abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 januari 2018 @ 14:01:41 #1
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176258047
Welke is beter volgens jullie?

Ik denk fietsen van het is minder saai, je hebt een groter bereik en het is minder blessure gevoelig.

Uiteraard moet je niet met ren slakkengang gaan fietsen als ie qua conditie en vetverbranding op het zelfde niveau wilt zijn als hij hardlopen, maar dat is niet zo lastig lijkt mij.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
  woensdag 3 januari 2018 @ 14:04:00 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_176258109
Met hardlopen bouw je veel sneller conditie op vind ik persoonlijk.
pi_176258185
Grootste verschil is dat je hardlopen zo even tussendoor kan doen. Als je echt gaat fietsen op een wielrennersfiets, moet het goed weer zijn moet je je omkleden en het kost vaak meer tijd voor de zelfde intensiteit als hardlopen.

Daarnaast is wielrennen duurder(fiets/kleding). Wel is het inderdaad veel minder blessure gevoelig.
  woensdag 3 januari 2018 @ 14:25:08 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_176258664
Beiden hebben voor- en nadelen.
Grootste nadeel van hardlopen is de hogere kans op blessures (helaas ervaring mee).
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_176259093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:07 schreef Remzz het volgende:
Grootste verschil is dat je hardlopen zo even tussendoor kan doen. Als je echt gaat fietsen op een wielrennersfiets, moet het goed weer zijn moet je je omkleden en het kost vaak meer tijd voor de zelfde intensiteit als hardlopen.

Daarnaast is wielrennen duurder(fiets/kleding). Wel is het inderdaad veel minder blessure gevoelig.
Dit wel ongeveer, behalve dat het voor fietsen natuurlijk geen goed weer hoeft te zijn. Zolang het niet spekglad is of er een pak sneeuw ligt kan je fietsen.

Doe wat je leuker vindt, dan houd je het langer vol en dat maakt dat dus het meest effectief.
pi_176271132
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:39 schreef Tja..1986 het volgende:

Doe wat je leuker vindt, dan houd je het langer vol en dat maakt dat dus het meest effectief.
Dit vooral.
  woensdag 3 januari 2018 @ 22:54:36 #7
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176271191
Als je fietsen minder saai vindt, dan zou ik zeker daar voor kiezen.

Het is allebei goed voor je.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_176277381
Ik doe zowel aan hardlopen als wielrennen.

Voordelen hardlopen:
- Kan even snel na het werk
- Na een half uurtje hardlopen heb je behoorlijk intensief bewogen
- Kan evt. ook zonder problemen als het regent
- Kan ook als het donker is

Nadelen hardlopen:
- Saai, korte range, dus altijd in zelfde gebied rond je huis
- Blessuregevoelig (knieën/voeten)

Voordelen wielrennen:
- Leuker, grotere reikwijdte, dus gevarieerdere routes
- Minder blessuregevoelig

Nadelen wielrennen:
- Meer voorbereiding (omkleden, fiets gereed maken)
- Kost meer tijd (min. 1 - 1,5 uur voor een beetje workout)
- Erg weersafhankelijk (regen/kou vind ik een no go)
- Alleen bij daglicht

Ik vind wielrennen leuker, dus dat doe ik in de zomer regelmatig, omdat het dan lang licht is en goed weer. In de winter doe ik alleen hardlopen om de conditie een beetje op peil te houden (maar in de zomer ook om de 'hardloopconditie' op peil te houden, want dat is toch anders dan wielrennen).
pi_176277570
Hardlopen in het bos, of mooie omgeving is heerlijk.
Fietsen met een doel (vervanging auto) kan er voor zorgen dat je het makkelijk vol kan houden.

Ik heb jaren hardgelopen, maar fiets nu in totaal 10 uur per week naar mijn werk.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:51:24 #10
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_176277596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:07 schreef Remzz het volgende:
moet je je omkleden
Ik ga inderdaad altijd even hardlopen in mijn pantalon, overhemd en nette schoenen. Op de fiets wil ik niet natregenen maar lopend maakt me dat niet uit.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_176286194
Als het buiten vriest kan je ook best hardlopen. Zelf nog eens de sneeuw getrotseerd met -1 en ondanks de kou werkte het wel. Dikke trui aan en gaan!
  donderdag 4 januari 2018 @ 21:29:21 #12
165633 eriksd
The grand facade...
pi_176289760
Ik doe aan beide sporten, hardlopen in de winter ter vervanging van tennis. Fietsen vind ik leuker maar vergt wel wat meer investering en voorbereiding. Hardlopen is drempelloos en blessuregevoeliger. Zou het gewoon allebei doen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 4 januari 2018 @ 21:52:32 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176290367
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:07 schreef Remzz het volgende:
Grootste verschil is dat je hardlopen zo even tussendoor kan doen. Als je echt gaat fietsen op een wielrennersfiets, moet het goed weer zijn moet je je omkleden en het kost vaak meer tijd voor de zelfde intensiteit als hardlopen.

Daarnaast is wielrennen duurder(fiets/kleding). Wel is het inderdaad veel minder blessure gevoelig.
Waarom moet het goed weer zijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 4 januari 2018 @ 21:53:16 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176290391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:39 schreef Palomar het volgende:
Ik doe zowel aan hardlopen als wielrennen.

Voordelen hardlopen:
- Kan even snel na het werk
- Na een half uurtje hardlopen heb je behoorlijk intensief bewogen
- Kan evt. ook zonder problemen als het regent
- Kan ook als het donker is

Nadelen hardlopen:
- Saai, korte range, dus altijd in zelfde gebied rond je huis
- Blessuregevoelig (knieën/voeten)

Voordelen wielrennen:
- Leuker, grotere reikwijdte, dus gevarieerdere routes
- Minder blessuregevoelig

Nadelen wielrennen:
- Meer voorbereiding (omkleden, fiets gereed maken)
- Kost meer tijd (min. 1 - 1,5 uur voor een beetje workout)
- Erg weersafhankelijk (regen/kou vind ik een no go)
- Alleen bij daglicht

Ik vind wielrennen leuker, dus dat doe ik in de zomer regelmatig, omdat het dan lang licht is en goed weer. In de winter doe ik alleen hardlopen om de conditie een beetje op peil te houden (maar in de zomer ook om de 'hardloopconditie' op peil te houden, want dat is toch anders dan wielrennen).
Alleen bij daglicht? Weer zo'n non argument _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176290577
Ik doe het ook allebei. Fietsen vind ik iets leuker omdat het ook functioneel is, om van a naar b te komen. En je kan op fietsvakantie, wat heel tof is, je gaat niet zo snel op hardloopvakantie. De lichamelijke belasting is veel lager, je kan het veel langer achter elkaar doen, urenlang achter elkaar fietsen is geen probleem. Met hardlopen moet je daar echt flink voor trainen of krijg je flinke blessures. Daarentegen krijg je met hardlopen sneller voldoening, na een half uurtje hardlopen kun je al de "runner's high" krijgen maar op de fiets begin je dan net warm te worden.
  donderdag 4 januari 2018 @ 22:24:24 #16
165633 eriksd
The grand facade...
pi_176291181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom moet het goed weer zijn?
Niks moet, maar wel leuker uiteraard. Bovendien zit je fiets onder de bagger na afloop.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_176291633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom moet het goed weer zijn?
Omdat hardlopen net iets fijner is bij een herfststorm dan wielrennen. Tuurlijk kun je dan prima mountainbiken maar dan heb je weer een andere fiets nodig.
pi_176291713
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Alleen bij daglicht? Weer zo'n non argument _O-
hoeft niet. maar vanavond zag ik overal losse of groepjes lopers, maar moet de eerste wielrenner 's avonds sinds december nog zien.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 06:14:46 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_176294929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:45 schreef Adames het volgende:

[..]

hoeft niet. maar vanavond zag ik overal losse of groepjes lopers, maar moet de eerste wielrenner 's avonds sinds december nog zien.
ik rij geen rondjes door het dorp om zoveel mogelijk gezien te worden. En een heleboel zijn te laf om in het donker te rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_176294933
Wat ik zo leuk vond aan hardlopen is dat je het echt overal kan doen. Heb in menig stad en land hard gelopen. Maar ja, die blessures hè -O- Dus daar maar weer mee opgehouden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176295687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Alleen bij daglicht? Weer zo'n non argument _O-
Ik spreek hier natuurlijk even in zn algemeenheid en niet als wij Fok-toetsenbordhelden onder elkaar :Z

Natuurlijk kun je in het donker wielrennen, maar het is wel een stuk gevaarlijker, omdat automobilisten je niet goed zien (ook met verlichting) en je snelheid kunnen inschatten. En op buitenwegen is de straatverlichting een stuk minder, waardoor het voor jezelf ook gevaarlijk is als je de weg niet goed kunt zien (tenzij je een dikke schijnwerper meeneemt).

Alhoewel ik het zelf best vind kunnen, ga ik hier niet proactief aan anderen adviseren om maar in het donker te gaan wielrennen.
pi_176299886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:00 schreef Farenji het volgende:
Ik doe het ook allebei. Fietsen vind ik iets leuker omdat het ook functioneel is, om van a naar b te komen. En je kan op fietsvakantie, wat heel tof is, je gaat niet zo snel op hardloopvakantie.
Dat. Als je steden langs de Rijn in Duitsland wilt bezoeken kan je ze met een toerfiets met bagage langsfietsen. Hardlopend is lastiger.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:41:25 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176313278
Ik denk niet dat hardlopen goed voor je lichaam is. Doe mij maar fietsen, dat gaat zoveel sneller.
pi_176313756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 13:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat. Als je steden langs de Rijn in Duitsland wilt bezoeken kan je ze met een toerfiets met bagage langsfietsen. Hardlopend is lastiger.
Daarin tegen stop je makkelijker een paar schoenen en wat kleding in een koffer dan een fiets.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:26:34 #25
37248 BertV
Handgemaakt
pi_176608575
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk niet dat hardlopen goed voor je lichaam is. Doe mij maar fietsen, dat gaat zoveel sneller.
Je lijf moet in orde zijn als je gaat hardlopen, dan is er niks aan de hand.
Van jongs af aan hardlopen versus mensen op leeftijd die vanuit niets beginnen.

Fietsen is een stuk minder blessure gevoelig.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')