abonnement Unibet Coolblue
pi_176323382


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 08-01-2018 08:15:35 ]
pi_176324196
quote:
aborren
Krijg net mail van Silverline, dat ze gaan stoppen met hun bedrijf per 1 maart. Dit is GvE #5757 (loopt nog tot feb 2019) en #10341 (loopt nog tot mei 2020). Ik ben heeeeeel benieuwd wat er nu gaat gebeuren, en of we ook communicatie vanuit GvE krijgen...
Zit in het eerste project. Terugkijkend zou ik niet weten waarom. Vermoedelijk vanwege classificatie 1. Hoop dat er nog wel wat uitkomt. Zou je eigenlijk wel verwachten met de verkoop van de auto's en motoren. Bedrijf zou volgend jaar 25 jaar bestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 06-01-2018 15:59:45 ]
pi_176324546
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zit in het eerste project. Terugkijkend zou ik niet weten waarom. Vermoedelijk vanwege classificatie 1. Hoop dat er nog wel wat uitkomt. Zou je eigenlijk wel verwachten met de verkoop van de auto's en motoren. Bedrijf zou volgend jaar 25 jaar bestaan.
Is er tot nu toe wel gewoon betaald?
pi_176324861
Ik zit in deel 2. Er is altijd betaald. Gaan ze helemaal stoppen, of is het bedrijf verkocht aan een derde?
Pecunia non olet
pi_176329293
https://www.crowdfundmark(...)seren-Sneaker-Winkel

De sneakerzaak op FNC is ooit bij Kassa geweest: https://kassa.vara.nl/gem(...)verkoopt-nepschoenen

Als je er na het lezen van dit verhaal nog geld in stopt neem je toch wel veel risico :D


Zonet weer bij kassa de Sneaker meneer in een terugblik, echter ook met nieuwe opnames, goed communiceren en van een negatief probleem, een positieve ervaring maken voor een client blijft voor velen een probleem.

Troosteloos & knullig weer, maar troost voor de sneaker meneer, hij was niet de enige in de uitzending.

Positief puntje, de winkel was dus nog open. oO/ :R
pi_176329832
Ik krijg binnenkort weer een vervroegde aflossing op FNC. Schade expert Scheepsvaart heeft zijn lening vervroegd afgelost. De betaling staat gepland voor over 2 weken, maar FNC kennende kan het ook eerder zijn.
pi_176330592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:29 schreef obligataire het volgende:
Ik zit in deel 2. Er is altijd betaald. Gaan ze helemaal stoppen, of is het bedrijf verkocht aan een derde?
Ik zit ook in deel 2. Ik pluk dit net van hun facebook pagina af:

Aan alle klanten van SilverLine Verhuur BV
Tot ons verdriet moeten wij u mededelen dat ons verhuurbedrijf per 1 februari 2018 zal sluiten. Niet omdat het slecht gaat, integendeel. Maar onze verzekeraar heeft vanwege het grote aantal schades, diefstallen en verduisteringen van de afgelopen jaren onze verzekering opgezegd. Ondanks verwoede pogingen hebben wij geen nieuwe verzekeraar gevonden die ons verhuur wagenpark wil verzekeren. Daarmee zien wij ons genoodzaakt onze verhuuractiviteiten na bijna 25 jaar te staken.

We denken met veel plezier terug aan de vele blije gezichten, sterke verhalen, mooie bruiloften en heerlijke vakanties die jullie met ons deelden.

Voor degenen die bijzondere herinneringen hebben aan (een van) onze voertuigen: De gehele collectie motoren en cabrio's staat te koop. Tegen bijzonder scherpe prijzen. Interesse? Kijk eens op Marktplaats via deze link: https://www.marktplaats.nl/verkopers/110685.html.
pi_176330765
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:50 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik zit ook in deel 2. Ik pluk dit net van hun facebook pagina af:

Aan alle klanten van SilverLine Verhuur BV
Tot ons verdriet moeten wij u mededelen dat ons verhuurbedrijf per 1 februari 2018 zal sluiten. Niet omdat het slecht gaat, integendeel. Maar onze verzekeraar heeft vanwege het grote aantal schades, diefstallen en verduisteringen van de afgelopen jaren onze verzekering opgezegd. Ondanks verwoede pogingen hebben wij geen nieuwe verzekeraar gevonden die ons verhuur wagenpark wil verzekeren. Daarmee zien wij ons genoodzaakt onze verhuuractiviteiten na bijna 25 jaar te staken.

We denken met veel plezier terug aan de vele blije gezichten, sterke verhalen, mooie bruiloften en heerlijke vakanties die jullie met ons deelden.

Voor degenen die bijzondere herinneringen hebben aan (een van) onze voertuigen: De gehele collectie motoren en cabrio's staat te koop. Tegen bijzonder scherpe prijzen. Interesse? Kijk eens op Marktplaats via deze link: https://www.marktplaats.nl/verkopers/110685.html.
Er staat van Project #10341 nog ongeveer 40K aan annuiteiten open. #5757 kan ik zo niet vinden. Er wordt stevig geboden op de auto's die nu op Marktplaats staan. Ik heb er wel vertrouwen in dat onze centjes terugkomen.
pi_176333814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:57 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Er staat van Project #10341 nog ongeveer 40K aan annuiteiten open. #5757 kan ik zo niet vinden. Er wordt stevig geboden op de auto's die nu op Marktplaats staan. Ik heb er wel vertrouwen in dat onze centjes terugkomen.
Inderdaad :)
Wel jammer dat zo'n mooi bedrijf de deuren moet sluiten door dit soort omstandigheden.
Voor ons zou het zelfs gunstig kunnen uitpakken als ze alle resterende termijnen inclusief de rente betalen.
Pecunia non olet
pi_176336883
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:02 schreef peterc het volgende:
https://www.crowdfundmark(...)seren-Sneaker-Winkel
[i]De sneakerzaak op FNC is ooit (...)
Vanwaar deze melding? Het project waarna jouw link verwijst werd op 12 juli 2017 op FNC geplaatst. Niemand kan er nu in investeren. Wie er in geïnvesteerd is, kan er nu niet uit.
pi_176339905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 22:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inderdaad :)
Wel jammer dat zo'n mooi bedrijf de deuren moet sluiten door dit soort omstandigheden.
Voor ons zou het zelfs gunstig kunnen uitpakken als ze alle resterende termijnen inclusief de rente betalen.
Een mailtje aan GvE dat dit gaande is lijkt me niet overbodig. Kan men de leningen indien nodig opeisen voordat het geld eventueel met de Noorderzon verdwenen is dan wel in de zakken van andere schuldeisers verdwenen is. Beter voorkomen dan achteraf op de blaren zitten.
pi_176342294
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 08:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een mailtje aan GvE dat dit gaande is lijkt me niet overbodig. Kan men de leningen indien nodig opeisen voordat het geld eventueel met de Noorderzon verdwenen is dan wel in de zakken van andere schuldeisers verdwenen is. Beter voorkomen dan achteraf op de blaren zitten.
Gedaan :)
Pecunia non olet
pi_176343344
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:59 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Vanwaar deze melding? Het project waarna jouw link verwijst werd op 12 juli 2017 op FNC geplaatst. Niemand kan er nu in investeren. Wie er in geïnvesteerd is, kan er nu niet uit.
Klopt, enkel ihkv actuele status info omtrent pitches, projecten.

Ik voor mijzelf vind het van belang, toch af en toe info op te pikken van projecten. w/
pi_176343742
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Gedaan :)
Bedankt, goede actie.
pi_176344669
quote:
12s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:01 schreef peterc het volgende:
[..]
Klopt, enkel ihkv actuele status info omtrent pitches, projecten.

Ik voor mijzelf vind het van belang, toch af en toe info op te pikken van projecten. w/
Ah, op die manier. Ik werd even op het verkeerde been gezet. Vandaar de vraag. Dat item in Kassa heb ik maanden geleden al op televisie gezien. Zelf zit ik niet in dat project, maar als ik er wel in zat was de gunfactor - zo die er al was - wel verdwenen.

[EDIT]
Ik heb vanmiddag berekend hoe de nog openstaande bedragen bij mij verdeeld zijn over de platforms. Wellicht leuk om 'ns te vergelijken met anderen.

LAH: 17,94%
CCF: 6,32%
GVE: 16,10%
IVM: 6,30%
KOM: 7,0%
Lendico: 0,32%
SIG: 19,39%
Bouwaandeel: 2,42%
FNC: 24,19%

Ik voldoe overigens aan de AFM richtlijn. Minder dan 10% van mijn spaargeld zit in crowdfunding. En als ik zo 'ns naar mijn defaults kijk, dan mag ik daar heel blij mee zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Groepfunder op 07-01-2018 15:35:16 ]
pi_176346307
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:08 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Ik werd even op het verkeerde been gezet. Vandaar de vraag. Dat item in Kassa heb ik maanden geleden al op televisie gezien. Zelf zit ik niet in dat project, maar als ik er wel in zat was de gunfactor - zo die er al was - wel verdwenen.
Nu was het een terugblik oa naar de uitzending van maanden terug, echter waren er ook nu nieuwe gevallen (dus van eind 2017) , en dan opnieuw de wijze van reageren door de ondernemer. Iets met een ezel die zich stoot aan een steen.
Idem... gunfactor... foetsie, zit ook niet in het project, maar je wordt er toch niet vrolijk van :R
pi_176359698
Nieuwe kleidingboetiek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/gavi-fashion/
pi_176360587
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:37 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe kleidingboetiek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/gavi-fashion/
Ik wens mevrouw veel succes. De financiering zal ook zonder mij wel rond komen. :)
pi_176360742
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik wens mevrouw veel succes. De financiering zal ook zonder mij wel rond komen. :)
Als ik de woorden mode of fashion zie staan, hoef ik alleen nog maar even te kijken of er een 1e hypotheek wordt gegeven, zo niet, gauw klaar :7
Pecunia non olet
pi_176360755
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 08:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een mailtje aan GvE dat dit gaande is lijkt me niet overbodig. Kan men de leningen indien nodig opeisen voordat het geld eventueel met de Noorderzon verdwenen is dan wel in de zakken van andere schuldeisers verdwenen is. Beter voorkomen dan achteraf op de blaren zitten.
Er zal naar verwachting deze week een update komen vanuit de ondernemers. Ze waren even vergeten GvE te informeren over het besluit de onderneming te stoppen. Eerste indruk is dat er voldoende geld beschikbaar is om de investeerders terug te betalen.
pi_176360868
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

..................... Ze waren even vergeten GvE te informeren over het besluit de onderneming te stoppen. ........
oO/ :R -O-
pi_176360911
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als ik de woorden mode of fashion zie staan, hoef ik alleen nog maar even te kijken of er een 1e hypotheek wordt gegeven, zo niet, gauw klaar :7
Wel blijkbaar een gedreven dame, webshop, avonden, en al een tijdje bezig met de voorbereidingen, locatie op zich ook niet verkeerd, en als de huurovek niet te gek is, en ze de kosten laag houdt.

https://www.gavifashion.nl/webshop/nieuwe-items/

niet mijn ding, maar deze komt wel vol
pi_176361054
Update Lendahand lokale partner NPFC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 januari 2018 @ 10:43:24 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176361220
Hebben we van gve iets gehoord over

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

[ Bericht 5% gewijzigd door xzaz op 08-01-2018 11:17:27 ]
pi_176361406
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:31 schreef Beljack het volgende:
Update Lendahand lokale partner NPFC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van het juni bedrag is nu zo'n 73% binnen (okt-nov-dec). Dus zeker nog een maand voordat ze het eerste deel van de juli terugbetaling kunnen starten.... #duurtlang O-)
pi_176361433
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:43 schreef xzaz het volgende:
Hebben we van gve iets gehoord over

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
Zou dat moeten dan?
Pecunia non olet
  maandag 8 januari 2018 @ 10:55:40 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176361451
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zou dat moeten dan?
Deze mist een maand?
pi_176361667
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

Deze mist een maand?
maandag 4 dec & vrijdag 29 dec zou er betaald zijn, ik check ff
  maandag 8 januari 2018 @ 11:13:21 #29
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176361754
quote:
12s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:09 schreef peterc het volgende:

[..]

maandag 4 dec & vrijdag 29 dec zou er betaald zijn, ik check ff
Ah ja, dat probleem; hij is betaalt volgens mij alleen 2x in okt de 27ste? Dat was die dubbele afschrijving?
pi_176361855
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er zal naar verwachting deze week een update komen vanuit de ondernemers. Ze waren even vergeten GvE te informeren over het besluit de onderneming te stoppen. Eerste indruk is dat er voldoende geld beschikbaar is om de investeerders terug te betalen.
Ik heb ook een reactie van GvE ontvangen. Men heeft contact opgenomen. Ondernemer zal vandaag nog de update maken, GvE stuurt deze door. Financieel zit het wel goed volgens ondernemer.
Pecunia non olet
pi_176361966
Vraagje over EstateGuru, betalen zij door middel van een Wallet of rechtstreeks op de bankrekening?

Ben daar inmiddels ook wat actief, het valt me op dat de projecten daar soms heel vlot vol lopen.
Nu kun je wel auto-invest aanzetten, en dat werkt perfect, maar dan heb je weinig invloed op wat je investeert al ziet het er allemaal wel redelijk uit. Kun je annuleren als je een project niet ziet zitten?
Pecunia non olet
pi_176362176
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:13 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ah ja, dat probleem; hij is betaalt volgens mij alleen 2x in okt de 27ste? Dat was die dubbele afschrijving?
ik heb de 8 bet ASK ontv. zat de laatste 5 waren 31aug/3okt/31okt/4dec/12dec,
pi_176362300
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:24 schreef obligataire het volgende:
Vraagje over EstateGuru, betalen zij door middel van een Wallet of rechtstreeks op de bankrekening?

Ben daar inmiddels ook wat actief, het valt me op dat de projecten daar soms heel vlot vol lopen.
Nu kun je wel auto-invest aanzetten, en dat werkt perfect, maar dan heb je weinig invloed op wat je investeert al ziet het er allemaal wel redelijk uit. Kun je annuleren als je een project niet ziet zitten?
Komt in je wallet.
  maandag 8 januari 2018 @ 11:43:02 #34
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176362319
quote:
12s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:35 schreef peterc het volgende:

[..]

ik heb de 8 bet ASK ontv. zat de laatste 5 waren 31aug/3okt/31okt/4dec/12dec,
Ja, in 't overzicht staat dat deze niet is ontvangen alleen die van okt was dubbelontvangen door de betalingsperikelen van gve.
pi_176362416
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:41 schreef wouterde het volgende:

[..]

Komt in je wallet.
Ik begrijp dat er geen kosten zijn voor de investeerder bij het platform zelf. Dus Netto rente is Bruto rente - default.
Wat zijn de bank kosten ongeveer om geld van en naar je Wallet bij Estateguru over te maken?
pi_176362669
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er geen kosten zijn voor de investeerder bij het platform zelf. Dus Netto rente is Bruto rente - default.
Wat zijn de bank kosten ongeveer om geld van en naar je Wallet bij Estateguru over te maken?
Nul, tegenwoordig allemaal gratis.
Bij mijn bank tenminste!
pi_176362836
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:01 schreef wouterde het volgende:

[..]

Nul, tegenwoordig allemaal gratis.
Bij mijn bank tenminste!
Dank! In NL is de vuistregel dat met een LTV van onder de 70% je over het al gemeen je geld wel terug krijgt bij een gedwongen verkoop. Heeft iemand enig idee hoe het in dit soort landen zit met de gedwongen verkoop prijzen van onroerend goed?
pi_176363707
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:01 schreef wouterde het volgende:

[..]

Nul, tegenwoordig allemaal gratis.
Bij mijn bank tenminste!
Ik heb me aangemeld onder de referral link.
Uiteraard heb ik er nu zelf ook een :)

Misschien kunnen we er een ketting van maken (win/win), te starten/vervolgen met:

Ik heb zelf inmiddels al een bonusje in de wallet staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 08-01-2018 17:33:33 (reflink verwijderd) ]
Pecunia non olet
pi_176364336
Update belhamels (kom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176364701
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:39 schreef djh77 het volgende:
Update belhamels (kom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal drama weer dus.
Zal eens wat anders zijn bij KoM
pi_176365615
Car Finance Rotterdam (CC) is vandaag vrij gekomen en zit nu al voor 60% vol. Valt me niet tegen, zeker omdat ze erg terughoudend zijn met het verstrekken van winstcijfers e.d.
Pecunia non olet
pi_176365628
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld onder de referral link.
Uiteraard heb ik er nu zelf ook een :)

Misschien kunnen we er een ketting van maken (win/win), te starten/vervolgen met:

Ik heb zelf inmiddels al een bonusje in de wallet staan.
Ik ben er nog niet uit of ik er wat in stop. We hebben wel veel kritiek op de AFM maar het geeft je toch een beetje het gevoel dat je in NL min of meer een bescherming hebt als een platform de boel echt besodemieterd.
De Baltische staten zijn ver weg dus als het mis gaat met het platform geeft het mij het het gevoel dat het geld dan ook definitief weg is ondanks in dit geval dat op project niveau de boel wel goed gezekerd is met hypotheek rechten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nizno op 08-01-2018 17:33:55 (reactie op edit) ]
pi_176365674
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:33 schreef obligataire het volgende:
Car Finance Rotterdam (CC) is vandaag vrij gekomen en zit nu al voor 60% vol. Valt me niet tegen, zeker omdat ze erg terughoudend zijn met het verstrekken van winstcijfers e.d.
Zit denk ik in de korte looptijd. Er is een groep mensen die liever geld weg zet tegen korte looptijden. Die projecten zijn er niet zo veel tegen een redelijke rente.
pi_176365899
Van GvE nogmaals bericht gehad over Silv-erline.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komt nog een specifieke investeerdersupdate. Geen zorgen nodig :)
Pecunia non olet
pi_176369340
nu de 8ste januari en betaaldinges op FNC nóg niet bijgewerkt :(
pi_176370154
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:33 schreef obligataire het volgende:
Car Finance Rotterdam (CC) is vandaag vrij gekomen en zit nu al voor 60% vol. Valt me niet tegen, zeker omdat ze erg terughoudend zijn met het verstrekken van winstcijfers e.d.
Zit je zelf ook in dit project? :7
pi_176370360
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:31 schreef Royve het volgende:

[..]

Zit je zelf ook in dit project? :7
Basisbedrag.
Pecunia non olet
pi_176371162
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank! In NL is de vuistregel dat met een LTV van onder de 70% je over het al gemeen je geld wel terug krijgt bij een gedwongen verkoop. Heeft iemand enig idee hoe het in dit soort landen zit met de gedwongen verkoop prijzen van onroerend goed?
Ik heb de indruk dat het in de hoofdstad wel courant is, maar daarbuiten zit je met 50% al aardig op de grens.
pi_176371198
Uit de nieuwsbrief van SamenInGeld.

Van verschillende kanten hebben we de vraag gekregen om onze statistieken te publiceren. Deze informatie staat vanaf nu op onze website, zie onder Investeren.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Statistieken per 1-1-2018
Totaal geïnvesteerd            ¤ 2.516.975,00 
Totaal afgelost                ¤   203.601,55 
Nog af te lossen               ¤ 2.313.373,45 
Totaal betaalde rente          ¤    81.867,57 
Projecten gefinancierd                     28
Gemiddelde rente minus kosten per jaar   4,88 %

                         Rente        Kosten        Rendement
Schijf 1                4,77 %        0,3 %        4,47 %
Schijf 2                5,36 %        0,3 %        5,06 %
Schijf 3                5,40 %        0,3 %        5,10 %

Betalingsachterstand                ¤ 0,-
Defaults                              0
Gemiddelde doorlooptijd              29 dagen

Nou gaan ze soepel om met de kosten en hanteren ze de gemiddelde kosten van 0,3%. Terwijl voor 2017 de kosten voor de meeste projecten toch echt 0.5% waren. En die 0.3% geldt alleen voor projecten die 5 jaar lopen. Projecten die bijv 2 jaar lopen hebben kosten van 0.38%
gemiddeld. In mijn eigen berekening over 2017 waarin ik onderscheid maak tussen lopende en nieuw gestarte projecten, kwam ik op gemiddelde kosten van 0.4% over 2017.


Samenvattend 20 nieuwe projecten in 2017 en is een mooi aantal voor een platform dat nog niet zo lang bestaat. Hopelijk kunnen ze voor 2018 de groei blijven doorzetten en ook de 0 defaults lang vast houden.

[ Bericht 33% gewijzigd door dyna18 op 08-01-2018 18:37:34 ]
pi_176371444
En weer een project van KOM dat niet betaald.
KOM doet hard zijn best om te zorgen dat de verhoging van de box-3 belasting voor mij niet hoger uitpakt in 2018....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176371778
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:51 schreef bleyenburg het volgende:
nu de 8ste januari en betaaldinges op FNC nóg niet bijgewerkt :(
Bij mij is alles al een tijdje bijgewerkt. Misschien moet je even een berichtje sturen.
pi_176372751
excuses aan FNC. wel binnen. overheen gekeken
:@
pi_176372946
Bij Crowdestate zie ik in de bijzondere voorwaarden lening middelharnis;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat denken jullie hiervan?
pi_176373058
Volgens mij gaat dit over Silverline:
https://www.ad.nl/utrecht(...)lles-kwijt~af935a25/
pi_176377346
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:42 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Bij Crowdestate zie ik in de bijzondere voorwaarden lening middelharnis;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat denken jullie hiervan?
Ik denk dat de pitch misleidend is. Hier zou ik niet zo blij mee zijn.
pi_176380721
Nieuwe kinderopvanggroep op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/speel-inn-groep/
pi_176381625
Nieuwe op FNC
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
Met een winstwaarschuwing:
quote:
De ondernemer verwacht dit binnen een jaar te kunnen aflossen.
Kan ook later zijn :X
pi_176384049
Doelbedrag carwashproject op GvE is op de laatste dag verlaagd en daarmee volgeschreven:
quote:
Dit project zal vandaag de publicatieperiode van 60 dagen volmaken. Van het doelbedrag is op dit moment van schrijven ¤ 205.100,- (82%) geïnvesteerd. De geldnemer heeft in overleg met de intermediair en Geldvoorelkaar.nl aangetoond dat een herzien investeringsplan met een minimaal investeringsbedrag van ¤ 200.000,- mogelijk is. De onderbouwing van dit plan leest u in de bijlage bij deze pitch.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17041
pi_176384079
Liesker (ccf) is ook aardig op dreef. Na een kwartier al bijna een half miljoen binnen met een gemiddelde investering van E 1500:
https://www.collincrowdfund.nl/liesker-procesfinanciering/
pi_176384155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:17 schreef djh77 het volgende:
Liesker (ccf) is ook aardig op dreef. Na een kwartier al bijna een half miljoen binnen met een gemiddelde investering van E 1500:
https://www.collincrowdfund.nl/liesker-procesfinanciering/
Ben benieuwd of de vraag van die investeerder beantwoord gaat worden. Hij/zij legt mijns inziens precies de vinger op de zere plek
pi_176384513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 04:33 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe kinderopvanggroep op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/speel-inn-groep/
Ik hou niet zo van projecten met heel veel bv’tjes. Iemand nog een mening?
pi_176384805
Ik moet bekennen dat ik hier al een tijdje stilletjes mee lees. Hoop interessant informatie. Inmiddels beetje actief bij mintos, lendahand en gve. Ik wil eens naar estateguru kijken. Mocht iemand daar een referral voor op de plank hebben liggen, dan kan die in een prive bericht. Obligataire postte er eentje een paar dagen geleden met het idee een ketting te starten, maar die link lijkt te zijn verwijderd.
pi_176385042
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:02 schreef optrandje het volgende:
Ik moet bekennen dat ik hier al een tijdje stilletjes mee lees. Hoop interessant informatie. Inmiddels beetje actief bij mintos, lendahand en gve. Ik wil eens naar estateguru kijken. Mocht iemand daar een referral voor op de plank hebben liggen, dan kan die in een prive bericht. Obligataire postte er eentje een paar dagen geleden met het idee een ketting te starten, maar die link lijkt te zijn verwijderd.
Heb je een link gestuurd, alvast bedankt :)

En succes op Estateguru, tot nu toe ben ik tevreden!
pi_176386078
quote:
En succes op Estateguru, tot nu toe ben ik tevreden!
Van Fok mag ik je niet in een persoonlijk bericht bedanken, dus daarom even langs deze weg: dank.
pi_176386333
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:22 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de vraag van die investeerder beantwoord gaat worden. Hij/zij legt mijns inziens precies de vinger op de zere plek
quote:
Litifund BV heeft de economische eigendom van alle claims, dus alle voor- en nadelen. Het op de balans geactiveerde onderhanden werk van Litifund bedraagt ¤ 2.8 mio per ultimo 2017 en is gewaardeerd tegen kostprijs. Het bestaat voor ¤ 1.5mio aan werkelijk betaalde kosten aan derden (advocaatkosten, griffiekosten e.d.) en voor ¤ 1.3 mio aan geactiveerde interne beheerskosten. De geactiveerde interne beheerskosten zijn een vast bedrag per jaar per actieve zaak. Naast de succes fee, worden de werkelijk betaalde kosten aan derden en de geactiveerde interne beheerskosten eveneens doorberekend aan de klant. Deze waardering is vastgesteld in overleg met de grootste leningverstrekker van Litifund BV. Voor de goede orde: in het onderhanden werk worden verwachte succes fees dus niet meegenomen. Deze worden pas in het resultaat verwerkt zodra deze daadwerkelijk gerealiseerd zijn (zaak is gewonnen). Het bedrag aan verwachte, nog niet gerealiseerde succes fees is substantieel hoger dan het bedrag ad ¤ 2,8 mio waartegen de actieve zaken zijn gewaardeerd. Liesker Procesfinanciering BV en Liesker Legal NV hebben geen onderhanden werk geactiveerd.
pi_176388015
Project Amsterdam op SiG wordt na deze week gesloten. Project gaat sowieso door, dus waarschijnlijk met een wat aantrekkelijker ltv voor schijf 2:
quote:
Het project Karspelhofdreef bouwnummer 115 in Amsterdam staat nu op 80%. Er wordt nog ¤ 35.650,- gevraagd door aanvrager. De aanvrager heeft aangegeven genoegen te nemen met de toegezegde investeringen maar zou het zeer waarderen indien er nog meer investeringen gedaan worden. Het adres is inmiddels bekend. Dit is geworden: Klaroenstraat 11 te Amsterdam.
https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam
pi_176388425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:42 schreef djh77 het volgende:
Project Amsterdam op SiG wordt na deze week gesloten. Project gaat sowieso door, dus waarschijnlijk met een wat aantrekkelijker ltv voor schijf 2:

[..]

https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam
Vrijdagmiddag nog een stukje inleggen :) :
Pecunia non olet
pi_176388516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

(Liesker)
Ik begrijp wel dat ze op deze manier boekhouden, maar is wel vatbaar voor geknutsel achteraf en de liquiditeit wordt er ook niet beter van. Ze gaan er trouwens ook maar gemakshalve vanuit dat alle zaken gewonnen worden. Stel dat je verliest, ga je dan in hoger beroep, schuif je het onderhanden werk door naar de toekomst, met het risico dat er later nog veel meer ohw afgeboekt moet worden?

Als de winkel ooit in problemen mocht raken is het ohw sowieso niets waard hadden we al geconstateerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 09-01-2018 15:12:45 ]
Pecunia non olet
pi_176388724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:42 schreef djh77 het volgende:
Project Amsterdam op SiG wordt na deze week gesloten. Project gaat sowieso door, dus waarschijnlijk met een wat aantrekkelijker ltv voor schijf 2:

[..]

https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam
Vreemd: op de Website van SiG staat dat dit project nog 25 dagen open blijft.
pi_176388763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:17 schreef TisIk het volgende:

[..]

Vreemd: op de Website van SiG staat dat dit project nog 25 dagen open blijft.
Heeft waarschijnlijk het geld nodig. Veel langer openhouden zet ook geen zoden aan de dijk. Project is opgedroogd.
pi_176390086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

(Liesker)
Ik begrijp wel dat ze op deze manier boekhouden, maar is wel vatbaar voor geknutsel achteraf en de liquiditeit wordt er ook niet beter van. Ze gaan er trouwens ook maar gemakshalve vanuit dat alle zaken gewonnen worden. Stel dat je verliest, ga je dan in hoger beroep, schuif je het onderhanden werk door naar de toekomst, met het risico dat er later nog veel meer ohw afgeboekt moet worden?

Als de winkel ooit in problemen mocht raken is het ohw sowieso niets waard hadden we al geconstateerd.
Zou de omzet van LP van 965K dan gevormd worden door het doorbelasten van de interne beheerskosten aan litifund (volgens mij is de bestuurder hiervan de partner van SL)
pi_176390106
Vervroegde aflossing kom
quote:
Afgelopen week benaderde ondernemer ons met het bericht dat hij van plan was om de restant van de lening, inclusief rente, in een keer volledig af te lossen. De reden is de positieve ontwikkeling die Laurion doormaakt en de wens van ondernemer om zijn schuldenpositie zo ver mogelijk terug te brengen.
KOM heeft de het restant van de termijnen inmiddels ontvangen op de rekening van de stichting derdengelden en zal deze morgen (10-01) overmaken aan de investeerders.
Ondernemer wil de investeerders bedanken voor het gestelde vertrouwen.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Laurion-Adviesgroep

[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 09-01-2018 18:24:54 ]
pi_176391047
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:17 schreef djh77 het volgende:
Vervroegde aflossing kom

[..]

Gefeliciteerd ^O^
pi_176392480
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:17 schreef djh77 het volgende:
Vervroegde aflossing kom

[..]

ik zit er ook in.
Deze ondernemer kreeg destijds met moeite zijn lening van 2 ton rond. Fijn dat het nu zo goed met hem gaat.
Al mijn tweede vervroegde aflossing bij KoM (van 10 leningen). Goede club, dat Kapitaal op Maat 😉.
pi_176397368
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld onder de referral link.
Uiteraard heb ik er nu zelf ook een :)

Misschien kunnen we er een ketting van maken (win/win), te starten/vervolgen met:

Ik heb zelf inmiddels al een bonusje in de wallet staan.
Dank je wel. Ziet er goed uit :-)

[ Bericht 12% gewijzigd door Armani XL op 09-01-2018 21:54:08 (referrallinkjes doen we hier niet) ]
pi_176398551
Een taxibedrijf dat 50K wil lenen tegen 19,9%
Een VOF met een omzet van 80K en schuld van 30K

Welkom in de wondere wereld van CF

verder opmerkelijk in de pitch:
quote:
Het bedrijf heeft twee taxi's in bezit, waarmee het in groepsvervoer, vervoer naar de luchthaven en stadsvervoer voorziet. Met de financiering koopt het bedrijf het restant van de autolease af.
Wie het weet, mag het zeggen
pi_176399188
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:16 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Zou de omzet van LP van 965K dan gevormd worden door het doorbelasten van de interne beheerskosten aan litifund (volgens mij is de bestuurder hiervan de partner van SL)
Dat zou kunnen, op het niveau van deze vennootschap.

[ Bericht 20% gewijzigd door obligataire op 09-01-2018 22:07:55 ]
Pecunia non olet
pi_176406398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:39 schreef bleyenburg het volgende:
Een taxibedrijf dat 50K wil lenen tegen 19,9%
Een VOF met een omzet van 80K en schuld van 30K

Welkom in de wondere wereld van CF

verder opmerkelijk in de pitch:

[..]

Wie het weet, mag het zeggen
Het bezitten van auto's die geleasd worden kan wel degelijk: bezit is (onder zich) hebben/houden (en zich gedragen als eigenaar [los van de vraag of men daadwerkelijk of in rechte eigenaar is en dus titularis van het eigendomsrecht]) vs. eigendom is het recht op een goed om het te hebben

Bezitten is niet hetzelfde als eigendom.
pi_176406829
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Het bezitten van auto's die geleasd worden kan wel degelijk: bezit is (onder zich) hebben/houden (en zich gedragen als eigenaar [los van de vraag of men daadwerkelijk of in rechte eigenaar is en dus titularis van het eigendomsrecht]) vs. eigendom is het recht op een goed om het te hebben

Bezitten is niet hetzelfde als eigendom.
Tja, mooie discussie maar als we voortaan in pitches "bezit" niet meer 1-op-1 gelijk mogen stellen aan "eigendom" dan is het als investeerder echt helemaal niet meer mogelijk om enigszins een weloverwogen besluit te nemen om al dan niet in een project te investeren.

Er hoeft niets mis te zijn met leasen en huren, maar het is toch echt wat anders dan bezit. En ik wil dat wel graag weten om in te kunnen schatten of er wat te halen valt bij een onverhoopt default.
pi_176406982
ja, dat dus, escort.
ik baal van die woordspelletjes :(
pi_176407103
Vanaf vrijdag weer een nieuwe op https://www.duurzaaminves(...)elfstroom-spv-12-b.v.

Jullie nog een mening?
pi_176407338
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 04:33 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe kinderopvanggroep op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/speel-inn-groep/
Komt misschien straks online, wat vinden jullie van deze?

Gedeeltelijke borg 41% (wel materieel).

Geen bank.
Bedrijf is heel zwaar gefinancierd, daarentegen goed voorspelbare omzet/cashflow/resultaten.

Veel BV's maar niet onlogisch gezien hun meerdere locaties. En ze zijn allemaal debiteur.
Ik twijfel.

Financiering is me niet helemaal duidelijk. Ze hebben 1,1 mio schuld waarvan 6 ton Collin. Wat is dan de rest? Allemaal kortlopend?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 10-01-2018 10:52:49 ]
Pecunia non olet
pi_176407525
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:08 schreef bleyenburg het volgende:
ik baal van die woordspelletjes :(
Ik denk dat hier meer sprake is van slordig taalgebruik.
pi_176407593
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:51 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik denk dat hier meer sprake is van slordig taalgebruik.
Maar de casus is toch verder helder? Hij heeft geld nodig voor de slottermijn. Anders wordt het autootje opgehaald :)
Pecunia non olet
pi_176407771
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Komt misschien straks online, wat vinden jullie van deze?

Gedeeltelijke borg 41% (wel materieel).

Geen bank.
Bedrijf is heel zwaar gefinancierd, daarentegen goed voorspelbare omzet/cashflow/resultaten.

Veel BV's maar niet onlogisch gezien hun meerdere locaties. En ze zijn allemaal debiteur.
Ik twijfel.

Financiering is me niet helemaal duidelijk. Ze hebben 1,1 mio schuld waarvan 6 ton Collin. Wat is dan de rest? Allemaal kortlopend?
Je kan er nog minimaal een nachtje over slapen. Eerst het scheepje met de 2e hyp:
https://www.collincrowdfund.nl/alkema-shipping/
pi_176409046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Komt misschien straks online, wat vinden jullie van deze?

Gedeeltelijke borg 41% (wel materieel).

Geen bank.
Bedrijf is heel zwaar gefinancierd, daarentegen goed voorspelbare omzet/cashflow/resultaten.

Veel BV's maar niet onlogisch gezien hun meerdere locaties. En ze zijn allemaal debiteur.
Ik twijfel.

Financiering is me niet helemaal duidelijk. Ze hebben 1,1 mio schuld waarvan 6 ton Collin. Wat is dan de rest? Allemaal kortlopend?
Ik heb net even gekeken op de site stichting waarborgfondskinderopvang https://www.waarborgfondskinderopvang.nl.
Naar ik daar lees, concludeer ik dat deze borgstelling, mits Collin en het opvangbedrijf zich aan de voorwaarden houden wel materieel blijft gedurende de looptijd van de lening. Dit is niet zomaar een flut stichting.

Investeerders moeten zich wel realiseren dat de borgstelling (jammer genoeg) lineair met de lening mee afloopt. m.a.w. als het mis gaat ben je altijd 59% van het nog uitstaande kapitaal kwijt als we er er gemakshalve vanuit gaan dat de morele borgstelling van de eigenaren en verpanding van inventaris, bij het mis gaan, niets oplevert.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-01-2018 13:11:45 ]
pi_176409151
quote:
12s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:58 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Er hoeft niets mis te zijn met leasen en huren, maar het is toch echt wat anders dan bezit.
Ik wil dan toch nogmaals herhalen dat bezit iets anders is dan eigendom. Als je huurt of least dan heb je een goed in het bezit, maar is het niet je eigendom. Het is belangrijk dat je de verschillen tussen de termen bezit en eigendom kent, vandaar dat ik het nogmaals opnoem. Waarvan akte.
pi_176409420
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik wil dan toch nogmaals herhalen dat bezit iets anders is dan eigendom. Als je huurt of least dan heb je een goed in het bezit, maar is het niet je eigendom. Het is belangrijk dat je de verschillen tussen de termen bezit en eigendom kent, vandaar dat ik het nogmaals opnoem. Waarvan akte.
Het kan nog ingewikkelder volgens mij. Er is juridisch een verschil tussen "bezit" en "houder(schap)"; artikel 3:108 van het Burgerlijk Wetboek. Bij huur is er meestal sprake van "houder(schap)" en niet van "bezit".

In deze casus is er m.i. niet bewust voor gekozen om verwarring te scheppen. We snappen allemaal dat de taxi's eigendom zijn van de leasemaatschappij en de ondernemer deze wil overnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 10-01-2018 14:07:52 ]
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:50:12 #89
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176409523
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik wil dan toch nogmaals herhalen dat bezit iets anders is dan eigendom. Als je huurt of least dan heb je een goed in het bezit, maar is het niet je eigendom. Het is belangrijk dat je de verschillen tussen de termen bezit en eigendom kent, vandaar dat ik het nogmaals opnoem. Waarvan akte.
Goed om te weten.
dus als er bij de zekerheden staat dat de ondernemer in het bezit is van een woning en geen hypotheek heeft, dan moet we voortaan doorvragen. (daarom is een hypotheek dus niet altijd mogelijk)
Tot nooit .......
pi_176409885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:17 schreef TisIk het volgende:

[..]

Vreemd: op de Website van SiG staat dat dit project nog 25 dagen open blijft.
Is nu aangepast naar 5 dagen
pi_176410895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:43 schreef djh77 het volgende:
en de ondernemer deze wilt overnemen.
...om met de FNC tekstschrijvert te spreken _O-
pi_176412549
De duimschroeven worden vaster aangedraaid bij de diervoeder bedrijven van de heer Rensink door KOM.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich een uitstekende reactie van KOM en de juiste weg te gaan.

Echter wij dienen ook in ogenschouw te nemen dat KOM dit hele gebeuren zelf over haar en haar investeerders heeft afgeroepen. Door ondanks waarschuwingen keer op keer zelf in de fout te gaan.

Immers KOM is bij het in zee gaan met deze familie uit ten treuren gewezen over de dubieuze faillisemtsachtergronden van deze mensen.
KOM meende er toch goed aan te doen met deze familie in zee te gaan. Niet een keer maar 7 keer. 4 maal Dierservice en 3 maal Eupet.

Waarbij bij het aangaan van de leningen met Eupet, met medeweten van KOM naar ik heb vernomen, nog een schijn eigendomsswitch tussen de eigenaar Rensink en stroman Schirpenbach plaatsvond. Inmiddels is Rensink naar ik begrijp juridisch weer verantwoordelijk voor beide bedrijven en alle 7 leningen.

Daarnaast kan je als KOM natuurlijk verwachten dat als je het nodig vindt dat voor de Eupet leningen een aflossingsvrije periode van 6 maanden nodig is en je deze geeft, de heer Rensink de hand aan deze vinger voor Dierservice ook naar zich toetrekt, en een zelfde regeling voor Dierservice arrangeert. Ken je klanten zou ik zeggen.

Afijn we gaan zien hoe de situatie zich verder ontwikkelt!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-01-2018 15:33:35 ]
pi_176413064
Nieuwe uigever/drukker/licentiehouder op CC en vrijdag online. https://www.capitalcircle.nl/leningen/302/documenten/1448
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:09:48 #94
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176413368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De duimschroeven worden vaster aangedraaid bij de diervoeder bedrijven van de heer Rensink door KOM.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich een uitstekende reactie van KOM en de juiste weg te gaan.

Echter wij dienen ook in ogenschouw te nemen dat KOM dit hele gebeuren zelf over haar en haar investeerders heeft afgeroepen. Door ondanks waarschuwingen keer op keer zelf in de fout te gaan.

Immers KOM is bij het in zee gaan met deze familie uit ten treuren gewezen over de dubieuze faillisemtsachtergronden van deze mensen.
KOM meende er toch goed aan te doen met deze familie in zee te gaan. Niet een keer maar 7 keer. 4 maal Dierservice en 3 maal Eupet.

Waarbij bij het aangaan van de leningen met Eupet, met medeweten van KOM naar ik heb vernomen, nog een schijn eigendomsswitch tussen de eigenaar Rensink en stroman Schirpenbach plaatsvond. Inmiddels is Rensink naar ik begrijp juridisch weer verantwoordelijk voor beide bedrijven en alle 7 leningen.

Daarnaast kan je als KOM natuurlijk verwachten dat als je het nodig vindt dat voor de Eupet leningen een aflossingsvrije periode van 6 maanden nodig is en je deze geeft, de heer Rensink de hand aan deze vinger voor Dierservice ook naar zich toetrekt, en een zelfde regeling voor Dierservice arrangeert. Ken je klanten zou ik zeggen.

Afijn we gaan zien hoe de situatie zich verder ontwikkelt!
maar eh NRDZ, ik neem toch aan dat geen enkele fok-ker in deze lening zit.
Of heb ik het mis?

bedoelen zo trouwens 6 maanden aflossingsvrij of hebben zo nog 6 maanden nodig om alles weg te sluizen om het faillisement te vragen?
Tot nooit .......
pi_176413402
Ik ga er vanuit dat niet een enkele bezoeker hier in zowel Eupet als die andere dierentuin zit.

Deze was echt van meet af aan gedoemd te mislukken.
Na Avicenna was deze een schoolvoorbeeld van List en Bedrog.
pi_176413643
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

maar eh NRDZ, ik neem toch aan dat geen enkele fok-ker in deze lening zit.
Of heb ik het mis?

bedoelen zo trouwens 6 maanden aflossingsvrij of hebben zo nog 6 maanden nodig om alles weg te sluizen om het faillisement te vragen?
De eerste lening stamt uit 2015, er zijn natuurlijk fokforum meelezers en posters hier gestart na eind 2015 die misschien wel in deze leningen zijn gestapt en geen voorkennis hebben van wat hier besproken is. Dus daarom maar weer eens een korte samenvatting. Uiteindelijk staat er bij deze bedrijven samen wel nog zo'n 350K open om af te lossen aan investeerders als ik de boel goed optel. Geen kattenpis zou ik zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-01-2018 16:35:01 ]
pi_176416872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Uiteindelijk staat er bij deze bedrijven samen wel nog zo'n 350K open om af te lossen aan investeerders als ik de boel goed optel. Geen kattenpis zou ik zeggen.
Als dat allemaal moet worden afgeschreven neemt het defaultbedrag bij KoM met ruim de helft toe en is het default% opeens ~4%. Dan daalt het netto rendement naar ~3%.
pi_176416996
Ik zit er helaas wel in, stel voor dat we allemaal een grote hond aanschaffen.
pi_176419392
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe uigever/drukker/licentiehouder op CC en vrijdag online. https://www.capitalcircle.nl/leningen/302/documenten/1448
Adviseur: Van Rijbroek Financieel Advies.
Waar kennen we deze naam van?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_176421152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Adviseur: Van Rijbroek Financieel Advies.
Waar kennen we deze naam van?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.collincrowdfund.nl/bertens-dairy-goats/

Geiten
pi_176426637
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Adviseur: Van Rijbroek Financieel Advies.
Waar kennen we deze naam van?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt gelijk. Ook van de Belhamels:
pi_176428227
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Adviseur: Van Rijbroek Financieel Advies.
Waar kennen we deze naam van?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijp ik nu goed dat KoM achteraf zaken verwijderd/aanpast in de pitch (van een project wat al volgeschreven is) zonder dit expliciet aan te geven?
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:33:35 #104
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176428243
Overwaarde to van de WOZ-waarde is geen overwaarde.
pi_176428422
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat KoM achteraf zaken verwijderd/aanpast in de pitch (van een project wat al volgeschreven is) zonder dit expliciet aan te geven?
Meestal staat er een meestal een logo van de intermediair in de pitch (voorbeeld):

Het verwijderen van dit logo is m.i. niet echt iets veranderen van de pitch. Ik heb op 6-10-17 een schermafdruk gemaakt van deze pitch. Toen was de verwijzing al verdwenen.
pi_176428537
Zit er behalve ik nog iemand in het project van het slimme fietsslot van KOM?
Slecht nieuws: hoor net van KOM dat er deze week een update komt met niet al te best nieuws. Ze hebben 13 van de 60 termijnen betaald....
Als het nieuws zo slecht is als ik vrees komt mijn overall rendement van KOM vanaf maart 2015 onder 0 uit!
pi_176428631
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:54 schreef CFrealist het volgende:
Zit er behalve ik nog iemand in het project van het slimme fietsslot van KOM?
Slecht nieuws: hoor net van KOM dat er deze week een update komt met niet al te best nieuws. Ze hebben 13 van de 60 termijnen betaald....
Als het nieuws zo slecht is als ik vrees komt mijn overall rendement van KOM vanaf maart 2015 onder 0 uit!
En dan maar zien wat het intellectueel eigendom van het slot dat verpand is waard blijkt. Ben bang dat dit een vrij zachte zekerheid zal zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 11-01-2018 11:19:12 ]
pi_176428924
Een nieuwe A op FNC.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een nieuwe C op FNC.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Royve op 11-01-2018 11:29:03 ]
pi_176430539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:00 schreef djh77 het volgende:
En dan maar zien wat het intellectueel eigendom van het slot dat verpand is waard blijkt. Ben bang dat dit een vrij zachte zekerheid zal zijn.
Dat kan ik je wel vertellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176431207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ook van de Belhamels:
[ afbeelding ]
Ik heb deze man (intermediair Belhamels) gesproken nav het zoveelste KoM drama.
Was een eerlijke man zover ik kon inschatten, hij was zelf ook belazerd door mevrouw Karin Berg-Schuiling.
Zijn factuur was ook niet betaald. Ik denk dat hij verzocht heeft de link met deze oplichtster te verwijderen.
Kanttekening: wel raar dat je als financieel adviseur niets van de schuldenpositie van je klant weet. Dit moet de klant dan (hopelijk) bewust hebben verzwegen.
pi_176431669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb deze man (intermediair Belhamels) gesproken nav het zoveelste KoM drama.
Was een eerlijke man zover ik kon inschatten, hij was zelf ook belazerd door mevrouw Karin Berg-Schuiling.
Zijn factuur was ook niet betaald. Ik denk dat hij verzocht heeft de link met deze oplichtster te verwijderen.
Kanttekening: wel raar dat je als financieel adviseur niets van de schuldenpositie van je klant weet. Dit moet de klant dan (hopelijk) bewust hebben verzwegen.
Het geeft in ieder geval te denken, dat een persoon die al jarenlang bewijkt onder de schuldenlast, een regeling met een deurwaarder heeft, probleemloos twee financiële tussenpersonen/platformen weet te overtuigen van de wenselijkheid en haalbaarheid van een geldlening. Dan kun je toch kletsen als Brugman of er hebben er een paar enorm zitten slapen en alleen maar aan hun eigen factuurtjes hebben zitten denken |:( .
Pecunia non olet
pi_176432766
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Meestal staat er een meestal een logo van de intermediair in de pitch (voorbeeld):
[ afbeelding ]
Het verwijderen van dit logo is m.i. niet echt iets veranderen van de pitch. Ik heb op 6-10-17 een schermafdruk gemaakt van deze pitch. Toen was de verwijzing al verdwenen.
Dank!

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij verzocht heeft de link met deze oplichtster te verwijderen.

Ja, dat denk ik ook en dat snap ik ook wel. Ik vraag mij toch nog steeds af of KoM dit weg had mogen halen nadat er investeringen gedaan zijn en het project van start is gegaan.
pi_176432786
CCF heeft er zelfs een mail uit moeten sturen omtrent de nog openstaande pitch...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176432985
Voor Tocardo ziet het er toch niet zo best uit:
https://www.rtlz.nl/busin(...)fte-tocardo-failliet

Ben benieuwd of daar nog iets van terugkomt.

En heeft er iemand nog iets gehoord van Silverline? Ik dacht dat er bericht aan zat te komen?
pi_176433291
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:29 schreef Royve het volgende:
CCF heeft er zelfs een mail uit moeten sturen omtrent de nog openstaande pitch...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de vraag en antwoorden verwacht je toch dat ze voor het restant gewoon bij de rabo terecht kunnen:
quote:
Waarom verstrekt Rabobank niet een hogere lening en wordt er aanvullend via Crowdfunding gefinancierd. De rentevoet ligt bij CF (flink) hoger, waardoor de kasstroom meer onder druk komt te staan.
Bart

Collin Crowdfund

28-12-2017 17:18

Beste investeerder,
Bedankt voor uw vraag.
De bancaire financiering kent andere uitgangspunten dan bij crowdfunding. De voordelen van crowdfunding zoals naamsbekendheid, marketing en extra beloning wogen voor de ondernemers zwaarder dan het rentetarief. Free Style Motion maakt op een goede manier gebruik van het zogenaamde stapelfinancieren.
  † In Memoriam † donderdag 11 januari 2018 @ 15:05:32 #116
230491 Zith
pls tip
pi_176433463
Is er een manier om alle project-pagina's van GvE uit het verleden te bekijken ? Op dit moment zijn er maar zo'n 210 projecten zichtbaar.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_176433585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:05 schreef Zith het volgende:
Is er een manier om alle project-pagina's van GvE uit het verleden te bekijken ? Op dit moment zijn er maar zo'n 210 projecten zichtbaar.
Nee, deze zijn niet zichtbaar voor niet-investeerders.
  † In Memoriam † donderdag 11 januari 2018 @ 15:14:29 #118
230491 Zith
pls tip
pi_176433622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee, deze zijn niet zichtbaar voor niet-investeerders.
Bedankt, enig idee wanneer GvE besluit ze offline te halen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_176433708
Gisteren de vervroegde aflossing van 17 nog openstaande termijnen van de Bezorgbeer GvE zoals aangekondigd binnen gehad. :). Leuk rendement door de rente betaling bij de vervroegde aflossing. Echter lang niet genoeg om de defaults in andere projecten bij GvE te dekken. Wel gelukkig nog steeds rendement van boven de 4 % bij GvE.
pi_176435886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het geeft in ieder geval te denken, dat een persoon die al jarenlang bewijkt onder de schuldenlast, een regeling met een deurwaarder heeft, probleemloos twee financiële tussenpersonen/platformen weet te overtuigen van de wenselijkheid en haalbaarheid van een geldlening. Dan kun je toch kletsen als Brugman of er hebben er een paar enorm zitten slapen en alleen maar aan hun eigen factuurtjes hebben zitten denken |:( .
wat denk jij, zou het zin hebben om met een aantal investeerders samen een klacht tegen kom in te dienen bij het kifid?
pi_176436166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:39 schreef Incitatus3 het volgende:
En heeft er iemand nog iets gehoord van Silverline? Ik dacht dat er bericht aan zat te komen?
Goed nieuws over terugbetaling
quote:
Tot ons verdriet moeten wij u mededelen dat ons verhuurbedrijf per 1 maart 2018 zal sluiten. Niet
omdat het slecht gaat, integendeel.

Voor de investeerders van Geldvoorelkaar heeft dit de volgende consequenties. De lening met nummer 005757 kan per direct in zijn geheel ingelost worden. De lening met nummer 010341 kan
waarschijnlijk op of rond 1 maart in zijn geheel ingelost worden. Tot die tijd kunnen de maandbedragen gewoon geïncasseerd worden.

Tot slot wil ik alle investeerders danken die het vertrouwen in SilverLine hebben geschonken.
pi_176436445
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Goed nieuws over terugbetaling

[..]

Goed nieuws voor de investeerders maar wel triest voor de ondernemer. Jammer dat er klaarblijkelijk geen andere opties waren.
pi_176436481
Ja, zonde. Er even van uitgaande dat de betaling goed komt, is het wel een ondernemer die ik zo weer wat zou toevertrouwen gelet op zijn acties en inzet om z'n huurauto's terug te halen uit de meest bizarre oorden. Daar spreekt een toewijding en ondernemerschap uit.
pi_176438639
Voordat ik verder nog iets met FNC ga doen, wacht ik eerst eens af wat de update betreffende de late betalingen oplevert.

Heb nu 6 verlate betalingen waarvan er een paar tot op heden slechts 1 termijn ingelost hebben.

Bij KOM, GVE en IVM doe ik nagenoeg niks meer.
Eerst maar eens kijken wat de recovery van de ongelukken aldaar oplevert.

HCN eigenlijk zelfde verhaal.
Heb daar een default waarbij het vanuit HCN al geruime tijd oorverdovend stil blijft.

Eerlijk gezegd vrees ik het ergste voor CF.

Ondanks alle goede bedoelingen en de enorme inspanningen van investeerders (ik denk hierbij voornamelijk aan Horsemen en NRDZ), ben ik niet positief over de toekomst.

Ik heb denk ik wel recht van spreken, want inmiddels ruim over 200K in CF geïnvesteerd en echt ook tijd en energie in gestopt.

Ook wil ik de goede bedoelingen van de diverse platforms niet ontkennen of bagatelliseren.
Echter, enige naïviteit kan betreffende partijen m.i. niet ontzegd worden.

Recente issues als bij KOM (belhamels, eupet, dierdinges) zijn hier wat mij betreft de exponenten van.

Ook de aanpak, of beter gezegd gebrek aan aanpak, van projecten als Luxury Suites en Meat&Co/Griekse oplichter Stefano's (GVE), vallen onder het kopje "naïef en too little/too late".

Verder valt het ook de overduidelijke oplichters aan te rekenen dat CF een bijzonder nare naam dreigt te krijgen, voor zover dat niet al het geval is.

Anyway, ik blijf het allemaal volgen, maar ik ga wel wat andere leuke dingen met m'n knaken doen.

Als afsluiter wil ik nog kwijt dat ik het ontluisterend vind dat personen die ervoor gestudeerd hebben zich vele malen makkelijker in de luren laten leggen dan iemand met 6 jaar lagere school en verder alleen praktijk ervaring.
pi_176439086
Hoi bleyenburg, deze conclusie heb ik lang geleden ook al getrokken. En momenteel hebben we een enorme wind mee in economisch opzicht. Houd mijn hart vast als Nederland in een recessie komt, hoeveel van deze projecten / crowdfunding platforms zullen dan omvallen... ben zelf nog iets met ccf bezig (maar rapido minder) en met NPEX en verder wacht ik gewoon af, er komen andere tijden....
pi_176439087
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Bedankt, enig idee wanneer GvE besluit ze offline te halen?
na~6 maanden dacht ik.

Mocht dezelfde lener nog een project starten dan wordt de oude pitch ook weer open gezet.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_176440161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:02 schreef bleyenburg het volgende:
Voordat ik verder nog iets met FNC ga doen, wacht ik eerst eens af wat de update betreffende de late betalingen oplevert.

Eerst maar eens kijken wat de recovery van de ongelukken aldaar oplevert.

Eerlijk gezegd vrees ik het ergste voor CF.

Anyway, ik blijf het allemaal volgen, maar ik ga wel wat andere leuke dingen met m'n knaken doen.
.
Bleyenburg, ook ik heb de Kerstvakantie gebruikt voor enige CF reflectie. Wanneer ik de officiële cijfers zie, op de sites CCF 4,01%, GVE 4,5%, KOM 4,2% en FNC 4,33% waarbij nog rekening gehouden moet worden met nog komende defaults, vrees ook ik het ergste voor de toekomst van CF. De recovery is voor mij naast de defaults bepalend of ik in 2018 aan blijf haken of ga afhaken.
pi_176442018
Het is natuurlijk de kunst de krenten uit de pap te halen en niet op alle projecten in te schrijven.
pi_176444148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:16 schreef crowdiefunder het volgende:
Het is natuurlijk de kunst de krenten uit de pap te halen en niet op alle projecten in te schrijven.
Stimmt, ben nog best wel positief, dik 120 projecten, 1 def default, 7 afgelost,, komt hopelijk de parkeermeneer in NY deze maand bij, en verder 2 vertragingsprojecten.

Al met al nog goede plus in R. alhoewel ik steeds meer moeite krijg, om mijn CF deel van mijn vermogen op niveau te houden, m.a.w. het herbeleggen van de ontvangen aflossingen in goede projecten (lees krenten) ervaar ik steeds meer als een 'probleem" . Mijn CF aandeel is derhalve langzaam aan het dalen.

Oh ja, en 's-morgens als ik mijn beleggingsportefeuilles check, ook daar is het de ene dag een vette plus en twee dagen later weer een min, een beetje lef en durf hoort er ook bij, maar alles met mate.

*O* w/

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 11-01-2018 23:34:28 ]
pi_176444218
Die cijfers van de platformen zijn gemiddelden, het is de kunst om aan de goede kant te blijven :)

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 11-01-2018 23:38:00 ]
Pecunia non olet
pi_176445861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:29 schreef obligataire het volgende:
Die cijfers van de platformen zijn gemiddelden, het is de kunst om aan de goede kant te blijven :)
Dat is zeker waar en daar doen we hier ook erg ons best voor. Echter als het gemiddelde rendement van een platform blijft dalen zullen op een gegeven moment de "gemiddelde investeerders" afhaken en daarmee het einde van het platform inluiden. Naar mijn mening onderschatten de meeste platforms dit nog steeds want anders zouden ze veel meer werk maken van de communicatie en de recovery.
pi_176447115
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:29 schreef Royve het volgende:
CCF heeft er zelfs een mail uit moeten sturen omtrent de nog openstaande pitch...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het jumpcentrum zit opeens vol:
https://www.collincrowdfund.nl/free-style-motion/
pi_176447614
Ben nu ruim 2 jaar aan de crowdfunding en zeker met de hulp van dit forum heb ik vele fouten kunnen voorkomen. Mijn defaults zijn allen van de begintijd. Naieviteit en leergeld zal ik maar zeggen. Al is diegene van Aygo (infra) ook wel een beetje pech.
Met de huidige maandelijkse teruggave probeer ik door te investeren op ongeveer 2 projecten per maand. De ene maand gaat dat beter dan de andere. Ik merk ook dat het aanbod met pareltjes steeds minder wordt, waardoor ik af en toe ook deel wegschuif naar mijn p2p portefeuille bij Mintos.

Laatste tijd zie ik de naam Estateguru voorbij komen. Hebben veel van jullie (goede) ervaringen hier en wat is de minimale inleg? Mocht de crowdfunding in NL nog meer uitdrogen, heb ik nog een alternatief achter de hand.
pi_176447794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:02 schreef bleyenburg het volgende:
Voordat ik verder nog iets met FNC ga doen, wacht ik eerst eens af wat de update betreffende de late betalingen oplevert.

Heb nu 6 verlate betalingen waarvan er een paar tot op heden slechts 1 termijn ingelost hebben.

Bij KOM, GVE en IVM doe ik nagenoeg niks meer.
Eerst maar eens kijken wat de recovery van de ongelukken aldaar oplevert.

HCN eigenlijk zelfde verhaal.
Heb daar een default waarbij het vanuit HCN al geruime tijd oorverdovend stil blijft.

Eerlijk gezegd vrees ik het ergste voor CF.

Ondanks alle goede bedoelingen en de enorme inspanningen van investeerders (ik denk hierbij voornamelijk aan Horsemen en NRDZ), ben ik niet positief over de toekomst.

Ik heb denk ik wel recht van spreken, want inmiddels ruim over 200K in CF geïnvesteerd en echt ook tijd en energie in gestopt.

Ook wil ik de goede bedoelingen van de diverse platforms niet ontkennen of bagatelliseren.
Echter, enige naïviteit kan betreffende partijen m.i. niet ontzegd worden.

Recente issues als bij KOM (belhamels, eupet, dierdinges) zijn hier wat mij betreft de exponenten van.

Ook de aanpak, of beter gezegd gebrek aan aanpak, van projecten als Luxury Suites en Meat&Co/Griekse oplichter Stefano's (GVE), vallen onder het kopje "naïef en too little/too late".

Verder valt het ook de overduidelijke oplichters aan te rekenen dat CF een bijzonder nare naam dreigt te krijgen, voor zover dat niet al het geval is.

Anyway, ik blijf het allemaal volgen, maar ik ga wel wat andere leuke dingen met m'n knaken doen.

Als afsluiter wil ik nog kwijt dat ik het ontluisterend vind dat personen die ervoor gestudeerd hebben zich vele malen makkelijker in de luren laten leggen dan iemand met 6 jaar lagere school en verder alleen praktijk ervaring.
Ik deel je mening voor een groot deel.

Ik moet wel een statement maken voor KoM; de inschakeling van het nieuwe incasso bureau heeft nu 6.1% van de defaults terug en betalingsregeling getroffen voor een aantal projecten die ook worden nageleefd.

Defaults blijven natuurlijk een drama maar de opvolging daar maak ik mij echt zorgen over ook in die gevallen waarbij er wel HA/onderpand etc is geregeld . Daarom ben ik wel verheugd te zien dat dit probleem wel wordt opgepakt.

Ik investeer alleen nog als ik de ondernemer zelf ken of als er een hypotheekakte is.
pi_176448038
Jammer dat het zo moet lopen, bleyenburg

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:02 schreef bleyenburg het volgende:

Anyway, ik blijf het allemaal volgen, maar ik ga wel wat andere leuke dingen met m'n knaken doen.

Wat ga je dan doen? Beleggen? Cryptomunten?
pi_176448750
Gaat iemand dit weekend nog iets inleggen bij FNC? Ik zelf zit te denken aan het Hotel en twijfel over de schadeverzekeraar, Grieks restaurant & Voorraden Leverancier.
pi_176448953
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:29 schreef Royve het volgende:
Gaat iemand dit weekend nog iets inleggen bij FNC? Ik zelf zit te denken aan het Hotel en twijfel over de schadeverzekeraar, Grieks restaurant & Voorraden Leverancier.
Ik heb vanochtend alle aankomende projecten (en een aantal openstaande die ik nog niet eerder bekeken had) doorgenomen, en ga er geeneen van meenemen.
Overigens is in de afgelopen weken mijn uitstaande bedrag bij FnC wel het uitstaande bedrag bij GvE gepasseerd.
pi_176449001
Ik sta grotendeels on hold na mijn analyse van een paar weken geleden waaruit bleek dat ik nauwelijks rendement gemaakt heb ik 2017. Heb nog een paar SiG projecten in de pijplijn waar ik op ingeschreven heb en ga dan eerst maar eens kijken wat er komende periode terug komt.
pi_176449431
Mailer van collin is gefikst, die zijn namelijk overgestapt op andere manier van mailen.

En uitgaande mails worden nu verstuurd via Mailgun. Eens zien of dat werkt :)
జ్ఞ‌ా
pi_176449441
Liesker staat weer open voor 108K. Ben benieuwd wat daar achter zit. Ik doe er niets mee trouwens :{
Pecunia non olet
pi_176449507
https://www.crowdfundmarkt.nl sponsort de mailer het hele jaar *G*.

Bedankt crowdfundmarkt :s)
జ్ఞ‌ా
pi_176449519
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:11 schreef obligataire het volgende:
Liesker staat weer open voor 108K. Ben benieuwd wat daar achter zit. Ik doe er niets mee trouwens :{
Hij heeft toch nog niet volgezeten?
Ik zie hem langzaam vol lopen over de laatste paar dagen.
pi_176449641
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:11 schreef obligataire het volgende:
Liesker staat weer open voor 108K. Ben benieuwd wat daar achter zit. Ik doe er niets mee trouwens :{
Was inderdaad nog niet vol. Ondergrens van 750k hebben ze trouwens wel al lang behaald.
pi_176449689
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:11 schreef µ het volgende:
Mailer van collin is gefikst, die zijn namelijk overgestapt op andere manier van mailen.

En uitgaande mails worden nu verstuurd via Mailgun. Eens zien of dat werkt :)
Zie je kans de investeringslink te achterhalen van de projecten die voor de inner crowd beschikbaar worden gesteld? bv. https://www.collincrowdfund.nl/provolve-it/
pi_176449766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zie je kans de investeringslink te achterhalen van de projecten die voor de inner crowd beschikbaar worden gesteld? bv. https://www.collincrowdfund.nl/provolve-it/
Wie zijn die inner crowd? Kan ik op die lijst? Want dan kan ik die ook doorsturen...
జ్ఞ‌ా
pi_176449827
Euhj opeens 2 subscriptions op de mailer :D.
జ్ఞ‌ా
pi_176449840
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:28 schreef µ het volgende:

[..]

Wie zijn die inner crowd? Kan ik op die lijst? Want dan kan ik die ook doorsturen...
Zie op www.collincrowdfund.nl (naar beneden scrollen)

Worden gepubliceerd via: https://www.collincrowdfund.nl/feed/
Wat we hierbij nog nodig hebben is de investeringslink om te investeren voordat de pitch live gaat.
pi_176450157
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:14 schreef µ het volgende:
https://www.crowdfundmarkt.nl sponsort de mailer het hele jaar *G*.

Bedankt crowdfundmarkt :s)
Bedankt!
pi_176450213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:15 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hij heeft toch nog niet volgezeten?
Ik zie hem langzaam vol lopen over de laatste paar dagen.
foutje :@ dacht dat deze al enige tijd vol zat.
Pecunia non olet
pi_176450509
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:14 schreef µ het volgende:
https://www.crowdfundmarkt.nl sponsort de mailer het hele jaar *G*.

Bedankt crowdfundmarkt :s)
Ik heb een beetje een dubbel gevoel over deze manier van sponsoring maar fijn dat de mailer wel kan blijven bestaan.

Bedankt Crowdfundmarkt!
pi_176450598
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zie op www.collincrowdfund.nl (naar beneden scrollen)
[ afbeelding ]
Worden gepubliceerd via: https://www.collincrowdfund.nl/feed/
Wat we hierbij nog nodig hebben is de investeringslink om te investeren voordat de pitch live gaat.
Mailer kijkt voortaan naar die /feed :)
జ్ఞ‌ా
pi_176450609
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over deze manier van sponsoring maar fijn dat de mailer wel kan blijven bestaan.

Bedankt Crowdfundmarkt!
Waar ben je bang voor / waar komt je 'dubbel gevoel' vandaan? :s)
జ్ఞ‌ా
pi_176450628
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:10 schreef µ het volgende:

[..]

Mailer kijkt voortaan naar die /feed :)
Kan jij als slimme jongen nog achter de verborgen investeringslink komen?
pi_176450664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Kan jij als slimme jongen nog achter de verborgen investeringslink komen?
Feed levert voorlopig:

alkema-shipping
deze-23-ondernemers-zijn-genomineerd-voor-de-crowdfunding-awards
gavi-fashion
grote-merken-crowdfunden-winkels-elkaar
leningportefeuille
liesker-procesfinanciering
provolve-it
speel-inn-groep

Die gaan dan ook in de mailer. Hoop(te) dat dat was was je bedoelt :).
జ్ఞ‌ా
pi_176450711
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:14 schreef µ het volgende:

[..]

Feed levert voorlopig:

alkema-shipping
deze-23-ondernemers-zijn-genomineerd-voor-de-crowdfunding-awards
gavi-fashion
grote-merken-crowdfunden-winkels-elkaar
leningportefeuille
liesker-procesfinanciering
provolve-it
speel-inn-groep

Die gaan dan ook in de mailer. Hoop(te) dat dat was was je bedoelt :).
Nee helaas. Bij deze projecten is de investeringsknop verborgen. Relaties van de ondernemer kunnen wel alvast investeren. De wens van de fok gebruikers is dat ze deze link al krijgen voordat het project live gaat. Dit omdat de rest van Nederland ook om 11.00 online is om te investeren in het project.
pi_176450754
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee helaas. Bij deze projecten is de investeringsknop verborgen. Relaties van de ondernemer kunnen wel alvast investeren. De wens van de fok gebruikers is dat ze deze link al krijgen voordat het project live gaat. Dit omdat de rest van Nederland ook om 11.00 online is om te investeren in het project.
Ah ik snap 'm. Klinkt als iets wat wel leuk zou zijn, maar niet echt de bedoeling :+.
జ్ఞ‌ా
pi_176450835
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:18 schreef µ het volgende:

[..]

Ah ik snap 'm. Klinkt als iets wat wel leuk zou zijn, maar niet echt de bedoeling :+.
Eigenlijk precies wel de bedoeling!
Na een uitgebreide Fok analyse kunnen wij een project een vliegende start geven :+
pi_176450903
Your account is on probation and domains are limited to 100 messages / hour. To maintain the rate the account has been temporarily disabled.

FUUUCK :(
జ్ఞ‌ా
pi_176451033
Opgeven voor een maildienst en opeens 150+ mails sturen vinden ze kennelijk niet tof.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:00:06 #160
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176451376
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:36 schreef µ het volgende:
Opgeven voor een maildienst en opeens 150+ mails sturen vinden ze kennelijk niet tof.
spam :P
pi_176452149
Top 10 van week 2:
pi_176453461
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:11 schreef µ het volgende:

[..]

Waar ben je bang voor / waar komt je 'dubbel gevoel' vandaan? :s)
Tot op heden betaalde wij (als investeerders) zelf de mailer. Nu gaat een derde partij (een leverancier van digitale diensten) dit betalen en hoogstwaarschijnlijk gelijk reclame maken voor zijn product. Ik vergelijk dit een beetje met bijvoorbeeld sponsoring van patiëntenverenigingen door farmaceutische bedrijven. Het is niet per definitie fout maar dat geeft bij mij toch een beetje een dubbel gevoel.
pi_176454709
De vergelijking met een patiëntenvereniging is best wel treffend :W
Pecunia non olet
pi_176454854
De mail van fnc is ook weer binnen met mooie verhalen ;) 4 van mijn 8 A projecten zijn in de problemen... de manage is verkocht en mensen hebben geen huis meer, bij de accountant is de Fin. Situatie zeer mager, voorfinanciering uitzendprojecten gaat borg aangesproken worden en bij de broodjeszaak is de zoon in het bedrijf orde op zaken aan het stellen. Blij dat ik al 1.5 jaar geleden bij fnc gestopt ben.
pi_176455459
Rijnland is goed bezig voor KoM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176455561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:21 schreef djh77 het volgende:
Rijnland is goed bezig voor KoM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KoM zelf is helemaal niet goed bezig want alle moeilijke vragen worden niet beantwoord ondanks dat ze dat al begin december toegezegd hebben.
pi_176455610
het zou mij verbazen als dat "op haar rekening aanwezige saldo" de ¤ 150,00 overstijgt
|:(
pi_176455612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:25 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

KoM zelf is helemaal niet goed bezig want alle moeilijke vragen worden niet beantwoord ondanks dat ze dat al begin december toegezegd hebben.
Helemaal mee eens.Het enige dat daar goed gaat is de werking van het incassobureau. Maar KoM o|O
pi_176455650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:27 schreef bleyenburg het volgende:
het zou mij verbazen als dat "op haar rekening aanwezige saldo" de ¤ 150,00 overstijgt
|:(
Dat zou kunnen, maar meer kan het incassobureau denk ik op dit moment niet doen. Daarnaast zal neem ik aan het beslag op de rekening blijven staan. Bij betaling van ouders voor de opvang zal dit kan ook naar Rijnland gaan. Wat ze daarnaast nog zouden kunnen doen is de auto verkopen. Dit zal ook nog onvoldoende zoden aan de dijk zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 12-01-2018 16:37:54 ]
pi_176455685
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar meer kan het incassobureau denk ik op dit moment. daarnaast zal neem ik aan het beslag op de rekening blijven staan. Bij betaling van ouders voor de opvang zal dit kan ook naar Rijnland gaan. Wat je daarnaast nog zouden kunnen doen is de auto verkopen. Dit zal ook nog voldoende zoden aan de dijk zetten
Er schijnt volgens de financieel adviseur 25k overwaarde op de woning te zijn maar dan moet de bank ook belang hebben bij executie en dat zal wel niet. Ook is de vraag of er nog een vordering van de fiscus bij komt als het bedrijfje omvalt.
pi_176455726
Update FNC:

Bruidsmode(C) - Openstaand : 64.27%
De afgelopen maand was het voor de ondernemer niet mogelijk om de achterstand in te lopen, maar de normale incasso is wel geslaagd. Hierdoor blijft de achterstand vooralsnog op twee termijnen staan. Wij hebben goed contact met de ondernemer en zullen proberen om samen met hem de achterstand verder terug te brengen.

Manege (A) - Openstaand : 55.53%
Tot onze verbazing storneerde de ondernemer afgelopen maand de betalingen van de vorige twee maanden. Hierdoor liep de achterstand direct op naar drie termijnen. Wij hebben direct contact gezocht met de ondernemer om de achtergrond hiervan te vernemen. De ondernemer liet ons schriftelijk weten dat de manege is verkocht en dat zij diep in de financiele problemen zitten. Zij wonen momenteel bij kennissen en hebben verder geen bezittingen meer. Zij hebben hulp gezocht bij de schuldhulpverlening. Wij zijn momenteel druk doende met het in kaart brengen van de situatie. Wij zullen de lening opzeggen en de ondernemers aanmelden bij het BKR. Wij hebben hen al laten weten dat wij ondanks alles verwachten dat zij de lening in zijn geheel terug betalen, zeker gelet op het feit dat wij volledig ongeinformeerd waren over de ontstane situatie. Per volgende maand zullen wij u verder informeren hieromtrent.

Reparatie Winkel (C) - Openstaand : 75.30%
Wij hebben contact gezocht met de ondernemer, maar dit is helaas niet geslaagd. Wij hebben daarom het formele incassoproces ingezet en hebben de ondernemer incassokosten in rekening gebracht. Wij blijven dit nauwgezet volgen.

Video-materialen (C) - Openstaand : 69.88%
De ondernemer had het even zwaar, maar verwacht deze maand een aantal facturen voldaan te krijgen. Hij heeft toegezegd om die gelden te gebruiken om de achterstand in zijn volledigheid weg te werken. Het contact met de ondernemer verloopt verder goed.

Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%
Ondanks alle pogingen om contact met de kredietnemer te verkrijgen, is dit op heden niet gelukt. Dit betekent dat wij de lening opzeggen en over zullen gaan tot incassomaatregelen. Tevens zullen wij hem aanmelden bij het BKR en incassokosten in rekening brengen.

Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 81.07%
Zoals wij vorige maand hebben verwacht hebben wij wel een betaling ontvangen, maar is de achterstand niet ingelost. Wij blijven in contact treden met de ondernemer om ook de laatste termijn achterstand te kunnen ontvangen. Wij handhaven tevens het formele incassoproces, tot de ondernemer de achterstand heeft weggewerkt.

Stucadoor (C) - Openstaand : 57.90%
Deze maand heeft de ondernemer wederom de incasso gestorneerd. Wij hebben contact gezocht met hem, maar kregen zowel telefonisch als schriftelijk geen contact meer met hem. De ondernemer werd bijgestaan door een familielid, maar ook deze is er niet in geslaagd om de ondernemer weer te laten betalen. Dit betekent dat wij ons genoodzaakt zijn om de zaak aan de Deurwaarder over te dragen. Wij zullen de ondernemer een laatste sommatie versturen en daarna de zaak overdragen aan een Deurwaarder.

Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20%
De afgelopen maand hebben wij de tijd gebruikt om stukken te verzamelen voor overdracht aan de Deurwaarder. Alles is nu in het bezit van de Advocaat en de overgang zal binnenkort in gang worden gezet. Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen bij de Deurwaarder.

uitzendprojecten (A) - Openstaand : 35.05%
Helaas heeft de kredietnemer niet voldaan aan de gestelde deadline. Wij hebben herhaaldelijk contact met hem gezocht, maar zonder succes. Dit betekent dat wij de lening gaan opzeggen en de Borg zullen aanspreken op de door hem afgegeven Borgstelling. Wij hopen langs deze weg alsnog betalingen te mogen ontvangen. Indien dit niet het geval is, dan zullen wij overgaan tot het nemen van (rechts-) maatregelen.
pi_176456403
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar meer kan het incassobureau denk ik op dit moment niet doen. Daarnaast zal neem ik aan het beslag op de rekening blijven staan. Bij betaling van ouders voor de opvang zal dit kan ook naar Rijnland gaan. Wat ze daarnaast nog zouden kunnen doen is de auto verkopen. Dit zal ook nog onvoldoende zoden aan de dijk zetten
Was dat maar zo. Alleen het op dat moment aanwezige saldo valt onder de beslaglegging. Alles wat daarna komt valt er niet onder. Overigens is dit neem ik aan een conservatoir beslag en niet executoriaal. Dit betekent dat er helemaal niets mee gedaan kan worden.

Als ze in de min staat krijgt Rijnland slechts het bericht dat de beslaglegging geen doel treft
pi_176456507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:05 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Was dat maar zo. Alleen het op dat moment aanwezige saldo valt onder de beslaglegging. Alles wat daarna komt valt er niet onder. Overigens is dit neem ik aan een conservatoir beslag en niet executoriaal. Dit betekent dat er helemaal niets mee gedaan kan worden.

Als ze in de min staat krijgt Rijnland slechts het bericht dat de beslaglegging geen doel treft
Je hebt gelijk. Vreemd maar zo werkt dit blijkbaar. Tegenvallertje... Saldo zal inderdaad wel beperkt zijn en dan moeten de kosten van Rijnland er nog van af.
pi_176456955
Heb ik deze gemist, of is hij hier al voorbij gekomen?

https://www.collincrowdfund.nl/quality-of-life-b-v/

Lijkt mij best aardig.
pi_176457256
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 01:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is zeker waar en daar doen we hier ook erg ons best voor. Echter als het gemiddelde rendement van een platform blijft dalen zullen op een gegeven moment de "gemiddelde investeerders" afhaken en daarmee het einde van het platform inluiden. Naar mijn mening onderschatten de meeste platforms dit nog steeds want anders zouden ze veel meer werk maken van de communicatie en de recovery.
Geheel mee eens!
Daarnaast zou natuurlijk de deur dicht moeten blijven voor de echt slechte projecten. Scheelt communicatie en recovery werk en helpt het het netto rendement omhoog.
Met name bij KOM heb ik toch wel erg veel bagger projecten gefinancierd zien worden en daar plukt men nu de zure vruchten van. Dweilen met de kraan open bij KOM. Logisch dat investeerders dan afhaken.
pi_176457422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Update FNC:


Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%
Ondanks alle pogingen om contact met de kredietnemer te verkrijgen, is dit op heden niet gelukt. Dit betekent dat wij de lening opzeggen en over zullen gaan tot incassomaatregelen. Tevens zullen wij hem aanmelden bij het BKR en incassokosten in rekening brengen.

Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 81.07%
Zoals wij vorige maand hebben verwacht hebben wij wel een betaling ontvangen, maar is de achterstand niet ingelost. Wij blijven in contact treden met de ondernemer om ook de laatste termijn achterstand te kunnen ontvangen. Wij handhaven tevens het formele incassoproces, tot de ondernemer de achterstand heeft weggewerkt.

[
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:02 schreef bleyenburg het volgende:
Voordat ik verder nog iets met FNC ga doen, wacht ik eerst eens af wat de update betreffende de late betalingen oplevert.

Heb nu 6 verlate betalingen waarvan er een paar tot op heden slechts 1 termijn ingelost hebben.

Ik heb nu van mijn ruim 90 projecten bij FNC 2 probleem gevallen. Na de eerste betaling van FNC van eind december dacht ik dat ik ook naar 8 problemen geschoten was, maar gelukkig kwam er rond 10 januari een nabetaling van 6 projecten binnen.


Mijn 2 probleem gevallen staan trouwens ook in het lijstje van djh77.
pi_176457650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:40 schreef quepos het volgende:
Heb ik deze gemist, of is hij hier al voorbij gekomen?

https://www.collincrowdfund.nl/quality-of-life-b-v/

Lijkt mij best aardig.
Die is net pas gepubliceerd hier dus nog niet besproken.
Zeer groot bedrag.
Kleding ben ik niet happig op. De kleding bedrijven vallen met bosjes om.
Ik vind de zekerheid van die tweede hypotheek op bedrijfsonroerendgoed ook niet zo sterk. Weliswaar ongeveer 2 miljoen overwaarde boven eerste hypotheek maar er staan behoorlijk wat winkels leeg. Het is maar de vraag wat die winkels boven de eerste hypotheek opbrengen als er onder druk verkocht moet worden..
pi_176457725
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die is net pas gepubliceerd hier dus nog niet besproken.
Zeer groot bedrag.
Kleding ben ik niet happig op. De kleding bedrijven vallen met bosjes om.
Ik vind de zekerheid van die tweede hypotheek op bedrijfsonroerendgoed ook niet zo sterk. Weliswaar ongeveer 2 miljoen overwaarde boven eerste hypotheek maar er staan behoorlijk wat winkels leeg. Het is maar de vraag wat die winkels boven de eerste hypotheek opbrengen als er onder druk verkocht moet worden..
Eens. ADAM is al meerdere keren failliet gegaan en overgenomen. De ondernemer heeft een borgstelling van slechts 100k. Alleen bij een veel ruimere overwaarde op het onroerend goed zou dit wat interessanter zijn. Daarnaast zou het de eerste hypotheekhouder worst zijn dat er nog een 2e hypotheek is bij gedwongen verkoop.
pi_176458145
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:08 schreef Gijsbertus het volgende:
Ben nu ruim 2 jaar aan de crowdfunding en zeker met de hulp van dit forum heb ik vele fouten kunnen voorkomen. Mijn defaults zijn allen van de begintijd. Naieviteit en leergeld zal ik maar zeggen. Al is diegene van Aygo (infra) ook wel een beetje pech.
Met de huidige maandelijkse teruggave probeer ik door te investeren op ongeveer 2 projecten per maand. De ene maand gaat dat beter dan de andere. Ik merk ook dat het aanbod met pareltjes steeds minder wordt, waardoor ik af en toe ook deel wegschuif naar mijn p2p portefeuille bij Mintos.

Laatste tijd zie ik de naam Estateguru voorbij komen. Hebben veel van jullie (goede) ervaringen hier en wat is de minimale inleg? Mocht de crowdfunding in NL nog meer uitdrogen, heb ik nog een alternatief achter de hand.
Tot nu toe goede ervaringen! Minimale inleg is 50¤. Heb eventueel een aanmeldlink voor je als je interesse hebt ;)
pi_176462035
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Update FNC:

Bruidsmode(C) - Openstaand : 64.27%
De afgelopen maand was het voor de ondernemer niet mogelijk om de achterstand in te lopen, maar de normale incasso is wel geslaagd. Hierdoor blijft de achterstand vooralsnog op twee termijnen staan. Wij hebben goed contact met de ondernemer en zullen proberen om samen met hem de achterstand verder terug te brengen.

Manege (A) - Openstaand : 55.53%
Tot onze verbazing storneerde de ondernemer afgelopen maand de betalingen van de vorige twee maanden. Hierdoor liep de achterstand direct op naar drie termijnen. Wij hebben direct contact gezocht met de ondernemer om de achtergrond hiervan te vernemen. De ondernemer liet ons schriftelijk weten dat de manege is verkocht en dat zij diep in de financiele problemen zitten. Zij wonen momenteel bij kennissen en hebben verder geen bezittingen meer. Zij hebben hulp gezocht bij de schuldhulpverlening. Wij zijn momenteel druk doende met het in kaart brengen van de situatie. Wij zullen de lening opzeggen en de ondernemers aanmelden bij het BKR. Wij hebben hen al laten weten dat wij ondanks alles verwachten dat zij de lening in zijn geheel terug betalen, zeker gelet op het feit dat wij volledig ongeinformeerd waren over de ontstane situatie. Per volgende maand zullen wij u verder informeren hieromtrent.

Reparatie Winkel (C) - Openstaand : 75.30%
Wij hebben contact gezocht met de ondernemer, maar dit is helaas niet geslaagd. Wij hebben daarom het formele incassoproces ingezet en hebben de ondernemer incassokosten in rekening gebracht. Wij blijven dit nauwgezet volgen.

Video-materialen (C) - Openstaand : 69.88%
De ondernemer had het even zwaar, maar verwacht deze maand een aantal facturen voldaan te krijgen. Hij heeft toegezegd om die gelden te gebruiken om de achterstand in zijn volledigheid weg te werken. Het contact met de ondernemer verloopt verder goed.

Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%
Ondanks alle pogingen om contact met de kredietnemer te verkrijgen, is dit op heden niet gelukt. Dit betekent dat wij de lening opzeggen en over zullen gaan tot incassomaatregelen. Tevens zullen wij hem aanmelden bij het BKR en incassokosten in rekening brengen.

Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 81.07%
Zoals wij vorige maand hebben verwacht hebben wij wel een betaling ontvangen, maar is de achterstand niet ingelost. Wij blijven in contact treden met de ondernemer om ook de laatste termijn achterstand te kunnen ontvangen. Wij handhaven tevens het formele incassoproces, tot de ondernemer de achterstand heeft weggewerkt.

Stucadoor (C) - Openstaand : 57.90%
Deze maand heeft de ondernemer wederom de incasso gestorneerd. Wij hebben contact gezocht met hem, maar kregen zowel telefonisch als schriftelijk geen contact meer met hem. De ondernemer werd bijgestaan door een familielid, maar ook deze is er niet in geslaagd om de ondernemer weer te laten betalen. Dit betekent dat wij ons genoodzaakt zijn om de zaak aan de Deurwaarder over te dragen. Wij zullen de ondernemer een laatste sommatie versturen en daarna de zaak overdragen aan een Deurwaarder.

Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20%
De afgelopen maand hebben wij de tijd gebruikt om stukken te verzamelen voor overdracht aan de Deurwaarder. Alles is nu in het bezit van de Advocaat en de overgang zal binnenkort in gang worden gezet. Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen bij de Deurwaarder.

uitzendprojecten (A) - Openstaand : 35.05%
Helaas heeft de kredietnemer niet voldaan aan de gestelde deadline. Wij hebben herhaaldelijk contact met hem gezocht, maar zonder succes. Dit betekent dat wij de lening gaan opzeggen en de Borg zullen aanspreken op de door hem afgegeven Borgstelling. Wij hopen langs deze weg alsnog betalingen te mogen ontvangen. Indien dit niet het geval is, dan zullen wij overgaan tot het nemen van (rechts-) maatregelen.
Ook een flinke lijst.... gaat geen cent meer heen van mij ;)
pi_176462241
Bij GvE gaat het ook weer lekker met de ICT. Vandaag was er een betaling met betaaldatum vandaag toegevoegd. Betaling niet ontvangen, dat kan maar nu is de betaling ook weer uit het overzicht verdwenen :')

En ik wacht al weken op toegezegde updates over defaults die natuurlijk weer niet komen :N
pi_176465157
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

Eens. ADAM is al meerdere keren failliet gegaan en overgenomen. De ondernemer heeft een borgstelling van slechts 100k. Alleen bij een veel ruimere overwaarde op het onroerend goed zou dit wat interessanter zijn. Daarnaast zou het de eerste hypotheekhouder worst zijn dat er nog een 2e hypotheek is bij gedwongen verkoop.
Ik heb al een tijdje niets meer gedaan bij CCF vanwege de overwegend matige projecten maar deze overweeg ik toch wel mee te nemen voor het laagste bedrag. Mooi familiebedrijf al zitten ze in een uitdagende branche.
Bij elkaar opgeteld zijn de zekerheden aanzienlijk en dat neemt alleen maar toe door de aflossing.
Pecunia non olet
pi_176465211
Vandaag in de nieuwe fiscalert stond sameningeld beschreven en beoordeeld met 2f-jes, gelezen weggooien.

Collin kreeg vorige maand nog 4f-jes, zeker het overwegen waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176465461
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:02 schreef crowdiefunder het volgende:
Vandaag in de nieuwe fiscalert stond sameningeld beschreven en beoordeeld met 2f-jes, gelezen weggooien.

Collin kreeg vorige maand nog 4f-jes, zeker het overwegen waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een slecht geschreven stuk
pi_176469855
Leuk zo'n familiebanklening. Dan heb je het wel over totaal andere bedragen dan een inleg vanaf 250 euro. Dat zaken soms amateuristisch overkomen bij SiG klopt uiteraard wel. Hierin moeten ze zeker stappen nemen of door te groeien. Veel slordigheden.
pi_176469886
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:14 schreef µ het volgende:
https://www.crowdfundmarkt.nl sponsort de mailer het hele jaar *G*.

Bedankt crowdfundmarkt :s)
Dat is super goed nieuws. Veel dank aan Crowdfundmarkt voor de sponsoring en aan MU voor het technische deel. w/ _O_ w/
pi_176470328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Ik heb nu van mijn ruim 90 projecten bij FNC 2 probleem gevallen. Na de eerste betaling van FNC van eind december dacht ik dat ik ook naar 8 problemen geschoten was, maar gelukkig kwam er rond 10 januari een nabetaling van 6 projecten binnen.

Mijn 2 probleem gevallen staan trouwens ook in het lijstje van djh77.
Heb inmiddels zelf 70 projecten lopen bij FNC. 0 afboekingen, 1 is er vervroegd afgelost en 1 probleemgevalletje, die regelmatig wat later betaald. Tot nu toe tevreden over FNC.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 11:07:49 #188
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_176472096
wie investeert nog meer op Omaraha?

Ik ben in mei begonnen maar ben er niet zo over te spreken. In eerste instantie had ik 1/3 in losse loans. Daar was genoeg keuze en lekker hoge rentes. Het risico kon je zelf bepalen. Daarnaast heb je de secured loans waar eerder ook genoeg keuze was en hogere rentes dan nu (7%). Inmiddels is er praktisch geen keuze meer in losse loans (met zeer lage rentes) en ook niet in secured loans. En als er al secured loans zijn, dan is het maar 7%. Ik overweeg om daarom te stoppen daar
pi_176473446
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:07 schreef dubbeltjez het volgende:
wie investeert nog meer op Omaraha?

Ik ben in mei begonnen maar ben er niet zo over te spreken. In eerste instantie had ik 1/3 in losse loans. Daar was genoeg keuze en lekker hoge rentes. Het risico kon je zelf bepalen. Daarnaast heb je de secured loans waar eerder ook genoeg keuze was en hogere rentes dan nu (7%). Inmiddels is er praktisch geen keuze meer in losse loans (met zeer lage rentes) en ook niet in secured loans. En als er al secured loans zijn, dan is het maar 7%. Ik overweeg om daarom te stoppen daar
Ik had het een tijdje gedaan met ¤ 100 om te proberen, ben gestopt. Had unsecured loans en dat liep niet zo best. De website vond ik ook niet fijn. Er is nog wel iemand hier op Fok die via Omaraha investeert en daar erg enthousiast over is.
pi_176473671
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Update FNC:

Bruidsmode(C) - Openstaand : 64.27%
De afgelopen maand was het voor de ondernemer niet mogelijk om de achterstand in te lopen, maar de normale incasso is wel geslaagd. Hierdoor blijft de achterstand vooralsnog op twee termijnen staan. Wij hebben goed contact met de ondernemer en zullen proberen om samen met hem de achterstand verder terug te brengen.

Manege (A) - Openstaand : 55.53%
Tot onze verbazing storneerde de ondernemer afgelopen maand de betalingen van de vorige twee maanden. Hierdoor liep de achterstand direct op naar drie termijnen. Wij hebben direct contact gezocht met de ondernemer om de achtergrond hiervan te vernemen. De ondernemer liet ons schriftelijk weten dat de manege is verkocht en dat zij diep in de financiele problemen zitten. Zij wonen momenteel bij kennissen en hebben verder geen bezittingen meer. Zij hebben hulp gezocht bij de schuldhulpverlening. Wij zijn momenteel druk doende met het in kaart brengen van de situatie. Wij zullen de lening opzeggen en de ondernemers aanmelden bij het BKR. Wij hebben hen al laten weten dat wij ondanks alles verwachten dat zij de lening in zijn geheel terug betalen, zeker gelet op het feit dat wij volledig ongeinformeerd waren over de ontstane situatie. Per volgende maand zullen wij u verder informeren hieromtrent.

Reparatie Winkel (C) - Openstaand : 75.30%
Wij hebben contact gezocht met de ondernemer, maar dit is helaas niet geslaagd. Wij hebben daarom het formele incassoproces ingezet en hebben de ondernemer incassokosten in rekening gebracht. Wij blijven dit nauwgezet volgen.

Video-materialen (C) - Openstaand : 69.88%
De ondernemer had het even zwaar, maar verwacht deze maand een aantal facturen voldaan te krijgen. Hij heeft toegezegd om die gelden te gebruiken om de achterstand in zijn volledigheid weg te werken. Het contact met de ondernemer verloopt verder goed.

Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%
Ondanks alle pogingen om contact met de kredietnemer te verkrijgen, is dit op heden niet gelukt. Dit betekent dat wij de lening opzeggen en over zullen gaan tot incassomaatregelen. Tevens zullen wij hem aanmelden bij het BKR en incassokosten in rekening brengen.

Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 81.07%
Zoals wij vorige maand hebben verwacht hebben wij wel een betaling ontvangen, maar is de achterstand niet ingelost. Wij blijven in contact treden met de ondernemer om ook de laatste termijn achterstand te kunnen ontvangen. Wij handhaven tevens het formele incassoproces, tot de ondernemer de achterstand heeft weggewerkt.

Stucadoor (C) - Openstaand : 57.90%
Deze maand heeft de ondernemer wederom de incasso gestorneerd. Wij hebben contact gezocht met hem, maar kregen zowel telefonisch als schriftelijk geen contact meer met hem. De ondernemer werd bijgestaan door een familielid, maar ook deze is er niet in geslaagd om de ondernemer weer te laten betalen. Dit betekent dat wij ons genoodzaakt zijn om de zaak aan de Deurwaarder over te dragen. Wij zullen de ondernemer een laatste sommatie versturen en daarna de zaak overdragen aan een Deurwaarder.

Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20%
De afgelopen maand hebben wij de tijd gebruikt om stukken te verzamelen voor overdracht aan de Deurwaarder. Alles is nu in het bezit van de Advocaat en de overgang zal binnenkort in gang worden gezet. Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen bij de Deurwaarder.

uitzendprojecten (A) - Openstaand : 35.05%
Helaas heeft de kredietnemer niet voldaan aan de gestelde deadline. Wij hebben herhaaldelijk contact met hem gezocht, maar zonder succes. Dit betekent dat wij de lening gaan opzeggen en de Borg zullen aanspreken op de door hem afgegeven Borgstelling. Wij hopen langs deze weg alsnog betalingen te mogen ontvangen. Indien dit niet het geval is, dan zullen wij overgaan tot het nemen van (rechts-) maatregelen.
Dat is een flinke lijst met projecten met een vlekje. Hoeveel lopende projecten heb jij nu bij FNC?

Mijn statistiek bij FNC:
Geïnvesteerd: 36 projecten
Succesvol afgerond: 3 projecten
Lopend: 32 projecten
Afgeschreven: 1 project
Betalingsachterstand: 1 project
pi_176473780
Ik heb 25 FNC-projecten waarvan er 1 een betaling achterloopt maar wel blijft betalen.
Nog geen afgeronde projecten aangezien ik zo'n 16 maanden daar actief ben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176474074
Mijn FNC statistieken:

65 projecten geinvesteerd, 10% rendement over 2017
3 vervroegd afgelost (en er komt nog een vervroegde aflossing aan, Peekoi)
0 succesvol afgerond (de eerste 4 gaan dit jaar afgerond worden)
4 projecten met achterstand, 12-44 dagen (videomaterialen, kurkhandelaar, 2 E'tjes van 19.9%: beiden pas zo'n 5% afgelost, dus die zullen spannend worden, is de rente ook naar. De kurkhandelaar hoeft nog maar 1 termijn, deze liep een paar maanden geleden meer achter, dus komt wel goed. Videomaterialen liep 1 jaar probleemloos, en komt nu de toezegging van begin december niet na, tja, ik ben er niet zo gerust op).

Vwb de vervroegde aflossingen ben ik het met de andere users eens: een boeterente is zeer gewenst!!

[ Bericht 13% gewijzigd door ETphonehome op 13-01-2018 13:38:48 ]
pi_176474159
Daar gaat weer een van mijn FNC projecten die goed loopt met een oversluiting van de lening naar een ander platform. https://www.knab.nl/crowdfunding/projecten/sena-versmarkt
En natuurlijk wordt ik dan weer door FNC en de leningnemer zonder compensatie bedankt voor de geleverde diensten.
Dit is bij mij nu al de 4e goedl lopende lening die binnen de looptijd naar elders vertrekt.
Ik begrijp FNC niet voeren ze veel marketing werk uit om projecten binnen te halen en laten ze de goede projecten door anderen weg kapen zonder enige compensatie te vragen!
FNC wordt wakker en laat leningnemers die eerder willen vertrekken tenminste 1 jaar boete rente betalen. Voor je investeerders beter maar ook voor het platform beter!
Zoals het nu is maak je het wel erg gemakkelijk voor je concurrenten om de krenten bij je uit de pap te halen!

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-01-2018 13:36:40 ]
pi_176474391
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar gaat weer een van mijn FNC projecten die goed loopt met een oversluiting van de lening naar een ander platform. https://www.knab.nl/crowdfunding/projecten/sena-versmarkt
En natuurlijk wordt ik dan weer door FNC en de leningnemer zonder compensatie bedankt voor de geleverde diensten.
Dit is bij mij nu al de 4e goedl lopende lening die binnen de looptijd naar elders vertrekt.
Ik begrijp FNC niet voeren ze veel marketing werk uit om projecten binnen te halen en laten ze de goede projecten door anderen weg kapen zonder enige compensatie te vragen!
FNC wordt wakker en laat leningnemers die eerder willen vertrekken tenminste 1 jaar boete rente betalen. Voor je investeerders beter maar ook voor het platform beter!
Zoals het nu is maak je het wel erg gemakkelijk voor je concurrenten om de krenten bij je uit de pap te halen!
Hmmm, daar zit (zat) ik ook in.
Je weet het toch nooit. Ze hebben nu weer geld nodig, het precieze verhaal er achter hoor je toch niet. Misschien ook maar goed dat hij afgelost wordt. Voor de oude lening betaalde hij 7,11% rente, bij Knab nu 7.5%. Dan had hij beter bij FNC kunnen blijven logischerwijze. Misschien wilde FNC hem lager indelen dan voorheen?

Maar als je een goed gevoel hebt bij Sena Markt, zou je kunnen proberen om mee te kunnen doen aan de Knab lening. Die lopen niet zo snel vol als de reguliere CCF projecten?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 13-01-2018 13:55:17 ]
Pecunia non olet
pi_176474699
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:39 schreef obligataire het volgende:
Maar als je een goed gevoel hebt bij Sena Markt, zou je kunnen proberen om mee te kunnen doen aan de Knab lening. Die lopen niet zo snel vol als de reguliere CCF projecten?
Dat moet je wel een rekening bij Knab hebben.
pi_176474811
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat moet je wel een rekening bij Knab hebben.
Inderdaad maar ik veronderstelde dat NRDZ die heeft, omdat hij ook dit project heeft 'ontdekt'. Ikzelf zit niet bij Knab en krijg daar dus ook geen enkele info van.
Pecunia non olet
pi_176474863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inderdaad maar ik veronderstelde dat NRDZ die heeft, omdat hij ook dit project heeft 'ontdekt'. Ikzelf zit niet bij Knab en krijg daar dus ook geen enkele info van.
Staan gewoon op de openbare site: https://www.knab.nl/crowdfunding
pi_176475178
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 23:12 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Wat een slecht geschreven stuk
Fisalert SamenInGeld, mijn opm hieromtrent.
Ik vind het ook niet het allerbeste geschreven artikel, maar vooruit

- vwb de kopers, uiteindelijk staat eea natuurlijk duidelijk in de aktes, waarvan er afschriften verstrekt worden.
- In de info verstrekking kan (moet) SiG misschien duidelijker vermelden (naam, evt BV, wie de koper is)
- vwb de info verstrekking aangaande het pand in Roermond, is het duidelijk dat dit niet goed gegaan is, of het nu de makelaar / taxateur is, of een ander, procedures zijn blijkbaar aangepast dat dit niet meer kan (mag) gebeuren.
- aangaande de 80% max financ welke hoger is dan bij een bankfinanciering, akkoord, maar er ligt wel een hypo-akte onder.
- Bij de 4fjes van CCF, bij veel van hun projecten zijn de zekerheden niet zo hard als de hypo-akten bij SIG.
- CCF is wat verder op het traject professionalisering, daar heeft SiG zeker wat in te halen.

Mijn advies aan SiG.
- reageer op het artikel van Fisalert, zeg wat je(mede) n.a.v. het Roermond project hebt gedaan / gaat doen.
- doe dit middels een nieuwsbrief / website / e-mail naar investeerders
- en reageer ook naar Fisalert, zodat zij in de volgende uitgave evt jullie reactie kunnen weergeven. Vertel over de professionaliseringsstappen welke je maakt en deel ook mede hetgeen er gebeurt als het platform / SamenInGeld in default mocht geraken, hetgeen dan de voortzetting/afhandelings scenario is.

Maak van een negatief artikel een mooie positieve reactie.

By the way, heeft iemand het artikel al doorgemaild naar SIG


w/ *O*
pi_176479484
Een nieuwe met eerste hypotheek (87%) & tweede hypotheek (13%) & huur inkomsten.

https://www.crowdestate.n(...)menten-wilhelmshaven
pi_176479586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:21 schreef Royve het volgende:
Een nieuwe met eerste hypotheek (87%) & tweede hypotheek (13%) & huur inkomsten.

https://www.crowdestate.n(...)menten-wilhelmshaven
Wel ruim 1ton (bij gedwongen verkoop zal het minder opbrengen) dat niet gedekt is met 1e hypotheek

Wat er van 2e overblijft is de vraag (en bij het verzilveren blijf je ook afhankelijk)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')