Ik zie daar niets over Italiaanse onderzoeken. Daar staat simpelweg een hele korte weergave van een mening van een seismoloog die bij het knmi werkt.quote:
Iedereen in Nederland moet toch betalen om gas/verwarming te krijgen ? Hebben dus geen lusten maar slechts lasten. Want er zijn weinig tot geen mensen die op de gaswachten letten.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:34 schreef grimselman het volgende:
[..]
Wel de lusten maar niet de lasten van de gaswinning. Dan valt er idd weinig te jammer en te klagen.
Niet overdrijven, dat is het verschil tussen een 3.4 of een 3.6. Significant, maar niet van een andere orde.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:54 schreef AMS76 het volgende:
Even voor de 'Ah, 3.4 stelt niks voor' roepers:
Een aardbeving van 3.4, met NATUURLIJKE oorzaak zoals bijv. tektonische platen, vindt plaats op grote diepte. 10KM of dieper.
Meestal (of eigenlijk altijd) met een rotsachtige bodem er boven.
In Groningen gaat het om aardbevingen op slechts 3km diepte. Met een zwakke bewegende kleigrond.
De gevolgen zijn dus NIET te vergelijken. De schaal van Richter, of in ieder geval de beschrijving hiervan, gaat niet op in Groningen.
WEL van een andere orde. Eerder het verschil tussen een 3.4 en een 4.5.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Niet overdrijven, dat is het verschil tussen een 3.4 of een 3.6. Significant, maar niet van een andere orde.
En dat is dus het verschil met een tektonische op grote diepte, en een geïnduceerde op slechts 3km.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
Ik neem overigens wel aan dat al die Groningers niet meer op gas koken of met gas hun huizen verwarmen? Of zijn ze zo hypocriet dan weer wel?
Maar ik kan me de aardbeving van 5,8 in 1992 in Roermond nog herinneren, het voelde echt aan alsof er een grote vrachtwagen door de straat reed, pas de ochtend erna hadden we door het nieuws pas door dat het een aardbeving was. Zo heftig vond ik het toen echt niet hoor...
Ehm.. die bronnen kent men langzamerhand wel, en als gedupeerde is het dan best zuur om tegengas van anderen te krijgen. Verder mag u best op de man spelen met verwensingen, enkel en alleen omdat sommige reacties van anderen u gewoon niet aanstaan, maar ik lig daar in ieder geval niet wakker van.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waar wou je bronnen van? Roept u maar...
Dan lees je niet goed.. Verder kun je zelf ook 100 bronnen vinden die je verhaaltje van de ijsverkoper weerleggen, want als er niets aan de hand is, waarom dan die dure versterkingsoperatie, die dijkinspecties etc etc?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie daar niets over Italiaanse onderzoeken. Daar staat simpelweg een hele korte weergave van een mening van een seismoloog die bij het knmi werkt.
Waar is je link of bron dan? net als je genoemde 250 euro per maand..?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is dan niet ok.
Maarre, ik heb de 110 miljard onderbouwd. Nu jij!
En nu in gewone taal? want je lult wel heel veel om heel weinig te zeggen.. zonder enige kern van waarheid of bron..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:29 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ehm.. die bronnen kent men langzamerhand wel, en als gedupeerde is het dan best zuur om tegengas van anderen te krijgen. Verder mag u best op de man spelen met verwensingen, enkel en alleen omdat sommige reacties van anderen u gewoon niet aanstaan, maar ik lig daar in ieder geval niet wakker van.
Kijk mijnheer, dat er in de loop der tijd best wat bevingen geweest zijn, met alles wat daaruit is voortgevloeid, dat leidt geen twijfel. Echter, als critici krabt men zich hierover soms best achter de oren, zet kanttekeningen bij de objectiviteit van al die berichten enz.
En natuurlijk wordt er vaak hoger beroep aangetekend. Dat kan inderdaad zijn om te 'rekken', wat een kwalijke zaak is wanneer men serieus onrecht is aangedaan, maar hoger beroep wordt ook aangetekend, als men meent dat er gronden zijn waarop recht op smartengeld of een schadevegoeding met redenen omkleed weerlegd kan worden.
Dan lees je niet goed. Dat is jouw repliek?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 16:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed.. Verder kun je zelf ook 100 bronnen vinden die je verhaaltje van de ijsverkoper weerleggen, want als er niets aan de hand is, waarom dan die dure versterkingsoperatie, die dijkinspecties etc etc?
Post #206 staat de link in. Mankeert er iets aan je ogen ofzo?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 16:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waar is je link of bron dan? net als je genoemde 250 euro per maand..?
Nou nee. Het is verder ook niet een heel ingewikkeld sommetje, kun je zelf ook wel maken.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:26 schreef AMS76 het volgende:
[..]
WEL van een andere orde. Eerder het verschil tussen een 3.4 en een 4.5.
Dat kan, als je dichterbij zat dan de vorige keer.quote:Gister aan de lijve meegemaakt: Deze 3.4 was qua uitwerking overigens heftiger dan de 3.6 van 5 jaar terug. Dit doordat de horizontale versnelling groter was.
Dus alle lusten moeten voor de Hollanders zijn of zo? Anders is het niet een echt wingewest? Wat is dat nou weer voor achterlijk gelul dan?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
Ik neem overigens wel aan dat al die Groningers niet meer op gas koken of met gas hun huizen verwarmen? Of zijn ze zo hypocriet dan weer wel?
Ja waarschijnlijk.. ik zie namelijk enkel een linkje naar een totale woningvoorraad.. Heeft dus geen hol te maken met woningen met schade.. Ook je schatting is uit de lucht gegrepen..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 17:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Post #206 staat de link in. Mankeert er iets aan je ogen ofzo?
En die 250 euro staat hier los van. Kom jij met je onderbouwing van die ruim 110 miljard, dan zal ik die ook cijfermatig onderbouwen.
En nou afgelopen met die kleuteklassmoesjes van jou om steeds maar weer geen ene moer te onderbouwen!
Jup..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed. Dat is jouw repliek?
Wat een beerput inderdaad.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 18:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)bouwschuren-onveilig
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)aan-dicht-te-krijgen
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)nieuw-schadeprotocol
En de zoveelste rechtszaak om gedane beloftes is een feit.. Heerlijk hoe de overheid zn burgers behandeld..
Lekker doen waar je zin in hebt tot er iemand naar de rechter stapt..
Oftewel je mag vrouwen verkrachten, gebouwen vernielen, mensen afpersen zolang er maar niemand aangifte durft, of kan doen of een rechtszaak starten is het helemaal prima wat je doet..
Ik zal dit voorbeeld natuurlijk volgen als brave burger en ook mijn kinderen met die normen opvoeden.. zie de geboorte van een 2e criminele streek naast Brabant..
Nu liggen er dus 5000 onbehandelde schades.. terwijl bevingen doorgaan en woningen al gescheurd waren bij eerdere bevingen.. Lekker bezig joh!
Als de overheid het goede voorbeeld geeft door zich keer op keer en bij elke mogelijk niet aan de wet te houden, dan maakt het toch ook niet uit of je een woningen herhaaldelijk vernield en levens in gevaar brengt, of dat je een vrouw verkracht?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 19:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat een beerput inderdaad.
Wat het verkrachten van vrouwen hiermee te maken heeft mis ik verder even.
Eh nee.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 19:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als de overheid het goede voorbeeld geeft door zich keer op keer en bij elke mogelijk niet aan de wet te houden, dan maakt het toch ook niet uit of je een woningen herhaaldelijk vernield en levens in gevaar brengt, of dat je een vrouw verkracht?
Het mag allemaal niet.. alleen de overheid doet maar zonder enige consequentie..
Als ik herhaaldelijk vernielingen pleeg of mensen in onveilige situaties breng, een dreigende situatie veroorzaak slaap ik niet thuis...
Het is zelfs zo dat er in Groningen een hoger aantal gewonden/doden mag zijn dan in de rest van NL... dat is als maatstaf gebruikt voor het in kaart brengen van de risico's.. omdat het blijkbaar anders te duur werd..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 19:10 schreef Confetti het volgende:
Gevoel van onveiligheid betekent niet dat het onveilig is. De kans op een dode door een aardbeving is nihil en al valt er een dode dan nog is het proportionele schade. Wat betreft de materiele schade mag de overheid deze wel ruimhartig vergoeden. De schade staat in geen verhouding tot de opbrengst dus vol gas vooruit. We kunnen nu nog veel geld verdienen aan het gas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |