Jij denkt dat er ten tijde van oud op nieuw in Japan meer politie op straat is per inwoner dan in Nederland?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Japan heeft men het Koban systeem wat per definitie het gevolg heeft dat er wat meer politie op straat is. Het is een heel ander systeem als in Nederland. Los dat er inderdaad ook meer respect is voor politie mede dankzij het Koban systeem wat de toegang tot de politie kort maakt. En de burger ook laat zien dat de politie aanwezig is en hun best doen. Het gaat dus niet zo zeer dan om cijfers. Maar om een heel andere manier van werken.
Helemaal met je eens. En in combinatie met een door de VVD kapot gereorganiseerde en leeg bezuinigde politie is de situatie er niet beter op geworden.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij denkt dat er ten tijde van oud op nieuw in Japan meer politie op straat is per inwoner dan in Nederland?
Ik denk dat het vooral komt omdat er in Nederland meer mafketels zijn die zo nodig met oud op nieuw de mongool willen uithangen. Zich lam zuipen en zo nodig brand willen stichten en schijt hebben aan de ondermaatse straf die ze krijgen als ze worden gepakt.
Ook alweer zo’n slimmerik.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)rwerkincident-update
Iets met de wijsheid in de fles denk ik..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook alweer zo’n slimmerik.
Illegaal vuurwerk dat niet afgaat oppakken![]()
Ik heb ook het 1 en ander afgestoken en natuurlijk zitten er altijd weigeraars tussen. Maar die laat je 20 minuten liggen en schup je vervolgens in een plas water. Aan het einde van de avond opvegen en in de kliko.
Is dat niet gewoon 1 of andere slimmerik die daar een paar procent van pakt en zelf de actie opgezet heeft?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:39 schreef tja77 het volgende:
Dat die knakker uit Swifterbant zijn hoofd eraf knalt is natuurlijk best heftig. Maar om nou een inzamelingsactie te gaan organiseren....
https://www.doneeractie.nl/slachtoffers-swifterbant/-15850
Henny DBquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon 1 of andere slimmerik die daar een paar procent van pakt en zelf de actie opgezet heeft?
Ik lees wel vaker dingetjes van die site.. en die acties zijn binnen no time opgezet..
Hij is ook al gesloten trouwens..
Dit vind ik dan net ff wat lulliger, ik vermoed dat er voor Henny DB geen geld is ingezameld.quote:Wij zitten in eenzelfde situatie, een vrouw, 2 kleine kinderen en de vader is onlangs overleden bij een ernstig auto-ongeluk. Het is heel erg wat er hier is gebeurd en voor zijn vrouw en kinderen zeker, maar hij had ook beter moeten weten. Ik wens de familie sterkte bij dit verlies.
Het is inderdaad niet bepaald iets onoverkomelijksquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:39 schreef tja77 het volgende:
Dat die knakker uit Swifterbant zijn hoofd eraf knalt is natuurlijk best heftig. Maar om nou een inzamelingsactie te gaan organiseren....
https://www.doneeractie.nl/slachtoffers-swifterbant/-15850
Hmm ja dat vind ik altijd van die facebookreacties... er is altijd en overal wel iets ergers..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Henny DB
Groningen
[..]
Dit vind ik dan net ff wat lulliger, ik vermoed dat er voor Henny DB geen geld is ingezameld.
Ja, want we doen het om zwarte mensen bang te maken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is vuurwerk ook niet iets wat racistisch is?
Integendeel, zo voelen de vluchtelingen zich weer thuis.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is vuurwerk ook niet iets wat racistisch is?
Dat was bij normale mensen direct duidelijk, maar voor de politie moet er eerst een onderzoek komen.quote:De 39-jarige man die zaterdagmiddag in Swifterbant in de provincie Flevoland om het leven is gekomen, is overleden door het afsteken van illegaal vuurwerk. Dat meldt de politie dinsdag.
Zaterdagmiddag liep de man naar buiten om illegaal vuurwerk, een mortier, af te steken. Bij het aansteken van de lont ontplofte het vuurwerk vrijwel direct. Dat heeft de man niet overleefd.
De politie is na het incident een onderzoek gestart. Meerdere ooggetuigen zagen het ongeluk gebeuren. Er waren geen andere mensen bij betrokken, daarom is na deze uitkomst het politieonderzoek gesloten.
Bij het voorval waren ook twee kinderen aanwezig. Zij werden uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht om gecontroleerd te worden op gehoorbeschadiging.
Men is daar wat beschaafder dan hier. Heb de afgelopen jaren een keer of zes, zeven oud en nieuw in Japan gevierd en me altijd uitstekend vermaakt. De enige plekken waar ik wat overlast meemaakte waren de Shibuya crossing en in Roppongi. Precies de plekken waar de westerlingen hingen...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Voor het eerst heb ik nieuwjaar in Japan gevierd. Ik heb niks gehoord over geweld tegen hulpverleners, autobranden, vuurwerk jegens ambtenaren, enzovoorts. Raar dat het hier wel kan.
Maar ja, het is zo'n mooie traditie.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ngen-12-raakt-gewond
Traditie is ook je zooi achterlaten niet opruimen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Maar ja, het is zo'n mooie traditie.
Dat er dan onschuldige slachtoffers vallen, zelfs kinderen, ja - dat hoort er gewoon bij.
Illegaal vuurwerk...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Dat er dan onschuldige slachtoffers vallen, zelfs kinderen, ja - dat hoort er gewoon bij.
Nope.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als opgeruimd legaal of illegaal was het dan gebeurt?
Onschuldig slachtoffer? Hoe kom je aan die wijsheid? Wie zegt dat het joch zelf niet iets probeerde af te steken?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |