Nope het jochie liet blijken dat het de eerste was ( is wel een veelgemaakte fout btw)quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als hij vlak ervoor al een shell geschoten zou hebben, dan kunnen er gloeiende resten in de buis hebben gezeten. Maar dat lijkt me niet eerlijk gezegd.
Dus een mortier in een woonwijk? Gelukkig is hij zelf eraan en niet iemand anders.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:29 schreef Sigaartje het volgende:
Net op het journaal getuigeverslag van een jongetje:
Hij deed een witte bol in een buis. Hij stak het aan en hij explodeerde direct.
Ik denk eerlijk gezegd dat het een foute shell is geweest.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zag het ook idd..
Of er heeft altijd wel viscolont aan gezeten.. of er was wel een lek.. etc etc..
Volgens mij was het zijn laatste?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nop het jochie liet blijken dat het de eerste was ( is wel een veelgemaakte fout btw)
Droog John...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij was het zijn laatste?
Ik ook niet.. maar er word soms nogal rommelig gewerkt.. je hebt altijd miskleunen erbij.. want ja die chinees moet 8752439896745 uur van die dingen maken.. en dan gaan er wel 98756 mis..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik steek geen vuurwerk af, moet te hard werken voor mijn geld om het zomaar de lucht in af te steken!
Er waren heel veel getuigen........quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hij deed het al jaren... En niemand in de buurt was al eerder op het idee gekomen om hem een trap mee te geven richting een weiland daar in de polder?
Badum tssssquote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eehm.. wat precies is er niet verboden wat dat wel zou moeten zijn dan?
Zeg maar eens wat teveel tegen iemand in de buurt, dan komt men er wel achter, en gaat men ergens iets melden, sorry dat is een civiele zaak!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er waren heel veel getuigen........
Een shell noemen we zoiets.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus een mortier in een woonwijk? Gelukkig is hij zelf eraan en niet iemand anders.
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk.. waardoor het kruid bij de "startmotor" komt en direct afgaatquote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het een foute shell is geweest.
Als hij erboven zou hebben gehangen, en door de eerste knal geraakt zou worden (de liftcharge), dan krijg je daarna nog de burstknal. En de commentaren van de ooggetuigen hebben het allemaal over 1 knal.
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dan verdwijnt het illegale ook denk je?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.
Ik zou persoonlijk ook geen moeite met een verbod hebben omdat ik ook al jaren geen vuurwerk meer koop. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet worden omdat het mij niks uitmaakt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.
Ow, nou ja. Zoveel weet ik er dus van.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een shell noemen we zoiets.
De mortier is de buis.
Schijnbaar vond de buurt het geweldig. Hij had immers altijd heel mooi vuurwerk.
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk..
(voor de buitenstaander: alsof je binnenband door de bandenlichter lek raakt op het laatste moment voor de band er weer omheen zit)
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En voorziet de binnenband al met een beetje lucht.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.
Begin maar vast!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..
Maargoed.. je snapt wel wat ik bedoel en heb mn post ook nog wat aangepast..
Ik vermoed ook een salute shell, omstanders maken geen melding over sterren o.i.d. die ze om de oren zijn gevlogen. Een salute shell heeft een effectgrootte van 1 meter ofzo. Een siershell enkele tientallen meters.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk..
(voor de buitenstaander: alsof je binnenband door de bandenlichter lek raakt op het laatste moment voor de band er weer omheen zit)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |