quote:Op zondag 31 december 2017 11:49 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Nee, die houd je gewoon met je hand dicht. Of, zoals Jaap, met je hoofd.
quote:Op zondag 31 december 2017 11:49 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Nee, die houd je gewoon met je hand dicht. Of, zoals Jaap, met je hoofd.
Ja, maar aan de onderkant van zo'n shell zit schietkruit, dus op de kop laden is sowieso niet echt snugger.quote:Op zondag 31 december 2017 11:47 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
.
Is zo'n mortierbuis dat aan één kant afgesloten (en hoe)? Anders kan de shell toch ook de andere kant op?
Politie vindt het dus prima! Hartstikke mooi!quote:Ga jij knallend het nieuwe jaar in? Hartstikke mooi!
Ja Jaap, dat was wel naar dat je hoofd in stukjes vloog.quote:We hoeven je natuurlijk niet te vertellen dat er nare vuurwerkongelukken kunnen gebeuren.
En als er per ongeluk geen schietkruit in de shell zit? Wat gebeurt er dan?quote:Op zondag 31 december 2017 11:52 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ja, maar aan de onderkant van zo'n shell zit schietkruit, dus op de kop laden is sowieso niet echt snugger.
Post dan wel echte mortieren, 3 inch en groter.quote:Op zondag 31 december 2017 11:48 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dat is dat duidelijk niet, moet je eens kijken hoe dun het matteriaal is, en vergelijk dat met [ afbeelding ]
Die beelden komen misschien nog naar buiten ....quote:Op zondag 31 december 2017 11:28 schreef anarchitect het volgende:
[..]
En niemand die met zijn telefoon het tafereel voor het nageslacht vast heeft gelegd. Lekker egoïstisch.
Dan zal die in de buis ontploffen, wat niet echt fijn is als je er bij staat, maar dat overleef je nog wel.quote:Op zondag 31 december 2017 11:55 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
En als er per ongeluk geen schietkruit in de shell zit? Wat gebeurt er dan?
Dat zijn de echte ja.quote:Op zondag 31 december 2017 11:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Post dan wel echte mortieren, 3 inch en groter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfmoord met voorbedachte rade?quote:Op zondag 31 december 2017 11:56 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dan zal die in de buis ontploffen, wat niet echt fijn is als je er bij staat, maar dat overleef je nog wel.
Niet als je er natuurlijk nog geen meter naast staat. Of boven hangt zoals het slachtoffer waarschijnlijk gedaan heeft.
Wordt dit in woonwijken tot ontploffing gebrachtquote:Op zondag 31 december 2017 11:59 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dit is dus ook waar het vaak fout gaat, dat rode is het lont, echter is het schietlont, en zal bij aansteken binnen een halve seconde bij de shell zijn. Dit moet je dus altijd verlengen met viscolont, gewoon lont wat je op al het vuurwerk zit.
Blijkbaar... Nou is dit een 8 inch shell, en die man had 4 inch dacht ik hier ergens te lezen. Maar het principe blijft hetzelfde.quote:Op zondag 31 december 2017 12:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Wordt dit in woonwijken tot ontploffing gebracht?
Jij gaat er vanuit dat het slachtoffer dat niet wist?quote:Op zondag 31 december 2017 11:59 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dit is dus ook waar het vaak fout gaat, dat rode is het lont, echter is het schietlont, en zal bij aansteken binnen een halve seconde bij de shell zijn. Dit moet je dus altijd verlengen met viscolont, gewoon lont wat je op al het vuurwerk zit.
Om vervolgens met een vuurpijl met as afgeschoten te worden..quote:Op zondag 31 december 2017 11:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Enfin - wanneer is de stille tocht voor deze buurtvriend?
Ik ga daar in dit geval wel van uit, echter waaide het nogal hard gister, en als je het vlammetje dan maar iets tegen het schietlont aan houdt is het weg.quote:Op zondag 31 december 2017 12:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat het slachtoffer dat niet wist?
Hij had voorgaande jaren ook al shells geschoten.
Tevens zitten er op 3 en 4 inch shells vrijwel altijd viscolont. Het kaliber shell dat jij nu plaatst is dusdanig groot dat het een stuk lastiger in consumentenhanden terecht komt.
Yep. Ik wil graag normaal op straat kunnen en niet bang zijn dat ik een oog kwijtraak.quote:Op zondag 31 december 2017 11:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat iemand zichzelf doodt met iets wat al illegaal is, moet je iets dat legaal is verbieden. Wat een domme redenatie.
Dan kun je maar beter het hele jaar binnen blijven, zoveel gevaar buiten....quote:Op zondag 31 december 2017 12:07 schreef loni55 het volgende:
[..]
Yep. Ik wil graag normaal op straat kunnen en niet bang zijn dat ik een oog kwijtraak.
Je zet je viscolont vast met schilderstape, en bij 3 en 4 inch shells is dat vaak al voor je gedaan. Dan kun je normaal gesproken ook niet per ongeluk het quickmatch aansteken. Dat zit immers in een papieren omhulsel wat de afbrandtijd verkort.quote:Op zondag 31 december 2017 12:05 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ik ga daar in dit geval wel van uit, echter waaide het nogal hard gister, en als je het vlammetje dan maar iets tegen het schietlont aan houdt is het weg.
Blijkbaar niet dus, dat is ook een reden dat een opleiding tot pyrotechnicus een jaar duurt. Al zul je de details wel nooit te horen krijgen. Maar als je hoort dat zijn hoofd over de straat verspreid lag, kun je er denk ik wel van uit gaan dat hij er erg dichtbij was tijdens de ontploffing.quote:Op zondag 31 december 2017 12:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je zet je viscolont vast met schilderstape, en bij 3 en 4 inch shells is dat vaak al voor je gedaan. Dan kun je normaal gesproken ook niet per ongeluk het quickmatch aansteken. Dat zit immers in een papieren omhulsel wat de afbrandtijd verkort.
Ik zeg niet dat jij er langs zit, maar ik ga ervan uit dat iemand die in het verleden al vaker shells heeft geschoten, toch wel enigszins weet waarmee hij bezig is.
quote:Op zondag 31 december 2017 12:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Om vervolgens met een vuurpijl met as afgeschoten te worden..
Wow, wat een medelijden treft men aan.quote:Op zondag 31 december 2017 12:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Om vervolgens met een vuurpijl met as afgeschoten te worden..
quote:Op zondag 31 december 2017 12:41 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Wat vreemd dat de EOD zo moeilijk personeel kan vinden.
Wat hebben die 2 met elkaar te maken?quote:Op zondag 31 december 2017 12:41 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Op dit forum alleen al zijn tienduizenden pyrotechnici aanwezig..
Hier in Nederland reageert de politie bij een paar nitraten al apatisch. Gisteren een politiebureau ontruimd omdat er wat nitraatjes aan elkaar waren doorgelust.quote:Op zondag 31 december 2017 12:41 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
?quote:Op zondag 31 december 2017 12:41 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Kennis van explosieven is wel van belang als je bij de EOD wil gaan werken...quote:Op zondag 31 december 2017 12:46 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
[..]
Wat hebben die 2 met elkaar te maken?
Waarom?quote:Op zondag 31 december 2017 12:37 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wow, wat een medelijden treft men aan.
Want vuurwerk en een daadwerkelijke bom zijn precies hetzelfde ja.quote:Op zondag 31 december 2017 12:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Kennis van explosieven is wel van belang als je bij de EOD wil gaan werken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |