abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176393820
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is zelfs zo dat er in Groningen een hoger aantal gewonden/doden mag zijn dan in de rest van NL... dat is als maatstaf gebruikt voor het in kaart brengen van de risico's.. omdat het blijkbaar anders te duur werd..

En rara waarom worden er 10000 woningen verstevigd? wisselwoningen gebouwd, zijn er 50 woningen gesloopt, en nog meer opgekocht?

Waarom er bijvoorbeeld (1 voorbeeldje) een gebouw in Groningen gebouwd word wat 69 miljoen euro meer kosten heeft gemaakt en betaald gekregen omdat het bevingsbestendig gebouwd moest worden?

Omdat het gewoon veilig is en er alleen gevoel van onveiligheid is? |:( :X

Heb je enig idee wat een jaar (dus 120 bevingen) schandeafhandeling stilleggen met de veiligheid doet van woningen die al schade hadden?
Het is bespottelijk om te stellen dat de veiligheid zo in het geding is dat er een aannemelijke kans bestaat op gewonden en doden. Er is niet eens één gewonde, laat staan dode, gevallen in al die decennia dat daar gas gewonnen wordt. En hoeveel geld heeft het ons opgeleverd? Honderden miljarden euro's. Geld dat heel, heel veel levens heeft gered. Sommige woningen in dat gebied zullen wel aan renovatie toe zijn dankzij de aardbevingen en dat moet vergoed worden, maar er staan echt geen huizen op instorten.
pi_176393837
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als de overheid het goede voorbeeld geeft door zich keer op keer en bij elke mogelijk niet aan de wet te houden, dan maakt het toch ook niet uit of je een woningen herhaaldelijk vernield en levens in gevaar brengt, of dat je een vrouw verkracht?

Het mag allemaal niet.. alleen de overheid doet maar zonder enige consequentie..
Correctie: De overheid doet maar zonder enige consequentie in een gebied waarvan de overheid weet dat men in de rest van het land er niet van wakker ligt. Maar in de Randstad zou men meteen op de knieën liggen. Als de tweede kamer getroffen wordt is het een minuut later nog gefixed.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:23:06 #253
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176393861
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is bespottelijk om te stellen dat de veiligheid zo in het geding is dat er een aannemelijke kans bestaat op gewonden en doden. Er is niet eens één gewonde, laat staan dode, gevallen in al die decennia dat daar gas gewonnen wordt. En hoeveel geld heeft het ons opgeleverd? Honderden miljarden euro's. Geld dat heel, heel veel levens heeft gered. Sommige woningen in dat gebied zullen wel aan renovatie toe zijn dankzij de aardbevingen en dat moet vergoed worden, maar er staan echt geen huizen op instorten.
_O- Droom lekker verder joh..
Er zijn al tig huizen gesloopt die door de bevingen op instorten stonden.. Waarvan sommige op stel en sprong in een tijdsbestek van een paar uur geëvacueerd moesten worden..

Lees je eerst maar even in voordat je allerlei onzin komt verkondigen..
Heb jij een veiligheidsrisicofolder gehad met: wat te doen bij calamiteiten? (je weet wel dat gele blaadje)
Ik ook.. en op de mijne staat ook een katern: " wat te doen bij aardbevingen"

[ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 09-01-2018 19:29:01 ]
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:23:48 #254
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176393877
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Correctie: De overheid doet maar zonder enige consequentie in een gebied waarvan de overheid weet dat men in de rest van het land er niet van wakker ligt. Maar in de Randstad zou men meteen op de knieën liggen. Als de tweede kamer getroffen wordt is het een minuut later nog gefixed.
En de directie van de NAM ala minute vastgezet.. inderdaad ja
pi_176393974
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En de directie van de NAM ala minute vastgezet.. inderdaad ja
Valt me ook wat tegen dat de Amsterdammers, Rotterdammers en Hagenaren de straat niet opgaan om het probleem groot in de schijnwerpers te zetten. Als men solidariteit wil laten zien met de mensen in het land kan dat ook wel vanuit een andere hoek komen. Dan ontstaat er ook een grotere kans dat men daadwerkelijk iets gaat doen.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:35:55 #256
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176394216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Valt me ook wat tegen dat de Amsterdammers, Rotterdammers en Hagenaren de straat niet opgaan om het probleem groot in de schijnwerpers te zetten. Als men solidariteit wil laten zien met de mensen in het land kan dat ook wel vanuit een andere hoek komen. Dan ontstaat er ook een grotere kans dat men daadwerkelijk iets gaat doen.
Alleen al het feit dat Min. Wiebes hier morgen komt kost al zo veel geld dat half NL de straat op zou moeten uit onvrede over geldverkwisting..

De dreiging is hier zo groot dat er een heel leger aan "stillen" nu al in de bosjes ligt.. het is ook een ingehuurde club trouwens.. Ze hoeven geen legitimatie te laten zien en dragen wel een wapen.. Een beetje de lui die bij wim en max lopen... pakkie aan maar niet mee sollen

Geen idee waar ze onder vallen, maar het lijkt mij een civiel beveiligingsbedrijf..

Iig kost elk bezoekje waar enkel mooie woorden en loze beloften vallen, echt gigantisch veel geld..
Kom dan gewoon niet en geef het geld maar aan de zwervers of koop er wat kisten bier voor en verdeel die maar over wat kroegen.. en drink maar een pilsje op Groningen.. Dat oeverloze gelul heeft geen enkel nut..
pi_176394365
Wonen daar alleen marrokkanen? Wat een huil volk zeg, boehoeeee... Mijn huis trilde. Wat denk je in die volle randstad als er weer een vrachtwagen of tram door de straat knalt?????
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:43:09 #258
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176394443
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:40 schreef kurk_droog het volgende:
Wonen daar alleen marrokkanen? Wat een huil volk zeg, boehoeeee... Mijn huis trilde. Wat denk je in die volle randstad als er weer een vrachtwagen of tram door de straat knalt?????
Eehm.. iets met een tunneltje voor een treintje.. was dat niet waar inmense paniek over ontstond?
Terwijl er daadwerkelijk geen ene reet aan de hand was?

Waar was dat ook al weer? en hoe heette dat traject onder de stad door?
Ging dat niet om zes pandjes? Waar een heel bureau voor uit de grond gestampt, en alle schade binnen no time vergoed werd?

https://www.gemeente.nu/s(...)dlijn-wordt-vergoed/

:')

[ Bericht 5% gewijzigd door Zolderkamer op 09-01-2018 20:05:01 ]
pi_176394607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Sommige woningen in dat gebied zullen wel aan renovatie toe zijn dankzij de aardbevingen en dat moet vergoed worden, maar er staan echt geen huizen op instorten.
Dude, je zou er eens een keertje moeten gaan kijken.

Huizen staan er echt niet zo bij omdat er alleen wat renovatie nodig is.

Bijna al deze huizen zijn op staal gefundeerd, in de klei dus. En ja dat is niet ideaal, maar zo deden ze dat in Groningen honderd jaar geleden, en dat was nooit een probleem, natuurlijk heb je zo nu en dan een cosmetisch scheurtje, of een kleine verzakking. Maar daar ligt de gemiddelde Groninger niet wakker van. Maar nu is de realiteit dat er in elk dorp huizen staan zoals op de foto hierboven met dank aan de NAM.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:56:31 #260
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176394755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:50 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dude, je zou er eens een keertje moeten gaan kijken.

Huizen staan er echt niet zo bij omdat er alleen wat renovatie nodig is.
[ afbeelding ]

Bijna al deze huizen zijn op staal gefundeerd, in de klei dus. En ja dat is niet ideaal, maar zo deden ze dat in Groningen honderd jaar geleden, en dat was nooit een probleem, natuurlijk heb je zo nu en dan een cosmetisch scheurtje, of een kleine verzakking. Maar daar ligt de gemiddelde Groninger niet wakker van. Maar nu is de realiteit dat er in elk dorp huizen staan zoals op de foto hierboven met dank aan de NAM.
Of gewoon zo:

Zie je niets van als je lekker door jakkert.. only in Russia.. Grunn

Oh en trouwens.. een groot gedeelte van de woningen met schade staan niet op klei.. Dat is een misvatting.. Pure zandgrond hier.. 5 kilometer verderop weer zware zeeklei

[ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 09-01-2018 20:03:56 ]
pi_176394972
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:14 schreef Lunatiek het volgende:
En dat is dus onzin want die gebouwen zijn niet aardbevingbestendig. Geen architect zal zeggen dat het veilig is: de constructies zijn niet getest op aardbevingen.
Jouw Italiaan kan daar niks over zeggen want in Italië gebruiken ze compleet andere constructies en de NAM heeft ook geen idee als ze buitenlanders inhuren.
Ja vandaar, dat ze in Italie ook huizen gaan nabouwen met Groningse stenen, gebouwd door een Gronings aannemer ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
Als je nou eens echt leest, dan zie je dat zolderkamer gewoonweg bevestigd heeft dat Italianen onderzoek hiernaar doen.
De Google van al die relnichten hier is ook stuk of niet ?
Niemand van hun die even "italianen onderzoek groningen" kan Googlen ?
https://www.delta.tudelft(...)arst-uit-zijn-voegen
quote:
De TU werkt samen met aardbevingsexperts van een onderzoeksinstituut in het Italiaanse Pavia, vlak onder Milaan, en met onderzoekers van ingenieursbureau Arup. In zijn eigen aardbevingenteam heeft Rots twee postdocs, twee promovendi, een paar laboranten en studenten.

“Ruim driekwart van de huizenvoorraad in het aardbevingsgebied is opgetrokken uit metselwerk”, vervolgt Rots. “Welke aardbevingen kunnen ze aan? En als de constructies zwak zijn, hoe kunnen we ze dan het beste versterken? Die tweede vraag willen we ook beantwoorden. Daarvoor moeten we veel met rekenmodellen werken. Maar eerst moeten we de parameters bepalen, zoals sterkte, stijfheid en taaiheid van de constructies. En dat betekent veel experimenteren.
We pakken het fundamenteel aan.”

Voor hun eerstvolgende experiment willen de Delftenaren een grote muur metselen en die vervolgens omver trekken.
Daarvoor zijn net kalkzandsteen en bakstenen besteld bij het bedrijf Strating in Oude Pekela, de laatste steen-fabriek van Groningen. Daarnaast gaan de Delftenaren schaalmodellen testen op een kleine trilplaat.

Italiaanse doorzonwoning. De Italianen pakken het grootser aan. Zij gaan een rijtjeshuis uit de jaren zeventig op ware grootte nabouwen en op een immense trilplaat heen en weer schudden.

De doorzonwoning die de Italianen gaan maken is een redelijk representatief huisje. Hij is opgetrokken uit slanke spouwmuurtjes met weinig dwarsverbindingen. Het is de vrij los gestapelde bouw, die gebruikelijk is in Nederland, waarbij het vooral de zwaartekracht is die de boel bijeenhoudt.
https://www.nu.nl/groning(...)evingsonderzoek.html
quote:
Een Groningse flat wordt in febrauri op een trilplaat gezet om te onderzoeken welke gevolgen een gesimuleerde aardbeving heeft op de verbindingen tussen wanden en plafonds.
Het onderzoek vindt plaats bij het Italiaanse kennisinstituut EUcentre in Pavia, waar al eerder werd gekeken hoe sterk Groningse gebouwen zijn.

Op de trilplaat wordt een constructie gebouwd met twee aan elkaar geschakelde appartementen van gewapend beton. Dat moet meer duidelijkheid geven over hoe hoogbouw reageert bij een aardbeving. Met de resultaten wordt meer duidelijk over hoe gebouwen versterkt moeten worden.

Speciaal voor het onderzoek bouwde de Groningse aannemer Bouwborg het gebouw van gewapend beton in het laboratorium van EUcentre in het Italiaanse Pavia.
https://www.trouw.nl/home(...)lijk-wordt~af971c1e/
quote:
In een speciaal aardbevingslab in het Italiaanse Pavia wordt getest hoe een Gronings huis reageert op trillingen. Het pand, dat is gemaakt van Groningse bouwmaterialen en is voorzien van een typisch Nederlandse spouwmuur, wordt op een trilplaat gezet die een aardbeving kan simuleren.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:12:48 #262
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176395174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja vandaar, dat ze in Italie ook huizen gaan nabouwen met Groningse stenen door een Gronings aannemer ;)

[..]

De Google van al die relnichten hier is ook stuk of niet ?
Niemand van hun die even "italianen onderzoek groningen" kan Googlen ?
https://www.delta.tudelft(...)arst-uit-zijn-voegen

[..]

https://www.nu.nl/groning(...)evingsonderzoek.html

[..]

https://www.trouw.nl/home(...)lijk-wordt~af971c1e/

[..]

En rara hoe kwamen ze an al die wijsheid? onderstaand filmpje heb ik geplaatst, en binnen no time stond dat huis op de trilplaat in Italie.. zie de data, ik was net even eerder met uitzoeken wat een oplossing zou kunnen zijn en kwam in Japan uit....

Ware het niet dat de woning in Italie totaal anders gebouwd werd dan ze deden over komen..
Het zou een typische Groningse woning zijn.. Dat is het absoluut niet en enkel een plaatje voor de buhne..
Iedereen met een beetje bouwinzicht weet dat kozijnen in NL tijdens het metselen al geplaatst worden.. In Duitsland bouwen ze eerst een huis en plaatsen dan de kozijnen..

De rollaag steunt als het ware op het kozijn in NL.. dat huis in Italie had niet eens kozijnen.. _O-

Filmpje in de tweet:
RedbeardNL twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 10:40:04 @gronbb Ongeloofwaardige smoesjes.. Nog steeds word het "versterken" uitgesteld.. Zo moeilijk is het allemaal niet: https://t.co/udtyACS7Jv reageer retweet
En ik sta niet eens op de loonlijst van de NAM.. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 09-01-2018 20:18:39 ]
pi_176395398
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Eehm.. iets met een tunneltje voor een treintje.. was dat niet waar inmense paniek over ontstond?
Terwijl er daadwerkelijk geen ene reet aan de hand was?

Waar was dat ook al weer? en hoe heette dat traject onder de stad door?
Ging dat niet om zes pandjes? Waar een heel bureau voor uit de grond gestampt, en alle schade binnen no time vergoed werd?

https://www.gemeente.nu/s(...)dlijn-wordt-vergoed/

en ook nog lange tenen. Pompen met dat gas en in duurzame energie steken
pi_176395402
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:12 schreef Zolderkamer het volgende:
Iedereen met een beetje bouwinzicht weet dat kozijnen in NL tijdens het metselen al geplaatst worden..
In Duitsland bouwen ze eerst een huis en plaatsen dan de kozijnen..

De rollaag steunt als het ware op het kozijn in NL.. dat huis in Italie had niet eens kozijnen.. _O-
Dan had de aannemer van mijn huis zeker geen bouwinzicht :W
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:22:21 #265
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:26:03 #266
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176395513
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:21 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

en ook nog lange tenen. Pompen met dat gas en in duurzame energie steken
Helemaal voor.. ^O^ ^O^

Wel even net als bij jullie ALLE schade vergoeden zonder moeilijk gedoe en rechtszaken..
Dan ben ik een blij man en stookt NL maar op waar zin in hebben..

Wat boeit het mij als er af en toe iets trilt?
Zolang de boel maar heel blijft en dus bevingsbestendig is, en een "geen gezeur wij betalen eerst en stellen daarna vragen om de echte rekening op te maken" schadeafhandeling is, ben ik een heel blij man..
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:27:29 #267
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_176395555
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat het verkrachten van vrouwen hiermee te maken heeft mis ik verder even.
Tja.. deze man. :N

quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En nu in gewone taal? want je lult wel heel veel om heel weinig te zeggen.. zonder enige kern van waarheid of bron..
Je geeft ook niet specifiek aan wat dan niet objectief zou zijn.. dus dan moet je ook niet gaan zeiken natuurlijk.. of je zegt gewoon wat er aan scheelt zodat ik dat evt kan weerleggen..

Dat je de gang van zaken vreemd vind hoeft niet te betekenen dat het dan maar niet waar is..
Die woorden impliceren dat verdere discussie met u ergens zinloos lijkt. U lijkt me namelijk het type dat tegen beter weten in z'n standpunten zal blijven verdedigen, zélfs wanneer deze niet standhouden.

Ik had u aanvankelijk toch hoger ingeschat. Mogelijk bent u dus een troll, en waarschijnlijk niet al te snugger ook nog! Als serieus slachtoffer van gaswinning door de zogeheten NAM :o, gaat men namelijk heus niet over de rug van gedupeerden in discussie met ''trollen'' op FOK! ;)

Met deze quote voegt u de daad niet bepaald bij het woord:
quote:
Dus aan jou om te beginnen met bronnen.. maar dat gaat niet gebeuren omdat ik je vervolgens platwals met feiten, cijfers en bronnen bij alles wat ik zeg of beweert heb in alle bevingstopics op FOK!
Grootspraak? U komt al vrij agressief over jegens uw medemens, dat komt geen enkele discussie ten goede. Ik heb het steeds voorbij zien komen, mijns inziens maakt dat de communicatie met u op voorhand al vrij zinloos. Maar misschien dat ik morgen mijn hand over m'n hart strijk en met wat meer tegengas (sorry) ;) argumenten en bronnen kom.

Welbeschouwd denk ik dat u 'als gedupeerde' er toch beter aan doet zich meer bezig te houden met het opvullen van de scheuren in uw muren, i.p.v. publiekelijk te zitten jankzakken.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:28:22 #268
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176395589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Das leuk.. en plaats nu eens eentje van het bouwjaar gelijk aan een gemiddelde Groningse woning?
Juist.. toen 20 jaar geleden mijn woning gebouwd werd was die techniek anders..
Dat er bevingen waren was bij de overheid bekend, en niemand die ooit iets over bevingsbestendig bouwen heeft geroepen..

Laat staan al die veel oudere woningen..
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:29:42 #269
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176395635
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Tja.. deze man. :N

[..]

Die woorden impliceren dat verdere discussie met u ergens zinloos lijkt. U lijkt me namelijk het type dat tegen beter weten in z'n standpunten zal blijven verdedigen, zélfs wanneer deze niet standhouden.

Ik had u aanvankelijk toch hoger ingeschat. Mogelijk bent u dus een troll, en waarschijnlijk niet al te snugger ook! Als serieus slachtoffer van gaswinning door de zogeheten NAM :o gaat men namelijk heus niet over de rug van gedupeerden in discussie met ''trollen'' op FOK! ;)

Met deze quote voegt u de daad niet bepaald bij het woord:

[..]

Grootspraak? U komt al vrij agressief over jegens uw medemens, en dat komt geen enkele discussie ten goede. Ik heb dat steeds voorbij zien komen, dus mijns inziens maakt dat de communicatie met u op voorhand al vrij zinloos. Maar misschien dat ik morgen mijn hand over m'n hart strijk en met wat meer tegengas (sorry) ;) argumenten en bronnen kom.

Welbeschouwd denk ik dat u 'als gedupeerde' er toch beter aan doet zich meer bezig te houden met het opvullen van de scheuren in uw muren, i.p.v. publiekelijk te zitten jankzakken.
Oke.. klip en klaar: Waar houden mijn beweringen geen stand? Want je lult weer net zo mooi over deze vraag heen die ik net ook al aan je stelde maar waar je geen antwoord op geeft...
Verder kan ik ook wel een beetje dom ouwehoeren als een debiel.. maar dat laat ik maar aan jou over..

Hoe had M'neer trouwens gedacht aan herstel van schade te beginnen als er helemaal geen mogelijkheid is om die uberhaupt te melden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 09-01-2018 20:43:41 ]
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:32:48 #270
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176395767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:10 schreef Confetti het volgende:
Gevoel van onveiligheid betekent niet dat het onveilig is. De kans op een dode door een aardbeving is nihil
Als schuren onveilig worden verklaard en panden gestut moeten worden dan is het niet alleen een gevoel.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:34:12 #271
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:44:27 #272
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176396307
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is een moderne plug&play woning. Traditioneel voor Nederland is anders. Het overgrote deel van de Groninger panden is van voor die modernisering.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:51:15 #273
345631 Scjvb
pi_176396652
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Verder kan ik ook wel een beetje dom ouwehoeren als een debiel.. maar dat laat ik maar aan jou over..
Dat is wel gebleken uit uw reacties. ;)

quote:
Oke.. klip en klaar: Waar houden mijn beweringen geen stand? Want je lult weer net zo mooi over deze vraag heen die ik net ook al aan je stelde maar waar je geen antwoord op geeft...
Veel sterkte!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:52:19 #274
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176396726
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat is wel gebleken uit uw reacties. ;)

[..]

Veel sterkte!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:54:18 #275
345631 Scjvb
pi_176396815
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zwaktebod?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')