abonnement Unibet Coolblue
pi_176308891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In deze is niks doen heel veel beter dan het verkeerde doen. Het is heel moeilijk om het goed te doen, ik sta zelf op zich wel open voor een nadere wettelijke uitwerking van de vrijheid van meningsuiting. Nepnieuws is ook gewoon een vorm van bedrog natuurlijk, maar je moet het wel zo aanpakken dat ook reguliere media niet overal mee wegkomen omdat ze toevallig de status quo steunen. Je moet juist geen wet tegen Russisch nepnieuws maken, je moet een wet maken waarbij waarheidsgetrouwheid de norm is, en dat gaat het journaile ook pijn doen.

Overigens past het ook wel in de Franse autoritaire traditie. Het is pas een paar decennia geleden dat er nog een overheidsfunctionaris de inhoud van radio en televisieprogramma's kwam controleren.
Op zich heb ik niks tegen vrijheid van meningsuiting. Dat lees ik ook in de OP niet terug dat die in het geding zou zijn. Wellicht steekt de wet wel zo in elkaar, dan heb ik niks gezegd.

Verder ben ik het wel eens met jouw visie.
pi_176308918
Veel woorden, weinig daden.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_176308990
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Als Orbán de media aan banden legt met een bureau dat “objectief nieuws” moet waarborgen en “buitenlandse propaganda” moet tegenhouden, dan wordt moord en brand geschreeuwd. En terecht. En dat zouden we nu in dit geval dus óók moeten doen.

Want je kan niet aan de politiek overlaten om te beoordelen wat objectief is. Want politiek is inherent niet objectief, omdat politiek niet over feiten maar over belangen en waarden gaat.
Niemand is objectief.
Maar ik had het over de bewezen manipulaties met nepnieuws van een staat. Zoals Rusland de westerse samenleving wilt ondermijnen.
Dat zijn totalitaire neigingen. Terecht dat staten dat blokkeren.
Iets anders is als zo'n staat openlijk een bepaalde visie verkondigt door niet feiten te verzinnen. Dat valt onder vrije meningsuiting.
pi_176309030
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:56 schreef Bluesdude het volgende:

Maar ik had het over de bewezen manipulaties met nepnieuws van een staat. Zoals Rusland de westerse samenleving wilt ondermijnen.
Dat is een extreemlinkse complottheorie waar geen enkel bewijs voor is.
pi_176309346
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:57 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Dat is een extreemlinkse complottheorie waar geen enkel bewijs voor is.
En al zou het waar zijn, wat dan nog?
Het is onze eigen verantwoordelijkheid om onszelf te informeren.
Dat is nu net het mooie aan vrijheid, het brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee. Het is jammer dat men liever afhankelijk wilt zijn van de overheid dan dat men gelooft in eigen kunnen.
Het is precies deze mentaliteit die er voor zorgt dat dit land uiteindelijk naar de tyfus gaat.
pi_176309540
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:57 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Dat is een extreemlinkse complottheorie waar geen enkel bewijs voor is.
Dat is jouw complottheorie.
Wat ik begreep is dat de CIA, FBI en onze eigen AIVD en kabinet die Russische lange arm voor bewezen achten. Daarom zijn er onderzoekingen n Amerika.
Niks extreemlinks an, aan deze genoemde clubs. Eerder rechts.
pi_176309584
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En al zou het waar zijn, wat dan nog?
Het is onze eigen verantwoordelijkheid om onszelf te informeren.
Dat is nu net het mooie aan vrijheid, het brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee. Het is jammer dat men liever afhankelijk wilt zijn van de overheid dan dat men gelooft in eigen kunnen.
Het is precies deze mentaliteit die er voor zorgt dat dit land uiteindelijk naar de tyfus gaat.
Dit ja.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:32:51 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176309857
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:17 schreef Bluesdude het volgende:
Als men kan bewijzen dat websites gerund worden door de Russische overheid, met als doel de Franse samenleving te desinformeren en te ontregelen.... dan is het prima om zulke sites te sluiten.
Moet men in Nederland ook doen.
Maar als men niet kan bewijzen dat een vreemde overheid een dergelijke site runt, dan moet je uitkijken en gelden de normale regels van vrije meningsuiting.

Verder wordt er zo ontzettend veel geluld en gelogen op het internet. Het is niet aan de overheid dat aan te pakken, hooguit de uitwassen van oproepen tot geweld , dan wel overtredingen van discriminatiewetten etc .
Volledig eens, goed verwoord
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176310063
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich heb ik niks tegen vrijheid van meningsuiting. Dat lees ik ook in de OP niet terug dat die in het geding zou zijn. Wellicht steekt de wet wel zo in elkaar, dan heb ik niks gezegd.

Verder ben ik het wel eens met jouw visie.
Een dergelijke wet steekt zo in elkaar tenzij je een hele goede maakt. Bovendien zijn machthebbers altijd bezig met het beschermen van hun macht. Het is niet voor niks dat onze grondwet het verbiedt. Je begeeft je sowieso op glad ijs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176310427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is onzin. Ben je een nietdenkende ?

[..]

Er is een verschil tussen een mening hebben en een mening uiten.
Het hellend vlak op bijv een een forum als Fok, is helemaal niks controleren.
Het is asociaal, het forum wordt een platform van schreeuwerds, haatzaaiers, reltrappers en dat eindigt met sluiting van het forum

[..]

Fok-bestuurders zijn toch tyfus volk in jouw definitie ?
Overigens geldt voor ieder samenleving dat er regels zijn die de ene vrijheid van mensen beschermt door de vrijheid van anderen te beperken.
Het is idiotie een bepaalde vrijheid als absoluut te beschouwen en te handhaven ten koste van andere vrijheden.
Ik vind het een vrijheid om feitelijk gëinformeerd te worden en terecht als een staat die Russische propaganda en leugens blokkeert.
Je logica is compleet flawed.

Fok is niet de maatschapij. Fok is geen democratie. Daarom is het volstrekt onzinnig om fok te vergelijken met de maatschappij. Slaat he-le-maal nergens op.

Op fok is de leiding van fok de baas, bij mij thuis ben ik de baas, de openbare ruimte is van iedereen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176310483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niemand is objectief.
Maar ik had het over de bewezen manipulaties met nepnieuws van een staat. Zoals Rusland de westerse samenleving wilt ondermijnen.
Dat zijn totalitaire neigingen. Terecht dat staten dat blokkeren.
Iets anders is als zo'n staat openlijk een bepaalde visie verkondigt door niet feiten te verzinnen. Dat valt onder vrije meningsuiting.
Volgens mij weet jij niet wat totalitair betekent. Het beleid dat je probeert te verdedigen is totalitair.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176310625
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij niet wat totalitair betekent. Het beleid dat je probeert te verdedigen is totalitair.
Ik verdedig het recht van een staat om geen speelbal van een manipulerende staat te zijn.
Rusland zit mensen in andere landen te bedriegen, op te jutten, mensen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten met die internet-nepnieuwsfabrieken.
Verkiezingen worden beïnvloed naar Russisch belang....
Dat zijn die totalitaire neigingen van Rusland: met immorele middelen de baas spelen over andere volkeren.
pi_176310707
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik verdedig het recht van een staat om geen speelbal van een manipulerende staat te zijn.
Rusland zit mensen in andere landen te bedriegen, op te jutten, mensen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten met die internet-nepnieuwsfabrieken.
Verkiezingen worden beïnvloed naar Russisch belang....
Dat zijn die totalitaire neigingen van Rusland: met immorele middelen de baas spelen over andere volkeren.
En wat vind je ervan als bijvoorbeeld China zulke verwijten tegenover Facebook en Google uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2018 21:04:04 ]
pi_176310732
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je logica is compleet flawed.

Fok is niet de maatschapij. Fok is geen democratie. Daarom is het volstrekt onzinnig om fok te vergelijken met de maatschappij. Slaat he-le-maal nergens op.
Ik vergelijk FOK niet met een maatschappij.
Ik reageer op een onzin-mening dat absolute vrije meningsuiting zo geweldig is en wie het daar niet mee eens is , grote slechterikken zijn

quote:
Op fok is de leiding van fok de baas, bij mij thuis ben ik de baas, de openbare ruimte is van iedereen.
Maar iemand moet in die openbare ruimte orde houden. Opdat de schreeuwvrijheid van de een niet de onvrijheid van de andere wordt. En absolute vrije meningsuiting in die ruimte is behoorlijk destructief voor een samenleving.
pi_176310914
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vergelijk FOK niet met een maatschappij.
Ik reageer op een onzin-mening dat absolute vrije meningsuiting zo geweldig is en wie het daar niet mee eens is , grote slechterikken zijn

Jij hebt lef om absolute vrijheid van meningsuiting als iets slechts te zien.
Stel je voor dat je mag zeggen wat je denkt, dat past helemaal niet in de maakbare samenleving.
Daarom vind ik ook dat jij hetzelfde standpunt inneemt als de communisten en fascisten, alles wat afbreuk doet aan hun wereldbeeld moet met geweld de nek om worden gedraaid.
pi_176310917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Aan de andere kant is het wel weer zo dat Rusland (oa) verkiezingen probeert te beïnvloeden met hoaxes, maar de VS doen dat hoogstwaarschijnlijk net zo goed. Digital warfare..
Mwah, dat is niet hoogstwaarschijnlijk hoor ;)
Dat gebeurt gewoon :{w
Americans can spot election meddling because they’ve been doing it for years
https://www.theguardian.c(...)r-putin-donald-trump

