitgesproken maar bleh deze zwangerschap maakt me zo zenuwachtig. Ik voel me erg goed, enkel wat moe en koud, darmen die non stop van streek zijn. Het maakt mij zo bang voor een MA of een windei. Ik weet dat het goed kan zitten maar uiteindelijk wel iets wat non stop in mijn hoofd zweeft. Naja, nog 2 weken wachten :s)
♥ J & S
pi_176515068
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Deze zijn echt zo fijn!! Ik paste na mijn ziekenhuisopname geen enkele positiebroek meer, of ja, ze zakten allemaal van mijn gat. Zo'n super skinny online besteld en echt, zo fijn.
Inmiddels had ik er een tweede bij gekocht en die wisselde ik af. En toen kwam man vorige week thuis met nog 2 kleuren dus nu heb ik er 4 (eigenlijk een beetje teveel maar vanwege de sonde maak ik meer kleding vies dan normaal).
Heb 'm nu in lichtblauw, middenblauw, donkerblauw en zwart.
pi_176515093
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:01 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Goed! Ik ben nog nooit zo lang zwanger geweest, alweer 36 weken :D
Heb de hele week al last van wat krampen in de middag en avond, maar verder gebeurt er nog weinig. Ben héél benieuwd wanneer ze komt!
Hoe fijn is dat! Jullie meisje komt straks gewoon keurig afgebakken op de wereld. O+ Zo fijn voor jullie na alles wat jullie hebben meegemaakt!
pi_176515633
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe fijn is dat! Jullie meisje komt straks gewoon keurig afgebakken op de wereld. O+ Zo fijn voor jullie na alles wat jullie hebben meegemaakt!
Straks bereik ik de 42 weken nog, dat zou wat zijn! :D Lief van je :) :*

Nesteldrang is trouwens wel enorm aanwezig. Alles moet schoon, heb zojuist alle vloerbedekking en vloerkleden in huis gereinigd met de stoomreiniger. Needless to say dat die stoomreiniger in het derde trimester is aangeschaft...
pi_176515748
Even tussendoor. Ze doen het uitstekend, stolsel is gehalveerd. Gyn en vk waren optimistisch, geen verhoogd risico op miskraam meer *O* (althans wel iets hoger als bij een eenling maar niet hoger als elke andere tweeling zwangerschap)

Zo blij *O*

pi_176515781
Wat superfijn Cassandra! *O*
pi_176515846
Jaaa wat ontzettend fijn!! *O* *O* *O*
pi_176515863
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:50 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Wel iets meer. Tenminste, degenen die ik heb gezien/gevraagd waren 1000 en 1300. Ik zou het echt graag willen, net als een zwangerschapsshoot maar ik heb er gewoonweg het geld niet voor door verhuizing/verbouwing/babyuitzet. ;( Misschien dat die zwangerschapsshoot nog wel gaat lukken, daarvoor reken ik op ong 250 euro.

Oh Olivials, 36 wat klinkt dat goed zeg!! Ik gun je nog een hoop extra tijd met baby in je buik. :*

Loj en Cass heel veel succes met de echo’s!!! :*

Oh Aventura wat klote van je verstoorde nachtrust. -O- Ik zou het proberen bespreekbaar te maken. Jij hebt je rust super hard nodig. Misschien kun je idd voorzichtig informeren of er iets was...? Hoe zijn de metingen nu?

Ik had het in het begin van m’n zwangerschap ook koud, maar ben ook wel weer een koukleum. Rillingen klinkt meer als een aankomend griepje..?

Bella wat fijn dat de jeuk een stuk minder is!! Zijn ze er nu achter wat het was?

Wij hebben dit wknd de babykamer behangen en man heeft het bedje in elkaar gezet. Nu wordt het wel heel echt. O+ En ik heb gekeken naar een drager (Tula Free To Grow) en daarover vragen gesteld in het Draagtopic. O+ Ik krijg ook een draagdoek van iemand (Een Boba Wrap) en nu heb ik opgezocht hoe je die moet knopen en werd helemaal week bij het filmpje en de gedachte dat ik straks mijn eigen baby tegen me aan heb liggen in die doek. O+

Vanavond de tweede cursusavond van Hypnobirthing. Ik wil nog steeds een “verslagje” typen van de eerste avond maar nog niet aan toegekomen. Lang verhaal kort: de eerste sessie was totaal niet zweverig (iets wat je misschien vantevoren denkt bij de naam van de cursus), zelfs mijn oernuchtere man vond het interessant. Ingegaan op de spieren van de baarmoeder, ontsluiting, positieve gedachten over de bevalling. Uitgebreider verhaal binnenkort via laptop.
Vond het wel opvallend/grappig (dus niet negatief bedoeld, meer realitycheck voor mij) dat sommigen niet wisten dat je 10 cm ontsluiting moet hebben voordat de baby geboren kan worden. (Kan het dan ook bij 7 cm? En kan het ook 11 of 12 zijn?) Grappig hoe iedereen anders omgaat met het zwanger zijn. Ik lees alles wat los en vast zit, de ander laat het allemaal op zich af komen.
Dus je hebt ze geleerd dat het antwoord daarop 'ja' is? :)
pi_176515905
Ik moet teveel terugzoeken om er iets over te kunnen vinden, dus even zo: heeft er iemand ervaring met centering pregnancy? De verloskundigen hier bieden dat aan, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Hoe zijn de ervaringen ermee?
pi_176516104
Cassandra wat fijn *O* O+

Sillie, fijn dat je man mee kan woensdag. Mijn duimen draaien voor je!

quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:16 schreef klaprooss het volgende:
Succes met alle echo dames, een hoop vandaag O+ . Al mijn positiviteit naar jullie!

Ik schommel zo, ik heb het al vaker uitgesproken maar bleh deze zwangerschap maakt me zo zenuwachtig. Ik voel me erg goed, enkel wat moe en koud, darmen die non stop van streek zijn. Het maakt mij zo bang voor een MA of een windei. Ik weet dat het goed kan zitten maar uiteindelijk wel iets wat non stop in mijn hoofd zweeft. Naja, nog 2 weken wachten :s)
Herkenbaar :* Die onzekerheid is echt ruk en de weken duren gewoon lang. Ik probeer ook echt positief te zijn, maar durf ook niet zo goed, want dan ben ik straks heel erg teleurgesteld.
pi_176516128
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:26 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet teveel terugzoeken om er iets over te kunnen vinden, dus even zo: heeft er iemand ervaring met centering pregnancy? De verloskundigen hier bieden dat aan, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Hoe zijn de ervaringen ermee?
Mijn vorige vk-praktijk bood dat aan. Ik ben zo'n trut die dan ontzettend afknapt op het feit dat elke groep daar een teamnaam had van het kaliber 'De puffende persers' en 'De moedercookies' :@ . Maar bij mijn eerste zwangerschap woonde ik nog ergens waar ik de hele stad al kende en bovendien was ik tegelijk zwanger met zo'n beetje al mijn beste vriendinnen. We waren elkaars centering groep, zeg maar.
(Inmiddels ben ik verhuisd naar Zeeland en hier ken ik precies niemand :') Nu zou ik het dus wel overwegen, puur voor de contacten, maar hier wordt het dan weer niet aangeboden.)

Ik denk dat het staat of valt met de groep die je treft en met je eigen sociale incasseringsvermogen. Dat van mij is tamelijk beperkt :'). Ik ben ook niet zo goed in babbeltjes met vreemden en ik heb een enorme afkeer van hihaho-hilarische spelletjes rondom luiers verschonen en babyvoeding proeven; dat was wel hoe ze het daar deden.
Ik begree[ wel dat je de controles gewoon even een-op-een doet met de vk in een aparte ruimte, maar zelf wilde ik gewoon onverdeelde aandacht toentertijd.

Niet zozeer een ervaring als wel een overweging. Dat helpt vast :+.
pi_176516148
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met een geboortefotograaf! JufMariska was bij mijn bevalling. In het bevallingentopic vind je wel wat foto's (in een spoiler). Wat het kost weet ik niet precies (het was haar kraamcadeau aan ons O+ O+) maar volgens mij moet je wel rekenen op een bedrag van rond de 800 euro.
Wat een lief cadeau. O+
pi_176516175
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:40 schreef Jentin het volgende:

[..]

Mijn vorige vk-praktijk bood dat aan. Ik ben zo'n trut die dan ontzettend afknapt op het feit dat elke groep daar een teamnaam had van het kaliber 'De puffende persers' en 'De moedercookies' :@ . Maar bij mijn eerste zwangerschap woonde ik nog ergens waar ik de hele stad al kende en bovendien was ik tegelijk zwanger met zo'n beetje al mijn beste vriendinnen. We waren elkaars centering groep, zeg maar.
(Inmiddels ben ik verhuisd naar Zeeland en hier ken ik precies niemand :') Nu zou ik het dus wel overwegen, puur voor de contacten, maar hier wordt het dan weer niet aangeboden.)

Ik denk dat het staat of valt met de groep die je treft en met je eigen sociale incasseringsvermogen. Dat van mij is tamelijk beperkt :'). Ik ben ook niet zo goed in babbeltjes met vreemden en ik heb een enorme afkeer van hihaho-hilarische spelletjes rondom luiers verschonen en babyvoeding proeven; dat was wel hoe ze het daar deden.
Ik begree[ wel dat je de controles gewoon even een-op-een doet met de vk in een aparte ruimte, maar zelf wilde ik gewoon onverdeelde aandacht toentertijd.

Niet zozeer een ervaring als wel een overweging. Dat helpt vast :+.
Welkom in Zeeland :W (Ik woon daar dus ook).

Eh. Als ik dit zo lees. Geloof ik eigenlijk ook niet dat het iets voor mij is...
pi_176516185
Ik doe CP en ik vind het wel leuk sillie! Mooi moment om extra stil te staan bij de zwangerschap. In mijn groepje zijn er zelfs dames die het voor de tweede keer doen. Van de dames die ik er verder over hoor begrijp ik dat de meesten er ook leuke contacten aan overhouden. Hoeft niet per se natuurlijk.

Haha WupWup oh dear. Ik heb niks gezegd maar ik dacht dat het tien moest zijn en niet meer of minder maar jouw reactie insinueert iets anders O-) :@ :D De mevrouw van Hypnobirthing zei iig tien cm en niet minder en ook niet meer. 🤔 Maar please enlighten me, ben benieuwd!

Cass wat fijn!! O+ En wat een mooie echofoto!

[ Bericht 7% gewijzigd door Philomijn op 15-01-2018 11:50:00 ]
Dit, dat, alles.
pi_176516241
Waaahh Jentin hahaha mijn groep gaat heel anders! En we hebben gelukkig niet zo’n vreselijke naam :'( :'( :'( :') :') :') We hebben geen naam.
Hier gaat het zo:
Binnenkomen, bloeddruk meten (zelf doen met apparaat), wegen (sla ik over :+) en controle apart met de vlos.
Daarna rondje: hoe gaat het met iedereen?
En dan een thema bespreken. Eerste keer was dat bijvoorbeeld alles rondom voeding (wat wel en niet eten als zwangere) en de tweede keer zwangerschapskwaaltjes en wat kun je daar tegen doen en de volgende keer bespreken we wie waarover gaat na geboorte. Dus bepaal jij de voeding van je kind of doe je dat samen met je partner, of ehhh slaapplek etc. Volgens mij gaan we het ook een keer hebben over (borst)voeding, thuis/ziekenhuisbevalling.... Spelletjes doen we godzijdank niet, het is echt informatief ingestoken.
Dit, dat, alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')