The U.S. Has Been Meddling In Other Countries’ Elections For A Century. It Doesn’t Feel Good.
Russia has been quite the student.

https://www.huffingtonpos(...)3b85e4b02d5d5ed382bd

The U.S. is no stranger to interfering in the elections of other countries
http://beta.latimes.com/n(...)-20161213-story.html

Obama’s Meddling in Foreign Elections: Six Examples
https://spectator.org/oba(...)ctions-six-examples/

The long history of the U.S. interfering with elections elsewhere
https://www.washingtonpos(...)m_term=.9d37ce311765
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
Ik verdedig het recht van een staat om geen speelbal van een manipulerende staat te zijn.
Rusland zit mensen in andere landen te bedriegen, op te jutten, mensen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten met die internet-nepnieuwsfabrieken.
Verkiezingen worden beïnvloed naar Russisch belang....
Dat zijn die totalitaire neigingen van Rusland: met immorele middelen de baas spelen over andere volkeren.
:? Wat heb jij toch met die Russen ?
Dat is al je 3e post in dit topic over Rusland
Heb je te vaak slechte wodka gedronken ofzo :?
pi_176310963
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik verdedig het recht van een staat om geen speelbal van een manipulerende staat te zijn.
Rusland zit mensen in andere landen te bedriegen, op te jutten, mensen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten met die internet-nepnieuwsfabrieken.
Verkiezingen worden beïnvloed naar Russisch belang....
Dat zijn die totalitaire neigingen van Rusland: met immorele middelen de baas spelen over andere volkeren.
Dat is dus niet wat totalitair betekent. Dat heeft echt niets met de baas spelen over andere volken te maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176311031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vergelijk FOK niet met een maatschappij.
Ik reageer op een onzin-mening dat absolute vrije meningsuiting zo geweldig is en wie het daar niet mee eens is , grote slechterikken zijn

[..]

Maar iemand moet in die openbare ruimte orde houden. Opdat de schreeuwvrijheid van de een niet de onvrijheid van de andere wordt. En absolute vrije meningsuiting in die ruimte is behoorlijk destructief voor een samenleving.
Orde houden hebben we toch de politie al voor? Daar hebben we toch geen gedachtepolitie voor nodig?

En wat valt onder de orde bewaken volgens jou? Een redactie sluiten omdat ze een kritisch stuk over de minister hebben gepubliceerd?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176311037
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Jij hebt lef om absolute vrijheid van meningsuiting als iets slechts te zien.
Daar is geen lef voor nodig. Dat is een mening uit de dagelijkse praktijk van honderdduizenden jaren samenleven. Iedereen vind dat slecht. Jij ook. Maar je denkt niet verder na

quote:
Daarom vind ik ook dat jij hetzelfde standpunt inneemt als de communisten en fascisten, alles wat afbreuk doet aan hun wereldbeeld moet met geweld de nek om worden gedraaid.
Jij mag deze flauwekul en lasterpraatjes rondstrooien.
Maar, denk nog eens na voordat je de mensheid affakkelt als allemaal communisten en fascisten .
pi_176311173
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Daar is geen lef voor nodig. Dat is een mening uit de dagelijkse praktijk van honderdduizenden jaren samenleven. Iedereen vind dat slecht. Jij ook. Maar je denkt niet verder na


wil je het aub bij jezelf houden en niet voor mij spreken?

De grens ligt wat mij betreft bij oproepen tot geweld. Voor de rest mag alles gezegd worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176311194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Daar is geen lef voor nodig. Dat is een mening uit de dagelijkse praktijk van honderdduizenden jaren samenleven. Iedereen vind dat slecht. Jij ook. Maar je denkt niet verder na
Wie is iedereen? Er bestaat een land waar de vrijheid van meningsuiting absoluut is.
Gebeuren daar nu echt zulke gekke dingen vanwege vrijheid van meningsuiting?

quote:
Jij mag deze flauwekul en lasterpraatjes rondstrooien.
Maar, denk nog eens na voordat je de mensheid affakkelt als allemaal communisten en fascisten .
Ik fakkel een ieder af die vrijheden wilt inperken.
Het is gewoon een feit dat vrijheid van meningsuiting essentieel is voor een vrije samenleving, daarom trek ik de vergelijking met fascisten en communisten en ik voeg er fundamentalistische religie gekkies er aan toe.
pi_176311238
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Orde houden hebben we toch de politie al voor? Daar hebben we toch geen gedachtepolitie voor nodig?
precies ..... het is de politie die orde houdt in de openbare ruimte... ook als het om schreeuwen, ruziemaken, haatzaaien etc gaat. Allemaal meningsuitingen die ongewenst zijn en de openbare ruimte kan verstoren.

quote:
En wat valt onder de orde bewaken volgens jou? Een redactie sluiten omdat ze een kritisch stuk over de minister hebben gepubliceerd?
Nee. .... dat is jouw bekrompenheid. Vanaf het begin in dit topic had ik het over het aanpakken van een vreemde mogendheid die de democratie wilt manipuleren en saboteren.
Terzijde kwam de vraag.... hoever gaat die vrijheid van meningsuiting.
Zoals ik net stelde..... het is de staat die orde moet houden in de openbare ruimte. Wbt geweld en anderen hinderen, maar ook wat betreft bepaalde uitingen van geschreeuw, ruziemaken en haatzaaien.
Dat is geen uitvinding van mij... dat doet de mensheid van het begin van het menselijk bestaan.
pi_176311394
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wie is iedereen? Er bestaat een land waar de vrijheid van meningsuiting absoluut is.
Iedereen is iedereen.... jij ook.... maar jij hangt nu de vrijheidstrijder uit. Heel puberaal.
Over welk land heb jij het ?
[..]

quote:
Ik fakkel een ieder af die vrijheden wilt inperken.
Jij bent dus anti de mensheid, die vind dat de vrijheid van de een ophoud waar de vrijheid of onvrijheid van de andere begint

quote:
Het is gewoon een feit dat vrijheid van meningsuiting essentieel is voor een vrije samenleving,
Dat is ook een feit.

quote:
daarom trek ik de vergelijking met fascisten en communisten en ik voeg er fundamentalistische religie gekkies er aan toe.
En je hebt niet door dat je zelf zo'n fundamentalistisch gekkie ben?
Jouw fundament heet "absolute meningsuiting boven alle andere vrijheden en rechten'
pi_176311459
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

precies ..... het is de politie die orde houdt in de openbare ruimte... ook als het om schreeuwen, ruziemaken, haatzaaien etc gaat. Allemaal meningsuitingen die ongewenst zijn en de openbare ruimte kan verstoren.

[..]

Nee. .... dat is jouw bekrompenheid. Vanaf het begin in dit topic had ik het over het aanpakken van een vreemde mogendheid die de democratie wilt manipuleren en saboteren.
Terzijde kwam de vraag.... hoever gaat die vrijheid van meningsuiting.
Zoals ik net stelde..... het is de staat die orde moet houden in de openbare ruimte. Wbt geweld en anderen hinderen, maar ook wat betreft bepaalde uitingen van geschreeuw, ruziemaken en haatzaaien.
Dat is geen uitvinding van mij... dat doet de mensheid van het begin van het menselijk bestaan.
Eigenlijk elke dictatuur beweert dat de aldaar toegepaste censuur vooral dient om te voorkomen dat buitenlandse mogendheden de samenleving opstoken en de sociale cohesie bedreigen, met alle gevolgen voor de openbare orde van dien.
pi_176311473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

precies ..... het is de politie die orde houdt in de openbare ruimte... ook als het om schreeuwen, ruziemaken, haatzaaien etc gaat. Allemaal meningsuitingen die ongewenst zijn en de openbare ruimte kan verstoren.

Schreeuwen en ruzie maken is niet verboden. Regelrechte nonsens.

quote:
Nee. .... dat is jouw bekrompenheid. Vanaf het begin in dit topic had ik het over het aanpakken van een vreemde mogendheid die de democratie wilt manipuleren en saboteren.
Terzijde kwam de vraag.... hoever gaat die vrijheid van meningsuiting.
Zoals ik net stelde..... het is de staat die orde moet houden in de openbare ruimte. Wbt geweld en anderen hinderen, maar ook wat betreft bepaalde uitingen van geschreeuw, ruziemaken en haatzaaien.
Dat is geen uitvinding van mij...
Dat is het wel. Schreeuwen, nare dingen zeggen, anderen hinderen is helemaal niet verboden. Gelukkig maar.

quote:
dat doet de mensheid van het begin van het menselijk bestaan.
nonsens. Zie hierboven.


Jij haalt de begrippen nogal door elkaar. Orde handhaven heeft NIETS te maken met nepnieuws bestrijden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')